abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192905076
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:45 schreef Nia het volgende:
Het aantal corona patiënten op de Nederlandse IC 's neemt verder af https://stichting-nice.nl/:

COVID-19 infecties op de IC’s
Laatste update: 02-05-2020 11:43

Nederlandse IC patiënten in Nederlandse en Duitse IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 660

Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 74

Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 2814

Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 714

Er zijn dus maar 714 mensen overleden in Nederland door corona?

Stelt ook niks voor eigenlijk.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_192905079
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:45 schreef Nia het volgende:
Het aantal corona patiënten op de Nederlandse IC 's neemt verder af https://stichting-nice.nl/:

COVID-19 infecties op de IC’s
Laatste update: 02-05-2020 11:43

Nederlandse IC patiënten in Nederlandse en Duitse IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 660

Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 74

Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 2814

Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 714

Tegen het einde van de maatregelen blijft er echt weinig over de IC. Ik geloof niet dat de bevolking weer een verlenging op deze voet gaat pikken.
pi_192905107
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:50 schreef Confetti het volgende:

[..]

Tegen het einde van de maatregelen blijft er echt weinig over de IC. Ik geloof niet dat de bevolking weer een verlenging op deze voet gaat pikken.
Als we ons als mongolen blijven gedragen schat ik dat we over 6 weken weer op 1500+ zitten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:52:34 #104
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192905108
quote:

[..]

Klopt, maar uiteindelijk zal het weer gaan stijgen, al zal dat langzaam zijn. De vraag is hoe snel en welke versoepelingen dan zullen worden teruggedraaid.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:54:15 #105
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192905134
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:52 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Klopt, maar uiteindelijk zal het weer gaan stijgen, al zal dat langzaam zijn. De vraag is hoe snel en welke versoepelingen dan zullen worden teruggedraaid.
We hopen vooral dat het langzaam zal zijn. Maar eigenlijk hebben we geen flauw idee en proberen we wat dingen uit in de hoop dat het goed afloopt.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192905144
quote:

[..]

laten ze eerst maar eens 20000+ testen per dag gaan draaien en contact tracing voordat er iets versoepeld word....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:54:55 #107
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192905145
quote:
Ik geloof niet dat de bevolking weer een verlenging op deze voet gaat pikken.
Is er een keuze dan?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192905146
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:45 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Wordt interessant om te zien hoeveel de besmettingen daar over een aantal weken toenemen.
En dat is nou net de clou. Hierdoor krijg je dus een sneeuwbal effect met weer een uitbraak.
En dat moeten ze hier in Nederland nou net proberen te voorkomen.
pi_192905151
quote:

[..]

Of we wachten nog even langer, tot er bijna geen gevallen meer zijn, zetten dan vol in op het natrekken van de GGD en doen gewoon alles weer open. (met hier en daar een aanpassing)
pi_192905161
in australië hebben al meer dan 4 miljoen mensen de Covid Safe app draaien....gaat lekker !
pi_192905198
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:54 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Is er een keuze dan?
Nee, vandaar dat er 20 mei versoepelingen komen. Hoe dat uit gaat pakken moeten we dan afwachten.
pi_192905200
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:54 schreef Solingjan het volgende:

[..]

En dat is nou net de clou. Hierdoor krijg je dus een sneeuwbal effect met weer een uitbraak.
Tvp.

Quote je over een paar maanden wel weer.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  Moderator zaterdag 2 mei 2020 @ 12:00:00 #113
5428 crew  miss_sly
pi_192905212
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:55 schreef _I het volgende:

[..]

Of we wachten nog even langer, tot er bijna geen gevallen meer zijn, zetten dan vol in op het natrekken van de GGD en doen gewoon alles weer open. (met hier en daar een aanpassing)
Van wat ik hier en daar heb gelezen zou aantal mensen op de ic rond de 600 een basis kunnen zijn om weer te versoepelen. Daar komen we in dit tempo snel aan, dus dat is mooi. Ik denk wel dat contact tracing en testen dan de belangrijkste instrumenten zijn om de boel in de gaten te houden en te zorgen dat er geen enorme uitbraken komen, maar kleine brandhaardjes die je in de kiem smoort.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 2 mei 2020 @ 12:00:39 #114
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192905220
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:49 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Er zijn dus maar 714 mensen overleden in Nederland door corona?

Stelt ook niks voor eigenlijk.
De oversterfte ligt eerder rond de 10.000. Officieel dodental staat op 5000.
pi_192905226
quote:

[..]

Heb je Bert Slagter gezien bij Op1. Die legt het haarfijn uit. Zelf Merkel heeft datgene wat hij zegt op tv in een pressco aangegeven.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 12:01:14 #116
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_192905229
RIVM-experts: 'We weten nog te weinig om exitstrategie te kunnen bepalen'

Het baart me zorgen dat er geen exit-strategie is.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_192905232
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:54 schreef Solingjan het volgende:

[..]

https://www.google.nl/amp(...)virus-cases.amp.html

Californië:
39,5 miljoen inwoners, 22xx doden.

Nederland:
17,3 miljoen inwoners, 49xx doden
  zaterdag 2 mei 2020 @ 12:01:27 #118
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192905236
quote:

[..]

Contact-tracing zou wel kunnen als het beperkt blijft tot af en toe een lokaal uitbraakje.
pi_192905250
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Van wat ik hier en daar heb gelezen zou aantal mensen op de ic rond de 600 een basis kunnen zijn om weer te versoepelen. Daar komen we in dit tempo snel aan, dus dat is mooi. Ik denk wel dat contact tracing en testen dan de belangrijkste instrumenten zijn om de boel in de gaten te houden en te zorgen dat er geen enorme uitbraken komen, maar kleine brandhaardjes die je in de kiem smoort.
Ik ben niet voor die basis. Maar ik geloof dan ook niet in groepsimmuniteit.

Gewoon paar weken extra volhouden en dan opnieuw beginnen met de mitigatiefase. 600 op de IC zijn nog steeds een heleboel zieken, waardoor de GGD het met de hand niet aan kan.

Die app gaat sowieso niet helpen met de huidige technologie, dus het is een illusie dat we zo'n grote groep aankunnen. Zeker als er een opleving zou komen in de herfst als het griepseizoen begint.
  Moderator zaterdag 2 mei 2020 @ 12:05:12 #120
5428 crew  miss_sly
pi_192905276
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:01 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Heb je Bert Slagter gezien bij Op1. Die legt het haarfijn uit. Zelf Merkel heeft datgene wat hij zegt op tv in een pressco aangegeven.
Ah, dat is van het Twitter-draadje dat ik van de week postte, waar weinig interesse voor was. Hij legt het inderdaad heel goed uit. Wist niet dat hij ook bij Op1 is geweest.
pi_192905281
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

en laten ze beiden nog steeds niet voor elkaar hebben.....
pi_192905282
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:01 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Yep. Inderdaad vanuit het zelfde exponentiële gedachtegoed van groei, werkt het ook zo bij krimp. Een paar "verdubbelingen extra" en je hebt veel meer ruimte later in het proces.

Maar iemand had hier laatst al het draadje van twitter gepost. En ik heb dat hele idee van mensen op een bepaald niveau ziek laten worden altijd al verwerpelijk gevonden. Al is het maar omdat er een groot gedeelte sterft zonder ooit een IC te hebben gezien. Dat gebruiken als leidraad werpt dus een redelijk rookgordijn op van doden die niet worden meegenomen in de statistieken (en dus het beleid).
  zaterdag 2 mei 2020 @ 12:07:30 #123
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192905292
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:01 schreef Gunner het volgende:

Er zijn diverse scenario’s, maar met de huidige beperkte kennis kun je nog niet voor een scenario een strategie gaan bepalen toch?

Dit vond ik ook wel een goede:

quote:
Vorige week lieten jullie een vrij optimistisch geluid horen. Jullie Duitse collega, de viroloog Christian Drosten, zei juist rekening te houden met een tweede, hevigere besmettingsgolf in het najaar. Houden jullie daar ook rekening mee?

Wallinga: "Nee. Ik weet niet waar hij dat op baseert. Dat is zijn mening. Dat is niet iets waar wij ons zo direct mee bezighouden hier. (...) Er zou van alles kunnen gebeuren. Het is niet dat we er geen rekening mee houden, maar we hebben niet expliciet aanleiding dat dit staat te gebeuren. We weten zo veel dingen niet. We weten ook niet wat de seizoenseffecten kunnen zijn. We weten niet hoe mensen deze zomer op vakantie gaan. Dus van alle dingen om uit te zoeken, staat het niet zo heel hoog erg op mijn lijstje."
  Moderator zaterdag 2 mei 2020 @ 12:07:43 #124
5428 crew  miss_sly
pi_192905296
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:02 schreef _I het volgende:

[..]

Ik ben niet voor die basis. Maar ik geloof dan ook niet in groepsimmuniteit.

Gewoon paar weken extra volhouden en dan opnieuw beginnen met de mitigatiefase. 600 op de IC zijn nog steeds een heleboel zieken, waardoor de GGD het met de hand niet aan kan.

Die app gaat sowieso niet helpen met de huidige technologie, dus het is een illusie dat we zo'n grote groep aankunnen. Zeker als er een opleving zou komen in de herfst als het griepseizoen begint.
600 is een getal dat door de experts, zoals Gommers, wordt genoemd. Ik neem aan dat hij weet waar hij eht over heeft en dat dat dus een goede basis is.

Contract tracing kan ook zonder app. Een (digitaal) aantekenboekje voor iedereen. Lang niet iedereen zal dat perfect bijhouden, maar ook lang niet iedereen gaat een app gebruiken. Het maakt in ieder geval dat je niet bij iedere nieuwe besmetting al heel erg achterloopt, maar dat traacing wat gemakkelijker kan worden.
pi_192905298
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:01 schreef Gunner het volgende:

quote:
Vorige week lieten jullie een vrij optimistisch geluid horen. Jullie Duitse collega, de viroloog Christian Drosten, zei juist rekening te houden met een tweede, hevigere besmettingsgolf in het najaar. Houden jullie daar ook rekening mee?

Wallinga: "Nee. Ik weet niet waar hij dat op baseert. Dat is zijn mening. Dat is niet iets waar wij ons zo direct mee bezighouden hier. (...) Er zou van alles kunnen gebeuren. Het is niet dat we er geen rekening mee houden, maar we hebben niet expliciet aanleiding dat dit staat te gebeuren. We weten zo veel dingen niet. We weten ook niet wat de seizoenseffecten kunnen zijn.
Dit vind ik dus heel erg verontrustend. Want als je een bepaald niveau met zieken probeert te handhaven en er is een seizoensinvloed, dan ben je met een week of drie de lul als het weer omslaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')