abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 mei 2020 @ 08:49:46 #1
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_192989185
quote:
Is het dan over?
Kunnen alle gezinnen dan met de caravan weer naar Frankrijk/Spanje/Italië. Als vanouds. Alsof er niets gebeurd is.

Of is het beter om maar snel iets te reserveren in Nederland voor het hier ook vol geboekt is?

Ennn wat zijn jouw plannen. En denk je dat het doorgaat?
Laatste posts;

quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 23:55 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ze zijn nog niet eens open toch (Canarische eilanden) voor buitenlanders of wel?
quote:
19s.gif Op donderdag 7 mei 2020 08:40 schreef Gunner het volgende:

[..]

Daar mag van mij wel snel duidelijkheid over komen want afhankelijk van je bron krijg je tegenstrijdige informatie naar gelang belang. Heb geboekt voor begin juli maar geen zin meer om (in afgeslankte vorm) heen te gaan.
(TR gezet om er deel 3 van te maken, foutje)
Where law ends, tyrrany begins.
pi_192989232
Mijn ouders hebben huis met zwembad in Zuid-Frankrijk. Ik heb daar mijn hoop maar op gevestigd. Hopelijk kunnen we daar deze (na)zomer heen.
pi_192989927
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 08:52 schreef Aurelius het volgende:
Mijn ouders hebben huis met zwembad in Zuid-Frankrijk. Ik heb daar mijn hoop maar op gevestigd. Hopelijk kunnen we daar deze (na)zomer heen.
Nou!mazzelkont...Daar is menigeen stikjaloers op
pi_192990446
Huis gehuurd in Frankrijk voor eerste week Augustus. Ik ga ervan uit dat dat moet lukken. Maar het is een wankel vertrouwen.
pi_192990695
Ik heb nog een voucher van Delta van mijn geannuleerde vliegtickets. Ik overweeg om een vlucht naar Amerika te boeken voor eind augustus of oktober, om twee redenen:

1- De tickets zijn nu nog goed betaalbaar, ik denk dat zodra de restricties worden opgeheven in de VS de prijzen enorm gaan stijgen vanwege beperkt aantal mensen per vlucht etc.

2- De tickets die je nu boekt zijn standaard flexibel dus ik kan de reis wijzigen indien het toch niet door kan gaan.
Alpha kenny one
pi_192990814
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 09:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Nou!mazzelkont...Daar is menigeen stikjaloers op
Vraag is even wat Frankrijk gaat doen. In principe hebben we daar alles wat nodig is, en het strand is vlakbij. Als de Supermarcher en de Boulangerie open zijn, is het te doen. :)

Intussen ook nog ¤ 4,5k aan vouchers van Ethihad, en ¤ 500 van Air Lingus. :X
pi_192990856
Mooi dat er weer wat mogelijk is, ik zit aan een huisje in Duitsland te denken, mits er wel de nodige faciliteiten zoals zwembad en horeca open zijn.
٩๏̯͡๏)۶
pi_192991036
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:33 schreef Aurelius het volgende:
Vraag is even wat Frankrijk gaat doen
Ik heb het niet zo goed gevolgd, maar is er momenteel een inreisverbod voor Frankrijk?

Zelf even googlen helpt. Ik zal metteen mijn eigen vraag beantwoorden: Ja, zonder geldige reden kom je Frankrijk niet in.

https://www.nederlandwere(...)reisadvies-frankrijk

Vraag me af of dat niet indruist tegen het schengen-verdrag.
pi_192991290
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 08:49 schreef Gunner het volgende:

[..]

Laatste posts;
[..]

[..]

(TR gezet om er deel 3 van te maken, foutje)
Nog over Canarische eilanden: het hotel wat ik geboekt had voor half juli is vooralsnog dicht. Erg jammer dat er zo weinig duidelijkheid nog is. Als het niet door gaat is dat wel zo fijn om te weten.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_192992228
Wij gaan er hier vanuit dat er in de zomer gewoon niks mogelijk is. Kunnen we alleen maar positief verrast worden. Als we al ergens naartoe gaan dan hopen we op iets in Frankrijk of Engeland.
pi_192992251
Overigens hoezo kunnen zwembaden wel open. Als iets een grote besmettingbende is zijn het wel zwembaden waar iedereen wel eens water binnenkrijgt en uitspuugt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192992312
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens hoezo kunnen zwembaden wel open. Als iets een grote besmettingbende is zijn het wel zwembaden waar iedereen wel eens water binnenkrijgt en uitspuugt.
Misschien vanwege chloor?
https://www.rivm.nl/wanneer-gebruik-ik-welke-concentratie-chloor
pi_192992330
quote:
Maar voldoende voor virusdeeltjes om te doden?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  donderdag 7 mei 2020 @ 12:08:53 #14
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_192992542
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:58 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nog over Canarische eilanden: het hotel wat ik geboekt had voor half juli is vooralsnog dicht. Erg jammer dat er zo weinig duidelijkheid nog is. Als het niet door gaat is dat wel zo fijn om te weten.
De keten waar ik heen ga is het hele woord 'corona' niet te vinden op de site en kan je nog doodleuk boeken... (een van de paradepaardjes van TUI , ook drie letters). :X
pi_192993038
Hopelijk kan ik naar Italië.
N A P O L I
C A M P A N I A
  donderdag 7 mei 2020 @ 20:47:39 #16
338319 ZarB
Piña colada
pi_193001538
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:58 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Precies. Dat gevoel heb ik ook.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193002093
Zijn landen als Frankrijk/Duitsland/Belgie goedkoper dan NL trouwens qua vakantiehuisjes etc.? Zat ff te kijken in Nederland maar benieuwd eigenlijk hoe het met omliggende landen is.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193026575
Hier zou ik naar Israel en Londen gaan (eind mei en begin juni) Nu maar voor eind mei een week Landal geboekt.
pi_193027327
Misschien maar eens kijken naar huisruil in NL, goedkoop en leuk :).
Even a broken clock is right twice a day.
pi_193030053
gewoon naar Zandvoort
zouden de snackbars of hoe je ze ook noemt open zijn nu daar? Gewoon alleen afhalen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193030158
Ik denk dat mijn vakantie Frankrijk er niet in zit dit jaar. wij boeken nooit wat en gaan gewoon. Dus annuleren hoeven we niet te doen. Misschien iets in Nederland dit jaar. Maar ff afwachten..
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_193030179
Ik heb nog een 5-daagse stedentrip naar Wenen gepland vanaf 13 juli met twee andere personen. Kijkende naar al die belemmeringen zoals ze nu gelden, zoals het verplicht dragen van mondmaskers in het openbaar vervoer in zowel Nederland als in Wenen, tijdens de vluchten van KLM, 190 Euro aftikken voor een COVID-19 test op het vliegveld van Wenen (in Nederland krijg je immers geen test voor een pretreisje), verplicht mondmaskers dragen in alle winkels in Wenen. Tja, we overwegen dan toch maar om een voucher aan te vragen, indien dat mogelijk is uiteraard. :')
pi_193030211
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 12:59 schreef Nia het volgende:
Ik heb nog een 5-daagse stedentrip naar Wenen gepland vanaf 13 juli met twee andere personen. Kijkende naar al die belemmeringen zoals ze nu gelden, zoals het verplicht dragen van mondmaskers in het openbaar vervoer in zowel Nederland als in Wenen, tijdens de vluchten van KLM, 190 Euro aftikken voor een COVID-19 test op het vliegveld van Wenen (in Nederland krijg je immers geen test voor een pretreisje), verplicht mondmaskers dragen in alle winkels in Wenen. Tja, we overwegen dan toch maar om een voucher aan te vragen, indien dat mogelijk is uiteraard. :')
Klachten faken is vanaf 1-6 (of medio) voldoende ;)
pi_193030322
Ik denk dat ik deze zomer de klok minstens 25 jaar terug draai en het vertier dicht bij huis ga zoeken. Gelukkig valt er in de drie noordelijke provincies ook genoeg moois te beleven. :Y
  zondag 10 mei 2020 @ 00:59:24 #25
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193042477
Ik heb een prachtige Safaritent (katoen, 6 personen) gescoord, en priklampjes, en een hele gave bbq! We gaan de tent versieren met speciale droogbloemen tegen ongedierte.

Vette camping in de achtertuin en fietsen met de kids hier op het eiland.
pi_193042508
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:45 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik heb het niet zo goed gevolgd, maar is er momenteel een inreisverbod voor Frankrijk?

Zelf even googlen helpt. Ik zal metteen mijn eigen vraag beantwoorden: Ja, zonder geldige reden kom je Frankrijk niet in.

https://www.nederlandwere(...)reisadvies-frankrijk

Vraag me af of dat niet indruist tegen het schengen-verdrag.
lijkt mij dat grens dicht gooien ivm nationale veiligheid/gezondheid een prima legitieme reden is..

ik ga uit van september voor er weer mondjesmaat grenzen opengaan
pi_193042782
Griekenland en Kroatië staan wel open voor buitenlandse toeristen deze zomer. Toch twee fijne, mooie vakantielanden.

Alleen is het wel afhankelijk van het vliegverkeer, controles op de vliegvelden en of toeristen bij thuiskomst in quarantaine moeten (en daar zin in hebben).

Italië, Frankrijk en Spanje kunnen we wel vergeten. Afgezien van heel eventueel wat Spaanse eilanden.

Overigens zou er 13 mei vanuit de Europese Commissie een soort Europees beleid komen waarmee de maatregelen binnen alle landen meer op elkaar worden afgestemd.
Ben wel benieuwd. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 10 mei 2020 @ 01:58:18 #28
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193042910
Ik ga wel een leuk projectje voor mezelf bedenken voor deze zomer. Misschien wel meerdere. Vervelen ga ik me niet.
pi_193060714
Vliegvakantie naar een zonnig Grieks eiland, twee weken in quarantaine op een luxe resort en weer terug naar huis en daar 2 weken in quarantaine. Dat overleef ik denk ik wel.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_193060727
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:31 schreef Karstman het volgende:
Vliegvakantie naar een zonnig Grieks eiland, twee weken in quarantaine op een luxe resort en weer terug naar huis en daar 2 weken in quarantaine. Dat overleef ik denk ik wel.
Hoe leg je dat uit aan je baas (die twee weken quarantaine)?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193060765
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 00:59 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik heb een prachtige Safaritent (katoen, 6 personen) gescoord, en priklampjes, en een hele gave bbq! We gaan de tent versieren met speciale droogbloemen tegen ongedierte.

Vette camping in de achtertuin en fietsen met de kids hier op het eiland.
Op HET eiland?
pi_193060810
Overigens in mijn reis naar Spanje van begin juni vooralsnog niet gecanceld. Zowel het hotel als de vlucht niet.
pi_193060948
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoe leg je dat uit aan je baas (die twee weken quarantaine)?
Ik was van plan daar ook verlof voor te nemen maar als jij een beter idee hebt.
Whiskyplankje
pi_193060975
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:48 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik was van plan daar ook verlof voor te nemen maar als jij een beter idee hebt.
Onbetaald verlof? De meeste mensen kunnen max 3 weken aaneen vakantie opnemen.
pi_193060996
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Oh bij ons maakt het niet uit, als je maar overlegt (moet wel kunnen natuurlijk maar dat is bijna altijd) en je genoeg dagen hebt.
Whiskyplankje
pi_193061013
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben een week of vijf aan verlofdagen. Het is aan de poster en zijn werkgever om te kijken hoe die opgenomen kunnen worden.

Ik ging dit jaar ook vier weken opnemen ivm verre reis. Gaat mooi niet door (ga ik vanuit), dus ik breng het terug naar een week of twee. Heb ik later in het jaar nog wat, of ik nu ergens naartoe ga of niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193061058
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben een week of vijf aan verlofdagen.
Klopt, maar in de praktijk hou je er daar in de zomer een week of 3 van over door andere verplicht op te nemen vrije dagen (rondom Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst en Oud en Nieuw).
pi_193061155
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt, maar in de praktijk hou je er daar in de zomer een week of 3 van over door andere verplicht op te nemen vrije dagen (rondom Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst en Oud en Nieuw).
Ik neem aan dat Karstman daar rekening mee heeft gehouden ;)
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193061171
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Sinds wanneer gaan die dagen af van je vakantie dagen? :o zijn gewoon standaard vrije dagen hier. Vrije dagen gaan hier enkel op door vakanties of een losse vrije dag ergens, maar zulke feestdagen gaan niet af van het aantal vakantie dagen. Kan zijn dat het bij ander werk anders is, maar ik heb er nooit van gehoord :o
  maandag 11 mei 2020 @ 10:04:59 #40
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193061176
quote:
15s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:38 schreef Lafoy het volgende:
Overigens in mijn reis naar Spanje van begin juni vooralsnog niet gecanceld. Zowel het hotel als de vlucht niet.
Ik wil daar inderdaad ook wel vrij snel duidelijkheid over (spanje ook). De keten waar ik heen ga is wel bezig met protocollen las ik maar dat houdt ook in dat er maar 50-60% capaciteit toegelaten zal worden. Meestal is het volgeboekt (zal nu wellicht wel minder zijn). Gelukkig ruime omboekmogelijkheden en nog niets aan hoeven te betalen maar toch....

quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Sinds wanneer gaan die dagen af van je vakantie dagen? :o zijn gewoon standaard vrije dagen hier. Vrije dagen gaan hier enkel op door vakanties of een losse vrije dag ergens, maar zulke feestdagen gaan niet af van het aantal vakantie dagen. Kan zijn dat het bij ander werk anders is, maar ik heb er nooit van gehoord :o
Ondanks dat hij 'rondom' zegt mag een werkgever niet zomaar verplichte vrije dagen aanwijzen.
pi_193061265
quote:

[..]

Hij doelde vast op de vrijdag na Hemelvaart en zo.
Ik heb vakantieuren en feestdagenuren. Beiden naar rato dienstverband.

Omdat ik parttime werk kom ik in het algemeen niet uit met mijn feestdagenuren en moet ik alsnog vakantieuren opnemen voor een vrije feestdag. }:| Of het ergens anders in de week compenseren.

Maar nu ga ik wel erg offtopic.
pi_193061393
Wij hebben geen verplichte vrije dagen, zoals de dag na hemelvaart. En naast 5 en een beetje weken verlof kan ik ook nog 4 weken bijkopen. Dus verlof genoeg. Sterker nog ik had eind vorig jaar wat extra bijgekocht om dit jaar te gebruiken maar tot nu toe nog amper verlof genomen. Als eerder geposte constructie niet gaat werken dan bewaar ik nog meer voor volgend jaar en gaan we wel lang weg als het weer mag.
Whiskyplankje
pi_193061464
quote:

[..]

Niet allemaal, maar zo zijn wij standaard twee werkweken dicht rond Kerst en Oud en Nieuw, dus dat kost me altijd wel 6-8 dagen.
pi_193061547
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hij doelde vast op de vrijdag na Hemelvaart en zo.
Ik heb vakantieuren en feestdagenuren. Beiden naar rato dienstverband.

Omdat ik parttime werk kom ik in het algemeen niet uit met mijn feestdagenuren en moet ik alsnog vakantieuren opnemen voor een vrije feestdag. }:| Of het ergens anders in de week compenseren.

Maar nu ga ik wel erg offtopic.
Mag dat uberhaupt?

Ik ben ambtenaar dus sowieso heel veel vakantie (heel veel tijd voor tijd), maar nu we toch niet weg kunnen gaan heb ik daar nog minder aan. Volgend jaar lekker veel uit laten betalen denk ik :D
pi_193062824
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 12:59 schreef Nia het volgende:
Is dat verplicht?

Eind mei Malta staan en niets is nog geannuleerd maar moeten ons wel eens gaan bezinnen.

Overigens gaan bij mij feestdagen ook van de verlofuren af. Ik werk in de zorg en die werkt per definitie 24/7.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:25:53 #46
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193063497
quote:
4s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:34 schreef Leonos het volgende:

[..]

Op HET eiland?
Ja
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 12:26:44 #47
8781 crew  Frutsel
pi_193063511
quote:
15s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:38 schreef Lafoy het volgende:
Collega idemdito met zijn vakantie naar Turkije vanaf 6 juni.
pi_193063693
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja
:')
Welk eiland
pi_193063813
Ik kan dit mobiel helaas niet anders plaatsen dan alleen de url:

https://www.nu.nl/economi(...)-resort-blijven.html

Coronavrije vakantie door op je resort te blijven.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 12:55:46 #50
236264 crew  capricia
pi_193063915
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:49 schreef Pisces29 het volgende:
Ik kan dit mobiel helaas niet anders plaatsen dan alleen de url:

https://www.nu.nl/economi(...)-resort-blijven.html

Coronavrije vakantie door op je resort te blijven.
Dank voor het delen.

Tjonge jonge.
En op dat resort komen natuurlijk ook helemaal geen werkers van buiten. 8)7
Een soort verpleeghuis-constructie. Gaat ook niet zo goed om corona daar buiten de deur te houden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 11 mei 2020 @ 13:12:32 #51
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193064200
Ik snap het wel maar wellicht moeten de bedrijven maar accepteren dat we maar beter gewoon dit seizoen niet op vakantie kunnen naar het (verre) buitenland. Dit soort constructies zit toch niemand op te wachten.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 13:15:12 #52
236264 crew  capricia
pi_193064262
quote:
19s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:12 schreef Gunner het volgende:
Ik snap het wel maar wellicht moeten de bedrijven maar accepteren dat we maar beter gewoon dit seizoen niet op vakantie kunnen naar het (verre) buitenland. Dit soort constructies zit toch niemand op te wachten.
Ja echt hè.
Soort vrijwillige gevangenis. Als vakantie.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 11 mei 2020 @ 13:17:59 #53
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193064310
quote:
4s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:39 schreef Leonos het volgende:

[..]

Welk eiland
Zet jij je adres ook online? Een eiland in de provincie Zeeland
pi_193064333
quote:
4s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:39 schreef Leonos het volgende:

[..]

Welk eiland
Ik denk dat ze thuis bedoeld, hier in NL. Gezien een ander topic waar ze post gok ik op Goeree-Overflakkee, of anders Schouwen-Duiveland.

Maar misschien heb ik het mis. Ik laat me graag verrassen. :)

Edit: ootje was me al voor zie ik.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:20:25 #55
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193064346
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja echt hè.
Soort vrijwillige gevangenis. Als vakantie.
Ik doelde meer op het eerst laten testen in een hotel nabij schiphol wat geen enkele garanties geeft.

Niet van een resort afkomen hebben wij ook wel eens gedaan. Ieder z'n ding toch ;)
pi_193064452
quote:
19s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:12 schreef Gunner het volgende:
Welk dichtbij buitenland kan dan wel? :)
  maandag 11 mei 2020 @ 13:27:57 #57
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193064465
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:27 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, dat is nu natuurlijk onmogelijk te zeggen hoe het zich in bv Belgie of Duitsland gaat ontwikkelen de komende tijden.
pi_193064474
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:27 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik hoor wel om me heen (collega's) dat een tripje naar België best te boeken is voor Juli/Augustus.
Het risico is natuurlijk voor de boeker, maar men schijnt schappelijk te zijn met eventueel (op het laatste moment) cancellen.
pi_193064556
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik hoor wel om me heen (collega's) dat een tripje naar België best te boeken is voor Juli/Augustus.
Het risico is natuurlijk voor de boeker, maar men schijnt schappelijk te zijn met eventueel (op het laatste moment) cancellen.
Op dit moment wil ik alleen op het laatste moment pas iets boeken. Er verandert nog zoveel.
Gaat me niet gebeuren dat ik plotseling een toffe reis moet laten schieten omdat ik nu al veilig voor een huisje in NL of Duitsland heb gekozen.

Ik verwacht niet ver weg te kunnen, maar blijf hopen tot de laatste seconde en tot het definitief is :P
pi_193064600
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is dat verplicht?

Eind mei Malta staan en niets is nog geannuleerd maar moeten ons wel eens gaan bezinnen.

Overigens gaan bij mij feestdagen ook van de verlofuren af. Ik werk in de zorg en die werkt per definitie 24/7.
Om Wenen binnen te komen, moet je een door je arts ondertekende COVID-19 test (niet ouder dan 4 dagen) laten zien. Hier in Nederland ga je echt geen test krijgen voor een stedentrip. Daar slaat het vliegveld van Wenen dan weer een slaatje uit om je daar 190 euro voor te laten betalen. Ben je na die test positief (uitslag binnen 3 uren), dan moet je in Oostenrijk 2 weken in quarantaine.
pi_193064624
Ik zou medio november / december naar Nepal willen. Voorlopig nog niets geboekt
Love is in the air!
pi_193064625
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zet jij je adres ook online? Een eiland in de provincie Zeeland
:{ Niet zo aangebrand.
Kan toch ook een eilandje zijn in de Reeuwijkse Plassen, of een eiland bij Aruba.
pi_193065064
Ik overweeg toch om er een zaak van te gaan maken. Gewoon ook om even flink te irriteren. :7
Zonder wrijving geen glans
pi_193065342
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik overweeg toch om er een zaak van te gaan maken. Gewoon ook om even flink te irriteren. :7
Storm heeft ook altijd effect op ons gedrag.
pi_193065492
https://nos.nl/artikel/23(...)rt-met-corendon.html

Lekker de hele vakantie op een resort opgesloten zitten.
Nee dank je.
pi_193065499
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:36 schreef Nia het volgende:

[..]

Om Wenen binnen te komen, moet je een door je arts ondertekende COVID-19 test (niet ouder dan 4 dagen) laten zien. Hier in Nederland ga je echt geen test krijgen voor een stedentrip. Daar slaat het vliegveld van Wenen dan weer een slaatje uit om je daar 190 euro voor te laten betalen. Ben je na die test positief (uitslag binnen 3 uren), dan moet je in Oostenrijk 2 weken in quarantaine.
Ondertekende verklaring van een arts is in mijn geval geen probleem.
pi_193065538
Er is overigens nog steeds een negatief reisadvies voor niet-essentiële reizen naar het buitenland.
pi_193065543
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:25 schreef quirina het volgende:

Nee dank je.
Met alleen maar hollanders :D :'(
  maandag 11 mei 2020 @ 14:30:54 #69
67174 Dos37
Come on Twente
pi_193065583
quote:

Nee dank je.
Voor sommige is dit weinig verandering :')
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_193065653
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:25 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ondertekende verklaring van een arts is in mijn geval geen probleem.
Maar jouw arts moet dan wel een COVID-19 test bij je laten afnemen, ook al heb je geen klachten. Die testen zijn toch alleen bestemd voor mensen in de zorg en voor degenen die corona achtige klachten hebben?
In Oostenrijk hebben ze dit ondertekende formulier nodig: https://www.bmeia.gv.at/f(...)ente/3__Anlage_B.pdf
pi_193065834
Ik ga eigenlijk eind deze maand op vakantie (wat ik natuurlijk helemaal niet meer wil), richting Ibiza.
Nu weet ik eigenlijk nog steeds niet of het door zal gaan.

Transavia heeft alle vluchten tot en met 27 mei geschrapt, maar ik vlieg net op 29 mei.
Of Spanje dan open is, weet ik eigenlijk ook niet. Vooralsnog geeft Buitenlandse zaken aan dat alleen noodzakelijke reizen zijn toegestaan, maar ook zij verwijzen weer naar de website van het Spaanse Ministerie. En laat daar het Corona-gedeelte nou niet in het Engels beschikbaar zijn.

Ik weet dus niks :') .. Daar kan mijn hoofd niet zo goed tegen.

Edit: Ik zie nu de Facebookpagina van de Nederlandse Ambassade in Spanje: Die is wel erg duidelijk en compleet _O_.

[ Bericht 13% gewijzigd door Anne op 11-05-2020 14:55:55 ]
pi_193065979
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:47 schreef Anne het volgende:
Ik ga eigenlijk eind deze maand op vakantie (wat ik natuurlijk helemaal niet meer wil), richting Ibiza.

Transavia heeft alle vluchten tot en met 27 mei geschrapt, maar ik vlieg net op 29 mei.
Of Spanje dan open is, weet ik eigenlijk ook niet. Vooralsnog geeft Buitenlandse zaken aan dat alleen noodzakelijke reizen zijn toegestaan, maar ook zij verwijzen weer naar de website van het Spaanse Ministerie. En laat daar het Corona-gedeelte nou niet in het Engels beschikbaar zijn.

Zou er niet op rekenen.

The Spanish government is not contemplating there being international travel before the beginning of July, which would be more or less in line with the maximum time the government has identified for de-escalation to conclude and by when travel between provinces of Spain will be possible.
The government has informed the European Union of Spain's schedule and is wanting the reopening of Schengen borders to be based on common and non-discriminatory epidemiological criteria. Madrid does not therefore envisage certain regions of the country receiving foreign travellers before others. Its wish, in principle, is for the whole country to enter the situation of "new normal" at the same time. However, regions can raise the possibility of an earlier opening of borders with the national ministry of health, taking into account the possible risk of importing new infection.
The European Commission is due to present its recommendations regarding Schengen internal borders on Wednesday. The Spanish government accepts that not all countries will be able to open their borders at the same time, as they are at different stages of managing the pandemic. The view of the government is that its timetable for border reopening will not be very different to that of France and Italy.
By the beginning of July, the government wants there to be a series of agreed common protocols for tourism. These would cover, for example, hygiene and capacity at airports and the availability of health centres.
pi_193066007
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:55 schreef RipCity het volgende:

[..]

Zou er niet op rekenen.

The Spanish government is not contemplating there being international travel before the beginning of July, which would be more or less in line with the maximum time the government has identified for de-escalation to conclude and by when travel between provinces of Spain will be possible.
The government has informed the European Union of Spain's schedule and is wanting the reopening of Schengen borders to be based on common and non-discriminatory epidemiological criteria. Madrid does not therefore envisage certain regions of the country receiving foreign travellers before others. Its wish, in principle, is for the whole country to enter the situation of "new normal" at the same time. However, regions can raise the possibility of an earlier opening of borders with the national ministry of health, taking into account the possible risk of importing new infection.
The European Commission is due to present its recommendations regarding Schengen internal borders on Wednesday. The Spanish government accepts that not all countries will be able to open their borders at the same time, as they are at different stages of managing the pandemic. The view of the government is that its timetable for border reopening will not be very different to that of France and Italy.
By the beginning of July, the government wants there to be a series of agreed common protocols for tourism. These would cover, for example, hygiene and capacity at airports and the availability of health centres.
Thanks!
Ik reken er stiekem ook wel een beetje op, maar het is fijn als het binnenkort toch eens officieel zo is.
Maar dat wordt denk ik helaas toch afwachten tot 24 mei.
pi_193066053
Dat afwachten steeds wel/niet, dat is echt rete irritant zeg. Liefst gewoon een streep erdoor. Deze zomer niet weg, volgend jaar hopelijk beter. Geeft het meeste rust in de kop. :{
pi_193066056
quote:

Nee dank je.
hoezo is dit anders dan wanneer je als een buitenlandse toerist in een hotel in Zandvoort gaat zitten?
Dan zit je toch ook niet opgesloten in je resort?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_193066058
Het zou handig zijn als EU landen met een duidelijke ingangsdatum komen vanaf wanneer er weer gasten het land in mogen. Dan sta je ook sterker bij het aanvragen van vouchers.
pi_193066063
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:35 schreef Nia het volgende:

[..]

Maar jouw arts moet dan wel een COVID-19 test bij je laten afnemen, ook al heb je geen klachten. Die testen zijn toch alleen bestemd voor mensen in de zorg en voor degenen die corona achtige klachten hebben?
In Oostenrijk hebben ze dit ondertekende formulier nodig: https://www.bmeia.gv.at/f(...)ente/3__Anlage_B.pdf
Hij is arts ;) .
pi_193066103
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:59 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Dat afwachten steeds wel/niet, dat is echt rete irritant zeg. Liefst gewoon een streep erdoor. Deze zomer niet weg, volgend jaar hopelijk beter. Geeft het meeste rust in de kop. :{
Ja precies. Al maak ik mij nog geen zorgen over mijn vakantie in September. Daar ga ik mij in september wel weer druk over maken :').

Ik heb voor de zekerheid maar wel alvast het hotel gemaild voor de vakantie van deze maand (zij willen gelukkig gewoon een voucher geven) en de huurauto geannuleerd (een nieuwe is toch weer zo geboekt). Dus het enige waar ik nu nog op wacht, zijn mijn vliegtickets.
pi_193066133
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hij is arts ;) .
Dan zou jij geluk hebben bij een trip naar Oostenrijk. Ik heb sinds kort een andere huisarts (vorige is met pensioen). Die ga ik niet lastigvallen met een bezoekje over COVID-19, terwijl ik me helemaal gezond voel. Dat formulier lijkt me trouwens wel fraude gevoelig. Je zou het zelf in kunnen vullen en ondertekenen. Wie op het vliegveld van Wenen gaat checken of het formulier naar waarheid is ingevuld?
pi_193066163
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:04 schreef Nia het volgende:

[..]

Dan zou jij geluk hebben bij een trip naar Oostenrijk. Ik heb sinds kort een andere huisarts (vorige is met pensioen). Die ga ik niet lastigvallen met een bezoekje over COVID-19, terwijl ik me helemaal gezond voel. Dat formulier lijkt me trouwens wel fraude gevoelig. Je zou het zelf in kunnen vullen en ondertekenen. Wie op het vliegveld van Wenen gaat checken of het formulier naar waarheid is ingevuld?
Naar NL vliegen moet je ook hetzelfde formulier invullen. En ja je kan invullen wat je wil idd.
pi_193066237
Ik zie op het formulier voor Oostenrijk bij ondertekening 'seal of the certifying medical doctor' staan. Er is blijkbaar wel een stempel ofzo nodig. Dus toch minder eenvoudig mee te frauderen dan ik aanvankelijk dacht.
pi_193066746
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:11 schreef Nia het volgende:
Ik zie op het formulier voor Oostenrijk bij ondertekening 'seal of the certifying medical doctor' staan. Er is blijkbaar wel een stempel ofzo nodig. Dus toch minder eenvoudig mee te frauderen dan ik aanvankelijk dacht.
Een collega van mij is deze week voor werk naar oostenrijk en moest idd een gezondheidsverklaring en een heel recente negatieve covid test laten zien.
pi_193066974
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:47 schreef Anne het volgende:

Edit: Ik zie nu de Facebookpagina van de Nederlandse Ambassade in Spanje: Die is wel erg duidelijk en compleet _O_.
Je kunt je vlucht nu omboeken naar een ander moment tot en met 31 maart. Wij gaan onze reis van Juni (ook transavia, ook naar Spanje) uitstellen naar volgend jaar, dus daar hebben wij op dit moment nog helemaal niks aan. -O-

quote:
Omboeken zonder wijzigingskosten
We denken graag met je mee als je je reis wilt uitstellen. Heb je een vlucht geboekt die vertrekt in de periode van 28 mei t/m 30 september ? Dan kun je je vlucht (naar dezelfde bestemming) zonder wijzigingskosten verplaatsen naar uiterlijk 31 maart 2021. Is je nieuwe ticket duurder dan je oorspronkelijke ticket, dan betaal je wel het prijsverschil tussen deze tickets. Is je terugreis na 30 september, dan betaal je daarvoor de normale wijzigingskosten.

Je kunt de datum van je vlucht makkelijk en snel online wijzigen via Mijn Transavia. Het is dus niet nodig om het Service Center te bellen.
pi_193067041
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een collega van mij is deze week voor werk naar oostenrijk en moest idd een gezondheidsverklaring en een heel recente negatieve covid test laten zien.
Stel je vliegt op een maandag. Dan moet er uiterlijk op donderdag een officiële COVID-19 test bij je afgenomen worden. Daarna moet het naar een laboratorium en uiterlijk de dag erna (op vrijdag dus) bij jouw huisarts de uitslag binnen zijn. Je arts ondertekent het formulier en dan zou je op maandag mogen vertrekken naar Oostenrijk? Kan dat allemaal zo snel?
pi_193067067
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:35 schreef Nia het volgende:

[..]

Was voor de grap bedoeld... Ik ben zelf arts;)
pi_193067134
quote:

Nee dank je.
lijkt me helemaal niets. Maar ik ken genoeg mensen waarvoor dat reedsde ultieme vakantie ervaring is. Die oden dit al jaren en er verandert dus weinig voor ze.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 11 mei 2020 @ 17:34:15 #87
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193068502
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

lijkt me helemaal niets. Maar ik ken genoeg mensen waarvoor dat reedsde ultieme vakantie ervaring is. Die oden dit al jaren en er verandert dus weinig voor ze.
In ruimtes waar steeds de zelfde mensen komen is zo iedereen besmet , zie het slachthuis, de cruiseschepen.
pi_193072360
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:34 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

In ruimtes waar steeds de zelfde mensen komen is zo iedereen besmet , zie het slachthuis, de cruiseschepen.
Besmet personeel wat in het coronavrije resort werkt.
Testen ze het personeel daar dagelijks?
pi_193077328
Duidelijk verhaal over wat wel/niet kan m.b.t. Frankrijk.

https://www.forbes.com/si(...)ant-do/#50f8b493700d
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:04:04 #90
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193080021
TUI cancelt alles t/m 18 juni

bron: tui.nl
pi_193080253
Spanje en Engeland 2 weken in quarentine na aankomst:
https://www.telegraaf.nl/(...)weken-in-quarantaine

Aka: dat wordt ook niks
pi_193080325
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:19 schreef RipCity het volgende:

Zal inderdaad een behoorlijk invloed gaan hebben op het toerisme naar die landen..
pi_193081161
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:19 schreef RipCity het volgende:

Tenzij dit nog opgeheft word voor juli (vast niet) is het dus inderdaad dan nu toch echt klaar met de zomervakanties daarheen :(
pi_193082829
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:22 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Tenzij dit nog opgeheft word voor juli (vast niet) is het dus inderdaad dan nu toch echt klaar met de zomervakanties daarheen :(
24 mei, de dag waarop de noodtoestand in Spanje mogelijk wordt beëindigd.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_193082925
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:17 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

24 mei, de dag waarop de noodtoestand in Spanje mogelijk wordt beëindigd.
Beetje vreemd on het 15 Mei te starten en 24
Mei op te heffen.. dan hebben die van 15 mei niet eens 2 weken gedaan :D
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 mei 2020 @ 14:39:21 #96
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193083176
Ik blijf maar in NL deze zomer. Nu nog bedenken of het Schier of toch Limburg gaat worden. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:41:02 #97
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_193083192
Oostenrijk gaat alles langzaam weer open. Alleen zijn de grenzen nog dicht en de hotels voor buitenlanders gesloten. Maargoed het is nog even tot half augustus
Net efkes anges
pi_193083358
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:22 schreef RipCity het volgende:

[..]

Beetje vreemd on het 15 Mei te starten en 24
Mei op te heffen.. dan hebben die van 15 mei niet eens 2 weken gedaan :D
voor 15 mei was er ook een noodtoestand.
wereldwijd worden er op dit moment vele beperkingen opgeheven.
het is een virus, die vooral in de wintermaanden heel actief is imo, als sneeuw voor de zon verdwijnt het nu.
Daarnaast begrijp ik de 2 weken quarantaine sowieso niet. Een Spanjaard in Spanje hoeft niet in quarantaine in Spanje, maar wel in NL en andersom ook. Alsof je alleen andere mensen kunt besmetten buiten de landsgrens waarin je woont. :?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 14:52:08 #99
8781 crew  Frutsel
pi_193083374
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:39 schreef borisz het volgende:
Ik blijf maar in NL deze zomer. Nu nog bedenken of het Schier of toch Limburg gaat worden. :s)
Eigenlijk moeten ze dat gewoon Europabreed trekken vanuit de EU
Iedereen tot 1 januari verplicht op vakantie in eigen land.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:04:11 #100
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193083538
Als er geen nieuwe uitbraak komt ga ik mijn zomervakantie wel ergens 2e helft november of begin december vieren.
pi_193083817
Zojuist bericht dat de tickets naar Indonesië omgezet kunnen worden naar een andere datum. *O*
Dacht dat ik gewoon het geld kwijt was maar wat in het vat zit...
Go hard or go home
pi_193083986
Kan je eigenlijk gewoon naar sommige landen vliegen/rijden nu of zit alles op slot?
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:36:05 #103
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193084012
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kan je eigenlijk gewoon naar sommige landen vliegen/rijden nu of zit alles op slot?
Duitsland mag behalve Bayern en Saarland. Daar is zweckloses fahren zu unterlassen
Wie dit leest is gek
pi_193084253
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:24 schreef Noek het volgende:
Zojuist bericht dat de tickets naar Indonesië omgezet kunnen worden naar een andere datum. *O*
Fijn fijn!
pi_193084285
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:24 schreef Noek het volgende:
^O^
pi_193084294
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:41 schreef Sjoerd102 het volgende:
Oostenrijk gaat alles langzaam weer open. Alleen zijn de grenzen nog dicht en de hotels voor buitenlanders gesloten. Maargoed het is nog even tot half augustus
Ik hoop ergens dat er dit jaar nog een tripje naar Oostenrijk in zit, maar dat is nogal afhankelijk van hoe het daar en ook hier ontwikkelt. Oorspronkelijk zouden we eind mei voor de eerste keer naar Oostenrijk gaan; staat al jaren op de planning, dus fingers crossed. Traditie om elk jaar een nieuwe bestemming af te strepen, dus hopelijk kan dat dit jaar nog. Reken nergens op overigens.
pi_193084440
Ik merk wel dat ik kijk naar de zorgvoorzieningen in een ander land bij een vakantie dit jaar.
pi_193085752
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

voor 15 mei was er ook een noodtoestand.
wereldwijd worden er op dit moment vele beperkingen opgeheven.
het is een virus, die vooral in de wintermaanden heel actief is imo, als sneeuw voor de zon verdwijnt het nu.
Daarnaast begrijp ik de 2 weken quarantaine sowieso niet. Een Spanjaard in Spanje hoeft niet in quarantaine in Spanje, maar wel in NL en andersom ook. Alsof je alleen andere mensen kunt besmetten buiten de landsgrens waarin je woont. :?
Landen vertrouwen alleen hun eigen aanpak en niet die van andere landen.
pi_193085954
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:11 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Landen vertrouwen alleen hun eigen aanpak en niet die van andere landen.
nog ff en het is afgelopen en alles kan weer open. Voor eind mei nog.
Binnenkort niemand meer in het ziekenhuis met coronaklachten. Als dit geen reden meer is om alles open te gooien, dan weet ik het ook niet.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_193085993
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:24 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

nog ff en het is afgelopen en alles kan weer open. Voor eind mei nog.
Binnenkort niemand meer in het ziekenhuis met coronaklachten. Als dit geen reden meer is om alles open te gooien, dan weet ik het ook niet.
Denk je? Denk dat het wel tegen kan vallen.
https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
pi_193086537
Misschien een camper met sanitaire voorzieningen erin voor in July door NL toeren.

We zouden eigenlijk kamperen met de tent in Oostenrijk en Hongarije. Maar ik wil sowieso nu geen sanitair delen, ook al mag het wel in NL vanaf July.

[ Bericht 2% gewijzigd door HPoi op 12-05-2020 18:05:09 ]
pi_193086826
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:26 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Denk je? Denk dat het wel tegen kan vallen.
https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
ik kijk alleen naar oversterfte cijfers
als er geen oversterfte meer is, is het afgelopen met dit virus
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_193086896
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ik kijk alleen naar oversterfte cijfers
als er geen oversterfte meer is, is het afgelopen met dit virus
Gaat wel rap naar beneden.
En ik dacht ook: Mooi, en dan nu weer over tot de orde van de dag.

Die grafiek sterftecijfer per jaar volgt bijna al de normale sterfte per week he. Dus.

https://nos.nl/l/2333634

[ Bericht 7% gewijzigd door HPoi op 12-05-2020 18:13:18 ]
pi_193097710
Degenen die wel geboekt hebben kunnen beter hun geld terugeisen ipv voucher te accepteren.
Als de reis duurder gaat worden kan je mooi bijbetalen onder het mom van “veiligheid”.
Ondertussen trekken reisorganisaties lekker rente van je centen. Dit moet je niet willen.
pi_193097722
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:03 schreef quirina het volgende:
Degenen die wel geboekt hebben kunnen beter hun geld terugeisen ipv voucher te accepteren.
Als de reis duurder gaat worden kan je mooi bijbetalen onder het mom van “veiligheid”.
Ondertussen trekken reisorganisaties lekker rente van je centen. Dit moet je niet willen.
Geld terugeisen is niet zo maar te doen hoor en vouchers zijn nu zo ingericht dat ze na X aantal maanden (meestal 12) alsnog ongebruikt geruild kunnen worden voor cash.
pi_193097803
Het enige naaktstrand in België sluit vanwege corona. 8-)

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200513_04956961
pi_193097838
Ook liet Van Nieuwenhuizen weten dat consumenten die tóch hun geld terug willen hebben, maar naar de rechter moeten. Ook heeft ze in Brussel gepleit voor een (tijdelijke) aanpassing van de Europese Verordening, zodat consumenten verplicht worden een voucher te accepteren.

Bron: Consumentenbond

Hallo zeg moet je nog eens via een rechter je geld terug zien te krijgen. En een aanpassing via Brussel om consumenten te verplichten een voucher aan te nemen. Zijn ze helemaal van de pot gerukt!
:{w
pi_193097851
Mensen verliezen ook hun banen door deze coronacrisis en dan moet je ook nog een lijdensweg doorstaan om je eigen centen terug te krijgen is toch idioot dan.
pi_193097858
quote:
Wat is je punt? Ik heb bij KLM voor een voucher gekozen/moeten kiezen omdat KLM momenteel gewoon niet werkt met teruggave van geld omdat het 'onvoorziene/exceptionele omstandigheden' zijn. Als iedereen NU zijn/haar geld terugeist zal KLM niet meer te redden zijn. Waarom dan geen genoegen nemen met een voucher die je in principe hetzelfde oplevert (tenzij er een faillissement volgt).
pi_193097867
Oh nu in het nieuws mensen moeten gewoon hun geld terug moeten krijgen.
pi_193098046
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:21 schreef quirina het volgende:
Oh nu in het nieuws mensen moeten gewoon hun geld terug moeten krijgen.
Lijkt me ook niet meer dan terecht.

Onze vakantie is gisteren ook geannuleerd :(
pi_193098110
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat is je punt? Ik heb bij KLM voor een voucher gekozen/moeten kiezen omdat KLM momenteel gewoon niet werkt met teruggave van geld omdat het 'onvoorziene/exceptionele omstandigheden' zijn. Als iedereen NU zijn/haar geld terugeist zal KLM niet meer te redden zijn. Waarom dan geen genoegen nemen met een voucher die je in principe hetzelfde oplevert (tenzij er een faillissement volgt).
Ik zou met mijn ouders (70+, COPD), naar Bali gaan. Dit willen ze nu logischerwijs niet meer naar toe, vanwege de medische voorzieningen daar, waar men normaal niet over nadenkt.

Zelf wil ik wel gaan volgend jaar, maar dan zitten we nog met 2 tickets. KLM wil hier niks mee.

Ik heb aangeboden om voor de komende 3 jaar (dan ga ik dus 1x per jaar alleen) deze tickets te gebruiken, niet mogelijk.

Ik heb aangeboden om die drie tickets dan maar in een First Class-ticket om te zetten, niet mogelijk.

Ik heb aangeboden om met 2 andere personen te gaan, niet mogelijk tenzij er 200 euro per ticket wijzigingskosten worden betaald.

KLM wordt met belastinggeld overeind gehouden, prima, maar dan kan je op zijn minst mogen verwachten dat KLM wat flexibeler zou zijn.
  woensdag 13 mei 2020 @ 08:57:20 #125
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_193098218
Dat is idd zeer kwalijk te noemen.
Als ze echt dde poot stijf houden, en een klachtencommissie helpt niet, dan wellicht de publiciteit opzoeken?
Dan kan er vaak een hoop opeens wél.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 13 mei 2020 @ 09:00:20 #126
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_193098258
quote:
Ik neem ook geen voucher, heb geannuleerd en kan proberen m’n aanbetaling ook nog terug te krijgen.
Ik heb een reis geboekt met een reisorganisatie die met Transavia vliegt, en heb al berichten gelezen dat Transavia op omvallen staat.
Als dat gebeurd, en de reisorganisatie haalt het ook niet tot volgend jaar, ben ik alles kwijt.

Ik denk dat nog veel reisorganisaties en vliegtuigmaatschapijen het niet gaan halen. Heb je geen ene fuck meer aan je reisvoucher.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_193098375
Wordt dit nou een “krijg jij je geld terug of een voucher” topic? ;)
pi_193098700
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:49 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ik zou met mijn ouders (70+, COPD), naar Bali gaan. Dit willen ze nu logischerwijs niet meer naar toe, vanwege de medische voorzieningen daar, waar men normaal niet over nadenkt.

Zelf wil ik wel gaan volgend jaar, maar dan zitten we nog met 2 tickets. KLM wil hier niks mee.

Ik heb aangeboden om voor de komende 3 jaar (dan ga ik dus 1x per jaar alleen) deze tickets te gebruiken, niet mogelijk.

Ik heb aangeboden om die drie tickets dan maar in een First Class-ticket om te zetten, niet mogelijk.

Ik heb aangeboden om met 2 andere personen te gaan, niet mogelijk tenzij er 200 euro per ticket wijzigingskosten worden betaald.

KLM wordt met belastinggeld overeind gehouden, prima, maar dan kan je op zijn minst mogen verwachten dat KLM wat flexibeler zou zijn.
Maar een voucher van KLM is niet mogelijk voor jou?

Ben wel benieuwd naar de aanbevelingen van de EC vanmiddag. Misschien wat meer duidelijkheid voor de komende zomermaanden. Welke maatregelen bij vertrek en aankomst, quarantaine of niet, medisch paspoort o.i.d.

Misschien is Kroatië of Griekenland nog wel mogelijk deze zomer. Zij zien het zelf wel zitten. Nu moeten andere landen nog wel meerwerken natuurlijk.

Verder zie ik het nog niet zo positief in voor dit jaar.
pi_193098761
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:31 schreef Salina het volgende:

[..]

Maar een voucher van KLM is niet mogelijk voor jou?

Ben wel benieuwd naar de aanbevelingen van de EC vanmiddag. Misschien wat meer duidelijkheid voor de komende zomermaanden. Welke maatregelen bij vertrek en aankomst, quarantaine of niet, medisch paspoort o.i.d.

Misschien is Kroatië of Griekenland nog wel mogelijk deze zomer. Zij zien het zelf wel zitten. Nu moeten andere landen nog wel meerwerken natuurlijk.

Verder zie ik het nog niet zo positief in voor dit jaar.
Ja, maar alleen voor 3 personen die maar 1 jaar geldig is. Mijn ouders kunnen/willen niet meer.

Ik begrijp dat KLM het niet makkelijk heeft, maar dat hebben mijn ouders ook niet. En van KLM mag je, na een miljardeninjectie van belastingengeld, wel wat meer flexibiliteit verwachten.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2020 09:39:04 ]
pi_193098794
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:36 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ja, maar alleen voor 3 personen die maar 1 jaar geldig is. Mijn ouders kunnen/willen niet meer.
Maar met die voucher kan je toch een bc ticket kopen?
pi_193098826
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Maar met die voucher kan je toch een bc ticket kopen?
Ik mag die drie vouchers niet in 1 BC/FC-ticket omzetten van KLM.
pi_193098832
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Geld terugeisen is niet zo maar te doen hoor en vouchers zijn nu zo ingericht dat ze na X aantal maanden (meestal 12) alsnog ongebruikt geruild kunnen worden voor cash.
Maar dan moet dat geld er over 12 maanden wel zijn. Als een maatschappij als Transavia omvalt is het potje van 80 mil van het SGR/ANVR zo leeg en kan je alsnog fluiten naar je geld.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193098941
quote:
denk je dat echt ja, of misschien moeten ze ook gewoon huur betalen, en lonen en zo.
pi_193099274
quote:
:') de zakelijke rentes zijn momenteel negatief bij een saldo van boven de miljoen, dus echt rente trekken ja :') 0% bij alles daar onder

[ Bericht 1% gewijzigd door mschol op 13-05-2020 10:38:32 ]
pi_193099312
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:42 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Maar dan moet dat geld er over 12 maanden wel zijn. Als een maatschappij als Transavia omvalt is het potje van 80 mil van het SGR/ANVR zo leeg en kan je alsnog fluiten naar je geld.
Zijn er bij de SGR ook geen kleine lettertjes ergens, anders zal dat fonds idd zo leeg zijn dadelijk als de faillissementen gaan vallen.
pi_193099399
quote:

Hoe kom je daar nou weer bij? Het kost meer dan dat het ze oplevert hoor (negatieve rente). Bovendien hebben ze gewoon hun kosten.
pi_193099820
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn er bij de SGR ook geen kleine lettertjes ergens, anders zal dat fonds idd zo leeg zijn dadelijk als de faillissementen gaan vallen.
Nee, ze hebben ook geen ondersteuning van de overheid.
Dus of straks is iedereen z'n geld kwijt als de bedrijven om beginnen te vallen. Of de overheid geeft (net als bij banken) ineens ondersteuning en is het een sigaar uit eigen doos.

Ik heb nu een mooie voucher ter waarde van enkele 1000 euro's en over 5 maanden en een paar dagen claim ik mijn geld terug en zie ik wel wat er gebeurd.

Er is ook een groot risico bij het niet accepteren van een voucher, als je nu je poot stijf houd en je eist je geld terug (geen voucher) dan heb je ook geen backup van het SGR. Mocht het bedrijf tijdens je claim (die maanden kan gaan duren) om valt ben je je geld zeker kwijt en heb je geen ondersteuning van het SGR.

Ik heb veel overwogen en uiteindelijk is volgens mij het accepteren van een voucher en dan over 6 maanden je geld terug eisen nog altijd het verstandigste.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193099896
quote:
Belachelijk. Zeker de optie om dan maar met twee anderen te gaan lijkt me een prima oplossing. Even de naam op het ticket veranderen en klaar... kost ze letterlijk 2 minuten werk
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193100120
quote:
Ja ik denk ook dat je beter geld kunt terugeisen! Wie weet hoe het gaat lopen.. ik durf iig nog niet te boeken. Misschien deze vakantie een Airbnb in NL, maar waarschijnlijk nu al te laat prijzen stijgen enorm.

Maar zag gelukkig wel dat je servicekosten bij Airbnb kunt terugvragen voor je geboekte huisjes, omdat ze zich schijnbaar niet aan NL wet houden. Zag ik ook via Consumentenbond https://www.claimservice.nl/claims/airbnb/
pi_193101566
quote:

[..]

Je kunt die 2 tickets toch gewoon laten verlopen? Vouchers gaan namelijk per persoon verwerkt worden en na 12 maanden krijg je je geld terug.
  woensdag 13 mei 2020 @ 14:31:35 #141
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193102801
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 13:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je kunt die 2 tickets toch gewoon laten verlopen? Vouchers gaan namelijk per persoon verwerkt worden en na 12 maanden krijg je je geld terug.
Dan is de opstelling van KLM helemaal raar tenzij ze verwachten dat de wet wordt aangepast.
pi_193102878
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dan is de opstelling van KLM helemaal raar tenzij ze verwachten dat de wet wordt aangepast.
KLM wordt overspoeld door aanvragen en klachten van consumenten. Dit is voor hen denk ik de meest eenvoudige manier om stapsgewijs iedereen te voorzien in hun behoeften. Ik wacht al ruim 4 weken op m'n voucher iig - bedrijf staat gewoon op klappen zonder overheidssteun en duizenden banen staan op de tocht. Tenzij je direct crepeert van de honger wanneer je dat geld niet terugkrijgt, is enige sympathie voor al die mensen achter de naam KLM wel op z'n plaats lijkt me. Voucher aangevraagd en voor de rest zie ik wel hoe en wanneer.. komt vast goed en er zijn ergere zaken om ons druk over te maken momenteel lijkt me.
pi_193102988
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb de indruk van wel dat KLM zit te wachten dat ze die wet aanpassen.
pi_193103007
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

KLM wordt overspoeld door aanvragen en klachten van consumenten. Dit is voor hen denk ik de meest eenvoudige manier om stapsgewijs iedereen te voorzien in hun behoeften. Ik wacht al ruim 4 weken op m'n voucher iig - bedrijf staat gewoon op klappen zonder overheidssteun en duizenden banen staan op de tocht. Tenzij je direct crepeert van de honger wanneer je dat geld niet terugkrijgt, is enige sympathie voor al die mensen achter de naam KLM wel op z'n plaats lijkt me. Voucher aangevraagd en voor de rest zie ik wel hoe en wanneer.. komt vast goed en er zijn ergere zaken om ons druk over te maken momenteel lijkt me.
Maar, weinig sympathie met hoe zij met klanten omgaan. Dan bedoel ik in normale tijden. Weinig flexibel en alles kost geld.
pi_193103012
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:36 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ik begrijp dat KLM het niet makkelijk heeft, maar dat hebben mijn ouders ook niet. En van KLM mag je, na een miljardeninjectie van belastingengeld, wel wat meer flexibiliteit verwachten.
Eens hoor.

Sowieso is het wel wat cru dat die miljardenbedrijven zo makkelijk (extra) steun vragen. Het bedrijf van Richard Branson, Virgin, ook. Dat werd niet zo gewaardeerd in Groot-Brittannië, trouwens.

Ik snap wel dat je overheidssteun vraagt, zorgen dat je overeind blijft en werkgelegenheid garandeert, maar het is een beetje cru ten opzichte van heel veel andere veel kleinere bedrijven die veel eerder in de problemen komen natuurlijk.

En als je dan overheidssteun krijgt, zorg dan ook dat je je klanten (zoals jou en je ouders) dan gewoon netjes bediend.
pi_193103023
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:47 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Maar, weinig sympathie met hoe zij met klanten omgaan.
Mijn ervaring is anders best OK: via Whatsapp reageerden ze redelijk snel (meestal wel binnen 1 werkdag) en ze namen alle tijd voor mijn vragen over de onduidelijkheid die er toen (nog) was. Ze kunnen het toch nooit voor al hun klanten goed doen..
pi_193103086
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En nee sympathie voor KLM heb ik ook niet. Als je je centen er aan spendeert ga je het toch niet goed vinden dat je het geld niet terugkrijgt?
Van dat geld liever andere dingen doen toch? En bovendien in ander sectoren verliezen mensen ook hun baan nu en die hebben zeker liever geld terug en niet pas na een jaar of via een geschillencomissie/rechter.
Je poen is je poen. Dan gaat KLM maar lekker met de collectebus rond hoor om KLM te redden.
  woensdag 13 mei 2020 @ 14:54:49 #148
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_193103107
KLM hadden ze gewoon moeten laten vallen. Was ook enigszins logisch geweest in deze tijd van klimaathysterie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193103147
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:54 schreef PzKpfw het volgende:
KLM hadden ze gewoon moeten laten vallen. Was ook enigszins logisch geweest in deze tijd van klimaathysterie.
Dan snap je belang klm/Schiphol totaal niet voor nl economie.
pi_193103153
Easyjet of je geld terug of voucher met ¤10 extra. Kijk dat is service.
pi_193103177
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:56 schreef RipCity het volgende:

[..]

Dan snap jij niet dat KLM wel door een partij zal worden overgenomen. Of andere maatschappijen nemen de plek over. Werk zal er wel blijven.
pi_193103178
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:57 schreef potjecreme het volgende:
Easyjet of je geld terug of voucher met ¤10 extra. Kijk dat is service.
Ben benieuwd wat Sunweb gaat doen. Zou over 3 weken gaan.
pi_193103188
quote:

[..]

Inderdaad zeg, maar mensen zijn weer puur egoïstisch ingesteld in deze en kijken niet verder..
pi_193103193
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:54 schreef PzKpfw het volgende:
Dat denk ik dan ook weer niet. Het laten vallen van dat soort miljardenondernemingen is ook niet echt gezond voor de economie, hè.
pi_193103211
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Inderdaad zeg, maar mensen zijn weer puur egoïstisch ingesteld in deze en kijken niet verder..
Met het geld kan je een heleboel andere bedrijven helpen. Zij zijn net zoveel waard hoor.
  woensdag 13 mei 2020 @ 15:00:34 #156
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_193103213
quote:

[..]

Met dat geld kunnen er beter meer andere baantjes gered worden i.p.v. die overbetaalde piloten.
Op 't randje en erover.
pi_193103220
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 15:00 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Met dat geld kunnen beter andere baantjes gered worden i.p.v. die overbetaalde piloten.
Bij KLM werken wel meer mensen dan slechts 'overbetaalde piloten'
  woensdag 13 mei 2020 @ 15:01:57 #158
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_193103231
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:59 schreef Salina het volgende:

[..]

Dat denk ik dan ook weer niet. Het laten vallen van dat soort miljardenondernemingen is ook niet echt gezond voor de economie, hè.
Alsof ik daar iets mee te maken heb. Vliegen is pure luxe en wel een van de eerste dingen die we kunnen opofferen.
Op 't randje en erover.
  woensdag 13 mei 2020 @ 15:02:32 #159
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_193103237
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bij KLM werken wel meer mensen dan slechts 'overbetaalde piloten'
Waar ontken ik dat precies?
Op 't randje en erover.
pi_193103240
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 15:01 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Alsof ik daar iets mee te maken heb. Vliegen is pure luxe en wel een van de eerste dingen die we kunnen opofferen.
OK. :D
pi_193103270
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 15:02 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Waar ontken ik dat precies?
Nergens - maar KLM bestaat uit veel meer dan slechts piloten of stewardessen me dunkt.
  woensdag 13 mei 2020 @ 15:06:39 #162
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_193103276
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nergens - maar KLM bestaat uit veel meer dan slechts piloten of stewardessen me dunkt.
Dat ontken ik ook niet.
Op 't randje en erover.
pi_193103279
A: Zijn die plannen van de EU ergens te lezen?
Q: ja hier

https://www.euronews.com/(...)o-save-your-vacation

Kan ik met de auto naar een vakantiehuisje in Frankrijk? Misschien. Maar hoe leuk is vakantie als je niet normaal uit eten kan, op een terrasje kan zitten of op het strand kan liggen.

[ Bericht 83% gewijzigd door zoost op 13-05-2020 15:15:44 ]
pi_193104260
Transavia gooit alle vluchten tot 3 juni eruit. Laat komende week weten wat ze met de vluchten daarna doen.

Ik vlieg 3 juni met transavia *O*
pi_193104315
quote:
Zo wil Brussel toerisme opstarten: grenzen open voor EU-landen in zelfde fase

13 mei 2020 14:17

De meeste grenzen in het Schengengebied zijn nog gesloten, maar als het aan de Europese Commissie ligt, moet het voor EU-burgers mogelijk zijn om komende zomer op vakantie te gaan. Om dit voor elkaar te krijgen is woensdag een set aanbevelingen over hygiëne, afstand, vervoer en grenscontroles gepresenteerd in Brussel, al is het aan de lidstaten zelf om te bepalen hoe ze het toerisme weer opstarten.

"Het wordt geen normale zomer, voor niemand van ons. Maar als we samenwerken, hoeven we hem niet als verloren te beschouwen", zei vicevoorzitter Margrethe Vestager tijdens de presentatie. "Dit is allereerst belangrijk voor alle mensen die leven van het toerisme en daarnaast voor de mensen die graag op vakantie willen."

Begin maart zagen we dat het ene na het andere land op eigen initiatief de grenzen sloot. Brussel kreeg kritiek omdat een gecoördineerde aanpak ontbrak. De Commissie doet nu een poging om het openen van de grenzen minder chaotisch te laten verlopen dan de sluiting.

Het opheffen van de reisbeperkingen moet volgens Brussel in stappen gebeuren. Landen die ongeveer in dezelfde fase zitten en een vergelijkbaar risicoprofiel hebben, kunnen de grenzen voor elkaar openen. De data die het Europees centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC) bijhoudt, is daarbij leidend. De reizigers moeten tijdens de hele reis, ook bij de grensovergangen, de mogelijkheid hebben om afstand te houden of zichzelf te beschermen.

Daarbij moet in acht worden genomen dat landen onderling niet mogen discrimineren. Als een land de grenzen opent voor een bepaalde regio, moet dat gebeuren voor alle regio's die in dezelfde fase zitten. Het is dus niet de bedoeling dat landen onderling afspraken gaan maken (iets waar bijvoorbeeld Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk de laatste dagen achter de schermen mee bezig leken te zijn).
Lidstaten beslissen zelf over openen van grenzen en opstarten toerisme

Het is sowieso nog altijd aan de lidstaten zelf om te beslissen of en voor wie ze de grenzen weer openen. Griekenland en Portugal, beide tot nu toe minder hard getroffen door het coronavirus dan andere EU-landen, hebben al laten weten dat ze staan te springen om toeristen. Niet gek als je je bedenkt dat het toerisme daar 20 procent bijdraagt aan het bruto binnenlands product (bbp). Andere landen zijn voorzichtiger en zijn vooralsnog eerst bezig met het opstarten van vakantie in eigen land.

Daarnaast heeft de Commissie richtlijnen opgesteld voor een veilig en geleidelijk herstel van het passagiersvervoer per vliegtuig, trein, auto, bus en boot. Ook zijn criteria opgesteld voor de ontwikkeling van gezondheidsprotocollen voor accommodatie, eet- en drinkgelegenheden en toeristische attracties als stranden. De verschillende maatregelen in landen met betrekking tot het gebruik van beschermingsmiddelen en het houden van afstand moeten hierbij in acht worden genomen.
https://www.nu.nl/buitenl(...)-in-zelfde-fase.html

Ik ben benieuwd :Y
pi_193104442
Gaan al die mensen die nu geen voucher willen accepteren volgend jaar lopen janken dat de prijzen voor vliegen opeens veel hoger zijn? Dan vinden ze alweer zielig en onterecht behandeld.

Accepteer dat het uitzonderlijke tijden zijn en dat dingen dan anders gaan dan je zelf wilt. Door een voucher te accepteren weet je dat je volgend jaar voor de zelfde prijs op reis kunt of alsnog je geld terug krijgt.

Soms wordt ik moe van die jankcultuur.
pi_193104450
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:18 schreef qajariaq het volgende:
Gaan al die mensen die nu geen voucher willen accepteren volgend jaar lopen janken dat de prijzen voor vliegen opeens veel hoger zijn? Dan vinden ze alweer zielig en onterecht behandeld.

Accepteer dat het uitzonderlijke tijden zijn en dat dingen dan anders gaan dan je zelf wilt. Door een voucher te accepteren weet je dat je volgend jaar voor de zelfde prijs op reis kunt of alsnog je geld terug krijgt.

Amen.
pi_193104485
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Transavia gooit alle vluchten tot 3 juni eruit. Laat komende week weten wat ze met de vluchten daarna doen.

Ik vlieg 3 juni met transavia *O*
Tot en met 3 juni.
pi_193104493
quote:
Griekenland en Portugal staan te springen om toeristen.
Wij ook om op vakantie te gaan. Ik zie geen verschil tussen het strand in Zandvoort en in Griekenland, behalve dat het daar warmer en aangenamer is. Plus dat je meer de ruimte hebt. Eigenlijk is het beter qua virusbestrijding om naar daar te gaan, dan naar Zandvoort, gelet op dichtheid mensenmassa.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_193104519
quote:
Door een voucher te accepteren weet je dat je volgend jaar voor de zelfde prijs op reis kunt of alsnog je geld terug krijgt.
Is dat zo? Dat is zeker niet overal het geval. Dan staat de voucher voor hetzelfde bedrag als de reis nu. En wie zegt dat ze dan nog vliegen op de locatie waar je ook nog een accommodatie voucher van gaat krijgen? Dat krijg je ook als mensen los vlucht en accommodatie boeken.

En dan heb je ook nog mensen die hun baan zijn kwijt geraakt of dreigen kwijt te raken. Die hebben iets meer aan geld dan aan een voucher. Was het allemaal maar zo simpel.

Ik zelf ambieer komende jaren overigens geen vliegreis.
pi_193104536
quote:

Nou ik ga sowieso een zaak beginnen als ik mijn geld niet terug krijg. Gewoon überhaupt om vervelend te gaan doen. _O_
pi_193104548
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:21 schreef alpeko het volgende:

[..]

Is dat zo? Dat is zeker niet overal het geval. Ik zelf ambieer komende jaren overigens geen vliegreis.
Tenzij de hele sector omvalt maar dan is er waarschijnlijk wel meer om je zorgen over te maken.
pi_193104608
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Wij ook om op vakantie te gaan. Ik zie geen verschil tussen het strand in Zandvoort en in Griekenland, behalve dat het daar warmer en aangenamer is. Plus dat je meer de ruimte hebt. Eigenlijk is het beter qua virusbestrijding om naar daar te gaan, dan naar Zandvoort, gelet op dichtheid mensenmassa.
dan ga je niet naar hutjemutjestrand zandvoort maar naar 1 van de vele andere stranden die de kust van nederland rijk is, waar het NIET hutjemutje is :')
pi_193104626
quote:

Want jij kan in mensen hun portemonnee kijken. Jij weet hoe hun plannen er volgend jaar uitzien? Als mensen hun geld terug willen moeten ze dat gewoon terugkrijgen.
pi_193104646
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:27 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Want jij kan in mensen hun portemonnee kijken. Jij weet hoe hun plannen er volgend jaar uitzien? Als mensen hun geld terug willen moeten ze dat gewoon terugkrijgen.
Ja.. maar dat kan nu niet direct door deze wereldwijde pandemie. Deal with it.
pi_193104651
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja.. maar dat kan nu niet direct door deze wereldwijde pandemie. Deal with it.
Het kan wel. Ze willen niet.
pi_193104656
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:28 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Het kan wel. Ze willen niet.
Bron?
pi_193104671
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:27 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Jij kan in de portemonnee kijken van bedrijven? Kennelijk konden die mensen dit jaar dat geld missen.

Ja, na een jaar kunnen ze het terug krijgen. Bij sommige mensen dringt het nog niet door dat er een wereldwijde ramp aan het voltrekken is.
pi_193104719
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:23 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Tenzij de hele sector omvalt maar dan is er waarschijnlijk wel meer om je zorgen over te maken.
Dat gaat toch wel gebeuren bij de prijsvechters. Is het niet dit jaar dan volgend jaar wel. Die tijden zijn voorbij.
pi_193104788
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bron?
Het kan zijn dat zij dan leningen moeten aangaan of meer steun vanuit de overheid. Waarom moet dat ook maar het het bordje van de consument?
pi_193104890
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:32 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat gaat toch wel gebeuren bij de prijsvechters. Is het niet dit jaar dan volgend jaar wel. Die tijden zijn voorbij.
Zeker, des te belangrijker is het om een gevestigde naam als KLM te behouden voor Nederland.
pi_193104915
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:35 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Het kan zijn dat zij dan leningen moeten aangaan of meer steun vanuit de overheid. Waarom moet dat ook maar het het bordje van de consument?
Omdat jij eerder wel vertrouwen in die firma had en de rest van NL daar niet aan mee hoef te betalen.

BTW ik heb een boot naar Engeland geboekt wat ik mogelijk helemaal niet terug krijg. Er is gewoon een wereldwijd probleem en daar hebben jij en ik kosten aan. Jammer dan.
pi_193105194
quote:

De prijzen worden sowieso hoger. Dus je kan 2 dingen doen:

-Voucher accepteren en bijbetalen
-Voucher niet accepteren en volgend jaar zoeken naar de dan beste prijs (mogelijk bij een andere aanbieder)

Ik weet mijn keuze al wel..
pi_193105212
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:57 schreef delano.888 het volgende:

[..]

De prijzen worden sowieso hoger. Dus je kan 2 dingen doen:

-Voucher accepteren en bijbetalen
-Voucher niet accepteren en volgend jaar zoeken naar de dan beste prijs (mogelijk bij een andere aanbieder)

Ik weet mijn keuze al wel..
Of: voucher accepteren en ongebruikt laten indien prijzen stijgen en je cash na 1 jaar ontvangen. Zelfde situatie.
pi_193105251
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:57 schreef delano.888 het volgende:

Maar dat voucher is wel gedekt door anvr en geld terug krijg je niet als de maatschappij omvalt.
pi_193105641
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:26 schreef mschol het volgende:

[..]

dan ga je niet naar hutjemutjestrand zandvoort maar naar 1 van de vele andere stranden die de kust van nederland rijk is, waar het NIET hutjemutje is :')
Daar is het dan ook hutjemutje, aangezien we bijna allemaal in NL zullen moeten blijven. En gaat gemeente HutjeMutje de parkeerplaats dicht gooien omdat ze de aanloop niet willen. En met OV mag je ook niet
pi_193106482
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 17:00 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Maar dat voucher is wel gedekt door anvr en geld terug krijg je niet als de maatschappij omvalt.
:?
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 18:16:48 #188
236264 crew  capricia
pi_193106539
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 17:23 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Daar is het dan ook hutjemutje, aangezien we bijna allemaal in NL zullen moeten blijven. En gaat gemeente HutjeMutje de parkeerplaats dicht gooien omdat ze de aanloop niet willen. En met OV mag je ook niet
Genoeg kust waar het vaak toch wel rustig is. Zeeland enzo.

Er zijn tenslotte ook geen Zimmer Frei toeristen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_193106559
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Zeeland....
pi_193106561
quote:

[..]

Onee?
pi_193106611
quote:

[..]

Je mag er niet naar toe....
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 18:23:23 #192
236264 crew  capricia
pi_193106632
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:21 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Is toch al weer toegestaan per mei?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 18:24:25 #193
236264 crew  capricia
pi_193106657
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:18 schreef Salina het volgende:

[..]

Onee?
In dat geval neem ik aan dat wij ook welkom zijn in DL.
Of zo.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 13 mei 2020 @ 18:24:31 #194
438527 MissButterflyy
pi_193106658
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:21 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik ben vorige week naar Zeeland geweest. Gewoon toegang tot het strand.
pi_193106664
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Is toch al weer toegestaan per mei?
Je hebt niet gehoord dat treinen worden stilgezet en parkeerplaatsen worden afgesloten?
pi_193106715
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:24 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Je hebt niet gehoord dat treinen worden stilgezet en parkeerplaatsen worden afgesloten?
Je loopt beetje achter qua nieuws :D

Alleen naar Zandvoort en niet allemaal gestopt maar gefaseerd toegelaten puur zodat er genoeg ruimte in trein was. Alle andere stranden geen enkel probleem.
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 18:28:49 #197
236264 crew  capricia
pi_193106721
quote:

[..]

In Zeeland?
Nee. Alleen die trein naar Zandvoort ofzo.
Gewoon niet allemaal tegelijkertijd gaan hè.

Maar goed. Wij hebben CenterParcs geboekt. Toch even weg met de kinderen.
En mocht Oostenrijk /DL open zijn, rijden we daarna daarheen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 13 mei 2020 @ 18:36:17 #198
438527 MissButterflyy
pi_193106835
quote:

[..]

Zandvoort is geen Zeeland.
pi_193106857
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:24 schreef capricia het volgende:

[..]

In dat geval neem ik aan dat wij ook welkom zijn in DL.
Of zo.
Ik ben afgelopen weekend naar Zeeland geweest, op bezoek bij mijn ouders. Ben opgegroeid in ZL. Netjes op afstand, 1,5 meter enzo, niet gekust, geknuffeld of aangeraakt. ;)

Op de weg terug (zondag) zag ik toch genoeg witte nummerborden weer richting Hause rijden. Merendeel Duits, een enkeling Belgisch.

En die mensen kwamen echt niet naar ZL voor noodzakelijk/essentieel bezoek (werk dus), kan ik je verzekeren. Of ze gaan altijd met camper of aanhangwagen naar hun werk, kan ook, natuurlijk.

En nee, wij zijn niet welkom in DL, althans niet zonder noodzaak. Misschien straks/binnenkort trouwens wel, ik las dat Nordrhein-Westfalen in overleg wil of al is geweest met de NL regering over bepaalde voorwaarden voor bezoek. En ook Niedersaksen, de andere Duitse deelstaat grenzend aan NL.
pi_193106878
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:37 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen weekend naar Zeeland geweest, op bezoek bij mijn ouders. Ben opgegroeid in ZL. Netjes op afstand, 1,5 meter enzo, niet gekust, geknuffeld of aangeraakt. ;)

Op de weg terug (zondag) zag ik toch genoeg witte nummerborden weer richting Hause rijden. Merendeel Duits, een enkeling Belgisch.

En die mensen kwamen echt niet naar ZL voor noodzakelijk/essentieel bezoek (werk dus), kan ik je verzekeren. Of ze gaan altijd met camper of aanhangwagen naar hun werk, kan ook, natuurlijk.

En nee, wij zijn niet welkom in DL, althans niet zonder noodzaak. Misschien straks/binnenkort trouwens wel, ik las dat Nordrhein-Westfalen in overleg wil of al is geweest met de NL regering over bepaalde voorwaarden voor bezoek. En ook Niedersaksen, de andere Duitse deelstaat grenzend aan NL.
15 juni alles weer toegankelijk in duitsland.

Vanaf het weekend al versoepelt.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)trole-vanaf-zaterdag
pi_193106931
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:28 schreef RipCity het volgende:

[..]

Je loopt beetje achter qua nieuws :D

Alleen naar Zandvoort en niet allemaal gestopt maar gefaseerd toegelaten puur zodat er genoeg ruimte in trein was. Alle andere stranden geen enkel probleem.
Nee hoor, heb je 40 minuten geleden de persconferentie van Rutte gehoord?
pi_193108194
Europa gaat wel lukken in juli, met de auto ^O^

Plan was Ibiza eind juni. Dat zal hem niet worden. Dan maar last-minute met de auto richting Frankrijk ofzo.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2020 19:51:15 ]
  woensdag 13 mei 2020 @ 22:33:54 #203
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_193111572
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:38 schreef RipCity het volgende:

[..]

15 juni alles weer toegankelijk in duitsland.

Vanaf het weekend al versoepelt.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)trole-vanaf-zaterdag
Dan neem ik aan dat het land ook weer voor toeristische doeleinden bezocht kan worden. Had het jaar 2020 al zowat opgegeven qua vakantietrips, dus een meevaller dat een roadtrip(je) over de landsgrenzen tóch wat kansrijker wordt in de aankomende zomer.
pi_193111926
Wel fijn dat de Duitse grenzen steeds meer open gaan dan. Wellicht dat een stedentripje Berlijn met de trein in de zomer wel weer mogelijk is. Rijden iig vanaf AMS weer directe IC’s naar Berlijn vanaf juni. Zolang we de grens over mogen en de horeca daar ook open is maar die kant op. Hoeven we ook niet te vliegen.
pi_193115727
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:47 schreef F.Sinatra het volgende:
Europa gaat wel lukken in juli, met de auto ^O^

Plan was Ibiza eind juni. Dat zal hem niet worden. Dan maar last-minute met de auto richting Frankrijk ofzo.
Zo lang de horeca maar een beetje wil openen en wellicht (met aanpassingen) wat toeristische trekpleisters. Dan is een tripje naar België, Duitsland of Frankrijk heel zo slecht nog niet ergens in Juli/Augustus inderdaad :Y
pi_193116070
Frankrijk gaat wel een lastig verhaal worden, hoor. Ik help het hopen voor de vele Francofielen, maar ik las geen goede berichten over de kansen op toeristisch bezoek in Frankrijk, Spanje en Italië.

Meer kans maak je bij Kroatië en Griekenland. Die staan wel open voor toerisme en hebben het virus ook goed onder controle.
Maar van de Fransen hoef je echt niets te verwachten de komende maanden.

Overigens is dit geen reclame voor Griekenland of Kroatië ofzo hoor. Hoewel het wel beiden erg mooie, leuke landen zijn. Zelf 5 keer naar Kroatië en 3 keer naar Griekenland geweest. En Kroatië kun je met de auto nog wel heen, ook wel handig in deze tijd (i.v.m. risico bij vliegen).
pi_193119455
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:37 schreef Salina het volgende:

[..]

Maar de DE-NL grens is als enige altijd open gebleven.
Voor de rest heeft DE de grens met iedereen gesloten. Iemand een idee waarom NL uitgezonderd was?
pi_193119493
quote:

Uhm nee, je voucher heeft een bepaalde waarde en de kans is dus groot dat je mag bijbetalen.
pi_193119530
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Voor de rest heeft DE de grens met iedereen gesloten. Iemand een idee waarom NL uitgezonderd was?
Wij hebben meer last van de duitsers hier in NL dan zij van ons vrees ik.. Ik zag afgelopen weekend op Scheveningen zelfs een aantal duitse auto's staan..
pi_193119624
quote:

[..]

Nee hoor, volgens mij niet. Ja, eenrichtingsverkeer. Dat bedoel je.

NL mochten Duitsland niet in, andersom wel. Omdat wij zo'n slappe faalregering hebben. NL mochten Duitsland echt niet in zonder noodzaak/essentieel werkverkeer. Er werd ook streng op gecontroleerd.

Andersom? Duitsers werd "afgeraden" om naar NL te komen zonder essentiële noodzaak. Er werd niet gecontroleerd, maar men werd aan de grens "ontmoedigd" om toch maar NL binnen te komen.
pi_193119746
quote:

[..]

vrachtverkeer over de weg
pi_193123433
Luchtvaartmaatschappij KLM gaat klanten van wie de vlucht geannuleerd wordt, de mogelijkheid bieden om hun geld terug te krijgen. Daarmee komt de luchtvaartmaatschappij tegemoet aan de nadrukkelijke boodschap van Brussel gisteren om klanten de keuze te bieden.

Het gaat alleen om passagiers van wie de vlucht de komende periode geannuleerd gaat worden. Zij krijgen de keuze tussen een voucher of cash, als zij een voucher weigeren.

https://www.ad.nl/economi(...)geld-terug~acbbe6fb/
pi_193123959
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:40 schreef alpeko het volgende:

Het gaat alleen om passagiers van wie de vlucht de komende periode geannuleerd gaat worden. Zij krijgen de keuze tussen een voucher of cash, als zij een voucher weigeren.

Ondanks dat ik reeds in de molen zit voor een voucher, heb ik toch navraag gedaan bij KLM of zij ook mensen met reeds een dergelijke aanvraag alsnog een keuze geven om voor geld te gaan (mede vanwege famileleden waarvan de vluchten nog niet geannuleerd zijn).
pi_193124941
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ondanks dat ik reeds in de molen zit voor een voucher, heb ik toch navraag gedaan bij KLM of zij ook mensen met reeds een dergelijke aanvraag alsnog een keuze geven om voor geld te gaan (mede vanwege famileleden waarvan de vluchten nog niet geannuleerd zijn).
Lijkt me haast wel toch?! Zou we krom zijn anders.
pi_193125873
Goed, vandaag mail gehad van Sunweb. Krijg dus een voucher. Zou eigenlijk de rest van de betaling nog moeten voldoen maar heb aangegeven dat ik dat niet ga doen. Krijg alleen een voucher over het reeds aanbetaalde bedrag.

Voelt al wat fijner, wellicht dat ik dat bedrag ook nog probeer terug te halen maar voor nu is het even goed zo :)
pi_193126344
Ik hou onze vouchers gewoon, zelfs als we het om kunnen zetten naar geld. Kunnen het missen en ik verwacht dat we eind van het jaar alsnog wel kunnen vliegen. Maar wel goed om te lezen dat ze mensen voortaan laten kiezen.
pi_193128549
Snap niet dat er nog mensen zijn die nog hopen om deze zomer op vakantie te gaan.

Tot op het laatste moment niet weten of het feest überhaupt wel doorgaat. En tijdens de vakantie het risico lopen alsnog gestrand te raken als de pleuris weer uitbreekt. Onstpannen is anders.

Lekker onbezorgd over de boulevard slenteren is er ook niet meer bij. Niet zomaar een leuk terrasje kunnen pakken, omdat het met 30 man alweer vol zit. Of omdat horeca alleen op reservering gaat. Zomaar ergens weggestuurd kunnen worden omdat het volgens de lokale autoriteiten te druk is.

In de rij voor de winkel. Overal en nergens vragen moeten beantwoorden over je gezondheid. Verplicht met een masker over straat, alsof je Michael Jackson bent. Rekening moeten houden met het sanitair dat bijna overal gesloten is. In het hotel of de camping geacht worden om constant die anderhalve meter te bewaren. Geen spontane dingen meer kunnen doen, alles van te voren moeten reserveren om er in te kunnen. Sowieso veel minder te doen dan normaal, de belangrijke bezienswaardigheden zullen nu vaak gesloten zijn.

Nou, wat relaxed zeg. :N

Misschien wordt het de volgende maanden wel weer wat beter, maar zoals het er nu uitziet lijkt het me helemaal niks.
pi_193129704
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:23 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Snap niet dat er nog mensen zijn die nog hopen om deze zomer op vakantie te gaan.

Tot op het laatste moment niet weten of het feest überhaupt wel doorgaat. En tijdens de vakantie het risico lopen alsnog gestrand te raken als de pleuris weer uitbreekt. Onstpannen is anders.

Lekker onbezorgd over de boulevard slenteren is er ook niet meer bij. Niet zomaar een leuk terrasje kunnen pakken, omdat het met 30 man alweer vol zit. Of omdat horeca alleen op reservering gaat. Zomaar ergens weggestuurd kunnen worden omdat het volgens de lokale autoriteiten te druk is.

In de rij voor de winkel. Overal en nergens vragen moeten beantwoorden over je gezondheid. Verplicht met een masker over straat, alsof je Michael Jackson bent. Rekening moeten houden met het sanitair dat bijna overal gesloten is. In het hotel of de camping geacht worden om constant die anderhalve meter te bewaren. Geen spontane dingen meer kunnen doen, alles van te voren moeten reserveren om er in te kunnen. Sowieso veel minder te doen dan normaal, de belangrijke bezienswaardigheden zullen nu vaak gesloten zijn.

Misschien wordt het de volgende maanden wel weer wat beter, maar zoals het er nu uitziet lijkt het me helemaal niks.
Een all inclusive strandvakantie is prima te doen, eten in resort, veel bakken in de zon, en de uitjes plannen.

Dat was mijn plan voor juli, en ik hoop nog altijd dat het door gaat.
pi_193129746
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:00 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Een all inclusive strandvakantie is prima te doen, eten in resort, veel bakken in de zon, en de uitjes plannen.

Hopen kan altijd, maar ik zou me nu niet teveel vastleggen, als ik jou was.
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:02:34 #220
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193129765
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:23 schreef Jake_Skywalker het volgende:

Ik heb een week een jeugdherberg geboekt in Nederland, kan prima doorgaan, kijk er naar uit. Tofheid!

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193129806
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hopen kan altijd, maar ik zou me nu niet teveel vastleggen, als ik jou was.
Doe ik ook niet, weet dat de kans klein is, maar vooralsnog heeft de maatschappij niks besloten, dus we wachten rustig af.
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:55:04 #222
489693 Markesh
Antispecisist
pi_193131178
quote:

[..]

Je weet niet hoe het eraan toe zal gaan in de resorts als ze opengaan?
pi_193131727
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:55 schreef Markesh het volgende:

[..]

Je weet niet hoe het eraan toe zal gaan in de resorts als ze opengaan?
Nee ik heb geen glazen bol, maar jij blijkbaar wel, dus vertel?
pi_193131873
Wij hebben eind juni lekker met een mannetje of 8 een bungalow afgehuurd tegen de Duitse grens.

Hopelijk is het dan ook weer gewoon mogelijk naar Duitsland te rijden voor wat vermaak.

Vliegen naar het buitenland laat staan het bezoeken van grote resorts met duizenden mensen zit er deze zomer gewoon niet in. Dat boek is gesloten. Misschien volgend jaar als er een een vaccin is.
blablablabla
pi_193131910
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:21 schreef Elan het volgende:
Wij hebben eind juni lekker met een mannetje of 8 een bungalow afgehuurd tegen de Duitse grens.

Hopelijk is het dan ook weer gewoon mogelijk naar Duitsland te rijden voor wat vermaak.

Vliegen naar het buitenland laat staan het bezoeken van grote resorts met duizenden mensen zit er deze zomer gewoon niet in. Dat boek is gesloten. Misschien volgend jaar als er een een vaccin is.
Dat kan nu ook al, naar Duitsland rijden.
pi_193131923
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:23 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat kan nu ook al, naar Duitsland rijden.
Risico is nog behoorlijk dat je gecontroleerd gaat worden zeker met een NL kenteken.

Als je dan geen goed verhaal hebt zal men dat je niet in dank afnemen.
blablablabla
pi_193133742
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Risico is nog behoorlijk dat je gecontroleerd gaat worden zeker met een NL kenteken.

Als je dan geen goed verhaal hebt zal men dat je niet in dank afnemen.
Tsja, dat is wat anders. Maar ze houden je niet tegen als jij gewoon door wilt.
  donderdag 14 mei 2020 @ 23:36:08 #228
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193134827
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 22:35 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Tsja, dat is wat anders. Maar ze houden je niet tegen als jij gewoon door wilt.
Ik woon niet in de grensstreek dus kom er ook niet heel geregeld, maar voor zowel Duitsers die naar Nederland willen gaan of andersom zijn er nu toch dezelfde regels?
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_193137291
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 23:36 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ik woon niet in de grensstreek dus kom er ook niet heel geregeld, maar voor zowel Duitsers die naar Nederland willen gaan of andersom zijn er nu toch dezelfde regels?
Ik heb richting Duitsland nog geen controle gezien of gehad. Het Europese hoofdkantoor van het bedrijf waar ik werk ligt in Duitsland, dus heb sowieso 'permissie' maar dus 0 controles gezien. Andersom wel. Er is geen reisverbod.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2020 08:12:58 ]
  vrijdag 15 mei 2020 @ 09:58:59 #230
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_193138509
Ik wil 2e week Juni een weekendje weg in Duitsland. Moet ik mij zorgen maken dat ik de grens niet over kom ivm niet noodzakelijk reizen?
  vrijdag 15 mei 2020 @ 10:09:52 #231
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_193138625
Woon zelf aan de grens met Duitsland. Nog geen controle gezien aan de grens. Wel voor verkeer van Duitsland naar Nederland maar niet andersom. Het is ook niet verboden om Duitsland in te gaan.
Net efkes anges
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 15 mei 2020 @ 10:12:11 #232
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_193138646
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 09:58 schreef Schild het volgende:
Ik wil 2e week Juni een weekendje weg in Duitsland. Moet ik mij zorgen maken dat ik de grens niet over kom ivm niet noodzakelijk reizen?
Nee
pi_193142266
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 10:09 schreef Sjoerd102 het volgende:
Woon zelf aan de grens met Duitsland. Nog geen controle gezien aan de grens. Wel voor verkeer van Duitsland naar Nederland maar niet andersom. Het is ook niet verboden om Duitsland in te gaan.
Zelfs dat is niet eens superstreng, want genoeg Duitse kentekens weer op de Nederlandse wegen.
pi_193142293
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:09 schreef quirina het volgende:

[..]

Zelfs dat is niet eens superstreng, want genoeg Duitse kentekens weer op de Nederlandse wegen.
Omdat ze gewoon doormogen. Ze worden alleen geadviseerd om om te draaien maar je mag daarna doorrijden :)

[ Bericht 0% gewijzigd door RipCity op 15-05-2020 16:49:03 ]
pi_193142919
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 16:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Goed, vandaag mail gehad van Sunweb. Krijg dus een voucher. Zou eigenlijk de rest van de betaling nog moeten voldoen maar heb aangegeven dat ik dat niet ga doen. Krijg alleen een voucher over het reeds aanbetaalde bedrag.

Voelt al wat fijner, wellicht dat ik dat bedrag ook nog probeer terug te halen maar voor nu is het even goed zo :)
Wat voor paupervakantie had je geboekt |:)

@Zipportal
pi_193144099
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb een week een jeugdherberg geboekt in Nederland, kan prima doorgaan, kijk er naar uit. Tofheid!

Als jullie het leuk lijkt, vooral doen natuurlijk, maar voor mij is de lol er wel een beetje af zo. En een beetje half half voelt ook als zonde van het geld.

Geef dat geld dan liever op een later moment uit ;)
pi_193144174
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:10 schreef RipCity het volgende:

[..]

Omdat ze gewoon doormogen. Ze worden alleen geadviseerd om te draaien maar je mag daarna doorrijden :)
Ze draaien om in onze kustplaatsen haha.
pi_193144480
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 16:24 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

[..]

Als jullie het leuk lijkt, vooral doen natuurlijk, maar voor mij is de lol er wel een beetje af zo. En een beetje half half voelt ook als zonde van het geld.

Voor mij is het geslaagd zodra ik op een andere bestemming ben. O+ Ook met de nodige aanpassingen, daardoor heb ik echt niet minder plezier. Misschien waardeer je het juist meer.
Moet er niet aan denken om thuis te blijven.
pi_193144782
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:00 schreef Pisces29 het volgende:

Voor mij is het geslaagd zodra ik op een andere bestemming ben. O+ Ook met de nodige aanpassingen, daardoor heb ik echt niet minder plezier. Misschien waardeer je het juist meer.
Moet er niet aan denken om thuis te blijven.
Ik vind het niet erg om thuis te blijven. Ik hoef niet per se ergens anders heen. Ook thuis kun je er voor jezelf een feestje van maken.

Niet dat ik een hekel heb aan reizen of zo, maar die verre bestemmingen, die komen later wel weer.

Verwonder me er sowieso vaak over dat zoveel mensen in de zomer per se ‘weg’ willen om tot rust te komen. Kennelijk lukt dat dus niet in je eigen huis….
pi_193144823
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:25 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Verwonder me er sowieso vaak over dat zoveel mensen in de zomer per se ‘weg’ willen om tot rust te komen. Kennelijk lukt dat dus niet in je eigen huis….
Klopt. Als ik echt tot rust wil komen wil ik alles in/om het huis niet zien. (Zoals mijn werk auto voor de deur)
pi_193144913
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:28 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Klopt. Als ik echt tot rust wil komen wil ik alles in/om het huis niet zien. (Zoals mijn werk auto voor de deur)
Dan is je eigen huis dus eigenlijk een soort constante stressfactor. Waar je in de zomer van moet herstellen door er een ‘pauze’ te nemen.

Lijkt me ook niet echt een goed teken. :{
pi_193144974
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:37 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Dan is je eigen huis dus eigenlijk een soort constante stressfactor. Waar je in de zomer van moet herstellen door er een ‘pauze’ te nemen.

Lijkt me ook niet echt een goed teken. :{
Nee hoor, maar ik ben op een strand bedje in de zon wel een stuk relaxter dan in mijn eigen huis omringd door normale dingen. Dat lijkt me 100% normaal en ik zou denken dat iedereen dat heeft (maar blijkbaar niet aan jou te merken)
pi_193145076
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:42 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nee hoor, maar ik ben op een strand bedje in de zon wel een stuk relaxter dan in mijn eigen huis omringd door normale dingen. Dat lijkt me 100% normaal en ik zou denken dat iedereen dat heeft (maar blijkbaar niet aan jou te merken)
Ik kan een strandbedje in de zon ook heus waarderen. Maar tenmidden van dit corona gedoe is het relaxte (voor mij persoonlijk) er wel een beetje af.
pi_193145414
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:25 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Ik vind het niet erg om thuis te blijven. Ik hoef niet per se ergens anders heen. Ook thuis kun je er voor jezelf een feestje van maken.

Niet dat ik een hekel heb aan reizen of zo, maar die verre bestemmingen, die komen later wel weer.

Ik ben bijna non-stop thuis tijdens deze corona toestand. Hou op over thuis _O-
pi_193145550
Bij mij is het niet zo zeer dat thuis me stress geeft, maar een andere omgeving is af en toe gewoon enorm fijn voor de afwisseling. Thuis heb je veel dingen die je herinneren aan de normale gang van zaken. Geen vervelende gang van zaken, maar af en toe wil ik gewoon wat anders om me heen hebben. Niet voor niks dat je een week vakantie in het buitenland veel langer onthoud dan een random week waar je werkt en thuis zit. Het is de afwisseling. Beetje rare conclusie om te denken dat mensen puur weg willen omdat thuis stress geeft.
pi_193145556
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:23 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik ben bijna non-stop thuis tijdens deze corona toestand. Hou op over thuis _O-
Voor mij is dat echt niet anders hoor. Werken, eten, slapen, ontspannen... De laatste drie maanden allemaal op dezelfde paar vierkante meter van mijn kleine huisje.
pi_193145589
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Bij mij is het niet zo zeer dat thuis me stress geeft, maar een andere omgeving is af en toe gewoon enorm fijn voor de afwisseling. Thuis heb je veel dingen die je herinneren aan de normale gang van zaken. Geen vervelende gang van zaken, maar af en toe wil ik gewoon wat anders om me heen hebben. Niet voor niks dat je een week vakantie in het buitenland veel langer onthoud dan een random week waar je werkt en thuis zit. Het is de afwisseling. Beetje rare conclusie om te denken dat mensen puur weg willen omdat thuis stress geeft.
Ik vind afwisseling ook fijn, maar het is voor mij geen must. Zeker nu die afwisseling weer zijn eigen stress met zich meebrengt (ivm corona) is voor mij de keus snel gemaakt.

Maar anderen staan daar kennelijk toch anders in.

Dus mijn gedachte was: misschien hebben zij die afwisseling (weg van thuis) dan meer nodig?

Of misschien kunnen ze beter tegen het corona gedoe dan ik. Zou ook kunnen.
pi_193145667
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:37 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Ik vind afwisseling ook fijn, maar het is voor mij geen must. Zeker nu die afwisseling weer zijn eigen stress met zich meebrengt (ivm corona) is voor mij de keus snel gemaakt.

Dus mijn gedachte was: misschien hebben zij die afwisseling (weg van thuis) dan meer nodig?

Iedereen zit anders in elkaar. Ik heb die afwisseling ook wel nodig. Maar dat is niet iets slechts of zo. Zo heeft iedereen wel dingen die hij of zij nodig heeft. Corona maatregelen op vakantie zou ik ook niet erg vinden. Zolang restaurants open zijn (met maatregelen is ook prima) en zolang ik er kan komen dan is het prima voor mij. Verpest mn vakantie niet.

Maar ik ga niet op vakantie omdat thuis stress geeft. Het is gewoon wat anders. Helemaal omdat ik graag fotografeer en dan is het ook wel tof om eens in de zoveel maanden even wat anders te kunnen fotograferen dan eigen land.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2020 18:44:27 ]
pi_193145740
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Corona maatregelen op vakantie zou ik ook niet erg vinden. Zolang restaurants open zijn (met maatregelen is ook prima) en zolang ik er kan komen dan is het prima voor mij. Verpest mn vakantie niet.
Als je je niet daaraan stoort, dan zou ik gewoon gaan :)

Zelf vind ik het de moeite niet waard in ieder geval. Volgend jaar weer.
pi_193145820
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:37 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Ik denk dat jij stress ervaart met wat aanpassingen, ik heb nul stress als er dingen anders gaan op vakantie.

Daarbij lig ik niet 2 weken op een ligbed. Ik ben actief en doe allemaal dingen die ik thuis (of in NL) niet kan doen (snorkelen, paraglide, raften). De natuur en cultuur elders hebben we thuis ook niet. En het zomerse weer ;)

Ik ga er overigens niet van uit dat ik dit jaar veel kan doen op vakantie, mocht ik überhaupt kunnen gaan, maar als reactie op jouw “waarom moeten mensen zonodig weg”. :)
pi_193145834
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Iedereen zit anders in elkaar. Ik heb die afwisseling ook wel nodig. Maar dat is niet iets slechts of zo. Zo heeft iedereen wel dingen die hij of zij nodig heeft. Corona maatregelen op vakantie zou ik ook niet erg vinden. Zolang restaurants open zijn (met maatregelen is ook prima) en zolang ik er kan komen dan is het prima voor mij. Verpest mn vakantie niet.

Maar ik ga niet op vakantie omdat thuis stress geeft. Het is gewoon wat anders. Helemaal omdat ik graag fotografeer en dan is het ook wel tof om eens in de zoveel maanden even wat anders te kunnen fotograferen dan eigen land.
Ja O+ Foto’s maken in het buitenland.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 18:58:55 #252
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193145892
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 16:24 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

[..]

Ik kan ook enorme lol hebben vlak bij huis, hoeft het niet eens 'mooi' weer voor te zijn.
Even weg vind ik wel lekker, zeker met nu volledig thuiswerken allemaal hier. Afwisseling, avontuur _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193146234
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:54 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij stress ervaart met wat aanpassingen, ik heb nul stress als er dingen anders gaan op vakantie.

Daarbij lig ik niet 2 weken op een ligbed. Ik ben actief en doe allemaal dingen die ik thuis (of in NL) niet kan doen (snorkelen, paraglide, raften). De natuur en cultuur elders hebben we thuis ook niet. En het zomerse weer ;)

Ik ga er overigens niet van uit dat ik dit jaar veel kan doen op vakantie, mocht ik überhaupt kunnen gaan, maar als reactie op jouw “waarom moeten mensen zonodig weg”. :)
Dat dingen anders dan gepland kunnen gaan vind ik niet zo erg. Ben echt niet zo’n type die zijn auto volstouwt met pindakaas en hagelslag ‘voor het geval dat daar niet te krijgen is’. :P

Heb veel met een klein zeilbootje op zee gevaren. Goede wind en tij afwachten en dan oversteken naar Engeland en Frankrijk. Dan leer je wel improviseren.

Het is meer het ‘dystopische’ waar ik moeite mee heb. De hele tijd eraan herinnerd worden dat een dodelijke ziekte rondwaart en dat ‘gewone’ dingen (op een terrasje zitten of borrelen met aardige mensen onderweg) een zeker risico met zich meebrengen. Dat verpest voor mij gewoon de sfeer een beetje.

Vergelijkbaar met op vakantie gaan naar een bestemming waar net een grote aanslag is geweest: Overal politie op straat, het hele land in shock. Natuurlijk geen reden om af te zeggen, want dan help je de locale economie ook nog eens om zeep. Maar het is niet zo ontspannen als anders.

Maar ik snap dat anderen dat hele corona gebeuren beter van zich af kunnen zetten dan ik. Dan wordt het uiteraard weer een heel ander verhaal :)
pi_193146251
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik kan ook enorme lol hebben vlak bij huis, hoeft het niet eens 'mooi' weer voor te zijn.
Even weg vind ik wel lekker, zeker met nu volledig thuiswerken allemaal hier. Afwisseling, avontuur _O_
Ook de minder mooie zomerdagen in Nederland zijn vaak heerlijk, vind ik zelf :)
pi_193146408
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:24 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Dat dingen anders dan gepland kunnen gaan vind ik niet zo erg. Ben echt niet zo’n type die zijn auto volstouwt met pindakaas en hagelslag ‘voor het geval dat daar niet te krijgen is’. :P

Heb veel met een klein zeilbootje op zee gevaren. Goede wind en tij afwachten en dan oversteken naar Engeland en Frankrijk. Dan leer je wel improviseren.

Het is meer het ‘dystopische’ waar ik moeite mee heb. De hele tijd eraan herinnerd worden dat een dodelijke ziekte rondwaart en dat ‘gewone’ dingen (op een terrasje zitten of borrelen met aardige mensen onderweg) een zeker risico met zich meebrengen. Dat verpest voor mij gewoon de sfeer een beetje.

Vergelijkbaar met op vakantie gaan naar een bestemming waar net een grote aanslag is geweest: Overal politie op straat, het hele land in shock. Natuurlijk geen reden om af te zeggen, want dan help je de locale economie ook nog eens om zeep. Maar het is niet zo ontspannen als anders.

Maar ik snap dat anderen dat hele corona gebeuren beter van zich af kunnen zetten dan ik. Dan wordt het uiteraard weer een heel ander verhaal :)
Een aanslag zou ik het in geen miljoen jaar mee vergelijken. :D
Maar als het voor jou zo voelt, is er idd geen lol. Hopen op een mooie (of iig geen regenachtige) zomer in Nederland :)

Je bootje klinkt wel heel tof :Y
pi_193147164
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:33 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Een aanslag zou ik het in geen miljoen jaar mee vergelijken. :D
Maar als het voor jou zo voelt, is er idd geen lol. Hopen op een mooie (of iig geen regenachtige) zomer in Nederland :)

Je bootje klinkt wel heel tof :Y
Ja, was heel gaaf. Super avontuurlijk. Maar nu even niet. Ik blijf gewoon lekker thuis. Maak er voor mezelf een feestje van. Dat gaat helemaal goed komen. *O*

Hoop dat jij ook nog een beetje je ei kwijt kan deze zomer :)
pi_193147448
+15% upgrade van KLM op vouchers - ergo ticketprijzen gaan gelijkwaardig stijgen?
pi_193154474
ItaIië staat reizen weer toe per 3 juno. Dat wordt dan op eigen kosten annuleren denk ik. Of de auto pakken. Kan me nog geen voorstelling maken van vakantie. Zeker met vliegtuig niet. Maar ook niet met de nog geldende maatregelen daar.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 08:45:42 #259
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_193154705
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 08:04 schreef alpeko het volgende:
ItaIië staat reizen weer toe per 3 juno. Dat wordt dan op eigen kosten annuleren denk ik. Of de auto pakken. Kan me nog geen voorstelling maken van vakantie. Zeker met vliegtuig niet. Maar ook niet met de nog geldende maatregelen daar.
Ook de auto heeft nog niet zoveel zin toch? Frankrijk gaat je tegenhouden en via Oostenrijk/Zwitserland kun je niet terug volgens mij.
sig verwijderd door FA
pi_193154970
quote:
we zien het bij bijna iedereen tijdens onze reizen. in de eerste paar dagen missen ze een beetje de internet verbinding, als we beginnen aan de weg terug zeggen ze zonder uitzondering, kunnen we niet hier (en hier is dan meestal in the middle of nowhere) blijven, ik mis dat allemaal niet zo meer, dat is meestal binnen 2 weken. Wat dan wel grappig is dat ze enorm blij zijn om weer eens een echt toilet te kunnen gebruiken :D
  zaterdag 16 mei 2020 @ 09:43:02 #261
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193155215
quote:
Klopt. Ik mis het ook wel. Ik ben freelancer geworden juist omdat ik dan vanaf overal kan werken (mist goede wifi). Nu zit ik al maanden thuis wat gewoon wat saai is. Een heel groot luxe probleem natuurlijk dus ik klaag verder niet. Maar ik hoop wel dat alles in 2022 weer wordt zoals het was.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193155236
quote:
Je mag alleen niet op vakantie als het geen essentiële reis is. Dat maakt het lastig. Hoe moet ik dat overigens voor me zien? Er gaan wel vluchten naar Italië in juni, word je dan geweigerd op het vliegveld?
  zaterdag 16 mei 2020 @ 09:46:26 #263
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193155244
quote:
Het zegt niet zoveel over of ze toeristen toelaten.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 10:16:54 #264
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193155622
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:24 schreef Jor_Dii het volgende:
+15% upgrade van KLM op vouchers - ergo ticketprijzen gaan gelijkwaardig stijgen?
Dat doen ze nu n.a.v. het bericht van de Europese commissie om te voorkomen dat mensen massaal hun geld terugeisen.

Dat geld heeft KLM niet op de bankrekening staan dus zouden ze het moeten lenen of gaan ze failliet. Schijnbaar kost die 15% KLM minder dan de rente die ze op nieuwe leningen zouden moeten betalen.

Overigens geldt die +15% niet als je de vouchers alsnog laat uitbetalen na die periode van 12 maanden.

Zelf ga ik er om verschillende redenen vanuit dat de prijzen volgend jaar meer dan 15% zullen stijgen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_193155654
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:16 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Zelf ga ik er om verschillende redenen vanuit dat de prijzen volgend jaar meer dan 15% zullen stijgen.
Waarmee ze hun eigen graf zouden graven.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2020 10:19:51 ]
pi_193155722
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:19 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Waarmee ze hun eigen graf zouden graven.
Nee hoor ander luchtvaartmaatschappijen zullen de prijzen navenant laten stijgen. :D
pi_193155736
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee hoor ander luchtvaartmaatschappijen zullen de prijzen navenant laten stijgen. :D
Waardoor Piet Toerist gewoon lekker met de auto naar Spanje jakkert.
pi_193155784
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:24 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

en gezellig in frankrijk vast komt te staan in de files? maar een deel zal dat doen..
pi_193155869
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:24 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Nou heb je dan voor ons dan vast wel wat cijfers hoe de huidige verdelingen in vervoer zijn per reisbestemming om dit onderbuikgevoel van jou serieus te onderbouwen. Liefst ook nog wat historische data erbij waarbij we de explosie van goedkope luchtvaart in de jaren 90 duidelijk zien en de terugval van busreizen die daarmee samenhangen.

https://www.historischnie(...)-werd-voor-iedereen/
pi_193155884
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 09:46 schreef Gunner het volgende:

[..]

Maar koppige Nederlanders gaan dat wel zo interpreteren. Zou overigens bizar zijn als ze toeristen gaan accepteren als Frankrijk (en Spanje) de boel op slot gooien. Tot zover de goed gecoördineerde bende.
pi_193155978
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou heb je dan voor ons dan vast wel wat cijfers hoe de huidige verdelingen in vervoer zijn per reisbestemming om dit onderbuikgevoel van jou serieus te onderbouwen. Liefst ook nog wat historische data erbij waarbij we de explosie van goedkope luchtvaart in de jaren 90 duidelijk zien en de terugval van busreizen die daarmee samenhangen.

https://www.historischnie(...)-werd-voor-iedereen/
Hoeft niet, iedereen met een beetje verstand weet dat hogere prijzen een lagere vraag zal betekenen. Dat is zo ongeveer het principe waarop onze hele economie gebaseerd is, maar goed.

Verder ga ik niet in discussie met personen die direct een persoonlijke aanval inzetten. Mensen die dat doen geven namelijk hiermee toe dat ze de discussie inhoudelijk niet kunnen winnen.

In een ander topic deed je dit ook al. Toen ik het bewijs leverde (na een persoonlijke aanval van jou), reageerde je niet eens meer.
pi_193157274
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 09:46 schreef Gunner het volgende:

[..]

Volgens mij wel.

quote:
Italië wil het reizen binnen en over de grens van het land weer toestaan per 3 juni. Vanaf die dag mogen Italianen weer tussen de verschillende regio's in het land reizen. Ook reizigers uit andere landen binnen het Schengengebied zijn weer welkom.
Maar heel duidelijk is het niet. Op nu.nl staat ook weer dat het afhangt van afspraken met het land van herkomst. Blijft slecht dat men op EU niveau niet een lijn trekt en zegt: nee geen buitenlands toerisme.

[ Bericht 6% gewijzigd door alpeko op 16-05-2020 12:33:08 ]
pi_193157324
Hittegolf in Griekenland. De 515 stranden worden goed bezocht. Iemand zin in?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_193157440
Ik heb het geld voor de vakantie geïnvesteerd in m'n tuin. Alle voorzieningen zijn hier aanwezig voor een heerlijk vakantie en de kinderen kunnen lekker in de tuin kamperen in het nieuwe tuinhuis _O_

Jacuzzi, wijntje erbij :7
pi_193157562
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:27 schreef Brybry het volgende:
Ik heb het geld voor de vakantie geïnvesteerd in m'n tuin. Alle voorzieningen zijn hier aanwezig voor een heerlijk vakantie en de kinderen kunnen lekker in de tuin kamperen in het nieuwe tuinhuis _O_

Hier een kamado gekocht. Thuis vermaken we ons prima.
pi_193157980
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:27 schreef Brybry het volgende:

Regel jij dan even wekenlang die gegarandeerde 25+? Dan ben ik ook content :D
pi_193159232
Indonesia's tropical holiday island of Bali could reopen to tourists in October, thanks to its success in controlling the coronavirus outbreak, the government said on Friday.
As of Friday, Bali had reported 343 coronavirus cases and four deaths, a much lower fatality rate compared with 16,496 cases and 1,076 deaths in the whole archipelago.
If the infection curve continued to improve, the tourism ministry is looking to revitalize destinations and do promotional work for some parts of the country, including Bali, between June and October, Ni Wayan Giri Adnyani, secretary of the ministry, said in the statement.

Partial reopening of those areas, which also include the city of Yogyakarta and Riau islands province, may begin in October, she said.
Bali's economy depends largely on visitors. Its gross domestic product (GDP) contracted 1.14 percent on-year in January-March, compared with a 2.97 percent GDP expansion nationally.
Foreign tourist arrivals into Indonesia plunged more than 60 percent in March, compared to the year-earlier month, with Chinese arrivals sliding more than 97 percent
pi_193161891
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:08 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Regel jij dan even wekenlang die gegarandeerde 25+? Dan ben ik ook content :D
Weer of geen weer, ik zit lekker droog en warm in m'n jacuzzi en tuinhuis :D

~O>
pi_193161901
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:38 schreef alpeko het volgende:

[..]

Hier een kamado gekocht. Thuis vermaken we ons prima.
^O^ :9
pi_193162199
We hebben onze boot en vakantiehuisje dus we komen de zomer wel door als het weer een beetje leuk mee gaat doen.
pi_193162879
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:21 schreef quirina het volgende:
We hebben onze boot en vakantiehuisje dus we komen de zomer wel door als het weer een beetje leuk mee gaat doen.
Dat is ook geen straf nee. Ons vakantiehuisje is helaas niet bereikbaar nog. Grens dicht.
pi_193165067
Italië is echt gek als ze deze zomer al buitenlandse toeristen toelaten. Er vallen daar nog honderden doden per dag. Als ze dat toestaan gaat de domme Nederlander naar Italië en neemt de helft van hen het virusje mee het Nederlandse land in. Kunnen we weer opnieuw beginnen.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 22:31:24 #283
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193168684
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:38 schreef HPoi het volgende:
Italië is echt gek als ze deze zomer al buitenlandse toeristen toelaten. Er vallen daar nog honderden doden per dag. Als ze dat toestaan gaat de domme Nederlander naar Italië en neemt de helft van hen het virusje mee het Nederlandse land in. Kunnen we weer opnieuw beginnen.
Ik vind het ergens ook wel erg opvallend, temeer omdat Noord-Italië. Er zijn ook relatief veel minder Nederlanders die naar Calabrië gaan, wat veel minder getroffen is. Terwijl Spanje en vooral Frankrijk het (nog) niet zien zitten, buitenlands toerisme. En in Frankrijk heb je zelfs toch nog wel minder getroffen streken zoals Bretagne, dichtbij voor Nederlanders.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_193174591
quote:
Wordt de rest mee teruggenomen die vergeten was tijdens de skivakantie in Italié
pi_193174703
quote:
Dat heet wanhoop. De economie daar is kwalitatief niet zo best, dus moeten ze het hebben van toerisme. Anders is er al helemaal niets meer over straks.

Niet dat mensene nu massaal die kant opgaan hoor.
  zondag 17 mei 2020 @ 09:49:00 #286
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_193174729
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:45 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat heet wanhoop. De economie daar is kwalitatief niet zo best, dus moeten ze het hebben van toerisme. Anders is er al helemaal niets meer over straks.

Niet dat mensene nu massaal die kant opgaan hoor.
Daar zou ik toch geen geld op durven te zetten eigenlijk.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_193175057
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Daar zou ik toch geen geld op durven te zetten eigenlijk.
Nee, inderdaad. Dat gaat waarschijnlijk gewoon gebeuren als het echt mogelijk gaat zijn dat de Nederlanders met de auto oid naar Italië mogen.
pi_193175533
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:19 schreef HPoi het volgende:

[..]

Nee, inderdaad. Dat gaat waarschijnlijk gewoon gebeuren als het echt mogelijk gaat zijn dat de Nederlanders met de auto oid naar Italië mogen.
Heeft Nederland niet nog gewoon een negatief reisadvies naar Italië?
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 11:20:25 #289
236264 crew  capricia
pi_193175672
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:06 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Heeft Nederland niet nog gewoon een negatief reisadvies naar Italië?
Volgens mij is heel Europa nog oranje.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_193175686
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Volgens mij is heel Europa nog oranje.
Oranje is niet negatief ;)
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 11:23:18 #291
236264 crew  capricia
pi_193175703
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:21 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Alleen noodzakelijk reizen.
Dat is de status nu. Vanuit de NLse overheid.

Maar wat landen zelf voor richtlijnen hebben deze zomer, is afwachten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 17 mei 2020 @ 11:25:52 #292
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193175725
quote:

[..]

Dan moet je gaan twisten over definities. Oranje zou je net zo goed kunnen interpreteren als een negatief reisadvies.
pi_193175746
quote:
19s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:25 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dan moet je gaan twisten over definities. Oranje zou je net zo goed kunnen interpreteren als een negatief reisadvies.
Die definitie is door BuZa vrij duidelijk gesteld ;). Maar ik snap je punt natuurlijk wel.
pi_193175768
quote:

[..]

Is je vakantie dan opeens een noodzakelijke reis? :')
pi_193175791
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is je vakantie dan opeens een noodzakelijke reis? :')
Landen met een negatief reisadvies

In de onderstaande tabel staan de landen waar op dit moment een negatief reisadvies voor geldt. Deze landen hebben de kleurcode rood gekregen van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Afghanistan
Somalië
Centraal-Afrikaanse Republiek
Syrië
Jemen
Zuid-Sudan
Libië
  zondag 17 mei 2020 @ 11:34:17 #296
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193175802
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:33 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

In de onderstaande tabel staan de landen waar op dit moment een negatief reisadvies voor geldt. Deze landen hebben de kleurcode rood gekregen van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Afghanistan
Somalië
Syrië
Jemen
Zuid-Sudan
Libië
Helder. ik dacht dat oranje ook al negatief was.
pi_193175815
quote:
19s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:34 schreef Gunner het volgende:

[..]

Helder. ik dacht dat oranje ook al negatief was.
Zijn wel bepaalde regio's binnen een land met een negatief reisadvies.
pi_193175871
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:33 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Afghanistan
Somalië
Syrië
Jemen
Zuid-Sudan
Libië
0
Ja leuk dat je dat kan herhalen van een website maar is geen antwoord op mijn heel concrete vraag of je vakantie een noodzakelijke reis is. Waarvoor de code oranje staat.

Zoals de overheid zelf stelt :" Oranje: alleen noodzakelijke reizen,
Vakantiereizen zijn niet noodzakelijk." :W
pi_193175933
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

0
Ja leuk dat je dat kan herhalen van een website maar is geen antwoord op mijn heel concrete vraag of je vakantie een noodzakelijke reis is. Waarvoor de code oranje staat.

Maar wat betekent dat concreet voor Hollanders die toch besluiten om lekker twee weekjes naar het Gardameer te gaan?
pi_193175990
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

0

Ik kan er ook niks aan doen dat oranje niet gelijkstaat aan een negatief reisadvies.

Dat je toch wilt doordrammen en je gelijk wilt halen (wat niet lukt want oranje is geen negatief reisadvies), tsja....

En jouw vraag was het onderwerp niet. Ook :W

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2020 11:50:59 ]
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 11:55:24 #301
236264 crew  capricia
pi_193176068
Op dit moment is reizen tussen provincies in Italië nog niet toegestaan. Wat over 2 maanden mogelijk is, is nu nog onzeker. Dus je komt niet eens bij het Gardameer, op dit moment.

Imo zijn er twee zaken die je uit elkaar moet houden :
Het NLse reisadvies (alles is oranje, alleen noodzakelijke reizen ).
En de maatregelen van het land zelf (je mag de provinciegrens niet over, of 14 dagen quarantaine, dat soort regels).
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')