Ah. Ja ik had ook een piekeravondjequote:Op woensdag 6 mei 2020 06:44 schreef liesje1979 het volgende:
2 uurtjes geslapen ofzo.Gelukkig om 1 uur vrij.
ahhh dacht dat je aangelegd was daarquote:
Kijk maar eens op de kaartquote:Op woensdag 6 mei 2020 07:36 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ahhh dacht dat je aangelegd was daar
En je kwam uit Spanje toch, is dat niet om, zo tussen de UK en Ierland slalommen?
Nee is 2u langer varen.. en 100 dollar per ton brandstof goedkoper omdat we andere olie kunnen verstoken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 07:36 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ahhh dacht dat je aangelegd was daar
En je kwam uit Spanje toch, is dat niet om, zo tussen de UK en Ierland slalommen?
Ik vind de route op de kaart niet langer lijken dan via het kanaalquote:Op woensdag 6 mei 2020 07:48 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Op de kaart lijkt het langer vanwege de Mercator projectie
Vaak is dat wel zoquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
mijn buren denken dat het elke keer express uitlekt om te kijken wat de reacties zijn ;p
Die had ik vorige week. Goed schillen. Vijf minuten koken. Tien minuten nagaren.quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:12 schreef bitterbal het volgende:
ik heb voor vandaag asperges en zalm. Asperges nog nooit gemaakt.
gaar je ze na in de pan met water?quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Die had ik vorige week. Goed schillen. Vijf minuten koken. Tien minuten nagaren.
quote:
nou ja die kopjes vind ik niet zo lekker dus die eet ik niet :pquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:14 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]Gewoon vuur uitzetten en tien minuten laten staan. En als het kan de kopjes boven water houden tijdens het koken
gisteren gehadquote:
Dat vinden veel mensen juist het lekkerstequote:Op woensdag 6 mei 2020 08:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja die kopjes vind ik niet zo lekker dus die eet ik niet :p
quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja die kopjes vind ik niet zo lekker dus die eet ik niet :p
nee, eigenlijk het hele klassieke asperge gerecht vind ik helemaal niet lekkerquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:15 schreef bitterbal het volgende:
hebben jullie er ook gesmolten boter bij?
Nee, ham en een paar gekookte eitjes. Hollandaisesausje lijkt me wel lekker.quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:15 schreef bitterbal het volgende:
is dat klassiek?quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:17 schreef gianni61 het volgende:
[..]
[..]
nee, eigenlijk het hele klassieke asperge gerecht vind ik helemaal niet lekker
ja weet ik maar ik sla ze altijd overquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:17 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat vinden veel mensen juist het lekkerste
Ik lees op internet weer andere instructies. 8 minuten laten koken
Nou ja, bij mij ging het zo prima.
De aardappels heb ik ook overgeslagen. Maar ik had vrij veel asperges voor 1 persoonquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:19 schreef bitterbal het volgende:
[..]
is dat klassiek?
Ik at het thuis met gesmolten boter, gekookte eieren, ham en aardappels
ja, dat is in principe "het" asperge gerechtquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:19 schreef bitterbal het volgende:
[..]t gesmolten boter, gekookte eieren, ham en aardappels
ja denk dat de boter ook niet past bij de zalm?quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:24 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ja, dat is in principe "het" asperge gerecht
Vaak heb je als alternatief voor ham en ei ook wel zalm er bij.
dat vind ik al beter.
en als het dan ook nog eens groene asperges zijn, ben ik helemaal blij
boter past overal bijquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:25 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja denk dat de boter ook niet past bij de zalm?
ohquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:27 schreef gianni61 het volgende:
[..]
boter past overal bij
"boter bij de vis"
Dat ja. Paar minuutjes op t gas en dan van t vuur afquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Die had ik vorige week. Goed schillen. Vijf minuten koken. Tien minuten nagaren.
was te verwachten.quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:23 schreef Budapestenaar het volgende:
Oei![]()
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1306754157/podia-storten-in
Hollandaise if aspergesaus van de asperge boerquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:15 schreef bitterbal het volgende:
Wat heeft hij gedaan?quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lekker begin van de dag. Collega net zijn vinger verbonden. Lol
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:32 schreef RockNijntje het volgende:
Aaaaa waarom heeft iedereen ineens allemaal vrouwen en mannen. Dat was in 2011 nog niet zo.
nog helemaal niets gegeten dit seizoen...quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:15 schreef gianni61 het volgende:
[..]
gisteren gehad
wel groene, want die vind ik ik lekkerder
als ik ze heb, ja klein beetje gesmolten boter erbijquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:15 schreef bitterbal het volgende:
Zaterdag moet ik werkenquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens goedemorgen allenOp deze stralende werkdag. Het gaat de komende dagen alleen maar lekkerder weer worden
Met zaterdag als toppunt
Dat is wel een rigoureuze manier van afvallenquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:45 schreef mschol het volgende:
[..]
nog helemaal niets gegeten dit seizoen...
tijd om allemaal gezellig buiten te gaan wandelen enzoquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens goedemorgen allenOp deze stralende werkdag. Het gaat de komende dagen alleen maar lekkerder weer worden
Met zaterdag als toppunt
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Met zaterdag als toppunt
Maar vandaag en morgen en vrijdag ook dan?quote:
quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is wel een rigoureuze manier van afvallen
Vandaag niet. Woensdags altijd vrij. Donderdag en vrijdag moet ik wel gewoon werken..quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar vandaag en morgen en vrijdag ook dan?
Ja kijken hoe het bevalt met die contactgrill erop. Ze zijn enigszins in hoogte verstelbaar trouwensquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa![]()
ten volste je balkontafels testen
Dan vandaag maar genieten van het weerquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:47 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Vandaag niet. Woensdags altijd vrij. Donderdag en vrijdag moet ik wel gewoon werken..
vetquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:52 schreef UitStraling het volgende:
Heeft wel wat dit.
https://www.nu.nl/280632/(...)5-jaar-vrijheid.html
Dat die dingen ook niet massaal tegen elkaar aan botsen hequote:Op woensdag 6 mei 2020 08:52 schreef UitStraling het volgende:
Heeft wel wat dit.
https://www.nu.nl/280632/(...)5-jaar-vrijheid.html
4G simmetje erin en gaan.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat die dingen ook niet massaal tegen elkaar aan botsen he
Beetje haha maar heb ook om 15:00 daar afspraak staan.quote:
Begin om 4u tot 12 en dan van 16 tot 18/20 op zee iig. In de haven begin ik wanneer nodig en stop ik wanneer ik niet meer nodig ben. En 24/7 stand-by.quote:
Jaquote:
welke domme dingen ga jij kopen?quote:
Ik had al luidsprekers gekocht haha, idee was eigenlijk vandaag maar was ongeduldig dus iets eerder gekocht.quote:
AMAAAAAAAquote:Op woensdag 6 mei 2020 09:55 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik had al luidsprekers gekocht haha, idee was eigenlijk vandaag maar was ongeduldig dus iets eerder gekocht.
Ja daar ben ik ook druk meequote:Op woensdag 6 mei 2020 09:53 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Ja
al heb ik mezelf voorgenomen 2/3 in diverse spaarpotjes te schuiven.
1/3 mag dan naar domme dingen
Ik las luiers in plaats van luidsprekers.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:55 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik had al luidsprekers gekocht haha, idee was eigenlijk vandaag maar was ongeduldig dus iets eerder gekocht.
Mag toch hopen dat ik dat niet nodig ben.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik las luiers in plaats van luidsprekers.
ik hou van spaarpotjesquote:
Ik:quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:39 schreef mschol het volgende:
[..]
wat doe je nou op zo'n schip? (zowel qua werk als vrije tijd?)
Klinkt als wat ik ga doen met mijn vakantiegeld. Alleen zijn domme dingen bij mij nieuwe kleding.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:53 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Ja
al heb ik mezelf voorgenomen 2/3 in diverse spaarpotjes te schuiven.
1/3 mag dan naar domme dingen
jawel ik ook wel, maar ik begin een beetje te balen van spaarpotjes waar je omwille van wat rente jarenlang niet bij kuntquote:
vakantiegeld is dezelfde planning.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:58 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Klinkt als wat ik ga doen met mijn vakantiegeld. Alleen zijn domme dingen bij mij nieuwe kleding.
Ik ben jaloers. Nee grapje ben ook wel tevreden met de dingen die ik heb.quote:
Dat is ook belangrijk.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:22 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik ben jaloers. Nee grapje ben ook wel tevreden met de dingen die ik heb.
Daaromquote:
Mweh moet ik volgend jaar eigenlijk maar eens doen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:23 schreef IJsdraakje het volgende:
Mijn vakantiegeld mag deels richting tuin.
Ga je het dan nu met de keukenschaar doen?quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:26 schreef Amarantha het volgende:
Moet nodig mijn gras eens maaien maar heb geen goeie grasmaaier en ik wil er zeker ook geen 1 kopen want wil volgend jaar ofzo toch gras eruit hebben.
Na even rondvragen wie een grasmaaier heeft en even langs kan komen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:27 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ga je het dan nu met de keukenschaar doen?
Ik vind onkruid tussen tegels wieden irritanter dan gras maaienquote:
Ja maar ik heb een klein huisje en ik mag van de woningbouw geen grasmaaier in mijn gemeenschappelijke schuur neerzetten dus heb geen eens plek voor een grasmaaier.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:29 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik vind onkruid tussen tegels wieden irritanter dan gras maaien
Paar liter azijn eroverheen. Na een paar dagen wordt alles geen en dan vliegt het eruitquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:29 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik vind onkruid tussen tegels wieden irritanter dan gras maaien
Ik heb vorig jaar heel grondig onkruid gewied. Paar weken niks gezien en toen schoot het weer omhoogquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:30 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ja maar ik heb een klein huisje en ik mag van de woningbouw geen grasmaaier in mijn gemeenschappelijke schuur neerzetten dus heb geen eens plek voor een grasmaaier.Dus tja ik vind gras irritant en onkruid wieden doe je 1x goed en dan hoef je het niet weer te doen het hele jaar als je het goed doet.
In dat geval: Napalmquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:31 schreef Amarantha het volgende:
En mijn tuin is sowieso gewoon een pauperbende door de vorige bewoner dus beter dat alles eruit gaat.
Geen last van bij de tegels in mijn voortuin.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:31 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar heel grondig onkruid gewied. Paar weken niks gezien en toen schoot het weer omhoog
Mja, azijn werkt inderdaad wel prima, wat Fles zei.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:32 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Geen last van bij de tegels in mijn voortuin.
Oh ik heb zout tussen de tegels gestrooid.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:33 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mja, azijn werkt inderdaad wel prima, wat Fles zei.
Roundupquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:31 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar heel grondig onkruid gewied. Paar weken niks gezien en toen schoot het weer omhoog
Jeetje heb je meerdere huizen?quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:33 schreef Budapestenaar het volgende:
Maar goed, geen tuin meer, althans niet in Nederland
Ik had per ongeluk een keer een fles schoonmaakazijn met lavendellucht gekocht. Dat was extra ranzigquote:
quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik had per ongeluk een keer een fles schoonmaakazijn met lavendellucht gekocht. Dat was extra ranzig
Ik heb in Nederland een appartement. En in Hongarije ben ik samen met mijn vader en broer eigenaar van een vrijstaand huis.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:34 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Jeetje heb je meerdere huizen?Ken je nog niet zo goed.
Dat werkt ook, maar dat moet nog even naar de wortels spoelen dus in tijden van droogte werkt dat niet. Dan blijft het gewoon op de tegels liggen. Maar ja in tijden van droogte gaat het onkruid er vanzelf wel aanquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:33 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Oh ik heb zout tussen de tegels gestrooid.![]()
Het helpt ook tegen hondjes die graag tegen mijn hek pissen trouwensquote:
Vastgoedmagnaat Budaquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:35 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb in Nederland een appartement. En in Hongarije ben ik samen met mijn vader en broer eigenaar van een vrijstaand huis.
Ik zit ingebouwd tussen, even tellen, vier tuinen. Je kan ook niet in m'n tuin komen anders dan door m'n huis (tenminste, niet gemakkelijk. Als je wil klimmen, kan het best natuurlijk.)quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het helpt ook tegen hondjes die graag tegen mijn hek pissen trouwens
' maar' een tonquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:39 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
In Nederland huur ik he?En dat huis in Hongarije is misschien een ton waard of zo.
Frans is vooral een enge manquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:38 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Geloof dat Frans meerdere talenten heeft maar dit laat ik hem toch liever niet doen :p
Ga je trouwen?quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:38 schreef FranticDJ het volgende:
Vakantiegeld e.d. Gaat hier rechtstreeks naar de spaarrekening om reserves aan te vullen.
Doel is om dit jaar minimaal 1k per maand te sparen
haagse huizen ookquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:40 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hongaarse huizen vragen veel onderhoud.
Alles hout of wat?quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:40 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hongaarse huizen vragen veel onderhoud.
Ik las "een Fokker" en snapte het even niet.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:41 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb 'm een keer ontmoet toen hij op werkbezoek was bij Fokker. Arrogantie ten top![]()
Wij bij een bepaald gedeelte ook niet. Hoorden later van de buren dat de vorige bewoners aan het mozaīeken waren geslagen en daarmee precies op die plek een vijver hadden gemaakt, waar voordat wij het huis kochten een laag zand en tegels overheen is gelegd. Onkruid kan daar dus moeilijker wortelen. Toen wij de voortuin lieten opknappen, hebben we overigens geen vijver gezien, maar ook niet echt naar gezochtquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:32 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Geen last van bij de tegels in mijn voortuin.
Voorlopig houden we het.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:41 schreef bitterbal het volgende:
[..]
haagse huizen ook![]()
wat gaan jullie er mee doen?
Veel houtwerk inderdaad, al zijn bijna alle kozijnen inmiddels kunststof. Maar in Hongarije zijn buitenmuren gestuct en daar moet je toch wel af en toe wat aan laten doen. Scheurtjes laten herstellen waar anders in de winter weer vocht in gaat zitten en zo.quote:
quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:42 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik las "een Fokker" en snapte het even niet.![]()
Oh dat is wel vet.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:35 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb in Nederland een appartement. En in Hongarije ben ik samen met mijn vader en broer eigenaar van een vrijstaand huis.
En staat het nu dan leeg of verhuren jullie het?quote:
Toen ik nog in Hongarije woonde, kwam ik daar vaak in de weekenden. Tegenwoordig misschien één week per jaar.quote:
Hoezo woonde je in Hongarije? Vertel vertel haha.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:46 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Toen ik nog in Hongarije woonde, kwam ik daar vaak in de weekenden. Tegenwoordig misschien één week per jaar.
Nee, aan verhuren beginnen we niet. Dat levert alleen maar gezeik op en we hebben het niet om er geld aan te verdienen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:46 schreef DaMart het volgende:
[..]
En staat het nu dan leeg of verhuren jullie het?
Een oud-collega had ook een huis gekocht in Hongarije, helemaal opgeknapt en verhuurt het nu als vakantiehuis.
Tussen 2010 en 2014 woonde ik in Boedapest. Vandaar mijn nickquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:47 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Hoezo woonde je in Hongarije? Vertel vertel haha.
Aaah ja oke dat klinkt logisch allemaal.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:48 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Tussen 2010 en 2014 woonde ik in Boedapest. Vandaar mijn nickIk had toen een Hongaarse vriendin.
Ach ja, hier wonen is ook fijnquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:49 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Aaah ja oke dat klinkt logisch allemaal.Maar nu niet meer dus.. Jammer.
Jaquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:55 schreef bitterbal het volgende:
hebben jullie de slanke adele al gezien? je herkent haar niet meer terug
https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link
quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:55 schreef bitterbal het volgende:
dat is wel een flink verschilquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:55 schreef bitterbal het volgende:
Do-able ineens.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:55 schreef bitterbal het volgende:
Mja, ik weet niet of ik het echt een verbetering vind. Vond haar met wat meer kilo's ook een mooie vrouwquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:55 schreef bitterbal het volgende:
De vorige Adele moest je over je bed heen gooien en met een zaklamp en talkpoeder op zoek gaan, deze til je met een arm tegen de muur aan en neuk je het snot voor haar ogen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:10 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mja, ik weet niet of ik het echt een verbetering vind. Vond haar met wat meer kilo's ook een mooie vrouw
Hahahaquote:Op woensdag 6 mei 2020 11:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De vorige Adele moest je over je bed heen gooien en met een zaklamp en talkpoeder op zoek gaan, deze til je met een arm tegen de muur aan en neuk je het snot voor haar ogen.
En die vraag gaat over werkdate?quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:28 schreef Budapestenaar het volgende:
Ha! Mijn vraag gaat morgen aan de CEO gesteld worden.
Je hoerenmoeder haagsquote:
' mogen we een nieuwe koffiemachinequote:Op woensdag 6 mei 2020 11:28 schreef Budapestenaar het volgende:
Over die 20 procent?quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:28 schreef Budapestenaar het volgende:
Lol.quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:30 schreef bitterbal het volgende:
[..]
' mogen we een nieuwe koffiemachine'
Ja ik ben mod ik mag datquote:
Joke stop toch met rokenquote:Op woensdag 6 mei 2020 11:44 schreef Amarantha het volgende:
Tering ben echt zo lui vandaag. Moet zoveel schoonmaken hier maar zit beetje buiten te roken haha.
je hoort het goede voorbeeld te geven Henk.quote:
Zelfs haags? Waar heeft ie dat aan verdiend?quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
je hoort het goede voorbeeld te geven Henk.
Hier in deze slowchat behandelen we iedereen, zelfs Haags met respect
quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Roken is ranzig, maar klinkt als mijn dag.quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:44 schreef Amarantha het volgende:
Tering ben echt zo lui vandaag. Moet zoveel schoonmaken hier maar zit beetje buiten te roken haha.
quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Bedankt. Denk ik.quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat ziet er verdomd lekker uit.quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:57 schreef bitterbal het volgende:
nog beetje opruimen en da verhuis ik naar buiten
[ afbeelding ]
aha; dat klinkt als meer werk dan je verwacht op een schipquote:Op woensdag 6 mei 2020 09:58 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ik:
- geef leiding aan nautische departement
- loop wacht, dus echt navigeren
- loop havens aan, dus havens binnenvaren met een loods/loods aan boord nemen
- ben verantwoordelijk voor laden/lossen, dus voer alle berekeningen vooraf/tijdens/achteraf uit en zorg dat dit (door mijn officieren) in goede banen geleidt wordt. Maar check ook alle operationele aspecten die bij sommige ladingen komen kijken zoals gassen meten/sjorringen plaatsen of nog in orde zijn tijdens de reis etc etc stel laadplannen/(ont)ballastplannen op
- zorg dat het schip klaar is voor laden (alle systemen werken, ruimen zijn schoon, etc)
- ben verantwoordelijk voor het onderhoud buiten de machinekamer, stel onderhoudsplannen op etc en zorg dat deze uitgevoerd worden
- ben de brand bevelvoerder
- ben de scheepschirurgijn
Op zee zit ik 6-8u per dag op de brug, wacht lopen en doe ik 4-6u per dag ander werk. Administratief/‘actief’ in bovenstaande rollen.
In de haven ben ik erbij wanneer nodig. Beetje crisismanagement / ad hoc werk.
En als er meer gewerkt moet worden, dan wordt er meer gewerkt. 24/7 stand-by
Vrije tijd slaap/eet ik/doe huishoudelijke jobs voor m’n eigen hut etc.
Daarnaast filmpje/boekje enzo. Soms spelletjes met de bemanning.
prima uitzichtje van het balkon ookquote:Op woensdag 6 mei 2020 11:57 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ziet er goed uitquote:Op woensdag 6 mei 2020 11:57 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
Bitterbalparadijsjequote:Op woensdag 6 mei 2020 11:57 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zoek even het imei nummer van de sim op en dan draai ik hem voor jullie.quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:01 schreef Budapestenaar het volgende:
@:bitterbal Die camera, is dat nou de balcam?
Top! Goeie service!quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik zoek even het imei nummer van de sim op en dan draai ik hem voor jullie.
quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:57 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn eigenlijk een klein stadje hequote:Op woensdag 6 mei 2020 11:58 schreef mschol het volgende:
[..]
aha; dat klinkt als meer werk dan je verwacht op een schip
nee :pquote:Op woensdag 6 mei 2020 12:01 schreef Budapestenaar het volgende:
@:bitterbal Die camera, is dat nou de balcam?
Hij draait nooit jouw kant op als je in je bikini op je terras zit? Dat ze bij Prorail naar je zitten gluren?quote:
Goeie leven!quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:57 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
nee die camera was geloofik van ziggo. zij hadden hier een parkeerplaatsquote:Op woensdag 6 mei 2020 12:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hij draait nooit jouw kant op als je in je bikini op je terras zit? Dat ze bij Prorail naar je zitten gluren?
quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee die camera was geloofik van ziggo. zij hadden hier een parkeerplaats
Moet er wel wat te gluren zijnquote:Op woensdag 6 mei 2020 12:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hij draait nooit jouw kant op als je in je bikini op je terras zit? Dat ze bij Prorail naar je zitten gluren?
dan zaag hem maar om, het doet een beetje afbreuk aan het uitzicht..quote:
het gaat nog veel erger worden. ze gaan hier een parkeergarage bouwenquote:Op woensdag 6 mei 2020 12:19 schreef gianni61 het volgende:
[..]
dan zaag hem maar om, het doet een beetje afbreuk aan het uitzicht..
ohwquote:Op woensdag 6 mei 2020 12:20 schreef bitterbal het volgende:
[..]
het gaat nog veel erger worden. ze gaan hier een parkeergarage bouwen
nee dat ben ik nietquote:Op woensdag 6 mei 2020 12:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heb je toevallig een lila kleurige bikini?
nee dit is final. voor de bouwcrisis wilde ze hier 2 a 3 woontorens neer zetten dus ik neem maar genoegen met een parkeer garagequote:Op woensdag 6 mei 2020 12:21 schreef gianni61 het volgende:
gewoon doen alsof er een of andere beschermt diertje zit, dan heb je weer een paar jaar verdient.
Dat zou kunnne, hou ze niet zo in de gatenquote:Op woensdag 6 mei 2020 12:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dan eet je buurvrouw vaak crčme fraîche.
Ja en dan? Nog drie eenmansfracties erbijquote:Op woensdag 6 mei 2020 12:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hopelijk doeken ze die partij op.
Is ook weer zoquote:Op woensdag 6 mei 2020 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja en dan? Nog drie eenmansfracties erbijKlotesysteem.
quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:37 schreef UitStraling het volgende:
https://www.ad.nl/koken-e(...)-te-zitten~abbf2786/
Nou nou wat een rampspoedquote:Op woensdag 6 mei 2020 12:37 schreef UitStraling het volgende:
quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:37 schreef UitStraling het volgende:
Eh, hoe meer versnipperd, hoe minder ze te zeggen hebben? Als ze allemaal met slaande ruzie weggaan, is de kans op een combinatie toch ook weer kleiner.quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja en dan? Nog drie eenmansfracties erbijKlotesysteem.
Filterkoffiegenot.quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:37 schreef UitStraling het volgende:
beter iets dan niets...quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heb ik staan maar vind ik niet zo lekker als Nespresso.
Mijn favo.quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
je kan ook voor een french press gaan
Doet me teveel denken aan een ex schoonmoeder.quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
je kan ook voor een french press gaan
Wanneer zijn er weer verkiezingen eigenlijk?quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Eh, hoe meer versnipperd, hoe minder ze te zeggen hebben? Als ze allemaal met slaande ruzie weggaan, is de kans op een combinatie toch ook weer kleiner.
De Haagse bitterbalslangquote:Op woensdag 6 mei 2020 12:21 schreef gianni61 het volgende:
gewoon doen alsof er een of andere beschermt diertje zit, dan heb je weer een paar jaar verdient.
Volgend jaar ergens dacht ik.quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer zijn er weer verkiezingen eigenlijk?Want dan is het gelijk afgelopen met die ongein natuurlijk. Denk ik. Hoop ik.
En paren in gevangenschap doen ze ook nietquote:Op woensdag 6 mei 2020 13:02 schreef bitterbal het volgende:
[..]
die zijn zeer zeldzaam. nog niet eerder in het wild gespot
nee, gewoon nee...quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer zijn er weer verkiezingen eigenlijk?Want dan is het gelijk afgelopen met die ongein natuurlijk. Denk ik. Hoop ik.
Oléquote:Op woensdag 6 mei 2020 13:18 schreef goldfinger1963 het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Koffie slowchat" van 05-05-2020
nr / aantal posts / gebruiker
01 155 Dr_Flash
02 112 bitterbal
03 077 Budapestenaar
04 068 Molo
05 060 Koen66
Ze is gewoon te druk met klussen om hier allemaal te gaan posten.quote:
Oh ja dat zal het wel zijnquote:Op woensdag 6 mei 2020 13:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze is gewoon te druk met klussen om hier allemaal te gaan posten.
JA JA KARZAI IN DE GANGquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |