abonnement Unibet Coolblue
pi_193004571
Hier weer verder! :P Nieuwe huizen & banken, alles kan!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator donderdag 7 mei 2020 @ 23:45:05 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193005502
Over huizen gesproken: het huis tegenover ons is voor 6 ton verkocht :o Moet je dus nagaan dat wij ons huis 5 jaar geleden voor 187.000 hebben gekocht. Nou is het huis aan de overkant een benedenwoning mét tuin (wij wonen er zeg maar boven) maar dat kostte destijds ook rond de 2 ton. Eigenlijk belachelijk hoe de prijzen omhoog geschoten zijn :X al zal ik niet klagen wanneer wij ons huis verkopen, dat zal naar verwachting zo’n 3,5 ton opbrengen :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193005523
Wij hebben ons huis in 2014 gekocht.
Het komt zeer binnenkort op Funda, voor veel hoger dan waar wij het voor gekocht hebben.

Vandaag zijn de fotos gemaakt en is er ingemeten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_193007935
Wij Hebben ons huis in 2012 gekocht is nu ook meer waard maar hebben er ook veel ingeïnvesteerd
  vrijdag 8 mei 2020 @ 07:23:33 #5
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_193008546
Huis van de buren is dus verkocht voor ruim een ton meer dan wij 3,5 jaar geleden hebben betaald.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:01:26 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_193008892
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 23:45 schreef MaJo het volgende:
Over huizen gesproken: het huis tegenover ons is voor 6 ton verkocht :o Moet je dus nagaan dat wij ons huis 5 jaar geleden voor 187.000 hebben gekocht. Nou is het huis aan de overkant een benedenwoning mét tuin (wij wonen er zeg maar boven) maar dat kostte destijds ook rond de 2 ton. Eigenlijk belachelijk hoe de prijzen omhoog geschoten zijn :X al zal ik niet klagen wanneer wij ons huis verkopen, dat zal naar verwachting zo’n 3,5 ton opbrengen :D
Het is alleen zo jammer dat je zo weinig terug koopt voor die 3,5 ton :')
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:09:38 #7
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193008996
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:01 schreef SQ het volgende:

[..]

Het is alleen zo jammer dat je zo weinig terug koopt voor die 3,5 ton :')
Voor jouw maatstaven ja :-)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:12:04 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_193009036
Als wij ons huis nu hadden verkocht ipv een jaar geleden hadden we er ook enkele tientallen kEUR meer voor gehad dan nu, maar heeft weinig zin om zo te denken.

Uiteindelijk hebben we onze 140m2 tussenwoning in het centrum geruild voor een 300m2 halfvrijstaande woning met 1600m2 grond 1 dorp verderop, als we daar nog een jaar mee hadden gewacht hadden we dit huis nooit meer kunnen kopen en al helemaal niet meer voor die prijs :')

Al had ik best een leuk huisje in Amsterdam Utrecht centrum in bezit willen hebben, al was het maar voor de pracht die je er hier voor terug zou kunnen kopen _O-
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:12:33 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_193009041
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:09 schreef amaranta het volgende:

[..]

Voor jouw maatstaven ja :-)
Nee, überhaupt niet en al helemaal niet in Utrecht. Die huizen staan 30 seconden te koop en dan zijn er al 10 biedingen, waarvan 8 over de vraagprijs. Komt er niet tussen.
Als je naar midden Limburg gaat wel ja. Dat klopt.
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:20:13 #10
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193009143
Ik verkocht mijn huis met dikke overwaarde. Maar dat deed de vorige eigenaar van mijn huidige huis ook. Dus tja. Het is vooral zuur voor starters, deze markt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:22:06 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193009171
Ik ben dus wakker he... omdat ik eigenlijk nu naar de huisarts moest om 8:30
Ben ik net gebeld dat hij (of zij (ik ken deze persoon niet) nu al naar een spoedgeval is tot 10uur.
Heftig. Als je zo al je dag start.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:22:21 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_193009178
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:20 schreef Lemijn het volgende:
Ik verkocht mijn huis met dikke overwaarde. Maar dat deed de vorige eigenaar van mijn huidige huis ook. Dus tja. Het is vooral zuur voor starters, deze markt.
Nou, dat. Ik zou nu echt niet in willen stromen.

Maar goed, het zakt vanzelf wel weer omlaag ;)
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:22:38 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193009184
Klopt ja. De starter die mijn vorige huis gekocht heeft, heeft er 70.000 meer voor betaald dan ik destijds, 5 jaar later. Ik betaalde 155.000, dus da's echt een bizar verschil.

Van ons huis weet ik het niet zo goed. Wij hebben het gekocht van de dochter van degene die het gebouwd heeft. Het was nog nooit verkocht. Behalve dan aan degene die het 12 weken voor ons kocht en z'n financiering niet rond kreeg. Wij hebben hetzelfde bedrag betaald.

Oh, en jongens, ik ben gaan kijken op pruls nieuwe kdv woensdag. Ze vond het er heerlijk. Zo fijn, beestjes, groen, buiten, rapley, zand, vies, modder en ook heel veel rustige binnenruimte en boekjes en knutselen enzo. Ik hou d'rvan!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:28:03 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193009246
Fijn Tink. Zorg minder zo lijkt me
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:33:26 #15
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193009319
Eigenlijk moet je nu je huis verkopen en van de "winst" een paar jaar in een goedkoop buitenland gaan wonen.. en dan als de huizenmarkt weer ingekakt is een "goedkoop" huis kopen..

Al vermoed ik dat een ingekakte huizenmarkt nog wel even duurt.. wij blijven iig voorlopig nog een tijd zitten ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:37:11 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_193009370
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:33 schreef Barreltje het volgende:
Eigenlijk moet je nu je huis verkopen en van de "winst" een paar jaar in een goedkoop buitenland gaan wonen.. en dan als de huizenmarkt weer ingekakt is een "goedkoop" huis kopen..

Al vermoed ik dat een ingekakte huizenmarkt nog wel even duurt.. wij blijven iig voorlopig nog een tijd zitten ^O^
dan ben je er toch geen reet mee opgeschoten, als je je overwaarde gaat zitten consumeren in het buitenland :D
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:44:19 #17
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193009457
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:37 schreef SQ het volgende:

[..]

dan ben je er toch geen reet mee opgeschoten, als je je overwaarde gaat zitten consumeren in het buitenland :D
Ligt er aan hoe.. 3 jaartjes in de zon zitten en niks doen?

Al leek dat pre-corona een mooier idee dan nu :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:44:51 #18
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193009463
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:37 schreef SQ het volgende:

[..]

dan ben je er toch geen reet mee opgeschoten, als je je overwaarde gaat zitten consumeren in het buitenland :D
Da's een heul lange relaxvakantie, lijkt me best chill hoor.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:45:35 #19
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193009473
De overwaarde is vooral leuk als je van de randstad naar Friesland verhuist, of van een groot naar klein huis gaat. Hier, mooie stad achter de duinen, zijn de prijzen trouwens al zeker een jaar gelijk gebleven.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_193009481
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:20 schreef Lemijn het volgende:
Ik verkocht mijn huis met dikke overwaarde. Maar dat deed de vorige eigenaar van mijn huidige huis ook. Dus tja. Het is vooral zuur voor starters, deze markt.
Dat dus
Voor ons maakt het weinig uit. Nu of in een crisis je moet evenveel bij betalen. Wij zijn vrij gunstig gestart. En mijn schoonouders helemaal nog gekocht in de guldentijd.

Voor starters is het wel echt zuur.
pi_193009488
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:01 schreef SQ het volgende:

[..]

Het is alleen zo jammer dat je zo weinig terug koopt voor die 3,5 ton :')
Ligt eraan waar. En wat je zoekt. Hier lukt dat wel hoor.
pi_193009498
Tink dat klinkt als een hele fijne omgeving! O+

Ons huis is ongeveer 100k meer waard dan waarvoor wij het 9 jaar geleden (nieuwbouw) kochten, een stijging van meer dan 30%. En dan is het een gewoon rijtjeshoekhuis. E.e.a. gebaseerd op recente verkopen in onze straat. Op zich zouden wij van de winst en de stijging in salaris een huis kunnen kopen met een betere en iets grotere achtertuin (we hebben nu 40m2 maar hij ligt op de noordkant), maar we wonen nu op minder dan 100 meter van school/BSO en op < 1km van het centrum. Daarnaast wonen er ontzettend veel vriendjes van de kinderen in de wijk en hebben ze hier veel speelruimte inclusief slootjes om in te vissen, dus ik neem het feit dat we in de voortuin moeten zitten voor zon voorlopig nog even voor lief. ;)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:28:10 #23
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193010082
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:45 schreef Mariposas het volgende:
De overwaarde is vooral leuk als je van de randstad naar Friesland verhuist, of van een groot naar klein huis gaat. Hier, mooie stad achter de duinen, zijn de prijzen trouwens al zeker een jaar gelijk gebleven.
Nou dat ja.
Hier net naast die mooie stad gaan de doodgewone tussenwoningen al voor 5 ton.
Hoeveel denk je dat het kost om groter te gaan.
En ja daar stop je dan je overwaarde in maar dan nog gaat de hypotheek tov nu een paar ton omhoog.

En we hadden ooit een flat van mijn man waar we aardig verlies op leden.
Ik kan er in mijn gedachten gewoon niet bij dat je ooit die tussenwoning van 5/6/7 ton nog weer met winst gaat verkopen.

Nu wil ik niet verhuizen maar ik kijk met grote verbazing naar de huidige markt.

Het is maar goed dat die 2% overdrachtsbelasting ook niet weer terug gegaan is naar 6%.
Dan was je 30k daaraan kwijt voor je 5 ton rijtjeshuis.

[ Bericht 6% gewijzigd door laziness op 08-05-2020 09:33:34 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 8 mei 2020 @ 09:45:32 #24
5428 crew  miss_sly
pi_193010357
Wij hadden ook een erg mooie overwaarde. En wij trokken uit Amsterdam naar een iets goedkopere regio. Waardoor we dus onze rijtjeswoning konden inruilen voor een twee-onder-een-kap met een mooie stukje grond. En door de lage rentestant en de overwaarde hebben we nu een ongeveer gelijke maandlast, maar wel veel meer huis. In Amsterdam was dit nooit betaalbaar geworden.
En we hebben hier de ruimte en groen en rust, zo fijn.

Nog iedere keer als ik naar de bossen, duinen of het strand ga hier, ben ik zo blij dat dat mijn woonomgeving is tegenwoordig O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193010457
Door onze overwaarde en de gunstige rente wonen wij nu in een vrijstaand huis met 700 meter grond ipv een tweekapper met 200 meter grond voor welgeteld ¤10,23 bruto per maand meer.
Heel fijn natuurlijk. Aangezien we hopen in dit huis oud te worden, gaan we wel zien wat de huizenprijzen de komende 30 jaar zullen doen. Ik kan me er niet druk om maken.
Wel vind ik het sneu voor de starters in deze tijd, dat is toch niet op te brengen.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:16:47 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193010883
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:01 schreef SQ het volgende:

[..]

Het is alleen zo jammer dat je zo weinig terug koopt voor die 3,5 ton :')
In Brabant genoeg.

En dat deden wij dus, van Utrecht naar Brabant. Zou je ons huidige huis oppakken en in Utrecht neerzetten, zou het 2-3x zo duur zijn. Ergo, we gaan vast nooit meer terug :'( :').
KuikenGuppy
pi_193011019
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:46 schreef F_r het volgende:

[..]

Ligt eraan waar. En wat je zoekt. Hier lukt dat wel hoor.
Wij zitten in een dorpje in Zeeland. Goeie buurt met zowel gewone, doorsnee huizen, huurhuizen en villa’s. In het dorp alles wat je maar wilt.
Voor 3 ton kan je echt wel wat leuks kopen. :Y

Maar ja: locatie, locatie!
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:25:01 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193011022
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:45 schreef miss_sly het volgende:
Wij hadden ook een erg mooie overwaarde. En wij trokken uit Amsterdam naar een iets goedkopere regio. Waardoor we dus onze rijtjeswoning konden inruilen voor een twee-onder-een-kap met een mooie stukje grond. En door de lage rentestant en de overwaarde hebben we nu een ongeveer gelijke maandlast, maar wel veel meer huis. In Amsterdam was dit nooit betaalbaar geworden.
En we hebben hier de ruimte en groen en rust, zo fijn.

Nog iedere keer als ik naar de bossen, duinen of het strand ga hier, ben ik zo blij dat dat mijn woonomgeving is tegenwoordig O+
De rentestand idd, die is doorslaggevend als je met wat leuke overwaarde weet te verhuizen.

Wij wilden verbouwen maar ons oude huis verbouwen had een hogere maandlast opgeleverd dan nu nieuw bouwen.
Hoewel we hetzelfde nieuw bouwen in Amersfoort weer niet hadden kunnen betalen want daar ligt de grondprijs per m² bijna de helft hoger, dus we hebben inderdaad ook wel het voordeel van de iets goedkopere regio, plus dat ik weer O+ thuis O+ ben.

Het bouwen van een huis is trouwens duur, tenminste zolang je niet het basispakket van Selekthuis wilt zeg maar, en het basispakket is echt heel karig, vurenhouten trappen in een vrijstaand huis is niet wat je bij een vrijstaand huis verwacht, maar dat zijn wel de dingen waar hun basisprijs op gebaseerd is.
Als de huizenprijzen instorten dan zal dat dus vooral op de grondprijs moeten zijn, want het bouwen van een huis kost nou eenmaal bedrag X.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193011033
Wij hebben ons eerste huis dus gekocht in deze gekte :P we hadden het geluk te kunnen kopen van familie, maar daar zat nog steeds een 100k overwaarde voor hen op. Het was voor nog meer getaxeerd en als het de markt op was gegaan waarschijnlijk voor nog meer dan de taxatiewaarde verkocht, dus het is nog een soort van okay deal geweest voor ons. De locatie is top dus ik hoop dat wij het uiteindelijk ook nog wat overwaarde pakken :P en dan aan de rand van de stad gaan wonen :+
pi_193011077
Wij hadden het grote geluk in 2017 ons eerste huis te kopen, nét voor de grote gekte begon. Ik denk serieus dat we ons huis twee maanden later niet meer hadden kunnen kopen. Het is in die amper 3 jaar ongeveer een half ton in waarde gestegen, als ik kijk naar de verkoopprijzen van de huizen om ons heen. Maar ja, alles wat we anders zouden willen kopen is óók in waarde gestegen, dus dat schiet niet op als we zouden willen verhuizen. ;)

Gelukkig wonen we heerlijk. Had het er laatst nog over met buurtgenoten, dat als we de loterij zouden winnen we waarschijnlijk eerder onze buren zouden uitkopen voor een grotere tuin dan dat we zouden willen verhuizen. :P
pi_193011093
Ons huis is dus echt het dubbele waard en zeer gewild (van de buren was het binnen 2 dagen verkocht boven de vraagprijs).
En op zich hebben wij twee eisen aan een nieuw huis: 10 m2 erbij en een tuin met een achterom (we zitten nu aan het water, leek ons toen fantastisch maar zien nu meer nadelen).

En dat is gewoon dus niet te vinden met een hypotheek van 5 ton in een omgeving van 10 km _O-
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:32:55 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193011154
Soneal vindt ons tijdelijke appartement trouwens net een vakantiehuisje.
Ik snap wel waar de associatie vandaan komt want het huisje waar we altijd op vakantie gaan in Drenthe heeft bijna dezelfde woonkamer/keuken situatie, alleen gespiegeld :D
Het vakantiehuisje heeft wel een slaapkamer extra, maar onze slaapkamer hier is zo bizar groot (lang vooral) dat die ongeveer voor 2 kamers telt :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193011318
Ons huis is in 2013 gebouwd met een heel project van rijtjeshuizen. Mijn ouders en schoonouders wonen in dit dorp dus het was echt een mazzeltje.
Gloednieuwe huizen wat je naar eigen smaak kan inrichten voor een prachtige startersprijs.
Ons blokje heeft 5 jonge gezinnen waarvan wij (toen 28 en 30) de oudste zijn. :P
pi_193011351
Ik woon in een heerlijke omgeving, dichtbij Utrecht, tussen de Vecht en de polder. Fietsend naar de Loosdrechtse en Maarsseveense Plassen. Binnen een half uur in Amsterdam. Omgeven door groen en mensen met nogal wat geld. Kortom de huizenprijzen zijn hier nogal hoog.

Ik kom zelf uit Brabant en toen we 3 jaar geleden wilden verhuizen, hebben we ook in mijn geboortedorp gekeken. Daar kochten we vrijstaand waar we nu een rijtjeshuis voor hebben.

Geen idee wat ons huis nu waard is, verhuizen doen we toch niet, we zitten hier precies goed. In onze wijk gaan huizen Funda niet eens op, die worden allemaal onderhands verkocht. We hebben zoveel geluk gehad 3 jaar geleden en we zijn nog steeds verliefd op ons huis met al zijn gebreken.

Alhoewel ik nog steeds roep ooit terug te willen naar Brabant. 3 jaar geleden was dus de kans, maar toch hield iets me tegen.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:45:42 #35
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_193011375
Wij kochten ons eerste huis in guldens. In 2007 verkocht in euro's en dan kun je echt cashen.

/oma vertelt
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:47:47 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_193011398
Huizen in onze straat komen niet meer op funda. Even in de straat melden dat je wil verkopen en je krijgt vanzelf kopers aan de deur. Zo zijn wij ook aan ons huis gekomen :D
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:47:48 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193011399
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:45 schreef Kyara het volgende:
Wij kochten ons eerste huis in guldens. In 2007 verkocht in euro's en dan kun je echt cashen.

/oma vertelt
Toen wij vorige week de overwaarde gestort kregen van de notaris hebben we dat omgerekend in guldens.... dat was al een OMGWTFBBQ momentje, toen we vervolgens de waarde van het nieuw te bouwen huis (en de hypotheek die we straks hebben) omrekenden naar guldens werd ik daar zo zenuwachtig van dat ik bijna in staat was alles af te bellen en er met de overwaarde vandoor te gaan :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:52:33 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_193011459
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

In Brabant genoeg.

En dat deden wij dus, van Utrecht naar Brabant. Zou je ons huidige huis oppakken en in Utrecht neerzetten, zou het 2-3x zo duur zijn. Ergo, we gaan vast nooit meer terug :'( :').
Jouw huis zou je nu ook niet meer kopen voor dat geld. Ik woon zelf ook in Brabant :P

Maar ja, mijn opmerking was er dan ook vooral op gericht dat je een beetje in dezelfde omgeving wil blijven wonen. Als je wil emigreren is er natuurlijk wel meer mogelijk :P
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:58:48 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_193011537
Weet je voor wie het écht gunstig is? De boomers die nu hun ruime gezinsvilla's verruilen voor een comfortabel appartement _O- geen hypotheek meer, overwaarde cashen, goedkoper gaan wonen en lekker van het leven genieten!

Ik heb dan wel voor hetzelfde geld (dus koopsom) een groter huis, maar met een ontzettende kuthypotheek waardoor ik per maand ruim het dubbele kwijt ben aan woonlasten (ruuuiimmm :+)

We gaan er maar van uit dat we nog wel iets zullen groeien in salaris en anders wordt het gewoon kamperen in de achtertuin in plaats van op vakantie naar de mediterranee :D
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:06:38 #40
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193011668
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:58 schreef SQ het volgende:
Weet je voor wie het écht gunstig is? De boomers die nu hun ruime gezinsvilla's verruilen voor een comfortabel appartement _O- geen hypotheek meer, overwaarde cashen, goedkoper gaan wonen en lekker van het leven genieten!

Ik heb dan wel voor hetzelfde geld (dus koopsom) een groter huis, maar met een ontzettende kuthypotheek waardoor ik per maand ruim het dubbele kwijt ben aan woonlasten (ruuuiimmm :+)

We gaan er maar van uit dat we nog wel iets zullen groeien in salaris en anders wordt het gewoon kamperen in de achtertuin in plaats van op vakantie naar de mediterranee :D
Misschien kunnen we een fok-tuin-vakantie-ruil- rouleer-systeem doen.
Waarbij we kamperen in elkaars tuin
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:06:53 #41
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193011676
Mijn collega vertelde dat ze haar huis verkoopklaar aan het maken is. Een jaren 30 rijtjeshuis met voor en achtertuintje, goed opgeknapt en onderhouden in een goede, populaire wijk in Utrecht. Ze willen naar een dorp in Brabant.

Ik verwacht minstens dat ze straks op een landgoed woont...
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:08:53 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_193011703
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

Misschien kunnen we een fok-tuin-vakantie-ruil- rouleer-systeem doen.
Waarbij we kamperen in elkaars tuin
Ik kan ook kampeerplekjes gaan verhuren in mijn tuin. Als ik ga tuinruilen lever ik waarschijnlijk veel in :')
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:17:40 #43
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193011827
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:08 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik kan ook kampeerplekjes gaan verhuren in mijn tuin. Als ik ga tuinruilen lever ik waarschijnlijk veel in :')
jij levert sowieso veel in..

je kan met mij wel ruilen dat je je kroost achterlaat , dan zit er wellicht nog een pluspunt aan ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:18:57 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_193011850
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:17 schreef Barreltje het volgende:

[..]

jij levert sowieso veel in..

je kan met mij wel ruilen dat je je kroost achterlaat , dan zit er wellicht nog een pluspunt aan ;)
Deal! Waar kan ik tekenen? Is een maand lang genoeg voor je?
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:19:05 #45
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193011852
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:58 schreef SQ het volgende:
Weet je voor wie het écht gunstig is? De boomers die nu hun ruime gezinsvilla's verruilen voor een comfortabel appartement _O- geen hypotheek meer, overwaarde cashen, goedkoper gaan wonen en lekker van het leven genieten!

Ik heb dan wel voor hetzelfde geld (dus koopsom) een groter huis, maar met een ontzettende kuthypotheek waardoor ik per maand ruim het dubbele kwijt ben aan woonlasten (ruuuiimmm :+)

We gaan er maar van uit dat we nog wel iets zullen groeien in salaris en anders wordt het gewoon kamperen in de achtertuin in plaats van op vakantie naar de mediterranee :D
mijn ouders zijn van die boomers.. alleen hebben ze dan wel 1000 Eisen aan dat appartement..
en dat gaat dan ook weer niet hier achter de duinen..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:19:55 #46
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193011862
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:18 schreef SQ het volgende:

[..]

Deal! Waar kan ik tekenen? Is een maand lang genoeg voor je?
oh wacht.. dat ging te makkelijk
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193011930
Onze buren (boomers, wonen hier sinds begin jaren '90) hebben hun huis net verkocht. Wél met veel overwaarde, maar appartementen zijn hier in verhouding ook enorm duur. Dus het echte cashen doen ze pas als ze dat appartement gaan verkopen (en ze dus waarschijnlijk op een leeftijd zijn dat ze er niet meer zo veel aan hebben). Huren was ook geen optie, want dan zouden hun maandlasten enorm stijgen.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:24:54 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193011931
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:58 schreef SQ het volgende:
Weet je voor wie het écht gunstig is? De boomers die nu hun ruime gezinsvilla's verruilen voor een comfortabel appartement _O- geen hypotheek meer, overwaarde cashen, goedkoper gaan wonen en lekker van het leven genieten!
Komt allemaal wel weer terug bij de erfenis over een tijdje, aangezien de echte boomers intussen al bijna 70 zijn.
KuikenGuppy
pi_193011946
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

Misschien kunnen we een fok-tuin-vakantie-ruil- rouleer-systeem doen.
Waarbij we kamperen in elkaars tuin
Wel op 1,5 meter en zonder gebruik van gezamenlijk sanitair :P

Je weet het toch niet met huizen(prijzen). En je moet toch ergens wonen.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:34:14 #50
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_193012046
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:58 schreef SQ het volgende:
Weet je voor wie het écht gunstig is? De boomers die nu hun ruime gezinsvilla's verruilen voor een comfortabel appartement _O- geen hypotheek meer, overwaarde cashen, goedkoper gaan wonen en lekker van het leven genieten!

Ik heb dan wel voor hetzelfde geld (dus koopsom) een groter huis, maar met een ontzettende kuthypotheek waardoor ik per maand ruim het dubbele kwijt ben aan woonlasten (ruuuiimmm :+)

We gaan er maar van uit dat we nog wel iets zullen groeien in salaris en anders wordt het gewoon kamperen in de achtertuin in plaats van op vakantie naar de mediterranee :D
Ja, die boomers hebben het goed geregeld... mijn ouders wonen al ruim 40 jaar in hetzelfde huis; ooit met wat spaargeld en een lening van familie gekocht. Binnen vijf jaar die lening afbetaald, dus al zo'n 38 jaar geen hypotheek meer betaal. Alleen onderhoud aan het huis. Ik weet niet hoeveel het nu waard is, maar ik gok 50 x zoveel als de aankoopprijs...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_193012072
Mijn ouders hebben anderhalf jaar geleden hun hypotheek ook afbetaald inderdaad. Maar die zie ik voorlopig nog niet verhuizen naar een appartementje, ze vinden het veel te gezellig als de kinderen en kleinkinderen komen logeren.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:39:49 #52
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193012145
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Komt allemaal wel weer terug bij de erfenis over een tijdje, aangezien de echte boomers intussen al bijna 70 zijn.
Welke erfenis? Aan beide kanten huurt men :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:44:00 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_193012210
Mijn schoonouders proberen hun huis nu te verkopen maar in dat segment kan het gerust tien jaar duren en dan zullen ze het geld denk ik ook wel gebruiken als pensioen :P

Mijn vader heeft het qua lasten denk ik wel goed geregeld, zeker sinds mijn moeder dood is geeft hij ook bijna geen geld meer uit, maar die is ook nog lang niet hypotheekvrij.

Op erfenissen reken ik sowieso niet. Toen mijn oma haar huis verkocht hebben wij het erfdeel van mijn moeder onder mijn vader en de kinderen mogen verdelen en dat hebben we wel meteen afgelost op de hypotheek. Druppel op gloeiende plaat, maar ik hoop wel dat we die schuld snel wat kunnen drukken :')
disclaimer
pi_193012213
Ja hoi, starter hier :'( in Utrecht ook nog eens. Gelukkig zitten we in een huur rijtjeshuis met veel ruimte tegen een voor Utrechtse begrippen vrij gunstige huurprijs, maar dat komt alsnog wel neer op 1440 ongeveer inclusief gwl/verzekeringen/gemeentelijke belastingen. En per juli komt daar weer 40 euro bij. Maar kopen.. Tegenover ons staat een huis te koop, huis wat groter maar tuin wat kleiner en ongunstigere ligging, vraagprijs 520k. En dat is dan echt niet in een supergoede buurt of zo. Ja, dat hebben we gewoon niet.

We zouden tot koopprijs 400k kunnen gaan, maar dan willen we daar ook wel een eengezinswoning voor met een beetje tuin (50m2 is al prima), in een ok buurt en in redelijk goede staat (niet dan ook nog keuken/badkamer direct moeten vervangen of elektra oid. Vloer/verven is natuurlijk prima). Tot nu toe hebben we dat dus nog niet gevonden. Dus ja, wij huren dan toch nog maar even door en hopen dat de prijzen weer wat gaan zakken ergens binnenkort - al verwacht ik dat niet echt eigenlijk. Gelukkig kunnen we wel nog sparen elke maand dus we bouwen wel wat op om mee te nemen als we willen gaan kopen later.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:46:34 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_193012253
En is buiten Utrecht dan geen optie, vlindertje?
disclaimer
pi_193012483
Vlindertje, kom naar 0346 joh, hier komt binnenkort wat te koop iig.

Toen mijn vader overleed, hebben we de hypotheek afbetaald van het huis. Mijn moeder heeft nu wel weer een hypotheek, vrij opneembaar voor huisdingen. Zo heeft ze net een nieuwe badkamer.

Ze is ingeschreven voor 50+ appartementen van die toekomstbestendige versies. Maar ze woont prima, amper woonlasten, ze kan lopend naar alle winkels en heeft hele behulpzame buren. En ze is gehecht aan de tuin.

Mijn schoonouders hebben ook geen hypotheek meer overigens.
pi_193012493
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:46 schreef SQ het volgende:
En is buiten Utrecht dan geen optie, vlindertje?
Op zich wel, maar op de meeste plekken die wel dichtbij zijn wordt het er niet per se veel goedkoper op, en bereikbaarheid via OV vind ik ook belangrijk, aangezien mijn baan (wetenschappelijk onderzoek) nog wel eens wil wisselen. Rond de randstad is vanwege mijn baan ook een must. Houten zou een optie zijn, daar liggen de prijzen wel wat lager, maar bv Zeist, Bunnik, Bilthoven, Maarssen-dorp zijn niet goedkoper en Maarssenbroek wel maar die buurt vind ik dan weer iets minder. Nieuwegein is ook wel goedkoper maar met OV dan weer slechter bereikbaar. Houten zou voor mijn vriend wel anderhalf keer zoveel reistijd betekenen vergeleken met nu.
Het is dus ook wel een combinatie van onze eisen en de beschikbaarheid, we kunnen voor 400k prima iets kopen in Utrecht, maar dan een tussenwoning van 75-80m2 ipv 115m2 of een tussenwoning van 115m2 in een buurt die we niet zien zitten. Alleen we willen ook niet nu iets kopen op een hoog punt waar we dan over vijf jaar en hopelijk twee kinderen verder eigenlijk wel zo'n beetje uit gegroeid zijn en dan in een ingestorte huizenmarkt met je huis onder water zitten. En iets in een buurt die we niet zien zitten is sowieso geen optie.

We zijn ook wel verwend met onze nieuwbouw huurwoning van 115m2 en tuin van 55m2 met middag/avondzon, dat speelt ook mee. Andere huizen voelen dan al snel kleiner aan.

@exode dorp is zeker een optie, we hebben ook wel bij een makelaar een alert uitstaan op huizen in Utrecht/Maarssen/Houten/Zeist.
pi_193012506
Ik verbaas me zo over al die hoge prijzen. Hier (Enschede) stijgt het ook allemaal wel flink, maar voor 3/4 ton kan je hier echt nog hele riante (vrijstaande) woningen kopen.

Ik zit prima, in mijn ruime tussenwoning van 2 ton. :Y)
pi_193012637
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Op zich wel, maar op de meeste plekken die wel dichtbij zijn wordt het er niet per se veel goedkoper op, en bereikbaarheid via OV vind ik ook belangrijk, aangezien mijn baan (wetenschappelijk onderzoek) nog wel eens wil wisselen. Rond de randstad is vanwege mijn baan ook een must. Houten zou een optie zijn, daar liggen de prijzen wel wat lager, maar bv Zeist, Bunnik, Bilthoven, Maarssen-dorp zijn niet goedkoper en Maarssenbroek wel maar die buurt vind ik dan weer iets minder. Nieuwegein is ook wel goedkoper maar met OV dan weer slechter bereikbaar. Houten zou voor mijn vriend wel anderhalf keer zoveel reistijd betekenen vergeleken met nu.
Het is dus ook wel een combinatie van onze eisen en de beschikbaarheid, we kunnen voor 400k prima iets kopen in Utrecht, maar dan een tussenwoning van 75-80m2 ipv 115m2 of een tussenwoning van 115m2 in een buurt die we niet zien zitten. Alleen we willen ook niet nu iets kopen op een hoog punt waar we dan over vijf jaar en hopelijk twee kinderen verder eigenlijk wel zo'n beetje uit gegroeid zijn en dan in een ingestorte huizenmarkt met je huis onder water zitten. En iets in een buurt die we niet zien zitten is sowieso geen optie.

We zijn ook wel verwend met onze nieuwbouw huurwoning van 115m2 en tuin van 55m2 met middag/avondzon, dat speelt ook mee. Andere huizen voelen dan al snel kleiner aan.

@:exode dorp is zeker een optie, we hebben ook wel bij een makelaar een alert uitstaan op huizen in Utrecht/Maarssen/Houten/Zeist.
Wij hebben 8 jaar in M'broek gewoond, op papier woon je daar prima zeker voor het geld.
We wonen nu sinds 3 jaar in Dorp. Goedkoper dan Utrecht maar wel enorm populair. Als je het hier echt een optie vindt, moet je een makelaar in het dorp in de arm nemen. Wij hebben goede ervaringen met Era. Anders hadden wij er nooit tussen gekomen. 2 huizen verderop komt binnenkort te koop, 85 vierkante meter genoeg?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:17:33 #60
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193012731
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:00 schreef Selvaria het volgende:
Ik verbaas me zo over al die hoge prijzen. Hier (Enschede) stijgt het ook allemaal wel flink, maar voor 3/4 ton kan je hier echt nog hele riante (vrijstaande) woningen kopen.

Ik zit prima, in mijn ruime tussenwoning van 2 ton. :Y)
Lekker hoor, in de buurt waar ik woon koop je daar alleen een aftandse bovenwoning van 75 m2 voor. :D

Ik baal wel eens dat ik hier ben opgegroeid en zo geworteld ben. Ik zou het dus echt niet kunnen, in een compleet ander (goedkoper) deel van Nederland gaan wonen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:20:55 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_193012770
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Op zich wel, maar op de meeste plekken die wel dichtbij zijn wordt het er niet per se veel goedkoper op, en bereikbaarheid via OV vind ik ook belangrijk, aangezien mijn baan (wetenschappelijk onderzoek) nog wel eens wil wisselen. Rond de randstad is vanwege mijn baan ook een must. Houten zou een optie zijn, daar liggen de prijzen wel wat lager, maar bv Zeist, Bunnik, Bilthoven, Maarssen-dorp zijn niet goedkoper en Maarssenbroek wel maar die buurt vind ik dan weer iets minder. Nieuwegein is ook wel goedkoper maar met OV dan weer slechter bereikbaar. Houten zou voor mijn vriend wel anderhalf keer zoveel reistijd betekenen vergeleken met nu.
Het is dus ook wel een combinatie van onze eisen en de beschikbaarheid, we kunnen voor 400k prima iets kopen in Utrecht, maar dan een tussenwoning van 75-80m2 ipv 115m2 of een tussenwoning van 115m2 in een buurt die we niet zien zitten. Alleen we willen ook niet nu iets kopen op een hoog punt waar we dan over vijf jaar en hopelijk twee kinderen verder eigenlijk wel zo'n beetje uit gegroeid zijn en dan in een ingestorte huizenmarkt met je huis onder water zitten. En iets in een buurt die we niet zien zitten is sowieso geen optie.

We zijn ook wel verwend met onze nieuwbouw huurwoning van 115m2 en tuin van 55m2 met middag/avondzon, dat speelt ook mee. Andere huizen voelen dan al snel kleiner aan.

@:exode dorp is zeker een optie, we hebben ook wel bij een makelaar een alert uitstaan op huizen in Utrecht/Maarssen/Houten/Zeist.
ik zou dan in jullie situatie zeker nog even blijven huren. Zo te horen zit je goed nu.
disclaimer
pi_193012783
Wij hebben een dik jaar geleden een vrijstaand huis met oprit, garage en tuin gekocht. 180m woonruimte. Voor 259000
Maar ja, aan de rand van een slaperig kerkdorp onder de rook van Sittard.

Niks voor Mariposas :P ( en vele anderen)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:27:44 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193012851
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:22 schreef lily het volgende:
Wij hebben een dik jaar geleden een vrijstaand huis met oprit, garage en tuin gekocht. 180m woonruimte. Voor 259000
Maar ja, aan de rand van een slaperig kerkdorp onder de rook van Sittard.

Niks voor Mariposas :P ( en vele anderen)
Wij moeten al meer voor de kavel betalen :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:54:57 #64
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193013193
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:22 schreef lily het volgende:
Wij hebben een dik jaar geleden een vrijstaand huis met oprit, garage en tuin gekocht. 180m woonruimte. Voor 259000
Maar ja, aan de rand van een slaperig kerkdorp onder de rook van Sittard.

Niks voor Mariposas :P ( en vele anderen)
Zijn jullie er op je plek Lily? Zo ja: goed geregeld :) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:55:23 #65
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193013199
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:22 schreef lily het volgende:
Wij hebben een dik jaar geleden een vrijstaand huis met oprit, garage en tuin gekocht. 180m woonruimte. Voor 259000
Maar ja, aan de rand van een slaperig kerkdorp onder de rook van Sittard.

Niks voor Mariposas :P ( en vele anderen)
Klinkt goed!
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:56:53 #66
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193013228
Mijn man wil de oprit achter groter maken, en daarvoor moet er een hek verplaatst worden.
Dus “Hekman” was komen kijken laatst. En hij zou laten weten wanneer hij tijd had.
Staat ie net ineens in de tuin met al z’n spullen.
Hij moet gedacht hebben. Zijn vast gewoon thuis.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:59:03 #67
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193013263
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:22 schreef lily het volgende:
Wij hebben een dik jaar geleden een vrijstaand huis met oprit, garage en tuin gekocht. 180m woonruimte. Voor 259000
Maar ja, aan de rand van een slaperig kerkdorp onder de rook van Sittard.

Niks voor Mariposas :P ( en vele anderen)
Maar dat lijkt me dus heerlijk, dat je dat gewoon kan, en dat je je rot lacht om al die randstad sukkels die voor een goudmijn voor en schuur kopen. :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:59:15 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_193013267
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:56 schreef amaranta het volgende:
Mijn man wil de oprit achter groter maken, en daarvoor moet er een hek verplaatst worden.
Dus “Hekman” was komen kijken laatst. En hij zou laten weten wanneer hij tijd had.
Staat ie net ineens in de tuin met al z’n spullen.
Hij moet gedacht hebben. Zijn vast gewoon thuis.
Is toch ook 8-)
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:00:55 #69
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193013291
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Is toch ook 8-)
Ja. Is ook. :P
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:02:08 #70
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193013305
Is de 2de keer dat hij dit doet trouwens. Laatst ook poort laten plaatsen, en toen kwam hij ook onaangekondigd. Dit was nog pre Corona
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:02:17 #71
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193013309
Wij willen ook zo snel mogelijk iets kopen. Huren nu een prima appartement (zie foto's van laatst), maar missen toch wel echt een tuin. We hebben een dakterras, maar dat is voor de jongens niet echt ideaal.

Prijzen zijn hier ook absurd, we zitten minstens over de halve miljoen. Daar komt dan 15% notariskosten minstens bij, dus we moeten ook nog even doorsparen....
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:02:53 #72
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193013316
Als ie goed werk levert voort een acceptabele prijs zou ik het maar accepteren. En bij niet uitkomen -> wegsturen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:05:37 #73
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193013352
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:02 schreef Lemijn het volgende:
Als ie goed werk levert voort een acceptabele prijs zou ik het maar accepteren. En bij niet uitkomen -> wegsturen.
Goed werk. Gewoon denk ik. Het hek is door de vorige bewoners door zijn bedrijf laten plaatsen. Ik vind het prima. Van mij hoefde de oprit sowieso niet groter.
Maar mijn man is mogelijk nog koppiger dan ik.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:14:00 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_193013457
Ja ik ben inmiddels zo gewend aan bouwlui die mijn terrein op lopen dat weinig me meer kan schelen. En al helemaal niet als ze in de tuin aan de gang moeten. Je gaat je gang maar _O-

Stukadoors om half zeven. In december.
Vanmorgen stonden de schuttingmannen er om half 8, ik zat nog te kakken met alleen een slaaphemdje aan en mijn man lag nog te slapen :')
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:15:30 #75
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193013478
Ik heb nu ook elke dag om half 8 een schilder binnenlopen. We zitten dan als het goed is aangekleed te ontbijten. Nu is ie godzijdank weg, met z'n radio 538, want vrije vrijdagmiddag. Komt dadelijk de dakkapelman weer. En zondag de timmer. Alles voor het goede doel :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:16:20 #76
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193013489
En wat betreft die radio: steeds als ik denk ik ga vragen of ie uit kan hoor ik hem grinniken (om iets enorm flauws) en dan denk ik oké, toe maar dan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193013509
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:54 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Zijn jullie er op je plek Lily? Zo ja: goed geregeld :) .
Absoluut (Hoewel ik meerdere plekken als mijn plek zou kunnen zien. Ik ben wat dat betreft niet zo gehecht aan plekken)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:17:57 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_193013517
Ik heb een Franse schilder, met een wereldontvangertje, waar hij altijd Franse radio op draait.
Hij lacht dan de hele tijd, want op Franse radio lullen ze best veel, en ik heb dan echt geen flauw idee waar het over gaat :')
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:20:43 #79
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193013571
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:14 schreef SQ het volgende:
Stukadoors om half zeven. In december.
Ik zou de stukadoor om half zeven met open armen ontvangen! Want stukadoor. Kan je die mensen betrouwbaar op werkspot halen? Of is een stukadoor die wél tijd heeft nu per definitie verdacht? Want ik heb dus een half affe zolder.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193013572
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Op zich wel, maar op de meeste plekken die wel dichtbij zijn wordt het er niet per se veel goedkoper op, en bereikbaarheid via OV vind ik ook belangrijk, aangezien mijn baan (wetenschappelijk onderzoek) nog wel eens wil wisselen. Rond de randstad is vanwege mijn baan ook een must. Houten zou een optie zijn, daar liggen de prijzen wel wat lager, maar bv Zeist, Bunnik, Bilthoven, Maarssen-dorp zijn niet goedkoper en Maarssenbroek wel maar die buurt vind ik dan weer iets minder. Nieuwegein is ook wel goedkoper maar met OV dan weer slechter bereikbaar. Houten zou voor mijn vriend wel anderhalf keer zoveel reistijd betekenen vergeleken met nu.
Het is dus ook wel een combinatie van onze eisen en de beschikbaarheid, we kunnen voor 400k prima iets kopen in Utrecht, maar dan een tussenwoning van 75-80m2 ipv 115m2 of een tussenwoning van 115m2 in een buurt die we niet zien zitten. Alleen we willen ook niet nu iets kopen op een hoog punt waar we dan over vijf jaar en hopelijk twee kinderen verder eigenlijk wel zo'n beetje uit gegroeid zijn en dan in een ingestorte huizenmarkt met je huis onder water zitten. En iets in een buurt die we niet zien zitten is sowieso geen optie.

We zijn ook wel verwend met onze nieuwbouw huurwoning van 115m2 en tuin van 55m2 met middag/avondzon, dat speelt ook mee. Andere huizen voelen dan al snel kleiner aan.

@:exode dorp is zeker een optie, we hebben ook wel bij een makelaar een alert uitstaan op huizen in Utrecht/Maarssen/Houten/Zeist.
Klinkt alsof je prima zit. Maar je zou nog kunnen kijken naar Vianen of Culemborg. Beide een prima OV verbinding naar Utrecht. En Nieuwegein <-> Utrecht is met de tram ook nog wel te doen toch? Mits je in de buurt van een halte zit met je huis, maar daar is eventueel op te zoeken.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:21:45 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193013589
538 is prima te pruimen hoor. Onze vaste schilder zou het liefst hardstyle luisteren. Maar dat doet hij niet
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:22:28 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_193013597
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:20 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik zou de stukadoor om half zeven met open armen ontvangen! Want stukadoor. Kan je die mensen betrouwbaar op werkspot halen? Of is een stukadoor die wél tijd heeft nu per definitie verdacht? Want ik heb dus een half affe zolder.
Wij hebben door de jaren heen wat contactjes opgedaan, dat scheelt veel. Onze stukadoor was aan het reïntegreren na een burnout, kon nog niet op grote projecten worden ingezet, maar heeft bij ons op afroep kleine ruimtes gedaan.
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:24:39 #83
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193013629
Volgens mij heb ik dat hier al een keer verteld. Maar we hadden een advertentie op werk spot geplaatst voor een stukadoor. En toen is de dubbelganger van Barry White langskomen. Ik zal eens kijken of ik zijn profiel nog kan vinden
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:25:42 #84
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193013651
https://sonnybride.com/

Haha zanger en stucadoor
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:28:16 #85
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193013695
Hij heeft de klus niet gekregen overigens. Niet omdat we dachten dat hij het niet zou kunnen. Maar omdat hij ons tips gaf om de reparatie zelf uit te voeren. Dus ik weet niet of hij daadwerkelijk kan stuccen.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:35:14 #86
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_193013806
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Op zich wel, maar op de meeste plekken die wel dichtbij zijn wordt het er niet per se veel goedkoper op, en bereikbaarheid via OV vind ik ook belangrijk, aangezien mijn baan (wetenschappelijk onderzoek) nog wel eens wil wisselen. Rond de randstad is vanwege mijn baan ook een must. Houten zou een optie zijn, daar liggen de prijzen wel wat lager, maar bv Zeist, Bunnik, Bilthoven, Maarssen-dorp zijn niet goedkoper en Maarssenbroek wel maar die buurt vind ik dan weer iets minder. Nieuwegein is ook wel goedkoper maar met OV dan weer slechter bereikbaar. Houten zou voor mijn vriend wel anderhalf keer zoveel reistijd betekenen vergeleken met nu.
Het is dus ook wel een combinatie van onze eisen en de beschikbaarheid, we kunnen voor 400k prima iets kopen in Utrecht, maar dan een tussenwoning van 75-80m2 ipv 115m2 of een tussenwoning van 115m2 in een buurt die we niet zien zitten. Alleen we willen ook niet nu iets kopen op een hoog punt waar we dan over vijf jaar en hopelijk twee kinderen verder eigenlijk wel zo'n beetje uit gegroeid zijn en dan in een ingestorte huizenmarkt met je huis onder water zitten. En iets in een buurt die we niet zien zitten is sowieso geen optie.

We zijn ook wel verwend met onze nieuwbouw huurwoning van 115m2 en tuin van 55m2 met middag/avondzon, dat speelt ook mee. Andere huizen voelen dan al snel kleiner aan.

@:exode dorp is zeker een optie, we hebben ook wel bij een makelaar een alert uitstaan op huizen in Utrecht/Maarssen/Houten/Zeist.
Wij zitten soortgelijk. .
Huurwoning, op een hoek, prima tuin, slaapkamers voor iedereen, beiden fietsen naar het werk en voor een maandbedrag waar ik in de regio hier nog niet eens een schuur van zou kunnen kopen :')
Gelijksoortige woningen gaan voor minimaal 4ton zo'n beetje in de buurt. Geen idee wat dat aan maandbedrag hypotheek oplevert maar dat is geheid meer dan ik nu betaal :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:36:27 #87
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_193013828
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:17 schreef SQ het volgende:
Ik heb een Franse schilder, met een wereldontvangertje, waar hij altijd Franse radio op draait.
Hij lacht dan de hele tijd, want op Franse radio lullen ze best veel, en ik heb dan echt geen flauw idee waar het over gaat :')
Toen ik 100 jaar geleden au-pair was in Franstalig Zwitserland dacht ik toen ik na driekwart jaar de radio begon te verstaan: "zo, nou komen we ergens." Dat gerebbel gaat zó snel!

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:22 schreef lily het volgende:
Wij hebben een dik jaar geleden een vrijstaand huis met oprit, garage en tuin gekocht. 180m woonruimte. Voor 259000
Maar ja, aan de rand van een slaperig kerkdorp onder de rook van Sittard.
Ik las eerder deze week ook iets dergelijks. En vind het opeens een voordeel dat oudste in Limburg gaat studeren ;-)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:43:49 #88
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193013947
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:20 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik zou de stukadoor om half zeven met open armen ontvangen! Want stukadoor. Kan je die mensen betrouwbaar op werkspot halen? Of is een stukadoor die wél tijd heeft nu per definitie verdacht? Want ik heb dus een half affe zolder.
Kan wel hoor, maar ik zou het toch eng vinden.

Mijn vriend is schilder en zou zich daar nooit aanbieden denk ik, maar een vriend van hem is stuka (doet zijn werk goed) en hij weer wel. Volgens mij als ik ga verhuizen zit ik wel goed met de contacten :P zijn andere vriend is elektriciën.

Ik zoek eigenlijk nog vrienden in het autowereldje :')

Wij hebben (of nou ja mijn vriend) de zolder zelf gedaan en hij had nog nooit eerder gestuukt. Dus misschien zelf proberen?
pi_193014025
Waar gaat ze studeren, Gao? In Maastricht?

Ik houd van Franstalige muziek. Ik versta er niks van maar de klanken en het vaak melodramatische vind ik heerlijk.
pi_193014027
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Het is dus ook wel een combinatie van onze eisen en de beschikbaarheid, we kunnen voor 400k prima iets kopen in Utrecht, maar dan een tussenwoning van 75-80m2 ipv 115m2 of een tussenwoning van 115m2 in een buurt die we niet zien zitten. Alleen we willen ook niet nu iets kopen op een hoog punt waar we dan over vijf jaar en hopelijk twee kinderen verder eigenlijk wel zo'n beetje uit gegroeid zijn en dan in een ingestorte huizenmarkt met je huis onder water zitten. En iets in een buurt die we niet zien zitten is sowieso geen optie.
Ik heb die overstap 9 jaar geleden gemaakt en er nog steeds blij mee. Je koopt niet eens zozeer meer vierkante meters woonoppervlakte buiten Utrecht maar wel een ruimer kavel. Ik ben echt heel blij met een ruime voor- en achtertuin en rust en ruimte om ons heen. Dat is echt anders dan onze flatjes in Utrecht waar de stoep op 5 cm van je bank liep :') . Ik vind het ook prettig dat ik qua kdv en scholen niet mee hoefde in de Utrechtse gekte. Ook voor de middelbare school over een tijdje, genoeg goede scholen hier waar je niet voor hoeft te loten.

Qua bereikbaarheid had ik hetzelfde als jij trouwens, ik ben redelijk afhankelijk van academische centra maar vanuit Bunnik-Driebergen-Zeist zijn beide universiteiten in Amsterdam, die in Nijmegen en Utrecht prima te bereiken. Eigenlijk vallen alleen R'dam en Leiden af (en Groningen/Maastricht maar die vallen sowieso af als je daar niet in de buurt woont).
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:11:05 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193014440
Waar ik eerst naailes had hield die mevrouw ook van Franstalige muziek. Echt verschrikkelijk elke les van die experimentele Franstalige muziek. En het erge is dat alle leerlingen er echt een bloedhekel aan hadden. Maar niemand durfde er iets van te zeggen.
pi_193014447
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:11 schreef amaranta het volgende:
Waar ik eerst naailes had hield die mevrouw ook van Franstalige muziek. Echt verschrikkelijk elke les van die experimentele Franstalige muziek. En het erge is dat alle leerlingen er echt een bloedhekel aan hadden. Maar niemand durfde er iets van te zeggen.
_O-
pi_193014552
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:14 schreef SQ het volgende:
Ja ik ben inmiddels zo gewend aan bouwlui die mijn terrein op lopen dat weinig me meer kan schelen. En al helemaal niet als ze in de tuin aan de gang moeten. Je gaat je gang maar _O-

Stukadoors om half zeven. In december.
Vanmorgen stonden de schuttingmannen er om half 8, ik zat nog te kakken met alleen een slaaphemdje aan en mijn man lag nog te slapen :')
OMG, wat een feest. Maar nieuwe schutting dus?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:25:35 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_193014641
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:18 schreef Malteser het volgende:

[..]

OMG, wat een feest. Maar nieuwe schutting dus?
Ja, we hadden eerst nog een soort gedeelde tuin met de buren. En als je dan in de tuin zit te chillen terwijl zij daar achter het raam zaten te werken voelde dat toch raar :')



Niet zo heel fraai maar vooruit, privacy is ook wat waard. We zetten er wel mooie planten tegenaan.
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:29:00 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193014692
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:20 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik zou de stukadoor om half zeven met open armen ontvangen! Want stukadoor. Kan je die mensen betrouwbaar op werkspot halen? Of is een stukadoor die wél tijd heeft nu per definitie verdacht? Want ik heb dus een half affe zolder.
Had je "mijn" klusjesman nog gebeld? Want die weet ook wel een stukadoor.
KuikenGuppy
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:32:24 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193014748
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Op zich wel, maar op de meeste plekken die wel dichtbij zijn wordt het er niet per se veel goedkoper op, en bereikbaarheid via OV vind ik ook belangrijk, aangezien mijn baan (wetenschappelijk onderzoek) nog wel eens wil wisselen. Rond de randstad is vanwege mijn baan ook een must. Houten zou een optie zijn, daar liggen de prijzen wel wat lager, maar bv Zeist, Bunnik, Bilthoven, Maarssen-dorp zijn niet goedkoper en Maarssenbroek wel maar die buurt vind ik dan weer iets minder. Nieuwegein is ook wel goedkoper maar met OV dan weer slechter bereikbaar. Houten zou voor mijn vriend wel anderhalf keer zoveel reistijd betekenen vergeleken met nu.
Het is dus ook wel een combinatie van onze eisen en de beschikbaarheid, we kunnen voor 400k prima iets kopen in Utrecht, maar dan een tussenwoning van 75-80m2 ipv 115m2 of een tussenwoning van 115m2 in een buurt die we niet zien zitten. Alleen we willen ook niet nu iets kopen op een hoog punt waar we dan over vijf jaar en hopelijk twee kinderen verder eigenlijk wel zo'n beetje uit gegroeid zijn en dan in een ingestorte huizenmarkt met je huis onder water zitten. En iets in een buurt die we niet zien zitten is sowieso geen optie.

We zijn ook wel verwend met onze nieuwbouw huurwoning van 115m2 en tuin van 55m2 met middag/avondzon, dat speelt ook mee. Andere huizen voelen dan al snel kleiner aan.

@:exode dorp is zeker een optie, we hebben ook wel bij een makelaar een alert uitstaan op huizen in Utrecht/Maarssen/Houten/Zeist.
Wij zijn destijds met een soortgelijke zoekopdracht uitgekomen op Leusden, ik vond het er heerlijk O+.
KuikenGuppy
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:32:51 #97
100412 mefke79
komt goed!
pi_193014753
Toen wij in 2017 verkochten was dat nog met restschuld, daarna jaar gehuurd en toen naar nieuwbouw. Hadden we van tevoren geweten hoe het zou lopen hadden we niet gehuurd en dus later verkocht, maar ja. Wij hebben wel goedkoop kunnen bouwen en ons huis is nu al dik 80k meer waard dan bouwkosten. We mogen nog niet verkopen maar zelfs als dat wel zou mogen kan ik nu niet betalen wat ik zou willen. En dat is dan gewoon Brabant. Vergelijkbare huizen als ons oude huis gaan nu voor 100k meer dan toen wij verkochten, tja.

Ik ben gisteren voorbereiding gaan doen op school. Printen van examens enzo. Al die nieuwe prikkels :X doodmoe was ik erna. Raar wat die quarantaine met je doet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_193014809
Ik ben zo blij dat mijn zwager aannemer is, die weet overal mannetjes voor. Helaas geen mannetje om ons huis volledig te zandstralen, opnieuw voegen en impregneren. Wij willen een knipvoeg en die mannetjes zijn zeldzamer geloof ik. Hij wist er 1 maar we wachten al 1,5 jaar op een offerte van hem....ik denk dat die niet meer komt _O-

Komende week komt er via mijn zwager ook een glaszetman die komt kijken of er roosters in onze ramen kunnen.

Mijn broer is automonteur, we brengen onze auto al jaren niet meer naar hem, want dat is logistiek superonhandig (uur rijden, alleen op zaterdag sleutelt ie dan en ben ik mijn auto een week kwijt zonder leenauto). Maar als ik onze auto naar een garage breng laat ik ze altijd naar hem bellen, mij kunnen ze alles wijsmaken namelijk.

Wel fijn om wat privacy te hebben in de tuin SQ! Komt er over de volle lengte schutting?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:37:44 #99
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193014832
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:25 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, we hadden eerst nog een soort gedeelde tuin met de buren. En als je dan in de tuin zit te chillen terwijl zij daar achter het raam zaten te werken voelde dat toch raar :')

[ afbeelding ]

Niet zo heel fraai maar vooruit, privacy is ook wat waard. We zetten er wel mooie planten tegenaan.
Huh? Dat hek is me vanmorgen helemaal niet opgevallen.
Wel een mooie roze zak op die foto overigens....
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:41:18 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_193014877
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Huh? Dat hek is me vanmorgen helemaal niet opgevallen.
Wel een mooie roze zak op die foto overigens....
Ja prachtig he. Thanks nog!

Toen jij er was stonden er ook alleen nog maar palen gok ik ;)

@exode, nee, alleen het stukje waar nog geen erfafscheiding was.

Over de hele lengte, de horror :'(
We hebben gelukkig voornamelijk haag (beuken, taxus) tussen de 7 verschillende buren O+
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:42:16 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193014889
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja prachtig he. Thanks nog!

Toen jij er was stonden er ook alleen nog maar palen gok ik ;)
Dan werken die mannen heel hard.
Het hek is hier ook inmiddels verplaatst. Nu is mn tuin wel geslonken... maargoed kwestie van wennen denk ik
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:43:17 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_193014908
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:42 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dan werken die mannen heel hard.
Het hek is hier ook inmiddels verplaatst. Nu is mn tuin wel geslonken... maargoed kwestie van wennen denk ik
Hoeveel auto's kun je nu kwijt?
disclaimer
pi_193014913
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja prachtig he. Thanks nog!

Toen jij er was stonden er ook alleen nog maar palen gok ik ;)

@:exode, nee, alleen het stukje waar nog geen erfafscheiding was.

Over de hele lengte, de horror :'(
We hebben gelukkig voornamelijk haag (beuken, taxus) tussen de 7 verschillende buren O+
Ik dacht al, dat zijn aardig wat meters hout... :D
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:45:09 #104
100412 mefke79
komt goed!
pi_193014928
Lekker privacy ja. Ik heb van die zwarte doeken op een hekwerk als schutting. Daar kijk je toch meer doorheen dan ik dacht. En aangezien de kavel achter ons nog leeg is, kan je vanaf de achterkant zo in onze tuin kijken. Komt ooit goed, kavel schijnt verkocht te zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:59:55 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193015126
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Hoeveel auto's kun je nu kwijt?
2 tot 3.
Maar er zit een kuttige hoek in. Ik zal wel ffkes een foto maken.
pi_193015135
Kan je aan de achterkant geen erfafscheiding plaatsen dan, ookal is de kavel niet verkocht?

Wij hebben aan de ene kant kale schutting, maar dat stoort eigenlijk niet. Aan de andere kant 30 meter herdera en laurier, afgewisseld met een stukje schutting waar een passiebloem tegenaan staat.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:05:43 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193015231


Waarvandaan ik de foto heb gemaakt is een huis. Dus je draaicirkel is niet zo groot. Omdat er ook een lantaarnpaal staat
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:07:40 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_193015256
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:05 schreef amaranta het volgende:
[ afbeelding ]

Waarvandaan ik de foto heb gemaakt is een huis. Dus je draaicirkel is niet zo groot. Omdat er ook een lantaarnpaal staat
Wat een bijzondere wens van je man :P
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:09:50 #109
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193015289
Nu gaan we nog opnieuw bestraten. En nu kijken of we de huurbaas van de buren zo gek krijgen om mee te bestraten.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:10:18 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193015298
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:07 schreef SQ het volgende:

[..]

Wat een bijzondere wens van je man :P
? Jij snapt hem?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:11:23 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_193015322
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:10 schreef amaranta het volgende:

[..]

? Jij snapt hem?
Nee, juist niet.
Maar goed, ik snap mannen wel vaker niet in dat opzicht :')
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:13:20 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193015349
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:11 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, juist niet.
Maar goed, ik snap mannen wel vaker niet in dat opzicht :')
Zoals ik al zei. Van mij had de verbreding van de oprit niet gehoeven. Nu is de tuin ook kleiner. Maargoed. Het zal wel.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:18:36 #113
100412 mefke79
komt goed!
pi_193015432
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:00 schreef Clubsoda het volgende:
Kan je aan de achterkant geen erfafscheiding plaatsen dan, ookal is de kavel niet verkocht?

Wij hebben aan de ene kant kale schutting, maar dat stoort eigenlijk niet. Aan de andere kant 30 meter herdera en laurier, afgewisseld met een stukje schutting waar een passiebloem tegenaan staat.
Jawel, er staat dus hek met doek. Maar je kijkt er alsnog dwars doorheen. We hebben er planten voor staan, maar duurt ff voor het dichtgegroeid is. En normaal kijken alleen buren er doorheen, maar nu dus iedereen die over de straat achter ons rijdt. Geduld hebben dus.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:21:14 #114
100412 mefke79
komt goed!
pi_193015469
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:13 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zoals ik al zei. Van mij had de verbreding van de oprit niet gehoeven. Nu is de tuin ook kleiner. Maargoed. Het zal wel.
Mijn man wilde perse een grote garage en dus hebben wij ook een brede oprit. Van te voren nooit bedacht hoe fijn dat zou zijn. Net als een aparte loopdeur in de garage, die gebruiken we nu elke dag. Veel beter dan elke keer zo'n kanteldeur gebruiken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_193015530
Wij hebben dus een dubbele garage (ja zeeland jongens, mijn huis is net zo duur als een tussenwoning in de randstad :') ), maar er staan hier continue auto’s zo langs de weg dat ik alsnog moeilijk moet doen om mijn dus ook dubbele oprit af te komen.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:25:49 #116
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193015542
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:21 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Mijn man wilde perse een grote garage en dus hebben wij ook een brede oprit. Van te voren nooit bedacht hoe fijn dat zou zijn. Net als een aparte loopdeur in de garage, die gebruiken we nu elke dag. Veel beter dan elke keer zo'n kanteldeur gebruiken.
Loopdeur lijkt me indd fijn
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:34:47 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_193015674
Mijn man wil dus een garage gaan bouwen van ongeveer 100m2 met een verdieping er op voor een brug en een mancave :')

En maar zeuren dat ik het ingraafzwembad steeds veto. Je krijgt al genoeg, dude :')
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:36:15 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_193015691
Hij mag die mancave trouwens best hebben, iig 1 persoon minder om van de bank af te vechten straks 8-)

En ik ga nog steeds voor mijn soundproof tuinhuisje achterin de tuin.
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:36:37 #119
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193015697
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:34 schreef SQ het volgende:
Mijn man wil dus een garage gaan bouwen van ongeveer 100m2 met een verdieping er op voor een brug en een mancave :')

En maar zeuren dat ik het ingraafzwembad steeds veto. Je krijgt al genoeg, dude :')
Ik zou juist de diepte in gaan. Een mancave en daarbovenop de garage.
pi_193015714
Ik hou niet werklui. :') Ben nogal verlegen en voel mij gewoon ongemakkelijk bij die mensen.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:41:24 #121
73386 Fazz
onderweg
pi_193015760
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:36 schreef SQ het volgende:
En ik ga nog steeds voor mijn soundproof tuinhuisje achterin de tuin.
Oe, dat lijkt me ook fantastisch O+
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:41:57 #122
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193015767
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:37 schreef vencodark het volgende:
Ik hou niet werklui. :') Ben nogal verlegen en voel mij gewoon ongemakkelijk bij die mensen.
Je hoeft ze niet bezig te houden he... dat doen ze als het goed is zelf....

Ik heb nog wel een leuke. Mijn buren hebben een plastic tas voor het raam gehangen. Ik vraag me dus af.... waarom?
Wie doet er een duit in het tasje? Zal ik straks een vragen waarom die tas daar hangt....

  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:44:50 #123
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193015803
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:19 schreef Barreltje het volgende:

[..]

mijn ouders zijn van die boomers.. alleen hebben ze dan wel 1000 Eisen aan dat appartement..
De mijne net zo, ze willen vooral veel bergruimte om al hun meuk mee te nemen en veel buitenruimte _O- tja dan moet je lekker in een huis blijven wonen :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:47:19 #124
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193015855
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Had je "mijn" klusjesman nog gebeld? Want die weet ook wel een stukadoor.
Wel voor de hele verbouwing maar hij had geen tijd. Je bedoelt alsnog vragen voor enkel een stukadoor? :7 .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:48:11 #125
100412 mefke79
komt goed!
pi_193015873
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Je hoeft ze niet bezig te houden he... dat doen ze als het goed is zelf....

Ik heb nog wel een leuke. Mijn buren hebben een plastic tas voor het raam gehangen. Ik vraag me dus af.... waarom?
Wie doet er een duit in het tasje? Zal ik straks een vragen waarom die tas daar hangt....

[ afbeelding ]
Tegen vliegen? Dat schijnt te helpen, nooit zelf geprobeerd.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:49:47 #126
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193015906
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:48 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Tegen vliegen? Dat schijnt te helpen, nooit zelf geprobeerd.
Dat doen ze in Spanje, maar dan met zakjes met water erin
pi_193016240
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:25 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, we hadden eerst nog een soort gedeelde tuin met de buren. En als je dan in de tuin zit te chillen terwijl zij daar achter het raam zaten te werken voelde dat toch raar :')

[ afbeelding ]

Niet zo heel fraai maar vooruit, privacy is ook wat waard. We zetten er wel mooie planten tegenaan.
Niet zo fraai? Ziet er netjes uit toch?! En iets groens ertegen is altijd leuk.
pi_193016314
Starter hier :W
Alleen midden in het gooi is het lastig om iets betaalbaar moois te vinden.
We wonen gelukkig nu nog prima in ons huurhuisje. Maar voor de toekomst moeten we wel gaan rondkijken. 3 kinderen en officieel maar twee slaapkamers is geen ideaal situatie natuurlijk.
Aan de andere kant, die kinderen gaan oooit het huis uit, en dan zijn we weer samen. En is dit huis prima.
Nouja, eerst maar eens fatsoenlijk trouwen, sparen we daarna wel weer verder :+
pi_193016326
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:05 schreef amaranta het volgende:
[ afbeelding ]

Waarvandaan ik de foto heb gemaakt is een huis. Dus je draaicirkel is niet zo groot. Omdat er ook een lantaarnpaal staat
hebben jullie een mini?
Laat mijn dochter dat maar niet zien
pi_193016693
Ik kom ook nog even mee opsommen: ik woon in een tussenwoning die me ¤122.500,- kostte O+ Deels aflossingsvrij, want dat kon toen nog O+
Nu verkopen zou zo’n ¤40.000,- extra opleveren, maar ik kan voor ¤170.000,- nooit meer zo’n tof huis kopen, dus ik blijf lekker zitten.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 16:40:32 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_193016702
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 16:10 schreef Malteser het volgende:

[..]

Niet zo fraai? Ziet er netjes uit toch?! En iets groens ertegen is altijd leuk.
Ja het is wel netjes maar ik vind schuttingen gewoon bijna altijd lelijk.
Ik hou meer van hagen en oude muurtjes O+
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 16:41:32 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_193016714
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:36 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zou juist de diepte in gaan. Een mancave en daarbovenop de garage.
Haha ja, en dan een smeerput ipv een brug. Maar daar wil ie niet aan.
Ach, hopelijk kunnen we het dak vol zonnepanelen kletsen, dan verdient het zich misschien een klein beetje terug ;)
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 16:46:50 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_193016795
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:25 schreef silliegirl het volgende:
Wij hebben dus een dubbele garage (ja zeeland jongens, mijn huis is net zo duur als een tussenwoning in de randstad :') ), maar er staan hier continue auto’s zo langs de weg dat ik alsnog moeilijk moet doen om mijn dus ook dubbele oprit af te komen.
Is het niet verboden om voor een oprit te parkeren ?
Ik zou gewoon de plisie bellen :P
Mijn oude buren hadden het ook vaak... stadswijk met extreme parkeerdruk en dan zo'n hufter die zijn auto voor je oprit parkeert :X
Vooral met evenementen in het centrum was het bijna altijd raak.
disclaimer
pi_193016983
Wij hebben (onder voorbehoud) ons eerste huis gekocht. Nog geen 250.000, wel 100m2 tuin, ruim wonen met 5 slaapkamers en een garage. Ik denk dat onze huidige huis er 2x in kan. Is het al september? O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 17:07:35 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_193017000
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 17:06 schreef Nanuke het volgende:
Wij hebben (onder voorbehoud) ons eerste huis gekocht. Nog geen 250.000, wel 100m2 tuin, 130m2 wonen, 5 slaapkamers en een garage. Ik denk dat onze huidige huis er 2x in kan. Is het al september? O+
Hey, wat een ommezwaai! Gefeliciteerd! Waar ergens?
disclaimer
pi_193017024
Een dorpje in het oosten van het land. Niet veel verandering ten op zich te van nu wat dat betreft, wel andere plaats. :P Zwembad, (hopelijk) kdv en centrum op loopafstand. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 17:14:37 #137
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193017114
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 17:06 schreef Nanuke het volgende:
Wij hebben (onder voorbehoud) ons eerste huis gekocht. Nog geen 250.000, wel 100m2 tuin, ruim wonen met 5 slaapkamers en een garage. Ik denk dat onze huidige huis er 2x in kan. Is het al september? O+
Gefeliciteerd en mooie prijs in de huidige tijd ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193017153
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:44 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

De mijne net zo, ze willen vooral veel bergruimte om al hun meuk mee te nemen en veel buitenruimte _O- tja dan moet je lekker in een huis blijven wonen :+
Hier ook. Wij als kinderen moedigen ze vooral aan om te verhuizen zodat ze veel spullen moeten lozen. De gedachte om dat ooit eens uit te moeten zoeken geeft ons nu al nachtmerries... mocht er iemand nog een willekeurig ambachtswerktuig zoeken uit halverwege vorige eeuw, mijn ouders hebben het waarschijnlijk :’)

Maar goed, ook aan een betaalbaar appartement zijn ze meer geld kwijt dan nu. Nu wonen ze gratis, straks moeten ze sowieso VVE betalen, en bij een appartement met lift (of iets gelijkvloers) zijn die prijzen ook niet mis. Mijn schoonvader betaalt voor zijn appartement in het centrum van een middelgrote stad meer aan VVE en parkeerplek dan wij aan hypotheek betaalden toen we die net afgesloten hadden.

Ik heb geen idee wat ons huis nu waard is, maakt ook niet uit want we hebben geen plannen om de komende 20 jaar te verhuizen. Komt pas als de kinderen uit huis zijn, en we niet ondertussen teveel zooi hebben verzameld om nog in een appartementje te kunnen passen ;)

@aapieannie, een huis op de groei kopen heb ik wel vaker gehoord, maar op de krimp nog nooit :P

Gefeliciteerd Nanuke *O* klinkt als een goede deal! Kun je in september ook foto’s plaatsen van de kleur van je muur!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_193017162
SQ, 300m2, wat een droom. En je tuin O+
Leuk Nanuke! Mooie grote-mensen-punten gescoord :P

Wij hadden een pasr jaar geleden de jackpot qua huizen. Nieuwbouw voor vaste prijs gekocht 7,7mil kronen) en pas 1,5 jaar later was het af. Toen was het oude huis inmiddels 8,2 waard, dus we hielden geld over _O- Nieuwe huis had inmiddels een marktwaarde van 11,3 toen we over gingen. En twee weken na de verkoop stagneerde de markt. Echt megageluk gehad.

We wonen dan wel duur, maar ik zou toch echt niet verderop in het land groter en goedkoper willen wonen. Een huis an sich is ook niet alles.
pi_193017280
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 17:17 schreef Roomsnoes het volgende:
SQ, 300m2, wat een droom. En je tuin O+
Leuk Nanuke! Mooie grote-mensen-punten gescoord :P

Wij hadden een pasr jaar geleden de jackpot qua huizen. Nieuwbouw voor vaste prijs gekocht 7,7mil kronen) en pas 1,5 jaar later was het af. Toen was het oude huis inmiddels 8,2 waard, dus we hielden geld over _O- Nieuwe huis had inmiddels een marktwaarde van 11,3 toen we over gingen. En twee weken na de verkoop stagneerde de markt. Echt megageluk gehad.

We wonen dan wel duur, maar ik zou toch echt niet verderop in het land groter en goedkoper willen wonen. Een huis an sich is ook niet alles.
Ha, een echte miljonair!

(wisselkoers opgezocht.. check)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 17:29:59 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_193017302
Miljoen ja. Kronen hebben een andere waarde dan euro's :P
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2020 @ 17:39:32 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193017435
Op onze verlanglijst staat nu een vakantiehuis. Als je kijkt wat een huisje kost in het hoogseizoen... :X. Wel met als nadeel dat je dan altijd aan hetzelfde plekje vast zit. (Kan ook een voordeel zijn).
KuikenGuppy
  vrijdag 8 mei 2020 @ 17:41:16 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193017459
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 17:17 schreef FlyingFish het volgende:
De gedachte om dat ooit eens uit te moeten zoeken geeft ons nu al nachtmerries...
Ha! Dat was hier ook zo, uiteindelijk hebben mijn ouders ingepakt wat ze mee konden/wilden nemen naar het nieuwe huis, daarna mochten de kinderen een rondje "shoppen" in huis, daarna kwam de opkoper die de rest mee naam. Ik kan deze manier van harte aanraden :D.
KuikenGuppy
  vrijdag 8 mei 2020 @ 17:41:48 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193017472
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:47 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wel voor de hele verbouwing maar hij had geen tijd. Je bedoelt alsnog vragen voor enkel een stukadoor? :7 .
Je kunt het altijd proberen :D
KuikenGuppy
pi_193017507
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Je hoeft ze niet bezig te houden he... dat doen ze als het goed is zelf....
Joh! Maar toch. Personal space. :P
pi_193017624
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 17:17 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Hier ook. Wij als kinderen moedigen ze vooral aan om te verhuizen zodat ze veel spullen moeten lozen. De gedachte om dat ooit eens uit te moeten zoeken geeft ons nu al nachtmerries... mocht er iemand nog een willekeurig ambachtswerktuig zoeken uit halverwege vorige eeuw, mijn ouders hebben het waarschijnlijk :’)

Maar goed, ook aan een betaalbaar appartement zijn ze meer geld kwijt dan nu. Nu wonen ze gratis, straks moeten ze sowieso VVE betalen, en bij een appartement met lift (of iets gelijkvloers) zijn die prijzen ook niet mis. Mijn schoonvader betaalt voor zijn appartement in het centrum van een middelgrote stad meer aan VVE en parkeerplek dan wij aan hypotheek betaalden toen we die net afgesloten hadden.

Ik heb geen idee wat ons huis nu waard is, maakt ook niet uit want we hebben geen plannen om de komende 20 jaar te verhuizen. Komt pas als de kinderen uit huis zijn, en we niet ondertussen teveel zooi hebben verzameld om nog in een appartementje te kunnen passen ;)

@:aapieannie, een huis op de groei kopen heb ik wel vaker gehoord, maar op de krimp nog nooit :P

Gefeliciteerd Nanuke *O* klinkt als een goede deal! Kun je in september ook foto’s plaatsen van de kleur van je muur!
Haha tja. Voor nu is het nog prima zo, wij zijn naar de zolder gegaan, de tweeling deelt een ruime kamer en oudste heeft ook een ruime kamer. Ook hebben we een heerlijke tuin en qua locatie zitten we hier echt super. Winkels,school en mijn werk op loopafstand en toch redelijk dicht bij het bos en de hei.
Dus we twijfelen vooral of we er goed aan doen om hier weg te willen. Misschien lopen we ooit tegen ons droomhuis aan, wie weet.
pi_193017655
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 16:40 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja het is wel netjes maar ik vind schuttingen gewoon bijna altijd lelijk.
Ik hou meer van hagen en oude muurtjes O+
Eensch. Maar deze schutting ziet er netjes uit. Nu een hoop gezellig groen ertegen en klaar!
Heb je je bankje alweer in de voortuin neer durven zetten?
pi_193017670
Nanuke, wat tof! Gefeliciteerd! *O*
  vrijdag 8 mei 2020 @ 17:57:47 #149
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_193017676
Even een kiezen vraagje tussendoor:
D heeft 2 doorkomende kiezen, gaat normaal, behalve dan een stukje kies/tandbeen dan boven uit zijn tandvlees komt. Het zit niet vast aan de kies en zit inmiddels ook los. Het lijkt gewoon een extra stukje bot ofzo?
Iemand die het herkent en zegt dat het allemaal wel goedkomt? :P
pi_193017986
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 16:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Is het niet verboden om voor een oprit te parkeren ?
Ik zou gewoon de plisie bellen :P
Mijn oude buren hadden het ook vaak... stadswijk met extreme parkeerdruk en dan zo'n hufter die zijn auto voor je oprit parkeert :X
Vooral met evenementen in het centrum was het bijna altijd raak.
Nou. Ze zetten de auto dan niet direct voor onze oprit, maar aan de overkant van de straat. Maar daardoor maken ze de draai nogal krap de weg op.
Dat ligt overigens niet enkel aan de positie van die auto’s, maar ook aan onze niet handig gepostioneerde scheidingsmuurtjes en heg :')
pi_193018071
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:34 schreef SQ het volgende:

En maar zeuren dat ik het ingraafzwembad steeds veto. Je krijgt al genoeg, dude :')
Een zwembad O+
Ik zou dat echt wel te gek vinden (en mijn man nog veeeeel meer).

Maar goed, wij kunnen dat sowieso niet betalen maar dan nog; het onderhoud, het gedoe, en ja de kosten..hmmmz
Maar toch, als we dit klimaat blijven houden... het is wel erg tof
pi_193018078
Gefeliciteerd Nanuke, klinkt erg goed!
pi_193018195
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 17:57 schreef Deepfreeze het volgende:
Even een kiezen vraagje tussendoor:
D heeft 2 doorkomende kiezen, gaat normaal, behalve dan een stukje kies/tandbeen dan boven uit zijn tandvlees komt. Het zit niet vast aan de kies en zit inmiddels ook los. Het lijkt gewoon een extra stukje bot ofzo?
Iemand die het herkent en zegt dat het allemaal wel goedkomt? :P
komt vast goed ;)

onze oudste zoon had vroeger ineens een hard wit puntje midden in zijn gehemelte. Hij voelde dat met zijn tong en je zag ook een inimini wit puntje.
De tandarts kijken en trok er zo een langwerpige tand uit (dik een cm) :? Strange
  vrijdag 8 mei 2020 @ 19:22:05 #154
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193019307
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:20 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik zou de stukadoor om half zeven met open armen ontvangen! Want stukadoor. Kan je die mensen betrouwbaar op werkspot halen? Of is een stukadoor die wél tijd heeft nu per definitie verdacht? Want ik heb dus een half affe zolder.
Ik weet een fantastische en betaalbare stukadoor (scheelde bijna 3 k voor onze benedenverdieping alleen met een andere offerte) in het zuiden des lands. Zie mijn klustopics voor foto's van hun werk. Geen idee waar jij zit, maar dm gerust als je gegevens wilt.


Edit: en voor de opsomming: inclusief bouwdepot hier een ruime 2,5 ton uitgegeven voor 165 m2, 5 slaapkamers, 2 badkamers, een tuin van 100 m2 ofzo en een mega voortuin, oprit, carport en garage (met loopdeur!). Aan de rand van een dorp met supermarkt en bakker, slager, bouwmarktje, drogist, kapper, ijssalon, dierenwinkel, boekwinkeltje enzovoorts... Geen zwembad, maar wel de basisschool op loopafstand. Midden-Limburg *;

[ Bericht 8% gewijzigd door Tink89 op 08-05-2020 19:30:11 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 19:41:45 #155
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_193019741
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 18:27 schreef lily het volgende:

[..]

komt vast goed ;)

onze oudste zoon had vroeger ineens een hard wit puntje midden in zijn gehemelte. Hij voelde dat met zijn tong en je zag ook een inimini wit puntje.
De tandarts kijken en trok er zo een langwerpige tand uit (dik een cm) :? Strange
Maf. Ben wel blij dat het niet zijn kies lijkt te zijn die schreef groeit..


En ons huis is ook zo'n 45k met waard geworden in 5 jaar tijd(hele buurt heeft dezelfde huizen, dus goed vergelijkbaar). Wel sneu voor het gescheiden stel voor ons, vlak na hun verkoop aan ons liepen de prijzen snel op in de wijk. En ze hadden een restschuld van zeker 30k samen. (Of eigenlijk een veel te hoge hypotheek voor waar het huis destijds waard was)

Wij verhuizen voorlopig niet weer. Gewoon 3 verdiepingen, een garage en niet teveel tuin. Perfect voor ons.
pi_193019814
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 17:06 schreef Nanuke het volgende:
Wij hebben (onder voorbehoud) ons eerste huis gekocht. Nog geen 250.000, wel 100m2 tuin, ruim wonen met 5 slaapkamers en een garage. Ik denk dat onze huidige huis er 2x in kan. Is het al september? O+
Gefeliciteerd!!
Wij betalen een stuk meer voor een huis in de randstad met 4 slaapkamers

Wij gaan van 8,4m2 balkon naar bijna 55m2 tuin (eigenlijk bijna 69, maar we laten 14m2 aanbouw plaatsen zodat we een grotere woonkamer hebben).



[ Bericht 6% gewijzigd door Vicky op 08-05-2020 19:52:55 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 19:46:13 #157
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193019849
Onze hypotheek is 3 ton voor een hoekwoning, gasloos, met warmte en koeling middels bodemwarmte en zonnepanelen en daardoor 0 op de meter op een perceel van 200m2.
Hartje randstad met 3 steden, strand en de polder op fietsafstand.

Ik weet nog dat men dat in 2015 in mijn K&W topic echt een absurde prijs vond. (Waren voornamelijk mensen wonend in Noord Nederland en Duitsland trouwens).
Die vonden dat je voor die prijs op zijn minst geheel rond je woning moest kunnen lopen.
Nu de tussenwoningen met kleiner perceel voor tegen de 5 ton gaan, blijken we toch een aardige deal gehad te hebben destijds ;)

Maakt ook die 30k verlies op dat kleine k*t flatje ruimschoots van destijds goed gelukkig.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193019962
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 19:46 schreef laziness het volgende:
Onze hypotheek is 3 ton voor een hoekwoning, gasloos, met warmte en koeling middels bodemwarmte en zonnepanelen en daardoor 0 op de meter op een perceel van 200m2.
Hartje randstad met 3 steden, strand en de polder op fietsafstand.

Ik weet nog dat men dat in 2015 in mijn K&W topic echt een absurde prijs vond. (Waren voornamelijk mensen wonend in Noord Nederland en Duitsland trouwens).
Die vonden dat je voor die prijs op zijn minst geheel rond je woning moest kunnen lopen.
Nu de tussenwoningen met kleiner perceel voor tegen de 5 ton gaan, blijken we toch een aardige deal gehad te hebben destijds ;)

Maakt ook die 30k verlies op dat kleine k*t flatje ruimschoots van destijds goed gelukkig.
Nu gaan die huizen van jullie volgens mij weg voor ruim 4 ton
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 19:55:24 #159
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193020087
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 19:51 schreef Vicky het volgende:

[..]

Nu gaan die huizen van jullie volgens mij weg voor ruim 4 ton
Ze gaan dus voor tegen de 5. Het wisselt een beetje wat men vraagt maar ze zijn allemaal even snel weg. Maar 4,5 tot 5 vraagt men en krijgt men. Absurd in mijn ogen :P

Maar er zijn hier ook kavels waar van die rare blokkerige huizen op staan die voor meer dan een miljoen gaan.
Ja ze zijn heel groot maar de kavel is dan wel op dus weinig tuin en je tuin grenst aan de buurman.
Dat is voor mij helemaal het toppunt van absurd.
Voor dat geld weet ik wel wat mooiers met meer grond in Wassenaar notabene.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 8 mei 2020 @ 20:02:35 #160
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193020304
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 19:44 schreef Vicky het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!
Wij betalen een stuk meer voor een huis in de randstad met 4 slaapkamers

Wij gaan van 8,4m2 balkon naar bijna 55m2 tuin (eigenlijk bijna 69, maar we laten 14m2 aanbouw plaatsen zodat we een grotere woonkamer hebben).

[ afbeelding ]❤
Wanneer is de overdracht?
Heerlijk vooruitzicht *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193020348
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 20:02 schreef laziness het volgende:

[..]

Wanneer is de overdracht?
Heerlijk vooruitzicht *O*
Begin augustus

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 19:55 schreef laziness het volgende:

[..]

Ze gaan dus voor tegen de 5. Het wisselt een beetje wat men vraagt maar ze zijn allemaal even snel weg. Maar 4,5 tot 5 vraagt men en krijgt men. Absurd in mijn ogen :P

Maar er zijn hier ook kavels waar van die rare blokkerige huizen op staan die voor meer dan een miljoen gaan.
Ja ze zijn heel groot maar de kavel is dan wel op dus weinig tuin en je tuin grenst aan de buurman.
Dat is voor mij helemaal het toppunt van absurd.
Voor dat geld weet ik wel wat mooiers met meer grond in Wassenaar notabene.
Ongelofelijk he...


Ik verwacht dat ons huis binnen 2w de verkoop in gaat. Foto's zijn gemaakt, er is opgemeten, nu nog 2 formulieren invullen en opsturen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_193020778
Dank allemaal. O+

Ons nieuwe huis op een andere locatie gaat ook wel over de kop denk ik. Klein voordeel van ons mooie Twenteland. :)

Maar ik vind het superspannend allemaal dus ik geloof er nog niks van tot ik de sleutels heb. En zelfs dan zal het denk ik nog wel even duren. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_193020825
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 20:26 schreef Nanuke het volgende:


Maar ik vind het superspannend allemaal dus ik geloof er nog niks van tot ik de sleutels heb. En zelfs dan zal het denk ik nog wel even duren. :P
Zo herkenbaar...
Aftellen!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_193020846
Oh ja, Vicky, jullie ook gefeliciteerd :)
Spannend en leuk. Verhuizen is een gedoe maar ook gewoon superleuk.
pi_193021387
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 20:26 schreef Nanuke het volgende:
Dank allemaal. O+

Ons nieuwe huis op een andere locatie gaat ook wel over de kop denk ik. Klein voordeel van ons mooie Twenteland. :)

Maar ik vind het superspannend allemaal dus ik geloof er nog niks van tot ik de sleutels heb. En zelfs dan zal het denk ik nog wel even duren. :P
Gefeliciteerd. Voor je het weet ben je 6,5 jaar verder. :P
pi_193022660
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 16:40 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja het is wel netjes maar ik vind schuttingen gewoon bijna altijd lelijk.
Ik hou meer van hagen en oude muurtjes O+
Oud muurtje mag je van ons wel hebben. De buren hebben denk ik een halve meter minder tuin omdat ie zo scheef hangt :')
Maar vanaf volgende maand nieuwe buren, die willen daar vermoedelijk wel wat mee doen en wij ook.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193022788
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 17:06 schreef Nanuke het volgende:
Wij hebben (onder voorbehoud) ons eerste huis gekocht. Nog geen 250.000, wel 100m2 tuin, ruim wonen met 5 slaapkamers en een garage. Ik denk dat onze huidige huis er 2x in kan. Is het al september? O+
Gefeliciteerd! Wat heerlijk O+
En het is al bijna september *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193022876
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 17:39 schreef Burdie het volgende:
Op onze verlanglijst staat nu een vakantiehuis. Als je kijkt wat een huisje kost in het hoogseizoen... :X. Wel met als nadeel dat je dan altijd aan hetzelfde plekje vast zit. (Kan ook een voordeel zijn).
Daar heb ik mijn schoonfamilie voor :7
Schoonbroers hebben een vakantiehuisje in Noord-Frankrijk, schoonouders in Hongarije.
Dus mochten we komende zomer last-minute nog ergens heen kunnen, dan hebben we sowieso ergens plek :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:57:12 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193023393
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 17:06 schreef Nanuke het volgende:
Wij hebben (onder voorbehoud) ons eerste huis gekocht. Nog geen 250.000, wel 100m2 tuin, ruim wonen met 5 slaapkamers en een garage. Ik denk dat onze huidige huis er 2x in kan. Is het al september? O+
*O* *O* *O*
Gefeliciteerd!! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193023417
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 19:55 schreef laziness het volgende:

[..]

Ze gaan dus voor tegen de 5. Het wisselt een beetje wat men vraagt maar ze zijn allemaal even snel weg. Maar 4,5 tot 5 vraagt men en krijgt men. Absurd in mijn ogen :P

Maar er zijn hier ook kavels waar van die rare blokkerige huizen op staan die voor meer dan een miljoen gaan.
Ja ze zijn heel groot maar de kavel is dan wel op dus weinig tuin en je tuin grenst aan de buurman.
Dat is voor mij helemaal het toppunt van absurd.
Voor dat geld weet ik wel wat mooiers met meer grond in Wassenaar notabene.
Dit klinkt alsof het bij mij in het dorp is. Hier worden ontzettend grote huizen gebouwd met een, naar verhouding, piepklein tuintje. Ik kan me daar niets bij voorstellen, dan betaal je een enorme smak geld en dan kijk je vanuit één van de slaapkamers zo bij de buren naar binnen.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 23:07:50 #171
73386 Fazz
onderweg
pi_193023623
Vrienden van ons hebben laatst hun jaren 70 hoekhuis, 130 m2 met garage en iets van 70 m2 tuin, verkocht voor 675k :o Het is niet eens op funda gekomen.

Nu woon in in de randstad en in een vrij dure gemeente maar toch. Voor een hoekhuis op een perceel <200 m2 vind ik het echt bizar veel geld. Het maakt me nog blijer met ons huis, blijkbaar hebben we vorig jaar toch een goede deal gedaan :+
pi_193024447
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:24 schreef amaranta het volgende:
Volgens mij heb ik dat hier al een keer verteld. Maar we hadden een advertentie op werk spot geplaatst voor een stukadoor. En toen is de dubbelganger van Barry White langskomen. Ik zal eens kijken of ik zijn profiel nog kan vinden
Ik heb hier zo hard met mijn man om moeten lachen. _O-
pi_193027230
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:07 schreef Fazz het volgende:
Vrienden van ons hebben laatst hun jaren 70 hoekhuis, 130 m2 met garage en iets van 70 m2 tuin, verkocht voor 675k :o Het is niet eens op funda gekomen.

Ons huis heeft ook niet op Funda gestaan. Sterker nog: het zou in september pas in de verkoop gaan. Onze omgeving wist dat we nieuwbouw hadden gekocht en zo werd me van 2 kanten gevraagd waneer we gingen verkopen want ze wisten iemand die ons huis wilde (ging om dezelfde persoon trouwens, grappig genoeg). Ze wilde ook wel wachten tot ons huis klaar is.

En voor de cijfers: in 2006 gekocht voor ¤172.500 VON en nu verkocht voor ¤222.500. De buren verkochten hun huis (in betere staat, maar in slechtere tijd) 5 jaar geleden voor ¤187.500.

Ons nieuwe huis is 1 kamer groter, niet zo ver hier vandaan en met uitzicht op de weilanden O+
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_193027483
Uitzicht op weilanden. O+ Dat lijkt me nou echt fantastisch.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_193028341
Zo'n uitzicht lijkt mij ook wel wat.
Als ik sommige bedragen hier lees heb ik het idee dat wij echt heel veel voor ons huis betaald hebben. Het huis waar we nu wonen.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 11:10:28 #176
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193029024
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 10:11 schreef F_r het volgende:
Zo'n uitzicht lijkt mij ook wel wat.
Als ik sommige bedragen hier lees heb ik het idee dat wij echt heel veel voor ons huis betaald hebben. Het huis waar we nu wonen.
Nee je hebt betaald wat het op dat moment waard was en jij/de bank het waard vond in die markt.
De vorige piek lag in 2008. Daarna kwam de kredietcrisis maar het dieptepunt van de huizenprijzen volgde pas in 2013 meen ik.
En daarna krabbelde het langzaam weer op om de laatste paar jaar explosief te stijgen.

Zoals ik eerder aangaf verklaarde men mij in 2015 in K&W voor gek om een nieuwbouwwoning van 263k te kopen. Veel te duur.
Ook toen was dat echter een hele gemiddelde prijs voor een woning in de randstad waar dat blijkbaar nu 4,5 - 5 ton is.
Dat van McLaura is echter groter en kost nu nog steeds minder dan wat ik 5 jaar geleden in een slechte markt betaalde want zij woont in Friesland.

Want dan is er nog de locatie. Een kavel in de randstad is gewilder en dus duurder dan een kavel in friesland of twente.
Het valt allemaal niet met elkaar te vergelijken.
Het jaar van kopen en waar je huis staat bepaalt of je teveel betaald hebt.
Niet de huizenprijzen die nu opgesomd worden hier zonder enige achtergrond van waar en wanneer gekocht.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 9 mei 2020 @ 11:32:44 #177
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193029260
En zo is ‘t maar net. :) Het lijkt me wel een spannende tijd om een huis te kopen en verkopen, omdat er mogelijk wel weer schommelingen aan lijken te komen. Waar doe je dan goed aan?

Vicky is jullie huis al verkocht?
in de haak.
pi_193029520
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 11:32 schreef trui het volgende:
En zo is ‘t maar net. :) Het lijkt me wel een spannende tijd om een huis te kopen en verkopen, omdat er mogelijk wel weer schommelingen aan lijken te komen. Waar doe je dan goed aan?

Vicky is jullie huis al verkocht?
Nee, die gaat op korte termijn de verkoop in
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 12:10:00 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_193029634
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 11:10 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee je hebt betaald wat het op dat moment waard was en jij/de bank het waard vond in die markt.
De vorige piek lag in 2008. Daarna kwam de kredietcrisis maar het dieptepunt van de huizenprijzen volgde pas in 2013 meen ik.
En daarna krabbelde het langzaam weer op om de laatste paar jaar explosief te stijgen.

Zoals ik eerder aangaf verklaarde men mij in 2015 in K&W voor gek om een nieuwbouwwoning van 263k te kopen. Veel te duur.
Ook toen was dat echter een hele gemiddelde prijs voor een woning in de randstad waar dat blijkbaar nu 4,5 - 5 ton is.
Dat van McLaura is echter groter en kost nu nog steeds minder dan wat ik 5 jaar geleden in een slechte markt betaalde want zij woont in Friesland.

Want dan is er nog de locatie. Een kavel in de randstad is gewilder en dus duurder dan een kavel in friesland of twente.
Het valt allemaal niet met elkaar te vergelijken.
Het jaar van kopen en waar je huis staat bepaalt of je teveel betaald hebt.
Niet de huizenprijzen die nu opgesomd worden hier zonder enige achtergrond van waar en wanneer gekocht.
Ja dit dus :D

Ik weet nog dat ik bijna boze reacties kreeg op de vraagprijs van ons oude huis, want je kocht zoiets ook voor anderhalve ton minder.
Klopt, maar niet op die plek. En ik ga toch mezelf niet bestelen omdat anderen graag voor weinig geld op die plek zouden willen wonen :P

Waarde is niets anders dan "wat iemand er voor over heeft". En kennelijk hebben mensen anderhalf miljoen over voor rijtjeshuizen in Amsterdam Zuid :P dus zijn ze dat waard.
disclaimer
  zaterdag 9 mei 2020 @ 13:15:26 #180
100412 mefke79
komt goed!
pi_193030371
Komt nog bij dat bouwkosten en grondkosten fluctueren. In onze gemeente is de grondprijs jaren hetzelfde geweest en nu laatst met 50 euro per meter verhoogd. En de gemeenten om ons heen hebben soms flink hogere of juist lagere prijzen. Dat is niet alleen locatie maar ook gewoon hoeveel geld die gemeente nodig heeft.

Het bouwen van een huis kost natuurlijk ook geld. Wij sloten de overeenkomst met de bouwer aan het einde van de crisis toen materialen en arbeid weinig kosten. Tijdens de bouw vlogen die prijzen omhoog, ontstond er zelfs schaarste aan betonplaten, dakplaten etc maar onze prijs stond vast. Dat was voor ons geluk en pech voor de aannemer.
Dat ons huis dus meteen meer waard was dan de hypotheek was dus ook niet raar want je kan het nu niet bouwen voor het geld dat wij betaald hebben. Wederom geluk dus.

Een collega van mij probeert nu hier in de wijk te kopen maar er is telkens meer vraag dan aanbod dus het gaat boven vraagprijs weg. En relatief vaak aan kopers uit Eindhoven die het hier dan weer goedkoop vinden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 9 mei 2020 @ 13:30:50 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193030562
Het grappige is dat degenen die altijd zo tekeer gaan over de huizenprijzen of helemaal niet willen (lees: kunnen) kopen, of Noord-Oost Groningen als referentiekader hebben.

Ik weet nog dat iemand in 2013 serieus meende dat we nog van de koop van ons huis moesten afzien, want ik zou er enorm spijt van krijgen.
En dat wist hij ongezien, zonder kennis van het huis of de feitelijke locatie.
In 2013 gekocht voor 325, ongeveer 25-30 geïnvesteerd qua duurzaamheid, net verkocht voor 495.
Dat lijkt me idd het horrorscenario waar ik 7 jaar geleden voor gewaarschuwd werd :'(

Echt drama, 39% waardestijging in 7 jaar.
De prijzen zouden immers nog verder onderuit gaan, en we zouden zwaar onderwater komen te staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193030584
In onze straat gaan steeds meer mensen dood, klinkt cru, maar er wonen in onze straat naar verhouding best veel alleenstaande oude mensen. Echt oud. En al die huizen gaan onderhands weg en worden vervolgens volledig verbouwd, om door te verkopen of zelf in te wonen. Voor ons leuk, want de buurt knapt ermee op en er komen gezinnen voor terug. De klusherrie nemen we dan maar op de koop toe overigens.....

Wij willen nog heel lang in dit huis blijven wonen, tenzij onze buren het huis verkopen of nalaten aan hun zoon of dochter. Dan ga ik meteen verhuizen. Onze buren zijn rustige oude mensen, hun kinderen allesbehalve en niet het onschuldige soort zeg maar. Toen ze nog thuiswoonden stond de politie regelmatig aan de deur horen we van de andere buren. Als ze op bezoek zijn, is er meteen HERRIE. Gelukkig komen ze niet dagelijks langs.
Beide hebben ook al een gezin, dus je zou toch denken dat ze op een gegeven moment rustiger worden....niet dus.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 13:40:35 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193030667
Dat verwacht ik rond ons oude huis ook, een aantal bewoners zit daar vanaf de oplevering (1971) en een deel rond 1980, ik weet dat het huis van onze ondereenkapbuurvrouw ook niet op de markt zal komen, overigens is ons huis in 2013 noch nu op de markt geweest, wij hebben zowel onderhands gekocht (van mijn ouders) als verkocht (aan iemand waarvan ik wist dat ze in de wijk zocht).

Maar ik neem aan dat er uiteindelijk wel wat woningen van 80-plussers op de markt gaan komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193030973
In de eerste maand dat wij hier woonden, overleden 3 alleenstaande oude mannen achter elkaar. Er werden genoeg grappen over gemaakt door de wijk....er komen 2 vrouwen wonen en ineens gaan er alleenstaande mannen dood... :D 1 man was al 95, het huis is verkocht aan de zoon van zijn thuiszorg.

2 deuren verderop woonde een kluizenaar en die heeft een krot achtergelaten....zelfs voor dat huis kregen wij briefjes in de bus van mensen die op zoek waren naar de erfgenamen om het huis te kopen. Bizar blijft dat toch...
Ook benieuwd wat deze situatie met de huizenmarkt gaat doen.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 14:45:50 #185
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193031309
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:09 schreef exode het volgende:
In de eerste maand dat wij hier woonden, overleden 3 alleenstaande oude mannen achter elkaar. Er werden genoeg grappen over gemaakt door de wijk....er komen 2 vrouwen wonen en ineens gaan er alleenstaande mannen dood... :D 1 man was al 95, het huis is verkocht aan de zoon van zijn thuiszorg.

2 deuren verderop woonde een kluizenaar en die heeft een krot achtergelaten....zelfs voor dat huis kregen wij briefjes in de bus van mensen die op zoek waren naar de erfgenamen om het huis te kopen. Bizar blijft dat toch...
Ook benieuwd wat deze situatie met de huizenmarkt gaat doen.
Vooralsnog niks.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 14:47:43 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_193031327
In Nederland nú nog niet, maar ik weet ook niet wat de langere termijn gevolgen zijn op de economie. Andere landen zijn veel kwetsbaarder en als Amerika onderuit gaat, gaan wij ook. Was bij de vorige crisis namelijk ook zo.

Ik zou iig als je wil verkopen niet te lang meer wachten.
disclaimer
  zaterdag 9 mei 2020 @ 14:48:18 #187
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193031337
Ik ben ook heel benieuwd. Wij gaan dinsdag kijken bij een woning. Maar daar is het dus heel druk Qua bezichtigingen. Ze namen na twee dagen op funda al geen bezichtigingen meer aan (hier gaan de huizen trouwens zelden onderhands, omdat je er gewoon veel meer voor krijgt als het op funda komt). Maar ik twijfel of dit het moment is om te kopen, want wat gaat de coronacrisis betekenen voor onze economie op de wat langere termijn. Die paar duizend doden gaan in elk geval er niet voor zorgen dat de huizenmarkt minder overspannen raakt, daar is het aantal te klein voor (klinkt nogal cru :+ ).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 9 mei 2020 @ 15:37:53 #188
344469 Amsel
zonder t
pi_193031935
Mijn man roept ook regelmatig dat hij wil verhuizen, omdat we eigenlijk een kamer te kort komen in dit huis. Maar we willen wel in deze buurt blijven (want: locatie O+) en hier komt niets wat voor ons betaalbaar is beschikbaar. En ik denk dat ik met mijn jaarcontract bij een bedrijf dat door het noodfonds overeind gehouden wordt ook niet echt een lekkere nieuwe hypotheek kan krijgen :')
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:22:58 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193032491
Over gevolgen voor de markt; de hypotheekadviseur moest toch al even vragen of Covid19 nog gevolgen voor de baan van N zou kunnen hebben.
Nou werkt hij thuis en maakt volgens mij zelfs meer uren dan op het werk, dus de verwachting is niet dat het gevolgen gaat hebben maar het is dus wel iets waar hypotheekbanken naar beginnen te kijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193032931
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 08:46 schreef Nanuke het volgende:
Uitzicht op weilanden. O+ Dat lijkt me nou echt fantastisch.
Ja, ik ben er zo blij mee! Schaapjes en heel in de verte de weg tussen Leeuwarden en Harlingen, waaraan een zonnepark wordt gerealiseerd. Maar eerst schaapjes. En dat zonnepark wordt een meter hoog, dus boeie!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_193034219
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 16:22 schreef Leandra het volgende:
Over gevolgen voor de markt; de hypotheekadviseur moest toch al even vragen of Covid19 nog gevolgen voor de baan van N zou kunnen hebben.
Nou werkt hij thuis en maakt volgens mij zelfs meer uren dan op het werk, dus de verwachting is niet dat het gevolgen gaat hebben maar het is dus wel iets waar hypotheekbanken naar beginnen te kijken.
Dat is ook de reden dat de verkoop van ons huidige huis "erdoor gedrukt" is. Zij wilde het heel graag hebben, maar wilde geen risico lopen dat ze door veranderende huizenmarkt/hypotheekrente het zich niet meer kon veroorloven. Vandaar bezichtiging zonder makelaar, contracten via mail, hypotheekgesprek via Skype en de taxatie die nodig was voor de hypotheek door een bekende.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_193048409
Fijne moederdag!
  zondag 10 mei 2020 @ 16:46:49 #193
370685 -Spring
-Spring
pi_193050104
Je zou toch je eigen moeder moeten missen en dan toch de kracht en liefde op kunnen brengen om dit op moederdag te maken voor de vriendin van je vader. ♡ (25 is ze en zó lief.)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193050599
Wat bijzonder Spring! O+
Wat boffen jullie met elkaar, zo te zien.
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 19:11:01 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193051969
Fijne moederdag allemaal! Ik twijfelde of mijn man er iets aan zou doen en ja hoor, ik kreeg een heerlijk luchtje van Dior O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 10 mei 2020 @ 20:27:41 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193053026
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 19:11 schreef MaJo het volgende:
Fijne moederdag allemaal! Ik twijfelde of mijn man er iets aan zou doen en ja hoor, ik kreeg een heerlijk luchtje van Dior O+
Lief van hem. En jij bent niet eens zijn moeder!
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 20:43:05 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193053333
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 20:27 schreef amaranta het volgende:

[..]

Lief van hem. En jij bent niet eens zijn moeder!
Dat zou wel een hele aparte twist zijn :D Maar het is niet vreemd toch om iets van je partner te krijgen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193053420
(8> is daar eigenlijk best streng in :') Hij is niet mijn moeder dus hoeft ie ook niets aan mij te geven :D maar omdat Jip nog te klein is om dat zelf te doen probeert hij wel iets te doen :P
  zondag 10 mei 2020 @ 21:08:58 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193053871
Ikzelf ook hoor. Ik vind het zijn taak om ervoor te zorgen dat de jongens het niet vergeten en iets doen, maar van hem hoef ik niks, ik ben niet zijn moeder, toch?
***
  zondag 10 mei 2020 @ 21:12:27 #200
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193053948
J zorgt ervoor dat de kinderen wat te geven hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 10 mei 2020 @ 21:17:15 #201
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193054088
De duutser heeft met de kinderen uit zoutdeeg waxinelichthouders geknutseld. Ik moest vanmorgen uitslapen, omdat het nog geverfd moest worden. Helaas is het zoutdeeg niet lang genoeg gebakken, dus het zal wel niet lang goed blijven....

Hij kan het faciliteren, maar is inderdaad mijn moeder niet. Ik zou trouwens wel teleurgesteld zijn als hij er met de kinderen niets aan gedaan had...
  zondag 10 mei 2020 @ 21:35:08 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193054523
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 20:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat zou wel een hele aparte twist zijn :D Maar het is niet vreemd toch om iets van je partner te krijgen?
Mja. Ik hoef geen cadeau van mijn man op moederdag hoor. Ik ben niet zijn moeder.
Dat hij namens de kinderen iets koopt is weer wat anders.
Máár, dat heeft hij niet gedaan want er was geen cadeau.
Wel een lekker ontbijt. Ook prima.
  zondag 10 mei 2020 @ 21:40:02 #203
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_193054621
Ik krijg ook met kerst een kado, ook al ben ik geen Jezus w/

Maar serieus, mijn man is DOL op kado's kopen en geven, dus hij grijpt elke gelegenheid aan. Ik neem gewoon alles dankbaar in ontvangst. O+
  zondag 10 mei 2020 @ 21:49:53 #204
73386 Fazz
onderweg
pi_193054854
:D ik krijg elk jaar wel een kadootje van vriend. Met een lief kaartje dat ik zo'n leuke moeder ben voor onze kinderen O+
  zondag 10 mei 2020 @ 21:58:20 #205
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193055056
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 21:40 schreef Nanukerst het volgende:
Ik krijg ook met kerst een kado, ook al ben ik geen Jezus w/

Maar serieus, mijn man is DOL op kado's kopen en geven, dus hij grijpt elke gelegenheid aan. Ik neem gewoon alles dankbaar in ontvangst. O+
Kromme vergelijking.
Maar wel superleuk voor je dat je man (jou) graag cadeaus geeft!
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 22:04:28 #206
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193055199
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 21:35 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mja. Ik hoef geen cadeau van mijn man op moederdag hoor. Ik ben niet zijn moeder.
Dat hij namens de kinderen iets koopt is weer wat anders.
Máár, dat heeft hij niet gedaan want er was geen cadeau.
Wel een lekker ontbijt. Ook prima.
Mag ik na 6 jaar waarin het niet gelukt is ook een keertje blij zijn dat ik iets krijg voor moederdag? -O-

Edit: dit is onze eerste moederdag waarbij zijn moeder niet meer leeft. De verwijzing dat ik zijn moeder niet ben mag je dus wel achterwege laten :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193055232
B heeft ontbijt op bed voor ons gemaakt, jochie is 4x de trap op en af gegaan. Als topper een schaal met vitamines: tomaat, paprika en een appel. Alles in het geheel want hij mag van ons niet aan de messen zitten. Zo lief en spontaan. Hij deed het ook nog fluitend.

Juul gaf als cadeau uitslapen tot 08:30 :)

Voor mijn moeder had ik samen met mijn zus een fotoboekje van onze trip naar Londen eind februari gemaakt. Ze was helemaal blij.
  zondag 10 mei 2020 @ 22:05:57 #208
73386 Fazz
onderweg
pi_193055240
Lekker van genieten Majo! Dit jaar een kado van je man en volgend jaar weer een kado van hem plus een knutsel gemaakt door je baby O+ O+
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 22:08:33 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193055289
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:05 schreef Fazz het volgende:
Lekker van genieten Majo! Dit jaar een kado van je man en volgend jaar weer een kado van hem plus een knutsel gemaakt door je baby O+ O+
Thanks O+ Misschien reageer ik ook wat overdreven maar het ligt toch ietwat gevoelig allemaal :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 10 mei 2020 @ 22:08:38 #210
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193055290
Ik vind het ook niet gek om iets liefs van je partner te krijgen hoor. Je bent toch een moeder. Hatsaa, vieren die hap! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_193055601
Ik krijg ook gewoon moederdagcadeaus van mijn man hoor. En hij vaderdagcadeaus van mij. Cadeaus *O*
pi_193055617
Bij kleine kinderen moet de partner wel iets regelen, die kunnen het nog niet zelf natuurlijk. Mijn man heeft boodschappen gedaan gisteren (eerste keer in 1,5e maand) nadat hij aan de kinderen had gevraagd wat hij moest halen en samen hebben ze dat klaargemaakt en gebracht. En vervolgens ook grotendeels opgegeten, net als vorig jaar :') Wij doen dit soort dagen bewust zonder echte kadootjes, net als Valentijnsdag en trouwdag.

Overigens wel heel veel mensen die bij hun moeder op bezoek gingen gezien. Ik was even bezig met ons voortuintje fatsoeneren en heb wel vier gezinnen langs zien lopen met een mega bos bloemen in de handen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_193055681
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 19:11 schreef MaJo het volgende:
Fijne moederdag allemaal! Ik twijfelde of mijn man er iets aan zou doen en ja hoor, ik kreeg een heerlijk luchtje van Dior O+
Aaaah wat fijn! O+ Zo gegund!
  zondag 10 mei 2020 @ 22:25:04 #214
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_193055689
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:08 schreef pinquit het volgende:
Ik vind het ook niet gek om iets liefs van je partner te krijgen hoor. Je bent toch een moeder. Hatsaa, vieren die hap! O+
Precies, what's not to like? *O*
  zondag 10 mei 2020 @ 22:26:54 #215
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_193055713
Hij koopt voor mij kado's, in ruil vergeet ik onze trouwdag. Dat is hoe wij rollen.
pi_193055731
Ik was al een hele tijd aan het azen op een nieuwe e-reader en die heeft vriend dus als verrassing vanmorgen gegeven. Ingepakt, versierd door de jongens. Met een uitgebreid ontbijt O+
Als ik de e-reader had willen kopen had dat prima gekund, maar zo is het nog net even iets leuker.
S. was vooral blij dat hij het al een paar dagen wist en niets had verklapt. Hij was zó trots vanmorgen aan tafel met alle knutsels.

Majo, lekker van genieten! Volgend jaar een knutsel van je kind (of nou ja, voetafdrukken ofzo). De eerste van mij hangt nog altijd boven ons bed O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193055753
Mijn puber stond vanmorgen om 8.30 op (en dat is in het weekend extreem vroeg voor de puber..).
Ze heeft brownie en wafels gebakken, smoothie gemaakt, een grote doos truffels gekocht.
Mijn man heeft geholpen met een sandwich maken.
10 jarige heeft niks gedaan (behalve 2 repen Tony geven die mijn man gister op de valreep gekocht had omdat T geen "tijd" had)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_193055762
Ik werd verwend door mijn kindjes (met hulp van mijn man), kreeg knutsels en cadeautjes, verse broodjes en Twix zei: “Pak jij voor mij even de stofzuiger mama? Dan ga ik stofzuigen voor jou voor een schoon moederdaghuis.”
Man naar mijn hart.
pi_193055799
Majo, ik ben zo blij voor je. Wat lief dat je man eraan dacht. O+

Ik was vanmorgen al wakker en beneden toen dochter wakker werd. En ik moest weer naar bed. Want daar wilde ze haar zelfgemaakte cadeau geven. Ik kreeg een mooie tekening en een knuffel. O+
  zondag 10 mei 2020 @ 22:31:49 #220
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_193055805
Ik krijg ook altijd een cadeautje met moederdag uit naam van vent zelf. Ik zorg er tenslotte voor dat zijn kroost netjes ingepakt met een strik er omheen door het leven gaan. En zo krijgt hij altijd een cadeautje van mij op vaderdag. Omdat hij er voor zorgt dat ik onze kinderen netjes verpakt met een strik er omheen hoor het leven kan laten gaan.

Ik vind dat 'je bent toch niet zijn moeder' zo'n waardeloos argument. Je bent de moeder van ZIJN kinderen. Daar mag best wat waardering voor zijn O+
pi_193055837
Wat ontzettend lief allemaal!

Ik houd van cadeaus geven...ik geef ze gewoon het hele jaar door. B was wel extra lief vandaag vertelde hij aan iedereen.
We aten vanavond ongepland sushi, b helemaal blij 'dan is het voor mij ook een feestdag'
  zondag 10 mei 2020 @ 22:35:38 #222
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193055887
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mag ik na 6 jaar waarin het niet gelukt is ook een keertje blij zijn dat ik iets krijg voor moederdag? -O-

Edit: dit is onze eerste moederdag waarbij zijn moeder niet meer leeft. De verwijzing dat ik zijn moeder niet ben mag je dus wel achterwege laten :*
Het was uiteraard niet mijn intentie je te kwetsen.
  zondag 10 mei 2020 @ 22:35:41 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_193055888
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:33 schreef exode het volgende:
Wat ontzettend lief allemaal!

Ik houd van cadeaus geven...ik geef ze gewoon het hele jaar door. B was wel extra lief vandaag vertelde hij aan iedereen.
We aten vanavond ongepland sushi, b helemaal blij 'dan is het voor mij ook een feestdag'
Wij aten ook ongepland sushi, dat heb ik geweten. Hebben er 2 uur op moeten wachten, als mijn man er niet heen was gefietst was het misschien wel 3 uur geweest. Beetje dom ook van ons, heel Nederland heeft vandaag natuurlijk eten besteld :')
disclaimer
  zondag 10 mei 2020 @ 22:37:00 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_193055915
Ik krijg met moeder altijd ovenwanten van mijn vent. De afgelopen 7 jaar geloof ik. Beetje de running gag. Eigenlijk hoeft het niet want sinds we niet meer op gas koken gaan ze een stuk langer mee nu ik ze niet meer in de fik zet.
pi_193055926
Wij bestelden Indiaas, maar dat was er keurig op tijd O+
  zondag 10 mei 2020 @ 22:37:55 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_193055935
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Wij aten ook ongepland sushi, dat heb ik geweten. Hebben er 2 uur op moeten wachten, als mijn man er niet heen was gefietst was het misschien wel 3 uur geweest. Beetje dom ook van ons, heel Nederland heeft vandaag natuurlijk eten besteld :')
Bij ons werd de Chinees ineens een half uur eerder bezorgd. Gelukkig waren de kinderen net uit de speeltuin geregend en dus eerder thuis
  zondag 10 mei 2020 @ 22:38:25 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_193055949
Eikels.
disclaimer
pi_193055979
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Wij aten ook ongepland sushi, dat heb ik geweten. Hebben er 2 uur op moeten wachten, als mijn man er niet heen was gefietst was het misschien wel 3 uur geweest. Beetje dom ook van ons, heel Nederland heeft vandaag natuurlijk eten besteld :')
Ik heb het om 14:30 besteld en het kwam 1,5 uur te laat....oepsie.
  zondag 10 mei 2020 @ 22:41:41 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_193056023
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:40 schreef exode het volgende:

[..]

Ik heb het om 14:30 besteld en het kwam 1,5 uur te laat....oepsie.
Ik had gelukkig wel ook een zeer dankbare kleuter die het ook een geluksdag vond terwijl ze sushi naar binnen propte, dus dat maakte veel goed :D

En nu rap naar bed, want morgen moeten we de wekker weer zetten. Wat een grap :')
disclaimer
  zondag 10 mei 2020 @ 22:42:31 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_193056043
Oh en ik mocht mijn lievelingsboek voorlezen bij het bedritueel, omdat het moederdag was :')
disclaimer
pi_193056057
Wij bestelden ook sushi! Maar rond 15 uur al besteld voor bezorging om 18 uur, en het was maar 15 min te laat :P.

Verder kreeg ik een doos bonbons omdat mijn lief er wel heel erg aan gedacht had om te gaan knutselen met de kinderen, maar er uiteindelijk niet aan toe was gekomen _O-. Maar ze bakten wel samen een appeltaart O+. We doen eigenlijk nooit cadeaus, in plaats daarvan lekker uitgebreid ontbijten en een taartje eten is ook al erg tof.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_193056115
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:43 schreef Phaidra het volgende:
Wij bestelden ook sushi! Maar rond 15 uur al besteld voor bezorging om 18 uur, en het was maar 15 min te laat :P.

Verder kreeg ik een doos bonbons omdat mijn lief er wel heel erg aan gedacht had om te gaan knutselen met de kinderen, maar er uiteindelijk niet aan toe was gekomen _O-. Maar ze bakten wel samen een appeltaart O+. We doen eigenlijk nooit cadeaus, in plaats daarvan lekker uitgebreid ontbijten en een taartje eten is ook al erg tof.
Zo slim dacht ik dus ook te zijn....helaas. Het was er niet om 17:30 maar 18:45 na 2x bellen. Las in de reviews mensen die vandaag 3 uur hebben gewacht dus we hadden geluk.

Ze zijn allebei te laat naar bed gegaan, gelukkig kunnen ze dinsdag en woensdag weer bijkomen.
  zondag 10 mei 2020 @ 22:47:31 #233
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193056134
Ik moest gewoon werken vandaag, en we hadden bedacht dat we sushi zouden bestellen vanavond, maar ik was het vergeten dus ik stond gewoon te koken :') Vriend kwam naar me toe: "WAT DOE JIJ NOU?!"

:+

Morgen dan maar :9
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 10 mei 2020 @ 22:47:58 #234
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193056142
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:42 schreef SQ het volgende:
Oh en ik mocht mijn lievelingsboek voorlezen bij het bedritueel, omdat het moederdag was :')
:D zo lief!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_193056158
Jammer exode! Dat is wel heel erg lang wachten -O-.

Ik had overigens een verdrietig kind omdat in zijn kinderbox geen cadeautje zat (en in die van zijn broertje wel) :'(. Gelukkig vond hij de sushi wel heel lekker.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_193056174
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:47 schreef pinquit het volgende:
Ik moest gewoon werken vandaag, en we hadden bedacht dat we sushi zouden bestellen vanavond, maar ik was het vergeten dus ik stond gewoon te koken :') Vriend kwam naar me toe: "WAT DOE JIJ NOU?!"

:+

Morgen dan maar :9
Hahaha pinq _O-. Bright side: morgen is het vast minder druk!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 10 mei 2020 @ 22:50:48 #237
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193056177
Wij gingen als afsluiting van deze afgelopen 8 weken door de McDrive. :') Mijn man vind mcdonalds eten dus oprecht genieten. 8)7
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 10 mei 2020 @ 22:56:40 #238
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193056287
McDonalds = gadver.

Mijn man deed me de belofte van een mooie nieuwe vaas cadeau. Die we samen gaat uitzoeken en hij dan graveert met pruls handjes erop. En ik kreeg een nieuwe waterfles omdat we sinds de verhuizing zo veel fietsen O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 22:56:45 #239
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193056291
We hebben gisteren een Hellofresh pakket ontvangen dus man heeft gekookt. We hebben eergisteren al sushi gegeten :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 10 mei 2020 @ 23:07:10 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193056533
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:21 schreef lunapuella het volgende:
Ik krijg ook gewoon moederdagcadeaus van mijn man hoor. En hij vaderdagcadeaus van mij. Cadeaus *O*
Dit. Wij vieren alles. Het leven is toch veel te kort om dat niet te doen O+.

@MaJo wat lief van je man O+.
KuikenGuppy
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 23:07:32 #241
5428 crew  miss_sly
pi_193056541
S verzorgde vandaag ontbijt op bed, lunch en avondeten (beide aan tafel :P ) met hulp van schaap. Daarnaast ging ze mee wandelen omdat ik dat leuk vind en heeft ze me een massage gegeven. Heerlijke moederdag dus.

Er zit nog een cadeau in de pijplijn dat ze samen hebben geregeld, maar dat was nog niet klaar vandaag.

De tekening die in haar planning van school had gezeten voor de vakantie was ‘nog niet af’ 😂
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193056680
Ik kreeg een glas cola als ontbijt van mijn jongens op bed en dat was het!

Het was ook dat ze naar boven kwamen, ze zeiden nog net fijne Moederdag en rende vervolgens naar beneden om Lego masters verder te kijken ;)

Oh en ik mocht vanavond kiezen wat ik wou eten, ik koos sushi dus we aten patat _O-


Moeder/vaderdag doet ons niet zoveel. Het steekt wel een beetje als ik zie wat iedereen voor fantastische knutsels, ontbijtjes en cadeautjes krijgt, maar goed dan had ik een anders vent moeten trouwen ;)
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 23:15:59 #243
5428 crew  miss_sly
pi_193056693
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mag ik na 6 jaar waarin het niet gelukt is ook een keertje blij zijn dat ik iets krijg voor moederdag? -O-

Edit: dit is onze eerste moederdag waarbij zijn moeder niet meer leeft. De verwijzing dat ik zijn moeder niet ben mag je dus wel achterwege laten :*
Zo bijzonder dan, deze moederdag. Ik hoop dat volgend jaar nog geweldiger voelt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 23:21:15 #244
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193056799
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zo bijzonder dan, deze moederdag. Ik hoop dat volgend jaar nog geweldiger voelt.
Zeker bijzonder O+ Kan me gewoon niet voorstellen dat ik volgend jaar een kleintje in mijn armen heb O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193059034
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mag ik na 6 jaar waarin het niet gelukt is ook een keertje blij zijn dat ik iets krijg voor moederdag? -O-

Edit: dit is onze eerste moederdag waarbij zijn moeder niet meer leeft. De verwijzing dat ik zijn moeder niet ben mag je dus wel achterwege laten :*
Natuurlijk. Ik vind het, in jullie geval, hartstikke logisch dat je man je wat geeft. O+ *O*
pi_193059135
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:15 schreef Loj het volgende:
Ik kreeg een glas cola als ontbijt van mijn jongens op bed en dat was het!

Het was ook dat ze naar boven kwamen, ze zeiden nog net fijne Moederdag en rende vervolgens naar beneden om Lego masters verder te kijken ;)

Oh en ik mocht vanavond kiezen wat ik wou eten, ik koos sushi dus we aten patat _O-


Moeder/vaderdag doet ons niet zoveel. Het steekt wel een beetje als ik zie wat iedereen voor fantastische knutsels, ontbijtjes en cadeautjes krijgt, maar goed dan had ik een anders vent moeten trouwen ;)
Begrijpelijk wel hoor. Mijn zoon van 7 had van school een pakketje Moederdag-dingen gehad.
Ik had er bij mijn man op aangedrongen daar met zoonlief mee aan de slag te gaan. Ik vind het belangrijk dat A. zoiets gewoon meekrijgt en ik weet dat die dat zelf ook wilt.
Mijn man had daar ook helemaal geen trek in. Mopper de mopper.

Uiteindelijk heb ik 4 geurtjes, zelfgemaakte muffins, tekeningen en zelf geknutselde medailles gehad.
Zoon vond het geweldig om te doen en man zei: “Is dit wat je wilde”? :')

Dus nee, je hoeft echt niet te overdrijven maar met jonge kinderen kan je het niet echt overslaan. Onder druk van de omgeving ook hè. :P ;)
pi_193059146
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zeker bijzonder O+ Kan me gewoon niet voorstellen dat ik volgend jaar een kleintje in mijn armen heb O+
O+ Gaat alles goed met je?
pi_193059271
Wat een mooie moederdag voor jou MaJo!

Ik vind dat je op moederdag stil mag staan bij iedereen die moeder is of had willen zijn. Ik heb ook wel eens een vriendin die na jaren nog steeds niet zwanger was en eentje die alleenstaande moeder is een kaartje gestuurd. Die zijn ook niet mijn moeder :P

Wij geven elkaar ook vaak cadeautjes op moederdag en mijn zoon knutselt (drie)dubbel :P Leuk toch, samen iets vieren? Dit jaar kocht ik een cadeau en ik kreeg een afhaalontbijt en een lieve kaart.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193059370
Wat lief allemaal! Ik heb ook wel een fijne moederdag gehad. Mijn ex heeft een knutsel gemaakt (van het kdv gekregen om nog te maken) en een kleinigheidje waar wel over nagedacht is. En van de 2 jarige dochter van mijn vriend een kleinigheid en een hele lieve kleurplaat (haar eigen moeder is overleden) dus dat maakt dit ook wel weer bijzonder voor mij O+

MaJo ik hoop dat je ervan hebt genoten gisteren :*
  maandag 11 mei 2020 @ 08:05:32 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193059585
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mag ik na 6 jaar waarin het niet gelukt is ook een keertje blij zijn dat ik iets krijg voor moederdag? -O-

Edit: dit is onze eerste moederdag waarbij zijn moeder niet meer leeft. De verwijzing dat ik zijn moeder niet ben mag je dus wel achterwege laten :*
In jullie geval snap ik het ook helemaal hoor. :Y

(Deze opsomming, over wel of geen kado’s van je man, komt ook elk jaar langs, is niks persoonlijks. :* )

En als mijn lieftallige niet gewoon een hork was en er wel iets aan deed was ik daar wrsch ook gewoon heel blij mee geweest. Nu kan hij het net aan voor elkaar krijgen om ze aanwijzingen te geven voor het ontbijtje. ;)

(Wij zijn sws niet zo van de kado’s, weten allebei vaak niet wat te vragen of te verzinnen voor de ander.)

[ Bericht 15% gewijzigd door BE op 11-05-2020 08:11:05 ]
***
pi_193059845
Zo, kind zit op school. Ze wist niet hoe snel ze naar binnen moest rennen. :D O+

Morgen is ze jarig, 5 alweer. :o Woensdag trakteren, zo blij voor haar dat het mag (wel alleen voorverpakte dingen). O+
pi_193059981
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 08:29 schreef Selvaria het volgende:
Zo, kind zit op school. Ze wist niet hoe snel ze naar binnen moest rennen. :D O+
Wat fijn! :D Ketel had er hier ook weer zin in - zijn vader heeft hem naar school gebracht maar dat ging naar verluidt heel soepel. Welpje zag het wat minder zitten bij de gastouder, dus daar ben ik maar gewoon snel weggegaan, dat beperkt het drama meestal nog het best.
  maandag 11 mei 2020 @ 08:43:38 #253
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_193060025
Ik hou niet van ontbijt op bed. En dat was eten de mannen gelukkig ook :P

Het is stil in huis. Puber zit op zijn kamer te werken. Man is sinds eind maart weer een dag naar kantoor.
En D is weer op school, hij liep al slalommend om de ouders op het plein om die 1,5 meter te kunnen houden. Wel met een lach en een praatje. (Alleen kleuterouders mogen een stukje het plein op). Hij had er geen zin in. Alle vriendjes in ander cohort en cognitief vond hij thuis fijner. Maar hij is wel aardig ontspannen die kant op gegaan.
pi_193060108
A is ook naar school. Woensdag dan ook weer.
Heeerlijk. Hij had er superveel zin in.
En morgen weer zwemles. Benieuwd hoe dat gaat.

Man, wat geeft dat een lucht om te weten dat de boel weer begint te draaien. Het is allemaal nog niet normaal maar het is in ieder geval wat minder abnormaal. :)
  maandag 11 mei 2020 @ 08:58:57 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_193060230
Jezus wat raar, zo'n kinderloos huis :')

Ze gingen gelukkig wel allebei ontzettend enthousiast, dat is wel een opluchting. Ik was bang voor drama. Maar Noud begon kennelijk helemaal te stralen toen hij zijn lievelingsjuf zag en Mauw kon zich meteen ontfermen over een nieuw kindje die vandaag haar eerste schooldag had, dus dat komt goed.
disclaimer
pi_193060330
Hier was het wel drama bij beide :'( Bij beide heel hard weggelopen.
Het is gelukt!

Echt raar zo stil

Man en ik hebben beide nog vakantie dus we gaan zo beginnen met het opknappen van onze postzegeltuin.
  maandag 11 mei 2020 @ 09:05:07 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_193060339
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:04 schreef Adrian4 het volgende:
Hier was het wel drama bij beide :( Bij beide heel hard weggelopen.
Het is gelukt!

Echt raar zo stil
:* hopelijk willen ze straks niet mee terug naar huis ;)
disclaimer
  maandag 11 mei 2020 @ 09:06:15 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_193060359
Hier is het niet stil trouwens, mijn man en ik werken ook allebei voor hetzelfde bedrijf dus we hebben gewoon mini kantoor aan huis :D
Lekker de hele dag weer ongestoord teams calls doen :r
disclaimer
pi_193060450
Dat is niet fijn nee Adrian4.

Met B ging het prima, die liep stralend het schoolplein op. Hij had eigenlijk helemaal geen zin. 'Mama ik wil best wel weer naar school, maar ik wil niet werken.' I feel you....

Met Juul geen idee, nog niets gehoord van vriendin, ze is als het goed is om 07:45 afgegooid, ze zijn niet naar huis gekomen dus het is denk ik goed gegaan. Mijn vriendin staat tot 14:30 voor de klas dus ik hoor het daarna.

Hier is het veel te stil! Ik kan niet werken in stilte, nooit gekund ook. De kantoortuin is voor mij dus ideaal. Ik heb als ik thuiswerk altijd de tv aan, nu dus ook. Zo wel wat videocalls dus dan gaat ie uit.

MAAR HETE KOFFIE! Jaaaaa, niemand die aan mijn broek hangt, geen kinderen die elkaar slaan of naar elkaar krijsen, geen poepluiers, wiehoeeeee.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 09:12:40 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193060462
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 07:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

O+ Gaat alles goed met je?
Alles gaat prima :Y morgen ben ik alweer 16 weken, de tijd gaat zowaar snel nu :o

Bedankt iedereen voor de lieve berichtjes, dat doet me goed O+ :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193060491
Gelukkig heb ik mijn Z. nog thuis. Iets minder stil en we waren dit zo gewend toen A. nog gewoon naar school ging.
Gisteren heb ik zo veel opgeruimd en weggegooid. 3 vuilniszakken kleding en alle boeken van de zolder (voornamelijk stripboeken trouwens) in mijn kledingkast onderin gedaan.
Ik heb ze in de 6,5 jaar dat we hier wonen nog geen 1 keer erbij gepakt en nu ze in de slaapkamer liggen ga ik ze weer lekker lezen. :P

Ik voel me weer 12. :')
  maandag 11 mei 2020 @ 09:20:53 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193060574
Mijn dreumes gaat morgen weer en heeft besloten om daarom vandaag extra hard drama te hebben ofzo. Continu miepen, niks is goed, ik denk dat ze zo heel rap weer in bed ligt...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 11 mei 2020 @ 09:28:17 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193060683
KuikenGuppy
  maandag 11 mei 2020 @ 09:29:23 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193060693
Kuiken zit op school en Guppy en ik liggen halfdood op de bank. Was best intensief, de afgelopen 9 weken samen. Nu weer een nieuwe draai vinden met elkaar.
KuikenGuppy
  maandag 11 mei 2020 @ 10:03:03 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193061150
Hier beide nog thuis. Mijn groep 8-er heeft gewoon les via de laptop, mijn groep 7 kind heeft niks staan voor vandaag... Dat is ook wel gek hoor.
Die krijgt dan morgen instructie waar hij dan tot vrijdag voor heeft om oefeningen mee te doen.

Ga ik wel even bedenken of dat voldoende is, dat lijkt me nl niet en nog weer dagen non-stop gamen wil ik gewoon niet, dat is voor vakanties.
(Met een korrel zout he! Natuurlijk niet 9 uur per dag! }:| )
***
pi_193061184
Oh jaaaa Burdie, dat is een idee :)
Ik ben overigens op kantoor altijd 1 van de weinige zonder zo'n noise cancelling ding op mijn hoofd. Hartstikke ongezellig want als je iets wilt zeggen, moet je iemand eerst aantikken.

Vriendin belde net, ging prima met Juul, heel even verlegen maar liep zelf naar de leidster toe en zwaaide nog en toen liep ze naar binnen. O+

Oh en ik krijg net een foto van school van B in de klas, ah mijn hart....softe moeder ben ik toch. :D

MaJo, je gaat nog veel leuke moederdagen krijgen, nog leuker dan deze al was O+ :*

En over cadeaus, wij zijn allebei nogal van de verrassingen. Met Kerst overladen we elkaar altijd met cadeaus, de voorpret van iets zoeken voor haar....fantastisch!
pi_193061221
Oh en B is boos dat ie vrijdag naar de kapper gaat....hij heeft voor zijn doen echt lang haar nu. Hartstikke stijl en plat dus hij mag van ons steeds een hanekam en nu is hij dus boos dat dat niet meer kan na vrijdag.
  maandag 11 mei 2020 @ 10:11:45 #268
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193061260
ik hou wel van stijl. ;)
in de haak.
pi_193061280
Op verzoek van mijn kinderen zijn ze vandaag toch naar school gegaan. Het wegbrengen was drama. Niet door mijn eigen kinderen want die hadden er erg veel zin in, maar door bovenbouw kinderen van andere mensen die veel te weinig afstand hielden. }:|

Ik vind het zo stil in huis. Ik ben aan het werk, maar loop eigenlijk een beetje met mijn ziel onder mijn arm door de stilte. Het was zo fijn met zijn allen thuis afgelopen maanden, ik mis het nu al en ben blij dat ze morgen gewoon weer thuiswerken. O+
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 10:34:59 #270
5428 crew  miss_sly
pi_193061610
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:08 schreef exode het volgende:
Oh en B is boos dat ie vrijdag naar de kapper gaat....hij heeft voor zijn doen echt lang haar nu. Hartstikke stijl en plat dus hij mag van ons steeds een hanekam en nu is hij dus boos dat dat niet meer kan na vrijdag.
Waarom moet ie dan naar de kapper? Als hij het zelf zo tof vindt zoals het nu is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193061710
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom moet ie dan naar de kapper? Als hij het zelf zo tof vindt zoals het nu is?
Omdat zijn haren tegen zijn oren aanzitten en dat jeukt, omdat als we nog heel even wachten zijn haar voor zijn ogen hangt zonder heeeeeel veeeeel gel. Er zitten nu echt enorme klodders gel en haarlak in. Ik vind langer haar bij kinderen altijd leuk en lief maar B heeft er het haar gewoon niet voor. Het wordt ook niet heel kort, bovenop blijft het wat langer.
  Licht Ontvlambaar maandag 11 mei 2020 @ 10:59:13 #272
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193061958
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:42 schreef exode het volgende:

[..]

Omdat zijn haren tegen zijn oren aanzitten en dat jeukt, omdat als we nog heel even wachten zijn haar voor zijn ogen hangt zonder heeeeeel veeeeel gel. Er zitten nu echt enorme klodders gel en haarlak in. Ik vind langer haar bij kinderen altijd leuk en lief maar B heeft er het haar gewoon niet voor. Het wordt ook niet heel kort, bovenop blijft het wat langer.
Dan kan een hanekam toch nog gewoon? De kapper zal daar beslist een goede coupe voor weten :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 11:01:47 #273
5428 crew  miss_sly
pi_193061985
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:42 schreef exode het volgende:

[..]

Omdat zijn haren tegen zijn oren aanzitten en dat jeukt, omdat als we nog heel even wachten zijn haar voor zijn ogen hangt zonder heeeeeel veeeeel gel. Er zitten nu echt enorme klodders gel en haarlak in. Ik vind langer haar bij kinderen altijd leuk en lief maar B heeft er het haar gewoon niet voor. Het wordt ook niet heel kort, bovenop blijft het wat langer.
Wat Sjeen zegt, kun je niet iets vragen dan waarmee een hanekam toch nog kan? Als hij dat nou zo tof vindt :) En dan vindt hij het vast minder erg om naar de kapper te gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193062168
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat Sjeen zegt, kun je niet iets vragen dan waarmee een hanekam toch nog kan? Als hij dat nou zo tof vindt :) En dan vindt hij het vast minder erg om naar de kapper te gaan.
Dat doen we ook.....maar B wil een hanekam van een meter bij weze van spreke :D
pi_193064265
Mijn 10 jarige had van school een moederdagkadootje, een kletspot met van die briefjes met vragen.
De oudste wilde niet eens haar bed uit komen eigenlijk.

Mijn man had (na heel wat hints) een high tea iets besteld, was leuk en lekker.

Groep 7-er vanmorgen weer naar school, ik ben maar even meegefietst met die enorme tas met spullen die weer mee terug moesten.
Eerste keer continu rooster, over een uur is ze als het goed is weer thuis.

Oudste gewoon aan de keukentafel. Die had vanmorgen een toets wiskunde die ze kon maken, dus heb haar even aangeduwd zodat ze dat ook ging doen. Want dan blijft ze twijfelen of ze het wel kan. Maar ze heeft 'em gedaan en gehaald, nog een paar toetsen open staan en die kunnen intussen ook al deels online, dus we gaan even oefenen en dan kan ze die ook gaan doen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 13:40:10 #276
5428 crew  miss_sly
pi_193064652
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:15 schreef exode het volgende:

[..]

Dat doen we ook.....maar B wil een hanekam van een meter bij weze van spreke :D
Hahaha, dat is ook wel heel stoer, natuurlijk :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 mei 2020 @ 13:57:45 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193064918
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:15 schreef exode het volgende:

[..]

Dat doen we ook.....maar B wil een hanekam van een meter bij weze van spreke :D
Sja, ik zeg altijd: jouw lijf, jouw haar, jouw keuze. Kuiken wil ook zijn haar lang laten groeien, moet 'ie helemaal zelf weten.
KuikenGuppy
pi_193065143
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Sja, ik zeg altijd: jouw lijf, jouw haar, jouw keuze. Kuiken wil ook zijn haar lang laten groeien, moet 'ie helemaal zelf weten.
Nou, dat is best een uitdaging aangezien die hanekam alleen blijft staan met heel veel gel en haarlak. Beide dingen waar hij op reageert met traanogen gezien zijn gevoeligheid voor alles waar geur aanzit.
De afgelopen weken liep hij ook vaak rond met 3 staartjes bovenop zijn hoofd. Dat vond ie hilarisch, prima. Maar het issue is echt dat die zo gewilde hanekam andere nadelen heeft.

Ach we laten het bovenop lang genoeg om er leuke dingen mee te kunnen en anders groeit het snel weer aan. ;)
  maandag 11 mei 2020 @ 15:02:31 #279
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193066105
Misschien zijn sommige van jullie fanatiek met meedoen aan een onderzoek over de impact van het corona virus op het gezinsleven ;-) Wordt gedaan vanuit Kenniscentrum Hogeschool Utrecht
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 11 mei 2020 @ 16:15:26 #280
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193067270
Aaah, jongetjes met hanekammen :D

Maar idd, de struggles met lang haar. Prul heeft een flinke bos krullen, die hangen altijd in haar ogen. Staartjes wil ze wel, maar trekt ze binnen een half uur resoluut weer in (inclusief plukken haar) en dan is het huilen geblazen. Dus nu loopt ze de hele dag door haar haar heen te kijken of het aan de kant te vegen. Als ze een staart of speldje wil, mag dat, maar ze laat het toch niet zitten.

Maar om nou de schaar te zetten in mijn dochters plrachtige krullen? Daar ben ik nog niet aan toe.. Al bijna 18 maanden niet :@
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 11 mei 2020 @ 16:22:47 #281
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193067389
Ik zou dat echt lastig vinden :@ jouw lijf, jouw haar, jouw keuze.
Vooral als het er niet uitziet.

Sluike kapsels bij jongetjes :r
Mijnes heeft iig niet het soort haar voor lang.

Hij kreeg na een aantal weken een matje en omdat de kappers niet knipte heb ik youtube filmpjes gekeken :') en het zelf gedaan. Eerst ging het een beetje mis, maar nu na aantal keer oefenen kan ik het voortaan lekker zelf :s)
pi_193068180
Ik heb tijdens deze coronacrisis ontdekt dat ik mijn man en zoons prima zelf kan knippen/scheren. Mooie besparing, want dat drietal moest zo ongeveer elke 5-6 weken geknipt worden. :X
  maandag 11 mei 2020 @ 17:18:57 #283
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_193068262
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb tijdens deze coronacrisis ontdekt dat ik mijn man en zoons prima zelf kan knippen/scheren. Mooie besparing, want dat drietal moest zo ongeveer elke 5-6 weken geknipt worden. :X
Ik heb het ook zelf gedaan bij mijn drietal. Maar ik laat de oudste wel weer naar de kapper gaan. Mijn oudste heeft echt dik haar en een slag. Het valt toch wat anders dan je zou verwachten al viel het me reuze mee.
En ik denk dat mijn man het ook wel bij de kapper laat knippen. En ik ook (zelfde haar als oudste, alleen dan tot op mijn schouders, bij langer krijg ik hoofd/nekpijn).
De jongste wisselde al af tussen tondeuse(zomers) en kapper.

Hier een ontzettend blij kind mee uit school vandaag. Ik was bang dat hij alsnog zijn vriendjes zou missen, maar hij bleek zich prima vermaakt te hebben met de andere kinderen.
pi_193068363
De mijne heeft nu een Peaky Blinders kapsel :+ Lang bovenop, kort aan de zij- en achterkanten. Lang leve de vriendin met tondeuze!

Ikzelf ben één en al pluis, maar wacht nog even met een kapper totdat de grootste drukte weer voorbij is.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_193068455
Onze zoon heeft dik en hartstikke stijl haar.
Te kort staat stom want hij heeft een beetje een plat achterhoofd dus in totaal is het beter als het zo’n Bollywood bol kapsel wordt. :P
Maar te lang hangt in zijn ogen en wordt het een matje in zijn nek.
pi_193068653
De mijnese hebben nu allebei vrij lang haar :9
Vrijdag naar de kapper, maar alleen om ogen en oren een beetje vrij te maken. Ik houd dus juist wel van steile, blonde haren die wat langer zijn :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 11 mei 2020 @ 19:11:40 #287
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193069880
Zo, dat was een heerlijke dag! Kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst zo lang alleen thuis was. *O*
Dat opbrengen en halen bevalt me trouwens wel. Geen gewacht in te krappe gangen en kind steeds aansporen jas aan of uit te trekken. Erg efficiënt dit. _O_
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_193070406
B heeft 2 kruinen, is ook best onhandig. Tot een jaar of 3 stond zijn haar gewoon omhoog, altijd. Dat vond ik erg leuk eigenlijk, nu is het gewoon blond, hangend, slap haar.
Toen ik hem einde middag ophaalde op de BSO was het geen hanekam meer maar gewoon wild omhoog staand haar en dat vond ik stiekem leuker :@

Dagje alleen thuis aan het werk was fijn, maar ik had het zo druk met videobellen etc dat ik er eigenlijk niet eens echt bewust van was. Ja ik had hete koffie c_/ Morgen ook weer alleen maar bellen, bellen, bellen. Nadeel van 2 weken vakantie, alles stapelt op.

Eej wat goed Nikki, als alles achter de rug is, kan ik B naar jou sturen voor een knipbeurt. :P
pi_193071155
Ik ga zelf donderdag naar de kapper, het is zó nodig. *O*

N. mag binnenkort eens bijgepunt worden en L. (ruim 3) is nog nooit geweest en kan nét twee kleine staartjes, vliegtuigvleugeltjes noemen we ze. O+ Hopelijk groeit het wel een beetje voor ze naar school gaat. :X
  maandag 11 mei 2020 @ 20:21:08 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193071234
Ik heb net vorige week verf bij de kapper gehaald dus ik ga pas over een week of drie.

Maar ik heb al wel nieuwe nagels! *O* Oppervlakkigheid, I has it! *)

Iemand op fb opperde trouwens om de volgende keer bij de kapper dubbel te betalen, ter compensatie. Anders had je dat toch wel betaald bij een vorige knipbeurt.
Ik vind het eigenlijk een goed idee, maar toch doet het pijn ofzo.
***
  maandag 11 mei 2020 @ 20:29:35 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193071403
Weten jullie of je dan bij de kapper een mondkapje op moet?
in de haak.
  maandag 11 mei 2020 @ 20:42:17 #292
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193071663
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:29 schreef trui het volgende:
Weten jullie of je dan bij de kapper een mondkapje op moet?
Ik heb op tv al verschillende opties gezien :') klanten met kapjes maar ook kapsters met kapjes, maar nooit allebei :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 20:52:25 #293
5428 crew  miss_sly
pi_193071935
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:29 schreef trui het volgende:
Weten jullie of je dan bij de kapper een mondkapje op moet?
Moet niet, er zijn wel kappers die zelf dragen, en ook die klanten er een aanbieden, las ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 mei 2020 @ 21:06:03 #294
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193072200
Als ik bewust iemand zo dicht bij mn gezicht zou laten komen dan zou ik zelf voor zorgen dat ik een daadwerkelijk beschermend masker zou hebben denk ik :{
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 11 mei 2020 @ 21:35:29 #295
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193072784
Ik zag vanuit de auto vanmorgen hier bij team kappers geen mondkapjes bij wie dan ook.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 09:49:23 #296
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193078795
Hmm, ik zou het wel prettig vinden als alle kappers en klanten er wel een zouden dragen. Nou voorlopig wacht ik nog maar even.
in de haak.
pi_193079271
Ik ben vlak voor Corona zelf nog geweest dus zelf geen haast. Zoon en man redden het ook nog wel even en als er nood aan de man is, kan ik zelf mijn oude kappersschool nog tevoorschijn halen. :D
Heb 2 jaar kappersopleiding maar was er niet zo’n ster in. Geen diploma en heb er een pesthekel aan gekregen dus liever niet dan wel. :P
pi_193079302
Mijn man is vanmorgen geweest. De kapper had geen mondkapje op.

T en ik gaan de 27e, eerder kon niet omdat ze helemaal vol zitten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_193079917
Mijn man was de week voor de sluiting nog geweest en die heeft nu voor juni een afspraak. De (thuis)kapster heeft mensen echt ingepland op volgorde dat ze normaal ook aan de beurt zouden zijn zeg maar. Dus eerst de mensen die eigenlijk zouden komen toen ze dicht moest, dus hij moet nog even geduld hebben :P.
Jongste heb ik zelf een paar cm van het haar afgeknipt, lang haar dus dacht dat dat wel kon. En de oudste heeft t ook lang, maar dat zag er nog wel netjes uit.
Ikzelf heb het toch altijd al in een staart, ik ga denk ik 3 keer per jaar ofzo, dus dat heeft geen haast voorlopig. Verven deed ik niet, het wordt wel grijzer, maar ik vind verven en dat bijhouden teveel gedoe :')
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_193079987
Ik word gelukkig nog niet grijs. Lijkt mij zo irritant. :P
En ik hou niet van thuiskapsters. Geen zin in haren en kletsgrage dames die je dan buiten moet zetten. Dat zie ik bij mijn ouders wel.
Hun thuiskapster vertelt ook welke ziekte die en die heeft en hoe die en die leven. :P
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:06:25 #301
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_193080047
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:49 schreef trui het volgende:
Hmm, ik zou het wel prettig vinden als alle kappers en klanten er wel een zouden dragen. Nou voorlopig wacht ik nog maar even.
Hmmmm ik ook ja. Maar ja, wat mij betreft is de kapper ook een extra risico wat ik voorlopig niet aan ga. Hoewel ik wel heel erg graag zou willen, want m'n haar blijft toch gestaag uitdunnen. Ik denk dat ik minder dan 50% heb van wat ik had, maar ik begon met heel veel. En m'n uitgroei is gigantisch, maar laatste keer bij de kapper reageerde het zo raar op verf (dat schijnt met chemo-zooi niet uitzonderlijk te zijn), dat ik er zelf ook maar niet aan begin.

quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:46 schreef exode het volgende:
B heeft 2 kruinen, is ook best onhandig.
Jongste ging al heel vroeg na het instellen van de maatregelen voor coupe tondeuse, en een paar weken later zelfs voor coupe nat geschoren. Die laatste begint nu (gelukkig; ik vond het geen succes) weer aan te groeien, maar 't kind heeft echt een onmogelijke hoeveelheid kruinen. Vooral zijn achterhoofd ziet eruit als een soort "Starry Night" O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')