Er zijn dus maar 714 mensen overleden in Nederland door corona?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:45 schreef Nia het volgende:
Het aantal corona patiënten op de Nederlandse IC 's neemt verder af https://stichting-nice.nl/:
COVID-19 infecties op de IC’s
Laatste update: 02-05-2020 11:43
Nederlandse IC patiënten in Nederlandse en Duitse IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 660
Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 74
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 2814
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 714
Tegen het einde van de maatregelen blijft er echt weinig over de IC. Ik geloof niet dat de bevolking weer een verlenging op deze voet gaat pikken.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:45 schreef Nia het volgende:
Het aantal corona patiënten op de Nederlandse IC 's neemt verder af https://stichting-nice.nl/:
COVID-19 infecties op de IC’s
Laatste update: 02-05-2020 11:43
Nederlandse IC patiënten in Nederlandse en Duitse IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 660
Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 74
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 2814
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 714
Als we ons als mongolen blijven gedragen schat ik dat we over 6 weken weer op 1500+ zitten.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
Tegen het einde van de maatregelen blijft er echt weinig over de IC. Ik geloof niet dat de bevolking weer een verlenging op deze voet gaat pikken.
Klopt, maar uiteindelijk zal het weer gaan stijgen, al zal dat langzaam zijn. De vraag is hoe snel en welke versoepelingen dan zullen worden teruggedraaid.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
Tegen het einde van de maatregelen blijft er echt weinig over de IC. Ik geloof niet dat de bevolking weer een verlenging op deze voet gaat pikken.
We hopen vooral dat het langzaam zal zijn. Maar eigenlijk hebben we geen flauw idee en proberen we wat dingen uit in de hoop dat het goed afloopt.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, maar uiteindelijk zal het weer gaan stijgen, al zal dat langzaam zijn. De vraag is hoe snel en welke versoepelingen dan zullen worden teruggedraaid.
laten ze eerst maar eens 20000+ testen per dag gaan draaien en contact tracing voordat er iets versoepeld word....quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, maar uiteindelijk zal het weer gaan stijgen, al zal dat langzaam zijn. De vraag is hoe snel en welke versoepelingen dan zullen worden teruggedraaid.
Is er een keuze dan?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:50 schreef Confetti het volgende:
Ik geloof niet dat de bevolking weer een verlenging op deze voet gaat pikken.
En dat is nou net de clou. Hierdoor krijg je dus een sneeuwbal effect met weer een uitbraak.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:45 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Wordt interessant om te zien hoeveel de besmettingen daar over een aantal weken toenemen.
Of we wachten nog even langer, tot er bijna geen gevallen meer zijn, zetten dan vol in op het natrekken van de GGD en doen gewoon alles weer open. (met hier en daar een aanpassing)quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, vandaar dat er 20 mei versoepelingen komen. Hoe dat uit gaat pakken moeten we dan afwachten.quote:
Tvp.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:54 schreef Solingjan het volgende:
[..]
En dat is nou net de clou. Hierdoor krijg je dus een sneeuwbal effect met weer een uitbraak.
En dat moeten ze hier in Nederland nou net proberen te voorkomen.
Van wat ik hier en daar heb gelezen zou aantal mensen op de ic rond de 600 een basis kunnen zijn om weer te versoepelen. Daar komen we in dit tempo snel aan, dus dat is mooi. Ik denk wel dat contact tracing en testen dan de belangrijkste instrumenten zijn om de boel in de gaten te houden en te zorgen dat er geen enorme uitbraken komen, maar kleine brandhaardjes die je in de kiem smoort.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:55 schreef _I het volgende:
[..]
Of we wachten nog even langer, tot er bijna geen gevallen meer zijn, zetten dan vol in op het natrekken van de GGD en doen gewoon alles weer open. (met hier en daar een aanpassing)
De oversterfte ligt eerder rond de 10.000. Officieel dodental staat op 5000.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:49 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Er zijn dus maar 714 mensen overleden in Nederland door corona?
Stelt ook niks voor eigenlijk.
Heb je Bert Slagter gezien bij Op1. Die legt het haarfijn uit. Zelf Merkel heeft datgene wat hij zegt op tv in een pressco aangegeven.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:55 schreef _I het volgende:
[..]
Of we wachten nog even langer, tot er bijna geen gevallen meer zijn, zetten dan vol in op het natrekken van de GGD en doen gewoon alles weer open. (met hier en daar een aanpassing)
https://www.google.nl/amp(...)virus-cases.amp.htmlquote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:54 schreef Solingjan het volgende:
[..]
En dat is nou net de clou. Hierdoor krijg je dus een sneeuwbal effect met weer een uitbraak.
En dat moeten ze hier in Nederland nou net proberen te voorkomen.
Contact-tracing zou wel kunnen als het beperkt blijft tot af en toe een lokaal uitbraakje.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:55 schreef _I het volgende:
[..]
Ik ben niet voor die basis. Maar ik geloof dan ook niet in groepsimmuniteit.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van wat ik hier en daar heb gelezen zou aantal mensen op de ic rond de 600 een basis kunnen zijn om weer te versoepelen. Daar komen we in dit tempo snel aan, dus dat is mooi. Ik denk wel dat contact tracing en testen dan de belangrijkste instrumenten zijn om de boel in de gaten te houden en te zorgen dat er geen enorme uitbraken komen, maar kleine brandhaardjes die je in de kiem smoort.
Ah, dat is van het Twitter-draadje dat ik van de week postte, waar weinig interesse voor was. Hij legt het inderdaad heel goed uit. Wist niet dat hij ook bij Op1 is geweest.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:01 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Heb je Bert Slagter gezien bij Op1. Die legt het haarfijn uit. Zelf Merkel heeft datgene wat hij zegt op tv in een pressco aangegeven.
en laten ze beiden nog steeds niet voor elkaar hebben.....quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van wat ik hier en daar heb gelezen zou aantal mensen op de ic rond de 600 een basis kunnen zijn om weer te versoepelen. Daar komen we in dit tempo snel aan, dus dat is mooi. Ik denk wel dat contact tracing en testen dan de belangrijkste instrumenten zijn om de boel in de gaten te houden en te zorgen dat er geen enorme uitbraken komen, maar kleine brandhaardjes die je in de kiem smoort.
Yep. Inderdaad vanuit het zelfde exponentiële gedachtegoed van groei, werkt het ook zo bij krimp. Een paar "verdubbelingen extra" en je hebt veel meer ruimte later in het proces.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:01 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Heb je Bert Slagter gezien bij Op1. Die legt het haarfijn uit. Zelf Merkel heeft datgene wat hij zegt op tv in een pressco aangegeven.
Er zijn diverse scenario’s, maar met de huidige beperkte kennis kun je nog niet voor een scenario een strategie gaan bepalen toch?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:01 schreef Gunner het volgende:
RIVM-experts: 'We weten nog te weinig om exitstrategie te kunnen bepalen'
Het baart me zorgen dat er geen exit-strategie is.
quote:Vorige week lieten jullie een vrij optimistisch geluid horen. Jullie Duitse collega, de viroloog Christian Drosten, zei juist rekening te houden met een tweede, hevigere besmettingsgolf in het najaar. Houden jullie daar ook rekening mee?
Wallinga: "Nee. Ik weet niet waar hij dat op baseert. Dat is zijn mening. Dat is niet iets waar wij ons zo direct mee bezighouden hier. (...) Er zou van alles kunnen gebeuren. Het is niet dat we er geen rekening mee houden, maar we hebben niet expliciet aanleiding dat dit staat te gebeuren. We weten zo veel dingen niet. We weten ook niet wat de seizoenseffecten kunnen zijn. We weten niet hoe mensen deze zomer op vakantie gaan. Dus van alle dingen om uit te zoeken, staat het niet zo heel hoog erg op mijn lijstje."
600 is een getal dat door de experts, zoals Gommers, wordt genoemd. Ik neem aan dat hij weet waar hij eht over heeft en dat dat dus een goede basis is.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:02 schreef _I het volgende:
[..]
Ik ben niet voor die basis. Maar ik geloof dan ook niet in groepsimmuniteit.
Gewoon paar weken extra volhouden en dan opnieuw beginnen met de mitigatiefase. 600 op de IC zijn nog steeds een heleboel zieken, waardoor de GGD het met de hand niet aan kan.
Die app gaat sowieso niet helpen met de huidige technologie, dus het is een illusie dat we zo'n grote groep aankunnen. Zeker als er een opleving zou komen in de herfst als het griepseizoen begint.
quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:01 schreef Gunner het volgende:
RIVM-experts: 'We weten nog te weinig om exitstrategie te kunnen bepalen'
Het baart me zorgen dat er geen exit-strategie is.
Dit vind ik dus heel erg verontrustend. Want als je een bepaald niveau met zieken probeert te handhaven en er is een seizoensinvloed, dan ben je met een week of drie de lul als het weer omslaat.quote:Vorige week lieten jullie een vrij optimistisch geluid horen. Jullie Duitse collega, de viroloog Christian Drosten, zei juist rekening te houden met een tweede, hevigere besmettingsgolf in het najaar. Houden jullie daar ook rekening mee?
Wallinga: "Nee. Ik weet niet waar hij dat op baseert. Dat is zijn mening. Dat is niet iets waar wij ons zo direct mee bezighouden hier. (...) Er zou van alles kunnen gebeuren. Het is niet dat we er geen rekening mee houden, maar we hebben niet expliciet aanleiding dat dit staat te gebeuren. We weten zo veel dingen niet. We weten ook niet wat de seizoenseffecten kunnen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |