abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:08:24 #101
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193083600
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

We gaan nooit meer fietsen.
Ah je bent iemand aan het parodiëren, ik zie het nu. Alleen geen idee wie, ben hier een paar maanden niet geweest omdat er toch niet gefietst werd.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 15:09:01 #102
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193083606
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

We gaan nooit meer fietsen.
Dit is een act toch?
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:09:22 #103
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193083613
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:09 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Dit is een act toch?
Denk het.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 15:18:53 #104
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193083722
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:09 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Denk het.
We happen allebei. Dom dom dom.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 15:27:19 #105
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193083853
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:09 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Dit is een act toch?
Ik ben oprecht wel van mening dat het een bijzonder lastig verhaal gaat worden. Wielrennen is een van de moeilijkste sporten om in deze tijden te organiseren.

Je zit met een gigantisch peloton, met renners uit allerlei windstreken. Je moet dus eerst maar eens afwachten of jongens uit Colombia en Eritrea überhaupt weer in Europa kunnen komen. Zelfs binnen Europa is dat nog maar de vraag. Zo las ik bijvoorbeeld vandaag een bericht dat ze bij Euskaltel heel bang zijn dit jaar niet meer te kunnen fietsen. Ze zijn niet uitgenodigd voor de Vuelta en verder zijn er in Spanje geen koersen meer, ze moeten dan dus de grens over om te kunnen fietsen en het is helemaal niet duidelijk of dat gaat lukken.

Als dat wel allemaal lukt zit je dus nog steeds met dat gigantische peloton, en de nog grotere groep begeleiders. Plus de organisatie, jury, vrijwilligers, etc. Praat je al snel over een man of 400/500? In het Duitse voetbal ligt de grens nu bij 300 mensen. Voetbal is maar 90 minuten, wielrenners zitten de hele dag op de fiets, en nog dicht op elkaar ook. Wat doe je als één iemand toch weer besmet is? Dan moet de koers direct stoppen en eigenlijk alle renners meteen twee weken in quarantaine, want je gaat toch nooit achterhalen met wie die specifieke renner allemaal contact heeft gehad.

Dan zit je ook nog met het publiek. Waarschijnlijk wordt het fietsen achter gesloten deuren, als er al gefietst gaat worden. Moet je ieder dorp waar ze passeren hermetisch af gaan sluiten ofzo, dat is toch allemaal niet te doen en ook totaal waanzinnig in deze tijd. De lokale overheden hebben wel belangrijkere zaken aan het hoofd.

Nee, we gaan in ieder geval dit jaar niet meer fietsen. En dat moet je ook helemaal niet willen. Vervelend voor de renners en de ploegen natuurlijk, maar als maatschappij kun je dit soort experimentjes als kiespijn missen.

De kanttekening is natuurlijk dat een organisatie als de ASO best in staat zal zijn om zoiets er toch door te drukken, zoals ze nu in Duitsland, Engeland en Spanje ook weer willen gaan voetballen. Wielrennen is alleen veel kleiner, ik denk dat de betrokken partijen dus net wat minder macht hebben en ook minder voor elkaar gaan krijgen. Wellicht dat we ergens in Frankrijk een koers gaan zien, we met z'n allen concluderen dat het nergens op slaat en dan stoppen we weer. Parijs-Nice-achtige taferelen.

Dit is de enige inhoudelijke reactie die ik kwijt wil, hierna worden het weer oneliners. :) Mensen die denken dat we weer gaan fietsen leven op hoop, en dat mag, maar het is verre van realistisch. De praktische bezwaren zijn voorlopig te groot. Het kan altijd dat de wereld er over een paar maanden ineens totaal anders uitziet, dus iedereen mag dan uitgebreid z'n gelijk halen, op dit moment neem je alleen jezelf in de maling als je denkt dat we over een paar maanden dat hele corona alweer vergeten zijn.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:32:33 #106
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193083951
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik ben oprecht wel van mening dat het een bijzonder lastig verhaal gaat worden. Wielrennen is een van de moeilijkste sporten om in deze tijden te organiseren.

Je zit met een gigantisch peloton, met renners uit allerlei windstreken. Je moet dus eerst maar eens afwachten of jongens uit Colombia en Eritrea überhaupt weer in Europa kunnen komen. Zelfs binnen Europa is dat nog maar de vraag. Zo las ik bijvoorbeeld vandaag een bericht dat ze bij Euskaltel heel bang zijn dit jaar niet meer te kunnen fietsen. Ze zijn niet uitgenodigd voor de Vuelta en verder zijn er in Spanje geen koersen meer, ze moeten dan dus de grens over om te kunnen fietsen en het is helemaal niet duidelijk of dat gaat lukken.

Als dat wel allemaal lukt zit je dus nog steeds met dat gigantische peloton, en de nog grotere groep begeleiders. Plus de organisatie, jury, vrijwilligers, etc. Praat je al snel over een man of 400/500? In het Duitse voetbal ligt de grens nu bij 300 mensen. Voetbal is maar 90 minuten, wielrenners zitten de hele dag op de fiets, en nog dicht op elkaar ook. Wat doe je als één iemand toch weer besmet is? Dan moet de koers direct stoppen en eigenlijk alle renners meteen twee weken in quarantaine, want je gaat toch nooit achterhalen met wie die specifieke renner allemaal contact heeft gehad.

Dan zit je ook nog met het publiek. Waarschijnlijk wordt het fietsen achter gesloten deuren, als er al gefietst gaat worden. Moet je ieder dorp waar ze passeren hermetisch af gaan sluiten ofzo, dat is toch allemaal niet te doen en ook totaal waanzinnig in deze tijd. De lokale overheden hebben wel belangrijkere zaken aan het hoofd.

Nee, we gaan in ieder geval dit jaar niet meer fietsen. En dat moet je ook helemaal niet willen. Vervelend voor de renners en de ploegen natuurlijk, maar als maatschappij kun je dit soort experimentjes als kiespijn missen.

De kanttekening is natuurlijk dat een organisatie als de ASO best in staat zal zijn om zoiets er toch door te drukken, zoals ze nu in Duitsland, Engeland en Spanje ook weer willen gaan voetballen. Wielrennen is alleen veel kleiner, ik denk dat de betrokken partijen dus net wat minder macht hebben en ook minder voor elkaar gaan krijgen. Wellicht dat we ergens in Frankrijk een koers gaan zien, we met z'n allen concluderen dat het nergens op slaat en dan stoppen we weer. Parijs-Nice-achtige taferelen.

Dit is de enige inhoudelijke reactie die ik kwijt wil, hierna worden het weer oneliners. :) Mensen die denken dat we weer gaan fietsen leven op hoop, en dat mag, maar het is verre van realistisch. De praktische bezwaren zijn voorlopig te groot. Het kan altijd dat de wereld er over een paar maanden ineens totaal anders uitziet, dus iedereen mag dan uitgebreid z'n gelijk halen, op dit moment neem je alleen jezelf in de maling als je denkt dat we over een paar maanden dat hele corona alweer vergeten zijn.
Natuurlijk zijn we corona nog niet vergeten over een paar maanden, maar er is een optie dat het nog maar om enkele makkelijk te traceren gevallen gaat per land. Dan zijn de omstandigheden hetzelfde, maar is de kans minimaal dat er nog een renner besmet raakt. Het zal dan koorddansen worden waar bij één tegenslag het hele circus alsnog in elkaar dondert, maar in dat geval kan je het in ieder geval proberen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 mei 2020 @ 15:39:25 #107
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193084071
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:04 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik was eerst sceptisch maar begin voorzichtig te hopen dat er nog gefietst gaat worden dit jaar. Cijfers gaan nu overal in Europa echt de goede kant op :)
zonder goed medicijn of vaccinatie kunnen grote groepen mensen niet samenkomen, wielrennen is precies dat. Ook nog eens in de publieke ruimte.

Daarnaast ontdekken ze veel meer van het virus dat het veel meer dan alleen de longen aanvalt dus voorzie weinig wielrennen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 15:40:43 #108
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193084093
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:32 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn we corona nog niet vergeten over een paar maanden, maar er is een optie dat het nog maar om enkele makkelijk te traceren gevallen gaat per land. Dan zijn de omstandigheden hetzelfde, maar is de kans minimaal dat er nog een renner besmet raakt. Het zal dan koorddansen worden waar bij één tegenslag het hele circus alsnog in elkaar dondert, maar in dat geval kan je het in ieder geval proberen.
Mwah, 'je kan het in ieder geval proberen'.

Ik denk dat ik het vooral met die gedachte niet eens ben. Zo kijken mensen ook naar het Duitse voetbal nu. Ik vind dat waanzin. Voor een paar ordinaire knaken lekker experimenteren met mensenlevens. Ernstig chanant.

Ik zie de Tour bijvoorbeeld toch wel als een groot evenement. Zo'n evenement zou in Nederland pas weer door kunnen gaan als er een vaccin is.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 15:41:53 #109
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193084111
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik ben oprecht wel van mening dat het een bijzonder lastig verhaal gaat worden. Wielrennen is een van de moeilijkste sporten om in deze tijden te organiseren.

Je zit met een gigantisch peloton, met renners uit allerlei windstreken. Je moet dus eerst maar eens afwachten of jongens uit Colombia en Eritrea überhaupt weer in Europa kunnen komen. Zelfs binnen Europa is dat nog maar de vraag. Zo las ik bijvoorbeeld vandaag een bericht dat ze bij Euskaltel heel bang zijn dit jaar niet meer te kunnen fietsen. Ze zijn niet uitgenodigd voor de Vuelta en verder zijn er in Spanje geen koersen meer, ze moeten dan dus de grens over om te kunnen fietsen en het is helemaal niet duidelijk of dat gaat lukken.

Als dat wel allemaal lukt zit je dus nog steeds met dat gigantische peloton, en de nog grotere groep begeleiders. Plus de organisatie, jury, vrijwilligers, etc. Praat je al snel over een man of 400/500? In het Duitse voetbal ligt de grens nu bij 300 mensen. Voetbal is maar 90 minuten, wielrenners zitten de hele dag op de fiets, en nog dicht op elkaar ook. Wat doe je als één iemand toch weer besmet is? Dan moet de koers direct stoppen en eigenlijk alle renners meteen twee weken in quarantaine, want je gaat toch nooit achterhalen met wie die specifieke renner allemaal contact heeft gehad.

Dan zit je ook nog met het publiek. Waarschijnlijk wordt het fietsen achter gesloten deuren, als er al gefietst gaat worden. Moet je ieder dorp waar ze passeren hermetisch af gaan sluiten ofzo, dat is toch allemaal niet te doen en ook totaal waanzinnig in deze tijd. De lokale overheden hebben wel belangrijkere zaken aan het hoofd.

Nee, we gaan in ieder geval dit jaar niet meer fietsen. En dat moet je ook helemaal niet willen. Vervelend voor de renners en de ploegen natuurlijk, maar als maatschappij kun je dit soort experimentjes als kiespijn missen.

De kanttekening is natuurlijk dat een organisatie als de ASO best in staat zal zijn om zoiets er toch door te drukken, zoals ze nu in Duitsland, Engeland en Spanje ook weer willen gaan voetballen. Wielrennen is alleen veel kleiner, ik denk dat de betrokken partijen dus net wat minder macht hebben en ook minder voor elkaar gaan krijgen. Wellicht dat we ergens in Frankrijk een koers gaan zien, we met z'n allen concluderen dat het nergens op slaat en dan stoppen we weer. Parijs-Nice-achtige taferelen.

Dit is de enige inhoudelijke reactie die ik kwijt wil, hierna worden het weer oneliners. :) Mensen die denken dat we weer gaan fietsen leven op hoop, en dat mag, maar het is verre van realistisch. De praktische bezwaren zijn voorlopig te groot. Het kan altijd dat de wereld er over een paar maanden ineens totaal anders uitziet, dus iedereen mag dan uitgebreid z'n gelijk halen, op dit moment neem je alleen jezelf in de maling als je denkt dat we over een paar maanden dat hele corona alweer vergeten zijn.
Duidelijk. Ik denk niet dat we over een paar maanden dit virus vergeten zijn, het gaat inderdaad een moeilijk verhaal worden. Maar als het ze in Duitsland lukt om weer te voetballen moeten we niet uitsluiten dat fietsen ook op een goed georganiseerde manier mogelijk zou kunnen zijn.
pi_193084146
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:39 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zonder goed medicijn of vaccinatie kunnen grote groepen mensen niet samenkomen, wielrennen is precies dat. Ook nog eens in de publieke ruimte.

Daarnaast ontdekken ze veel meer van het virus dat het veel meer dan alleen de longen aanvalt dus voorzie weinig wielrennen
Dan is de kans dat de Olympische Spelen volgend jaar doorgaan ook bijna nihil.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 15:44:40 #111
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193084162
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:41 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Duidelijk. Ik denk niet dat we over een paar maanden dit virus vergeten zijn, het gaat inderdaad een moeilijk verhaal worden. Maar als het ze in Duitsland lukt om weer te voetballen moeten we niet uitsluiten dat fietsen ook op een goed georganiseerde manier mogelijk zou kunnen zijn.
Maar eigenlijk lukt het in Duitsland al helemaal niet. Er is nu alweer één ploeg waar ze een paar positieve gevallen hadden. Die ploeg moet nu twee weken in quarantaine, er wordt een wedstrijd afgelast maar daarna moeten ze - zonder adequate training - meteen weer aan de bak waardoor je een competitievervalsing van jewelste krijgt. Het is nu eigenlijk al een gefaald experiment, maar omwille van het geld moet en zal het doorgaan.

Het gaat helemaal niet om de mensen, alleen om wat knaken. Dat is altijd zo natuurlijk, maar we mogen ons daar zeker in dit geval wel wat harder tegen afzetten. :)
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 15:48:23 #112
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193084232
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Maar eigenlijk lukt het in Duitsland al helemaal niet. Er is nu alweer één ploeg waar ze een paar positieve gevallen hadden. Die ploeg moet nu twee weken in quarantaine, er wordt een wedstrijd afgelast maar daarna moeten ze - zonder adequate training - meteen weer aan de bak waardoor je een competitievervalsing van jewelste krijgt. Het is nu eigenlijk al een gefaald experiment, maar omwille van het geld moet en zal het doorgaan.

Het gaat helemaal niet om de mensen, alleen om wat knaken. Dat is altijd zo natuurlijk, maar we mogen ons daar zeker in dit geval wel wat harder tegen afzetten. :)
Voetbal zonder publiek is sowieso een farce, prima dat de Eredivisie gestopt is. Maar dit weekend gaan er nog steeds veel duels door toch, dus we gaan zien wat dat gaat brengen.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 15:49:11 #113
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193084247
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:48 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Voetbal zonder publiek is sowieso een farce, prima dat de Eredivisie gestopt is. Maar dit weekend gaan er nog steeds veel duels door toch, dus we gaan zien wat dat gaat brengen.
Er gaan nog steeds veel duels door is ook het argument van de Duitse bond, maar ik geloof dat je dan toch het punt wel heel erg mist.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 15:49:38 #114
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193084254
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Er gaan nog steeds veel duels door is ook het argument van de Duitse bond, maar ik geloof dat je dan toch het punt wel heel erg mist.
Ik snap je punt wel...
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 15:51:50 #115
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193084295
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:49 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel...
@El-Stinho en ik kotsen op mensen die naar het Duitse voetbal gaan kijken.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:02:38 #116
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193084531
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Maar eigenlijk lukt het in Duitsland al helemaal niet. Er is nu alweer één ploeg waar ze een paar positieve gevallen hadden. Die ploeg moet nu twee weken in quarantaine, er wordt een wedstrijd afgelast maar daarna moeten ze - zonder adequate training - meteen weer aan de bak waardoor je een competitievervalsing van jewelste krijgt. Het is nu eigenlijk al een gefaald experiment, maar omwille van het geld moet en zal het doorgaan.

Het gaat helemaal niet om de mensen, alleen om wat knaken. Dat is altijd zo natuurlijk, maar we mogen ons daar zeker in dit geval wel wat harder tegen afzetten. :)
Dat is zo, maar ik snap de wanhoop wel. Het is niet alsof dat geld een leuke bonus is. Clubs weten ook wel dat er nog maanden geen fans op de tribunes zitten, dat is een enorme bron van inkomsten die weg gaat vallen. Als we allemaal zeggen: "prima dat er geen voetbal is, we wachten wel even tot er een vaccin komt", kunnen we straks de helft van de clubs opdoeken. Dat geldt in mindere mate ook voor wielrennen.

Ondertussen wordt er voor elke andere sector in de economie (wat entertainment in het algemeen en sport in het bijzonder natuurlijk ook is) ook naar een oplossing gezocht om de boel draaiende te houden en niet failliet te gaan. Beetje onzinnig om dat als liefhebber dan te gaan boycotten.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 16:05:53 #117
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193084591
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

@:El-Stinho en ik kotsen op mensen die naar het Duitse voetbal gaan kijken.
Moeten jullie weten. Ik denk ook niet dat ik er de tv voor aanzet.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 16:10:38 #118
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193084659
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:02 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat is zo, maar ik snap de wanhoop wel. Het is niet alsof dat geld een leuke bonus is. Clubs weten ook wel dat er nog maanden geen fans op de tribunes zitten, dat is een enorme bron van inkomsten die weg gaat vallen. Als we allemaal zeggen: "prima dat er geen voetbal is, we wachten wel even tot er een vaccin komt", kunnen we straks de helft van de clubs opdoeken. Dat geldt in mindere mate ook voor wielrennen.

Ondertussen wordt er voor elke andere sector in de economie (wat entertainment in het algemeen en sport in het bijzonder natuurlijk ook is) ook naar een oplossing gezocht om de boel draaiende te houden en niet failliet te gaan. Beetje onzinnig om dat als liefhebber dan te gaan boycotten.
Ik moet zeggen dat ik bijzonder weinig medelijden heb met voetbalclubs. Als je ziet hoeveel clubs wanbeleid voeren en zonder corona soms al op de been moeten worden gehouden door investeerders of de gemeente, tja. De voetballerij is eigenlijk een gigantische zeepbel die vroeg of laat toch wel een keer ging knappen. Dat komt alleen wat eerder dan verwacht door corona.

Probleem is alleen dat mensen nu blijkbaar in de veronderstelling leven dat het oude systeem van het voetbal gered moet worden. Nee joh, laat de boel maar lekker failliet gaan. Uithuilen, opnieuw beginnen en het dan een keer proberen zonder jezelf jaar in jaar uit in de schulden te steken.

Ik denk dat er sectoren zijn waar we meer medelijden mee moeten hebben. Het voetbal is veel groter geworden dan gezond en houdbaar is. Des de eerder dat besef doordringt des te beter. Volgens mij hebben we als mensheid pas echt gefaald als we niets leren van deze crisis.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:12:29 #119
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193084698
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik bijzonder weinig medelijden heb met voetbalclubs. Als je ziet hoeveel clubs wanbeleid voeren en zonder corona soms al op de been moeten worden gehouden door investeerders of de gemeente, tja. De voetballerij is eigenlijk een gigantische zeepbel die vroeg of laat toch wel een keer ging knappen. Dat komt alleen wat eerder dan verwacht door corona.

Probleem is alleen dat mensen nu blijkbaar in de veronderstelling leven dat het oude systeem van het voetbal gered moet worden. Nee joh, laat de boel maar lekker failliet gaan. Uithuilen, opnieuw beginnen en het dan een keer proberen zonder jezelf jaar in jaar uit in de schulden te steken.

Ik denk dat er sectoren zijn waar we meer medelijden mee moeten hebben. Het voetbal is veel groter geworden dan gezond en houdbaar is. Des de eerder dat besef doordringt des te beter. Volgens mij hebben we als mensheid pas echt gefaald als we niets leren van deze crisis.
Dit zijn forse oneliners.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:19:22 #120
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_193084824
We gaan koersen! 🚴🏼♂
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:29:10 #121
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193085014
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik bijzonder weinig medelijden heb met voetbalclubs. Als je ziet hoeveel clubs wanbeleid voeren en zonder corona soms al op de been moeten worden gehouden door investeerders of de gemeente, tja. De voetballerij is eigenlijk een gigantische zeepbel die vroeg of laat toch wel een keer ging knappen. Dat komt alleen wat eerder dan verwacht door corona.

Probleem is alleen dat mensen nu blijkbaar in de veronderstelling leven dat het oude systeem van het voetbal gered moet worden. Nee joh, laat de boel maar lekker failliet gaan. Uithuilen, opnieuw beginnen en het dan een keer proberen zonder jezelf jaar in jaar uit in de schulden te steken.

Ik denk dat er sectoren zijn waar we meer medelijden mee moeten hebben. Het voetbal is veel groter geworden dan gezond en houdbaar is. Des de eerder dat besef doordringt des te beter. Volgens mij hebben we als mensheid pas echt gefaald als we niets leren van deze crisis.
Grotendeels mee eens. Ik zou ook liefst zien dat het hele systeem eens grondig opgeschud wordt en dat men er iets van leert.

Het probleem is alleen dat juist de grote clubs die de koers bepalen dit het makkelijkst overleven en de kleine clubs die geen keus hebben waarschijnlijk slachtoffer worden. Dus dat het besef gaat doordringen lijkt me ijdele hoop. Wordt ook erg moe van het stempel wanbeleid voor elke club die nu in geldproblemen komt, die begroting is vaak juist zo krap omdat ze niet willen degraderen.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 16:32:50 #122
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193085079
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:29 schreef hhh38 het volgende:
Wordt ook erg moe van het stempel wanbeleid voor elke club die nu in geldproblemen komt, die begroting is vaak juist zo krap omdat ze niet willen degraderen.
Dat is een keuze, toch? Geen verplichting, lijkt me.

Bij Groningen ontslaan ze allerlei mensen, maar het spelersbudget blijft gelijk. Gewoon een walgelijke sport.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:35:17 #123
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193085134
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dat is een keuze, toch? Geen verplichting, lijkt me.

Bij Groningen ontslaan ze allerlei mensen, maar het spelersbudget blijft gelijk. Gewoon een walgelijke sport.
Tis wachten op de hypocriete filmpjes waarin de spelersgroep tot tranen geroerd de kantinejuffrouw uit gaat zwaaien omdat ze wegbezuinigd is.
Deze crisis is een prima moment om de hele poppenkast op te doeken.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:10:47 #124
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193085737
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dat is een keuze, toch? Geen verplichting, lijkt me.

Bij Groningen ontslaan ze allerlei mensen, maar het spelersbudget blijft gelijk. Gewoon een walgelijke sport.
In theorie.

In de praktijk werkt het in elke club zo dat het spelersbudget heilig is en de rest van de club daar maar mee te dealen heeft. Geloof je echt dat er een kans is dat dit ooit gaat veranderen? Want dan ben je net zo naief als Arie.
pi_193086127
Ik zoek Derksengaapt.gif @Mani89
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')