quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:18 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Maar als je zegt dat je een strenge lockdown van een aantal weken wil ben je een bangerijk en aansteller.
Rutte is goed bezig maar het mag wel minder vrijblijvend en veel meer worden nageleefd. En dus een strenge lockdown van een paar weken. Hoe strenger, hoe beter. En hoe beter het ook voor ons is.
Dus kom maar op met die strenge lockdown in juni. Het is echt voor de gezondheid van ons allen. En er zijn er gelukkig meer die er zo over denken.
Ja, dat doe ik ook. Ik ben daar echt heel bewust mee bezig. Niet alleen in de supermarkt, ook op straat.quote:
Dat heb ik nog nergens in dat soort bewoordingen gelezen moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:07 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daarnaast is de stijging verwacht en ingecalculeerd. Dus een stijging komt er, maar dat is okay bevonden.
Herkenbaar, heel soms wil ik nog weleens een ander pad nemen in de ah,maar ik heb echt geen zin om continu te wachten en overal te lopen zigzaggen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:54 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar het interesseert de mensen over het algemeen ook gewoon niet.
Genoeg mogelijkheden, maar niemand neemt een andere route.
Zou ik op zich nog wel voor zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:09 schreef F.Sinatra het volgende:
Je kunt dan beter bepaalde uren hanteren voor mensen die de afstand wél willen behouden.
De rest doet het toch niet.
Je zegt het zelf al: kan. Nergens op gebasseerd en is ook nergens gebeurd tot nu toe.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nergens in dat soort bewoordingen gelezen moet ik zeggen.
Je hebt ook echt maar heel weinig speelruimte. Er is nog geen enkele vorm van groepsimmuniteit en het aantal gevallen kan dus heel makkelijk weer exploderen. In een paar weken tijd kan je weer terug zijn op het punt dat de ziekenhuizen volkomen vol stromen.
Klopt. Maar wat hierboven en onder gezegd wordt...quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:14 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zou ik op zich nog wel voor zijn.
Het is alleen niet zo simpel dat wanneer de mensen die geen afstand willen houden, alleen zichzelf daar mee hebben. Ze nemen groter risico besmet te raken. Maar op hun beurt kunnen zij anderen ook weer makkelijker besmetten.
Hoe meer mensen besmet zijn, hoe groter het risico dat anderen die alle voorzorgsmaatregelen in acht nemen ook besmet worden.
Tenzij iedereen schouder aan schouder staat en letterlijk in elkaars nek staat te hijgen maakt het ook geen reet uit. En op straat al helemaal niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Herkenbaar, heel soms wil ik nog weleens een ander pad nemen in de ah,maar ik heb echt geen zin om continu te wachten en overal te lopen zigzaggen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-mondmasker-a3998708quote:Wat voor mondkapje heb je als particulier eigenlijk nodig? Daarvoor zijn nog geen richtlijnen, omdat het RIVM mondkapjes in de openbare ruimte tot dusver niet zinvol achtte. Maar een woordvoerder van het RIVM verwacht dat chirurgische mondmaskers aangeraden zullen worden. FFP-maskers – gecertificeerde beschermingsmaskers – zijn namelijk schaars en duur, omdat deze momenteel in groten getale in de zorg worden gebruikt. Bovendien is het lastiger ademen door een FFP-masker, aangezien dit strak aansluit op het gezicht. „Even gaan winkelen met een mondkapje is er dan niet bij”, zegt de woordvoerder.
(...)
En dan is er nog het mondkapje van textiel, al dan niet in de vorm van een sjaal over neus en mond. Hoewel er op het internet allerlei patronen te vinden zijn die je helpen je eigen mondkapje te naaien, zijn stoffen mondmaskers niet het beste idee. „Schijnveiligheid”, zegt Jean-Luc Murk, arts-microbioloog bij het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis. „Er zijn onderzoeken met bijvoorbeeld een sjaal als mondmasker en het bleek dat die echt nauwelijks beschermt.” Ook Murk pleit voor het chirurgische mondmasker voor particulieren.
Als je je mondkapje hebt uitgekozen, is het belangrijk dat je het op de juiste manier op- en afzet. Murk: „Als je het masker opzet, moet je ervoor zorgen dat mond en neus goed bedekt zijn, maar ook dat het geen grote kieren naast je neus vormt. Sommige maskers hebben daarom een metalen stripje bij de neus dat je goed moet aanduwen.” Een chirurgisch masker kun je ongeveer drie uur dragen. Als je het afzet, kun je het kapje beter niet aanraken. „En anders moet je je handen daarna goed desinfecteren.”
Voor nu is dit gewoon de beste keuze. Terug naar zo goed als 0 en contractonderzoek moet je dan minimaal anderhalf jaar doen. Dat blijkt gewoon niet te gaan zolang het grootste gedeelte van de bevolking weinig tot geen last ondervindt van een besmetting.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het kan wel, maar men maakt de afweging om dat niet te doen. Over een maand of twee weten we hoe slim die keuze is.
Ik blijf dat zo dom vinden, die milde cases worden niet gedetecteerd hoe kan je het dan tracen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Voor nu is dit gewoon de beste keuze. Terug naar zo goed als 0 en contractonderzoek moet je dan minimaal anderhalf jaar doen. Dat blijkt gewoon niet te gaan zolang het grootste gedeelte van de bevolking weinig tot geen last ondervindt van een besmetting.
Ja, te veel mensen inderdaad. Mensen denken dat het gaat loslopen, die komen van een koude kermis thuis.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwah, heel veel mensen doen er gewoon ook geen enkele moeite (meer) voor.
Terwijl we het júíst zullen moeten hebben van het naleven van de extra hygiëne als we de lockdown gaan versoepelen.
Ben benieuwd waar ze vandaan gaan komen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:16 schreef houdafstand het volgende:
Het lijkt erop dat het RIVM/het OMT het standpunt "als je mondkapjes gebruikt, dan graag chirurgische mondkapjes" gaat innemen:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-mondmasker-a3998708
ik probeer het ook wel maar het lukt niet echt, stond vandaag nog voor het stoplicht met de fiets achter een andere fietser keurig op afstand, tot het gewoon helemaal volliep met z'n 4en naast elkaar, daar sta je dan met je goeie gedragquote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik ook. Ik ben daar echt heel bewust mee bezig. Niet alleen in de supermarkt, ook op straat.
The Guardian, coronavirus live newsquote:Majority of new Spain virus cases among medics
More than 70% of new virus cases detected in Spain over the past 24 hours have been among medical staff, the health ministry said.
With the epidemic well in remission after peaking over a month ago, Spain has begun moves to ease out of the lockdown following weeks in which the rate of deaths and new infections has steadily declined.
These latest figures confirm a trend in recent weeks that showed medical staff accounting for most new infections.
Since the epidemic began, Spain has counted more than 250,000 infections, including those people shown to have had the virus through antibody tests.
Of that figure, 18% of cases – or 43,956 – have involved health staff, in what Fernando Simon, who heads the ministry’s emergencies department, said was a “significant occurrence”.
Ik zou me daar echt niet al te druk om maken. You'll be finequote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik probeer het ook wel maar het lukt niet echt, stond vandaag nog voor het stoplicht met de fiets achter een andere fietser keurig op afstand, tot het gewoon helemaal volliep met z'n 4en naast elkaar, daar sta je dan met je goeie gedrag
doe ik ook niet maar het is maar om aan te geven dat het niet makkelijk isquote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou me daar echt niet al te druk om maken. You'll be fine
Uiteindelijk wel, maar dan moet je het nog even volhouden en niet nu al allerlei activiteiten weer opstarten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want dat lukt met de huidige daling niet?
Het is ook niet houdbaar, je ziet het concept nu al met de week verder afbrokkelen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
doe ik ook niet maar het is maar om aan te geven dat het niet makkelijk is
Inderdaad ... jammer ...quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik probeer het ook wel maar het lukt niet echt, stond vandaag nog voor het stoplicht met de fiets achter een andere fietser keurig op afstand, tot het gewoon helemaal volliep met z'n 4en naast elkaar, daar sta je dan met je goeie gedrag
Ik begrijp je punt. Ik mijd om die reden wel routes met stoplicht ook. Maar ik ben risicogroep. Ik kan me voorstellen dat een vitale twintiger in een dergelijke situatie wat laconieker is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook dat, volgens dat onderzoek van die bloedbank zijn er al honderdduizenden besmet (geweest). Die hebben allemaal rondgelopen en contact gehad met andere mensen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik blijf dat zo dom vinden, die milde cases worden niet gedetecteerd hoe kan je het dan tracen.
We zullen het zien.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:38 schreef FerryN7 het volgende:
Ben daarom ook wel benieuwd over een maand nadat alles open is hoe het is met de besmettingen. Heel veel mensen houden zich er niet meer aan en juist straks gaat het veel drukker worden weer. Misschien zal het meevallen, maar stel dat we weer een grote piek gaan krijgen. Moet dan weer bepaalde dingen op slot of toch maar doorgaan en zien waar het schip strandt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |