abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 mei 2020 @ 17:16:27 #1
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193050508


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)


Vermijd drukte!


Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 10 mei 2020 @ 17:20:31 #2
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193050557
Pro-tip voor als de DSIgoden je tuin binnenvallen tijdens een BBQ met je kameraden:

“Dit is een training voor het WK BBQ vlees eten”

^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 10 mei 2020 @ 17:22:31 #3
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_193050581
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:07 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ja, de regels gelden inderdaad niet voor jou, alleen voor anderen.
Tuurlijk jongen.
Wel eens naar de cijfers gekeken?

Gemiddelde sterfte leeftijd is 80.
Het is niet zo dat als ik voorlangs jouw loop voor of achter je sta je gelijk besmet raakt als ik het heb.

Als ik langere tijd in je gezicht sta te hoesten ademen dan is er een kans en dan nog merkt 85% er niks van en vd overige 15% komt misschien 2% in het ziekenhuis en overlijd 0,3 - 0,5 % eraan doe dus niet alsof de lijken op straat liggen en je dood gaat als iemand in je safe space komt.

Maar goed vooral als mak schaapje achter de overheid aan lopen.
Als ze morgen zeggen het is goed voor de volksgezondheid als je je in je bek laat schijten. Benieuwt of jij je meteen in je bek laat schijten dan mak schaap :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zondag 10 mei 2020 @ 17:24:35 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_193050602
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 16:43 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Je bent wel echt een ontzettende infantiele totaalmongool als je mensen die aangifte doen van het feit dat anderen zich niet aan de crisisregels houden en dus een gevaar zijn voor de volksgezondheid vergelijkt met mensen die vrijwillig samenwerken met een buitenlandse agressor in oorlogstijd.

Dan heb je er werkelijk helemaal niets van begrepen.
:') :')
pi_193050615
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:22 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen.
Wel eens naar de cijfers gekeken?

Gemiddelde sterfte leeftijd is 80.
Het is niet zo dat als ik voorlangs jouw loop voor of achter je sta je gelijk besmet raakt als ik het heb.

Als ik langere tijd in je gezicht sta te hoesten ademen dan is er een kans en dan nog merkt 85% er niks van en vd overige 15% komt misschien 2% in het ziekenhuis en overlijd 0,3 - 0,5 % eraan doe dus niet alsof de lijken op straat liggen en je dood gaat als iemand in je safe space komt.

Maar goed vooral als mak schaapje achter de overheid aan lopen.
Als ze morgen zeggen het is goed voor de volksgezondheid als je je in je bek laat schijten. Benieuwt of jij je meteen in je bek laat schijten dan mak schaap :')
Snap je waarom er regels zijn.? Snap je het
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 10 mei 2020 @ 17:27:52 #6
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_193050633
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:22 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen.
Wel eens naar de cijfers gekeken?

Gemiddelde sterfte leeftijd is 80.
Het is niet zo dat als ik voorlangs jouw loop voor of achter je sta je gelijk besmet raakt als ik het heb.

Als ik langere tijd in je gezicht sta te hoesten ademen dan is er een kans en dan nog merkt 85% er niks van en vd overige 15% komt misschien 2% in het ziekenhuis en overlijd 0,3 - 0,5 % eraan doe dus niet alsof de lijken op straat liggen en je dood gaat als iemand in je safe space komt.

Maar goed vooral als mak schaapje achter de overheid aan lopen.
Als ze morgen zeggen het is goed voor de volksgezondheid als je je in je bek laat schijten. Benieuwt of jij je meteen in je bek laat schijten dan mak schaap :')
Ach kijk, een Robert Jensen fanboi.

:')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zondag 10 mei 2020 @ 17:28:43 #7
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_193050650
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:26 schreef Soury het volgende:

[..]

Snap je waarom er regels zijn.? Snap je het
Tuurlijk snap ik het.
Maar er zijn wel meer regels als een ander die overtreed bel ik ook.niet de politie ha bij ernstig misdrijf maar niet als iemand met zijn fiets door t rood gaat of wat dan ook maar lekker t verklikken goed praten voor jezelf :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zondag 10 mei 2020 @ 17:29:49 #8
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_193050666
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:27 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ach kijk, een Robert Jensen fanboi.

:')
Ik luister niet naar Robert Jensen maar ik begrijp van wat ik hier lees wel dat hij veel regels overdreven vindt in dat geval ben ik het wel met hem eens
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zondag 10 mei 2020 @ 17:34:19 #9
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_193050724
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:29 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ik luister niet naar Robert Jensen maar ik begrijp van wat ik hier lees wel dat hij veel regels overdreven vindt in dat geval ben ik het wel met hem eens
Nou, ik zou zeggen: koop het bekende shirt, een megafoon en ga lekker op je lokale marktplein jezelf belachelijk maken ten overstaan van de rest van de maatschappij. ^O^
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_193050749
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 15:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom laten ze die beesten niet gewoon op de boerderij? :? Die hebben toch geen houdbaarheidsdatum of zo, zo lang ze gewoon in leven zijn?
Omdat er steeds meer bijkomen, en de stallen overvol raken. Daarom worden ook veel drachtige zeugen geruimd. Runderen kan je in weides zetten, of zelfs op federaal land laten grazen, met varkens of pluimvee gaat dat niet.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 17:40:15 #11
236264 crew  capricia
pi_193050793
Kappen met dat gescheld op elkaar.
Definitely not CIA
  zondag 10 mei 2020 @ 17:40:28 #12
217702 Lonaa
Honger!
pi_193050797
Klaar met die persoonlijke aanvallen
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 17:41:31 #13
236264 crew  capricia
pi_193050809
quote:
2s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:40 schreef Lonaa het volgende:
[modbreak]Klaar met die persoonlijke aanvallen[/modbreak]
Hoi. O+
Definitely not CIA
  zondag 10 mei 2020 @ 17:41:54 #14
217702 Lonaa
Honger!
pi_193050811
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoi. O+
Ja hai. O+ Lekker team zijn we. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_193050846
Bijzonder:

quote:
It is another medical mystery of the coronavirus pandemic: Large numbers of Covid-19 patients arrive at hospitals with blood-oxygen levels so low they should be unconscious or on the verge of organ failure. Instead they are awake, talking—not struggling to breathe.

Although nobody is quite sure what about the coronavirus causes these patients to react this way, they are rapidly changing how many doctors are treating the disease. Instead of rushing to put such patients on mechanical ventilators for fear of them suddenly getting worse and dying, some doctors are now holding off on the invasive treatment, believing that many of these patients will do just fine without them.

Pre-Covid, doctors looking to boost a patient’s blood-oxygen levels would often turn first to less invasive methods of support such as CPAP or BiPAP machines that push air into a patient’s airway through a face mask, or high-flow nasal cannulas—prongs that blow heated, humidified oxygen into a patient’s nostrils. If that didn’t work, physicians would use mechanical ventilators.

But people with Covid-19 began showing up at the hospital with rarely seen, ultra-low blood-oxygen levels. Even for those who weren’t struggling to breathe, doctors were concerned that patients’ conditions could suddenly worsen, which with Covid-19 could swiftly turn deadly. So they often intubated sooner.

“In the past, you’d see these kinds of oxygen levels, and your brain would intuit all these other things,” said Scott Weingart, chief of emergency critical care in the department of emergency medicine at Stony Brook Hospital in Stony Brook, N.Y. “For instance, you’d assume the patient’s lungs must be so bad that if we don’t intubate now, they might crap out.”

Doctors have dubbed these patients “happy hypoxemics,” a reference to the paradox of abnormally low levels of oxygen found in their blood combined with an ability to breathe relatively easily. In recent weeks, doctors at Stony Brook Hospital have used ventilators less on these patients, turning instead to the CPAP or BiPAP machines or high-flow nasal cannulas.

Dr. Weingart remembers one of his first such patients in March—a 42-year-old man with blood-oxygen levels so low he should have been unconscious. Instead, he was sitting up, smiling and talking. He was breathing quickly, but seemed fine otherwise. Dr. Weingart and his team used a high-flow nasal cannula to boost the patient’s oxygen levels. They also turned him on his front, a method known as “prone positioning” that doctors have found can also help boost oxygen levels partly by reducing the pressure of the heart and diaphragm on the lungs. The patient was never put on a ventilator and was discharged in a week, Dr. Weingart said.

Several other doctors said they are having success with such simpler approaches. That, in turn, is reducing demand for ventilators—a critical concern early in the crisis—and easing strain on hospital staff, they say.
Bron
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_193050877
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 16:43 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Je bent wel echt een ontzettende infantiele totaalmongool als je mensen die aangifte doen van het feit dat anderen zich niet aan de crisisregels houden en dus een gevaar zijn voor de volksgezondheid vergelijkt met mensen die vrijwillig samenwerken met een buitenlandse agressor in oorlogstijd.

Dan heb je er werkelijk helemaal niets van begrepen.
Overdrijven is ook een vak zeg. Je verlinkt geen mensen alleen maar omdat iemand 3 dagen voordat die officieel weer mag werken iemand knipt. Dan ben je gewoon in en in triest. Als de overheid woensdag zegt dat de kans op besmetting minimaal zie ik het probleem ook niet. Je verlinkt niet iemand die 5 kilometer te hard rijd. Of iemand die op de stoep fietst.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 10-05-2020 17:50:43 ]
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 17:51:16 #17
236264 crew  capricia
pi_193050910
-ophouden met WO2 en/of NSB vergelijkingen-
Definitely not CIA
pi_193050975
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 16:43 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Je bent wel echt een ontzettende infantiele totaalmongool als je mensen die aangifte doen van het feit dat anderen zich niet aan de crisisregels houden en dus een gevaar zijn voor de volksgezondheid vergelijkt met mensen die vrijwillig samenwerken met een buitenlandse agressor in oorlogstijd.

Dan heb je er werkelijk helemaal niets van begrepen.
Dit ja. Mensen die willens en wetens een groot risico nemen een pandemie te doen gedijen, zijn gewoon crimineel.
pi_193051000
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:47 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak zeg. Je verlinkt geen mensen alleen maar omdat iemand 3 dagen voordat die officieel weer mag werken iemand knipt. Dan ben je gewoon in en in triest. Als de overheid woensdag zegt dat de kans op besmetting minimaal zie ik het probleem ook niet. Je verlinkt niet iemand die 5 kilometer te hard rijd. Of iemand die op de stoep fietst.
Dingen die voorheen normaal waren is opeens een massamoord geworden bij sommigen.
Dat is enger dan het virus.

Nee, je bent geen gevaar voor de mensheid wanneer je een week eerder iemand in een schuurtje knipt. Doe maar gewoon niet zo eng. :')
Go hard or go home
pi_193051009
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Omdat er steeds meer bijkomen, en de stallen overvol raken. Daarom worden ook veel drachtige zeugen geruimd. Runderen kan je in weides zetten, of zelfs op federaal land laten grazen, met varkens of pluimvee gaat dat niet.
Varkens horen toch ook gewoon in de wei/modder eigenlijk? :?
pi_193051049
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:58 schreef Noek het volgende:

[..]

Dingen die voorheen normaal waren is opeens een massamoord geworden bij sommigen.
Dat is enger dan het virus.

Nee, je bent geen gevaar voor de mensheid wanneer je een week eerder iemand in een schuurtje knipt. Doe maar gewoon niet zo eng. :')
Of doe maar gewoon niet. Met je kut haar
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_193051057
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:47 schreef HarrieKeen het volgende:. Je verlinkt niet iemand die 5 kilometer te hard rijd. Of iemand die op de stoep fietst.
Nee maar een dronkenlap die met 80 km/uur door een voetgangerszone nabij een basisschool raast wel?
pi_193051093
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 18:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee maar een dronkenlap die met 80 km/uur door een voetgangerszone nabij een basisschool raast wel?
Ja want met drank op rijden is gevaarlijk. Iemands haar knippen niet. Bron? De overheid.
pi_193051105
Jammer dat ook dit topic naar de kloten is geholpen door narcisten die iedereen die het niet met ze eens is, menen te moeten beledigen.

Begint een beetje een trend te worden op Fok.
pi_193051116
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:47 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak zeg. Je verlinkt geen mensen alleen maar omdat iemand 3 dagen voordat die officieel weer mag werken iemand knipt. Dan ben je gewoon in en in triest. Als de overheid woensdag zegt dat de kans op besmetting minimaal zie ik het probleem ook niet. Je verlinkt niet iemand die 5 kilometer te hard rijd. Of iemand die op de stoep fietst.
Verlink jij wel iemand die een economisch delict pleegt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')