Laatste posts;quote:Is het dan over?
Kunnen alle gezinnen dan met de caravan weer naar Frankrijk/Spanje/Italië. Als vanouds. Alsof er niets gebeurd is.
Of is het beter om maar snel iets te reserveren in Nederland voor het hier ook vol geboekt is?
Ennn wat zijn jouw plannen. En denk je dat het doorgaat?
quote:Op woensdag 6 mei 2020 23:55 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ze zijn nog niet eens open toch (Canarische eilanden) voor buitenlanders of wel?
(TR gezet om er deel 3 van te maken, foutje)quote:Op donderdag 7 mei 2020 08:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daar mag van mij wel snel duidelijkheid over komen want afhankelijk van je bron krijg je tegenstrijdige informatie naar gelang belang. Heb geboekt voor begin juli maar geen zin meer om (in afgeslankte vorm) heen te gaan.
Nou!mazzelkont...Daar is menigeen stikjaloers opquote:Op donderdag 7 mei 2020 08:52 schreef Aurelius het volgende:
Mijn ouders hebben huis met zwembad in Zuid-Frankrijk. Ik heb daar mijn hoop maar op gevestigd. Hopelijk kunnen we daar deze (na)zomer heen.
Vraag is even wat Frankrijk gaat doen. In principe hebben we daar alles wat nodig is, en het strand is vlakbij. Als de Supermarcher en de Boulangerie open zijn, is het te doen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Nou!mazzelkont...Daar is menigeen stikjaloers op
Ik heb het niet zo goed gevolgd, maar is er momenteel een inreisverbod voor Frankrijk?quote:
Nog over Canarische eilanden: het hotel wat ik geboekt had voor half juli is vooralsnog dicht. Erg jammer dat er zo weinig duidelijkheid nog is. Als het niet door gaat is dat wel zo fijn om te weten.quote:Op donderdag 7 mei 2020 08:49 schreef Gunner het volgende:
[..]
Laatste posts;
[..]
[..]
(TR gezet om er deel 3 van te maken, foutje)
Misschien vanwege chloor?quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens hoezo kunnen zwembaden wel open. Als iets een grote besmettingbende is zijn het wel zwembaden waar iedereen wel eens water binnenkrijgt en uitspuugt.
Maar voldoende voor virusdeeltjes om te doden?quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Misschien vanwege chloor?
https://www.rivm.nl/wanneer-gebruik-ik-welke-concentratie-chloor
De keten waar ik heen ga is het hele woord 'corona' niet te vinden op de site en kan je nog doodleuk boeken... (een van de paradepaardjes van TUI , ook drie letters).quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nog over Canarische eilanden: het hotel wat ik geboekt had voor half juli is vooralsnog dicht. Erg jammer dat er zo weinig duidelijkheid nog is. Als het niet door gaat is dat wel zo fijn om te weten.
Precies. Dat gevoel heb ik ook.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nog over Canarische eilanden: het hotel wat ik geboekt had voor half juli is vooralsnog dicht. Erg jammer dat er zo weinig duidelijkheid nog is. Als het niet door gaat is dat wel zo fijn om te weten.
Klachten faken is vanaf 1-6 (of medio) voldoendequote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:59 schreef Nia het volgende:
Ik heb nog een 5-daagse stedentrip naar Wenen gepland vanaf 13 juli met twee andere personen. Kijkende naar al die belemmeringen zoals ze nu gelden, zoals het verplicht dragen van mondmaskers in het openbaar vervoer in zowel Nederland als in Wenen, tijdens de vluchten van KLM, 190 Euro aftikken voor een COVID-19 test op het vliegveld van Wenen (in Nederland krijg je immers geen test voor een pretreisje), verplicht mondmaskers dragen in alle winkels in Wenen. Tja, we overwegen dan toch maar om een voucher aan te vragen, indien dat mogelijk is uiteraard.
lijkt mij dat grens dicht gooien ivm nationale veiligheid/gezondheid een prima legitieme reden is..quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik heb het niet zo goed gevolgd, maar is er momenteel een inreisverbod voor Frankrijk?
Zelf even googlen helpt. Ik zal metteen mijn eigen vraag beantwoorden: Ja, zonder geldige reden kom je Frankrijk niet in.
https://www.nederlandwere(...)reisadvies-frankrijk
Vraag me af of dat niet indruist tegen het schengen-verdrag.
Hoe leg je dat uit aan je baas (die twee weken quarantaine)?quote:Op maandag 11 mei 2020 09:31 schreef Karstman het volgende:
Vliegvakantie naar een zonnig Grieks eiland, twee weken in quarantaine op een luxe resort en weer terug naar huis en daar 2 weken in quarantaine. Dat overleef ik denk ik wel.
Op HET eiland?quote:Op zondag 10 mei 2020 00:59 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik heb een prachtige Safaritent (katoen, 6 personen) gescoord, en priklampjes, en een hele gave bbq! We gaan de tent versieren met speciale droogbloemen tegen ongedierte.
Vette camping in de achtertuin en fietsen met de kids hier op het eiland.
Ik was van plan daar ook verlof voor te nemen maar als jij een beter idee hebt.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe leg je dat uit aan je baas (die twee weken quarantaine)?
Onbetaald verlof? De meeste mensen kunnen max 3 weken aaneen vakantie opnemen.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:48 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik was van plan daar ook verlof voor te nemen maar als jij een beter idee hebt.
Oh bij ons maakt het niet uit, als je maar overlegt (moet wel kunnen natuurlijk maar dat is bijna altijd) en je genoeg dagen hebt.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onbetaald verlof? De meeste mensen kunnen max 3 weken aaneen vakantie opnemen.
De meeste mensen hebben een week of vijf aan verlofdagen. Het is aan de poster en zijn werkgever om te kijken hoe die opgenomen kunnen worden.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onbetaald verlof? De meeste mensen kunnen max 3 weken aaneen vakantie opnemen.
Klopt, maar in de praktijk hou je er daar in de zomer een week of 3 van over door andere verplicht op te nemen vrije dagen (rondom Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst en Oud en Nieuw).quote:Op maandag 11 mei 2020 09:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben een week of vijf aan verlofdagen.
Ik neem aan dat Karstman daar rekening mee heeft gehoudenquote:Op maandag 11 mei 2020 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar in de praktijk hou je er daar in de zomer een week of 3 van over door andere verplicht op te nemen vrije dagen (rondom Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst en Oud en Nieuw).
Sinds wanneer gaan die dagen af van je vakantie dagen?quote:Op maandag 11 mei 2020 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar in de praktijk hou je er daar in de zomer een week of 3 van over door andere verplicht op te nemen vrije dagen (rondom Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst en Oud en Nieuw).
Ik wil daar inderdaad ook wel vrij snel duidelijkheid over (spanje ook). De keten waar ik heen ga is wel bezig met protocollen las ik maar dat houdt ook in dat er maar 50-60% capaciteit toegelaten zal worden. Meestal is het volgeboekt (zal nu wellicht wel minder zijn). Gelukkig ruime omboekmogelijkheden en nog niets aan hoeven te betalen maar toch....quote:Op maandag 11 mei 2020 09:38 schreef Lafoy het volgende:
Overigens in mijn reis naar Spanje van begin juni vooralsnog niet gecanceld. Zowel het hotel als de vlucht niet.
Ondanks dat hij 'rondom' zegt mag een werkgever niet zomaar verplichte vrije dagen aanwijzen.quote:Op maandag 11 mei 2020 10:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaan die dagen af van je vakantie dagen?zijn gewoon standaard vrije dagen hier. Vrije dagen gaan hier enkel op door vakanties of een losse vrije dag ergens, maar zulke feestdagen gaan niet af van het aantal vakantie dagen. Kan zijn dat het bij ander werk anders is, maar ik heb er nooit van gehoord
Hij doelde vast op de vrijdag na Hemelvaart en zo.quote:Op maandag 11 mei 2020 10:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaan die dagen af van je vakantie dagen?zijn gewoon standaard vrije dagen hier. Vrije dagen gaan hier enkel op door vakanties of een losse vrije dag ergens, maar zulke feestdagen gaan niet af van het aantal vakantie dagen. Kan zijn dat het bij ander werk anders is, maar ik heb er nooit van gehoord
Niet allemaal, maar zo zijn wij standaard twee werkweken dicht rond Kerst en Oud en Nieuw, dus dat kost me altijd wel 6-8 dagen.quote:Op maandag 11 mei 2020 10:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mag dat uberhaupt?quote:Op maandag 11 mei 2020 10:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hij doelde vast op de vrijdag na Hemelvaart en zo.
Ik heb vakantieuren en feestdagenuren. Beiden naar rato dienstverband.
Omdat ik parttime werk kom ik in het algemeen niet uit met mijn feestdagenuren en moet ik alsnog vakantieuren opnemen voor een vrije feestdag.Of het ergens anders in de week compenseren.
Maar nu ga ik wel erg offtopic.
Is dat verplicht?quote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:59 schreef Nia het volgende:
Ik heb nog een 5-daagse stedentrip naar Wenen gepland vanaf 13 juli met twee andere personen. Kijkende naar al die belemmeringen zoals ze nu gelden, zoals het verplicht dragen van mondmaskers in het openbaar vervoer in zowel Nederland als in Wenen, tijdens de vluchten van KLM, 190 Euro aftikken voor een COVID-19 test op het vliegveld van Wenen (in Nederland krijg je immers geen test voor een pretreisje), verplicht mondmaskers dragen in alle winkels in Wenen. Tja, we overwegen dan toch maar om een voucher aan te vragen, indien dat mogelijk is uiteraard.
Collega idemdito met zijn vakantie naar Turkije vanaf 6 juni.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:38 schreef Lafoy het volgende:
Overigens in mijn reis naar Spanje van begin juni vooralsnog niet gecanceld. Zowel het hotel als de vlucht niet.
Dank voor het delen.quote:Op maandag 11 mei 2020 12:49 schreef Pisces29 het volgende:
Ik kan dit mobiel helaas niet anders plaatsen dan alleen de url:
https://www.nu.nl/economi(...)-resort-blijven.html
Coronavrije vakantie door op je resort te blijven.
Ja echt hè.quote:Op maandag 11 mei 2020 13:12 schreef Gunner het volgende:
Ik snap het wel maar wellicht moeten de bedrijven maar accepteren dat we maar beter gewoon dit seizoen niet op vakantie kunnen naar het (verre) buitenland. Dit soort constructies zit toch niemand op te wachten.
Ik denk dat ze thuis bedoeld, hier in NL. Gezien een ander topic waar ze post gok ik op Goeree-Overflakkee, of anders Schouwen-Duiveland.quote:
Ik doelde meer op het eerst laten testen in een hotel nabij schiphol wat geen enkele garanties geeft.quote:Op maandag 11 mei 2020 13:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja echt hè.
Soort vrijwillige gevangenis. Als vakantie.
Welk dichtbij buitenland kan dan wel?quote:Op maandag 11 mei 2020 13:12 schreef Gunner het volgende:
Ik snap het wel maar wellicht moeten de bedrijven maar accepteren dat we maar beter gewoon dit seizoen niet op vakantie kunnen naar het (verre) buitenland. Dit soort constructies zit toch niemand op te wachten.
Ik heb geen idee, dat is nu natuurlijk onmogelijk te zeggen hoe het zich in bv Belgie of Duitsland gaat ontwikkelen de komende tijden.quote:Op maandag 11 mei 2020 13:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Welk dichtbij buitenland kan dan wel?
Ik hoor wel om me heen (collega's) dat een tripje naar België best te boeken is voor Juli/Augustus.quote:Op maandag 11 mei 2020 13:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Welk dichtbij buitenland kan dan wel?
Op dit moment wil ik alleen op het laatste moment pas iets boeken. Er verandert nog zoveel.quote:Op maandag 11 mei 2020 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik hoor wel om me heen (collega's) dat een tripje naar België best te boeken is voor Juli/Augustus.
Het risico is natuurlijk voor de boeker, maar men schijnt schappelijk te zijn met eventueel (op het laatste moment) cancellen.
Om Wenen binnen te komen, moet je een door je arts ondertekende COVID-19 test (niet ouder dan 4 dagen) laten zien. Hier in Nederland ga je echt geen test krijgen voor een stedentrip. Daar slaat het vliegveld van Wenen dan weer een slaatje uit om je daar 190 euro voor te laten betalen. Ben je na die test positief (uitslag binnen 3 uren), dan moet je in Oostenrijk 2 weken in quarantaine.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is dat verplicht?
Eind mei Malta staan en niets is nog geannuleerd maar moeten ons wel eens gaan bezinnen.
Overigens gaan bij mij feestdagen ook van de verlofuren af. Ik werk in de zorg en die werkt per definitie 24/7.
quote:Op maandag 11 mei 2020 13:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zet jij je adres ook online? Een eiland in de provincie Zeeland
Storm heeft ook altijd effect op ons gedrag.quote:Op maandag 11 mei 2020 14:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik overweeg toch om er een zaak van te gaan maken. Gewoon ook om even flink te irriteren.
Ondertekende verklaring van een arts is in mijn geval geen probleem.quote:Op maandag 11 mei 2020 13:36 schreef Nia het volgende:
[..]
Om Wenen binnen te komen, moet je een door je arts ondertekende COVID-19 test (niet ouder dan 4 dagen) laten zien. Hier in Nederland ga je echt geen test krijgen voor een stedentrip. Daar slaat het vliegveld van Wenen dan weer een slaatje uit om je daar 190 euro voor te laten betalen. Ben je na die test positief (uitslag binnen 3 uren), dan moet je in Oostenrijk 2 weken in quarantaine.
Met alleen maar hollandersquote:Op maandag 11 mei 2020 14:25 schreef quirina het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)rt-met-corendon.html
Lekker de hele vakantie op een resort opgesloten zitten.
Nee dank je.
Voor sommige is dit weinig veranderingquote:Op maandag 11 mei 2020 14:25 schreef quirina het volgende:
Nee dank je.
Maar jouw arts moet dan wel een COVID-19 test bij je laten afnemen, ook al heb je geen klachten. Die testen zijn toch alleen bestemd voor mensen in de zorg en voor degenen die corona achtige klachten hebben?quote:Op maandag 11 mei 2020 14:25 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ondertekende verklaring van een arts is in mijn geval geen probleem.
Zou er niet op rekenen.quote:Op maandag 11 mei 2020 14:47 schreef Anne het volgende:
Ik ga eigenlijk eind deze maand op vakantie (wat ik natuurlijk helemaal niet meer wil), richting Ibiza.
Nu weet ik eigenlijk nog steeds niet of het door zal gaan.
Transavia heeft alle vluchten tot en met 27 mei geschrapt, maar ik vlieg net op 29 mei.
Of Spanje dan open is, weet ik eigenlijk ook niet. Vooralsnog geeft Buitenlandse zaken aan dat alleen noodzakelijke reizen zijn toegestaan, maar ook zij verwijzen weer naar de website van het Spaanse Ministerie. En laat daar het Corona-gedeelte nou niet in het Engels beschikbaar zijn.
Ik weet dus niks.. Daar kan mijn hoofd niet zo goed tegen.
Thanks!quote:Op maandag 11 mei 2020 14:55 schreef RipCity het volgende:
[..]
Zou er niet op rekenen.
The Spanish government is not contemplating there being international travel before the beginning of July, which would be more or less in line with the maximum time the government has identified for de-escalation to conclude and by when travel between provinces of Spain will be possible.
The government has informed the European Union of Spain's schedule and is wanting the reopening of Schengen borders to be based on common and non-discriminatory epidemiological criteria. Madrid does not therefore envisage certain regions of the country receiving foreign travellers before others. Its wish, in principle, is for the whole country to enter the situation of "new normal" at the same time. However, regions can raise the possibility of an earlier opening of borders with the national ministry of health, taking into account the possible risk of importing new infection.
The European Commission is due to present its recommendations regarding Schengen internal borders on Wednesday. The Spanish government accepts that not all countries will be able to open their borders at the same time, as they are at different stages of managing the pandemic. The view of the government is that its timetable for border reopening will not be very different to that of France and Italy.
By the beginning of July, the government wants there to be a series of agreed common protocols for tourism. These would cover, for example, hygiene and capacity at airports and the availability of health centres.
hoezo is dit anders dan wanneer je als een buitenlandse toerist in een hotel in Zandvoort gaat zitten?quote:Op maandag 11 mei 2020 14:25 schreef quirina het volgende:
Nee dank je.
Hij is artsquote:Op maandag 11 mei 2020 14:35 schreef Nia het volgende:
[..]
Maar jouw arts moet dan wel een COVID-19 test bij je laten afnemen, ook al heb je geen klachten. Die testen zijn toch alleen bestemd voor mensen in de zorg en voor degenen die corona achtige klachten hebben?
In Oostenrijk hebben ze dit ondertekende formulier nodig: https://www.bmeia.gv.at/f(...)ente/3__Anlage_B.pdf
Ja precies. Al maak ik mij nog geen zorgen over mijn vakantie in September. Daar ga ik mij in september wel weer druk over makenquote:Op maandag 11 mei 2020 14:59 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Dat afwachten steeds wel/niet, dat is echt rete irritant zeg. Liefst gewoon een streep erdoor. Deze zomer niet weg, volgend jaar hopelijk beter. Geeft het meeste rust in de kop.
Dan zou jij geluk hebben bij een trip naar Oostenrijk. Ik heb sinds kort een andere huisarts (vorige is met pensioen). Die ga ik niet lastigvallen met een bezoekje over COVID-19, terwijl ik me helemaal gezond voel. Dat formulier lijkt me trouwens wel fraude gevoelig. Je zou het zelf in kunnen vullen en ondertekenen. Wie op het vliegveld van Wenen gaat checken of het formulier naar waarheid is ingevuld?quote:
Naar NL vliegen moet je ook hetzelfde formulier invullen. En ja je kan invullen wat je wil idd.quote:Op maandag 11 mei 2020 15:04 schreef Nia het volgende:
[..]
Dan zou jij geluk hebben bij een trip naar Oostenrijk. Ik heb sinds kort een andere huisarts (vorige is met pensioen). Die ga ik niet lastigvallen met een bezoekje over COVID-19, terwijl ik me helemaal gezond voel. Dat formulier lijkt me trouwens wel fraude gevoelig. Je zou het zelf in kunnen vullen en ondertekenen. Wie op het vliegveld van Wenen gaat checken of het formulier naar waarheid is ingevuld?
Een collega van mij is deze week voor werk naar oostenrijk en moest idd een gezondheidsverklaring en een heel recente negatieve covid test laten zien.quote:Op maandag 11 mei 2020 15:11 schreef Nia het volgende:
Ik zie op het formulier voor Oostenrijk bij ondertekening 'seal of the certifying medical doctor' staan. Er is blijkbaar wel een stempel ofzo nodig. Dus toch minder eenvoudig mee te frauderen dan ik aanvankelijk dacht.
Je kunt je vlucht nu omboeken naar een ander moment tot en met 31 maart. Wij gaan onze reis van Juni (ook transavia, ook naar Spanje) uitstellen naar volgend jaar, dus daar hebben wij op dit moment nog helemaal niks aan.quote:Op maandag 11 mei 2020 14:47 schreef Anne het volgende:
Ik ga eigenlijk eind deze maand op vakantie (wat ik natuurlijk helemaal niet meer wil), richting Ibiza.
Nu weet ik eigenlijk nog steeds niet of het door zal gaan.
Transavia heeft alle vluchten tot en met 27 mei geschrapt, maar ik vlieg net op 29 mei.
Of Spanje dan open is, weet ik eigenlijk ook niet. Vooralsnog geeft Buitenlandse zaken aan dat alleen noodzakelijke reizen zijn toegestaan, maar ook zij verwijzen weer naar de website van het Spaanse Ministerie. En laat daar het Corona-gedeelte nou niet in het Engels beschikbaar zijn.
Ik weet dus niks.. Daar kan mijn hoofd niet zo goed tegen.
Edit: Ik zie nu de Facebookpagina van de Nederlandse Ambassade in Spanje: Die is wel erg duidelijk en compleet.
quote:Omboeken zonder wijzigingskosten
We denken graag met je mee als je je reis wilt uitstellen. Heb je een vlucht geboekt die vertrekt in de periode van 28 mei t/m 30 september ? Dan kun je je vlucht (naar dezelfde bestemming) zonder wijzigingskosten verplaatsen naar uiterlijk 31 maart 2021. Is je nieuwe ticket duurder dan je oorspronkelijke ticket, dan betaal je wel het prijsverschil tussen deze tickets. Is je terugreis na 30 september, dan betaal je daarvoor de normale wijzigingskosten.
Je kunt de datum van je vlucht makkelijk en snel online wijzigen via Mijn Transavia. Het is dus niet nodig om het Service Center te bellen.
Stel je vliegt op een maandag. Dan moet er uiterlijk op donderdag een officiële COVID-19 test bij je afgenomen worden. Daarna moet het naar een laboratorium en uiterlijk de dag erna (op vrijdag dus) bij jouw huisarts de uitslag binnen zijn. Je arts ondertekent het formulier en dan zou je op maandag mogen vertrekken naar Oostenrijk? Kan dat allemaal zo snel?quote:Op maandag 11 mei 2020 15:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een collega van mij is deze week voor werk naar oostenrijk en moest idd een gezondheidsverklaring en een heel recente negatieve covid test laten zien.
Was voor de grap bedoeld... Ik ben zelf arts;)quote:Op maandag 11 mei 2020 14:35 schreef Nia het volgende:
[..]
Maar jouw arts moet dan wel een COVID-19 test bij je laten afnemen, ook al heb je geen klachten. Die testen zijn toch alleen bestemd voor mensen in de zorg en voor degenen die corona achtige klachten hebben?
In Oostenrijk hebben ze dit ondertekende formulier nodig: https://www.bmeia.gv.at/f(...)ente/3__Anlage_B.pdf
lijkt me helemaal niets. Maar ik ken genoeg mensen waarvoor dat reedsde ultieme vakantie ervaring is. Die oden dit al jaren en er verandert dus weinig voor ze.quote:Op maandag 11 mei 2020 14:25 schreef quirina het volgende:
Nee dank je.
In ruimtes waar steeds de zelfde mensen komen is zo iedereen besmet , zie het slachthuis, de cruiseschepen.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
lijkt me helemaal niets. Maar ik ken genoeg mensen waarvoor dat reedsde ultieme vakantie ervaring is. Die oden dit al jaren en er verandert dus weinig voor ze.
Besmet personeel wat in het coronavrije resort werkt.quote:Op maandag 11 mei 2020 17:34 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
In ruimtes waar steeds de zelfde mensen komen is zo iedereen besmet , zie het slachthuis, de cruiseschepen.
Zal inderdaad een behoorlijk invloed gaan hebben op het toerisme naar die landen..quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:19 schreef RipCity het volgende:
Spanje en Engeland 2 weken in quarentine na aankomst:
https://www.telegraaf.nl/(...)weken-in-quarantaine
Aka: dat wordt ook niks
Tenzij dit nog opgeheft word voor juli (vast niet) is het dus inderdaad dan nu toch echt klaar met de zomervakanties daarheenquote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:19 schreef RipCity het volgende:
Spanje en Engeland 2 weken in quarentine na aankomst:
https://www.telegraaf.nl/(...)weken-in-quarantaine
Aka: dat wordt ook niks
24 mei, de dag waarop de noodtoestand in Spanje mogelijk wordt beëindigd.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:22 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tenzij dit nog opgeheft word voor juli (vast niet) is het dus inderdaad dan nu toch echt klaar met de zomervakanties daarheen
Beetje vreemd on het 15 Mei te starten en 24quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:17 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
24 mei, de dag waarop de noodtoestand in Spanje mogelijk wordt beëindigd.
voor 15 mei was er ook een noodtoestand.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:22 schreef RipCity het volgende:
[..]
Beetje vreemd on het 15 Mei te starten en 24
Mei op te heffen.. dan hebben die van 15 mei niet eens 2 weken gedaan
Eigenlijk moeten ze dat gewoon Europabreed trekken vanuit de EUquote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:39 schreef borisz het volgende:
Ik blijf maar in NL deze zomer. Nu nog bedenken of het Schier of toch Limburg gaat worden.
Duitsland mag behalve Bayern en Saarland. Daar is zweckloses fahren zu unterlassenquote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kan je eigenlijk gewoon naar sommige landen vliegen/rijden nu of zit alles op slot?
Fijn fijn!quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:24 schreef Noek het volgende:
Zojuist bericht dat de tickets naar Indonesië omgezet kunnen worden naar een andere datum.![]()
Dacht dat ik gewoon het geld kwijt was maar wat in het vat zit...
quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:24 schreef Noek het volgende:
Zojuist bericht dat de tickets naar Indonesië omgezet kunnen worden naar een andere datum.![]()
Dacht dat ik gewoon het geld kwijt was maar wat in het vat zit...
Ik hoop ergens dat er dit jaar nog een tripje naar Oostenrijk in zit, maar dat is nogal afhankelijk van hoe het daar en ook hier ontwikkelt. Oorspronkelijk zouden we eind mei voor de eerste keer naar Oostenrijk gaan; staat al jaren op de planning, dus fingers crossed. Traditie om elk jaar een nieuwe bestemming af te strepen, dus hopelijk kan dat dit jaar nog. Reken nergens op overigens.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:41 schreef Sjoerd102 het volgende:
Oostenrijk gaat alles langzaam weer open. Alleen zijn de grenzen nog dicht en de hotels voor buitenlanders gesloten. Maargoed het is nog even tot half augustus
Landen vertrouwen alleen hun eigen aanpak en niet die van andere landen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
voor 15 mei was er ook een noodtoestand.
wereldwijd worden er op dit moment vele beperkingen opgeheven.
het is een virus, die vooral in de wintermaanden heel actief is imo, als sneeuw voor de zon verdwijnt het nu.
Daarnaast begrijp ik de 2 weken quarantaine sowieso niet. Een Spanjaard in Spanje hoeft niet in quarantaine in Spanje, maar wel in NL en andersom ook. Alsof je alleen andere mensen kunt besmetten buiten de landsgrens waarin je woont.
nog ff en het is afgelopen en alles kan weer open. Voor eind mei nog.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Landen vertrouwen alleen hun eigen aanpak en niet die van andere landen.
Denk je? Denk dat het wel tegen kan vallen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:24 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
nog ff en het is afgelopen en alles kan weer open. Voor eind mei nog.
Binnenkort niemand meer in het ziekenhuis met coronaklachten. Als dit geen reden meer is om alles open te gooien, dan weet ik het ook niet.
ik kijk alleen naar oversterfte cijfersquote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:26 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Denk je? Denk dat het wel tegen kan vallen.
https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
Gaat wel rap naar beneden.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ik kijk alleen naar oversterfte cijfers
als er geen oversterfte meer is, is het afgelopen met dit virus
Geld terugeisen is niet zo maar te doen hoor en vouchers zijn nu zo ingericht dat ze na X aantal maanden (meestal 12) alsnog ongebruikt geruild kunnen worden voor cash.quote:Op woensdag 13 mei 2020 08:03 schreef quirina het volgende:
Degenen die wel geboekt hebben kunnen beter hun geld terugeisen ipv voucher te accepteren.
Als de reis duurder gaat worden kan je mooi bijbetalen onder het mom van “veiligheid”.
Ondertussen trekken reisorganisaties lekker rente van je centen. Dit moet je niet willen.
Wat is je punt? Ik heb bij KLM voor een voucher gekozen/moeten kiezen omdat KLM momenteel gewoon niet werkt met teruggave van geld omdat het 'onvoorziene/exceptionele omstandigheden' zijn. Als iedereen NU zijn/haar geld terugeist zal KLM niet meer te redden zijn. Waarom dan geen genoegen nemen met een voucher die je in principe hetzelfde oplevert (tenzij er een faillissement volgt).quote:Op woensdag 13 mei 2020 08:12 schreef quirina het volgende:
https://www.consumentenbo(...)ing-door-coronavirus
Lijkt me ook niet meer dan terecht.quote:Op woensdag 13 mei 2020 08:21 schreef quirina het volgende:
Oh nu in het nieuws mensen moeten gewoon hun geld terug moeten krijgen.
Ik zou met mijn ouders (70+, COPD), naar Bali gaan. Dit willen ze nu logischerwijs niet meer naar toe, vanwege de medische voorzieningen daar, waar men normaal niet over nadenkt.quote:Op woensdag 13 mei 2020 08:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat is je punt? Ik heb bij KLM voor een voucher gekozen/moeten kiezen omdat KLM momenteel gewoon niet werkt met teruggave van geld omdat het 'onvoorziene/exceptionele omstandigheden' zijn. Als iedereen NU zijn/haar geld terugeist zal KLM niet meer te redden zijn. Waarom dan geen genoegen nemen met een voucher die je in principe hetzelfde oplevert (tenzij er een faillissement volgt).
Ik neem ook geen voucher, heb geannuleerd en kan proberen m’n aanbetaling ook nog terug te krijgen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 08:03 schreef quirina het volgende:
Degenen die wel geboekt hebben kunnen beter hun geld terugeisen ipv voucher te accepteren.
Als de reis duurder gaat worden kan je mooi bijbetalen onder het mom van “veiligheid”.
Ondertussen trekken reisorganisaties lekker rente van je centen. Dit moet je niet willen.
Maar een voucher van KLM is niet mogelijk voor jou?quote:Op woensdag 13 mei 2020 08:49 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik zou met mijn ouders (70+, COPD), naar Bali gaan. Dit willen ze nu logischerwijs niet meer naar toe, vanwege de medische voorzieningen daar, waar men normaal niet over nadenkt.
Zelf wil ik wel gaan volgend jaar, maar dan zitten we nog met 2 tickets. KLM wil hier niks mee.
Ik heb aangeboden om voor de komende 3 jaar (dan ga ik dus 1x per jaar alleen) deze tickets te gebruiken, niet mogelijk.
Ik heb aangeboden om die drie tickets dan maar in een First Class-ticket om te zetten, niet mogelijk.
Ik heb aangeboden om met 2 andere personen te gaan, niet mogelijk tenzij er 200 euro per ticket wijzigingskosten worden betaald.
KLM wordt met belastinggeld overeind gehouden, prima, maar dan kan je op zijn minst mogen verwachten dat KLM wat flexibeler zou zijn.
Ja, maar alleen voor 3 personen die maar 1 jaar geldig is. Mijn ouders kunnen/willen niet meer.quote:Op woensdag 13 mei 2020 09:31 schreef Salina het volgende:
[..]
Maar een voucher van KLM is niet mogelijk voor jou?
Ben wel benieuwd naar de aanbevelingen van de EC vanmiddag. Misschien wat meer duidelijkheid voor de komende zomermaanden. Welke maatregelen bij vertrek en aankomst, quarantaine of niet, medisch paspoort o.i.d.
Misschien is Kroatië of Griekenland nog wel mogelijk deze zomer. Zij zien het zelf wel zitten. Nu moeten andere landen nog wel meerwerken natuurlijk.
Verder zie ik het nog niet zo positief in voor dit jaar.
Maar met die voucher kan je toch een bc ticket kopen?quote:Op woensdag 13 mei 2020 09:36 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ja, maar alleen voor 3 personen die maar 1 jaar geldig is. Mijn ouders kunnen/willen niet meer.
Ik mag die drie vouchers niet in 1 BC/FC-ticket omzetten van KLM.quote:Op woensdag 13 mei 2020 09:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar met die voucher kan je toch een bc ticket kopen?
Maar dan moet dat geld er over 12 maanden wel zijn. Als een maatschappij als Transavia omvalt is het potje van 80 mil van het SGR/ANVR zo leeg en kan je alsnog fluiten naar je geld.quote:Op woensdag 13 mei 2020 08:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geld terugeisen is niet zo maar te doen hoor en vouchers zijn nu zo ingericht dat ze na X aantal maanden (meestal 12) alsnog ongebruikt geruild kunnen worden voor cash.
denk je dat echt ja, of misschien moeten ze ook gewoon huur betalen, en lonen en zo.quote:Op woensdag 13 mei 2020 08:03 schreef quirina het volgende:
quote:Op woensdag 13 mei 2020 08:03 schreef quirina het volgende:
Zijn er bij de SGR ook geen kleine lettertjes ergens, anders zal dat fonds idd zo leeg zijn dadelijk als de faillissementen gaan vallen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 09:42 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Maar dan moet dat geld er over 12 maanden wel zijn. Als een maatschappij als Transavia omvalt is het potje van 80 mil van het SGR/ANVR zo leeg en kan je alsnog fluiten naar je geld.
Hoe kom je daar nou weer bij? Het kost meer dan dat het ze oplevert hoor (negatieve rente). Bovendien hebben ze gewoon hun kosten.quote:Op woensdag 13 mei 2020 08:03 schreef quirina het volgende:
Nee, ze hebben ook geen ondersteuning van de overheid.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn er bij de SGR ook geen kleine lettertjes ergens, anders zal dat fonds idd zo leeg zijn dadelijk als de faillissementen gaan vallen.
Belachelijk. Zeker de optie om dan maar met twee anderen te gaan lijkt me een prima oplossing. Even de naam op het ticket veranderen en klaar... kost ze letterlijk 2 minuten werkquote:Op woensdag 13 mei 2020 08:49 schreef JochemSjakie het volgende:
KLM wordt met belastinggeld overeind gehouden, prima, maar dan kan je op zijn minst mogen verwachten dat KLM wat flexibeler zou zijn.
Ja ik denk ook dat je beter geld kunt terugeisen! Wie weet hoe het gaat lopen.. ik durf iig nog niet te boeken. Misschien deze vakantie een Airbnb in NL, maar waarschijnlijk nu al te laat prijzen stijgen enorm.quote:Op woensdag 13 mei 2020 08:03 schreef quirina het volgende:
Je kunt die 2 tickets toch gewoon laten verlopen? Vouchers gaan namelijk per persoon verwerkt worden en na 12 maanden krijg je je geld terug.quote:Op woensdag 13 mei 2020 08:49 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik zou met mijn ouders (70+, COPD), naar Bali gaan. Dit willen ze nu logischerwijs niet meer naar toe, vanwege de medische voorzieningen daar, waar men normaal niet over nadenkt.
Zelf wil ik wel gaan volgend jaar, maar dan zitten we nog met 2 tickets. KLM wil hier niks mee.
Ik heb aangeboden om voor de komende 3 jaar (dan ga ik dus 1x per jaar alleen) deze tickets te gebruiken, niet mogelijk.
Ik heb aangeboden om die drie tickets dan maar in een First Class-ticket om te zetten, niet mogelijk.
Ik heb aangeboden om met 2 andere personen te gaan, niet mogelijk tenzij er 200 euro per ticket wijzigingskosten worden betaald.
Dan is de opstelling van KLM helemaal raar tenzij ze verwachten dat de wet wordt aangepast.quote:Op woensdag 13 mei 2020 13:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je kunt die 2 tickets toch gewoon laten verlopen? Vouchers gaan namelijk per persoon verwerkt worden en na 12 maanden krijg je je geld terug.
KLM wordt overspoeld door aanvragen en klachten van consumenten. Dit is voor hen denk ik de meest eenvoudige manier om stapsgewijs iedereen te voorzien in hun behoeften. Ik wacht al ruim 4 weken op m'n voucher iig - bedrijf staat gewoon op klappen zonder overheidssteun en duizenden banen staan op de tocht. Tenzij je direct crepeert van de honger wanneer je dat geld niet terugkrijgt, is enige sympathie voor al die mensen achter de naam KLM wel op z'n plaats lijkt me. Voucher aangevraagd en voor de rest zie ik wel hoe en wanneer.. komt vast goed en er zijn ergere zaken om ons druk over te maken momenteel lijkt me.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan is de opstelling van KLM helemaal raar tenzij ze verwachten dat de wet wordt aangepast.
Ik heb de indruk van wel dat KLM zit te wachten dat ze die wet aanpassen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan is de opstelling van KLM helemaal raar tenzij ze verwachten dat de wet wordt aangepast.
Maar, weinig sympathie met hoe zij met klanten omgaan. Dan bedoel ik in normale tijden. Weinig flexibel en alles kost geld.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
KLM wordt overspoeld door aanvragen en klachten van consumenten. Dit is voor hen denk ik de meest eenvoudige manier om stapsgewijs iedereen te voorzien in hun behoeften. Ik wacht al ruim 4 weken op m'n voucher iig - bedrijf staat gewoon op klappen zonder overheidssteun en duizenden banen staan op de tocht. Tenzij je direct crepeert van de honger wanneer je dat geld niet terugkrijgt, is enige sympathie voor al die mensen achter de naam KLM wel op z'n plaats lijkt me. Voucher aangevraagd en voor de rest zie ik wel hoe en wanneer.. komt vast goed en er zijn ergere zaken om ons druk over te maken momenteel lijkt me.
Eens hoor.quote:Op woensdag 13 mei 2020 09:36 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ja, maar alleen voor 3 personen die maar 1 jaar geldig is. Mijn ouders kunnen/willen niet meer.
Ik begrijp dat KLM het niet makkelijk heeft, maar dat hebben mijn ouders ook niet. En van KLM mag je, na een miljardeninjectie van belastingengeld, wel wat meer flexibiliteit verwachten.
Mijn ervaring is anders best OK: via Whatsapp reageerden ze redelijk snel (meestal wel binnen 1 werkdag) en ze namen alle tijd voor mijn vragen over de onduidelijkheid die er toen (nog) was. Ze kunnen het toch nooit voor al hun klanten goed doen..quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar, weinig sympathie met hoe zij met klanten omgaan.
En nee sympathie voor KLM heb ik ook niet. Als je je centen er aan spendeert ga je het toch niet goed vinden dat je het geld niet terugkrijgt?quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
KLM wordt overspoeld door aanvragen en klachten van consumenten. Dit is voor hen denk ik de meest eenvoudige manier om stapsgewijs iedereen te voorzien in hun behoeften. Ik wacht al ruim 4 weken op m'n voucher iig - bedrijf staat gewoon op klappen zonder overheidssteun en duizenden banen staan op de tocht. Tenzij je direct crepeert van de honger wanneer je dat geld niet terugkrijgt, is enige sympathie voor al die mensen achter de naam KLM wel op z'n plaats lijkt me. Voucher aangevraagd en voor de rest zie ik wel hoe en wanneer.. komt vast goed en er zijn ergere zaken om ons druk over te maken momenteel lijkt me.
Dan snap je belang klm/Schiphol totaal niet voor nl economie.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:54 schreef PzKpfw het volgende:
KLM hadden ze gewoon moeten laten vallen. Was ook enigszins logisch geweest in deze tijd van klimaathysterie.
Dan snap jij niet dat KLM wel door een partij zal worden overgenomen. Of andere maatschappijen nemen de plek over. Werk zal er wel blijven.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:56 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dan snap je belang klm/Schiphol totaal niet voor nl economie.
Ben benieuwd wat Sunweb gaat doen. Zou over 3 weken gaan.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:57 schreef potjecreme het volgende:
Easyjet of je geld terug of voucher met ¤10 extra. Kijk dat is service.
Inderdaad zeg, maar mensen zijn weer puur egoïstisch ingesteld in deze en kijken niet verder..quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:56 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dat denk ik dan ook weer niet. Het laten vallen van dat soort miljardenondernemingen is ook niet echt gezond voor de economie, hè.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:54 schreef PzKpfw het volgende:
KLM hadden ze gewoon moeten laten vallen. Was ook enigszins logisch geweest in deze tijd van klimaathysterie.
Met het geld kan je een heleboel andere bedrijven helpen. Zij zijn net zoveel waard hoor.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, maar mensen zijn weer puur egoïstisch ingesteld in deze en kijken niet verder..
Met dat geld kunnen er beter meer andere baantjes gered worden i.p.v. die overbetaalde piloten.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:56 schreef RipCity het volgende:
[..]
Bij KLM werken wel meer mensen dan slechts 'overbetaalde piloten'quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:00 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Met dat geld kunnen beter andere baantjes gered worden i.p.v. die overbetaalde piloten.
Alsof ik daar iets mee te maken heb. Vliegen is pure luxe en wel een van de eerste dingen die we kunnen opofferen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:59 schreef Salina het volgende:
[..]
Dat denk ik dan ook weer niet. Het laten vallen van dat soort miljardenondernemingen is ook niet echt gezond voor de economie, hè.
Waar ontken ik dat precies?quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij KLM werken wel meer mensen dan slechts 'overbetaalde piloten'
OK.quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Alsof ik daar iets mee te maken heb. Vliegen is pure luxe en wel een van de eerste dingen die we kunnen opofferen.
Nergens - maar KLM bestaat uit veel meer dan slechts piloten of stewardessen me dunkt.quote:
Dat ontken ik ook niet.quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nergens - maar KLM bestaat uit veel meer dan slechts piloten of stewardessen me dunkt.
https://www.nu.nl/buitenl(...)-in-zelfde-fase.htmlquote:Zo wil Brussel toerisme opstarten: grenzen open voor EU-landen in zelfde fase
13 mei 2020 14:17
De meeste grenzen in het Schengengebied zijn nog gesloten, maar als het aan de Europese Commissie ligt, moet het voor EU-burgers mogelijk zijn om komende zomer op vakantie te gaan. Om dit voor elkaar te krijgen is woensdag een set aanbevelingen over hygiëne, afstand, vervoer en grenscontroles gepresenteerd in Brussel, al is het aan de lidstaten zelf om te bepalen hoe ze het toerisme weer opstarten.
"Het wordt geen normale zomer, voor niemand van ons. Maar als we samenwerken, hoeven we hem niet als verloren te beschouwen", zei vicevoorzitter Margrethe Vestager tijdens de presentatie. "Dit is allereerst belangrijk voor alle mensen die leven van het toerisme en daarnaast voor de mensen die graag op vakantie willen."
Begin maart zagen we dat het ene na het andere land op eigen initiatief de grenzen sloot. Brussel kreeg kritiek omdat een gecoördineerde aanpak ontbrak. De Commissie doet nu een poging om het openen van de grenzen minder chaotisch te laten verlopen dan de sluiting.
Het opheffen van de reisbeperkingen moet volgens Brussel in stappen gebeuren. Landen die ongeveer in dezelfde fase zitten en een vergelijkbaar risicoprofiel hebben, kunnen de grenzen voor elkaar openen. De data die het Europees centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC) bijhoudt, is daarbij leidend. De reizigers moeten tijdens de hele reis, ook bij de grensovergangen, de mogelijkheid hebben om afstand te houden of zichzelf te beschermen.
Daarbij moet in acht worden genomen dat landen onderling niet mogen discrimineren. Als een land de grenzen opent voor een bepaalde regio, moet dat gebeuren voor alle regio's die in dezelfde fase zitten. Het is dus niet de bedoeling dat landen onderling afspraken gaan maken (iets waar bijvoorbeeld Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk de laatste dagen achter de schermen mee bezig leken te zijn).
Lidstaten beslissen zelf over openen van grenzen en opstarten toerisme
Het is sowieso nog altijd aan de lidstaten zelf om te beslissen of en voor wie ze de grenzen weer openen. Griekenland en Portugal, beide tot nu toe minder hard getroffen door het coronavirus dan andere EU-landen, hebben al laten weten dat ze staan te springen om toeristen. Niet gek als je je bedenkt dat het toerisme daar 20 procent bijdraagt aan het bruto binnenlands product (bbp). Andere landen zijn voorzichtiger en zijn vooralsnog eerst bezig met het opstarten van vakantie in eigen land.
Daarnaast heeft de Commissie richtlijnen opgesteld voor een veilig en geleidelijk herstel van het passagiersvervoer per vliegtuig, trein, auto, bus en boot. Ook zijn criteria opgesteld voor de ontwikkeling van gezondheidsprotocollen voor accommodatie, eet- en drinkgelegenheden en toeristische attracties als stranden. De verschillende maatregelen in landen met betrekking tot het gebruik van beschermingsmiddelen en het houden van afstand moeten hierbij in acht worden genomen.
Amen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:18 schreef qajariaq het volgende:
Gaan al die mensen die nu geen voucher willen accepteren volgend jaar lopen janken dat de prijzen voor vliegen opeens veel hoger zijn? Dan vinden ze alweer zielig en onterecht behandeld.
Accepteer dat het uitzonderlijke tijden zijn en dat dingen dan anders gaan dan je zelf wilt. Door een voucher te accepteren weet je dat je volgend jaar voor de zelfde prijs op reis kunt of alsnog je geld terug krijgt.
Soms wordt ik moe van die jankcultuur.
Tot en met 3 juni.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Transavia gooit alle vluchten tot 3 juni eruit. Laat komende week weten wat ze met de vluchten daarna doen.
Ik vlieg 3 juni met transavia
Wij ook om op vakantie te gaan. Ik zie geen verschil tussen het strand in Zandvoort en in Griekenland, behalve dat het daar warmer en aangenamer is. Plus dat je meer de ruimte hebt. Eigenlijk is het beter qua virusbestrijding om naar daar te gaan, dan naar Zandvoort, gelet op dichtheid mensenmassa.quote:Griekenland en Portugal staan te springen om toeristen.
Is dat zo? Dat is zeker niet overal het geval. Dan staat de voucher voor hetzelfde bedrag als de reis nu. En wie zegt dat ze dan nog vliegen op de locatie waar je ook nog een accommodatie voucher van gaat krijgen? Dat krijg je ook als mensen los vlucht en accommodatie boeken.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:18 schreef qajariaq het volgende:
Door een voucher te accepteren weet je dat je volgend jaar voor de zelfde prijs op reis kunt of alsnog je geld terug krijgt.
Nou ik ga sowieso een zaak beginnen als ik mijn geld niet terug krijg. Gewoon überhaupt om vervelend te gaan doen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:18 schreef qajariaq het volgende:
Gaan al die mensen die nu geen voucher willen accepteren volgend jaar lopen janken dat de prijzen voor vliegen opeens veel hoger zijn? Dan vinden ze alweer zielig en onterecht behandeld.
Accepteer dat het uitzonderlijke tijden zijn en dat dingen dan anders gaan dan je zelf wilt. Door een voucher te accepteren weet je dat je volgend jaar voor de zelfde prijs op reis kunt of alsnog je geld terug krijgt.
Tenzij de hele sector omvalt maar dan is er waarschijnlijk wel meer om je zorgen over te maken.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat is zeker niet overal het geval. Ik zelf ambieer komende jaren overigens geen vliegreis.
dan ga je niet naar hutjemutjestrand zandvoort maar naar 1 van de vele andere stranden die de kust van nederland rijk is, waar het NIET hutjemutje isquote:Op woensdag 13 mei 2020 16:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Wij ook om op vakantie te gaan. Ik zie geen verschil tussen het strand in Zandvoort en in Griekenland, behalve dat het daar warmer en aangenamer is. Plus dat je meer de ruimte hebt. Eigenlijk is het beter qua virusbestrijding om naar daar te gaan, dan naar Zandvoort, gelet op dichtheid mensenmassa.
Want jij kan in mensen hun portemonnee kijken. Jij weet hoe hun plannen er volgend jaar uitzien? Als mensen hun geld terug willen moeten ze dat gewoon terugkrijgen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:18 schreef qajariaq het volgende:
Ja.. maar dat kan nu niet direct door deze wereldwijde pandemie. Deal with it.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Want jij kan in mensen hun portemonnee kijken. Jij weet hoe hun plannen er volgend jaar uitzien? Als mensen hun geld terug willen moeten ze dat gewoon terugkrijgen.
Het kan wel. Ze willen niet.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja.. maar dat kan nu niet direct door deze wereldwijde pandemie. Deal with it.
Jij kan in de portemonnee kijken van bedrijven? Kennelijk konden die mensen dit jaar dat geld missen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Want jij kan in mensen hun portemonnee kijken. Jij weet hoe hun plannen er volgend jaar uitzien? Als mensen hun geld terug willen moeten ze dat gewoon terugkrijgen.
Dat gaat toch wel gebeuren bij de prijsvechters. Is het niet dit jaar dan volgend jaar wel. Die tijden zijn voorbij.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:23 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Tenzij de hele sector omvalt maar dan is er waarschijnlijk wel meer om je zorgen over te maken.
Het kan zijn dat zij dan leningen moeten aangaan of meer steun vanuit de overheid. Waarom moet dat ook maar het het bordje van de consument?quote:
Zeker, des te belangrijker is het om een gevestigde naam als KLM te behouden voor Nederland.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat gaat toch wel gebeuren bij de prijsvechters. Is het niet dit jaar dan volgend jaar wel. Die tijden zijn voorbij.
Omdat jij eerder wel vertrouwen in die firma had en de rest van NL daar niet aan mee hoef te betalen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:35 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het kan zijn dat zij dan leningen moeten aangaan of meer steun vanuit de overheid. Waarom moet dat ook maar het het bordje van de consument?
De prijzen worden sowieso hoger. Dus je kan 2 dingen doen:quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:18 schreef qajariaq het volgende:
Of: voucher accepteren en ongebruikt laten indien prijzen stijgen en je cash na 1 jaar ontvangen. Zelfde situatie.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
De prijzen worden sowieso hoger. Dus je kan 2 dingen doen:
-Voucher accepteren en bijbetalen
-Voucher niet accepteren en volgend jaar zoeken naar de dan beste prijs (mogelijk bij een andere aanbieder)
Ik weet mijn keuze al wel..
Maar dat voucher is wel gedekt door anvr en geld terug krijg je niet als de maatschappij omvalt.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:57 schreef delano.888 het volgende:
-Voucher niet accepteren en volgend jaar zoeken naar de dan beste prijs (mogelijk bij een andere aanbieder)
Daar is het dan ook hutjemutje, aangezien we bijna allemaal in NL zullen moeten blijven. En gaat gemeente HutjeMutje de parkeerplaats dicht gooien omdat ze de aanloop niet willen. En met OV mag je ook nietquote:Op woensdag 13 mei 2020 16:26 schreef mschol het volgende:
[..]
dan ga je niet naar hutjemutjestrand zandvoort maar naar 1 van de vele andere stranden die de kust van nederland rijk is, waar het NIET hutjemutje is
quote:Op woensdag 13 mei 2020 17:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar dat voucher is wel gedekt door anvr en geld terug krijg je niet als de maatschappij omvalt.
Genoeg kust waar het vaak toch wel rustig is. Zeeland enzo.quote:Op woensdag 13 mei 2020 17:23 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Daar is het dan ook hutjemutje, aangezien we bijna allemaal in NL zullen moeten blijven. En gaat gemeente HutjeMutje de parkeerplaats dicht gooien omdat ze de aanloop niet willen. En met OV mag je ook niet
Zeeland....quote:Op woensdag 13 mei 2020 18:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Genoeg kust waar het vaak toch wel rustig is. Zeeland enzo.
Er zijn tenslotte ook geen Zimmer Frei toeristen.
Onee?quote:Op woensdag 13 mei 2020 18:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Je mag er niet naar toe....quote:Op woensdag 13 mei 2020 18:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Is toch al weer toegestaan per mei?quote:
In dat geval neem ik aan dat wij ook welkom zijn in DL.quote:
Ik ben vorige week naar Zeeland geweest. Gewoon toegang tot het strand.quote:
Je loopt beetje achter qua nieuwsquote:Op woensdag 13 mei 2020 18:24 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Je hebt niet gehoord dat treinen worden stilgezet en parkeerplaatsen worden afgesloten?
In Zeeland?quote:Op woensdag 13 mei 2020 18:24 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Je hebt niet gehoord dat treinen worden stilgezet en parkeerplaatsen worden afgesloten?
Zandvoort is geen Zeeland.quote:Op woensdag 13 mei 2020 18:24 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen weekend naar Zeeland geweest, op bezoek bij mijn ouders. Ben opgegroeid in ZL. Netjes op afstand, 1,5 meter enzo, niet gekust, geknuffeld of aangeraakt.quote:Op woensdag 13 mei 2020 18:24 schreef capricia het volgende:
[..]
In dat geval neem ik aan dat wij ook welkom zijn in DL.
Of zo.
15 juni alles weer toegankelijk in duitsland.quote:Op woensdag 13 mei 2020 18:37 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen weekend naar Zeeland geweest, op bezoek bij mijn ouders. Ben opgegroeid in ZL. Netjes op afstand, 1,5 meter enzo, niet gekust, geknuffeld of aangeraakt.
Op de weg terug (zondag) zag ik toch genoeg witte nummerborden weer richting Hause rijden. Merendeel Duits, een enkeling Belgisch.
En die mensen kwamen echt niet naar ZL voor noodzakelijk/essentieel bezoek (werk dus), kan ik je verzekeren. Of ze gaan altijd met camper of aanhangwagen naar hun werk, kan ook, natuurlijk.
En nee, wij zijn niet welkom in DL, althans niet zonder noodzaak. Misschien straks/binnenkort trouwens wel, ik las dat Nordrhein-Westfalen in overleg wil of al is geweest met de NL regering over bepaalde voorwaarden voor bezoek. En ook Niedersaksen, de andere Duitse deelstaat grenzend aan NL.
Nee hoor, heb je 40 minuten geleden de persconferentie van Rutte gehoord?quote:Op woensdag 13 mei 2020 18:28 schreef RipCity het volgende:
[..]
Je loopt beetje achter qua nieuws
Alleen naar Zandvoort en niet allemaal gestopt maar gefaseerd toegelaten puur zodat er genoeg ruimte in trein was. Alle andere stranden geen enkel probleem.
Dan neem ik aan dat het land ook weer voor toeristische doeleinden bezocht kan worden. Had het jaar 2020 al zowat opgegeven qua vakantietrips, dus een meevaller dat een roadtrip(je) over de landsgrenzen tóch wat kansrijker wordt in de aankomende zomer.quote:Op woensdag 13 mei 2020 18:38 schreef RipCity het volgende:
[..]
15 juni alles weer toegankelijk in duitsland.
Vanaf het weekend al versoepelt.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)trole-vanaf-zaterdag
Zo lang de horeca maar een beetje wil openen en wellicht (met aanpassingen) wat toeristische trekpleisters. Dan is een tripje naar België, Duitsland of Frankrijk heel zo slecht nog niet ergens in Juli/Augustus inderdaadquote:Op woensdag 13 mei 2020 19:47 schreef F.Sinatra het volgende:
Europa gaat wel lukken in juli, met de auto
Plan was Ibiza eind juni. Dat zal hem niet worden. Dan maar last-minute met de auto richting Frankrijk ofzo.
Maar de DE-NL grens is als enige altijd open gebleven.quote:Op woensdag 13 mei 2020 18:37 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen weekend naar Zeeland geweest, op bezoek bij mijn ouders. Ben opgegroeid in ZL. Netjes op afstand, 1,5 meter enzo, niet gekust, geknuffeld of aangeraakt.
Op de weg terug (zondag) zag ik toch genoeg witte nummerborden weer richting Hause rijden. Merendeel Duits, een enkeling Belgisch.
En die mensen kwamen echt niet naar ZL voor noodzakelijk/essentieel bezoek (werk dus), kan ik je verzekeren. Of ze gaan altijd met camper of aanhangwagen naar hun werk, kan ook, natuurlijk.
En nee, wij zijn niet welkom in DL, althans niet zonder noodzaak. Misschien straks/binnenkort trouwens wel, ik las dat Nordrhein-Westfalen in overleg wil of al is geweest met de NL regering over bepaalde voorwaarden voor bezoek. En ook Niedersaksen, de andere Duitse deelstaat grenzend aan NL.
Uhm nee, je voucher heeft een bepaalde waarde en de kans is dus groot dat je mag bijbetalen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:18 schreef qajariaq het volgende:
Wij hebben meer last van de duitsers hier in NL dan zij van ons vrees ik.. Ik zag afgelopen weekend op Scheveningen zelfs een aantal duitse auto's staan..quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar de DE-NL grens is als enige altijd open gebleven.
Voor de rest heeft DE de grens met iedereen gesloten. Iemand een idee waarom NL uitgezonderd was?
Nee hoor, volgens mij niet. Ja, eenrichtingsverkeer. Dat bedoel je.quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Voor de rest heeft DE de grens met iedereen gesloten. Iemand een idee waarom NL uitgezonderd was?
vrachtverkeer over de wegquote:Op donderdag 14 mei 2020 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ondanks dat ik reeds in de molen zit voor een voucher, heb ik toch navraag gedaan bij KLM of zij ook mensen met reeds een dergelijke aanvraag alsnog een keuze geven om voor geld te gaan (mede vanwege famileleden waarvan de vluchten nog niet geannuleerd zijn).quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:40 schreef alpeko het volgende:
Het gaat alleen om passagiers van wie de vlucht de komende periode geannuleerd gaat worden. Zij krijgen de keuze tussen een voucher of cash, als zij een voucher weigeren.
Lijkt me haast wel toch?! Zou we krom zijn anders.quote:Op donderdag 14 mei 2020 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ondanks dat ik reeds in de molen zit voor een voucher, heb ik toch navraag gedaan bij KLM of zij ook mensen met reeds een dergelijke aanvraag alsnog een keuze geven om voor geld te gaan (mede vanwege famileleden waarvan de vluchten nog niet geannuleerd zijn).
Een all inclusive strandvakantie is prima te doen, eten in resort, veel bakken in de zon, en de uitjes plannen.quote:Op donderdag 14 mei 2020 19:23 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Snap niet dat er nog mensen zijn die nog hopen om deze zomer op vakantie te gaan.
Tot op het laatste moment niet weten of het feest überhaupt wel doorgaat. En tijdens de vakantie het risico lopen alsnog gestrand te raken als de pleuris weer uitbreekt. Onstpannen is anders.
Lekker onbezorgd over de boulevard slenteren is er ook niet meer bij. Niet zomaar een leuk terrasje kunnen pakken, omdat het met 30 man alweer vol zit. Of omdat horeca alleen op reservering gaat. Zomaar ergens weggestuurd kunnen worden omdat het volgens de lokale autoriteiten te druk is.
In de rij voor de winkel. Overal en nergens vragen moeten beantwoorden over je gezondheid. Verplicht met een masker over straat, alsof je Michael Jackson bent. Rekening moeten houden met het sanitair dat bijna overal gesloten is. In het hotel of de camping geacht worden om constant die anderhalve meter te bewaren. Geen spontane dingen meer kunnen doen, alles van te voren moeten reserveren om er in te kunnen. Sowieso veel minder te doen dan normaal, de belangrijke bezienswaardigheden zullen nu vaak gesloten zijn.
Nou, wat relaxed zeg.![]()
Misschien wordt het de volgende maanden wel weer wat beter, maar zoals het er nu uitziet lijkt het me helemaal niks.
Hopen kan altijd, maar ik zou me nu niet teveel vastleggen, als ik jou was.quote:Op donderdag 14 mei 2020 20:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Een all inclusive strandvakantie is prima te doen, eten in resort, veel bakken in de zon, en de uitjes plannen.
Dat was mijn plan voor juli, en ik hoop nog altijd dat het door gaat.
Ik heb een week een jeugdherberg geboekt in Nederland, kan prima doorgaan, kijk er naar uit. Tofheid!quote:Op donderdag 14 mei 2020 19:23 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Snap niet dat er nog mensen zijn die nog hopen om deze zomer op vakantie te gaan.
Tot op het laatste moment niet weten of het feest überhaupt wel doorgaat. En tijdens de vakantie het risico lopen alsnog gestrand te raken als de pleuris weer uitbreekt. Onstpannen is anders.
Lekker onbezorgd over de boulevard slenteren is er ook niet meer bij. Niet zomaar een leuk terrasje kunnen pakken, omdat het met 30 man alweer vol zit. Of omdat horeca alleen op reservering gaat. Zomaar ergens weggestuurd kunnen worden omdat het volgens de lokale autoriteiten te druk is.
In de rij voor de winkel. Overal en nergens vragen moeten beantwoorden over je gezondheid. Verplicht met een masker over straat, alsof je Michael Jackson bent. Rekening moeten houden met het sanitair dat bijna overal gesloten is. In het hotel of de camping geacht worden om constant die anderhalve meter te bewaren. Geen spontane dingen meer kunnen doen, alles van te voren moeten reserveren om er in te kunnen. Sowieso veel minder te doen dan normaal, de belangrijke bezienswaardigheden zullen nu vaak gesloten zijn.
Nou, wat relaxed zeg.![]()
Misschien wordt het de volgende maanden wel weer wat beter, maar zoals het er nu uitziet lijkt het me helemaal niks.
Doe ik ook niet, weet dat de kans klein is, maar vooralsnog heeft de maatschappij niks besloten, dus we wachten rustig af.quote:Op donderdag 14 mei 2020 20:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hopen kan altijd, maar ik zou me nu niet teveel vastleggen, als ik jou was.
Je weet niet hoe het eraan toe zal gaan in de resorts als ze opengaan?quote:Op donderdag 14 mei 2020 20:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Een all inclusive strandvakantie is prima te doen, eten in resort, veel bakken in de zon, en de uitjes plannen.
Nee ik heb geen glazen bol, maar jij blijkbaar wel, dus vertel?quote:Op donderdag 14 mei 2020 20:55 schreef Markesh het volgende:
[..]
Je weet niet hoe het eraan toe zal gaan in de resorts als ze opengaan?
Dat kan nu ook al, naar Duitsland rijden.quote:Op donderdag 14 mei 2020 21:21 schreef Elan het volgende:
Wij hebben eind juni lekker met een mannetje of 8 een bungalow afgehuurd tegen de Duitse grens.
Hopelijk is het dan ook weer gewoon mogelijk naar Duitsland te rijden voor wat vermaak.
Vliegen naar het buitenland laat staan het bezoeken van grote resorts met duizenden mensen zit er deze zomer gewoon niet in. Dat boek is gesloten. Misschien volgend jaar als er een een vaccin is.
Risico is nog behoorlijk dat je gecontroleerd gaat worden zeker met een NL kenteken.quote:Op donderdag 14 mei 2020 21:23 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat kan nu ook al, naar Duitsland rijden.
Tsja, dat is wat anders. Maar ze houden je niet tegen als jij gewoon door wilt.quote:Op donderdag 14 mei 2020 21:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Risico is nog behoorlijk dat je gecontroleerd gaat worden zeker met een NL kenteken.
Als je dan geen goed verhaal hebt zal men dat je niet in dank afnemen.
Ik woon niet in de grensstreek dus kom er ook niet heel geregeld, maar voor zowel Duitsers die naar Nederland willen gaan of andersom zijn er nu toch dezelfde regels?quote:Op donderdag 14 mei 2020 22:35 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Tsja, dat is wat anders. Maar ze houden je niet tegen als jij gewoon door wilt.
Ik heb richting Duitsland nog geen controle gezien of gehad. Het Europese hoofdkantoor van het bedrijf waar ik werk ligt in Duitsland, dus heb sowieso 'permissie' maar dus 0 controles gezien. Andersom wel. Er is geen reisverbod.quote:Op donderdag 14 mei 2020 23:36 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik woon niet in de grensstreek dus kom er ook niet heel geregeld, maar voor zowel Duitsers die naar Nederland willen gaan of andersom zijn er nu toch dezelfde regels?
Neequote:Op vrijdag 15 mei 2020 09:58 schreef Schild het volgende:
Ik wil 2e week Juni een weekendje weg in Duitsland. Moet ik mij zorgen maken dat ik de grens niet over kom ivm niet noodzakelijk reizen?
Zelfs dat is niet eens superstreng, want genoeg Duitse kentekens weer op de Nederlandse wegen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 10:09 schreef Sjoerd102 het volgende:
Woon zelf aan de grens met Duitsland. Nog geen controle gezien aan de grens. Wel voor verkeer van Duitsland naar Nederland maar niet andersom. Het is ook niet verboden om Duitsland in te gaan.
Omdat ze gewoon doormogen. Ze worden alleen geadviseerd om om te draaien maar je mag daarna doorrijdenquote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:09 schreef quirina het volgende:
[..]
Zelfs dat is niet eens superstreng, want genoeg Duitse kentekens weer op de Nederlandse wegen.
Wat voor paupervakantie had je geboektquote:Op donderdag 14 mei 2020 16:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Goed, vandaag mail gehad van Sunweb. Krijg dus een voucher. Zou eigenlijk de rest van de betaling nog moeten voldoen maar heb aangegeven dat ik dat niet ga doen. Krijg alleen een voucher over het reeds aanbetaalde bedrag.
Voelt al wat fijner, wellicht dat ik dat bedrag ook nog probeer terug te halen maar voor nu is het even goed zo
quote:Op donderdag 14 mei 2020 20:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als jullie het leuk lijkt, vooral doen natuurlijk, maar voor mij is de lol er wel een beetje af zo. En een beetje half half voelt ook als zonde van het geld.quote:Op donderdag 14 mei 2020 20:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb een week een jeugdherberg geboekt in Nederland, kan prima doorgaan, kijk er naar uit. Tofheid!
Ze draaien om in onze kustplaatsen haha.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:10 schreef RipCity het volgende:
[..]
Omdat ze gewoon doormogen. Ze worden alleen geadviseerd om te draaien maar je mag daarna doorrijden
Voor mij is het geslaagd zodra ik op een andere bestemming ben.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:24 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
[..]
Als jullie het leuk lijkt, vooral doen natuurlijk, maar voor mij is de lol er wel een beetje af zo. En een beetje half half voelt ook als zonde van het geld.
Geef dat geld dan liever op een later moment uit
Ik vind het niet erg om thuis te blijven. Ik hoef niet per se ergens anders heen. Ook thuis kun je er voor jezelf een feestje van maken.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:00 schreef Pisces29 het volgende:
Voor mij is het geslaagd zodra ik op een andere bestemming ben.Ook met de nodige aanpassingen, daardoor heb ik echt niet minder plezier. Misschien waardeer je het juist meer.
Moet er niet aan denken om thuis te blijven.
Klopt. Als ik echt tot rust wil komen wil ik alles in/om het huis niet zien. (Zoals mijn werk auto voor de deur)quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:25 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Verwonder me er sowieso vaak over dat zoveel mensen in de zomer per se ‘weg’ willen om tot rust te komen. Kennelijk lukt dat dus niet in je eigen huis….
Dan is je eigen huis dus eigenlijk een soort constante stressfactor. Waar je in de zomer van moet herstellen door er een ‘pauze’ te nemen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Klopt. Als ik echt tot rust wil komen wil ik alles in/om het huis niet zien. (Zoals mijn werk auto voor de deur)
Nee hoor, maar ik ben op een strand bedje in de zon wel een stuk relaxter dan in mijn eigen huis omringd door normale dingen. Dat lijkt me 100% normaal en ik zou denken dat iedereen dat heeft (maar blijkbaar niet aan jou te merken)quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:37 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Dan is je eigen huis dus eigenlijk een soort constante stressfactor. Waar je in de zomer van moet herstellen door er een ‘pauze’ te nemen.
Lijkt me ook niet echt een goed teken.
Ik kan een strandbedje in de zon ook heus waarderen. Maar tenmidden van dit corona gedoe is het relaxte (voor mij persoonlijk) er wel een beetje af.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik ben op een strand bedje in de zon wel een stuk relaxter dan in mijn eigen huis omringd door normale dingen. Dat lijkt me 100% normaal en ik zou denken dat iedereen dat heeft (maar blijkbaar niet aan jou te merken)
Ik ben bijna non-stop thuis tijdens deze corona toestand. Hou op over thuisquote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:25 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg om thuis te blijven. Ik hoef niet per se ergens anders heen. Ook thuis kun je er voor jezelf een feestje van maken.
Niet dat ik een hekel heb aan reizen of zo, maar die verre bestemmingen, die komen later wel weer.
Verwonder me er sowieso vaak over dat zoveel mensen in de zomer per se ‘weg’ willen om tot rust te komen. Kennelijk lukt dat dus niet in je eigen huis….
Voor mij is dat echt niet anders hoor. Werken, eten, slapen, ontspannen... De laatste drie maanden allemaal op dezelfde paar vierkante meter van mijn kleine huisje.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben bijna non-stop thuis tijdens deze corona toestand. Hou op over thuis
Ik vind afwisseling ook fijn, maar het is voor mij geen must. Zeker nu die afwisseling weer zijn eigen stress met zich meebrengt (ivm corona) is voor mij de keus snel gemaakt.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Bij mij is het niet zo zeer dat thuis me stress geeft, maar een andere omgeving is af en toe gewoon enorm fijn voor de afwisseling. Thuis heb je veel dingen die je herinneren aan de normale gang van zaken. Geen vervelende gang van zaken, maar af en toe wil ik gewoon wat anders om me heen hebben. Niet voor niks dat je een week vakantie in het buitenland veel langer onthoud dan een random week waar je werkt en thuis zit. Het is de afwisseling. Beetje rare conclusie om te denken dat mensen puur weg willen omdat thuis stress geeft.
Iedereen zit anders in elkaar. Ik heb die afwisseling ook wel nodig. Maar dat is niet iets slechts of zo. Zo heeft iedereen wel dingen die hij of zij nodig heeft. Corona maatregelen op vakantie zou ik ook niet erg vinden. Zolang restaurants open zijn (met maatregelen is ook prima) en zolang ik er kan komen dan is het prima voor mij. Verpest mn vakantie niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:37 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Ik vind afwisseling ook fijn, maar het is voor mij geen must. Zeker nu die afwisseling weer zijn eigen stress met zich meebrengt (ivm corona) is voor mij de keus snel gemaakt.
Maar anderen staan daar kennelijk toch anders in.
Dus mijn gedachte was: misschien hebben zij die afwisseling (weg van thuis) dan meer nodig?
Of misschien kunnen ze beter tegen het corona gedoe dan ik. Zou ook kunnen.
Als je je niet daaraan stoort, dan zou ik gewoon gaanquote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Corona maatregelen op vakantie zou ik ook niet erg vinden. Zolang restaurants open zijn (met maatregelen is ook prima) en zolang ik er kan komen dan is het prima voor mij. Verpest mn vakantie niet.
Ik denk dat jij stress ervaart met wat aanpassingen, ik heb nul stress als er dingen anders gaan op vakantie.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:37 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Ik vind afwisseling ook fijn, maar het is voor mij geen must. Zeker nu die afwisseling weer zijn eigen stress met zich meebrengt (ivm corona) is voor mij de keus snel gemaakt.
Maar anderen staan daar kennelijk toch anders in.
Dus mijn gedachte was: misschien hebben zij die afwisseling (weg van thuis) dan meer nodig?
Of misschien kunnen ze beter tegen het corona gedoe dan ik. Zou ook kunnen.
Jaquote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Iedereen zit anders in elkaar. Ik heb die afwisseling ook wel nodig. Maar dat is niet iets slechts of zo. Zo heeft iedereen wel dingen die hij of zij nodig heeft. Corona maatregelen op vakantie zou ik ook niet erg vinden. Zolang restaurants open zijn (met maatregelen is ook prima) en zolang ik er kan komen dan is het prima voor mij. Verpest mn vakantie niet.
Maar ik ga niet op vakantie omdat thuis stress geeft. Het is gewoon wat anders. Helemaal omdat ik graag fotografeer en dan is het ook wel tof om eens in de zoveel maanden even wat anders te kunnen fotograferen dan eigen land.
Ik kan ook enorme lol hebben vlak bij huis, hoeft het niet eens 'mooi' weer voor te zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:24 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
[..]
Als jullie het leuk lijkt, vooral doen natuurlijk, maar voor mij is de lol er wel een beetje af zo. En een beetje half half voelt ook als zonde van het geld.
Geef dat geld dan liever op een later moment uit
Dat dingen anders dan gepland kunnen gaan vind ik niet zo erg. Ben echt niet zo’n type die zijn auto volstouwt met pindakaas en hagelslag ‘voor het geval dat daar niet te krijgen is’.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij stress ervaart met wat aanpassingen, ik heb nul stress als er dingen anders gaan op vakantie.
Daarbij lig ik niet 2 weken op een ligbed. Ik ben actief en doe allemaal dingen die ik thuis (of in NL) niet kan doen (snorkelen, paraglide, raften). De natuur en cultuur elders hebben we thuis ook niet. En het zomerse weer
Ik ga er overigens niet van uit dat ik dit jaar veel kan doen op vakantie, mocht ik überhaupt kunnen gaan, maar als reactie op jouw “waarom moeten mensen zonodig weg”.
Ook de minder mooie zomerdagen in Nederland zijn vaak heerlijk, vind ik zelfquote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kan ook enorme lol hebben vlak bij huis, hoeft het niet eens 'mooi' weer voor te zijn.
Even weg vind ik wel lekker, zeker met nu volledig thuiswerken allemaal hier. Afwisseling, avontuur
Een aanslag zou ik het in geen miljoen jaar mee vergelijken.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:24 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Dat dingen anders dan gepland kunnen gaan vind ik niet zo erg. Ben echt niet zo’n type die zijn auto volstouwt met pindakaas en hagelslag ‘voor het geval dat daar niet te krijgen is’.![]()
Heb veel met een klein zeilbootje op zee gevaren. Goede wind en tij afwachten en dan oversteken naar Engeland en Frankrijk. Dan leer je wel improviseren.
Het is meer het ‘dystopische’ waar ik moeite mee heb. De hele tijd eraan herinnerd worden dat een dodelijke ziekte rondwaart en dat ‘gewone’ dingen (op een terrasje zitten of borrelen met aardige mensen onderweg) een zeker risico met zich meebrengen. Dat verpest voor mij gewoon de sfeer een beetje.
Vergelijkbaar met op vakantie gaan naar een bestemming waar net een grote aanslag is geweest: Overal politie op straat, het hele land in shock. Natuurlijk geen reden om af te zeggen, want dan help je de locale economie ook nog eens om zeep. Maar het is niet zo ontspannen als anders.
Maar ik snap dat anderen dat hele corona gebeuren beter van zich af kunnen zetten dan ik. Dan wordt het uiteraard weer een heel ander verhaal
Ja, was heel gaaf. Super avontuurlijk. Maar nu even niet. Ik blijf gewoon lekker thuis. Maak er voor mezelf een feestje van. Dat gaat helemaal goed komen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een aanslag zou ik het in geen miljoen jaar mee vergelijken.
Maar als het voor jou zo voelt, is er idd geen lol. Hopen op een mooie (of iig geen regenachtige) zomer in Nederland![]()
Je bootje klinkt wel heel tof
Ook de auto heeft nog niet zoveel zin toch? Frankrijk gaat je tegenhouden en via Oostenrijk/Zwitserland kun je niet terug volgens mij.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 08:04 schreef alpeko het volgende:
ItaIië staat reizen weer toe per 3 juno. Dat wordt dan op eigen kosten annuleren denk ik. Of de auto pakken. Kan me nog geen voorstelling maken van vakantie. Zeker met vliegtuig niet. Maar ook niet met de nog geldende maatregelen daar.
we zien het bij bijna iedereen tijdens onze reizen. in de eerste paar dagen missen ze een beetje de internet verbinding, als we beginnen aan de weg terug zeggen ze zonder uitzondering, kunnen we niet hier (en hier is dan meestal in the middle of nowhere) blijven, ik mis dat allemaal niet zo meer, dat is meestal binnen 2 weken. Wat dan wel grappig is dat ze enorm blij zijn om weer eens een echt toilet te kunnen gebruikenquote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Bij mij is het niet zo zeer dat thuis me stress geeft, maar een andere omgeving is af en toe gewoon enorm fijn voor de afwisseling. Thuis heb je veel dingen die je herinneren aan de normale gang van zaken. Geen vervelende gang van zaken, maar af en toe wil ik gewoon wat anders om me heen hebben. Niet voor niks dat je een week vakantie in het buitenland veel langer onthoud dan een random week waar je werkt en thuis zit. Het is de afwisseling. Beetje rare conclusie om te denken dat mensen puur weg willen omdat thuis stress geeft.
Klopt. Ik mis het ook wel. Ik ben freelancer geworden juist omdat ik dan vanaf overal kan werken (mist goede wifi). Nu zit ik al maanden thuis wat gewoon wat saai is. Een heel groot luxe probleem natuurlijk dus ik klaag verder niet. Maar ik hoop wel dat alles in 2022 weer wordt zoals het was.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Je mag alleen niet op vakantie als het geen essentiële reis is. Dat maakt het lastig. Hoe moet ik dat overigens voor me zien? Er gaan wel vluchten naar Italië in juni, word je dan geweigerd op het vliegveld?quote:Op zaterdag 16 mei 2020 08:04 schreef alpeko het volgende:
ItaIië staat reizen weer toe per 3 juno. Dat wordt dan op eigen kosten annuleren denk ik. Of de auto pakken. Kan me nog geen voorstelling maken van vakantie. Zeker met vliegtuig niet. Maar ook niet met de nog geldende maatregelen daar.
Het zegt niet zoveel over of ze toeristen toelaten.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 08:04 schreef alpeko het volgende:
Dat doen ze nu n.a.v. het bericht van de Europese commissie om te voorkomen dat mensen massaal hun geld terugeisen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:24 schreef Jor_Dii het volgende:
+15% upgrade van KLM op vouchers - ergo ticketprijzen gaan gelijkwaardig stijgen?
Waarmee ze hun eigen graf zouden graven.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 10:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zelf ga ik er om verschillende redenen vanuit dat de prijzen volgend jaar meer dan 15% zullen stijgen.
Nee hoor ander luchtvaartmaatschappijen zullen de prijzen navenant laten stijgen.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 10:19 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Waarmee ze hun eigen graf zouden graven.
Waardoor Piet Toerist gewoon lekker met de auto naar Spanje jakkert.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 10:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee hoor ander luchtvaartmaatschappijen zullen de prijzen navenant laten stijgen.
en gezellig in frankrijk vast komt te staan in de files? maar een deel zal dat doen..quote:Op zaterdag 16 mei 2020 10:24 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Waardoor Piet Toerist gewoon lekker met de auto naar Spanje jakkert.
Nou heb je dan voor ons dan vast wel wat cijfers hoe de huidige verdelingen in vervoer zijn per reisbestemming om dit onderbuikgevoel van jou serieus te onderbouwen. Liefst ook nog wat historische data erbij waarbij we de explosie van goedkope luchtvaart in de jaren 90 duidelijk zien en de terugval van busreizen die daarmee samenhangen.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 10:24 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Waardoor Piet Toerist gewoon lekker met de auto naar Spanje jakkert.
Maar koppige Nederlanders gaan dat wel zo interpreteren. Zou overigens bizar zijn als ze toeristen gaan accepteren als Frankrijk (en Spanje) de boel op slot gooien. Tot zover de goed gecoördineerde bende.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 09:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het zegt niet zoveel over of ze toeristen toelaten.
Hoeft niet, iedereen met een beetje verstand weet dat hogere prijzen een lagere vraag zal betekenen. Dat is zo ongeveer het principe waarop onze hele economie gebaseerd is, maar goed.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou heb je dan voor ons dan vast wel wat cijfers hoe de huidige verdelingen in vervoer zijn per reisbestemming om dit onderbuikgevoel van jou serieus te onderbouwen. Liefst ook nog wat historische data erbij waarbij we de explosie van goedkope luchtvaart in de jaren 90 duidelijk zien en de terugval van busreizen die daarmee samenhangen.
https://www.historischnie(...)-werd-voor-iedereen/
Volgens mij wel.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 09:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het zegt niet zoveel over of ze toeristen toelaten.
Maar heel duidelijk is het niet. Op nu.nl staat ook weer dat het afhangt van afspraken met het land van herkomst. Blijft slecht dat men op EU niveau niet een lijn trekt en zegt: nee geen buitenlands toerisme.quote:Italië wil het reizen binnen en over de grens van het land weer toestaan per 3 juni. Vanaf die dag mogen Italianen weer tussen de verschillende regio's in het land reizen. Ook reizigers uit andere landen binnen het Schengengebied zijn weer welkom.
Hier een kamado gekocht. Thuis vermaken we ons prima.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 12:27 schreef Brybry het volgende:
Ik heb het geld voor de vakantie geïnvesteerd in m'n tuin. Alle voorzieningen zijn hier aanwezig voor een heerlijk vakantie en de kinderen kunnen lekker in de tuin kamperen in het nieuwe tuinhuis
Jacuzzi, wijntje erbij
Regel jij dan even wekenlang die gegarandeerde 25+? Dan ben ik ook contentquote:Op zaterdag 16 mei 2020 12:27 schreef Brybry het volgende:
Ik heb het geld voor de vakantie geïnvesteerd in m'n tuin. Alle voorzieningen zijn hier aanwezig voor een heerlijk vakantie en de kinderen kunnen lekker in de tuin kamperen in het nieuwe tuinhuis
Jacuzzi, wijntje erbij
Weer of geen weer, ik zit lekker droog en warm in m'n jacuzzi en tuinhuisquote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Regel jij dan even wekenlang die gegarandeerde 25+? Dan ben ik ook content
quote:Op zaterdag 16 mei 2020 12:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hier een kamado gekocht. Thuis vermaken we ons prima.
Dat is ook geen straf nee. Ons vakantiehuisje is helaas niet bereikbaar nog. Grens dicht.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:21 schreef quirina het volgende:
We hebben onze boot en vakantiehuisje dus we komen de zomer wel door als het weer een beetje leuk mee gaat doen.
Ik vind het ergens ook wel erg opvallend, temeer omdat Noord-Italië. Er zijn ook relatief veel minder Nederlanders die naar Calabrië gaan, wat veel minder getroffen is. Terwijl Spanje en vooral Frankrijk het (nog) niet zien zitten, buitenlands toerisme. En in Frankrijk heb je zelfs toch nog wel minder getroffen streken zoals Bretagne, dichtbij voor Nederlanders.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 20:38 schreef HPoi het volgende:
Italië is echt gek als ze deze zomer al buitenlandse toeristen toelaten. Er vallen daar nog honderden doden per dag. Als ze dat toestaan gaat de domme Nederlander naar Italië en neemt de helft van hen het virusje mee het Nederlandse land in. Kunnen we weer opnieuw beginnen.
Wordt de rest mee teruggenomen die vergeten was tijdens de skivakantie in Italiéquote:Op zaterdag 16 mei 2020 20:38 schreef HPoi het volgende:
Italië is echt gek als ze deze zomer al buitenlandse toeristen toelaten. Er vallen daar nog honderden doden per dag. Als ze dat toestaan gaat de domme Nederlander naar Italië en neemt de helft van hen het virusje mee het Nederlandse land in. Kunnen we weer opnieuw beginnen.
Dat heet wanhoop. De economie daar is kwalitatief niet zo best, dus moeten ze het hebben van toerisme. Anders is er al helemaal niets meer over straks.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 20:38 schreef HPoi het volgende:
Daar zou ik toch geen geld op durven te zetten eigenlijk.quote:Op zondag 17 mei 2020 09:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat heet wanhoop. De economie daar is kwalitatief niet zo best, dus moeten ze het hebben van toerisme. Anders is er al helemaal niets meer over straks.
Niet dat mensene nu massaal die kant opgaan hoor.
Nee, inderdaad. Dat gaat waarschijnlijk gewoon gebeuren als het echt mogelijk gaat zijn dat de Nederlanders met de auto oid naar Italië mogen.quote:Op zondag 17 mei 2020 09:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daar zou ik toch geen geld op durven te zetten eigenlijk.
Heeft Nederland niet nog gewoon een negatief reisadvies naar Italië?quote:Op zondag 17 mei 2020 10:19 schreef HPoi het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Dat gaat waarschijnlijk gewoon gebeuren als het echt mogelijk gaat zijn dat de Nederlanders met de auto oid naar Italië mogen.
Volgens mij is heel Europa nog oranje.quote:Op zondag 17 mei 2020 11:06 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Heeft Nederland niet nog gewoon een negatief reisadvies naar Italië?
Oranje is niet negatiefquote:Op zondag 17 mei 2020 11:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij is heel Europa nog oranje.
Alleen noodzakelijk reizen.quote:
Dan moet je gaan twisten over definities. Oranje zou je net zo goed kunnen interpreteren als een negatief reisadvies.quote:
Die definitie is door BuZa vrij duidelijk gesteldquote:Op zondag 17 mei 2020 11:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dan moet je gaan twisten over definities. Oranje zou je net zo goed kunnen interpreteren als een negatief reisadvies.
Landen met een negatief reisadviesquote:Op zondag 17 mei 2020 11:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is je vakantie dan opeens een noodzakelijke reis?
Helder. ik dacht dat oranje ook al negatief was.quote:Op zondag 17 mei 2020 11:33 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Landen met een negatief reisadvies
In de onderstaande tabel staan de landen waar op dit moment een negatief reisadvies voor geldt. Deze landen hebben de kleurcode rood gekregen van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Afghanistan
Somalië
Centraal-Afrikaanse Republiek
Syrië
Jemen
Zuid-Sudan
Libië
Zijn wel bepaalde regio's binnen een land met een negatief reisadvies.quote:Op zondag 17 mei 2020 11:34 schreef Gunner het volgende:
[..]
Helder. ik dacht dat oranje ook al negatief was.
0quote:Op zondag 17 mei 2020 11:33 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Landen met een negatief reisadvies
In de onderstaande tabel staan de landen waar op dit moment een negatief reisadvies voor geldt. Deze landen hebben de kleurcode rood gekregen van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Afghanistan
Somalië
Centraal-Afrikaanse Republiek
Syrië
Jemen
Zuid-Sudan
Libië
Maar wat betekent dat concreet voor Hollanders die toch besluiten om lekker twee weekjes naar het Gardameer te gaan?quote:Op zondag 17 mei 2020 11:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
0
Ja leuk dat je dat kan herhalen van een website maar is geen antwoord op mijn heel concrete vraag of je vakantie een noodzakelijke reis is. Waarvoor de code oranje staat.
Zoals de overheid zelf stelt :" Oranje: alleen noodzakelijke reizen,
Vakantiereizen zijn niet noodzakelijk."
Ik kan er ook niks aan doen dat oranje niet gelijkstaat aan een negatief reisadvies.quote:Op zondag 17 mei 2020 11:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
0
Ja leuk dat je dat kan herhalen van een website maar is geen antwoord op mijn heel concrete vraag of je vakantie een noodzakelijke reis is. Waarvoor de code oranje staat.
Zoals de overheid zelf stelt :" Oranje: alleen noodzakelijke reizen,
Vakantiereizen zijn niet noodzakelijk."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |