Er staat mij iets bij dat het Fortuyn wel aangeboden was maar dat hij het weigerde maar zeker weten doe ik het niet. Als ik het mis heb mijn excuses.quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volgens mij werd vrijwel geen enkele politicus beveiligd in 2002. En Fortuyn sowieso niet.
Dat blijkt niet uit het artikel wat ik net heb gepost. Er staat wel dat Fortuyn 'niet coöperatief' was bij het inschakelen van bodyguards, maar er staat ook dat de overheidsdiensten hem nooit beveiligd hebben. De minister van binnenlandse zaken is nooit verder gekomen dan een opdracht om uit te zoeken of hij beveiliging nodig had.quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er staat mij iets bij dat het Fortuyn wel aangeboden was maar dat hij het weigerde maar zeker weten doe ik het niet. Als ik het mis heb mijn excuses.
Dit vind ik wel een erg opvallende conclusie:quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat blijkt niet uit het artikel wat ik net heb gepost. Er staat wel dat Fortuyn 'niet coöperatief' was bij het inschakelen van bodyguards, maar er staat ook dat de overheidsdiensten hem nooit beveiligd hebben. De minister van binnenlandse zaken is nooit verder gekomen dan een opdracht om uit te zoeken of hij beveiliging nodig had.
Volgens mij zorgt een goede beveiliging er toch echt voor dat een succesvolle aanslag voorkomen wordt. Neem een John van den Heuvel of Geert Wilders, die worden in zulke mate beveiligd, dat ze echt wel veilig zijn.quote:Anderzijds omarmde Remkes direct na het uitbrengen van het rapport van de commissie haar conclusie dat de moord op Fortuyn -'hoe pijnlijk dat ook is voor de nabestaanden'- ook met beveiliging niet te voorkomen was geweest. In de reacties vanuit de Tweede Kamer valt op dat die conclusie niet wordt overgenomen. ,,Dat is een vraag die helaas nooit beantwoord kan worden', aldus CDA-fractieleider Verhagen.
Ook voor een afstandsschot van een man alleen?quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een erg opvallende conclusie:
[..]
Volgens mij zorgt een goede beveiliging er toch echt voor dat een succesvolle aanslag voorkomen wordt. Neem een John van den Heuvel of Geert Wilders, die worden in zulke mate beveiligd, dat ze echt wel veilig zijn.
Beveiligers werken met een soort lagen. Dus niet alleen de te beveiligen persoon wordt omringd met bodyguards, ook de omgeving wordt gescreend en gecontroleerd.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook voor een afstandsschot van een man alleen?
Nou was dit niet van afstand en had hier een beveiliger wellicht wel geholpen, maar iemand die van meer dan 10 meter afstand met 1 schot iemand kan doden kan volgens mij door elke beveiliging heen.
Rutte is een Fortuyn on steroids en aangezien Fortuyn de wegbereider van het Nederlandse neoliberalisme is, is Rutte schatplichtig aan hem.quote:Op zaterdag 30 april 2022 09:52 schreef DarkwingDuck het volgende:
Bijna 20 jaar al weer. Volgens Rutte was hij iig van enorme betekenis voor dit land.
https://www.telegraaf.nl/(...)ekenis-voor-ons-land
Dat denk ik niet.quote:Op zaterdag 30 april 2022 10:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rutte is een Fortuyn on steroids en aangezien Fortuyn de wegbereider van het Nederlandse neoliberalisme is, is Rutte schatplichtig aan hem.
Fortuyn zegt dat hij het niet weet, hij zegt een grote aanhang te hebben, maar hij zegt dat het ook goed kan dat men weer CDA, VVD, PvdA stemt, omdat men dat veilig vindt. Dus hij weet het niet.quote:Op zaterdag 30 april 2022 10:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zelf zegt hij in dit interview ook dat hij niet verwacht minister-president te worden.
Hij neemt het Bolkestein kwalijk dat hij campagne voerde met het thema vreemdelingenbeleid, maar dat hij dat onderwerp bij de onderhandelingen niet claimde. Het gaat dus over de post, niet dat hij dat zelf in wil vullen.quote:en Fortuyn speculeert over een ministerschap Vreemdelingenbeleid.
Zeer voorspelbaar dat een GroenLinks Kamerlid de opgeruimd is netjes mentaliteit hanteerde mbt de politieke moord op Fortuyn.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 23:18 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Welkom tegengeluid tegen al die afgoderij.
Dat zegt ze nergens. Beetje treurig wel dat je dit zo framed. Ik vind niet dat ze gelijk heeft maar ze zegt niet opgeruimd staat netjes.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 23:23 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zeer voorspelbaar dat een GroenLinks Kamerlid de opgeruimd is netjes mentaliteit hanteerde mbt de politieke moord op Fortuyn.
Dat zegt ze idd niet letterlijk. Dat impliceert ze mijn inziens wel. En ik ben niet de enige aangezien het zelfs de kranten heeft gehaald. En we weten welke bedenkelijke rol GroenLinks heeft gehad.quote:Op zondag 8 mei 2022 00:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zegt ze nergens. Beetje treurig wel dat je dit zo framed. Ik vind niet dat ze gelijk heeft maar ze zegt niet opgeruimd staat netjes.
Ja, geen enkele. Of ga je nu beweren dat van der Graaf in opdracht van GL handelde?quote:Op zondag 8 mei 2022 00:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat zegt ze idd niet letterlijk. Dat impliceert ze mijn inziens wel. En ik ben niet de enige aangezien het zelfs de kranten heeft gehaald. En we weten welke bedenkelijke rol GroenLinks heeft gehad.
Nope. Wel dat een GroenLinks wethouder geheime informatie doorspeelde met ma de moord. Dus geen enkele? En ook in het verdere verleden was iig 1 GroenLinks politicus actief in het extremistische RaRa, die was in 2017 nog gewoon campagneleider. En dan hebben we nog de banden tussen Antifa en GroenLinks. Diezelfde Antifa die gisteren de 2 minuten stilte voor Pim bruut verstoorde.quote:Op zondag 8 mei 2022 00:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, geen enkele. Of ga je nu beweren dat van der Graaf in opdracht van GL handelde?
Over de GL wethouder zijn verschillende lezingen en er is nooit een aanklacht uit gevolgd. Verder was de informatie op geen enkele wijze relevant voor de moord aangezien het pas na de moord plaats vond.quote:Op zondag 8 mei 2022 00:32 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nope. Wel dat een GroenLinks wethouder geheime informatie doorspeelde met ma de moord. Dus geen enkele? En ook in het verdere verleden was iig 1 GroenLinks politicus actief in het extremistische RaRa, die was in 2017 nog gewoon campagneleider. En dan hebben we nog de banden tussen Antifa en GroenLinks. Diezelfde Antifa die gisteren de 2 minuten stilte voor Pim bruut verstoorde.
In 2004 veroordeelde het Arnhemse gerechtshof de oud-wethouder tot 500 euro boete wegens schending van de ambtelijke geheimhoudingsplicht. Lijkt mij relevantie genoeg.quote:Op zondag 8 mei 2022 00:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Over de GL wethouder zijn verschillende lezingen en er is nooit een aanklacht uit gevolgd.
Ja dit, eigenlijk zijn 99% van de politici louter reactief op gebeurtenissen en een product van hun tijdsgeest (in het geval van Fortuyn 9/11). Vandaar dat landen binnen bijvoorbeeld West-Europa ook niet enorm van elkaar verschillen.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:16 schreef Hexagon het volgende:
Gezien die markt er was had iemand anders die wel aangeboord. Al denk ik wel wat 11 september en de moord op Theo van Gogh een groot gat in de markt brachten voor opportunisten als Pim en Geert.
Dit is echt al vele malen ontkracht. Duyvendak had niet te maken met RARA, hebben zowel bronnen uit de RARA zelf als de veiligheidsdienst bevestigd.quote:Op zondag 8 mei 2022 00:32 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..] En ook in het verdere verleden was iig 1 GroenLinks politicus actief in het extremistische RaRa, die was in 2017 nog gewoon campagneleider.
Ah, het eeuwige demoniseren is weer begonnen.quote:Op zondag 8 mei 2022 00:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
En we weten welke bedenkelijke rol GroenLinks heeft gehad.
"Het donderdag afgetreden Tweede-Kamerlid van GroenLinks, Wijnand Duyvendak, speelde een sleutelrol binnen de terreurorganisatie RaRa. Dat onthulden medewerkers van opsporings- en inlichtingendiensten tegenover De Telegraaf."quote:Op zondag 8 mei 2022 09:32 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dit is echt al vele malen ontkracht. Duyvendak had niet te maken met RARA, hebben zowel bronnen uit de RARA zelf als de veiligheidsdienst bevestigd.
Dat tweede is heel wat anders dan het eerste, als ik toegeef een inbreker te zijn maakt mij dat geen terrorist. En die anonieme bron is al meermaals ontkracht, zie bijvoorbeeld:quote:Op zondag 8 mei 2022 10:20 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
"Het donderdag afgetreden Tweede-Kamerlid van GroenLinks, Wijnand Duyvendak, speelde een sleutelrol binnen de terreurorganisatie RaRa. Dat onthulden medewerkers van opsporings- en inlichtingendiensten tegenover De Telegraaf."
https://www.nhnieuws.nl/n(...)s-betrokken-bij-rara
Wat hijzelf iig wel heeft toegegeven is dat hij betrokken was bij een inbraak in het ministerie van Economische Zaken. Klinkt als een fijne kerel...
https://www.nhnieuws.nl/n(...)t-inbraak-ministerie
https://www.ewmagazine.nl(...)aten-lopen-2660530W/quote:Martens is er overigens van overtuigd dat Duyvendak zelf nooit deel uitmaakte van RaRa. ‘Die vier van RaRa trokken dag in, dag uit met elkaar op. Duyvendak is daarbij nooit, maar dan ook nooit geobserveerd. Hij kwam gewoon niet voor in hun Umfeld.’
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |