abonnement Unibet Coolblue
pi_193062218


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)


Vermijd drukte!


Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193062270
België:
quote:
Er werden de afgelopen 24 uur 368 nieuwe covid-19-patiënten gerapporteerd. Daarvan wonen er 199 in Vlaanderen, 131 in Wallonië en 36 in Brussel. Over de woonplaats van de overige 2 gevallen is geen informatie gekend. Dat brengt het totale aantal bevestigde besmette personen voor ons land op 53 449. De dalende trend van het aantal besmettingen is voorlopig gestopt, maar dat komt volgens Van Gucht door de teststrategie, die sinds vorige week werd aangepast. 'Nu kunnen ook mensen met milde symptomen getest worden, en komen ze ook in de statistieken terecht', zei hij tijdens de persconferentie van het Nationaal Crisiscentrum. 'Dat is waarschijnlijk de belangrijkste verklaring waarom het aantal besmettingen stijgt.'

Er werden 60 nieuwe patiënten opgenomen in de afgelopen 24 uur, in totaal zijn er op dit moment 2.222 patiënten opgenomen. Er liggen 478 patiënten op intensive care, dat is een stijging met twee op één dag. 299 mensen worden beademd. Er werden sinds 15 maart 13.697 patiënten ontslagen uit het ziekenhuis en genezen verklaard, de afgelopen 24 uur kregen 55 mensen dat goede nieuws. Het aantal opnames stabiliseert. 'We blijven mooi onder de 100 hospitalisaties', zei Van Gucht.

Er zijn 62 doden bijgekomen, dat brengt het totaal op 8.707 sterfgevallen. Er overleden 35 mensen in het ziekenhuis en 26 in een woonzorgcentrum de afgelopen 24 uur aan covid-19.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193062280
Ik vind dat we eerst een week de scholen en kappers open moeten gooien. Daarna een week dicht om de gevolgen te evalueren. Mochten het aantal opnames niet hard toenemen, dan de scholen weer 2 weken opengooien etc.
  maandag 11 mei 2020 @ 11:22:42 #4
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193062292
quote:
99s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:11 schreef Doublepain het volgende: [..] Denk eerder dat die deel gewoon zijn huur wil betalen en niet financieel naar de klote wil gaan. Jij kan daar mis makkelijker over oordelen met je baantje in het ziekenhuis, maar niet iedereen heeft dat. Dus opengooien ja, economie moet lopen, geld moet rollen
Hear hear.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193062324
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De man die de lobotomie bedacht heeft een nobelprijs gekregen, evenals de man die een contrastvloeistof voor rontgenfoto's bedacht die tienduizenden kankers heeft veroorzaakt.
Als ik me niet vergis kreeg Montagnier de prijs voor de ontdekking van het HIV virus. Meer recent heeft ie beweerd dat virussen radiogolven uitzenden...
Einstein de man die mede-constructeur is geweest van de atoombom, waarmee uiteindelijk 140.000 man van de aardboden zijn verdwenen in minder dan een seconde.

Misschien heeft die Fransman het wel aan het juist eind, who knows?

Semmelweis merkte op dat een ziekenhuis van hem zeer hoge sterftecijfers had.
Hij theoretiseerde dat dit dodental kan worden verlaagd door chirurgen hun handen te laten wassen tussen de behandeling van patiënten.De theorie van Semmelweis was correct. Zo'n gemakkelijke manier om sterfte te verminderen, zou door zijn collega's met open armen worden ontvangen denk je.

Niet dus. Toen Semmelweis zijn bevindingen met andere artsen besprak, werd hij genegeerd en beschuldigd van vuil-praat. Na jarenlang proberen gaf hij het uiteindelijk op en belande in een gekkenhuis. Ongeveer 20 jaar later bracht de kiemtheorie van Pasteur meer mensen ertoe hun handen vaker te wassen en, helaas te laat voor Semmelweis,
maar uiteindelijk kreeg hij toch gelijk.
pi_193062485
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zo hebben veel mensen hun prioriteiten en belangen die afgewogen moeten worden. Goed dat de overheid daar ook naar luistert.

Al ben ik het met hem eens dat de sportscholen nu ook wel open kunnen. Begreep dat er al juridische stappen worden bekeken en ze binnenkort weer in overleg gaan met de overheid. Hopen dat dat binnenkort ook open kan :Y
Mijn klacht was dan ook vooral gericht tegen de mensen die de afgelopen 2 maanden geklaagd hebben dat ze niet naar de kapper of kroeg konden omdat nog niet elk ic bed bezet was. Dat terwijl er zo'n 1.000.00 mensen moesten wachten op een belangrijke operatie omdat mensen niet om konden gaan met de maatregelen tegen corona.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 11 mei 2020 @ 11:35:26 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193062529
Parijs vanochtend, na soepelere maatregelen



tsja..
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193062545
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Parijs vanochtend, na soepelere maatregelen

[ afbeelding ]

tsja..
Tijd voor een vrachtwagen
@Zipportal
  maandag 11 mei 2020 @ 11:36:46 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193062563
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Tijd voor een vrachtwagen
@:zipportal
Zie nu ook een kerel in het midden die zijn mondkopje alleen voor zijn mond heeft, niet zijn neus :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193062565
quote:
99s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:35 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Sportschool kon altijd al openblijven, blijft een vreemde beslissing
Niet volgens je god Jaap.
pi_193062569
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan je die mensen ook moeilijk kwalijk nemen als de overheid zelf een hele tijd heeft geroepen dat versoepelingen weer kunnen zodra de IC weer richting de normale capaciteit zou gaan. Ze lieten het zelf afhangen van de IC; moet je ook niet verrast reageren als er dan mensen zijn die dan ook degelijk versoepelingen verwachten.
De overheid heeft al snel duidelijk gemaakt dat zaken als kroegen en kappers lang gesloten zouden zijn en al vanaf dag 1 tot nu klagen mensen dat ze niet kunnen zuipen in de kroeg of dat hun haar zo lang is. Ook terwijl het duidelijk was dat die zaken echt nog niet open zouden gaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 11 mei 2020 @ 11:37:22 #12
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193062581
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan je die mensen ook moeilijk kwalijk nemen als de overheid zelf een hele tijd heeft geroepen dat versoepelingen weer kunnen zodra de IC weer richting de normale capaciteit zou gaan. Ze lieten het zelf afhangen van de IC; moet je ook niet verrast reageren als er dan mensen zijn die dan ook degelijk versoepelingen verwachten.
Dat is toch ook prima. Wat moeten ze dan doen? Alles dichthouden en iedereen binnen tot er 0 IC bedden bezet zijn? 0 besmettingen? Tot er een vaccin is?

Dat is bezopen in mijn ogen. Er is ruimte voor versoepeling, pak die dan op een slimme manier zoals nu gedaan wordt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193062591
Wanneer is nu de eerstvolgende (grote) persco van Rutte? Maandag 25 mei (een week voor de versoepelingen op 1 juni)?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193062598
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Niet volgens je god Jaap.
Zelfs de beste maken kleine foutjes

CR7 mist soms ook een kans (komt niet vaak voor maar toch)
pi_193062606
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is toch ook prima. Wat moeten ze dan doen? Alles dichthouden en iedereen binnen tot er 0 IC bedden bezet zijn? 0 besmettingen? Tot er een vaccin is?

Dat is bezopen in mijn ogen. Er is ruimte voor versoepeling, pak die dan op een slimme manier zoals nu gedaan wordt.
Wat dacht je van eerst de achterstanden wegwerken zodat mensen niet een half jaar extra op een belangrijke operatie hoeven wachten?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 11 mei 2020 @ 11:38:34 #16
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193062609
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is toch ook prima. Wat moeten ze dan doen? Alles dichthouden en iedereen binnen tot er 0 IC bedden bezet zijn? 0 besmettingen? Tot er een vaccin is?

Dat is bezopen in mijn ogen. Er is ruimte voor versoepeling, pak die dan op een slimme manier zoals nu gedaan wordt.
Eens hoor. ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193062616
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Einstein de man die mede-constructeur is geweest van de atoombom, waarmee uiteindelijk 140.000 man van de aardboden zijn verdwenen in minder dan een seconde.

[..]
Het enige dat Einstein met de atoombom te maken had was dat hij op vraag van anderen een brief aan Roosevelt geschreven heeft.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193062623
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Parijs vanochtend, na soepelere maatregelen

[ afbeelding ]

tsja..
Pff, vraag mij af hoeveel bedrijven hun werknemers weer laten komen terwijl het misschien niet eens noodzakelijk is.
  maandag 11 mei 2020 @ 11:39:34 #19
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193062634
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat dacht je van eerst de achterstanden wegwerken zodat mensen niet een half jaar extra op een belangrijke operatie hoeven wachten?
Dat duurt echt veel te lang. Dan is er geen balans meer tussen de belangen van die patiënten en de rest van Nederland.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 11 mei 2020 @ 11:39:51 #20
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193062636
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:22 schreef polderturk het volgende:
Ik vind dat we eerst een week de scholen en kappers open moeten gooien. Daarna een week dicht om de gevolgen te evalueren. Mochten het aantal opnames niet hard toenemen, dan de scholen weer 2 weken opengooien etc.
dat werkt niet, het is geen lichtschakelaar.
pi_193062677
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zie nu ook een kerel in het midden die zijn mondkopje alleen voor zijn mond heeft, niet zijn neus :P
En wat voel je daar bij? Naar het kijken en het delen van foto's van drukke plaatsen tijdens corona. Helemaal foto's in Parijs, wat is het doel? Is toch een ver van je bed show of niet. Ik snap die obsessie van mensen niet die woest worden van de gigantische rijen bij hornbach, drukke stranden etc niet zo.
pi_193062708
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Parijs vanochtend, na soepelere maatregelen

[ afbeelding ]

tsja..
Alle dokters en chirurgen en tandheelkundige moeten vanuit het AZC naar werk in Parijs.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193062720
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:39 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Pff, vraag mij af hoeveel bedrijven hun werknemers weer laten komen terwijl het misschien niet eens noodzakelijk is.
Te veel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193062738
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:41 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En wat voel je daar bij? Naar het kijken en het delen van foto's van drukke plaatsen tijdens corona. Helemaal foto's in Parijs, wat is het doel? Is toch een ver van je bed show of niet. Ik snap die obsessie van mensen niet die woest worden van de gigantische rijen bij hornbach, drukke stranden etc niet zo.
De angst dat het virus toch weer om zich heen grijpt waardoor we dus weer terug moeten naar die akelige maatregelen. Woest is een groot woord, maar irritatie wel.
pi_193062753
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:41 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En wat voel je daar bij? Naar het kijken en het delen van foto's van drukke plaatsen tijdens corona. Helemaal foto's in Parijs, wat is het doel? Is toch een ver van je bed show of niet. Ik snap die obsessie van mensen niet die woest worden van de gigantische rijen bij hornbach, drukke stranden etc niet zo.
Dat is hetzelfde soort mensen dat vroeger bij de dominee ging klagen omdat de buren een televisie hadden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')