Ja, zou je denken. En dan wonen we ook nog in een gemeente met nauwelijks besmettingen. In de hele gemeente (60.000 inwoners) zijn 18 mensen in het ziekenhuis opgenomen geweest en 85 bevestigde besmettingen. De kans dat je wat oploopt is niet bijzonder groot. En er komen ook vooral veel jonge mensen in de sportschool. Geloof dat ik 1, misschien 2 bejaarden heb gezien de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:29 schreef Blues het volgende:
Die apparaten kun je net als supermarktkarretjes toch prima schoonmaken na gebruik zou je zeggen. En ook goed afstand houden
En als je die nu gewoon voor veel te veel geld bij Ali Baba had besteld?quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij ons in de sportschool moet je alleen de cardio-apparaten schoonmaken na gebruik.
Misschien komen ze op een middenweg uit van alleen apparatengebruik en geen cardio en groepslessen.
Blues, de staatssecretaris zei gisteren volgens mij bij Op1 dat het gebruik van medische mondkapjes in het openbaar niet zijn toegestaan.
quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:39 schreef Lonaa het volgende:
Baby ligt nu te zonnebaden buiten. Met Dora.
Foto ook gezien?quote:
En.. wanneer zijn mondkapjes medisch?quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En als je die nu gewoon voor veel te veel geld bij Ali Baba had besteld?Ik bedoel, die had de zorg echt niet gekocht voor een veel te hoge prijs. En ze beschermen beter dan van stof.
Oh! Wij gaan vanavond (ook) BBQ en..quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Foto ook gezien?
Ik ga zo op de fiets, even 13 km fietsen om wat bbq vlees op te halen.En dan weer naar huis
Ik pas zaterdag. Maar ik heb nu zin om te fietsen. Of nouja, zin, niet geenzin.quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Oh! Wij gaan vanavond (ook) BBQ en..
Is overal de regel, alleen krijg ik al schurft als ik kijk naar hoe sommige mensen een beetje in de richting van zo'n apparaat wapperen met hun torkrolflieber...quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Is hier en bij mijn vorige sportschool sowieso verplicht om je gebruikte apparaat schoon te maken![]()
Is dat niet normaal dan?
K. is helemaal in zn nopjes.. we hebben dan ook een achterlijke hoeveelheid vlees klaar liggen nu..quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik pas zaterdag. Maar ik heb nu zin om te fietsen. Of nouja, zin, niet geenzin.
Dat schijnt een grap te zijn. Het kind heet Kyle.quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:55 schreef z80 het volgende:
Je baby X Æ A-12 willen noemen.. Dan ben je toch gestoord.
Ik denk dat het in de sportschool hygiënischer is dan in een supermarkt. Alles wordt dagelijks schoon gemaakt. De apparaten worden na elk gebruik gereinigd. En er word afstand tot elkaar gehouden.quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Is hier en bij mijn vorige sportschool sowieso verplicht om je gebruikte apparaat schoon te maken![]()
Is dat niet normaal dan?
Ik ga zo 26 km fietsen terwijl Dora slaapt en daarna 5 km met Dora wandelen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:58 schreef Tele6 het volgende:
Ik wil Dora wel zijn en in de zon liggen.
Ik ben net klaar met 40 minuten aan oefeningen voor benen en billen, plus de warming-up ervoor en een cooling-down erna. Anderhalf uur bezig geweest of zo. Nu trilbeentjes.
quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:57 schreef Tele6 het volgende:
Dat schijnt een grap te zijn. Het kind heet Kyle.
Chi - Ai - L.
Ik heb al appelpartjes voor hem gesneden en neergelegd! Ik heb niet zo heel veel in huis, maar het schijnen alleseters te zijnquote:Op donderdag 7 mei 2020 10:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Geef em kadootjes! Misschien komtie dan kadootjes terugbrengen!
Shineeeeeeeeeys!! Spijkertjes ofzo? Glazen scherven? Dingen voor het nest?quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:22 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb al appelpartjes voor hem gesneden en neergelegd! Ik heb niet zo heel veel in huis, maar het schijnen alleseters te zijn![]()
Wat vinden eksters nog meer leuk? (En is niet schadelijk voor ze).
quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:39 schreef Lonaa het volgende:
Jaja, ik moest eerst even Dora uitlaten.
[ afbeelding ]
Shiny dingetjes, dat geven ze dan aan hun partnerom te imponerenquote:Op donderdag 7 mei 2020 10:22 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb al appelpartjes voor hem gesneden en neergelegd! Ik heb niet zo heel veel in huis, maar het schijnen alleseters te zijn![]()
Wat vinden eksters nog meer leuk? (En is niet schadelijk voor ze).
En krijg je een samenwoonkaart oid om te bewijzen met welke persoon je wel en welke persoon je niet samenwoont? ZOVEEL VRAAAAAAGEN.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:33 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het 1 juni gaat als de terrassen open mogen.
Als je met een vriend/vriendin bent moet je ook 1,5 meter afstand houden. Komen er dan tafel waar je die afstand van je vriend/vriendin kunt behouden met daarbij ook de afstand tot andere tafels? Of gaan ze er alleen van uit dat de mensen met wie je samenwoont op een terras komt te zitten?
Zo veel vragen inderdaad....zelf blijf ik er voorlopig nog wel weg.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:33 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het 1 juni gaat als de terrassen open mogen.
Als je met een vriend/vriendin bent moet je ook 1,5 meter afstand houden. Komen er dan tafels waar je die afstand van je vriend/vriendin kunt behouden met daarbij ook de afstand tot andere tafels? Of gaan ze er alleen van uit dat de mensen met wie je samenwoont op een terras komt te zitten?
Hier zitten ook een paar eksters. Ben die liever kwijt dan rijk. Ze jagen alle ander vogels weg. En ik ben juist dol op de merels en putters.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:18 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb net onze logicam op het balkon gezet, omdat we gefascineerd zijn door een ekster die hier dagelijks meerdere keren komt (ik vermoed dat ie een nest heeft in de boom tegenover ons) en hij lijkt zaadjes te komen weken in ons vogelbadje. En zelf baddert ie ook graag.
![]()
Nu alleen benieuwd of ie de webcam niet doodeng vind. Dat ding is wit en lijkt mogelijk op een oog. Maar we gaan het zien.
Bij ons hebben ze al gewonnen. Alleen nog eksters, kraaien, kauwen, meeuwen en duiven.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:36 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier zitten ook een paar eksters. Ben die liever kwijt dan rijk. Ze jagen alle ander vogels weg. En ik ben juist dol op de merels en putters.
Snap ik. Ik zou nog niet gelijk gaan per 1 juni. Eerst even afwachten hoe het gaat en of het veilig is (verhalen van anderen evt).quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zo veel vragen inderdaad....zelf blijf ik er voorlopig nog wel weg.
Ik heb wel een abonnement voor Pathé maar weet ook nog niet wanneer ik daar weer heen wil.
Bij ons eerste huis hadden we boven veel dakkapellen (eind jaren 20 Philips huisje)quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:40 schreef derLudolf het volgende:
Eksters tikken altijd op de bakken van de rolluiken op m'n slaapkamerZit geen nest of zo en ook voor zover we kunnen zien ook geen glimmend iets...
Ik tikt 'ie regelmatig op het slaapkamerraam 's ochtendsquote:Op donderdag 7 mei 2020 10:40 schreef derLudolf het volgende:
Eksters tikken altijd op de bakken van de rolluiken op m'n slaapkamerZit geen nest of zo en ook voor zover we kunnen zien ook geen glimmend iets...
Onder nieuwsberichten op Facebook.. Echt ongelooflijk wat een fijne reacties daar staanquote:Op donderdag 7 mei 2020 10:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Ze moeten niet aangeven dat we het met 17 miljoen mensen doen want zoveel miljoen klaagt alleen maar dat ze niks mogen en houden zelf geen rekening er mee.
''Tis toch de bedoeling dat we het allemaal krijgen" als "ik laat niet alles vallen door die kutgriep" hoor ik helaas regelmatig (op werk alleen al, laat staan wat ik in de supermarkt of op straat zie).
Ze horen het woord versoepeling en letten niet op data. Nee, we springen met z'n allen in de trein en we gaan er mooi niet uit
Misschien wel als het naar beneden is? Of juist doordat de luiken dicht zijn zien ze niet meer dat wat ze normaal zien?quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:40 schreef derLudolf het volgende:
Dat maakt geen verschil volgens mij.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:46 schreef drakin het volgende:
[..]
Misschien wel als het naar beneden is? Of juist doordat de luiken dicht zijn zien ze niet meer dat wat ze normaal zien?
Niet beweust, allicht dat ze 's winters eens bij de voedertafel/vetbollen hebben zitten roven.quote:Heb je eens wat gegeven aan ze?
Zijn die nog steeds niet dood dan omdat ze geen patat meer krijgen?quote:
Volgens mij zou ik eerlijk gezegd een hoop prima vinden als ik het bed mocht delen met Grimesquote:Op donderdag 7 mei 2020 09:55 schreef z80 het volgende:
Geen idee eigenlijk.. het zijn er sowieso een hoop.. dus als de helft doodgaat, dan zijn er nog steeds veel..quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zijn die nog steeds niet dood dan omdat ze geen patat meer krijgen?
Roept ook lekker makkelijk als ze iets verkeerds/gevaarlijks doenquote:Op donderdag 7 mei 2020 09:55 schreef z80 het volgende:
Z,n hoeveelste vrouw is het eigenlijk die grimes?quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Volgens mij zou ik eerlijk gezegd een hoop prima vinden als ik het bed mocht delen met Grimes![]()
![]()
![]()
Misschien dat ik voor Tenet uit mijn huis komquote:Op donderdag 7 mei 2020 10:44 schreef minilot het volgende:
Pathe-abo hier inderdaad ook laten doorlopen. Zodra de bios weer opengaat zal dat met de nodige maatregelen zijn en zodra er dan iets komt dat ik graag wil zien zal ik niet langer thuisblijven
Misschien hebben ze dat onthouden en willen ze gewoon meerquote:Op donderdag 7 mei 2020 10:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat maakt geen verschil volgens mij.
[..]
Niet beweust, allicht dat ze 's winters eens bij de voedertafel/vetbollen hebben zitten roven.
Dit, aangevuld met vlaamse gaaien en gewone duiven.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:47 schreef minilot het volgende:
Stamgasten in de tuin hier zijn drie Turkse tortels, een stuk of tien mussen, een setje koolmezen, een setje pimpelmezen, een setje merels, af en toe een ekster, nog af en toeër een roodborstje en 458899743 kauwen.
Als het mooi weer is, zou je dan niet in een park kunnen afspreken? Ergens waar ze bankjes hebben? Dan kan je elkaar toch van dichterbij zien dan via de computer. En daarna krijgen jullie de sleutel van het nieuwe huis en gaan er met z'n 2 kijken en F en zijn gezin blijven buiten staan.quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:33 schreef Blues het volgende:
Ik twijfel heel erg of we op 27 mei naar de jarige kleinzoon A. kunnen gaan.. en meteen hun nieuwe huis bekijken (ergens half juni opgeleverd). Zou zo graag willen![]()
Kauwen zijn mini raafjesquote:Op donderdag 7 mei 2020 10:47 schreef minilot het volgende:
Stamgasten in de tuin hier zijn drie Turkse tortels, een stuk of tien mussen, een setje koolmezen, een setje pimpelmezen, een setje merels, af en toe een ekster, nog af en toeër een roodborstje en 458899743 kauwen.
Kauwtjes zijn coolquote:Op donderdag 7 mei 2020 11:06 schreef drakin het volgende:
[..]
Kauwen zijn mini raafjes![]()
Alleen veel tammer en een stelletje bedelaars vaak
Net als de ekster ook een kraaiachtigequote:Op donderdag 7 mei 2020 11:11 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Kauwtjes zijn cool
Slim ook.. elke dag voeren en ze komen zo op je hand
Ze worden alleen niet afhankelijk dus als ze geen zin meer hebben is het ook weer klaar.
Lekker eigenwijs.. hou ik van
quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:16 schreef Uhmmpie het volgende:
Overigens.. ik kijk even niet en het gaat ineens over dora babies?
Zo eens even teruglezen hoe dat zit.
Verder..
@:Z80 schotland stond op onze planning..
em dat is een fiks eind zwemmen nog ergens op de route.
@:Kaatje1 mja volgens mij heb je wel een punt mbt nederlanders in het buitenland.
Neemt niet weg dat ik nog steeds geen behoefte heb aan een afgeladen nederlandse camping.
Maar een jaartje niet op vakantie is natuurlijk ook een optie he
Althans voor mij wel in ieder geval.
We gaan wel her en der eens een nachtje bij de diverse grootouders slapen. Zijn we er toch even uit.. en een stuk relaxter.
Ik had hem nog onder mijn ctrl+v omdat ik erop ging reageren, wilde een foto zien.quote:Op donderdag 7 mei 2020 08:29 schreef Lonaa het volgende:
Ik kocht een speelgoedknuffelding voor Dora van de week en dat is nu haar baby.Het is ontzettend aandoenlijk. Ze sleept hem overal (voorzichtig!!) mee naar toe, hij wordt voorzicht gewassen en er wordt op geknabbeld. Ook heeft Dora haar nest nog wat mooier gemaakt in de tuin en slaapt ze met het knuffelding tussen/bij haar voorpootjes.
Nee, ook geen behoefte om op een volle camping te gaan staan. überhaupt niet, ook geen rustigequote:Op donderdag 7 mei 2020 11:16 schreef Uhmmpie het volgende:
Overigens.. ik kijk even niet en het gaat ineens over dora babies?
Zo eens even teruglezen hoe dat zit.
Verder..
@:Z80 schotland stond op onze planning..
em dat is een fiks eind zwemmen nog ergens op de route.
@:Kaatje1 mja volgens mij heb je wel een punt mbt nederlanders in het buitenland.
Neemt niet weg dat ik nog steeds geen behoefte heb aan een afgeladen nederlandse camping.
Maar een jaartje niet op vakantie is natuurlijk ook een optie he
Althans voor mij wel in ieder geval.
We gaan wel her en der eens een nachtje bij de diverse grootouders slapen. Zijn we er toch even uit.. en een stuk relaxter.
Hmmm....:9quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:49 schreef Barreltje het volgende:
[..]
K. is helemaal in zn nopjes.. we hebben dan ook een achterlijke hoeveelheid vlees klaar liggen nu..
Varkens vlees ribbetjes ( van @:sigme )
Lams spareribs
Kipfilet
Hij heeft gister al allerlei sausen staan maken.. vandaag wordt alles gemarineerd.. Ik ben benieuwd..
En aanstaat er nog gegrilde Romaine sla met pecorino en gegrilde aubergines op de rest van het menu. We moeten ook aan de groenten denken hequote:
Lekkerquote:Op donderdag 7 mei 2020 11:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
En aanstaat er nog gegrilde Romaine sla met pecorino en gegrilde aubergines op de rest van het menu. We moeten ook aan de groenten denken he
We gaan er wel een weg in vinden idd.quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Als het mooi weer is, zou je dan niet in een park kunnen afspreken? Ergens waar ze bankjes hebben? Dan kan je elkaar toch van dichterbij zien dan via de computer. En daarna krijgen jullie de sleutel van het nieuwe huis en gaan er met z'n 2 kijken en F en zijn gezin blijven buiten staan.
Daar heb ik nog totaal geen inspiratie voor.quote:Op donderdag 7 mei 2020 12:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Gisteren wel vast wat van de turkse winkel meegenomen voor "woensdag gehaktdag"
dat klinkt goed. Maar wel heel veel voor twee personen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
En aanstaat er nog gegrilde Romaine sla met pecorino en gegrilde aubergines op de rest van het menu. We moeten ook aan de groenten denken he
Wat een kennis! Ik hoor heel veel vogels maar weet maar van een paar wat het zijnquote:Op donderdag 7 mei 2020 12:32 schreef sigme het volgende:
Ik hoorde vanochtend een raaf, toen ik over de berijpte heide hardliep. Ben even gestopt en een foto'tje te maken. Van de hei, niet van de raaf. Die even later wel overvloog.
[ afbeelding ]
En we hebben hier veel vogels. Ik zie elke dag spreeuwen, mussen, koolmees, roosborst, gekraagde roodstaart, boerenzwaluw, huiszwaluw, merel, duif, kwikstaart, buizerd. En ik hoor de leeuwerik.
Bijna dagelijks specht, gaai, putter, reiger, ooievaar.
Verder wonen er in een van onze eiken een stel kraaien, dus die zie ik ook best regelmatig.
Dank dankquote:Op donderdag 7 mei 2020 11:18 schreef drakin het volgende:
[..]
[..]
Ik had hem nog onder mijn ctrl+v omdat ik erop ging reageren, wilde een foto zien.
Maar die foto was er in het volgende topic(deze) dus al,
Alstublieft dus @:Uhmmpie
Mja 1 kind en op 2 hoog.quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, ook geen behoefte om op een volle camping te gaan staan. überhaupt niet, ook geen rustige.
Maar ik heb het geluk dat ik een redelijk ruim huis heb, waar ik ook makkelijk naar buiten kan. In de omgeving kan ik lekker fietsen en wandelen dus mag niet klagen.
Moet er niet aan denken dat je op 3 hoog achter woont in de stad, met een paar kinderen en geen buitenruimte. Dan kan ik me voorstellen dat je er echt even uit wil/moet.
Hebben jullie wel een balkon of zo?quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:25 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja 1 kind en op 2 hoog.
Wel met groot park voor de deur dus dat is wel weer fijn en zomers zijn we daar ook veel.
Kwartiertje lopen van hier speeltuin met waterspeeldingen ook... (maar geen schaduw dus als het echt heel warm is kom ik daar alsnog liever niet)
Maar dit wordt wel het jaar van de alternatieve vakantieuitjes vrees ik
We gaan het zien. Doe je nog eens wat anders.
(Al betekende dat vorige keer dat we zoiets deden dat we de halve vakantie in het natuurhistorisch museum hebben gezeten. Maar hebben ons toen prima vermaakt dus echt een issue is dat dan ook niet uiteindelijk)
Postzegeltje.. dus dan wint het park al snelquote:Op donderdag 7 mei 2020 13:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hebben jullie wel een balkon of zo?
Je moet misschien wat meer plannen. Als je naar een museum of dierentuin wilt, dat je je dan moet aanmelden.
Ben heel benieuwd hoe dat gaat met het geduld van veel mensen. Als je nu al ziet dat een trein te vol is en niemand eruit wil. Gaat nog wat worden als het echt strandweer is.
Ik mag het land niet uitquote:Op donderdag 7 mei 2020 14:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wie gaat er mee naar Duitsland voor een terrasje?
quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:49 schreef Candaasje het volgende:
De volgende keer dat mijn vriend zegt dat een vestje in de schaduw wel lekker is (als ik vraag of ik buiten een jas aan moet, gezien hij er net vandaan kwam) ga ik in mijn bikini.
Wel handig met afstand houdenMijn hemel ik meur. Ik ga even afspoelen en dan weer eens verder aan het werk.
Het is dat we hier wat veel inkijk hebben, anders zou ik ook gerust de hele dag halfnaakt rondhuppelen in huis.quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zit nu in een bikini-equivalent achter m'n laptop, nog even werken. Ik vind dat thuiswerken wel wat.
Raafquote:Op donderdag 7 mei 2020 12:32 schreef sigme het volgende:
Ik hoorde vanochtend een raaf, toen ik over de berijpte heide hardliep. Ben even gestopt en een foto'tje te maken. Van de hei, niet van de raaf. Die even later wel overvloog.
[ afbeelding ]
En we hebben hier veel vogels. Ik zie elke dag spreeuwen, mussen, koolmees, roosborst, gekraagde roodstaart, boerenzwaluw, huiszwaluw, merel, duif, kwikstaart, buizerd. En ik hoor de leeuwerik.
Bijna dagelijks specht, gaai, putter, reiger, ooievaar.
Verder wonen er in een van onze eiken een stel kraaien, dus die zie ik ook best regelmatig.
Zou dit kunnen helpen?quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:55 schreef Tele6 het volgende:
Haha @:Candaasje
Ik heb twee maskers gemaakt. Mensen wat haat ik strijken. Het naaien is prima te doen, maar je moet er allemaal plooitjes in strijken
Ik denk dat ik morgen of maandag of zo eens ga kijken of ik het ook gedaan krijg zonder plooitjes strijken. Mooi hoeft het natuurlijk niet
Ik heb er geen een zonder strijken gevonden, maar wel met een vouwhulpquote:Op donderdag 7 mei 2020 14:55 schreef Tele6 het volgende:
Haha @:Candaasje
Ik heb twee maskers gemaakt. Mensen wat haat ik strijken. Het naaien is prima te doen, maar je moet er allemaal plooitjes in strijken
Ik denk dat ik morgen of maandag of zo eens ga kijken of ik het ook gedaan krijg zonder plooitjes strijken. Mooi hoeft het natuurlijk niet
En niemand die even ging informeren bij de dame zelf?quote:Op donderdag 7 mei 2020 15:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach, is sprak net een van mijn buren. Ze was helemaal in tranen. Gisteren is ze begonnen met het toilet te renoveren en ja, dat veroorzaakt overlast. Nou waren 4 mensen bij de voorzitter van de VVE gaan klagen en die is naar haar gegaan.
Wat een gezeik, iedereen is wel eens aan het verbouwen, iedereen veroorzaakt wel eens overlast. Ja, er werken meer mensen thuis nu (niet eens zo heel veel want de meesten werken niet meer).
Ze heeft nu een "sorry" briefje opgehangen.
quote:Op donderdag 7 mei 2020 15:51 schreef Candaasje het volgende:
Dat werd dan inderdaad wel eens tijd dan Tele!
We waren net via de cam getuige van een moord.
Het begon heel vredig met een soort mot/vliegende mier (geen idee, het had vleugels) op de waterschaal. Het eindigde met een ekster...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |