abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 mei 2020 @ 23:13:38 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193095029
quote:
uroscepsis groeit straks exponentieel

Het Duitse Constitutionele Hof in Karlsruhe heeft geoordeeld. Binnen drie maanden moet de Europese Centrale Bank (ECB) de ‘redelijkheid’ aantonen van het obligatie-opkoopprogramma. Doet zij dat niet, dan moet Duitslands bijdrage daaraan worden teruggedraaid.

Door veel Nederlandse media werd het Duitse arrest smalend of zelfs lacherig ontvangen. Hoewel de Duitse rechters jaren over hun oordeel gedaan hebben, wisten journalisten binnen een dag te melden dat het Duitse Bundesverfassungsgericht hier natuurlijk niet over gaat. Alleen het Europees Hof in Luxemburg kan de ECB terugfluiten. En in Luxemburg vindt men het prima wat de ECB doet.

Ander voorval, zelfde week. De Europese Commissievoorzitter Ursula von der Leyen grijpt volgens uitgelekte plannen de coronacrisis aan om de Europese begroting, normaal zo’n 1.000 miljard euro, op te krikken naar ruim 3.500 miljard. Er zou onder meer 1.500 miljard bedoeld voor een coronaherstelfonds bij moeten komen.

Het zijn flinke bedragen. Een paar weken eerder maakte minister van Financiën Hoekstra (CDA) nog ruzie met Zuid-Europa over ruim 500 miljard aan Europese coronasteun . Achteraf gezien kruimelwerk, zo lijkt het. Ook de bedragen die nodig waren om Europa te redden na de vorige crisis vallen in het niet: Griekenland kreeg in totaal ruim 288 miljard aan steun in de vorm van leningen (van EU en IMF). Over de leenvoorwaarden is destijds langdurig onderhandeld, met zoals bekend pittige voorwaarden voor herstructurering van de Griekse economie.

Met die voorwaarden moeten Europese geldschieters nu niet aankomen, hebben Rome en Madrid duidelijk gemaakt. Dat is niet solidair en legt een bom onder de EU. Aan corona kan immers niemand wat doen.

Dringt de absurditeit van de bedragen die het Zuiden opeist wel door? Als je repliek is: „het is crisis en ze hebben het niet makkelijk daar”, bedenk dan: Noord-Europa telt inmiddels relatief net zo veel slachtoffers als Zuid-Europa, en Groot-Brittannië gaat in absolute zin zelfs aan kop. Dan is het nogal merkwaardig dat Noord-Europa voor honderden miljarden garant moet staan voor Zuid-Europa.

Ik zie onder alle lagen van de bevolking een anti-Europees gevoel ontstaan

Een ontwikkeling die pas echt een bom onder de EU legt, is een snel groeiende afkeer van het Europees project in landen als Nederland en Duitsland. Tijdens de vorige crisis was het alleen de PVV die zich openlijk tegen hulp keerde en zelfs durfde te speculeren over een Nexit.

Maar sinds corona merk ik hoe snel de euroscepsis om zich heen grijpt. Euroscepsis is de achterban van populistisch rechts allang ontstegen. Ambtenaren, universitair docenten, hoogopgeleiden met goede banen in het bedrijfsleven – tot voor kort zeer pro-Europees – hoor ik zeggen dat de Engelsen misschien toch gelijk hadden. Dat ze de schaamteloze manier waarop Zuid-Europa nu zijn hand ophoudt niet begrijpen, nadat het jarenlang de solidariteit ondergraven heeft door begrotingseisen te negeren. Zelfs een goede vriend die EU-beleid altijd kritiekloos omarmde, zegt nu: als we geen goede onderlinge afspraken kunnen maken dan is verdere Europese integratie ondenkbaar.

Ik ben een Europeaan, nog steeds. Maar ik zie tegelijk dat er onder alle lagen van de bevolking een anti-Europees gevoel ontstaat, dat vele malen sterker is dan ooit tevoren. Internationale samenwerking moet verstandiger, zowel in bestrijding van de epidemie als in de aanpak van de komende recessie, bij alle verschillen in financiële discipline tussen de verschillende lidstaten.

Het groeiende anti-Europees gevoel is iets wat door media niet onderkend wordt, en door Brussel al helemaal niet. Als er voor dit sentiment niet meer erkenning en begrip komt, komt dit electoraal een keer tot uitbarsting. Laten we voorkomen dat we opnieuw net zo verrast worden als bij de uitslag van het Britse referendum over de Brexit in 2016.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)xponentieel-a3999475

Er wordt moeilijk gedaan over een miljard dat we dan naar Afrika zouden moeten sturen vanwege de corona-crisis. Dan hebben we het over een heel continent.
Een rijk land als Italië eist op hoge poten vele honderden miljarden, na de honderden miljarden die ze al gehad hebben door aflossingsvrije leningen met nulrente. En komen we niet snel over de brug, dan zijn we 'onsolidair'.
Ook laat de Nederlandse media na om de bevolking uit te leggen over wat voor bedragen het gaat die nu geëist worden en dat wij hiermee collectief tot onze hoge pensioenleeftijd zullen moeten kromliggen om dat ooit nog terug te betalen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 23:18:34 #2
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193095104
Om maar even een bekende eend te citeren; “Kwek, kwek, kwek, ik ben wel goed, maar ik ben niet gek.”
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193095247
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ook laat de Nederlandse media na om de bevolking uit te leggen over wat voor bedragen het gaat die nu geëist worden en dat wij hiermee collectief tot onze hoge pensioenleeftijd zullen moeten kromliggen om dat ooit nog terug te betalen.
Het is niet in belang van de media. Die zijn allemaal pro-EU. Daar hoef je geen kritische stukken van de verwachten. Journalisten zijn tegenwoordig politieke activisten.
Land of the free. Home of the brave.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 23:30:39 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193095291
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:27 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Het is niet in belang van de media. Die zijn allemaal pro-EU. Daar hoef je geen kritische stukken van de verwachten. Journalisten zijn tegenwoordig politieke activisten.
Als een enkele journalist door krijgt hoe het zit raakt hij meteen zijn baan kwijt en kan voortaan de kost proberen te verdienen met een weblogje..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193095364
Mevrouw Bilic maakt de klassieke fout "Europa" en "EU" met mekaar te verwisselen. Europascepsis is nergens voor nodig, EU-scepsis des te meer...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_193095368
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als een enkele journalist door krijgt hoe het zit raakt hij meteen zijn baan kwijt en kan voortaan de kost proberen te verdienen met een weblogje..
Waarom toch altijd dat bedenkelijke niveau in dit soort topics?

Je kunt prima harde kritiek uiten op de EU, en vaak is dat ook terecht. Ik ben bijvoorbeeld bezig aan het nieuwe boek van Geert Mak, waarin hij geen spaan heel laat van de EU. Hij doet dat echter met rake analyses en observaties in plaats met de groteske onzin waar figuren zoals jij in grossieren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 mei 2020 @ 23:37:57 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193095383
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom toch altijd dat bedenkelijke niveau in dit soort topics?

Je kunt prima harde kritiek uiten op de EU, en vaak is dat ook terecht. Ik ben bijvoorbeeld bezig aan het nieuwe boek van Geert Mak, waarin hij geen spaan heel laat van de EU. Hij doet dat echter met rake analyses en observaties in plaats met de groteske onzin waar figuren zoals jij in grossieren.
Het is een reactie op Scarface.
Wel goed dat Geert (N.E.O.) nu ook EU-sceptisch geworden is! Dat komt dan overeen met de observaties van de schrijfster van de column.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193095515
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is een reactie op Scarface.
Wel goed dat Geert (N.E.O.) nu ook EU-sceptisch geworden is! Dat komt dan overeen met de observaties van de schrijfster van de column.
Hij is niet zozeer EU-sceptisch. In z'n laatste boek komen de recente crises aan bod en middels observaties en analyses brengt hij zowel het falen als het slagen van de EU in beeld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 mei 2020 @ 23:51:45 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193095557
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
(
Hij is niet zozeer EU-sceptisch. In z'n laatste boek komen de recente crises aan bod en middels observaties en analyses brengt hij zowel het falen als het slagen van de EU in beeld.
De achilleshiel van de EU is de euro en het feit dat totaal verschillende economieën van één munt gebruik moeten maken. Dat leidt eigenlijk onherroepelijk tot schulden in Zuid-Europa en overschotten hier. Als er geen mechanisme is om geld van Noord naar Zuid te pompen (transferunie) wordt dat probleem steeds groter.
Vroeger kon Italie zijn munt devalueren om competatief te blijven. (en als verkapte vorm van vermogensbelasting). Nu dus niet meer.
Een monetair systeem met vaste wisselkoersen (wat de euro eigenlijk is), is nooit stabiel gebleken. Ooit klapt het, dit is al de 2e keer dat het echt pijn doet. Als de mensen straks merken dat ze écht significant pensioenvermogen ingeleverd hebben hiervoor zal de euroscepsis groeien.

Is dat ook hoe Mak er tegenaan kijkt?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 13 mei 2020 @ 00:45:16 #10
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193096010
Zelfs op Joop is ondertussen 90% van de reageerders fel tegen financiële steun voor Italië. Nou dan weet je wel hoe laat het is.
pi_193097182
Sinds een paar maanden zijn de Deense banken begonnen met het -veel- geld vragen aan de particuliere rekeninghouders voor hun diensten, zoals de minus rente invoeren, kosten voor mutatie verwerking van je bankrekening en ga zo maar door.

Het resultaat is dat cliënten onrustig zijn geworden en opeens op zoek gaan naar andere, lees goedkopere, banken. Ikzelf heb inmiddels 2 creditrekeningen naar een andere bank overgeboekt.

Sinds een jaar of 8 heb ik op mijn woninghypotheek met een jaarlijks contract van 1 jaar, een credit rente situatie. Dat houdt in dat ik geen rente betaal maar rente van/voor mijn hypotheek ontvang. Dus geld lenen en rente ontvangen.

De reden om een jaarlijks contract af te sluiten, ipv een vast contract van bv 25 jaar was destijds, dat ik op dat moment geen vertrouwen had in de ontwikkeling van de EU als sec de 'nieuwe' organisatie.

Op zich is dat een prettige situatie voor mij, maar normaal in economische zin is het niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 13-05-2020 06:56:16 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 13 mei 2020 @ 07:20:11 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193097492
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
Mevrouw Bilic maakt de klassieke fout "Europa" en "EU" met mekaar te verwisselen. Europascepsis is nergens voor nodig, EU-scepsis des te meer...
Dat gebeurt bewust. Want de EU is uiteraard vanzelfsprekend en noodzakelijk. Pure manipulatie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 13 mei 2020 @ 07:27:41 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193097518
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom toch altijd dat bedenkelijke niveau in dit soort topics?

Je kunt prima harde kritiek uiten op de EU, en vaak is dat ook terecht. Ik ben bijvoorbeeld bezig aan het nieuwe boek van Geert Mak, waarin hij geen spaan heel laat van de EU. Hij doet dat echter met rake analyses en observaties in plaats met de groteske onzin waar figuren zoals jij in grossieren.
Ik heb het boek gelezen. Nu ben ik bezig met zijn boek “Reizen zonder John, op zoek naar Amerika”. Het is al een paar jaar uit, maar is wel een mooie duiding van de huidige staat van de VS.

Je zult veel overeenkomsten vinden in beide boeken. Als je “Grote verwachtingen” de moeite waard vindt, dan raad ik je dit andere boek zeker aan.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193099576
quote:
Euroscepsis groeit straks exponentieel
Oh, geschreven door een echte Nostradamus.

Maar DDDDDaaf hier heeft wel een punt. Euroscepsis is niet nodig. EU-scepsis wel.

Maar eigenlijk is het wel een open deur. Je moet altijd sceptisch zijn over een overheid. En altijd tegengas geven wanneer je het ergens niet mee eens bent. Want dat is de enige manier om iets te veranderen.

Prima. Zo is het leven.

Maar de EU afbreken is een heel andere zaak. Dat is 'opgeven'. Dan gooi je het goede weg met het slechte.

Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat je nogal stom bent als je het opgeeft om slechte dingen aan te pakken en het goede met het slechte mee weggooit. Je leven heeft goede dingen en slechte dingen. Moet je dan maar zelfmoord plegen omdat er slechte dingen in je leven zijn? Nee, niet bepaald, nietwaar?

Mensen die zelfmoord plegen hebben doorgaans geen oog meer voor de goede dingen in hun leven en zijn helemaal geobsedeerd door de slechte dingen. Dat is een recept voor een ramp.

Vergeet nooit de goede dingen, het zijn er altijd veel meer dan je denkt. En als je echt depressief bent en de goede dingen niet meer kan zien, dan moet je hulp zoeken die jou de goede dingen weer laat zien. En het helpt ook om je niet meer zo op de slechte dingen te focussen. Want in de praktijk heb je helemaal niet zo veel last van die slechte dingen als je zelf denkt.
pi_193099683
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

De achilleshiel van de EU is de euro en het feit dat totaal verschillende economieën van één munt gebruik moeten maken. Dat leidt eigenlijk onherroepelijk tot schulden in Zuid-Europa en overschotten hier. Als er geen mechanisme is om geld van Noord naar Zuid te pompen (transferunie) wordt dat probleem steeds groter.
Vroeger kon Italie zijn munt devalueren om competatief te blijven. (en als verkapte vorm van vermogensbelasting). Nu dus niet meer.
Mja. Dus de oplossing zou zijn dat landen als Italië meer vermogensbelasting gaan heffen, als ik het goed begrijp.

Het grappige is dat wij zeiken over de hoogte van onze belasting, hoewel dat blijkbaar hetgeen is dat ons competitief houdt.

Een andere oplossing zou zijn dat wij minder vermogensbelasting gaan betalen. Maar dan zal Nederland meer op Italië gaan lijken. Slechte wegen, slechte bruggen, etc.

Nog een oplossing zou zijn om na je pensioen niet in Nederland te blijven, maar naar bijvoorbeeld Italië te vertrekken. Maar dan kun je je kleinkinderen nog maar één keer per jaar zien. En als je ziek wordt, dan komt niemand je bezoeken.
  woensdag 13 mei 2020 @ 11:01:11 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193099854
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)xponentieel-a3999475

Er wordt moeilijk gedaan over een miljard dat we dan naar Afrika zouden moeten sturen vanwege de corona-crisis. Dan hebben we het over een heel continent.
Een rijk land als Italië eist op hoge poten vele honderden miljarden, na de honderden miljarden die ze al gehad hebben door aflossingsvrije leningen met nulrente. En komen we niet snel over de brug, dan zijn we 'onsolidair'.
Ook laat de Nederlandse media na om de bevolking uit te leggen over wat voor bedragen het gaat die nu geëist worden en dat wij hiermee collectief tot onze hoge pensioenleeftijd zullen moeten kromliggen om dat ooit nog terug te betalen.
Ik ben het er ook niet mee eens , het is het ongewild opkopen van schulden van talie en portugal door een gezamenlijke bank
Ik denk wel dat er geen andere mogelijkheid meer was voor Draghi dat we steeds verder in het EU schulden moeras gezogen worden

Onze pensioenfondsen moesten van onze overheid meedoen aan de schulden opkoop tegen 0 rente en die zitten nu ook vol met Italiaanse schulden tegen hun zin
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 13 mei 2020 @ 11:05:06 #17
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193099913
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:40 schreef RetepV het volgende:

[..]

Oh, geschreven door een echte Nostradamus.

Maar DDDDDaaf hier heeft wel een punt. Euroscepsis is niet nodig. EU-scepsis wel.

Maar eigenlijk is het wel een open deur. Je moet altijd sceptisch zijn over een overheid. En altijd tegengas geven wanneer je het ergens niet mee eens bent. Want dat is de enige manier om iets te veranderen.

Prima. Zo is het leven.

Maar de EU afbreken is een heel andere zaak. Dat is 'opgeven'. Dan gooi je het goede weg met het slechte.

Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat je nogal stom bent als je het opgeeft om slechte dingen aan te pakken en het goede met het slechte mee weggooit. Je leven heeft goede dingen en slechte dingen. Moet je dan maar zelfmoord plegen omdat er slechte dingen in je leven zijn? Nee, niet bepaald, nietwaar?

Mensen die zelfmoord plegen hebben doorgaans geen oog meer voor de goede dingen in hun leven en zijn helemaal geobsedeerd door de slechte dingen. Dat is een recept voor een ramp.

Vergeet nooit de goede dingen, het zijn er altijd veel meer dan je denkt. En als je echt depressief bent en de goede dingen niet meer kan zien, dan moet je hulp zoeken die jou de goede dingen weer laat zien. En het helpt ook om je niet meer zo op de slechte dingen te focussen. Want in de praktijk heb je helemaal niet zo veel last van die slechte dingen als je zelf denkt.
De EEG was een goede zaak , Europese Economische Samenwerking is zeer goed

De Euro die kan pas als we een land , een EUSA zijn en dat zullen we nooit worden
De EURO heeft nu geen bestaansrecht
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193100275
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hij is niet zozeer EU-sceptisch. In z'n laatste boek komen de recente crises aan bod en middels observaties en analyses brengt hij zowel het falen als het slagen van de EU in beeld.
Aha dus hij trapt wat open deuren in en vormt geen eigen mening. Ook een manier om je boekkies te verkopen.
  woensdag 13 mei 2020 @ 11:52:50 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193100677
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:28 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Aha dus hij trapt wat open deuren in en vormt geen eigen mening. Ook een manier om je boekkies te verkopen.
Ik vind dat Geert Mak vaak wel rake observaties doet en het interessant weet te beschrijven. Heb verschillende boeken van hem in mijn boekenkast staan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193102790
quote:
ECB-hoofdeconoom: Nederland profiteert ook van coronabonds
13 mei 2020 07:16
Laatste update: 6 uur geleden
283
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
Wanneer de Europese landen die deel uitmaken van de eurozone toch besluiten tot de uitgifte van zogenoemde coronabonds, dan profiteert ook Nederland daar op termijn van. Dat zegt hoofdeconoom Philip Lane van de Europese Centrale Bank (ECB) in een dinsdagavond verschenen interview met De Telegraaf.

De coronabonds, obligaties die gezamenlijk door de lidstaten zouden worden uitgegeven om de financiële nood als gevolg van de coronacrisis te lenigen, zijn omstreden. Onder andere Nederland is tegen de uitgifte ervan, omdat de landen die de financiën beter op orde hebben dan opdraaien voor de slechter presterende economieën.

De econoom van de ECB zegt niet expliciet of het schuldpapier er al dan niet zou moeten komen. "Dat is aan de lidstaten zelf. Maar er zijn sterke indicaties dat er bij internationale beleggers veel vraag naar zou zijn", aldus Lane in De Telegraaf. Hij wijst er wel op dat het nu om een andere situatie gaat dan ten tijde van de eurocrisis.

"Toen ging het over het gezamenlijk herfinancieren van bestaande schulden. Nu gaat het over het gezamenlijk uitgeven van nieuwe schuld die nodig is om deze schok, die alle landen raakt, tegen te gaan", zegt hij, doelend op de coronacrisis.

Lane is duidelijk wel voorstander van de nieuwe eurobonds. "Als sommige landen niet genoeg kunnen doen om het virus tegen te gaan, heeft de hele EU daar last van. Coronabonds zouden voor veel landen goedkopere financiering betekenen."

Ook Nederland zou daar op termijn van profiteren. "Op de lange termijn denk ik dat dit tot een hogere welvaart leidt in de hele eurozone." En dat is ook in het belang van Nederland, benadrukt de hoofdeconoom.
pi_193103302
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik ben het er ook niet mee eens , het is het ongewild opkopen van schulden van talie en portugal door een gezamenlijke bank
Ik denk wel dat er geen andere mogelijkheid meer was voor Draghi dat we steeds verder in het EU schulden moeras gezogen worden

Onze pensioenfondsen moesten van onze overheid meedoen aan de schulden opkoop tegen 0 rente en die zitten nu ook vol met Italiaanse schulden tegen hun zin
de schuld is inmiddels opgelopen tot 2200.000.000.000 (2200 miljard) euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 14-05-2020 08:28:33 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 13 mei 2020 @ 15:40:10 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193103765
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind dat Geert Mak vaak wel rake observaties doet en het interessant weet te beschrijven. Heb verschillende boeken van hem in mijn boekenkast staan.
Ja hij is een goed persoon ,dat zegt iedereen

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom toch altijd dat bedenkelijke niveau in dit soort topics?

Je kunt prima harde kritiek uiten op de EU, en vaak is dat ook terecht. Ik ben bijvoorbeeld bezig aan het nieuwe boek van Geert Mak, waarin hij geen spaan heel laat van de EU. Hij doet dat echter met rake analyses en observaties in plaats met de groteske onzin waar figuren zoals jij in grossieren.
terecht , ik waas altijd tegen de euro , maar nu ook een Nexiteer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193115197
Het huidige beleid vanuit Brussel... daar is inderdaad meer afkeer tegen. Europa zelf is niks mis mee.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_193115337
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 07:53 schreef HSG het volgende:
Het huidige beleid vanuit Brussel... daar is inderdaad meer afkeer tegen. Europa zelf is niks mis mee.
Een collectief Europa of een onafhankelijk Europa ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193115621
Natuurlijk. De EU heeft een grote schuldenpositie.

Mensen zien daar de voordelen niet echt van in. Terecht, lijkt mij zo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')