Vettel is natuurlijk een coureur die wil dat de auto zich naar een bepaalde balans ontwikkelt, dan moet je wel een team hebben met een commitment om dat te krijgen, en niet zegt jonkie hier kan lekker shinen tov jou als de balans verkeerd zit.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 09:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Aan het begin van 2019 was het de bedoeling dat Vettel voor de titel zou gaan en Leclerc tweede viool zou spelen. Maar toen ze gelijkwaardig aan elkaar bleken te zijn mocht Leclerc gewoon zijn gang gaan. Dat heb je toch zelf ook kunnen zien? Ze hadden wel regelmatig ingewikkelde regeltjes en afspraken om het "eerlijk"te houden, zoals in Rusland. Jullie gaan me nu toch niet vertellen dat Leclerc afgelopen seizoen de Ruben Barrichello rol vertolkt heeft?
quote:Op dinsdag 12 mei 2020 09:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]*knip*
Massa mocht zijn gang gaan in het Alonso tijdperk. En dan zouden ze nu Ricciardo vragen om tweede viool te spelen achter Leclerc die niks bewezen heeft?
*Knip*
Massa mocht alleen in 2008 voor eigen succes rijden volgens mij. En dat was ook niet uit luxe.quote:
Irvine zegt zelf dat dat onzin is, zelfs dat Schumacher eigenlijk een onbenul is in het ontwikkelen van de auto maar gewoon instapt en meteen ongelooflijk snel is.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 10:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Schumacher had vroeger een groot voordeel van zijn nummer 1 status omdat hij heel veel testte en Irvine mocht dat helemaal niet. Hij kon de auto dus helemaal naar zijn voorkeuren ontwikkelen.
Jawel hoor.quote:Tegenwoordig werkt dat niet meer zo. Het gaat er simpelweg om dat je snel bent als "nr.2" zijnde. Er is geen team die dan iedere race heel autistisch de rollen om gaat draaien omdat er ooit iemand tot #1 gebombardeerd is. En er is geen enkele reden om aan te nemen dat Leclerc sneller zal zijn dan Ricciardo.
Irvine is rancuneus. Dat gaat nergens over met hem.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Irvine zegt zelf dat dat onzin is, zelfs dat Schumacher eigenlijk een onbenul is in het ontwikkelen van de auto maar gewoon instapt en meteen ongelooflijk snel is.
[..]
Jawel hoor.
Ik begreep er inderdaad ook helemaal niks van dat Raikkonen hem in geen enkel opzicht hoefde te helpen, zelfs niet toen hij een straatlengte achterstond in het WK en bekend was dat hij naar Sauber zou gaan. Dan moet je als Vettel zijnde opboksen tegen Hamilton en het feit dat Bottas Hamilton helpt als het nodig is. Dat is vrijwel een mission impossible.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 10:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vettel is natuurlijk een coureur die wil dat de auto zich naar een bepaalde balans ontwikkelt, dan moet je wel een team hebben met een commitment om dat te krijgen, en niet zegt jonkie hier kan lekker shinen tov jou als de balans verkeerd zit.
Sowieso heeft het team hem aldoor in de steek gelaten in zijn strijd om het WK. Niet alleen door de onbetrouwbaarheid van de auto en het gekluns in de pits en met de strategie, maar ook door Raikkonen hem punten te laten kosten ipv te helpen. Dat is toch niet zo heel ingewikkeld, als Vettel om de titel strijdt en sneller kwalificeert en goed weg is bij de start, dan lijkt me dat Raikkonen zijn plek moet kennen en niet in de weg moet zitten. Ferrari heeft ook structureel nagelaten hem te steunen en (officieel of niet) te protesteren tegen de overduidelijke bevoordeling van Hamilton.
Als je dan met elkaar door wil voor het WK moet dat beter, het commitment groter, niet slechter. Met Leclerc hebben ze ook een snelle coureur, maar dat is het probleem niet bij Ferrari. Het probleem is dat ze een formidabele tegenstander hebben in de Mercedes-FIA combinatie, en dat ze het laten liggen op strategie, tactiek, organisatie, politiek, publiciteitsspelletjes, betrouwbaarheid en basale dingen als een fatsoenlijke pitstop. Nou moet de toch nog jonge en niet zo heel volwassen Leclerc het team gaan leiden? Succes.
Christian Lundgaard dicht zich al kansen toe bij Renault. Zhou is denk ik niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 10:48 schreef Rossdale het volgende:
Denk een mooie stoelendans
Vettel > Aston Martin
Sainz > Ferrari
Ricciardo > McLaren
Renault junior (Zhou?) > Renault
Perez exit
Ric en Norris samen, topteam
Zoveel situaties waarbij Raikkonen voor Vettel reed en direct van dienst kon zijn waren er nu ook weer niet. Hamilton is ook vaak gewoonweg sneller dan Bottas, waardoor je als team kunt sturen door ze niet op de baan te laten knokken, omdat Hamilton ook na inhalen kan wegrijden. Vettel was gewoonweg niet altijd sneller dan Raikkonen en je gaat ook geen 2e rijden doelbewust terug laten zakken.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:03 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik begreep er inderdaad ook helemaal niks van dat Raikkonen hem in geen enkel opzicht hoefde te helpen, zelfs niet toen hij een straatlengte achterstond in het WK en bekend was dat hij naar Sauber zou gaan. Dan moet je als Vettel zijnde opboksen tegen Hamilton en het feit dat Bottas Hamilton helpt als het nodig is. Dat is vrijwel een mission impossible.
Irvine heeft zelf gezegd in die motorsport-total YouTube items dat hij nooit mocht testen. Ik zal dat wel proberen op te zoeken. Als Schumacher een onbenul was in het ontwikkelen van auto's dan vraag ik me af wie dan verantwoordelijk was voor het ontwikkelingswerk in die jaren. Luca Badoer?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Irvine zegt zelf dat dat onzin is, zelfs dat Schumacher eigenlijk een onbenul is in het ontwikkelen van de auto maar gewoon instapt en meteen ongelooflijk snel is.
[..]
Jawel hoor.
dat hebben we in 2009 wel gezien dat dat ook maar een middelmaat was.quote:
Mick moet uitkijken niet door Shwarzman om de oren gereden te worden, anders zit die volgend jaar in de Alfa en niet Mick.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 10:59 schreef Toekito het volgende:
Ik denk dat we Mick S eerst 2 jaar bij Alfa gaan zien en dat ze 2 jaar of Sainz of Ricci proberen en dan beslissen wie van die 3 het jaar erop gaat rijden.
En ondanks dat veel mensen Schumi graag zien rijden hoop ik dat ze bij Ferrari slimmer zijn dan alleen op naam kiezen.
Daarom klopt het ook niet dat Schumacher een onbenul was.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:09 schreef Toekito het volgende:
[..]
dat hebben we in 2009 wel gezien dat dat ook maar een middelmaat was.
Ineens is Irvine een betrouwbare bron?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Irvine zegt zelf dat dat onzin is, zelfs dat Schumacher eigenlijk een onbenul is in het ontwikkelen van de auto maar gewoon instapt en meteen ongelooflijk snel is.
[..]
Jawel hoor.
Dat is gewoon gelul. Het verschil tussen Vettel en Raikkonen was veel groter dan dat tussen Hamilton en Bottas. Het zijn gewoon hele simpele dingen, als je titelkandidaat de auto op pole zet en Raikkonen op de 3e plek, dan kies je vooraf een startstrategie waarbij het doel voor Raikkonen is om netjes achter Vettel aan te sluiten voor de eerste bocht en de nr2 gekwalificeerde in de weg te zitten ipv de kopman.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Zoveel situaties waarbij Raikkonen voor Vettel reed en direct van dienst kon zijn waren er nu ook weer niet. Hamilton is ook vaak gewoonweg sneller dan Bottas, waardoor je als team kunt sturen door ze niet op de baan te laten knokken, omdat Hamilton ook na inhalen kan wegrijden. Vettel was gewoonweg niet altijd sneller dan Raikkonen en je gaat ook geen 2e rijden doelbewust terug laten zakken.
Irvine is een praatjesmaker dus die zal er wel een schepje bovenop doen en hij vindt het ook leuk om tegen 'heersende' opvattingen in te gaan met zijn kennis van binnenuit, maar hij is juist lyrisch over Schumachers pure snelheid en zegt dat het hem niet in zijn ontwikkeling van de auto zat. Verder is het natuurlijk zo dat met die tests Schumacher meer aan de auto kon wennen, wat niet hetzelfde is als ontwikkelen, en dat ze data kregen van de auto terwijl die harder ging dan met Irvine en datat kregen mbt de titelkandidaat zijn rijstijl.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Irvine heeft zelf gezegd in die motorsport-total YouTube items dat hij nooit mocht testen. Ik zal dat wel proberen op te zoeken. Als Schumacher een onbenul was in het ontwikkelen van auto's dan vraag ik me af wie dan verantwoordelijk was voor het ontwikkelingswerk in die jaren. Luca Badoer?
Ik kan me nog herinneren in Monza 2018 dat Raikkonen Vettel geeneens een slipstream hoefde te geven in de kwalificatie. Dat is toch wel het minste wat je kunt doen als je de prestaties van je titelkandidaat wilt maximaliseren. Uiteindelijk was het zelfs Vettel die Raikkonen in Q3 een slipstream gaf omdat ze blijkbaar in die volgorde de baan op moesten van Ferrari. Dan vraag ik me af waar je mee bezig bent als team zijnde.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Zoveel situaties waarbij Raikkonen voor Vettel reed en direct van dienst kon zijn waren er nu ook weer niet. Hamilton is ook vaak gewoonweg sneller dan Bottas, waardoor je als team kunt sturen door ze niet op de baan te laten knokken, omdat Hamilton ook na inhalen kan wegrijden. Vettel was gewoonweg niet altijd sneller dan Raikkonen en je gaat ook geen 2e rijden doelbewust terug laten zakken.
Overigens doet Mercedes het ook lang niet altijd (remember Hongarije 2018).
Het lijkt meer een John Watsonnetje dit. Die vroeg ook iets te veel knaken bij Macca in 83 waardoor het team koos voor Prost en Lauda.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 09:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij zal wel wat kunnen anders hadden ze Vettel er niet uit getrapt
die 2 konden er ook wel wat van tochquote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het lijkt meer een John Watsonnetje dit. Die vroeg ook iets te veel knaken bij Macca in 83 waardoor het team koos voor Prost en Lauda.
Vettel was ook over de houdbaarheidsdatum.
Lauda was nooit meer zo snel na zijn crash volgens de overlevering natuurlijk, als je resultaten bij McLaren bekijkt presteerde Watson in die 3 jaar beter dan Lauda.quote:
Tifosi gonna tifosi.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:23 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dan vraag ik me af waar je mee bezig bent als team zijnde.
Dat laatste ben ik het ook mee eens. Eigenlijk heeft na Schumacher alleen Alonso die status afgedwongen, maar Massa / Raikkinen en Vettel / Raikkonen en nu ook Vettel / Leclerc krijgen allemaal niet een voorkeursbehandeling.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:23 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren in Monza 2018 dat Raikkonen Vettel geeneens een slipstream hoefde te geven in de kwalificatie. Dat is toch wel het minste wat je kunt doen als je de prestaties van je titelkandidaat wilt maximaliseren. Uiteindelijk was het zelfs Vettel die Raikkonen in Q3 een slipstream gaf omdat ze blijkbaar in die volgorde de baan op moesten van Ferrari. Dan vraag ik me af waar je mee bezig bent als team zijnde.
Daarom snap ik ook niet waarom sommige mensen hier verwachten dat Leclerc een soort Schumacher achtige nr. 1 status gaat krijgen. Ferrari werkt al heel lang niet op deze manier en Leclerc heeft nog niks bewezen.
quote:
#ouwelullenaanhetwoordquote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lauda was nooit meer zo snel na zijn crash volgens de overlevering natuurlijk, als je resultaten bij McLaren bekijkt presteerde Watson in die 3 jaar beter dan Lauda.
Prost was wel iets beter dan Arnoux (en ruim beter dan Cheever) in zijn jaren bij Renault, maar zijn topjaren moesten nog komen. In 1980 oversteeg hij Watson ook niet.
Uiteindelijk won McLaren in 84, 85 en 86 de coureurstitel (en daarna ook in 88-91, maar dat was met een bizar goede auto en op dat moment de in ieder geval snelste coureur van het veld die ze in 84 nog niet in het team hadden) en in de eerste 2 jaar ook de rijderstitel en de winnaar heeft altijd gelijk, dus wat dat betreft een prima keuze. Maar ik denk dat Watson in die tijd zeker niet minder was dan Lauda.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |