Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:01 |
![]() ![]() ![]() TBD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Starflyer | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:03 |
En het is officieel https://www.ferrari.com/e(...)xtend-their-contract | |
nogeenoudebekende | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:03 |
RIC naast Karel gaat weer vuurwerk opleveren. ![]() | |
Whiskers2009 | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:04 |
SAI schijnt de beste papieren te hebben volgens de geruchten | |
#ANONIEM | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:06 |
En Sainz zal ook niet op zn rug gaan liggen. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:06 |
want Spanjaarden doen het zo goed bij Ferrari? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:07 |
want land van herkomst zegt iets over hoe iemand rijdt? | |
Sinister-D- | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:08 |
![]() | |
nogeenoudebekende | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:11 |
Oh dat kan ook een leuke match worden. ![]() | |
nogeenoudebekende | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:11 |
Maar goed, Sainz en mediageruchten... | |
Starflyer | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:13 |
Hij is in ieder geval goedkoper dan Ricciardo ![]() | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:13 |
in dit geval zegt het wat meer over z'n PR team, die zijn wel goed. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:14 |
Voor RIC maakt het niet uit, die gaat hoe dan ook inleveren bij een nieuw stoeltje. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:15 |
als je zijn verklaring leest lijkt het gewoon einde F1 voor hem, tenminste zo lees ik het. | |
Gezicht | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:16 |
Wel sneu dat z'n laatste seizoen bij Ferrari en misschien wel z'n laatste seizoen in de F1 zo gebroken is ivm. Corona | |
potjecreme | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:17 |
Wie zijn er eind 2020 beschikbaar? | |
ESF1Gamer | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:17 |
Let silly season begin. Begint eerder dan de GP | |
#ANONIEM | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:18 |
Ricciardo | |
nogeenoudebekende | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:18 |
Iedereen behalve Max en Karel als ik mij niet vergis? | |
ESF1Gamer | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:19 |
Spaanse media waren flink aan het stoken in 2015 en begin 2016. | |
#ANONIEM | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:20 |
Norris, Perez, Ocon en Russell zouden ook vast staan lees ik. | |
potjecreme | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:20 |
Magnussen volgens mij ook niet. | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:21 |
Niks gek als je een viervoudig wereldkampioen een eenjarig contract aanbiedt met hetzelfde salaris als een rookie. Handige manier om iemand eruit te werken. Kimi nog altijd de laatste wereldkampioen bij Ferrari. Haal hem maar terug voor een jaartje zodat Leclerc nog een jaartje profijt kan hebben van een oude rot in het vak. Ik zie het ze bij Ferrari nog gewoon doen ook. ![]() | |
tja77 | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:21 |
2 Jonge knapen bij Ferrari? Zie ik niet gebeuren eigenlijk. Ik hoop trouwens nog steeds op Vettel naar RBR. | |
potjecreme | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:22 |
Dat zou lachen zijn. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:22 |
daarom en Spaanse media aandacht voor hem is onevenredig groot zonder Alonso, dat heeft Ricciardo niet. Verder prima hoor mocht hij het worden maar zie liever Ricciardo in dat stoeltje omdat die al bewezen heeft snel te zijn. | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:22 |
Dat lees ik ook tussen de regels door. | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:24 |
Ik denk dat Ricciardo het ook tegen Leclerc af gaat leggen. De vraag is of hij 2de man wil spelen. Gezien zijn keuze voor de pegels van Renault denk ik het wel eigenlijk. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:27 |
Ah ok. Die twee van Haas hadden volgens mij met de hakken over de sloot een jaartje erbij gekregen. | |
ESF1Gamer | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:27 |
Maar dan had net zo goed bij Red Bull kunnen blijven en dan had minder dan teamorder gedoe dan bij Ferrari | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:28 |
Mja. Ik weet eigenlijk niet wie de beste bottas voor Ferrari is. ![]() Denk dat Sainz geen 2de viool wil spelen. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:30 |
is z'n laatste kans om te laten zien dat hij het in zich heeft en hij weet nu wel dat 1e rijder zijn in een team dat niet mee doet minder is dan 2e rijder in een goeie auto. | |
ESF1Gamer | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:30 |
Dat sowieso en dan heb de Spaanse media er ook nog overheen die vindt dat sainz oneerlijk wordt behandeld ten opzichte van Leclerc | |
nils7 | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:36 |
[Jack Plooij modus] Mick Schumacher jongens! Jahaa ik denk dat dat de konijn is die ze bij Ferrari uit de hoge hoed toveren. [/Jack Plooij modus] Gewoon Giovinazzi die achter Charles aan rijdt. Overigens vind ik het wel gevaarlijk wisselen met dat de ontwikkelingen voor 2021 qua auto's stil staat. Als die Ferrari dit jaar ruk is, is ie dat volgend jaar ook wie stapt er dan in? | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:38 |
Russel. | |
#ANONIEM | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:38 |
Ik mag toch hopen dat het niet Giovinazzi wordt. Vergeet niet dat Bottas gewoon een goede racer is/was voordat die bij Mercedes kwam en dus niet per se een tweede rijder was meteen maar meer een talent die zich kon gaan bewijzen, Gio heeft echt nog helemaal niets laten zien. Haal dan gewoon Raikkonen terug voor een jaar. Die gaat echt niet alle zorgvuldig opgebouwde glazen bij Mercedes opblazen voor een zitje (als tweede rijder) bij Ferrari. Die is zo ongeveer zeker van het zitje bij Mercedes als er eentje weg gaat daar. [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2020 09:41:10 ] | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:40 |
Een rukke Ferrari is nog altijd minder ruk dan een McLaren, Renault, Haas, Alfa Romeo, Racing Point, Alpha Tauri en Williams | |
potjecreme | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:41 |
Bottas? | |
Lokale_Notabele | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:41 |
Hoe bedoel je dat Ricciardo het "ook tegen Leclerc af gaat leggen?" Hij heeft Vettel ruimschoots verslagen en was gelijkwaardig aan Verstappen. Ricciardo heeft het tegen niemand afgelegd. En op basis waarvan zou Leclerc tot "eerste rijder" gebombardeerd worden als hij met Ricciardo in een team zou zitten? Zo bijzonder is Leclerc niet en Ricciardo is veel verder in zijn carrière. Ook als Sainz naast hem komt te rijden geloof ik niet dat Ferrari Leclerc een Schumacher achtige status gaat geven want dat zou namelijk nergens op gebaseerd zijn. Sowieso is die hele eerste rijder/ tweede rijder discussie niet zo boeiend. Er mag toch niet getest worden zoals in het Schumacher tijdperk. In 2019 was het de bedoeling dat Leclerc min of meer tweede viool zou spelen en Vettel voor de titel zou gaan. In de praktijk bleken ze gelijkwaardig te zijn. Als je gewoon snel bent als "tweede rijder" dan gaat het team je echt niet iedere race vragen om op de rem te trappen en achter de "nummer een" aan te sluiten. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:42 |
Zou wel een topshow zijn die clash tussen de Spaanse en Italiaanse pers. ![]() | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:44 |
tegen Verstappen heeft hij het wel afgelegd, meteen aannemen dat Leclerc dan ook sneller is misschien voorbarig maar Vettel gaat niet zomaar weg, dat heeft met de status van Leclerc te maken, die is nu duidelijk #1 driver dus degene die komt zal dat moeten accepteren. | |
Nebelwerfer | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:44 |
Ieder ander team niet nee.. | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:44 |
Die heeft het voor zijn promotie naar Red Bull al afgelegd tegen Vergne. ![]() | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:45 |
Klopt, dat denk ik ook niet. | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:47 |
Ik zou als Ferrari zijnde in elk geval kiezen voor of 1 jaartje Kimi of een paar jaar Perez denk ik. | |
nils7 | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:47 |
Ricciardo heeft het eind 2017 en heel 2018 afgelegd tegen Verstappen. Maar afgezien daarvan. Hij zit bij Renault een team met het management van een dennenappel. Zijn motivatie is negatiever dan een fotorolletje die je in de jaren negentig in leverde bij de hema. En dat is niet eventje zo dat is al sinds hij z'n krabbel zette op een Frans velletje en toen eigenlijk al wist dat het ruk zou worden. En vandaag de dag weet dat het enige waar die op kan vertrouwen is zijn 34 miljoen redenen om dat krabbeltje wel te zetten omdat de anderen redenen inmiddels gebakken croissant lucht is. En roep nu niet dat ie getergd zou zijn om weer te vechten voor de overwinning... dat zal wel weer terug komen maar dit geeft wel een douw. En als ie al om z'n oren werd getold door Max (die ik licht beter acht dan Sjarrels Leklerk) kan die daar lekker achteraan tuffen. Of ie dat moet willen, is aan hem. Beter dan in een Renault maar hij mag net als Rubens gewoon eventjes plaats maken voor Sjarrel als die meer punten kan halen. En daardoor ging hij juist weg bij Red Bull. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:47 |
Perez is inderdaad niet zo'n gekke optie, geen idee hoe die contractueel zit | |
Starflyer | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:48 |
En Perez en Stroll. Die zijn al bevestigd bij Racing Point. | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:48 |
Dat weet ik zo 123 uit mn hoofd ook niet. | |
Starflyer | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:49 |
Ligt al vast bij Racing Point. Is onlangs bevestigd voor 2021. | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:50 |
Contracten zijn er om open te breken. Zeker met de portemonnee van Ferrari en de besparing van een salaris van een viervoudig wereldkampioen hoeft dat geen enkele belemmering te zijn lijkt me zo ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:50 |
Denk dat Ricciardo en Sainz de frontrunners zijn op het lijstje van Ferrari (en Hamilton maar dat is meer een long shot). | |
Lokale_Notabele | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:50 |
Het Rubens Barrichello en Eddie Irvine tijdperk ligt inmiddels ver achter ons. We hebben toch allemaal gezien dat Raikkonen Vettel niet hoefde te helpen, zelfs toen Kimi een straatlengte achter stond in het kampioenschap. Leclerc mocht vorig seizoen ook gewoon zijn gang gaan. Massa mocht zijn gang gaan in het Alonso tijdperk. En dan zouden ze nu Ricciardo vragen om tweede viool te spelen achter Leclerc die niks bewezen heeft? Dat gaat echt niet gebeuren. Ik begrijp sowieso niet waarom mensen zo'n hoge pet op hebben van Leclerc. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:50 |
zo gek is Hamilton niet | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:51 |
Hamilton gaat dat niet doen, daar geloof ik niks van. | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:51 |
Dat begrijp ik ook nog steeds niet ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:52 |
Je hebt een stel rare meningen en gewoon een aantal onjuistheden Ricciardo die gelijk zou zijn geweest aan Verstappen nu weer dat Leclerc zijn gang mocht gaan. Als er nou 1 team is dat vorig jaar constant team orders uitvaardigde dan was het wel Ferrari... Daarnaast dumpen ze Vettel maar zouden ze volgens jou gewoon op zoek zijn naar een gelijkwaardige rijder naast Leclerc? Als dat echt zo was dan hadden ze wel gewoon Vettel gehouden. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2020 09:53:07 ] | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:54 |
hij zal wel wat kunnen anders hadden ze Vettel er niet uit getrapt | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:55 |
Ik heb er nog eens over nagedacht en mijn eerder geopteerde coureur gaat het worden. Perez dus. Goeie keuze van Ferrari. ![]() | |
VacaLoca | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:55 |
Hij was in de F2 wel klasse apart. Maar niet beter dan Max nee ![]() | |
Lokale_Notabele | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:55 |
Aan het begin van 2019 was het de bedoeling dat Vettel voor de titel zou gaan en Leclerc tweede viool zou spelen. Maar toen ze gelijkwaardig aan elkaar bleken te zijn mocht Leclerc gewoon zijn gang gaan. Dat heb je toch zelf ook kunnen zien? Ze hadden wel regelmatig ingewikkelde regeltjes en afspraken om het "eerlijk"te houden, zoals in Rusland. Jullie gaan me nu toch niet vertellen dat Leclerc afgelopen seizoen de Ruben Barrichello rol vertolkt heeft? | |
Lokale_Notabele | dinsdag 12 mei 2020 @ 09:58 |
Hij is er niet uitgetrapt. Ze hebben geconstateerd dat hij geen 50 miljoen per jaar waard is omdat zijn prestaties die van Leclerc nauwelijks ontstegen. Of geloof je de teksten van Vettel dat geld geen rol speelt? | |
potjecreme | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:03 |
Wel goed voor zijn eigen onderhandelingen bij Mercedes. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:06 |
hij is er wel uitgetrapt, zo simpel is dat toch. | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:07 |
Geld zal denk ik niet echt een rol spelen, die heeft zat om het uit te zingen verder. Denk eerder dat de aanbieding gevallen is als een belediging. 1 jaar en hetzelfde salaris als Leclerc. Dat had ik ook opgevat als persoonlijke belediging. Dus indirect heeft geld er toch wel mee te maken, ondanks dat hij het niet nodig heeft. | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:08 |
In elk geval afgeserveerd. | |
Starflyer | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:09 |
Ik denk eerder dat hij zich niet wilde schikken in een rol als de facto tweede rijder zoals Kimi de afgelopen jaren. | |
Meike26 | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:11 |
Heb net een tweet gelezen van Martin Brundle waarbij Vettel met minimaal één ander team aan het onderhandelen was, een eerdere tweet van Steve Fowler lier weten dat dit mogelijk met het nieuwe Aston Martin Team is. Perez en Vettel die van stoeltje gaan wisselen.. ik reken het goed, lijkt me een goede swap ![]() Eerlijk gezegd denk ik ook nog steeds wel dat Magnussen een gevaarlijke outsider kan zijn die het Ferrari stoeltje kan afpakken van Ricciardo. Goedkoper en qua snelheid neg zo goed, zelfverzekerd en als tweede rijder interessant omdat hij zo lastig in te halen is. | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:17 |
Magnussen ![]() Goedkoper, (te) zelfverzekerd, lastig in te halen.... en onvoorspelbaar. | |
heywoodu | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:18 |
Ja, want dat was zo leuk. | |
mikieu | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:21 |
Och dat #1 gedoe, wanneer jij in q gewoon sneller bent en in de race ook draaien ze dat heel snel om. Het kan soms een teamorder opleveren, die moet je dan gewoon voorkomen. | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:23 |
Leuke theorie, tot de andere rijder dat niet accepteerd. En daar komen ongelukken van. ![]() | |
TheFreshPrince | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:27 |
Afgebroken ophanging op Austin. | |
mikieu | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:30 |
Albon is nooit in de buurt van Max, die krijgt die kans niet eens. Gewoon zorgen dat je sneller bent, als de #1 jou begint te rossen ben je goed opweg hem het leven zuur te maken. | |
Rossdale | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:32 |
Arme Weltschmerz ![]() | |
Lokale_Notabele | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:33 |
Schumacher had vroeger een groot voordeel van zijn nummer 1 status omdat hij heel veel testte en Irvine mocht dat helemaal niet. Hij kon de auto dus helemaal naar zijn voorkeuren ontwikkelen. Tegenwoordig werkt dat niet meer zo. Het gaat er simpelweg om dat je snel bent als "nr.2" zijnde. Er is geen team die dan iedere race heel autistisch de rollen om gaat draaien omdat er ooit iemand tot #1 gebombardeerd is. En er is geen enkele reden om aan te nemen dat Leclerc sneller zal zijn dan Ricciardo. Leclerc/ Giovinazzi zou echt een lachwekkend zwakke driver line up zijn. Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Alonso zou denk ik ook wel graag willen maar ik weet niet hoe zijn relatie is met Binotto. | |
ESF1Gamer | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:46 |
Zou hulkenberg een optie zijn voor Ferrari | |
Rossdale | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:48 |
Denk een mooie stoelendans Vettel > Aston Martin Sainz > Ferrari Ricciardo > McLaren Renault junior (Zhou?) > Renault Perez exit Ric en Norris samen, topteam ![]() | |
Weltschmerz | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:57 |
Vettel is natuurlijk een coureur die wil dat de auto zich naar een bepaalde balans ontwikkelt, dan moet je wel een team hebben met een commitment om dat te krijgen, en niet zegt jonkie hier kan lekker shinen tov jou als de balans verkeerd zit. Sowieso heeft het team hem aldoor in de steek gelaten in zijn strijd om het WK. Niet alleen door de onbetrouwbaarheid van de auto en het gekluns in de pits en met de strategie, maar ook door Raikkonen hem punten te laten kosten ipv te helpen. Dat is toch niet zo heel ingewikkeld, als Vettel om de titel strijdt en sneller kwalificeert en goed weg is bij de start, dan lijkt me dat Raikkonen zijn plek moet kennen en niet in de weg moet zitten. Ferrari heeft ook structureel nagelaten hem te steunen en (officieel of niet) te protesteren tegen de overduidelijke bevoordeling van Hamilton. Als je dan met elkaar door wil voor het WK moet dat beter, het commitment groter, niet slechter. Met Leclerc hebben ze ook een snelle coureur, maar dat is het probleem niet bij Ferrari. Het probleem is dat ze een formidabele tegenstander hebben in de Mercedes-FIA combinatie, en dat ze het laten liggen op strategie, tactiek, organisatie, politiek, publiciteitsspelletjes, betrouwbaarheid en basale dingen als een fatsoenlijke pitstop. Nou moet de toch nog jonge en niet zo heel volwassen Leclerc het team gaan leiden? Succes. | |
Toekito | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:59 |
Ik denk dat we Mick S eerst 2 jaar bij Alfa gaan zien en dat ze 2 jaar of Sainz of Ricci proberen en dan beslissen wie van die 3 het jaar erop gaat rijden. En ondanks dat veel mensen Schumi graag zien rijden hoop ik dat ze bij Ferrari slimmer zijn dan alleen op naam kiezen. | |
Sinister-D- | dinsdag 12 mei 2020 @ 10:59 |
![]() | |
Toekito | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:00 |
Massa mocht alleen in 2008 voor eigen succes rijden volgens mij. En dat was ook niet uit luxe. | |
Weltschmerz | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:01 |
Irvine zegt zelf dat dat onzin is, zelfs dat Schumacher eigenlijk een onbenul is in het ontwikkelen van de auto maar gewoon instapt en meteen ongelooflijk snel is. Jawel hoor. | |
Toekito | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:02 |
Irvine is rancuneus. Dat gaat nergens over met hem. En welke reden dan? | |
Lokale_Notabele | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:03 |
Ik begreep er inderdaad ook helemaal niks van dat Raikkonen hem in geen enkel opzicht hoefde te helpen, zelfs niet toen hij een straatlengte achterstond in het WK en bekend was dat hij naar Sauber zou gaan. Dan moet je als Vettel zijnde opboksen tegen Hamilton en het feit dat Bottas Hamilton helpt als het nodig is. Dat is vrijwel een mission impossible. | |
Starflyer | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:07 |
Christian Lundgaard dicht zich al kansen toe bij Renault. Zhou is denk ik niet goed genoeg. Maar beiden moeten nog wel genoeg superlicentiepunten halen om in aanmerking te komen (20+), dus top 5 finishen in de F2 dit seizoen. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:07 |
Zoveel situaties waarbij Raikkonen voor Vettel reed en direct van dienst kon zijn waren er nu ook weer niet. Hamilton is ook vaak gewoonweg sneller dan Bottas, waardoor je als team kunt sturen door ze niet op de baan te laten knokken, omdat Hamilton ook na inhalen kan wegrijden. Vettel was gewoonweg niet altijd sneller dan Raikkonen en je gaat ook geen 2e rijden doelbewust terug laten zakken. Overigens doet Mercedes het ook lang niet altijd (remember Hongarije 2018). | |
Lokale_Notabele | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:08 |
Irvine heeft zelf gezegd in die motorsport-total YouTube items dat hij nooit mocht testen. Ik zal dat wel proberen op te zoeken. Als Schumacher een onbenul was in het ontwikkelen van auto's dan vraag ik me af wie dan verantwoordelijk was voor het ontwikkelingswerk in die jaren. Luca Badoer? | |
Toekito | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:09 |
dat hebben we in 2009 wel gezien dat dat ook maar een middelmaat was. | |
Starflyer | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:09 |
Mick moet uitkijken niet door Shwarzman om de oren gereden te worden, anders zit die volgend jaar in de Alfa en niet Mick. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:12 |
Daarom klopt het ook niet dat Schumacher een onbenul was. | |
potjecreme | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:12 |
Ineens is Irvine een betrouwbare bron? | |
Weltschmerz | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:20 |
Dat is gewoon gelul. Het verschil tussen Vettel en Raikkonen was veel groter dan dat tussen Hamilton en Bottas. Het zijn gewoon hele simpele dingen, als je titelkandidaat de auto op pole zet en Raikkonen op de 3e plek, dan kies je vooraf een startstrategie waarbij het doel voor Raikkonen is om netjes achter Vettel aan te sluiten voor de eerste bocht en de nr2 gekwalificeerde in de weg te zitten ipv de kopman. Irvine is een praatjesmaker dus die zal er wel een schepje bovenop doen en hij vindt het ook leuk om tegen 'heersende' opvattingen in te gaan met zijn kennis van binnenuit, maar hij is juist lyrisch over Schumachers pure snelheid en zegt dat het hem niet in zijn ontwikkeling van de auto zat. Verder is het natuurlijk zo dat met die tests Schumacher meer aan de auto kon wennen, wat niet hetzelfde is als ontwikkelen, en dat ze data kregen van de auto terwijl die harder ging dan met Irvine en datat kregen mbt de titelkandidaat zijn rijstijl. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:23 |
Ik kan me nog herinneren in Monza 2018 dat Raikkonen Vettel geeneens een slipstream hoefde te geven in de kwalificatie. Dat is toch wel het minste wat je kunt doen als je de prestaties van je titelkandidaat wilt maximaliseren. Uiteindelijk was het zelfs Vettel die Raikkonen in Q3 een slipstream gaf omdat ze blijkbaar in die volgorde de baan op moesten van Ferrari. Dan vraag ik me af waar je mee bezig bent als team zijnde. Daarom snap ik ook niet waarom sommige mensen hier verwachten dat Leclerc een soort Schumacher achtige nr. 1 status gaat krijgen. Ferrari werkt al heel lang niet op deze manier en Leclerc heeft nog niks bewezen. | |
Mexicanobakker | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:30 |
Het lijkt meer een John Watsonnetje dit. Die vroeg ook iets te veel knaken bij Macca in 83 waardoor het team koos voor Prost en Lauda. Vettel was ook over de houdbaarheidsdatum. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:31 |
die 2 konden er ook wel wat van toch ![]() | |
Mexicanobakker | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:33 |
Lauda was nooit meer zo snel na zijn crash volgens de overlevering natuurlijk, als je resultaten bij McLaren bekijkt presteerde Watson in die 3 jaar beter dan Lauda. Prost was wel iets beter dan Arnoux (en ruim beter dan Cheever) in zijn jaren bij Renault, maar zijn topjaren moesten nog komen. In 1980 oversteeg hij Watson ook niet. Uiteindelijk won McLaren in 84, 85 en 86 de coureurstitel (en daarna ook in 88-91, maar dat was met een bizar goede auto en op dat moment de in ieder geval snelste coureur van het veld die ze in 84 nog niet in het team hadden) en in de eerste 2 jaar ook de rijderstitel en de winnaar heeft altijd gelijk, dus wat dat betreft een prima keuze. Maar ik denk dat Watson in die tijd zeker niet minder was dan Lauda. | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:37 |
Tifosi gonna tifosi. Dat vragen we ons allemaal al jaren af wat ze daar aan het doen zijn ![]() | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:37 |
Dat laatste ben ik het ook mee eens. Eigenlijk heeft na Schumacher alleen Alonso die status afgedwongen, maar Massa / Raikkinen en Vettel / Raikkonen en nu ook Vettel / Leclerc krijgen allemaal niet een voorkeursbehandeling. | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:38 |
#ouwelullenaanhetwoord ![]() | |
roninho | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:40 |
Zei Lauda in de onderhandelingen niet betaal me $1 voor mijn presteren en een miljoen voor de aandacht voor je sponsoren. | |
Mexicanobakker | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:41 |
Zou oud ben ik niet, gewoon een hoop beelden teruggekeken. | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:42 |
Sorry opa ![]() | |
Lange_Lans | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:42 |
Hulkenberg die gisteren een charmeoffensief startte om weer in de F1 actief te gaan zijn en Vettel die stopt bij Ferrari. Het is mij allemaal net iets te toevallig.
| |
Lionheaad | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:43 |
Als ik dit lees.......dan stopt Vettel met F1 | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:43 |
Het is wachten op Alonso | |
Tijn | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:46 |
Ik denk ook dat-ie weinig serieuze opties heeft. | |
aesop | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:47 |
Tja, dat zegt veel over Vettel, kennelijk weet hij het thema niet naar zijn hand te zetten, of niet duidelijk te maken hoe hij de balans wil en heeft ie niet het talent van Alonso of Verstappen om daaromheen te rijden. Dat Ferrari bewust de auto naar de zin van Leclerc heeft gebouwd bedoel je vast niet, toch? | |
Marcoss | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:50 |
Denk dat hij sowieso wel ergens terecht kan in de F1 als hij wil, vraag is vooral wat hij wil. | |
Marcoss | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:52 |
Mja, Alonso lukte dat ook niet continu.. | |
Tijn | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:52 |
Ja precies. Lijkt me niet dat je na Red Bull en Ferrari nog een paar jaar voor Renault, Alfa Romeo of Haas ofzo wil rijden. | |
Weltschmerz | dinsdag 12 mei 2020 @ 11:55 |
Ferrari is dan ook als een generaal die weet hoe hij de vorige oorlog moet winnen. Het publicitaire debacle in Oostenrijk en 'Fernando is faster than you' zit Ferrari dan ook nog steeds in de weg bij het ontwikkelen van een winnende strategie. Net als Alonso in het algemeen, daar hadden ze alles op ingezet maar uiteindelijk werd die verslagen door Vettel in een subtopteam en ontwikkelde de auto zich tot eentje waarin Alonso vooral kon laten zien hoe goed hij wel niet was met een moeilijke auto. Sowieso zijn ze nou niet bepaald als vrienden uit elkaar gegaan. Vervolgens hebben ze knip getrokken voor een echte teamplayer met een duidelijke ontwikkelingsrichting voor de auto, om vervolgens hem niet dat teamplay te geven en te schipperen met die ontwikkelingsrichting. Het is niet zo ingewikkeld. Als je superieur bent moet je niet aan teamtactiek doen want dan krijg je potsierlijke vertoningen zoals in Oostenrijk, als tegen een superieure tegenstander vecht moet je juist alle teamtactiek uit de kast trekken. | |
Kickinalfa | dinsdag 12 mei 2020 @ 12:01 |
Er vanuit gaande dat ze geen gezeur willen mbt eerste en tweede rijders zal het wel Kimi of Giovannazzi worden. | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 12:03 |
Gio zou echt de meest slechte keuze van alle keuzes zijn. Dus die zal het, Ferrari kennende, wel worden dan ![]() ![]() ![]() | |
Weltschmerz | dinsdag 12 mei 2020 @ 12:05 |
Het vraagt commitment. Net als bij RBR destijds het niet opschoot omdat Ricciardo zich er wel lekker doorheen rommelde, dan is dat een prikkel om maar door te modderen met wat je hebt aan balans. Dat is ook een kwaliteit, daar gaat het niet om, het is alleen niet kwaliteit die je de titel gaat opleveren. Dat Alonso Raikkonen er heel slecht op deed staan en zichzelf daarmee heel goed is leuk voor Alonso's enorme ego, wat hem zelfs deed roepen dat hij de morele WK-winnaar was terwijl hij gewoon was verslagen met zijn enorme topteam en zijn voorkeurspositie. Maar het gaat er uiteindelijk toch om met de snelste coureur/auto combinatie op de proppen te komen, niet om je teamgenoot te vernederen. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 12:07 |
![]() | |
Kickinalfa | dinsdag 12 mei 2020 @ 12:11 |
Het lijkt mij dat ze na dat debacle van vorig jaar er wel iets van hebben geleerd? | |
vosss | dinsdag 12 mei 2020 @ 12:13 |
Overigens zou het ook wel gaaf zijn als Lewis onverwacht toch naar Ferrari gaat en daar meteen 2 wereldtitels wint. Direct GOAT én een dikke vinger naar Alonso en Vettel ![]() ![]() | |
XL | dinsdag 12 mei 2020 @ 12:31 |
Als er dit seizoen een kampioenschap komt en Leclerc stelt teleur, dan gaat het mooi worden. Dan wil Ferrari Lewis of Max en geld uitgeven schuwen ze daar (nog) niet. Zo niet dan zal Danny Ric komen en die gaat sneller zijn dan Leclerc en dan was zijn move naar Renault briljant! | |
#ANONIEM | dinsdag 12 mei 2020 @ 12:42 |
Alleen al als Hamilton het zou proberen krijgt hij van mij een dikke +2 voor respect. | |
potjecreme | dinsdag 12 mei 2020 @ 12:52 |
Waarom niet? Als je nog plezier beleeft aan de sport. | |
Blik | dinsdag 12 mei 2020 @ 12:55 |
Leclerc gaat niet teleurstellen | |
TheFreshPrince | dinsdag 12 mei 2020 @ 12:58 |
Ik geloof dat Leclerc nog voor wat hele mooie F1 momentjes gaat zorgen. Heel andere persoon dan Max maar wel redelijk "on par". Sowieso een leuk veld met die nieuwe generatie, mensen als Norris, Russell en Sainz kan je er ook prima bij hebben. Latifi kan ik nog niet zo goed inschatten als persoon. | |
Marcoss | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:00 |
Vanwaar die zekerheid? | |
Tijn | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:02 |
Ik denk dat Vettel meedoet om te winnen, niet om het middenveld wat rondjes te rijden. | |
4-elements | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:11 |
Een terugkeer van Kimi lijkt mij uitgesloten. Gio is bij Alfa al bijna te licht bevonden (moest vorig jaar lang wachten op contractverlenging), dus die valt ook af. Zoals hierboven eerder genoemd: Hamilton bij Ferrari zou ik toejuichen. Al is het de vraag of hij naast Leclerc wil plaatsnemen als hij niet de absolute nummer 1 wordt. Wie wel? Lastig te zeggen. Toch Daniel of Sainz? | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:12 |
![]() ![]() | |
XL | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:12 |
Ben ook sceptisch. Zelfs in de superieure sjoemelbak had hij de stewards niet tegen. Hij was dan wel sneller dan Vettel, maar dat zijn er velen. | |
shiz | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:14 |
Mag Arthur al voor een F1 superlicentie? | |
XL | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:14 |
Waarom niet? Als hij zich 2 jaar door Max had laten slachten, dan had Ferrari hem niet genomen. Nu is Danny Ric de absolute best of the rest | |
Tijn | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:15 |
Waarom zou Ferrari geïnteresseerd zijn in Sainz? Ze hebben al een jonge coureur met Leclerc. Ricciardo heeft geen kampioenschappen gewonnen, maar in elk geval nog een aantal races. Sainz heeft een track record van niks. | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:16 |
Best of de rest ja. Leclerc zit daarboven en Ric gaat hem niet zonder meer verslaan. Dan had hij nog bij RBR gezeten als duidelijke 1e rijder. Daarnaast passen de persoonlijkheden Ric en Leclerc niet bij elkaar, idem aan Ric en Ver. Want ze vinden zichzelf allemaal de beste en dat botst wel eens. ![]() | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:19 |
lijkt wel of jij Ricciardo niet mag ![]() | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:20 |
Ik vind het een geniepig mannetje inderdaad. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:21 |
dat zal allemaal wel maar hij lijkt me na Hamilton en Verstappen toch de beste optie | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:23 |
Qua rijder ja maar in een team met Leclerc denk ik niet dat dat gaat werken. Ferrari gooit al genoeg punten weg met strategie, neem dan geen koppel rijders die de rest van de punten ook nog vergooit. Ric gaat géén 2e viool spelen en Lec ook niet. Een soort Haas, maar dan in een snellere auto. | |
Tijn | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:23 |
Dat denk ik ook. Wat moeten ze anders bij Ferrari? Bottas overnemen? ![]() | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:24 |
En dan Max naar Mercedes? Dan is Ferrari sowieso kansloos ![]() | |
gbm | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:24 |
Ik zou gewoon lekker Kimi terugvragen, geen gezeik want die vindt alles wel prima en haalt de resultaten netjes binnen. ![]() | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:25 |
Sainz lijkt me ook een haantje en dat zijn ze allemaal anders zaten ze niet F1 | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:26 |
Behalve Bottas ![]() En Kimi is gewoon beyond care. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:27 |
Bottas ook alleen is z'n teamgenoot te goed | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:29 |
Heb je Bottas 1x wat later zien remmen zodat Ham er één bocht later pas langs kon? Zijn positie proberen te behouden in een duel? Heeft hij 1x niet voldaan aan team orders zodat Ham het moeilijker kreeg? 1x? Nee. Bottas is geen racer en al helemaal geen haantje. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:30 |
vind ik allemaal wat te makkelijk, dus als je gewoon dom doet ben je wel een haantje? | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:30 |
Je het kaas niet van het brood laten eten iig. En ja, zelfs Ham, als rijdend kampioen 2019, vind het nog nodig om Albon in de laatste race van een tweede plaats af te tikken. Totaal onhaalbare en onnodige actie. Haantje. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:32 |
Ik had verwacht dat Ferrari en Vettel er uiteindelijk wel uit zouden komen. ![]() En als ik die woorden van Vettel lees, dan klinkt het alsof hij z'n helm aan de wilgen hangt en zich helemaal onttrekt aan de autosport. Dat zou ik wel typisch iets voor Vettel vinden, die kan prima zonder al die aandacht verder leven. Zou Bottas een outsider optie kunnen zijn voor Ferrari? Zijn contract loopt eind dit jaar af bij Merc, en daar krijgt hij telkens een verlenging van slechts een jaar. Bottas is een bewezen coureur, neemt kennis mee van Mercedes en is bovendien een teamspeler, iets wat ze graag zullen zien bij Ferrari na 2019. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:32 |
we worden het niet eens, domheid is niet hetzelfde als haantjesgedrag | |
potjecreme | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:33 |
Is iets later remmen dom? | |
Tijn | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:34 |
Je positie verdedigen is blijkbaar al dom ![]() | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:35 |
Dat zeg ik ook nergens, dat zeg jij. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:38 |
Wat er vorig jaar in Singapore met Bottas gebeurde vond ik wel heel extreem. Ze hadden een fout gemaakt met de strategie van Lewis, vervolgens moest Bottas langzamer gaan rijden omdat hij anders voor koninklijke hoogheid Lewis op de baan zou komen. Volgens mij stond hij toen zelfs nog tweede in het kampioenschap? Hij ging toen ook daadwerkelijk veel langzamer rijden zonder tegen te stribbelen. Toen heb ik Valtteri definitief afgeschreven als serieuze coureur. Hij acteert nu echt op Irvine/ Barrichello niveau. Ik denk dat dit ook de reden is dat Verstappen geen serieuze teamgenoot heeft. Want je kunt Lewis bijna niet verslaan in het kampioenschap als je eigen coureurs wel punten van elkaar afsnoepen Ferrari style. [ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 12-05-2020 13:43:53 ] | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:40 |
iets te laat wel | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:41 |
Je gaat nu mijn woorden verdraaien om je gelijk te halen? Zie hierboven, Bottas gaat gewoon langzamer als het team wil dat hij niet wint, maar hij gewoon een goede kans heeft. Een blamage voor de hele sport is dat. Bottas een haantje ![]() | |
michiel_merk | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:42 |
Ferrari blijft nog wel even kansloos zolang de italianen daar aan het roer staan | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:43 |
gaat helemaal niet om mijn gelijk hoor, dat interesseert me weinig hier, ik vind het alleen wat makkelijk om een F1 coureur weg te zetten als een lulletje rozenwater zeker als z'n teammaat gewoon de beste van het veld is. | |
Whiskers2009 | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:43 |
Hoezo Spaanse media? ![]() https://racingnews365.nl/(...)rrari-coureur-worden | |
aesop | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:44 |
Ik zou voor Ricciardo gaan. Snel, bewezen winnaar, beetje Italiaans bloed, ervaren, en commercieel interessant. Ik verwacht ook dat ie het Leclerc moeilijk kan maken. Sauna is een optie, die doet het prima bij McLaren, en is vast niet zo duur. Maar ik heb het idee dat het een beetje gevoelige jongen is die nu echt op zijn plek zit en als teamleider wordt beschouwd. McLaren heeft de weg naar boven gevonden en met een Mercedes motor gaan daar nog mooie dingen gebeuren. Hamilton? Mwoah, dan krijg je een hele wensenlijst want het is toch een beetje een prinses op de erwt. Die vraagt ook nog eens een belachelijk salaris en ik heb het idee dat hij daar niet tot zijn recht zal komen. | |
needakill | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:45 |
Nee dat was Rusland 2018. Hij moest Lewis voor laten gaan om het kampioenschap van Lewis te verzekeren. Al was Vettel toen allang uit het spel vanwege zijn mooie duik in het grind in Duitsland. Helmut had toch al uitgesloten dat Vettel naar RBR zou gaan? Nou die man zegt wel meer eens wat, want toen met Gastly was ook een broodje aap verhaal. Ene kant zie ik hem nog wel naar RBR gaan. Nog 1 keer met zijn gelievde RBR en miss Max wel helpen, want die bijl heeft hij toch allang begraven. Maar logischerwijs. Vettel naar McLaren zou de betere optie wezen. Sainz naar Ferrari om daar in een soort Bottas rol te spelen. Sainz zal echt geen nee zeggen tegen een rood pak. | |
Nober | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:45 |
Alonso returns. ![]() | |
potjecreme | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:47 |
zou ik wel leuk vinden | |
Lokale_Notabele | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:48 |
Rusland 2018 kan ik me niet meer zo goed herinneren maar wat ik over Singapore 2019 schreef klopt wel: https://www.formula1.com/(...)6TjcFKzqTxp4X5V.html Het punt is in ieder geval dat Bottas een ouderwetse nr. 2 driver is. | |
Nober | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:48 |
![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:49 |
Met de nieuwe motor van Ferrari? GP2 engine! ![]() | |
shiz | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:50 |
Gewoon Arthur Leclerc. Soort van wat Honda Repsol heeft in de MotoGP met de Marquez brothers. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:53 |
Ik vind het wel mooi hoe Vettel altijd gestreden heeft voor zijn positie binnen een team, en ook aangetoond heeft niet terug te deinzen voor vuile spelletjes als de situatie daarom vraagt. Maar als hij nu door Nederlanders in verband wordt gebracht met RBR dan is het omdat hij daar samen met Max zo'n mooi team kan vormen, en dat hij komt om Max te helpen. Kom op zeg ![]() Dream on... | |
shiz | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:54 |
Vettel lekker de DTM in. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:55 |
zonder audi wordt dat ook armoe | |
Kleffe_Dop | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:55 |
Vettel lekker de Zwitserse alpen in om de familieman te gaan spelen, weg uit de schijnwerpers. En ik geef 'm geen ongelijk. | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:56 |
Dat zeg ik ook nergens. Bottas kan best wat rondjes snel rond gaan. Maar hij laat zich gewoon de kaas van het brood eten en naar de 2e plek verwijzen. Dan ben je geen racer en al helemaal geen haantje. | |
#ANONIEM | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:57 |
Dat heb ik nog niemand zien zeggen hier? Maar het is wel duidelijk dat ook Vettel geen 2e viool gaat spelen, ook niet voor Max. | |
Fer | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:57 |
Hamilton is afgelopen 3 jaar in bloedvorm en waarschijnlijk de gedroomde kandidaat van Maranello. Heeft zelf ook een aardige Ferrari collectie en uiteindelijk wil iedereen in de F1 ook bij Ferrari rijden. Maar denk dat hij eerst zijn 7e titel wil halen bij Mercedes. Dan stapt hij met 37 jaar in de rode bolide en nog 2-3 jaar om een gooi naar de 8e of misschien zelfs 9e titel te doen. Wie houdt het Ferrari stoeltje dan warm komende 2 jaar? Ricciardo natuurlijk. Het is altijd zijn plan geweest en was bang dat hij naast Verstappen een beetje zou wegzakken. Bij Renault kon hij duidelijk heeft laten zien de snellere te zijn en nu komt hij de bonus verzilveren. | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:58 |
Hij komt uit het Schwarzwald. Ook een mooie omgeving ![]() | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:58 |
OK prima, mijn coureur is het ook niet maar hij heeft wel F1 gehaald en zit bij een topteam, dat is niet enkel geluk | |
beantherio | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:58 |
Ricciardo verdient bij Renault blijkbaar 25 miljoen euro per jaar. Ik stel me voor dat dat wel een probleem gaat worden als ie naar Ferrari moet: Leclerc verdient met zijn verlengde contract blijkbaar iets van 8 miljoen per jaar. Daniel zal flink wat moeten inleveren want ik ga er niet vanuit dat ze bij Ferrari dit soort verschillen willen. | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:59 |
Ja, sneller dan Hulkenberg maar alsnog regelmatig buiten de top10 finishen ![]() | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 13:59 |
Nee daar ben ik het helemaal mee eens. Maar soms rijden er in de F1 wel meer mensen die het niet van hun talent moeten hebben ![]() | |
Nober | dinsdag 12 mei 2020 @ 14:00 |
Is de vader van Stroll al aangekomen op Maranello? | |
Marcoss | dinsdag 12 mei 2020 @ 14:00 |
Dat 1e geldt voor elke (top)F1-coureur, ook gewoon voor Max zelf.. En dat kan toch nog steeds los staan van het feit dat hij een mooi team kan vormen met een andere coureur? Ricciardo is ook niet vies van spelletjes en strijdt ook voor zijn positie binnen het team en dat was (vond ik in ieder geval) wel een mooi duo met Max. Alleen gaat hij Max niet helpen inderdaad, maar denk ook niet dat iemand dat verwacht. | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 14:01 |
Ik zie Sainz zich zomaar niet neerleggen bij een rol als 2e rijder. Hij vond (en vind) zichzelf ook véél beter als ene M. Verstappen ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 12 mei 2020 @ 14:01 |
Carlos jr. wil graag een woordje met je .. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 12 mei 2020 @ 14:01 |
Ik doelde oa. hierop: En zoals jij ook zegt, dat zit echt niet in het karakter van Vettel. | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 14:03 |
https://www.formula1.com/en/results.html/2019/drivers.html Als DR best of the rest is, dan zijn Lewis t/m Albon "the best" en Ric t/m Russel, "de rest" ![]() | |
4-elements | dinsdag 12 mei 2020 @ 14:11 |
Ben zelf geen groot fan van Sainz, maar hij is inmiddels ervaren en constant. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 12 mei 2020 @ 14:18 |
Het zou een afweging zijn tussen het financiële deel en het sportieve deel. Maar als ik me verplaats in de positie van een coureur die al ruimschoots financieel onafhankelijk is, dan zou ik er altijd voor kiezen om een voet tussen de deur te krijgen bij een top 3 team. Dit is misschien de laatste kans die hij daarop krijgt. En zoals iemand hier eerder al zei, een Ferrari die ruk is, is nog altijd een stuk beter dan een Renault, Williams, Alfa, McLaren etc etc... Edit: En ik zou niet uitsluiten dat in het contract van Leclerc een clausule zit opgenomen met betrekking tot zijn salaris tov een eventueel nieuwe teamgenoot. Dat is niet ongebruikelijk in de sportwereld. [ Bericht 7% gewijzigd door Kleffe_Dop op 12-05-2020 14:23:34 ] | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 14:19 |
True. En je zou maar net die coureur zijn die na een wissel en reglementaire updates de winnende auto onder zijn kont krijgt. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 12 mei 2020 @ 14:24 |
Wat Ricciardo betreft, ik moet ook nog maar zien of Renault hem wilt behouden tegen 25 miljoen per jaar in het post-corona tijdperk. Als Ocon op ongeveer hetzelfde niveau acteert dan vinden ze het wel best schat ik zo in. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 14:28 |
die hebben toch al een paar keer gezegd dat het geen vanzelfsprekendheid is dat zijn contract verlengd wordt? | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 14:29 |
Is voor 1 jaar toch? Ze hebben gewoon zijn kennis & ervaring "ingekocht". | |
nils7 | dinsdag 12 mei 2020 @ 14:35 |
Stroll Networth: 2,6 Mld dollar Ferrari Market Cap: 28,6 mld euro Dat gaat 'm niet worden helaas for Lance | |
Anonymousz | dinsdag 12 mei 2020 @ 14:38 |
Ben benieuwd waar Vettel naar toe gaat? | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 14:44 |
toch is z'n vader goed bezig | |
Blik | dinsdag 12 mei 2020 @ 14:52 |
Omdat die afgelopen jaar heeft bewezen prima mee te kunnen, ondanks zijn nog lage leeftijd en beperkte ervaring in de F1. Tuurlijk mist die nog iets ten op zichte van Max, maar verstand is bij Max ook met de jaren gekomen | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:07 |
deze man doet normaal voetbal dus weet niet of dit 100% is | |
beantherio | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:24 |
Volgens de Gazzetta dello Sport staat Sainz op "pole" voor de vervanging van Vettel: Ferrari, chi dopo Seb? C’è Sainz in pole. E Vettel potrebbe anche smettere In het artikel halen ze de "flexibiliteit" van Sainz aan, maar ook dat zijn contract vele malen goedkoper zou zijn dan een met Ricciardo. | |
4-elements | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:26 |
Dat lijkt mij nogal voorbarig. Wel gek dat het silly season dit jaar eerder begint dan het racen... ![]() | |
Meike26 | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:28 |
Ik zal het serieus echt kut vinden dat Sainz weggaat bij McLaren. Hij vergooit hier mogelijk zijn carrière mee. Bij McLaren met Mercedes motor zie ik meer titel kansen dan dat er een soort van semi 'geen 2e rijder' agreement komt bij Ferrari. | |
beantherio | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:31 |
Leclerc is geen Schumacher. En het contract dat hij heeft bij Ferrari (ter waarde van 9 miljoen dollar per jaar schijnbaar) duidt er ook niet op dat hij de aangewezen 1e rijder is. Over een paar jaar is dat misschien anders, maar momenteel zou Sainz zich nog geen zorgen hoeven te maken denk ik. Ik vraag me wel af of Sainz bestand is tegen de organisatie van Ferrari en alles daaromheen. Hoe volwassen is ie en hoeveel zelfvertrouwen heeft ie? Daar zet ik wel wat vraagtekens bij. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:33 |
titelkansen bij McLaren? | |
XL | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:44 |
Carlos Jr zal ook wel sneller zijn dan Leclerc, maar matuurlijk niet zo snel als Ricciardo ![]() | |
potjecreme | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:47 |
Sommigen waren boos op Raikkonen bij Max zijn eerste win. Hij stond sjagerijnig op het podium en feestte niet mee..... | |
potjecreme | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:49 |
Norris is beter. Beter cashed hij nu zijn waarde goed is. | |
Marcoss | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:49 |
Waarom zou Ferrari nu al een beslissing moeten nemen eigenlijk? Het huidige seizoen is nog niet eens begonnen.. | |
ESF1Gamer | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:49 |
Een Spaanse krant?, dan neem ik dit bericht eerst met een korreltje zout. | |
potjecreme | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:50 |
Dit, maar is wel leuk om te speculeren. En hebben Zoem en Nattekat hier ook weer wat te doen. ![]() | |
Kleffe_Dop | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:51 |
In mijn boekje is de Gazzetta dello Sport nog altijd een krant van de pasta vreters, niet de paella vreters. ![]() | |
beantherio | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:52 |
Het doorgaan van Silverstone wordt steeds twijfelachtiger: Silverstone in doubt due to ‘unreasonable demands’ Niet alleen de regels van de Britse overheid en de kritische geluiden van de marshalls maken het lastig, maar blijkbaar verwacht Silverstone ook een fikse betaling: Voor Zandvoort is het misschien nog wel een beetje hoopgevend dat Liberty blijkbaar bereid is om de organisatie van de race te betalen (en zelfs nog wat extra er bovenop). | |
Marcoss | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:54 |
Zou dat niet voor de meeste circuits gelden? Denk dat organisaties geen race gaan organiseren zonder publiek zonder compensatie. Tenzij je iemand hebt die ongeveer zwemt in het geld.. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:55 |
Goed punt, ik zou er ook niet zo'n haast mee maken eerlijk gezegd. Sainz en Ricciardo gaan beiden toch niet bijtekenen tot Ferrari een keuze heeft gemaakt. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:58 |
5 back-to-back Bahrain races incoming... ![]() | |
beantherio | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:59 |
De berichten van een paar weken geleden waarin Liberty aangaf "geen cadeautjes te zullen weggeven" riepen twijfel op of ze zelfs de kosten wel zouden betalen. Idem voor de berichten dat circuits als Hockenheim en Imola zich ineens aanboden. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 15:59 |
eens maar het is natuurlijk wel handig om te weten wat je opties gaan kosten voor je je oude Duitse schoenen weggooit dus er zal met anderen al op z'n minst overleg geweest zijn | |
Kickinalfa | dinsdag 12 mei 2020 @ 16:00 |
Tsjah. Als je als circuit organisatie voor een race moet betalen en vervolgens geen inkomsten uit het publiek kan genereren. Sainz naar Ferrari lijkt me trouwens wel een aparte move, die zie ik niet echt in een 2e rol schikken. | |
roninho | dinsdag 12 mei 2020 @ 16:07 |
Mwoah, ik denk dat Sainz meteen op de kans duikt om in een wagen te stappen waar hij ook eens mee kan doen om een overwinning. En hij komt behoorlijk zelfverzekerd op mij over, denk niet dat hij bang is voor leclerc | |
nogeenoudebekende | dinsdag 12 mei 2020 @ 16:09 |
Ik durf redelijkerwijs te stellen dat de gemiddelde circuiteigenaar behoorlijk in het geld zwemt. | |
Nattekat | dinsdag 12 mei 2020 @ 16:11 |
Zandvoort acht ik zeer onwaarschijnlijk. | |
4-elements | dinsdag 12 mei 2020 @ 16:13 |
In dictatoriale landjes is er inderdaad geld genoeg. De circuits in Europa daarentegen hebben juist een tekort aan geld. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 12 mei 2020 @ 16:15 |
Weer iemand die Leclerc inschaalt op het Schumacher/ Hamilton onbetwiste nr. 1 niveau. Ik begrijp oprecht niet waar dat sentiment vandaan komt. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 16:15 |
je kan het ook omdraaien, schat jij Sainz niet wat te hoog in? | |
4-elements | dinsdag 12 mei 2020 @ 16:17 |
Leclerc heeft het vorig jaar goed gedaan, ondanks zijn leeftijd en geringe F1-ervaring (en de enorme druk bij Ferrari). Hij was beter dan Vettel. Daarom schat ik 'm hoger in dan Sainz. Dat is een stabiele coureur, maar in mijn ogen geen topcoureur. | |
Whiskers2009 | dinsdag 12 mei 2020 @ 16:19 |
Niet alleen de Gazetta: https://racingnews365.nl/(...)rrari-coureur-worden Overigens zei ik dat vanochtend al, maar toen werd ik uitgelachen ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Whiskers2009 op 12-05-2020 16:29:04 ] | |
beantherio | dinsdag 12 mei 2020 @ 16:26 |
De eigenaar misschien wel maar de organisatoren misschien niet. En dat zijn niet altijd dezelfde partijen. | |
beantherio | dinsdag 12 mei 2020 @ 16:27 |
Mij ook maar toch blijf ik hopen. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 12 mei 2020 @ 16:28 |
Het gaat mij er meer om dat de post die ik quote impliceert dat de teamgenoot van Leclerc, ongeacht wie het, is automatisch tweede viool gaat spelen. Heel veel mensen hier lijken dat te denken. Dat zelfs Ricciardo tweede viool zou spelen mocht hij naar Ferrari gaan. Ik snap daar helemaal niks van. Maar ik denk inderdaad ook dat Leclerc zijn handen vol zou hebben aan Sainz. Het wordt denk ik tijd dat er weer gereden gaat worden Dan hoeven we niet langer onze eigen theorieën te ontwikkelen en kunnen we weer gewoon naar het circus gaan zitten koekeloeren. | |
Weltschmerz | dinsdag 12 mei 2020 @ 16:29 |
Het Schumacher/Hamilton niveau bestaat helemaal niet. De enige reden dat Hamilton onbetwiste nr 1 is, is het feit dat Button en Rosberg gestopt zijn. Vanwege dat laatste moest er nog snel even een invalkracht geregeld worden die anders nooit in een topteam zou komen, en die haalt gewoon even net zoveel poles het afgelopen seizoen. | |
Kickinalfa | dinsdag 12 mei 2020 @ 16:31 |
Ik schaal leclerc niet in op het schumachter/hamilton niveau. Ik ga er wel vanuit dat leclerc er als 1e rijder bij ferrari zit en daarbij maak ik de aanname dat ferrari inmiddels wel zover is dat ze een 1e/2e rijder constructie willen hanteren. Die constructie zie ik eigenlijk als enige mogelijkheid om serieus mee te doen om de wereldtitel. | |
Starflyer | dinsdag 12 mei 2020 @ 16:31 |
Ik lees al dat de F1 met Portimao aan het onderhandelen is als mogelijke vervanger. https://m.gpupdate.net/nl(...)n-britse-grand-prix/ | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 16:34 |
Dit. Ferrari heeft structuur nodig. Rijders de vrije hand geven, kunnen ze niet mee omgaan, zoals afgelopen seizoenen bewezen. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2020 @ 16:54 |
het zijn niet alleen de rijders, op managementniveau is het bij Ferrari ook altijd onrustig | |
michiel_merk | dinsdag 12 mei 2020 @ 17:32 |
Daarom beter weer een buitenlander daar aan het roer | |
Tijn | dinsdag 12 mei 2020 @ 17:47 |
Ik mag hopen dat de lat bij Ferrari iets hoger ligt dan dat. | |
Toekito | dinsdag 12 mei 2020 @ 17:50 |
nee ze willen gewoon iemand, blijkbaar, die Charlie niet in de weg rijdt. | |
Tijn | dinsdag 12 mei 2020 @ 17:53 |
Mja... heeft Bottas een broer? | |
Toekito | dinsdag 12 mei 2020 @ 17:54 |
een Spaanse neef blijkbaar ![]() | |
VacaLoca | dinsdag 12 mei 2020 @ 18:01 |
Wordt gesteld dat Ricciardo vanwege salariseisen gepasseerd wordt. Zou ie wel dom zijn als ie in herfst van z'n carrière een kans om wereldkampioen laat gaan vanwege euro's. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 12 mei 2020 @ 18:01 |
Ik vind Hamilton ook niet van het niveau Schumacher/ Senna. Maar feit is wel dat hij nu de onbetwiste nummer 1 status verworven heeft bij het beste team in de F1. Het zegt wel iets dat je zo'n positie kunt verwerven. Mensen lijken nu te suggereren dat Leclerc er klaar voor is om eenzelfde rol te vervullen bij Ferrari en Ferrari dus een type Bottas in de tweede auto kan zetten. Dat vind ik dus veel te voorbarig en nergens op gebaseerd. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze bij een Giovinazzi uit zullen komen en hun lot volledig in handen van Leclerc zullen leggen. | |
daNpy | dinsdag 12 mei 2020 @ 18:05 |
Ik denk dat 2 haantjes bij Ferrari niet gaat werken. Het maakt niet uit hoe snel of langzaam Leclerc is, hij gaat zich niet schikken naar 2e rijder, ongeacht wie er naast komt te rijden. Net als dat Vettel dat niet wil, Max niet, Hamilton niet en nog veel meer. En ze "los" laten hebben we vorig jaar gezien. Dat kan Ferrari niet managen. | |
jpjedi | dinsdag 12 mei 2020 @ 18:05 |
Wolff dropt een media bommetje over Vettel naar Mercedes. 🙈 | |
nogeenoudebekende | dinsdag 12 mei 2020 @ 18:06 |
Zou wel heel dom zijn als RIC het op geld laat aankomen. Met dat geld van de Fransen kan hij het makkelijk voor niets doen of zelfs paydriver worden. | |
Toekito | dinsdag 12 mei 2020 @ 18:07 |
Dat lijkt me ook wel een tof duel Vettel vs Hamilton in zelfde bakken. Maar hoop voor Russell dat hij na 2020/2021 daar mag rijden. | |
Starflyer | dinsdag 12 mei 2020 @ 18:16 |
Daardoor was hij vorig jaar al gepasseerd. Daarom ging hij naar Renault, want Ferrari wilde niet aan zijn eisen voldoen. | |
beantherio | dinsdag 12 mei 2020 @ 18:24 |
Op 1 juli wordt ie 31. Hij zit in het deel van zijn carrière waarin hij zich niet meer kan permitteren om niet naar het geld te kijken. | |
Peterselieman | dinsdag 12 mei 2020 @ 18:28 |
zeker. Je hebt twee goede coureurs nodig die de limieten van de auto constant opzoeken zodat je weet waar het beter moet. Als je dan ook nog goede mensen op sleutelposities hebt en het echt een team is dan kan Ferrari eindelijk weer eens voor de titel gaan | |
beantherio | dinsdag 12 mei 2020 @ 18:30 |
Zijn uitspraak is op tig manieren uit te leggen. | |
Sinister-D- | dinsdag 12 mei 2020 @ 18:31 |
Dat ben ik ook met je eens hoor, ik doelde gewoon op de eindstand van afgelopen seizoen.... | |
Marcoss | dinsdag 12 mei 2020 @ 18:35 |
Is dat zo ja? Dan heeft hij echt voor het geld gekozen en niet voor een (laatste?) kans op een wereldtitel.. zoals hij zelf z’n vertrek bij Red Bull uitlegde. | |
heywoodu | dinsdag 12 mei 2020 @ 18:52 |
Wat ![]() | |
Kickinalfa | dinsdag 12 mei 2020 @ 19:09 |
Ja dat speelt ook zeker mee. Als je aan het begin van het seizoen Vettel als 1e rijder betiteld moet je gedurende het seizoen daar ook naar handelen. Ferrari heeft daar echt in verzaakt. | |
Breekfast | dinsdag 12 mei 2020 @ 19:28 |
Sainz dus waarschijnlijk naar Ferrari. Ricciardo dan naar McLaren verwacht ik. Daniel is toch veel te duur voor Renault, dus die zullen het niet heel erg vinden als hij vertrekt. En dat wordt een leuk duo, Ricciardo en Norris ![]() Dan is het alleen nog de vraag wie het plekje bij Renault krijgt. | |
XL | dinsdag 12 mei 2020 @ 19:41 |
Leclerc was toch vooral snel met de sjoemelbak, met gelijkwaardig materiaal maakte hij veel fouten. Zelfs met de sjoemelbak had hij stewards niet tegen. Ik vind dat Leclerc nog wat krediet verdiend, Max begon ook niet ijzersterk. Alleen zie ik de hype nog niet zo. Ere wie ere toekomt, Vettel heeft hij goed verslagen. Zoals de laatste jaren velen! Sainz heeft zich prima ontwikkeld. Ik denk dat Ricciardo wel sneller is, maar Sainz is zeker snel. Leclerc en Ocon, evt Perez en RAI zitten daar kort achter | |
Peterselieman | dinsdag 12 mei 2020 @ 19:47 |
Alleen moet je Ocon niet in je team willen hebben. Goede coureur, maar hij komt op mij over als iemand die achter de schermen onrust stookt. | |
heywoodu | dinsdag 12 mei 2020 @ 19:49 |
Ocon en Perez wel, maar Norris niet noemen vind ik ook wel opmerkelijk. | |
potjecreme | dinsdag 12 mei 2020 @ 19:49 |
Dat sfeertje hangt helaas ook rond Sainz. | |
potjecreme | dinsdag 12 mei 2020 @ 19:50 |
Teds opinie. https://www.skysports.com(...)alysis-f1s-huge-news | |
Peterselieman | dinsdag 12 mei 2020 @ 19:51 |
Ik heb het idee dat het rond Sainz nu wel meevalt. | |
potjecreme | dinsdag 12 mei 2020 @ 19:53 |
Ik denk dat het nu contract goed in elkaar zit plus Norris is een rookie. Naast Leclerc zal het weer een strijd worden. | |
Dauthi | dinsdag 12 mei 2020 @ 20:00 |
LM moet een x aantal races per jaar leveren, anders lopen ze veel geld mis, en moeten ze veel geld betalen. En daarbij zullen ook wel een bepaald percentage van de races in Europa moeten plaatsvinden. LM heeft wat dat betreft vrij weinig keus, en de circuits weten dit ook. | |
needakill | dinsdag 12 mei 2020 @ 20:16 |
Whut? Ferrari moest snel handelen qua Sharl. Anders was tie ook weg. Danyric had geen keus om naar Renault te gaan of naar McLaren. | |
Whiskers2009 | dinsdag 12 mei 2020 @ 20:57 |
Heb vorig jaar toch echt de berichten gelezen waar Starflyer het over heeft. Ff zoeken, moment. Deze o.a.: https://racingnews365.nl/(...)nteresse-van-ferrari | |
needakill | dinsdag 12 mei 2020 @ 21:04 |
"Ze hebben al de beschikking over Kimi Raikkonen, maar nu wordt er ook veel over Charles Leclerc gesproken. Ik heb werkelijk geen idee waar ze voor gaan kiezen. Ik weet echter wel dat ik nu graag bij Red Bull blijf en dat ik naar verwachting vóór de zomerstop mijn handtekening onder een nieuw contract zet." ![]() ![]() | |
XL | dinsdag 12 mei 2020 @ 21:05 |
Ik denk dat Norris zich kan ontwikkelen tot Ocon/Leclerc. Misschien meer. Nu erg wisselvallig/ongelukkig en eerder Perez/Rai | |
D_A | dinsdag 12 mei 2020 @ 21:58 |
| |
4-elements | dinsdag 12 mei 2020 @ 22:02 |
Leuk geprobeerd... | |
D_A | dinsdag 12 mei 2020 @ 22:03 |
![]() | |
D_A | dinsdag 12 mei 2020 @ 22:04 |
Ik moet zeggen dat ik ook niet even scherp was ![]() | |
potjecreme | dinsdag 12 mei 2020 @ 22:10 |
![]() | |
Whiskers2009 | dinsdag 12 mei 2020 @ 22:10 |
![]() Dat was het punt niet he... | |
D_A | dinsdag 12 mei 2020 @ 22:11 |
![]() | |
potjecreme | dinsdag 12 mei 2020 @ 22:38 |
https://www.gpupdate.net/(...)-vettel-bij-ferrari/ | |
VacaLoca | dinsdag 12 mei 2020 @ 22:50 |
Z'n eigen woorden zijn dat alles draait om wereldkampioen worden. Weet niet of je later wel zo van je geld geniet als je beseft dat je mss zelf je kansen daarop weggegooid hebt | |
Kleffe_Dop | dinsdag 12 mei 2020 @ 23:36 |
Ted Kravitz | The 'Shutdown' Notebook Ted wandelt een beetje door London en praat ons bij. ![]() | |
Starflyer | dinsdag 12 mei 2020 @ 23:58 |
Quote dan wel even het goede stukje uit dat bericht En zo waren er toen nog wel meer berichten daarover. En die berichten wsren er al voordat Ferrari voor Leclerc had gekozen of Räikkönen aan de kant had gezet. | |
raptorix | woensdag 13 mei 2020 @ 03:00 |
Saintz is natuurlijk wel logisch, ook al omdat hij zelf zijn contractbesprekingen uitgesteld had, dat doe je niet als je geen upgrade kan maken, en als je dan verder gaat kijken dan is alleen een stoeltje bij Ferrari logisch. | |
daNpy | woensdag 13 mei 2020 @ 07:50 |
Kan die mooi over nadenken op een vastig jacht tussen de lekkere wijven. Wat een ellende zeg ![]() | |
Tarado | woensdag 13 mei 2020 @ 09:03 |
als het hem lukt leuk voor hem maar had zelf niet gedacht dat hij ooit voor een topteam uit zou gaan komen | |
VacaLoca | woensdag 13 mei 2020 @ 09:57 |
Dat jacht is er ook wel als ie met minder salaris genoegen neemt vanaf nu. En je zou ook een dikke WK bonus kunnen afspreken. Maar goed speculatie dit, mss heeft ie de kans überhaupt niet en zou ie graag geld er voor inleveren. Maar anders zou het wel dom zijn. | |
PzKpfw | woensdag 13 mei 2020 @ 12:04 |
Kan Hulkenberg weer mooi z'n intrede maken in de F1. | |
shiz | woensdag 13 mei 2020 @ 12:15 |
Of Stoffel. | |
Kleffe_Dop | woensdag 13 mei 2020 @ 12:19 |
Dit is de eerste keer dat ik die naam hoor, in silly season verband, in een héle lange tijd. Dat spreekt denk ik boekdelen, die is klaar; gewogen en te licht bevonden. | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 13 mei 2020 @ 12:24 |
Interessante transfer. De prestaties van Sainz t.o.v. Leclerc zullen ook weer extra informatie geven over de daadwerkelijke kwaliteiten van Max. Ik vermoed dat Leclerc zwaar de vloer gaat aanvegen met Sainz. | |
Nattekat | woensdag 13 mei 2020 @ 12:32 |
![]() | |
beantherio | woensdag 13 mei 2020 @ 12:49 |
Viel Leclerc nu zo op toen ie nog voor Sauber reed? Volgens mij niet. Wie weet gaat Sainz ook nog wel opbloeien als ie voor Ferrari gaat rijden. Ik lees trouwens dat er blijkbaar nog een optie liep van Mclaren op Sainz voor 2021, maar dat dit inmiddels ook uitonderhandeld is. Zie o.a. https://www.gpupdate.net/(...)inz-volgt-vettel-op/ | |
aesop | woensdag 13 mei 2020 @ 12:50 |
Blijft opmerkelijk hoeveel waarde er aan het eerste half jaar van Max en Sainz bij Toro Roso wordt toegekend, hierboven weer maar al langer in Spaanse media, Alonso laatst en de Martin Brundles van deze wereld. Max is echt een veel betere coureur dan destijds. Sainz ook vermoed ik, maar duel Leclerc Sainz zal weinig zeggen over Max. | |
PzKpfw | woensdag 13 mei 2020 @ 12:57 |
Rare keuze van Ferrari, er lopen toch wel betere coureurs rond dan die middelmoter. | |
beantherio | woensdag 13 mei 2020 @ 13:09 |
Vorig jaar was ie "best of the rest" en had ie alleen de coureurs van Ferrari en MB + Max voor zich. En "betere" coureur betekend niet automatisch "geschiktere" coureur. Misschien dat Ricciardo beter is maar daar hangen toch wel veel haken en ogen aan. | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 13 mei 2020 @ 13:28 |
Enerzijds heb je gelijk hoor. Anderzijds heb je gewoon weinig objectieve maatstaven om een coureur te beoordelen. Zelf vind ik het moeilijk te beoordelen of zeg de bochtjes die Max rijdt veel strakker zijn dan die van andere coureurs. Ik kan afgaan op juichende posts of analyses van Ziggo, maar ik heb enige twijfels bij de objectiviteit daarvan. Ik denk eigenlijk wel dat het duel Sainz - Max veel zegt over hun talent t.o.v. elkaar. Dat talent hebben beiden nog steeds, of het nu verder doorontwikkeld is of niet. | |
Toekito | woensdag 13 mei 2020 @ 13:29 |
Russell op last van Mercedes dan naar Mclaren? Ik roep maar iets. | |
Tijn | woensdag 13 mei 2020 @ 13:37 |
De geruchten zeggen Ricciardo naar McLaren. | |
Nattekat | woensdag 13 mei 2020 @ 13:39 |
Naar het schijnt is Vettel ook nog op zoek naar een nieuw team. | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 13 mei 2020 @ 13:53 |
RBR zou wel leuk zijn. | |
Whiskers2009 | woensdag 13 mei 2020 @ 13:55 |
Staat eea in het silly season topic qua bevestigde coueurs en geruchten ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 13 mei 2020 @ 13:56 |
Horner denkt van niet ![]() | |
Starflyer | woensdag 13 mei 2020 @ 14:00 |
Of Vettel naar McLaren ![]() | |
daNpy | woensdag 13 mei 2020 @ 14:08 |
Serieus? Het is je nog nooit opgevallen dat oa. Max, veel hogere bochtensnelheden heeft tov de coureurs die hij inhaalt? Dat hij al diverse malen buitenom heeft ingehaald, wat normaal gesproken niet vaak voorkomt omdat binnendoor in principe minder meters is en je de tegenstander kan 'dwingen' meer te remmen (of te rammen als je DR heet). Kijk de race in Brazilie 2016 nog maar eens dan. | |
Yashaaaaa | woensdag 13 mei 2020 @ 14:08 |
Die gedachte had ik gisteren ook. Kon alleen niet zo snel vinden of ie al genoemd was of niet. | |
beantherio | woensdag 13 mei 2020 @ 14:10 |
Marko is ook geen voorstander: https://www.planetf1.com/news/red-bull-sebastian-vettel-2/ | |
raptorix | woensdag 13 mei 2020 @ 14:18 |
De kans dat Hulkenberg terugkomt lijkt me vrij groot, omdat anders geen enkele Duitser in de F1 rijdt, kortom niet handig voor een groot en fantatiek motorsport land en ook zullen er gerust sponsors te regelen zijn. | |
beantherio | woensdag 13 mei 2020 @ 14:24 |
Vind ik een hele interessante gedachte. Maar Williams zal ook wel bepaalde contracten hebben die dat lastig maken. | |
Marcoss | woensdag 13 mei 2020 @ 14:36 |
Marko was daar eerst ook heel duidelijk in, maar zei hij er nog wel bij dat de situatie in de loop der tijd kan veranderen (lees: als Albon niet voldoet). Dus helemaal uitgesloten is het vast niet, denk alleen niet dat Vettel zelf zo lang wil wachten (als hij nog doorgaat met F1 uiteraard) | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 13 mei 2020 @ 14:38 |
Max heeft zeker een paar huzarenstukjes gepresteerd. Ook fouten gemaakt. Hij is hoe dan ook een zeer vermakelijke coureur. Maar ik vind het inderdaad lastig zijn huzarenstukjes af te zetten tegen zijn fouten, ook nog eens rekening houdend met kwaliteiten van de auto (bijv. hoeveel controle in de bochten of op natte banen de auto heeft. We dachten eerst o.b.v. Brazilië 2016 dat Max ver boven iedereen uitstak op het natte, dat bleek later toch wel wat genaunceerder te liggen). Sorry voor mijn gebreken in het waarderen van Max ![]() | |
beantherio | woensdag 13 mei 2020 @ 14:39 |
Het lijkt me waarschijnlijker dat Mick Schumacher in 2021 aan de slag gaat bij Alfa als Kimi met pensioen gaat. |