quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:08 schreef raptorix het volgende:
https://www.ad.nl/koken-e(...)-juni-open~ae0398f9/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat is deze?quote:Tegen de regels in?
,,Ja, dat zal dan een democratisch genomen besluit zijn. Het kabinet had bedacht dat de scholen open konden blijven, maar door protest van leraren en scholen gingen die ook op slot. Dat was een democratisch genomen besluit. Dat zal het onze straks ook zijn. En zie de regels dan maar eens te handhaven.’’
Goede zaak toch? Dat spekt de staatskas met al die boetes die hij gaat krijgen. Die vent heeft poen zat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:08 schreef raptorix het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hij denkt dat veel bedrijven meedoen, maar ik denk toch dat hij van een koude kermis thuis komt als hij op de burgerlijke ongehoorzaamheid van de Nederlander rekent.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:09 schreef mazaru het volgende:
[..]
Goede zaak toch? Dat spekt de staatskas met al die boetes die hij gaat krijgen. Die vent heeft poen zat.
Loopt die data twee weken achter altijd?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:11 schreef zoost het volgende:
Oversterfte daalt. Ongeveer 7.5K meer mensen dan "Normaal"
2020 week 13* 4441
2020 week 14* 5073
2020 week 15* 4955
2020 week 16* 4264
2020 week 16* 4028
Bron: CBS
[ afbeelding ]
Cijfers uit 2105?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:11 schreef zoost het volgende:
Oversterfte daalt. Ongeveer 7.5K meer mensen dan "Normaal"
2020 week 13* 4441
2020 week 14* 5073
2020 week 15* 4955
2020 week 16* 4264
2020 week 16* 4028
Bron: CBS
[ afbeelding ]
Ik begrijp dat jij als ondernemer geen uitweg meer ziet en denkt: slot van de deur, de dood of de gladiolen. Maar het gaat niet werken. De individuele klant gaat, als het virus hem al niet tegenhoudt, niet in grote getale een boete en een strafblad riskeren.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:08 schreef raptorix het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heul veul bekeuringen.quote:
Je mist solidariteit richting de zorg? Alle maatregelen vergeten? Waar vrijwel iedereen zich gewoon aan houdt? Dat is toch echt voor de zorg. Je benoemt zelf de werknemers (ik had die in mijn post ook genoemd overigens - want die worden net zo hard geraakt ja). Een grote groep mensen zitten nu zonder baan. En waarom? Omdat we vrij veel beroepen tijdelijk opofferen voor de zorg. Maar nee, er is totaal geen solidariteit naar de zorg.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:36 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Ik mis dan wel weer solidariteit naar de zorg toe, en werknemers die nu op straat komen te staan bij sommigen hier. Want ondernemers zijn blijkbaar de enigen die veel te lijden hebben onder deze crisis, financieel danwel emotioneel, als je sommigen mag geloven hier. Maar dat isnatuurlijk niet zo. Denk dat een zorgverlener daar misschien wel meer over te vertellen heeft dan de gemiddelde ondernemer.
Het lijkt wel alsof Nederland uit 17 miljoen ondernemers bestaat op dit forum. De 'gewone' werknemer, zorgverlener en leraar moet ff dimmen, de ondernemer die heeft het pas zwaar.
Wereldvreemde ondernemer inderdaad. De Staat is de baas en is almachtig. Die macht wordt niet vaak ingezet en dus heeft hij moeite met accepteren van de realiteit.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:13 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij als ondernemer geen uitweg meer ziet en denkt: slot van de deur, de dood of de gladiolen. Maar het gaat niet werken. De individuele klant gaat, als het virus hem al niet tegenhoudt, niet in grote getale een boete en een strafblad riskeren.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Als ik dat gejank hoor over hoe verschrikkelijk het is dat mensen niet naar de kroeg kunnen en dat ze daar bijna psychische klachten van krijgen. Dan zou die groep het er toch wel voor over moeten hebben om 400 euro extra voor dat biertje te betalen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Heul veul bekeuringen.
Goed voor de staatskas.
Vraag me ook af hoeveel klanten er een dikke bekeuring voor over hebben om weer een biertje te kunnen gaan pakken.
Ja, ik heb het gezien, en ik weet dat hij 0,0 expertise heeft. Ze kunnen net zo goed jij of mij daar neer zetten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heb je het gezien? Waarschijnlijk knap je al af bij de naam Maurice de Hond.
Dat dachten Moebarak en Ben Ali ook, maar die stellingname is toch iets te absoluut.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wereldvreemde ondernemer inderdaad. De Staat is de baas en is almachtig. Die macht wordt niet vaak ingezet en dus heeft hij moeite met accepteren van de realiteit.
Als jij denkt dat ik geen begrip heb voor ZZP'ers, dan heb jij toch wat dingen niet helemaal goed begrepen of goed gelezen. Mijn beste vriend is trouwens ook zelfstandige, die heeft inderdaad aangeklopt bij de gemeente (TOZO). Ja, dat is vervelend, maar er zijn ergere dingen op de wereld. Morgen zie ik hem trouwens weer, voor het eerst in 7 weken dat ik er echt eens uit ben trouwens.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is triest om te constateren dat er bij bepaalde users totaal geen begrip voor zzp-ers dan wel kleine bedrijven is. Dat heeft verdomd weinig met nuance te maken waar je al een aantal posts over zit te zeuren.
Welke expertise heeft hij niet?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:17 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gezien, en ik weet dat hij 0,0 expertise heeft. Ze kunnen net zo goed jij of mij daar neer zetten.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:17 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gezien, en ik weet dat hij 0,0 expertise heeft. Ze kunnen net zo goed jij of mij daar neer zetten.
Niemand jankt hier dat hij/zij enkel op een terrasje wil zitten. Dat wordt er in elk topic weer bijgehaald, maar het is de makkelijkste counter richting voorstanders van meer versoepelingen gok ik zo (en als je het al over janken wil hebben, moet je ook niet vergeten te benoemen dat er hier wat users zijn die dagelijks lopen te janken voor een lange verlenging van de maatregelen - ik vind janken alleen zo'n kutwoord, maar hey, als jij het er bij wil halen..doe het dan goed). Bepaalde mensen hebben het er moeilijk mee dat ze nu veel dingen niet kunnen doen die ze eerder wel konden doen. Drankje pakken is slechts een van die dingen. Veel mensen voelen zich in deze tijd alleen. Afgesloten. Dat moet gewoon gezegd kunnen worden. Daarnaast willen sommigen hier een betere economie omdat dat weer banen oplevert. Meer mensen die niet in de schuld terecht komen, of uberhaupt een dak boven hun hoofd kunnen betalen. Meer mensen die weer wat meer gebruikelijke dingen kunnen doen met als gevolg dat depressies verminderen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar. Als ik dat gejank hoor over hoe verschrikkelijk het is dat mensen niet naar de kroeg kunnen en dat ze daar bijna psychische klachten van krijgen. Dan zou die groep het er toch wel voor over moeten hebben om 400 euro extra voor dat biertje te betalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |