abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193115713
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 08:26 schreef theunderdog het volgende:
Natuurlijk. De EU heeft een grote schuldenpositie.

Mensen zien daar de voordelen niet echt van in. Terecht, lijkt mij zo.
Wat is die grote schuldenpositie van de EU?
pi_193115833
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 08:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

LOL, Griekenland, Italië.
  donderdag 14 mei 2020 @ 08:45:48 #28
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193115913
Zolang mensen nog massaal blijven stemmen op partijen als D66, GroenLinks en VVD dan zal er helemaal niks veranderen. Sterker nog, ik denk dat die Eurobonds er dan gewoon gaan komen.

Ik ben benieuwd of ik mijzelf over een paar jaar kan quoten om mijn voorspellende gave te laten zien.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_193116348
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 08:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

LOL, Griekenland, Italië.
Dat zijn EU-landen met een grote schuld. Je snapt dat verschil? LOL.
pi_193116492
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 08:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

de EU schuld is inmiddels opgelopen tot 2.200.000.000.000 (2.200 miljard) euro.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193116624
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:14 schreef cempexo het volgende:

[..]

de EU schuld is inmiddels opgelopen tot 2.200.000.000.000 (2.200 miljard) euro.
Aha, heb je daar ook een goede bron voor?
pi_193116760
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Aha, heb je daar ook een goede bron voor?
Ik maak nog een fout ook...die 2200 miljard is van 2015. In 2018 was dat 2600 miljard. Actueel is niet bekend op dit moment, vinden ze niet leuk denk ik

https://nos.nl/artikel/22(...)miljard-euro-op.html
pi_193116834
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:24 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik maak nog een fout ook...die 2200 miljard is van 2015. In 2018 was dat 2600 miljard. Actueel is niet bekend op dit moment, vinden ze niet leuk denk ik

https://nos.nl/artikel/22(...)miljard-euro-op.html
Dat is toch net even wat anders. Er is veel op dat opkoopprogramma aan te merken maar het maakt niet dat de EU een dergelijke schuld heeft.
pi_193116843
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:13 schreef LXIV het volgende:
Er zou onder meer 1.500 miljard bedoeld voor een coronaherstelfonds bij moeten komen.
Hoeveel zat er ook alweer in wat ooit onze pensioenpot was? :')

Man man man :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193116886
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:27 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoeveel zat er ook alweer in wat ooit onze pensioenpot was? :')

Man man man :')
Wat precies de relatie tussen die twee?
pi_193116932
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wat precies de relatie tussen die twee?
Nouja met die pot kunnen we dit "mooi" financieren. We houden zelfs nog een beetje over dan. Dus waar zeuren we nou helemaal over.
vosss is de naam,
pi_193116954
quote:
12s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja met die pot kunnen we dit "mooi" financieren. We houden zelfs nog een beetje over dan. Dus waar zeuren we nou helemaal over.
Oh, dat is gelukkig niet aan de orde :D.
Over de besteding van die pot gaat het rijk gelukkig ook helemaal niet, laat staan de EU.
pi_193117283
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Oh, dat is gelukkig niet aan de orde :D.
Over de besteding van die pot gaat het rijk gelukkig ook helemaal niet, laat staan de EU.
Ik heb het niet meer zo gevolgd sinds Jetta Klijnsma er in 2016 nogal een potje er van maakte door veel te laat stukken naar de kamer te sturen (1 dag voordat besluit zou worden genomen en ruim 100 pagina's). Ik meen mij te heugen dat daar op dat moment onze pensioenpot wel degelijk richting de EU verdwenen is, maak dat kan ook een gevalletje herinneringsverfraaiing van mij zijn hoor.

Dus ik hoor graag hoe het eigenlijk nu precies zit :@
vosss is de naam,
  donderdag 14 mei 2020 @ 09:50:19 #39
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193117304
Ach, wat leuk. Weer een wishful thinking topic.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_193117521
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:13 schreef LXIV het volgende:
uroscepsis groeit straks exponentieel
Ik krijg spontaan last van m'n prostaat. :P
pi_193117594
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 08:04 schreef cempexo het volgende:

[..]

Een collectief Europa of een onafhankelijk Europa ?
Wat is het verschil?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_193117829
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat is toch net even wat anders. Er is veel op dat opkoopprogramma aan te merken maar het maakt niet dat de EU een dergelijke schuld heeft.
Wie betaalt het dan terug ?
pi_193117881
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:02 schreef HSG het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
Het verschil is dat een land -weer- zelf o.a. economische besluiten kan nemen versus een macro georganiseerde totaal EU leider
  Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 10:14:36 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193117884
Waar hebben we als wereld meer aan, een paar kleine landjes die het goed doen en de rest die instort of een groep landen die gezamelijk kunnen balanseren, eventuele klappen opvangen bufferen etc. In dit soort discussies lijkt het altijd of nederland een soort geisoleerd eiland is die als alles om ons heen wegvalt nog prima functioneerd, ik denk dat dat niet zo is. Daarom denk ik dat het goed is om ingebed te zitten in een systeem, ik vind die discussie over zoveel geld gaat daar heen en zoveel geld gaat daar heen een beetje te vergelijken met een ziekenhuis waar ook geld heen en weer gaat tussen de afdelingen maar uiteindelijk is het één ziekenhuis.

Je hoort mensen in drenthe ook niet constant klagen als er geld naar noord-holland gaat. Ik vind dat je ook zo naar europa kunt kijken. Dat geld gaat naar "ons". Dit neemt natuurlijk niet weg dat we wel moeten proberen de boel zo goed mogelijk draaiende te houden en dat daar ook bij hoort dat je een richting bepaald en je als land daar aan probeert te houden etc.

Verder vind ik het argument "ik" heb er keihard voor gewerkt ook een beetje raar alsof als je in italië geboren was je dan niet zou werken ofzo. Daar zijn net zulke harde werkers als hier net zoals er hier ook luiwammesen zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 10:17:45 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193117952
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:00 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik krijg spontaan last van m'n prostaat. :P
:D
pi_193117957
quote:
2s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Waar hebben we als wereld meer aan, een paar kleine landjes die het goed doen en de rest die instort of een groep landen die gezamelijk kunnen balanseren, eventuele klappen opvangen bufferen etc. In dit soort discussies lijkt het altijd of nederland een soort geisoleerd eiland is die als alles om ons heen wegvalt nog prima functioneerd, ik denk dat dat niet zo is. Daarom denk ik dat het goed is om ingebed te zitten in een systeem, ik vind die discussie over zoveel geld gaat daar heen en zoveel geld gaat daar heen een beetje te vergelijken met een ziekenhuis waar ook geld heen en weer gaat tussen de afdelingen maar uiteindelijk is het één ziekenhuis.

Je hoort mensen in drenthe ook niet constant klagen als er geld naar noord-holland gaat. Ik vind dat je ook zo naar europa kunt kijken. Dat geld gaat naar "ons". Dit neemt natuurlijk niet weg dat we wel moeten proberen de boel zo goed mogelijk draaiende te houden en dat daar ook bij hoort dat je een richting bepaald en je als land daar aan probeert te houden etc.
In een huishouden is het delen van je begroting ook een goed idee. Je vrouw doet boodschappen, je maakt er beiden gebruik van.

Zodra je vrouw van het geld allerlei shit gaat kopen waar het huishouden niks aan heeft maar zijzelf wel dan kan je problemen verwachten...
pi_193117961
quote:

Ik heb een uitermate eenvoudig antwoord. Een organisatie die niet goed loopt, moet je nooit economisch ondersteunen, lees o.a. geld. Je moet zo'n organisatie leren managen !
pi_193118027
quote:

Verder vind ik het argument "ik" heb er keihard voor gewerkt ook een beetje raar alsof als je in italië geboren was je dan niet zou werken ofzo. Daar zijn net zulke harde werkers als hier net zoals er hier ook luiwammesen zijn.
Het zit dieper dan je denkt hoor. Italië heeft zijn schulden jarenlang hard laten stijgen en wanneer zij er voor gewaarschuwd werden hadden ze een grote mond. Vervolgen moeten bij ons de pensioenleeftijden omhoog omdat hij dat weigerden. Zo zijn er nog velen dingen. Het is ook mentaliteit en die bij de Italianen heel anders dan bij de Nederlanders.

Nu er een crisis is eisen ze gratis geld uit een pot en verwachten ze dat anderen ineens solidair gaan doen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 10:22:09 #49
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193118034
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:18 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik heb een uitermate eenvoudig antwoord. Een organisatie die niet goed loopt, moet je nooit economisch ondersteunen, lees o.a. geld. Je moet zo'n organisatie leren managen !
En als de organisatie leert managen moet die organisatie niet gelijk omvallen tijdens het leren, als je ten minste de organisatie wilt behouden. Als je een afdeling laat reorganiseren doe je dat meestal onder de voorwaarde dat de afdeling ondersteunt wordt door het bedrijf. Met als kantekening dat je een afdeling kunt opheffen maar een land niet. Daar houdt mijn vergelijking denk ik op, of je moet landen makkelijker uit de eu kunnen gooien.
pi_193118036
quote:

Sluit mij hierbij aan. Het is ook in ons belang dat landen zoals Italië, Spanje en Griekenland niet omvallen. Als exportnatie bij uitstek drijven wij namelijk handel met die landen. We hebben er niks aan als de halve EU economisch in puin ligt.

Wat niet wegneemt dat er wel op toe worden gezien dat lidstaten er geen potje van maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')