Ik vind het opmerkelijk dat een vaccin getest wordt op varkens terwijl deze volgens de wereldwijde verslaggeving hieromtrent beslist niet ontvankelijk zijn voor Covid-19.quote:Op woensdag 13 mei 2020 20:13 schreef _I het volgende:
Hm, Het RIVM zegt dat varkens dit virus niet kunnen krijgen, er zijn wel coronavirussen die ze kunnen krijgen, Minister Schouten is een onderzoek gestart naar varkens en volgens National Geographic zouden varkens wel eens de volgende dieren kunnen zijn waarin het virus zal tieren.
Heb het idee dat de stellingname van het RIVM wat te stellig is.
Of het is nog anders, bv men is erachter dat het afvlakken van de curve een natuurlijk beloop is dat sowieso zou plaatsvinden.quote:Op woensdag 13 mei 2020 20:17 schreef Shreyas het volgende:
De IC bezetting zo ongelofelijk laag nu, dat dat totaal niet meer strookt met de filosofie om groepsimmuniteit te creëren. Idealiter zorg je er voor dat meer en meer mensen het virus krijgen, het liefst in de leeftijdsgroep 15- 45 jaar, net zolang tot er stabiel ongeveer 600 corona patiënten op de IC liggen. Op het moment dat het aantal daaronder gaat, zullen er meer mensen het virus moeten krijgen en zullen dus snel versoepelingen moeten plaatsvinden.
Dit gebeurt allemaal niet , wat vrij opvallend is. Nederland doet helemaal niets om groepsimmuniteit te bevorderen, dus als ooit de (intelligente) lockdown over is en de grenzen weer open zouden gaan komt er geheid een nieuwe piek. Als dat gebeurt aan het begin van het griepseizoen (november) is deze piek vele malen erger dan die van maart.
Maar ik geloof niet dat dit huidige kabinet zo dom is. Dus de enige andere conclusie is: Een vaccin is aanstaande. Maar het is natuurlijk niet verstandig dat nu van de daken te schreeuwen want dan blijft niemand meer binnen. Oftewel, alles strak houden, kort houden, weinig tot geen significante versoepelingen tot dat vaccin. Gezien de houding van de politiek verwacht ik dat deze nog dit kalenderjaar is uitgerold.
Het is dit argumentum (enkelvoud) of deze argumenta (meervoud).quote:Op woensdag 13 mei 2020 21:05 schreef Shreyas het volgende:
Jammer dat je deze onnodige argumentum ad hominem nodig hebt in deze discussie. Ik zou je toch willen vragen om het meer inhoudelijk te houden en af te zien van persoonlijke aanvallen.
Trusten! Ik ga je voorbeeld volgen. Tot morgenquote:Op woensdag 13 mei 2020 23:05 schreef Oekelele het volgende:
Mensen fijne voortzetting ik gaat ervandoor.
Goede post. Toen ik dit echter vorige week zei werd ik hier door sommige users zowat verkettert en was het aantoonbare onzin.quote:Op woensdag 13 mei 2020 23:18 schreef Za het volgende:
[..]
Of het is nog anders, bv men is erachter dat het afvlakken van de curve een natuurlijk beloop is dat sowieso zou plaatsvinden.
Wanneer je kijkt naar Denemarken waar 3 weken de versoepelingen zijn ingegaan en het aantal besmettingen hierdoor niet zijn opgelopen, zelfs niet een klein beetje, maar in plaats daarvan nog maar 30% is van wat het was toen men aanving met de versoepelingen.
Indien een lockdown onverbiddelijk leidt tot een afname van het aantal besmettingen, dan zal het opheffen van een lockdown 3 weken later moeten leiden tot een stijging van het aantal besmettingen.
Tot op heden gebeurt het tegenovergestelde.
Natuurlijk is dat aantoonbare onzin. Het angstvirus moet welig blijven tieren. Media, politiek, iedereen moet een verhaal hebben.quote:Op donderdag 14 mei 2020 00:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Goede post. Toen ik dit echter vorige week zei werd ik hier door sommige users zowat verkettert en was het aantoonbare onzin.
Blij dat er meerderen toch inzien dat we toch aan het lijntje gehouden worden
Zijn "we" echt zo bang? Valt wel mee toch. Ik zie het niet iig.quote:Op donderdag 14 mei 2020 01:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat aantoonbare onzin. Het angstvirus moet welig blijven tieren. Media, politiek, iedereen moet een verhaal hebben.
Kansloosheid.
Heeft de Hont dan toch gelijk dat je met name de superspread events moet tegengaan.quote:Op woensdag 13 mei 2020 23:18 schreef Za het volgende:
[..]
Of het is nog anders, bv men is erachter dat het afvlakken van de curve een natuurlijk beloop is dat sowieso zou plaatsvinden.
Wanneer je kijkt naar Denemarken waar 3 weken de versoepelingen zijn ingegaan en het aantal besmettingen hierdoor niet zijn opgelopen, zelfs niet een klein beetje, maar in plaats daarvan nog maar 30% is van wat het was toen men aanving met de versoepelingen.
Indien een lockdown onverbiddelijk leidt tot een afname van het aantal besmettingen, dan zal het opheffen van een lockdown 3 weken later moeten leiden tot een stijging van het aantal besmettingen.
Tot op heden gebeurt het tegenovergestelde.
Die kant gaat het wel op, maar ja... Hij is geen viroloogquote:Op donderdag 14 mei 2020 01:41 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Heeft de Hont dan toch gelijk dat je met name de superspread events moet tegengaan.
Ik zie voorlopig toch ook weinig anders. Sterker nog hier wordt vooraf opgeroepen om een lockdown toen we nog 'maar' 250 delen van dit topic hadden. De gevolgen van een lockdown zijn echt immens.quote:Op donderdag 14 mei 2020 01:17 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Zijn "we" echt zo bang? Valt wel mee toch. Ik zie het niet iig.
quote:Nelle ultime 24 ore in Lombardia sono stati registrati 394 nuovi positivi al coronavirus e 69 decessi. Il totale, dall'inizio dell'epidemia, sale a 83.298 casi e 15.185 morti. Questo il quadro giornaliero dell'epidemia di coronavirus, fornito dalla Regione Lombardia. Ieri i casi positivi erano stati 614 e due giorni fa +364. Mentre i decessi rispettivamente 62 e 68. Sono stati effettuati 10.919 tamponi (524.163 in totale).
Continua a diminuire il numero dei ricoverati: 307 in terapia intensiva (-15) e 5007 negli altri reparti (-215).
Het rammelt aan alle kanten idd.quote:Op woensdag 13 mei 2020 23:07 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind het opmerkelijk dat een vaccin getest wordt op varkens terwijl deze volgens de wereldwijde verslaggeving hieromtrent beslist niet ontvankelijk zijn voor Covid-19.
Nee hoor. Eea wordt hier eenvoudig uitgelegd.quote:
Misschien mis ik iets in het stuk, maar er wordt toch nergens verteld dat varkens niet ontvankelijk zijn voor het virus. Er staat zelfs in dat ze aannemen dat varkens op dezelfde manier worden geïnfecteerd als mensen inzake griepvirussen.quote:Op donderdag 14 mei 2020 07:08 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nee hoor. Eea wordt hier eenvoudig uitgelegd.
Misschien is een locatie handig? Waar is dit.quote:Op donderdag 14 mei 2020 06:13 schreef Pumpalov het volgende:
Sinds vandaag geen noodtoestand meer maar in principe verandert er weinig. In ieder geval tot 14 juni nu nog steeds noodmaatregelen. Globaal :
- Buitenhoreca toegestaan
- Binnen in winkels en in OV maskerplicht
- Musea mogen geopend zijn maar geen rondleidingen
- Zwembaden mogen geopend zijn maar buiten het water social distancing en verplichte thermocheck bij binnenkomst
- optredens mogen buiten weer plaatsvinden maar met social distancing
- scholen en kinderdagverblijven blijven gesloten
- zo veel mogelijk thuiswerken
- 14daagse quarantine voor iedereen die het land binnenkomt
- nog steeds een verbod voor mensen van buiten de Europese Unie en sommige landen binnen de EU (Italië, Spanje, UK, Nederland, behalve als ze een verblijfsvergunning hebben)
Voor deze tijd van het jaar dus in principe weer gewoon business as usual, maar dan met wat extra afstand en zonder toeristen. Ik kan er goed mee leven.
Ja, Pumpalov, locatie is handig. Misschien kun je het in je ONDERSCHRIFT zetten.quote:Op donderdag 14 mei 2020 07:21 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Misschien is een locatie handig? Waar is dit.
Het draait erom dat er een reactie getriggerd wordt door het immuunsysteem van het varken tegen het desbetreffende eiwit. Dat staat los van het wel of niet kunnen ontwikkelen van de infectie(ziekte).quote:Op donderdag 14 mei 2020 07:18 schreef _I het volgende:
[..]
Misschien mis ik iets in het stuk, maar er wordt toch nergens verteld dat varkens niet ontvankelijk zijn voor het virus. Er staat zelfs in dat ze aannemen dat varkens op dezelfde manier worden geïnfecteerd als mensen inzake griepvirussen.
Pigs have previously been used as a large animal model in research on influenza viruses because pigs have a very similar respiratory system to humans, are naturally infected by influenza viruses and produce antibodies with similar characteristics as humans.
Staat toch nog steeds haaks op het verhaal dat varkens geen Covid kunnen krijgen. En als dat zo is, hoe wil je dan het volgende in kaart brengen;
It will provide an evaluation of new SARS-CoV-2 vaccines in a relevant model and will also generate a panel of antibody-based tools which will help us understand virus structure and how it stimulates the immune response.
Volgens dezelfde website;
Antibody tests showed dogs were less likely to catch the virus, while inoculated pigs, chickens, and ducks were not found to have any strain of the virus.
Pigsite
Help me even dan, want ik zie het niet.
Ah, blijkbaar er alweer uitgehaaldquote:Op donderdag 14 mei 2020 07:24 schreef Salina het volgende:
[..]
Ja, Pumpalov, locatie is handig. Misschien kun je het in je ONDERSCHRIFT zetten.![]()
Grenzen zijn dicht, kinderen met mondkappen in de bus, we gaan bij niemand meer langs die ouder is als 70, etc., we doen ondertussen alles wat de staat ons oplegd zonder bewijs dat het werkt.quote:Op donderdag 14 mei 2020 01:17 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Zijn "we" echt zo bang? Valt wel mee toch. Ik zie het niet iig.
Aangezien ik nog steeds denkt dat het een ziekte is voor bacteriën, naast een humaan virus, was ik aangenaam verrast dat begin dit jaar onderzoek is gepubliceerd naar de rol van vitamine D op de bacteriën in je darmen en het effect op je immuunsysteem.quote:
Nou vond ik online de volgende uitspraak van Fauci;quote:
Volgens onderzoek bij Covid hebben mensen die last hebben van een cytokinestorm problemen met IL-6quote:Bacteria were the real killers in 1918 flu pandemic
Medical and scientific experts now agree that bacteria, not influenza viruses, were the greatest cause of death during the 1918 flu pandemic.
Government efforts to gird for the next influenza pandemic – bird flu or otherwise – ought to take notice and stock up on antibiotics, says John Brundage, a medical microbiologist at the Armed Forces Health Surveillance Center in Silver Spring, Maryland.
Brundage’s team culled first-hand accounts, medical records and infection patterns from 1918 and 1919. Although a nasty strain of flu virus swept around the world, bacterial pneumonia that came on the heels of mostly mild cases of flu killed the majority of the 20 to 100 million victims of the so-called Spanish flu, they conclude.
“We agree completely that bacterial pneumonia played a major role in the mortality of the 1918 pandemic,” says Anthony Fauci,
Bron
Bacteriën blijken m.b.v. quorum sensing verantwoordelijk te kunnen zijn voor een cytokinestorm op o.a. datzelfde IL-6;quote:Bij een subgroep van de COVID-19 patiënten treedt een cytokine-profiel op dat lijkt op secundair Hemofagocytair Lymfocytair Histiocytosis (HLH), ook wel Macrofaag Activatie Syndroom (MAS)53. Tijdens MAS is naast de ‘cytokine storm’ ferritine sterk verhoogd. In een retrospectieve analyse om voorspellers van overlijden bij Covid-19 patiënten te identificeren, bleek een verhoogd IL-6 en ferritine relevante covariaten te zijn54, suggestief dat hyperinflammatie de kans op overlijden vergroot.
Bron
Vanwaar dit verhaal. Aangezien ik nogal negatief in het vaccinatieverhaal sta, wilde ik ook wat positiefs delen. Heb wel het idee dat er een oplossing komt, maar niet in de hoek waar we het nu zoeken.quote:Quorum sensing molecules regulate epithelial cytokine response and biofilm-related virulence of three Prevotella species
Bron
AH, thanks.quote:Op donderdag 14 mei 2020 07:40 schreef Pumpalov het volgende:
@:_I en nog even als toevoeging : van sars1 werden varkens ook niet ziek noch diende ze als vector. Toch maken ze antilichamen als ze aan het virus werden blootgesteld. Het prototype-vaccin dat tegen sars gemaakt is, is dan ook hierop gebaseerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |