Semifreddo! https://www.24kitchen.nl/recepten/semifreddoquote:Op donderdag 7 mei 2020 14:37 schreef Barreltje het volgende:
ohja.. moederdag.. geen dessert ..
tenzij.. ik heb slagroom en een bak vol met aarbeien, bosbesse, frambozen en blauwe druiven. zou ik daar een ijs van kunnen maken
Woah. Geef.quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:40 schreef Blues het volgende:
Wie weet maak ik mijn befaamde limoncellomoussetoet
ik ga het gewoon doen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:17 schreef Lonaa het volgende:
Ik overweeg baklava te maken. Dat staat al jaren op mijn "moet-ik-een-keer-maken"-lijst.
Ik had m al willen maken voor de koekjes, maar ik vond het niet echt een koekje.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:16 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
ik ga het gewoon doen.![]()
Alles is in huis. uit alle desserts kiezen 2 personen dit.... Hoe dan?
Volgens mij kan dat wel, maar zelfs ook zonder slagroomquote:Op donderdag 7 mei 2020 14:37 schreef Barreltje het volgende:
ohja.. moederdag.. geen dessert ..
tenzij.. ik heb slagroom en een bak vol met aarbeien, bosbesse, frambozen en blauwe druiven. zou ik daar een ijs van kunnen maken
Maak er 'vreetmeet" van. Met soepen, kroketten, toeten etc hebben we zeker een weekend nodigquote:
is dit voordat we beginnen aan de corona kilo's of het moment denken fuck de kilo's?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maak er 'vreetmeet" van. Met soepen, kroketten, toeten etc hebben we zeker een weekend nodig
Ik ben voorquote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maak er 'vreetmeet" van. Met soepen, kroketten, toeten etc hebben we zeker een weekend nodig
Een past-Corona-meet, als we elkaar weer allemaal mogen treffen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:
La grande CUL bouffe.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mag mijn huis ook wel gebruiken hoor. Met een beetje passen en meten kunnen er zeker 8 mensen blijven slapen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Groot hotel afhuren, koks naar huis sturen en met z'n allen zelf aan de gang
Ik weet een geweldige villa in Spa. 30 bedden, 2 keukens. Ik zie mogelijkhedenquote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Groot hotel afhuren, koks naar huis sturen en met z'n allen zelf aan de gang
Gemiddeld doen zo'n 15 mensen mee met dit, en tel dan ook nog hun partners erbij die natuurlijk weten hoe lekker alles is en ook mee willen eten.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Mag mijn huis ook wel gebruiken hoor. Met een beetje passen en meten kunnen er zeker 8 mensen blijven slapen.
Heb een 6-pits fornuis met oven, slowcooker en nog een extra combi oven/magnetron en een hele grote koelkast
Ja, zoiets.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik weet een geweldige villa in Spa. 30 bedden, 2 keukens. Ik zie mogelijkheden
Op? en zélf maken? Lange vingers?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 15:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lange vingers in de supermarkt waren op. Dus toch maar zelf maken.
Bho, vla met karamel en koffiequote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:01 schreef Farenji het volgende:
Ik ben eigenlijk helemaal niet van de toetjes. Maar ik ga iets simpels maken wat ik vroeger altijd erg lekker vond, maar waar ik alleen de fabrieksversie van ken: hopjesvla.
Op! Lege schappen in de supermarkt!quote:Op zaterdag 9 mei 2020 09:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Op? en zélf maken? Lange vingers?
# vragen.
Heerlijk, die crumble, wat een goed idee van die kardemom. Ik marineer de rabarberstukjes meestal in wat witte port (of sinaasappelsap)en steranijs. Helaas geen rabarber in huis, maar zodra ik weer rabarber heb gevonden dan ga ik dat ook weer maken, maar helaas dus niet morgen. Soms doe ik nog wat amandelmeel door het crumbledeeg. Ik heb trouwens ooit bij de kringloop een pastry blender https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pastry_blender gekocht, ideaal voor kruimeldeegquote:Op zaterdag 9 mei 2020 09:39 schreef AnneX het volgende:
Ja, goed idee: dessert.
Al weken loop ik langs twee rabarberplanten in de moestuinen van buren, waarvan ieder mag oogsten.
Dus het wordt een rabarber dessert.
Na een crash was het mapje recepten opgelost in cyberspace, dus vanmorgen weer zoeken.
Genoeg leuke ideeën...wat de doorslag gaf was de hoeveelheid rabarber in het recept en een ‘bijzonder’ ingrediënt.
Het wordt deze van Karin kookt...
Alle andere recepten met aardbeien, taartdeeg, havermout, frangipane komen dan nog wel. https://www.kokenmetkarin(...)-rabarbercrumble.pdf
Dat wordt voor een volgende keer. Nu is mijn dessert wel meer CULquote:Op zaterdag 9 mei 2020 16:35 schreef AnneX het volgende:
@:Cat...goed gefikst van lange vingers.
Je had ook bastogne koekjes kunnen doen?
Dat is waar!👍🏼quote:Op zaterdag 9 mei 2020 16:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat wordt voor een volgende keer. Nu is mijn dessert wel meer CUL
Ik neem haar plekje in en ben begonnen met de voorbereidingen van een dessert dat ik morgen ga afmaken.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:58 schreef Blues het volgende:
Ik volg het topic, maar doe zelf dit weekend niet mee
Wat dan?quote:Op zaterdag 9 mei 2020 16:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik neem haar plekje in en ben begonnen met de voorbereidingen van een dessert dat ik morgen ga afmaken.
Geduld tot morgen.quote:
Recept had ik ook gevonden..quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat wel, maar zelfs ook zonder slagroom
https://www.laurasbakery.nl/aardbeien-bramenijs/
Oeh ook lekkerquote:Op zaterdag 9 mei 2020 17:36 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Recept had ik ook gevonden..
Maar wordt em bij nader inzien TOCH niet.
Ik ga morgen - voor de lunch- dit dessert maken:
https://nordicdiner.net/scandinavian-waffles/
Wat een leuk recept. Ik kende ze nog niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 17:36 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Recept had ik ook gevonden..
Maar wordt em bij nader inzien TOCH niet.
Ik ga morgen - voor de lunch- dit dessert maken:
https://nordicdiner.net/scandinavian-waffles/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |