Prima, verander maarquote:Op woensdag 6 mei 2020 11:46 schreef SQ het volgende:
Geen gestolen bankjes?
Anyway, ik zou niet eens willen dat ze de viering gaan inhalen. We hebben het over peuters. Bij grotere kinderen kan ik me er nog wat bij voorstellen, maar bij alles van 4 en jonger, na zoveel tijd? Neh.
Omdat de traktatie een maand voor z’n verjaardag al klaar stond.quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Je moet niks he. Ik laat Noud ook echt niet meer trakteren 2 maanden na zijn verjaardag. Dat vind ik écht gaar namelijk. Zou hij zelf ook niks van snappen, dus waarom zou je dat doen?
Oeps.quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Omdat de traktatie een maand voor z’n verjaardag al klaar stond.
Wij hebben m allang zelf opgegeten thuisquote:Op woensdag 6 mei 2020 11:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Weet je wat pas oneerlijk is?quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:49 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben wel blij dat ik 1 traktatie minder hoef te verzinnen en maken dit jaar.
(Volgens mij is dit ook een tweede en volgend kind dingbij de oudste had ik het denk ik wel erg gevonden)
Dat ja, heb je je er zo op verheugd, je eerste moederdag knutsel... Homaar...quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Weet je wat pas oneerlijk is?
Dat de vaders dit jaar wél allemaal voetschilderdingen krijgen op vaderdag en wij net precies niks
Nou zeg, ik verheugde me al dagen op Marktplaatsbankje of zo.quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:49 schreef SQ het volgende:
Nee johik vond het gewoon leuk om eindelijk eens écht over bankjes te praten in dit topic
Oh hier hebben ze een knutselpakketje in de bus gedaan, "geheim voor mama", dus papa moet aan de slag met de peuter haha.quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat de vaders dit jaar wél allemaal voetschilderdingen krijgen op vaderdag en wij net precies niks
quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Hier danquote:Op woensdag 6 mei 2020 12:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Nou zeg, ik verheugde me al dagen op Marktplaatsbankje of zo.
Hier ook!quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh hier hebben ze een knutselpakketje in de bus gedaan, "geheim voor mama", dus papa moet aan de slag met de peuter haha.
als je dat nou deze week een paar keer hardop zegt, wellicht dat dat de papa op een idee brengtquote:Op woensdag 6 mei 2020 12:02 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dat ja, heb je je er zo op verheugd, je eerste moederdag knutsel... Homaar...
Nu ben ik erg benieuwd wat het is.quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
mag ik even heel hard lachen?quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
als je dat nou deze week een paar keer hardop zegt, wellicht dat dat de papa op een idee brengt![]()
klinkt goed, hier willen der er in t voorjaar denk ik eentje erin. Nu nog te vroeg?quote:Over bankjes gesproken, als de schommel hier de tuin uit gaat, dan wil ik heel graag een grote lounge/hoekbank op die plek.
ai, das balen!quote:Maar dat plan kan voorlopig even de ijskast in, want we mogen eerst een leuk bedrag neerleggen omdat er een stuk gevel door de dakbeddeking omgetrokken is en opnieuw opgemetseld moet worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Fazz op 07-05-2020 10:46:08 ]
Ik heb een combi stoom en een combi magnetron.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:22 schreef FlyingFish het volgende:
wat zijn hier de ervaringen met combi-stoomovens? Voor wie er een heeft, gebruiken jullie hem veel? En hebben jullie daarnaast nog een (combi)-magnetron?
quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh, maar ik vind het niet echt erg hoor, vandaar de pi.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:26 schreef tombolafan het volgende:
[..]
wij hebben de week voor de vakantie iets laten maken door de kinderen.
Instructie per filmpje en materiaal in de envelop met materialen die voor die week nodig waren
Ik zou echt niet weten wat ik in een stoomoven zou moeten makenquote:Op woensdag 6 mei 2020 13:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb een combi stoom en een combi magnetron.
Ik moet toegeven dat ik de stoomfunctie pas 1 keer heb gebruikt sinds installatie op 30 januari. De asperges kwamen er wél heel lekker uit. Maar ik heb het 38 jaar zonder stoomoven gedaan, dus het zit denk ik ook niet zo in mijn systeem?
Zonder magnetron zou ik niet willen, dus ik zou eerder voor die combi kiezen dan voor die andere, als ik er maar 1 kon kiezen.
Maar als je 2 ovens hebt, heb je toch geen groot formaat nodig?quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:29 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb een gewone grote oven en een combi magnetron. Toen we twee jaar terug de apparaten uitzochten probeerde elke verkoper ons een stoomoven aan te smeren, maar ik wilde gewoon een grote oven. En dan had ik weer drie apparaten moeten nemen (oven, combi stoom en combi magnetron) dat was dan weer wat overdreven. Overigens wilde ik perse een gewone oven met pyrolyse functie en dat is echt een gouden greep. Pas 1 keer gebruikt maar wauw, oven als nieuw!
Je kan ook gewoon je groente er in stomen héquote:Op woensdag 6 mei 2020 13:29 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik zou echt niet weten wat ik in een stoomoven zou moeten makenDat zou ik dan echt op moeten zoeken
Asperges dus!quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:29 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik zou echt niet weten wat ik in een stoomoven zou moeten makenDat zou ik dan echt op moeten zoeken
Haha nee ik heb kleuters dus hopelijk kunnen die iets meer zelf met het filmpje.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh, maar ik vind het niet echt erg hoor, vandaar de pi.
Zulke opdrachten zijn voor driejarigen ook niet te doen denk ik
Maar ik weet dat er moeders zijn die het wél heel erg vinden, dus mooi dat jullie daar dan toch iets voor hebben
Ja maar ik stoom dus letterlijk nooit iets hahahahahquote:Op woensdag 6 mei 2020 13:31 schreef Aure het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon je groente er in stomen héhoeft niet eens per se een heel gerecht te zijn. Ik stoom er ook regelmatig dimsumshizzle in
quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:32 schreef Aure het volgende:
En met de regeneratiefunctie zijn je leftovers lekkerder dan uit de magnetron
de binnenkant van mijn magnetron combi is kleiner dan die van mijn oven. Ik maak grotere dingen en taart enzo altijd in de 'grote oven' met hetelucht etc. De combi heeft wat minder functies daarin. Overigens kunnen we als het moet met vier tegelijk pizza eten. Eentje in de combi en drie in de andere oven. Praktijk doen we dat nooit, altijd twee aan twee.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar als je 2 ovens hebt, heb je toch geen groot formaat nodig?
Ik zet gewoon beide ovens aan als ik veel heb?
Of heb jij ovenschalen van 80 cm breed?
Dat zou zooo chill zijn! Maar nee, hij warmt gewoon op met een beetje stoomquote:Op woensdag 6 mei 2020 13:35 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik zie nu een machine voor me die de restjes kunstmatig aanvult tot een compleet gerecht
Ik heb een combi-magnetron (die is wat kleiner) en een stoom-bakoven, met added steam, dus geen full blown stoomoven. Heb ik in de vorige keuken wel gehad, maar in de praktijk gebruikte ik dat eigenlijk alleen om rijst te stomen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:22 schreef FlyingFish het volgende:
wat zijn hier de ervaringen met combi-stoomovens? Voor wie er een heeft, gebruiken jullie hem veel? En hebben jullie daarnaast nog een (combi)-magnetron?
Mijn man stond erop dat er in onze nieuwe keuken een stoomcombi gaat komen, ik moet nog maar zien dat we het ook écht gaan gebruiken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:31 schreef SQ het volgende:
Nee, je kunt er heel veel mee, schijnt. Vandaar dat ik het gratis receptenboek maar heb aangevraagd.
Oh oké. Ik heb 2 ovens van 60cm en kan daar echt héél veel in kwijt. Meer dan eerst in mijn grote boretti. Want dat pasten dan net geen 2 dingen naast elkaar inquote:Op woensdag 6 mei 2020 13:37 schreef mefke79 het volgende:
[..]
de binnenkant van mijn magnetron combi is kleiner dan die van mijn oven. Ik maak grotere dingen en taart enzo altijd in de 'grote oven' met hetelucht etc. De combi heeft wat minder functies daarin. Overigens kunnen we als het moet met vier tegelijk pizza eten. Eentje in de combi en drie in de andere oven. Praktijk doen we dat nooit, altijd twee aan twee.
De combi van nu is trouwens wel groter dan de combi van ons vorige huis, die was echt klein, daar kon eigenlijk geen fatsoenlijke ovenschaal in. Dat kan in de huidige dan weer wel.
Ik dacht eerst dat jij een man was (sorry) en ik dacht steeds. Jemig. Voor een man doet ie wel heel vrouwelijk...quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:28 schreef exode het volgende:
B had 2 knutselpakketjes ontvangen om voor ons te maken voor moederdag. 2 doosjes met versierspul en waardebonnen om erin te doen. Maar ik weet van niets, heb het met mijn ogen dicht klaar gelegd voor hem....;)
En hilarische topictitel!
Zat er dan niet zo'n verhoogrekje in/bij?quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:57 schreef amaranta het volgende:
Onze combi oven kan geen bakplaat in het midden. Zitten geen pinnetjes. Je kan enkel de ronde “bakplaat” onderin gebruiken. Heel onhandig
Een rooster ja. Maar dat is geen bakplaat.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:22 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Zat er dan niet zo'n verhoogrekje in/bij?
Ik kan niks met een combi, alles wordt dan precies niet wat ik wil
Oh daarop zette ik altijd de bakplaat.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Een rooster ja. Maar dat is geen bakplaat.
Toen ik vervanging zocht voor onze jaren 90 combi oven kon ik kiezen uit 2 formaten. De kleine bleek evenveel binnenruimte te hebben (genoeg dus voor ons).quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:37 schreef mefke79 het volgende:
De combi van nu is trouwens wel groter dan de combi van ons vorige huis, die was echt klein, daar kon eigenlijk geen fatsoenlijke ovenschaal in. Dat kan in de huidige dan weer wel.
Oh nee, dat is met moderne fatsoenlijke apparatuur écht niet aan de hand gelukkigquote:Op woensdag 6 mei 2020 14:29 schreef Mariposas het volgende:
Ik stoom bijna alle groenten in de magnetron, ik zou dus wel een stoomoven willen. Alleen ik ben een beetje huiverig voor combi’s.
Een magnetron-oven combinatie komt er hier nooit in. Mijn ouders hebben zo’n ding en toen ik nog thuis woonde verdween er regelmatig een appeltaart of pizza in de vuilnisbak omdat dat kreng op de verkeerde stand stond.dat kwam omdat de magnetron stand altijd overrulede, dus als je ‘m nog op standje magnetron had staan kon je de oven wel op 180 graden zetten maar dan gingen de microgolven alsnog aan de slag. misschien kan dat bij de huidige dingen niet misgaan hoor, maar dat ding was zo’n ellende dat ik het niet meer aandurf.
Wij hebben een nieuwe keuken uitgezocht met een oven, die inbouw combi magnetrons zijn veel te klein.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:04 schreef Lemijn het volgende:
In mijn nieuwe huis zat alleen een oven (simpele kleine zonder geavanceerde functies als stoom). Ik heb er een magnetron bijgekocht want ik wilde eindelijk wel eens kliekjes eten zonder aangekoekte koekenpannen te moeten schoonmaken daarna. Maar zo te horen ben ik de enige die nog zo’n ding wil. Heb geen combi gekozen ik dacht ik heb al een oven. Ben nogal een simpele kok...
Oh, maar dat maakt echt uit hoor! Die goedkope studentencombi-dingen zijn beroerd in hun ovenfunctie maar een fatsoenlijke oven met magnetronfunctie in het duurdere segment zijn uitstekende ovens. Die zet je ook niet steeds per ongeluk op de verkeerde stand.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:07 schreef littledrummergirl het volgende:
In onze keuken wordt binnenkort een oven met magnetronfunctie gebouwd. Volgens de keukenboer iets volledigs anders dan een combimagnetron want dit zou in de basis een oven zijn met een magnetron functie ipv andersom.Nou we gaan het zien
Ik had inderdaad een studentenhuis combi trauma met zompige taarten ectquote:Op woensdag 6 mei 2020 15:12 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, maar dat maakt echt uit hoor! Die goedkope studentencombi-dingen zijn beroerd in hun ovenfunctie maar een fatsoenlijke oven met magnetronfunctie in het duurdere segment zijn uitstekende ovens.
Hier ook een luie koker! En een oven (combi) met baksensor. Zeg de oven wat je maakt en hij geeft aan wanneer het klaar is. Ik zou niet meer zonder willenquote:Op woensdag 6 mei 2020 15:19 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb nog nooit groente gestoomd, maar ik heb daar ook geen spullen voor. Ik ben een luie koker die het liefst zo min mogelijk doet, maar wel een redelijk gezonde maaltijd voor wil schotelen. En daar schijnt dit wel handig voor te zijn. En we zijn niet van plan om de komende twintig jaar te verhuizen of weer een nieuwe keuken te kopen. En in theorie hebben we ruimte voor nog een tweede apparaat, maar dan moet ik man nog even van de voordelen overtuigen. Ruimte voor een grote oven is er niet, die wordt al ingenomen door een losse vriezer zodat we een hoog model koelkast kunnen nemen.
Waarom lijkt je dat meer werk?quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:53 schreef FlyingFish het volgende:
Een stoompan zou ik dan weer niet gaan gebruiken verwacht ik, dat lijkt me weer meer werk dan gewoon koken. Ik ga er nog even een nachtje over slapen...
Wat doe je met een yoghurt-functie LDG?is dat een ingebouwde blender ofzo?
Ja, vreselijk, daar viel heel geconcentreerd enorme hitte naar bedenen op drie vierkante centimeter, waardoor een deel verbrandde en de rest niet gaar werd. Hartige taart in zo'n ding, drama. Of die verdraaide magnetronfunctie inderdaad, per ongeluk afbakbroodjes in de magnetro: stínken!quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:13 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik had inderdaad een studentenhuis combi trauma met zompige taarten ect![]()
Ben benieuwd naar de nieuwehij is iig pretty, en ik ga eens opzoeken of hij zon schoonmaakfunctie heeft
Mijn moeder heeft haar eerste magnetron nog, die is denk ik al wel 30 jaar oud. Je kreeg er een videoband bij met gerechten uit de magnetronquote:Op woensdag 6 mei 2020 15:18 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik heb nog de magnetron van mijn overleden oma..Fantastisch ding. Simpel, maar werkt prima (en ik heb m al sinds 2000 (geen idee hoelang zij m al had).. Geen combi hier dus..
Die heb ik dus echt nog nooit zelf klaargemaakt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Asperges dus!
Nee, je kunt er heel veel mee, schijnt. Vandaar dat ik het gratis receptenboek maar heb aangevraagd.
Mijn moeder had magnetronborden waar je je agv per portie in kon bereiden.quote:Op woensdag 6 mei 2020 16:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft haar eerste magnetron nog, die is denk ik al wel 30 jaar oud. Je kreeg er een videoband bij met gerechten uit de magnetronToen we nog dachten dat dat ding het hele traditionele koken ging vervangen
quote:Op woensdag 6 mei 2020 16:29 schreef BE het volgende:
Mijn moeder had een stoommandje voor aardappels uit de magnetron.Net rubber met aan de buitenrand een net iets stugger laagje dan de rest van de aardappel.
Verzuipen in appelmoes was het enige dat het enigzins draaglijk maakte.
Ja, er zijn wel redenen dat de het magetronkoken niet zo'n revolutie is geworden als de makers hooptenquote:Op woensdag 6 mei 2020 16:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn moeder had magnetronborden waar je je agv per portie in kon bereiden.
Niet te vreten. Ik ruik het nog.
Dat zou een mooi mopje zijn; 'wat is het toppunt van Brabant?'quote:Op woensdag 6 mei 2020 16:32 schreef exode het volgende:
Wij hadden thuis geen magnetron. Wel 2 ovens kan ik me herinneren. 1 hele kleine waar 1 worstenbroodje in kon (ook het enige wat erin ging) en een normale. Al vraag ik me af wat daarin ging eigenlijk. Wij aten elke dag aardappelen, groente, vlees.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
quote:Op woensdag 6 mei 2020 16:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat zou een mooi mopje zijn; 'wat is het toppunt van Brabant?'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben al heel wat jaren weg uit Brabant maar ik koop hier echt geen worstenbroodjes, alleen de echte komen er hier in.
Dat oventje ging ook mee op vakantie bedenk ik me net.
Ook ja....onze overburen hebben daarom een airfryer gekocht vertelden ze...maar dat ding zal ook wel energie slurpen?quote:Op woensdag 6 mei 2020 18:04 schreef laziness het volgende:
De oven aanzetten is wel echt een grote stroomvreter.
Een goede combi magnetron met hetelucht functie is voor bakken zuiniger dan een gewone oven.
Hoe groter de oven hoe meer verbruik ook.
Een stoompan is voor dagelijks gebruik een zuinigere optie volgens mij dan elke dag je oven aanzetten.
Sinds ik in de grafiekjes van ons energieverbuik heb gezien dat op een zonnige dag ons opwek overschot omslaat naar verbruik op het tijdstip dat ik de oven aanzet, denk ik er iets meer over na.
Die oven opwarmen trekt echt veel stroom
Hier hebben zowel de school als de psz een knutsel-envelop door de brievenbus gedaan, en de mannen zijn er al mee bezig geweest. Ik verwacht ook dingen als ontbijt op bed, mogelijk een luxe thuisbezorgd ontbijt/brunch zoals we afgelopen Pasen hebben ontdekt. Mijn man kent mij en bestelt er dan een fles prosecco bij, en de mannen regelen elk jaar cadeautjes, dus ik klaag precies totaal helemaal niksquote:Op woensdag 6 mei 2020 11:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan ben jij 1 van de lucky few !quote:Op woensdag 6 mei 2020 19:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hier hebben zowel de school als de psz een knutsel-envelop door de brievenbus gedaan, en de mannen zijn er al mee bezig geweest. Ik verwacht ook dingen als ontbijt op bed, mogelijk een luxe thuisbezorgd ontbijt/brunch zoals we afgelopen Pasen hebben ontdekt. Mijn man kent mij en bestelt er dan een fles prosecco bij, en de mannen regelen elk jaar cadeautjes, dus ik klaag precies totaal helemaal niks.
Dan heeft BleiBlei verzaakt als jij zondag niks krijgt.... Weet ik uit betrouwbare bron.quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Hahaha. Nou we gaan het meemakenquote:Op woensdag 6 mei 2020 20:31 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dan heeft BleiBlei verzaakt als jij zondag niks krijgt.... Weet ik uit betrouwbare bron.
Dat is wel heel zoetquote:Op woensdag 6 mei 2020 19:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Sowieso, mijn kleuter kocht van zijn eerste zakgeld bloemen voor mij![]()
!
Oeh, tell me more!quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:31 schreef laziness het volgende:
@:Leandra, kom er maar in met de quooker kosten
Haha, vast niet bijzonder maar ook allemaal dingen die in mijn keuken ontbreken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:28 schreef vencodark het volgende:
We hebben een combi-oven, ingebouwd koffieapparaat met boontjes, inductiekookplaat en een airfryer.
Geen bijzondere dingen verder en werkt allemaal prima.
Ha, daar ben ik juist altijd blij mee. En word elk jaar dan ook niet teleurgesteldquote:Op woensdag 6 mei 2020 21:36 schreef Vicky het volgende:
Mijn nieuwe keuken heeft een oven, inductie kookplaat, vaatwasser en een koel-vries.
Los een combi magnetron en een volautomatische espresso machine... verse latte ❤❤
Mijn puber heeft vanmorgen gevraagd welke truffels ik het lekkerste vind. Ze gaat morgen een cadeautje kopen.
Ik heb op niet zo'n hele subtiele wijze laten weten GEEN badschuim/douchegel te willen 🤣🤣
Jaaaa, dit precies had ik tot een week geleden ook! Alhoewel, geen 90 cm maar verder wel. Ik had ook van die glazen bakjes onder de bovenkastjesquote:Op woensdag 6 mei 2020 21:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
Opsom: We hebben een keuken uit 1965 (Piet Zwart) met een fornuis van 90cm (Smeg) met een oven die van alles kan maar waarvan ik maar 1 ding ken en dus gebruik.
Oh echt? Ik had dat nog niet gehoordquote:Op woensdag 6 mei 2020 22:07 schreef exode het volgende:
Voor wie ook wachtte op zwemles nieuws, de binnenzwembaden mogen volgende week ook weer open. Ben benieuwd wat voor ingewikkelde constructies daarbij horen....zeker in de normaal bomvolle kleedkamers.
Had ik ook niet verwacht.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:07 schreef exode het volgende:
Voor wie ook wachtte op zwemles nieuws, de binnenzwembaden mogen volgende week ook weer open. Ben benieuwd wat voor ingewikkelde constructies daarbij horen....zeker in de normaal bomvolle kleedkamers.
Checkquote:Op woensdag 6 mei 2020 21:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mijn moeder: “We zullen dit jaar maar niets doen met Moederdag, doen we volgend jaar weer.”![]()
Sjaak: “Mama, zondag is het Moederdag en ik heb een verrassing op school voor jou en mommy maar ik zeg niet wat het is.”
Opsom: We hebben een keuken uit 1965 (Piet Zwart) met een fornuis van 90cm (Smeg) met een oven die van alles kan maar waarvan ik maar 1 ding ken en dus gebruik.
Die bakjes heb ik ook jaquote:Op woensdag 6 mei 2020 21:57 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Jaaaa, dit precies had ik tot een week geleden ook! Alhoewel, geen 90 cm maar verder wel. Ik had ook van die glazen bakjes onder de bovenkastjes.
Nu ga ik morgen kijken of die van mij ook een zelfreinigingsfunctie heeft!quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:52 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Check![]()
al gebruik ik wel 1x in de zoveel tijd dat zelfreinigings systeem gebeuren.
Kun je zien aan die ring onderin je oven.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:56 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Die bakjes heb ik ook ja
[..]
Nu ga ik morgen kijken of die van mij ook een zelfreinigingsfunctie heeft!
Ik kan er niet zo goed tegen...quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:38 schreef livelink het volgende:
[..]
Ha, daar ben ik juist altijd blij mee. En word elk jaar dan ook niet teleurgesteld
Ohquote:Op woensdag 6 mei 2020 22:56 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Kun je zien aan die ring onderin je oven.
Als dat er zit dan kan je daar water in doen met wat schoonmaakspul en dan laten stomen.
Dit heeft mijn oven als standjes:quote:Op donderdag 7 mei 2020 06:56 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Onze oven is ook zelfreinigend, maar zonder ring en schoonmaakspul. Dus het kan nog.
Super inderdaad.quote:Op donderdag 7 mei 2020 08:28 schreef Amsel het volgende:
Ons zwembad (zwemschool) is helemaal voorbereid om weer aan de slag te gaan, ze hebben er zelfs in de afgelopen twee maanden voor verbouwd. Aparte in- en uitgang, aparte kleedkamers voor omkleden (voor ze gaan zwemmen) en afdrogen (als ze klaar zijn met zwemmen), looproutes, extra tijd tussen de lessen, gehalveerde groepen, enzovoorts. En extra lestijden om zo mogelijk gemiste lessen in te halen, een duidelijke visie op hoe ze de achterstanden en onwennigheid gaan aanpakken, en hele duidelijke communicatie over alles. Echt indrukwekkend hoe ze dat hebben opgepakt
Stroom eraf, minuut wachten, stekker er weer in, op plus en min tegelijk drukken en dan alleen met de plus verstellen, uit mijn hoofd.quote:Op donderdag 7 mei 2020 07:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
En ik weet ook niet hoe ik de klok goed moet zetten. Hij staat 12 uur en 9 minuten voor.
Als dat kan heb ik heel vaak voor niks achter het ding gehangen om de stekker eruit te halen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:20 schreef BE het volgende:
Waarschijnlijk lukt het ook met nu op +- drukken tot de tijd knippert of piept.
Geen idee hoor, wilde gok, maar bij veel ovens en magnetrons (en autoradio’s) werkt het zo ongeveer zo.quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:23 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Als dat kan heb ik heel vaak voor niks achter het ding gehangen om de stekker eruit te halen.
Ja, doe eens? Ik wil er ook heel graag een maar ben benieuwd naar stroomkosten. De waterkoker trekt als een malle ook.quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:31 schreef laziness het volgende:
En ik heb helemaal geen ketel
dat vind ik inderdaad best onverwacht. Ik zou het zelf nog allesbehalve veilig vinden in een zwembad. Brr.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:07 schreef exode het volgende:
bedoel je als in 'allergisch'?quote:
je zou juist denken dat zo'n apparaat minder snel beschadigt als de stekker eruit is.quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:30 schreef exode het volgende:
Oh nog over de quooker, mijn zwager had die uitgezet toen ze vorig jaar 4 weken op vakantie gingen. Toen is er iets misgegaan met de stoppen en is alle electra uitgevallen....na 4 weken thuiskomen met 2 uitgevallen vriezers. Niet aan te raden. Ze hebben nu weer een Quooker (want die was ook kapot) en ze kregen het advies om hem dus nooit volledig uit te zetten maar op standby (zit dat erop?)
Geen idee hoe ze hem uit hadden gezet overigens, ik zie mijn zwager er wel voor aan dat ie gewoon de stekker eruit heeft getrokken.
Ooit als ons lijstje met die dingen die echt moeten afgevinkt is, gaan we een Jura koffie ding kopen. Neemt wel meteen de helft van ons aanrecht in maar hallo koffie!
Ik krijg ontzettend jeuk van sommige douchegelquote:Op donderdag 7 mei 2020 10:04 schreef trui het volgende:
[..]
bedoel je als in 'allergisch'?
ik vind 't al leuk als ze moeite doen, ook met doucheschuim zou ik blij zijn. En een ontbijtje op bed hoort er wel echt bij vind ik, ik zou wel balen als ze dat vergeten.
quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:49 schreef exode het volgende:
Wij zitten overigens wel een beetje met onze Zweden trip in onze maag. In een spoiler omdat vast niet iedereen ons luxe gezeik aan wil horen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geloof dat ik dat idd mijn lieftallige maar in ga fluisteren idd.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:04 schreef trui het volgende:
[..]
bedoel je als in 'allergisch'?
ik vind 't al leuk als ze moeite doen, ook met doucheschuim zou ik blij zijn. En een ontbijtje op bed hoort er wel echt bij vind ik, ik zou wel balen als ze dat vergeten.
Ja dat is dan wel weer een voordeel.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:23 schreef exode het volgende:
Ah nee Nikki dat zal je altijd zien! Wij hebben al vouchers gekregen van Tui voor de meivakantie en mijn vriendin van Transavia voor een weekend weg met haar vriendinnen. Wij hebben gewoon alles al geboekt zo voor 2021 denk ik.
Ik ook, maar toen ze het 2 jaar terug vergaten waren ze zó verdrietig, dat vind ik ook sneu.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:22 schreef SQ het volgende:
ik vind de glans er altijd zo van af gaan als ik er zelf om moet gaan vragendan voel ik me ook meteen weer zo'n zeurwijf ofzo.
quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]Vergeet niet dat de reismaatschappij waar je het hebt geboekt ook nog eens overeind moet blijven, anders valt er helemaal niks meer terug te betalenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ja die hebben het enorm zwaar nu, wij vragen ook nergens geld terug, bewust. Wij kunnen dat gelukkig ook lijden. Maar zoals bij Nikki is het wel extra zuur. Zoals bij ons bij Tui kunnen we van alles boeken met die voucher en Zweden doen we met veel plezier alsnog volgend jaar.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de reismaatschappij waar je het hebt geboekt ook nog eens overeind moet blijven, anders valt er helemaal niks meer terug te betalen.
Nou dat overwegen we inderdaad serieus, we gaan naar Safsen en Orsa. Dat laatste is echt te noordelijk, Safsen zouden we dan alleen doen als we heen en terug een break hebben. Eenmaal ter plekke denk ik dat we daar veel meer ruimte hebben en dus afstand tot mensen dan in Nederland. Maar er naartoe rijden is natuurlijk ook extra contact momenten. En dan moet de situatie wel wijzigen want nu worden alle niet noodzakelijke reizen volledig afgeraden.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:36 schreef Burdie het volgende:
@:exode, kan je niet met de auto bij dat huisje komen? Of ligt het te noordelijk?
quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:27 schreef BE het volgende:
[..]
Ik ook, maar toen ze het 2 jaar terug vergaten waren ze zó verdrietig, dat vind ik ook sneu.
Ik peilde net voorzichtig bij de kinders en toen vertelden ze dat mijn moeder ze al had getipt.![]()
Momenteel is de Duitse grens ook gesloten. Die moet ook weer open zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:39 schreef exode het volgende:
[..]
Nou dat overwegen we inderdaad serieus, we gaan naar Safsen en Orsa. Dat laatste is echt te noordelijk, Safsen zouden we dan alleen doen als we heen en terug een break hebben. Eenmaal ter plekke denk ik dat we daar veel meer ruimte hebben en dus afstand tot mensen dan in Nederland. Maar er naartoe rijden is natuurlijk ook extra contact momenten. En dan moet de situatie wel wijzigen want nu worden alle niet noodzakelijke reizen volledig afgeraden.
Bij Orsa moeten we uiterlijk 31 mei beslissen en de boot weet dus pas meer op 31 mei....Safsen doet allemaal niet zo moeilijk, die hebben de houding 'Laat maar weten, alles is bespreekbaar'.
Het is ook hopen tegen beter weten in...Zweden wil nu ook geen toeristen binnen eigenlijk.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:44 schreef laziness het volgende:
[..]
Momenteel is de Duitse grens ook gesloten. Die moet ook weer open zijn.
Er zijn zoveel factoren om rekening mee te houden dat je eigenlijk pas een week van tevoren een goede beslissing kan nemen.
Maar die luxe heb je lang niet altijd qua annuleringsvoorwaarden helaas.
Huh?quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:44 schreef laziness het volgende:
Momenteel is de Duitse grens ook gesloten.
Officieel mag je in heel de EU alleen noodzakelijke reizen maken. Dus eigenlijk zijn alle grenzen gesloten, in de praktijk staan ze niet overal te controleren.quote:
Hij is niet pertinent gesloten nee maar volgens mij kom je zonder goede reden er niet zomaar in nu.quote:
Klok instellen moet je een aantal knopjes tegelijk gebruiken, geen idee welkequote:Op donderdag 7 mei 2020 07:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dit heeft mijn oven als standjes:
[ afbeelding ]
En ik weet ook niet hoe ik de klok goed moet zetten. Hij staat 12 uur en 9 minuten voor.
Oeh tentje zou ik niet 7m zwanger ook niet doenquote:Op donderdag 7 mei 2020 10:58 schreef SQ het volgende:
Ik had eind vorig jaar sowieso al het idee om op een camping in Nederland te gaan staan deze zomer. Ik weet alleen niet hoe leuk het nog is met 7 maanden zwanger, geen topfit lichaam en in een tentje zonder luxe voorzieningen (dus gewoon luchtbed etc.). Iemand met ervaring?
Mijn vriendin heeft op een luchtbed geslapen toen ze 8 weken zwanger was....geen succes story is dat.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:58 schreef SQ het volgende:
Ik had eind vorig jaar sowieso al het idee om op een camping in Nederland te gaan staan deze zomer. Ik weet alleen niet hoe leuk het nog is met 7 maanden zwanger, geen topfit lichaam en in een tentje zonder luxe voorzieningen (dus gewoon luchtbed etc.). Iemand met ervaring?
Nee, het moet gewoon lowbudget. Tent hebben we namelijk al.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:59 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Oeh tentje zou ik niet 7m zwanger ook niet doen
Is een stacaravan geen optie?
Ah oke.quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, het moet gewoon lowbudget. Tent hebben we namelijk al.
Stacaravan in juli / augustus is even duur als een appartement Kreta in oktober
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga straks eens op zolder kijken, er moeten nog ergens oude katoenen stofjes liggen, restjes. Eens kijken of ik een mondmasker (volgens patroon van de belgische overheid) kan freubelen op de naaimachine![]()
(Maar hoef hem niet te gebruiken, mijn normale routes liggen allemaal op fietsafstand)
ja, ik vond het prima te doen!quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:58 schreef SQ het volgende:
Ik heb zo'n zelfopblazend matje van nomad,de dikste variant. Ligt verbazingwekkend goed en is wat minder kwetsbaar voor lek gaan ect.dan een luchtbed, misschien js dat wat?quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:15 schreef SQ het volgende:
Ja ik twijfel dus ook ernstig. Misschien met een nieuw luchtbed, zo'n dubbeldikke. En dan ieder een eigen.
Weet je, de kinderen gaan er zo goed op. Ik wil ze dat zo graag geven...
ik heb uberhaupt geen kapjes.. maar neem aan dat t ook voor kinderen geldt inhet ov idd..quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:34 schreef littledrummergirl het volgende:
Gekke random vraag, hebben jullie een mondkapje voor de kinderenVoorheen gingen we wel eens met de tram naar het centrum maar dat mag binnenkort dus alleen met mondkapjes
dat geldt ook voor kinderen neem ik aan
.
Met zwangere heupen en alleen op je zij kunnen slapen lijkt me dat niet ideaal. Dat is vragen om bekken-aidsquote:Op donderdag 7 mei 2020 11:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik heb zo'n zelfopblazend matje van nomad,de dikste variant. Ligt verbazingwekkend goed en is wat minder kwetsbaar voor lek gaan ect.dan een luchtbed, misschien js dat wat?
Dit! Wij hebben Human Comfort zelfopblazende matjes voor in de tent en die liggen echt prima. We hebben er ook een topper bij, dan slaapt het bijna beter dan ons normale bed.quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik heb zo'n zelfopblazend matje van nomad,de dikste variant. Ligt verbazingwekkend goed en is wat minder kwetsbaar voor lek gaan ect.dan een luchtbed, misschien js dat wat?
Ik heb nog niets aanbetaald maar moet toch een paar duizend euro gaan betalen straks voor iets waarvan ik weet dat ik het niet ga krijgen. Dat voelt gewoon niet fijn.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:55 schreef SQ het volgende:
het klinkt ontzettend cru maar de hele vakantiediscussie is eigenlijk altijd een "luxeprobleem", niet alleen als je zwemt in het geld. Als je in de financiele shit komt alleen maar omdat je de aanbetaling van je vakantie niet terug krijgt had je de vakantie in eerste instantie al niet kunnen betalen, volgens mij?
(neemt niet weg dat het gewoon kut is als je niet op vakantie kunt en het je dan ook nog eens flink geld kost he. Dat is gewoon kut.)
Dat zei ik toch ook, het is hoe dan ook ontzettend kutquote:Op donderdag 7 mei 2020 11:51 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb nog niets aanbetaald maar moet toch een paar duizend euro gaan betalen straks voor iets waarvan ik weet dat ik het niet ga krijgen. Dat voelt gewoon niet fijn.
Maar goed; het is niet anders, daar niet van.
Ja die dus. Glamping!quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:48 schreef SQ het volgende:
Oh je hebt die matjes tegenwoordig zelfs in 10 centimeter??
Ja kloptquote:Op donderdag 7 mei 2020 11:52 schreef lily het volgende:
We mochten wel met zelfgemaakte mondkapjes het ov in, toch?
Op je zij is het wellicht minder inderdaad, ik vond ze zelf (niet zwanger toenquote:Op donderdag 7 mei 2020 11:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Met zwangere heupen en alleen op je zij kunnen slapen lijkt me dat niet ideaal. Dat is vragen om bekken-aids
Waarschijnlijk daarom dus.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:58 schreef exode het volgende:
Vakantie is inderdaad altijd luxe, het is vooral te hopen dat al die organisaties blijven bestaan...als ze alsnog allemaal omvallen, is er best een voucher probleem. Wij eten er geen boterham minder om, maar zuur is het wel natuurlijk.
Een vriendin van mijn vriendin heeft Transavia al 10 (!) boze mailtjes gestuurd dat ze niet een voucher van iets van ¤ 200 wilt maar haar geld terug. Zij stuurde ook 1 dag na sluiten van het KDV al mail naar de opvang dat ze niet wilde betalen voor iets wat ze niet gebruikte.....en die zwemmen dus echt in het geld. Zelf als gezin en hun ouders al helemaal.
Jaquote:Op donderdag 7 mei 2020 11:48 schreef SQ het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oudste is weer begonnen met school, online. Jongste maandag.
Ik ben een beetje gaar geloof ik, maar hoorde dat er volgende week weer gegolft mag gaan worden. Maar weer eens proberen, misschien kan ik daar wat ontspanning vinden...Fake it till you make it...
Wij zijn nu aan het klussen/verhuizen en moeten soms samen even wat dingen uitzoeken die je graag even irl wilt zien/voelen (gordijnen bijv) dus nu gaan we steeds om en om naar dat soort winkelsquote:Op donderdag 7 mei 2020 11:57 schreef vencodark het volgende:
Ach, ik snap best dat je even je beklag doet over de vakantieplannen. Zeker als het om aardige bedragen gaat of dat je twijfelt waar je nu goed aan doet qua annulering.
Mijn zus klaagde laatst dat ze zich beperkt voelt in haar vrijheid omdat ze niet met haar man samen de Gamma binnen mag.
Dit n.a.v. de toespraak van de koning over vrijheid laatst.
Dat denk ik: waar hèb je het over.
Ja, nou je het zegt!quote:Op donderdag 7 mei 2020 12:20 schreef BE het volgende:
[..]
Waarschijnlijk daarom dus.Als he zo zuinig ben hou je geld over.
Maar ik kan het niet hoor.
Ik vind het niet per se een luxeprobleem, het is gewoon zonde van het geld.
Mijn lieftallige zegt altijd dat soort verstandige dingen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 12:26 schreef exode het volgende:
Haha ja
[..]
[..]
Ja, nou je het zegt!
Zij en haar man verdienen beide bovenmodaal, want dat vertelt ze ook allemaal uiteraard. Dus dat lijkt me vrij riant....
Ja, hier gaat D met trein en bus naar school, dus ik moet ook iets regelen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 12:17 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja klopt
Ik heb nog geen mondkapjes maar moet ze ws wel gaan kopen. A gaat soms met de bus naar school.
Decathlon verkoopt zelfs een opblaasbaar veldbed waarop je je 6,5 cm matje dan nog op kan doen. Geen idee of die van 10 cm ook past, maar hey.quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:48 schreef SQ het volgende:
Onhandig, tuurlijk.quote:Op donderdag 7 mei 2020 12:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wij zijn nu aan het klussen/verhuizen en moeten soms samen even wat dingen uitzoeken die je graag even irl wilt zien/voelen (gordijnen bijv) dus nu gaan we steeds om en om naar dat soort winkelsom daarna samen te beslissen wat we kopen. Niet efficiënt maar het werkt wel
Klopt, dat heb ik vanuit huis ook zo meegekregen. Je wordt niet rijk door geld uit te geven.quote:Op donderdag 7 mei 2020 12:20 schreef BE het volgende:
Waarschijnlijk daarom dus.Als he zo zuinig ben hou je geld over.
Ja, het is nogal schijnveiligheid. Zelfs Van Dissel is er niet eens voor: https://nos.nl/artikel/23(...)blijft-kritisch.htmlquote:Op donderdag 7 mei 2020 12:24 schreef Lemijn het volgende:
Stomme mondkapjes. Stomme schijnveiligheid. De helft van de mensen draagt ze niet goed en de andere helft zit er voortdurend aan om vervolgens de deurknoppen weer aan te raken. Vervolgens is de helft van de non-verbale communicatie weg terwijl we die hard nodig hebben in deze tijden. En slechthorende mensen verstaan niemand meer. Had ik al gezegd dat ik het een waardeloze maatregel vind?
Ik vraag me eerder af wie er wel mondkapjes heeft liggenquote:Op donderdag 7 mei 2020 11:36 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
ik heb uberhaupt geen kapjes.. maar neem aan dat t ook voor kinderen geldt inhet ov idd..
Dat is wel een beetje firstworldproblems jaquote:Op donderdag 7 mei 2020 12:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Onhandig, tuurlijk.
Maar beperking in je vrijheid vind ik persoonlijk erg overdreven omschreven.
Ik heb ze hier bij de apotheek gekocht,van die medische dingen denk ik (er staat niks op en ze zijn niet verpakt).quote:Op donderdag 7 mei 2020 12:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af wie er wel mondkapjes heeft liggenIk heb er nu vier geregeld als het goed is, dan kan ik eerst twee weken zonder en daarna mét mondkapje in de trein....
Mja, maar ik vind minstens vier per week best aantikken qua verbruik, zowel qua geld maar vooral qua verspilling. Dus ik heb nu maar stoffen geregeld.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:00 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik heb ze hier bij de apotheek gekocht,van die medische dingen denk ik (er staat niks op en ze zijn niet verpakt).
Ik zag dat er hier in de stad (010) een heuse mondkapjeswinkel is![]()
Tenzij de maatschappij is aangesloten bij een garantiefonds, dan krijg je van het garantiefonds je geld terug.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de reismaatschappij waar je het hebt geboekt ook nog eens overeind moet blijven, anders valt er helemaal niks meer terug te betalen.
Dat is zo, maar kan wel heel lang duren.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:30 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Tenzij de maatschappij is aangesloten bij een garantiefonds, dan krijg je van het garantiefonds je geld terug.
waarschijnlijk heeft ze die 200 euro nodig om die SUV te kunnen blijven rijdenquote:Op donderdag 7 mei 2020 13:25 schreef exode het volgende:
Er zit wel een verschil tussen zuinig zijn, slim met geld omgaan en gewoon enorme krenten zijn. Of selectief krenterig, onder die laatste categorie valt die vriendin. Ik verbaas me er steeds weer over. Wel enorme SUV's rijden, 2 inderdaad en dan die ¤ 200 perse terug willen hebben. Ik heb 5 jaar lang een massagepraktijk gehad en daar genoeg verhalen aan over gehouden van krenterige mensen, ook die specifieke vriendin en haar familie. Onbeschaamd meestal ook.
Tja.....quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:36 schreef SQ het volgende:
[..]
waarschijnlijk heeft ze die 200 euro nodig om die SUV te kunnen blijven rijden
Iedereen maakt andere keuzes.
Dat is ook heel vervelend! Misschien komen de reizen die jij wel wilt volgend jaar toch weer terug. Ik duim iig voor je want dit is gewoon naar.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:41 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik ben 2000 euro kwijt door het niet door gaan van mijn reis.
En door de voorwaarden van de gegeven voucher kan ik niet dezelfde reis opnieuw maken later.
moet verplicht met een bepaalde reisorganisatie, maar dat moet geboekt worden bij de doorverkoper en de enige reizen die aantrekkelijk zijn van de reisorganisatie, inclusief de reis die ik had gemaakt die hebben ze niet meer in het assortiment van reizen.
ik vind dat dus wel erg, ik vind het echt niet leuk om hoppa 2000 euro kwijt te zijn en ik vind dat helemaal geen luxeprobleem.
IIk voel me trouwens wel in mijn beweginsvrijheid ingeperkt. Ik kan niet gaan en staan waar ik wil. Ik kan niet zien wie ik wil, ik kan niet doen wat ik wil. Wellicht een first world problem, maar ik heb er zo langzamerhand echt last van.quote:Op donderdag 7 mei 2020 12:57 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje firstworldproblems ja
dat is ook echt heel erg balen zeg. En stom dat ze zulke voorwaarden aan een voucher mogen stellen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:41 schreef Budabuddumbam het volgende:
En door de voorwaarden van de gegeven voucher kan ik niet dezelfde reis opnieuw maken later.
moet verplicht met een bepaalde reisorganisatie, maar dat moet geboekt worden bij de doorverkoper en de enige reizen die aantrekkelijk zijn van de reisorganisatie, inclusief de reis die ik had gemaakt die hebben ze niet meer in het assortiment van reizen.
ik vind dat dus wel erg, ik vind het echt niet leuk om hoppa 2000 euro kwijt te zijn en ik vind dat helemaal geen luxeprobleem.
Ik denk 25 én 37quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:48 schreef Jagärtrut het volgende:
In mijn gemeente moet je nu verplicht in sommige straten een mondkapje dragen. De straat waar wij altijd doorheen lopen is er eentje. Daar moet je nu verplicht een mondmasker dragen tussen nummers 38 tot 80 en 25 en 37. Maar is dat dan tussen 25 en 37, of alleen voor 25 en 37.
![]()
zeker..quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:48 schreef SQ het volgende:
Ik heb een chronisch rugprobleem en slaap op vakantie met de tent op een soort stretcher waar ik dan mijn 1-persoons luchtbed bovenop leg. Niet heel romantisch, maar dat zorgt er wel voor dat ik fatsoenlijk door de vakantie heen kom. Stretcher is te leen, je weet waar mijn huis woont.quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:15 schreef SQ het volgende:
Ja ik twijfel dus ook ernstig. Misschien met een nieuw luchtbed, zo'n dubbeldikke. En dan ieder een eigen.
Weet je, de kinderen gaan er zo goed op. Ik wil ze dat zo graag geven...
O ja, wij hebben er een. Wel pas sinds kort, want het is een nieuwe. Wij vinden het heel fijn. Het zit lekker, is gemakkelijk schoon te houden (kattenharen) en plakt niet zoals echt leer vaak wel doet. Ik vind het ook wel mooi, ik hou niet zo van de uitstraling van echt leer.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:48 schreef Lemijn het volgende:
Mag ik nog een keer een vraag uitdoen voor ervaringen met echt leer/eco-leer/combi’s met polyester en zo? @:Franny_G heeft zo’n bank en @:miss_sly geloof ik ook.
Wel ontopic toch.
Dat klinken ook wel als pittige restricties. Ik denk dat daar misschien nog wel iets aan gaat veranderen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:41 schreef Budabuddumbam het volgende:
quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:48 schreef Jagärtrut het volgende:
In mijn gemeente moet je nu verplicht in sommige straten een mondkapje dragen. De straat waar wij altijd doorheen lopen is er eentje. Daar moet je nu verplicht een mondmasker dragen tussen nummers 38 tot 80 en 25 en 37. Maar is dat dan tussen 25 en 37, of alleen voor 25 en 37.
![]()
Hier een echt leren bank (geen splitleer, gewoon de volledige dikte, en geen combi met kunststof). (Mijn ervaring met kunstleer is dat het bovenste laagje afbladdert, geen idee hoe dat is bij een combi.)quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:48 schreef Lemijn het volgende:
Mag ik nog een keer een vraag uitdoen voor ervaringen met echt leer/eco-leer/combi’s met polyester en zo? @:Franny_G heeft zo’n bank en @:miss_sly geloof ik ook.
Wel ontopic toch.
Maar krijg je ook niet je geld terug als je de voucher niet gebruikt?quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:41 schreef Budabuddumbam het volgende:
Wij hebben een bank van eco-leer. Hij zit heerlijk, de stof is met een nat doekje afneembaar, dus ideaal met kinderen, niet statisch of plakkerig, en heeft een luxe uitstraling. We hebben hem nu bijna 2 jaar en ziet er nog als nieuw uit. Kattenharen zuig je er ook zo af. Ik zou er zo weer een kopen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:48 schreef Lemijn het volgende:
Wel ontopic toch.
Dat kan je dan een half jaar na uitgifte terug vragen, dus dat zou in mijn end 2020 begin 2021 zijn. En dan moet je maar hopen dat er niet al teveel aanbieders omgevallen zijn want het garantiefonds heeft niet genoeg geld in kas om dat te betalen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Maar krijg je ook niet je geld terug als je de voucher niet gebruikt?
Dat is bij onze reisorganisatie wel zo en op zich dus best goed geregeld, ware het niet dat ik natuurlijk liever gelijk mijn geld terug zou krijgen.
België heeft wel een aantal best vreemde regels ja.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:48 schreef Jagärtrut het volgende:
![]()
Heb jij zelf de reis geannuleerd of heeft de reisorganisatie dat gedaan?quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:41 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik had 'm helemaal niet gezien, maar even teruggezocht en ben nu wel benieuwd wat je dan wel bedoelde. Ik lees het ook als 'als je die aanbetaling al niet kunt missen had je die vakantie beter niet kunnen kiezen'. Heb ik 't dan mis?quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:49 schreef SQ het volgende:
Ik geloof dat mijn opmerking helemaal verkeerd geïnterpreteerd wordt, maar oké. Ik trek het boetekleed wel aan hoor
Ik beweer ook nergens dat je het niet vreselijk klote mag vinden en er niet goed ziek van mag zijn. Zou ik namelijk ook zijn.
Dat is inderdaad 1 ding wat ik zeg.quote:Op donderdag 7 mei 2020 15:35 schreef trui het volgende:
[..]
ik had 'm helemaal niet gezien, maar even teruggezocht en ben nu wel benieuwd wat je dan wel bedoelde. Ik lees het ook als 'als je die aanbetaling al niet kunt missen had je die vakantie beter niet kunnen kiezen'. Heb ik 't dan mis?
Nou, vooruit dan maarquote:Op donderdag 7 mei 2020 15:46 schreef SQ het volgende:
Dat snap ik helemaal. Nogmaals, ik snap volkomen dat mensen balen als stekkers. Heus.
Mijn oplossing was: stroom eraf, wachten tot middernacht en dan de stroom er weer opquote:Op donderdag 7 mei 2020 09:10 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Stroom eraf, minuut wachten, stekker er weer in, op plus en min tegelijk drukken en dan alleen met de plus verstellen, uit mijn hoofd.
Dat snap ik welquote:Op donderdag 7 mei 2020 13:49 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
IIk voel me trouwens wel in mijn beweginsvrijheid ingeperkt. Ik kan niet gaan en staan waar ik wil. Ik kan niet zien wie ik wil, ik kan niet doen wat ik wil. Wellicht een first world problem, maar ik heb er zo langzamerhand echt last van.
Haha!quote:Op donderdag 7 mei 2020 15:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Mijn oplossing was: stroom eraf, wachten tot middernacht en dan de stroom er weer op
Heb je een naaimachine? Al kan het met geduld ook best met de hand..quote:Op donderdag 7 mei 2020 15:47 schreef lily het volgende:
Maar goed; het is niet anders.
Iemand een tip hoe je makkelijk een mondkapje maakt?
Ik ben helaas niet heel handig
maandag gaan de winkels weer open. Daar heb ik niet zoveel behoefte aan, dus dat maakt me niet uit. We mogen vanaf zondag weer 4 andere mensen zien. Wel 4 vaste mensen, dus geen wisselende contacten. Geen idee wie dat zou moeten zijn voor ons, want alle mensen die we kennen hebben kleine kinderen en die houden we niet op afstand van elkaar.quote:Op donderdag 7 mei 2020 15:59 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Dat snap ik weldat heb ik zelf ook. Ik baal alleen niet specifiek dat ik niet met zijn tweeën naar een bouwmarkt kan
het feit dat het tenminste nog kan is wat mij betreft prima.
Zit er bij jullie al een versoepeling van de regels aan te komen?
Only in België.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:48 schreef Jagärtrut het volgende:
![]()
LOL, goed dat ik nog even bijlees, want mijn quote-alerts staan uitquote:Op woensdag 6 mei 2020 20:31 schreef laziness het volgende:
En ik heb helemaal geen ketel
De reisorganisatiequote:Op donderdag 7 mei 2020 15:35 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Heb jij zelf de reis geannuleerd of heeft de reisorganisatie dat gedaan?
Jij steekt 'm elke dag aan ja?quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:51 schreef SQ het volgende:
hahaha dan is het maar goed dat je niet naast mij woont dan, lemijn
Valt wel mee, is mijn ervaring. Er is alleen een huis in ons rijtje met een open haard en dat ruik je welquote:Op donderdag 7 mei 2020 16:55 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn nieuwe huis heeft een warmtepomp en pompt warme en koele lucht van buiten naar binnen, door een filter dat wel. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat werken met barbecue'ende of vuurkorvende burenhoop niet dat t hele huis dan gaat stinken
ik zou wel mijn best doen om jou niet aan te steken hoorquote:Op donderdag 7 mei 2020 16:56 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Jij steekt me elke dag aan ja?
Ik wil jou best als buren trouwens. Zou me gelijk een stuk relaxter voelen over de herrie. Heb nu twee echtparen met allang volwassen kinderen.
Oh het woord incompetent had ik blijkbaar overheen gelezen. Eens met de mensen hierboven. Je bent niet verantwoordelijk voor hun geluk, alleen voor het scheppen van de randvoorwaarden.
Ah fijnquote:Op donderdag 7 mei 2020 16:57 schreef GotC het volgende:
[..]
Valt wel mee, is mijn ervaring. Er is alleen een huis in ons rijtje met een open haard en dat ruik je wel
Dan moet je ook je geld terug kunnen krijgen ipv een voucher accepteren. Een voucher accepteren is namelijk geen verplichting. Het wordt nu alleen aanbevelen dat mensen een voucher accepteren omdat er kans is dat er anders een heleboel reisorganisaties omvallen, als ze iedereen moeten terugbetalen.quote:
quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar ik hou wel van een bbq op zijn tijd en mijn man is, zoals vrijwel iedereen met een werkend scrotum, stiekem pyromaan. In de zomer dus regelmatig vuurkorf.
Nee, geen naaimachine.quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:03 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Heb je een naaimachine? Al kan het met geduld ook best met de hand..
ik, licht onhandig en ongeduldig, heb deze in elkaar geprutst:
https://blog.bernina.com/(...)i-officieel-patroon/
Ik had 'm ook niet verwacht in deze wijk (gasloos, warmtepomp, luchtverversingssysteem,vloerwarmte/koeling)quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:00 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ah fijnbij ons is de hele rij nieuwbouw met dezelfde installatie dus hopelijk geen open haard
Ik kon deze gewoon met de hand maken: https://freesewing.org/blog/facemask-frenzyquote:Op donderdag 7 mei 2020 17:07 schreef lily het volgende:
Nee, geen naaimachine.
Dit ziet er best wel al moeilijk uit voor mijn twee linkerhanden maar ik ga toch wat proberen in elkaar te prutsen.
Laat blei even met mijn stel praten dan, want ik kocht een prachtige buitenhaard ter vervanging van de vuurkorf, maar die is nog nooit aan geweest. Buiten heb je immers muggen, je kan het scherm van je telefoon niet goed zien en dat soort mannenproblemenquote:Op donderdag 7 mei 2020 16:58 schreef SQ het volgende:
Maar ik hou wel van een bbq op zijn tijd en mijn man is, zoals vrijwel iedereen met een werkend scrotum, stiekem pyromaan. In de zomer dus regelmatig vuurkorf.
Nietquote:Op donderdag 7 mei 2020 17:09 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik had 'm ook niet verwacht in deze wijk (gasloos, warmtepomp, luchtverversingssysteem,vloerwarmte/koeling). Open haard is ook superonlogisch met deze systemen.
En toch zijn er hier 2 huizen met een open haard. Beide eigenaren (toevallig?) zijn glazenwassers overigens
Oh, dit heb ik bijna dagelijks jaquote:Op donderdag 7 mei 2020 17:03 schreef vencodark het volgende:
Bij een waterkoker vergat ik zo vaak dat ik die had aangezet.
Daarom. Nu op werk nog steeds. Nu maak ik ter plekke thee en die thee vergeet ik zelden op te drinken.quote:
Wow! En dat zo even tussen neus en lippen door. Gefeliciteerd alvastquote:Op donderdag 7 mei 2020 18:48 schreef F_r het volgende:
Wij kochten een ander huis vandaag. Ovb van financiering natuurlijk
Oh WoW! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:48 schreef F_r het volgende:
Oh gaaf! Linkje mag in dmquote:Op donderdag 7 mei 2020 18:48 schreef F_r het volgende:
Ik heb er toch nog via internet kunnen bemachtigen. Katoenen. Hoef ik gelukkig niet zelf aan de slag.quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:16 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik kon deze gewoon met de hand maken: https://freesewing.org/blog/facemask-frenzy
Ik doe ook de ramen dicht ondanks dat ik zelf ook fikkie stook. Dan doe ik ze ook dicht namelijkquote:Op donderdag 7 mei 2020 18:39 schreef BE het volgende:
Wij hebben zo’n zeur-buur.
Bij rook gaan gelijk de ramen héél demonstratief dicht. Ze zeurt constant over de achterburen met een berg kinderen, trampo en zwembad en kippen. Van de week belde ze hier aan of de buitendeur dicht mag als S piano speelt.
Wel zitten zij het liefst in het hoekje van de tuin wat zo ongeveer pal aan onze deur grenst, ik kan hun gesprekken binnen volgen als de deur open staat en hun bijna-20 dochter voert daar ook graag heel dramatische telefoongesprekken, handsfree...
Maar dat gemiep over rook etc vind ik zo flauw. Ik heb ook zo’n pyromaan.
zeker,quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Oh WoW! Gefeliciteerd!
Nu je huidige huis snel verkopen. Toch wel goed dan dat je de trap en badkamer hebt aangepakt.
Je komt niet stiekem naast ons wonen toch. Huis van de buren is verkocht (vandaag) en volgend jaar april gaan ze er uit 😂.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:12 schreef F_r het volgende:
[..]
zeker,
Al duurt de overdracht naar daar nog tot volgend jaar. Ik verwacht een paar mnd dakloos te zijn
Geen idee waar je woont maar ik gok van niet.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:13 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Je komt niet stiekem naast ons wonen toch. Huis van de buren is verkocht (vandaag) en volgend jaar april gaan ze er uit 😂.
Ik denk het ook niet, maar ‘toevallig’ is het wel.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:16 schreef F_r het volgende:
[..]
Geen idee waar je woont maar ik gok van niet.
Maar met jouw tuin heeft echt niemand last van je bbq! En anders ben je gezegend met eersteklas zeikerds naast jequote:Op donderdag 7 mei 2020 16:58 schreef SQ het volgende:
[..]
ik zou wel mijn best doen om jou niet aan te steken hoor
Dan heb ik het nog maar even niet over alle zooi en herrie die we produceren met onze werken, want die zijn hopelijk tijdelijk
Ah nee, wat kut!quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:32 schreef LeSage het volgende:
Maltesermorgen gaat het vast weer beter!
Aaagh, ik ben echt zo pissig. In september heeft iemand tegen onze (tweedehandse) nieuwe auto aangereden. Gewoon voor ons huis, terwijl ie geparkeerd stond omdat zij de bocht naar de parkeerplaats aan de overkant te groot maakte. Dat was dus al die tijd niet afgehandeld, omdat zij zei dat ze er niets van gevoeld had. Haar kleur auto op de onze, onze kleur auto op de hare. Daar hebben we foto’s van, meteen ter plekke geschoten. We hebben 2 getuigen.
En vandaag krijgen we een mail binnen dat de tegenpartij niet erkend dat er schade door haar is veroorzaakt en daarmee is het ons probleem.
Ik kan gewoon niet bedenken waar ik het meest boos over ben.
Dat zij blijft ontkennen dat ze iets heeft gemerkt, terwijl we allebei flinke schade hebben.
Dat de verzekering zich er zo vanaf wil maken.
Dat mensen zo oneerlijk zijn![]()
/rant
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:48 schreef F_r het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 7 mei 2020 18:48 schreef F_r het volgende:
Nee, gelukkig dat niet. Er zit een kdv in onze straat en daar ging ze de kinderen brengen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:37 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ah nee, wat kut!En dat woont dan tegenover je
.
Ik hou echt van die geur! Maar dat zal ook te maken hebben met het feit dat ik dochter van een brandweerman benquote:Op donderdag 7 mei 2020 19:46 schreef exode het volgende:
Wiehoe F_r, cool!!
Huis met haard meldt zich, hij is nu ook aanWe willen eigenlijk een houtkachel, maar toen mijn zwager voorrekende wat dat zou kosten (hij is aannemer) hebben we die wens onderaan de lijst gezet.
Er zijn meerdere huizen hier met haard overigens. Als iedereen gewoon netjes droog hout stookt, ruikt dat toch lekker? (Zelfs ik vind dat terwijl ik panisch ben voor brandlucht)
Malteser, hoe is kleuter naar bed gegaan, wel ok? Naar zo'n dag, knuffel voor jou.
Oh gelukkig niet de overburen! Maar ik snap echt niet wat mensen bezielt om niet gewoon eerlijk te zijn. Ik kan daar slecht tegen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:39 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nee, gelukkig dat niet. Er zit een kdv in onze straat en daar ging ze de kinderen brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |