abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 mei 2020 @ 09:00:20 #126
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_193098258
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:03 schreef quirina het volgende:
Degenen die wel geboekt hebben kunnen beter hun geld terugeisen ipv voucher te accepteren.
Als de reis duurder gaat worden kan je mooi bijbetalen onder het mom van “veiligheid”.
Ondertussen trekken reisorganisaties lekker rente van je centen. Dit moet je niet willen.
Ik neem ook geen voucher, heb geannuleerd en kan proberen m’n aanbetaling ook nog terug te krijgen.
Ik heb een reis geboekt met een reisorganisatie die met Transavia vliegt, en heb al berichten gelezen dat Transavia op omvallen staat.
Als dat gebeurd, en de reisorganisatie haalt het ook niet tot volgend jaar, ben ik alles kwijt.

Ik denk dat nog veel reisorganisaties en vliegtuigmaatschapijen het niet gaan halen. Heb je geen ene fuck meer aan je reisvoucher.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_193098375
Wordt dit nou een “krijg jij je geld terug of een voucher” topic? ;)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_193098700
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:49 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ik zou met mijn ouders (70+, COPD), naar Bali gaan. Dit willen ze nu logischerwijs niet meer naar toe, vanwege de medische voorzieningen daar, waar men normaal niet over nadenkt.

Zelf wil ik wel gaan volgend jaar, maar dan zitten we nog met 2 tickets. KLM wil hier niks mee.

Ik heb aangeboden om voor de komende 3 jaar (dan ga ik dus 1x per jaar alleen) deze tickets te gebruiken, niet mogelijk.

Ik heb aangeboden om die drie tickets dan maar in een First Class-ticket om te zetten, niet mogelijk.

Ik heb aangeboden om met 2 andere personen te gaan, niet mogelijk tenzij er 200 euro per ticket wijzigingskosten worden betaald.

KLM wordt met belastinggeld overeind gehouden, prima, maar dan kan je op zijn minst mogen verwachten dat KLM wat flexibeler zou zijn.
Maar een voucher van KLM is niet mogelijk voor jou?

Ben wel benieuwd naar de aanbevelingen van de EC vanmiddag. Misschien wat meer duidelijkheid voor de komende zomermaanden. Welke maatregelen bij vertrek en aankomst, quarantaine of niet, medisch paspoort o.i.d.

Misschien is Kroatië of Griekenland nog wel mogelijk deze zomer. Zij zien het zelf wel zitten. Nu moeten andere landen nog wel meerwerken natuurlijk.

Verder zie ik het nog niet zo positief in voor dit jaar.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193098761
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:31 schreef Salina het volgende:

[..]

Maar een voucher van KLM is niet mogelijk voor jou?

Ben wel benieuwd naar de aanbevelingen van de EC vanmiddag. Misschien wat meer duidelijkheid voor de komende zomermaanden. Welke maatregelen bij vertrek en aankomst, quarantaine of niet, medisch paspoort o.i.d.

Misschien is Kroatië of Griekenland nog wel mogelijk deze zomer. Zij zien het zelf wel zitten. Nu moeten andere landen nog wel meerwerken natuurlijk.

Verder zie ik het nog niet zo positief in voor dit jaar.
Ja, maar alleen voor 3 personen die maar 1 jaar geldig is. Mijn ouders kunnen/willen niet meer.

Ik begrijp dat KLM het niet makkelijk heeft, maar dat hebben mijn ouders ook niet. En van KLM mag je, na een miljardeninjectie van belastingengeld, wel wat meer flexibiliteit verwachten.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2020 09:39:04 ]
pi_193098794
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:36 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ja, maar alleen voor 3 personen die maar 1 jaar geldig is. Mijn ouders kunnen/willen niet meer.
Maar met die voucher kan je toch een bc ticket kopen?
pi_193098826
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Maar met die voucher kan je toch een bc ticket kopen?
Ik mag die drie vouchers niet in 1 BC/FC-ticket omzetten van KLM.
pi_193098832
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Geld terugeisen is niet zo maar te doen hoor en vouchers zijn nu zo ingericht dat ze na X aantal maanden (meestal 12) alsnog ongebruikt geruild kunnen worden voor cash.
Maar dan moet dat geld er over 12 maanden wel zijn. Als een maatschappij als Transavia omvalt is het potje van 80 mil van het SGR/ANVR zo leeg en kan je alsnog fluiten naar je geld.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193098941
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:03 schreef quirina het volgende:
Ondertussen trekken reisorganisaties lekker rente van je centen. Dit moet je niet willen.
denk je dat echt ja, of misschien moeten ze ook gewoon huur betalen, en lonen en zo.
pi_193099274
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:03 schreef quirina het volgende:
Ondertussen trekken reisorganisaties lekker rente van je centen. Dit moet je niet willen.
:') de zakelijke rentes zijn momenteel negatief bij een saldo van boven de miljoen, dus echt rente trekken ja :') 0% bij alles daar onder

[ Bericht 1% gewijzigd door mschol op 13-05-2020 10:38:32 ]
pi_193099312
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:42 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Maar dan moet dat geld er over 12 maanden wel zijn. Als een maatschappij als Transavia omvalt is het potje van 80 mil van het SGR/ANVR zo leeg en kan je alsnog fluiten naar je geld.
Zijn er bij de SGR ook geen kleine lettertjes ergens, anders zal dat fonds idd zo leeg zijn dadelijk als de faillissementen gaan vallen.
pi_193099399
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:03 schreef quirina het volgende:

Ondertussen trekken reisorganisaties lekker rente van je centen. Dit moet je niet willen.
Hoe kom je daar nou weer bij? Het kost meer dan dat het ze oplevert hoor (negatieve rente). Bovendien hebben ze gewoon hun kosten.
pi_193099820
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn er bij de SGR ook geen kleine lettertjes ergens, anders zal dat fonds idd zo leeg zijn dadelijk als de faillissementen gaan vallen.
Nee, ze hebben ook geen ondersteuning van de overheid.
Dus of straks is iedereen z'n geld kwijt als de bedrijven om beginnen te vallen. Of de overheid geeft (net als bij banken) ineens ondersteuning en is het een sigaar uit eigen doos.

Ik heb nu een mooie voucher ter waarde van enkele 1000 euro's en over 5 maanden en een paar dagen claim ik mijn geld terug en zie ik wel wat er gebeurd.

Er is ook een groot risico bij het niet accepteren van een voucher, als je nu je poot stijf houd en je eist je geld terug (geen voucher) dan heb je ook geen backup van het SGR. Mocht het bedrijf tijdens je claim (die maanden kan gaan duren) om valt ben je je geld zeker kwijt en heb je geen ondersteuning van het SGR.

Ik heb veel overwogen en uiteindelijk is volgens mij het accepteren van een voucher en dan over 6 maanden je geld terug eisen nog altijd het verstandigste.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193099896
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:49 schreef JochemSjakie het volgende:
KLM wordt met belastinggeld overeind gehouden, prima, maar dan kan je op zijn minst mogen verwachten dat KLM wat flexibeler zou zijn.
Belachelijk. Zeker de optie om dan maar met twee anderen te gaan lijkt me een prima oplossing. Even de naam op het ticket veranderen en klaar... kost ze letterlijk 2 minuten werk
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193100120
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:03 schreef quirina het volgende:
Degenen die wel geboekt hebben kunnen beter hun geld terugeisen ipv voucher te accepteren.
Als de reis duurder gaat worden kan je mooi bijbetalen onder het mom van “veiligheid”.
Ondertussen trekken reisorganisaties lekker rente van je centen. Dit moet je niet willen.
Ja ik denk ook dat je beter geld kunt terugeisen! Wie weet hoe het gaat lopen.. ik durf iig nog niet te boeken. Misschien deze vakantie een Airbnb in NL, maar waarschijnlijk nu al te laat prijzen stijgen enorm.

Maar zag gelukkig wel dat je servicekosten bij Airbnb kunt terugvragen voor je geboekte huisjes, omdat ze zich schijnbaar niet aan NL wet houden. Zag ik ook via Consumentenbond https://www.claimservice.nl/claims/airbnb/
pi_193101566
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:49 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ik zou met mijn ouders (70+, COPD), naar Bali gaan. Dit willen ze nu logischerwijs niet meer naar toe, vanwege de medische voorzieningen daar, waar men normaal niet over nadenkt.

Zelf wil ik wel gaan volgend jaar, maar dan zitten we nog met 2 tickets. KLM wil hier niks mee.

Ik heb aangeboden om voor de komende 3 jaar (dan ga ik dus 1x per jaar alleen) deze tickets te gebruiken, niet mogelijk.

Ik heb aangeboden om die drie tickets dan maar in een First Class-ticket om te zetten, niet mogelijk.

Ik heb aangeboden om met 2 andere personen te gaan, niet mogelijk tenzij er 200 euro per ticket wijzigingskosten worden betaald.

KLM wordt met belastinggeld overeind gehouden, prima, maar dan kan je op zijn minst mogen verwachten dat KLM wat flexibeler zou zijn.
Je kunt die 2 tickets toch gewoon laten verlopen? Vouchers gaan namelijk per persoon verwerkt worden en na 12 maanden krijg je je geld terug.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 13 mei 2020 @ 14:31:35 #141
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193102801
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 13:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je kunt die 2 tickets toch gewoon laten verlopen? Vouchers gaan namelijk per persoon verwerkt worden en na 12 maanden krijg je je geld terug.
Dan is de opstelling van KLM helemaal raar tenzij ze verwachten dat de wet wordt aangepast.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193102878
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dan is de opstelling van KLM helemaal raar tenzij ze verwachten dat de wet wordt aangepast.
KLM wordt overspoeld door aanvragen en klachten van consumenten. Dit is voor hen denk ik de meest eenvoudige manier om stapsgewijs iedereen te voorzien in hun behoeften. Ik wacht al ruim 4 weken op m'n voucher iig - bedrijf staat gewoon op klappen zonder overheidssteun en duizenden banen staan op de tocht. Tenzij je direct crepeert van de honger wanneer je dat geld niet terugkrijgt, is enige sympathie voor al die mensen achter de naam KLM wel op z'n plaats lijkt me. Voucher aangevraagd en voor de rest zie ik wel hoe en wanneer.. komt vast goed en er zijn ergere zaken om ons druk over te maken momenteel lijkt me.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193102988
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dan is de opstelling van KLM helemaal raar tenzij ze verwachten dat de wet wordt aangepast.
Ik heb de indruk van wel dat KLM zit te wachten dat ze die wet aanpassen.
pi_193103007
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

KLM wordt overspoeld door aanvragen en klachten van consumenten. Dit is voor hen denk ik de meest eenvoudige manier om stapsgewijs iedereen te voorzien in hun behoeften. Ik wacht al ruim 4 weken op m'n voucher iig - bedrijf staat gewoon op klappen zonder overheidssteun en duizenden banen staan op de tocht. Tenzij je direct crepeert van de honger wanneer je dat geld niet terugkrijgt, is enige sympathie voor al die mensen achter de naam KLM wel op z'n plaats lijkt me. Voucher aangevraagd en voor de rest zie ik wel hoe en wanneer.. komt vast goed en er zijn ergere zaken om ons druk over te maken momenteel lijkt me.
Maar, weinig sympathie met hoe zij met klanten omgaan. Dan bedoel ik in normale tijden. Weinig flexibel en alles kost geld.
pi_193103012
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:36 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ja, maar alleen voor 3 personen die maar 1 jaar geldig is. Mijn ouders kunnen/willen niet meer.

Ik begrijp dat KLM het niet makkelijk heeft, maar dat hebben mijn ouders ook niet. En van KLM mag je, na een miljardeninjectie van belastingengeld, wel wat meer flexibiliteit verwachten.
Eens hoor.

Sowieso is het wel wat cru dat die miljardenbedrijven zo makkelijk (extra) steun vragen. Het bedrijf van Richard Branson, Virgin, ook. Dat werd niet zo gewaardeerd in Groot-Brittannië, trouwens.

Ik snap wel dat je overheidssteun vraagt, zorgen dat je overeind blijft en werkgelegenheid garandeert, maar het is een beetje cru ten opzichte van heel veel andere veel kleinere bedrijven die veel eerder in de problemen komen natuurlijk.

En als je dan overheidssteun krijgt, zorg dan ook dat je je klanten (zoals jou en je ouders) dan gewoon netjes bediend.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193103023
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:47 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Maar, weinig sympathie met hoe zij met klanten omgaan.
Mijn ervaring is anders best OK: via Whatsapp reageerden ze redelijk snel (meestal wel binnen 1 werkdag) en ze namen alle tijd voor mijn vragen over de onduidelijkheid die er toen (nog) was. Ze kunnen het toch nooit voor al hun klanten goed doen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193103086
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

KLM wordt overspoeld door aanvragen en klachten van consumenten. Dit is voor hen denk ik de meest eenvoudige manier om stapsgewijs iedereen te voorzien in hun behoeften. Ik wacht al ruim 4 weken op m'n voucher iig - bedrijf staat gewoon op klappen zonder overheidssteun en duizenden banen staan op de tocht. Tenzij je direct crepeert van de honger wanneer je dat geld niet terugkrijgt, is enige sympathie voor al die mensen achter de naam KLM wel op z'n plaats lijkt me. Voucher aangevraagd en voor de rest zie ik wel hoe en wanneer.. komt vast goed en er zijn ergere zaken om ons druk over te maken momenteel lijkt me.
En nee sympathie voor KLM heb ik ook niet. Als je je centen er aan spendeert ga je het toch niet goed vinden dat je het geld niet terugkrijgt?
Van dat geld liever andere dingen doen toch? En bovendien in ander sectoren verliezen mensen ook hun baan nu en die hebben zeker liever geld terug en niet pas na een jaar of via een geschillencomissie/rechter.
Je poen is je poen. Dan gaat KLM maar lekker met de collectebus rond hoor om KLM te redden.
  woensdag 13 mei 2020 @ 14:54:49 #148
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193103107
KLM hadden ze gewoon moeten laten vallen. Was ook enigszins logisch geweest in deze tijd van klimaathysterie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193103147
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:54 schreef PzKpfw het volgende:
KLM hadden ze gewoon moeten laten vallen. Was ook enigszins logisch geweest in deze tijd van klimaathysterie.
Dan snap je belang klm/Schiphol totaal niet voor nl economie.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193103153
Easyjet of je geld terug of voucher met ¤10 extra. Kijk dat is service.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')