abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192888560

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
pi_192888602
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb nog 25 rollen liggen _O_
Gevaarlijk om dat zomaar te zeggen.
pi_192888611
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192888627
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192888635
quote:
quote:
Tegen de regels in?
,,Ja, dat zal dan een democratisch genomen besluit zijn. Het kabinet had bedacht dat de scholen open konden blijven, maar door protest van leraren en scholen gingen die ook op slot. Dat was een democratisch genomen besluit. Dat zal het onze straks ook zijn. En zie de regels dan maar eens te handhaven.’’
Wat is deze? :')
  vrijdag 1 mei 2020 @ 12:09:44 #6
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192888644
quote:
Goede zaak toch? Dat spekt de staatskas met al die boetes die hij gaat krijgen. Die vent heeft poen zat.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192888660
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:09 schreef mazaru het volgende:

[..]

Goede zaak toch? Dat spekt de staatskas met al die boetes die hij gaat krijgen. Die vent heeft poen zat.
Hij denkt dat veel bedrijven meedoen, maar ik denk toch dat hij van een koude kermis thuis komt als hij op de burgerlijke ongehoorzaamheid van de Nederlander rekent. :')
pi_192888675
Oversterfte daalt. Ongeveer 7.5K meer mensen dan "Normaal"

2020 week 13* 4441
2020 week 14* 5073
2020 week 15* 4955
2020 week 16* 4264
2020 week 17* 4028

Bron: CBS

pi_192888698
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:11 schreef zoost het volgende:

2020 week 13* 4441
2020 week 14* 5073
2020 week 15* 4955
2020 week 16* 4264
2020 week 16* 4028

[ afbeelding ]
Loopt die data twee weken achter altijd?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192888705
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:11 schreef zoost het volgende:

2020 week 13* 4441
2020 week 14* 5073
2020 week 15* 4955
2020 week 16* 4264
2020 week 16* 4028

[ afbeelding ]
Cijfers uit 2105?
pi_192888709
quote:
Ik begrijp dat jij als ondernemer geen uitweg meer ziet en denkt: slot van de deur, de dood of de gladiolen. Maar het gaat niet werken. De individuele klant gaat, als het virus hem al niet tegenhoudt, niet in grote getale een boete en een strafblad riskeren.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 12:13:40 #12
3542 Gia
User under construction
pi_192888710
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

[..]

Wat is deze? :')
Heul veul bekeuringen.
Goed voor de staatskas.

Vraag me ook af hoeveel klanten er een dikke bekeuring voor over hebben om weer een biertje te kunnen gaan pakken.
pi_192888723
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:36 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Ik mis dan wel weer solidariteit naar de zorg toe, en werknemers die nu op straat komen te staan bij sommigen hier. Want ondernemers zijn blijkbaar de enigen die veel te lijden hebben onder deze crisis, financieel danwel emotioneel, als je sommigen mag geloven hier. Maar dat isnatuurlijk niet zo. Denk dat een zorgverlener daar misschien wel meer over te vertellen heeft dan de gemiddelde ondernemer.

Het lijkt wel alsof Nederland uit 17 miljoen ondernemers bestaat op dit forum. De 'gewone' werknemer, zorgverlener en leraar moet ff dimmen, de ondernemer die heeft het pas zwaar.
Je mist solidariteit richting de zorg? Alle maatregelen vergeten? Waar vrijwel iedereen zich gewoon aan houdt? Dat is toch echt voor de zorg. Je benoemt zelf de werknemers (ik had die in mijn post ook genoemd overigens - want die worden net zo hard geraakt ja). Een grote groep mensen zitten nu zonder baan. En waarom? Omdat we vrij veel beroepen tijdelijk opofferen voor de zorg. Maar nee, er is totaal geen solidariteit naar de zorg.

En er is juist solidariteit richting werknemers. Niet voor niets dat er velen hier pleiten voor de economie; we willen dat mensen weer aan het werk kunnen.

De crisis is voor iedereen zwaar. En natuurlijk is de gezondheid van het volk een van de meer belangrijkere punten, dus het is logisch dat we in lockdown zijn gegaan. Het is nu echter tijd om de solidariteit wat te verschuiven, gezien de dalende nummers. Zodat er een betere balans komt en er zo veel mogelijk mensen weer aan de slag kunnen. Want ja, de economie draait nog een beetje door momenteel, maar er wordt veel meer geraakt dan wat sommigen hier denken.
pi_192888732
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Cijfers uit 2105?
Sorry, die mag ik eigenlijk nog niet delen.
pi_192888739
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:13 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jij als ondernemer geen uitweg meer ziet en denkt: slot van de deur, de dood of de gladiolen. Maar het gaat niet werken. De individuele klant gaat, als het virus hem al niet tegenhoudt, niet in grote getale een boete en een strafblad riskeren.
Wereldvreemde ondernemer inderdaad. De Staat is de baas en is almachtig. Die macht wordt niet vaak ingezet en dus heeft hij moeite met accepteren van de realiteit.
pi_192888742
Net boodschappen gedaan. Dacht het op tijd te doen vanwege de drukte :{
Zo allejezus druk is het er nog nooit geweest, ook niet voor de corona.
Hele gezinnen, echtparen met maar 1 karretje.

Mijn neefje werkt bij een van die supers en ik vroeg hem of dat allemaal wel kon en mocht.
Maar ze glippen langs de deurcontroles, waar van die jonge dingen worden neergezet met hun papieren doekje en spray wat over alle karretjes gaat. Die durven er zelfs niets van te zeggen.

Ik woon al in het centrum en moest even bij de slijter zijn dus uiteraard even lopend gedaan. Het was gezellig druk in de Hoofdstraat.
Sinds de vorige recessie niet zoveel mensen meer tegelijk zich door deze straat zien bewegen.

Dat intelligente gedeelte van die lockdown vervaagt wel enigszins naar mijn idee.
De cijfers zullen het uitwijzen de komende weken.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 12:16:34 #17
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192888777
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Heul veul bekeuringen.
Goed voor de staatskas.

Vraag me ook af hoeveel klanten er een dikke bekeuring voor over hebben om weer een biertje te kunnen gaan pakken.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Als ik dat gejank hoor over hoe verschrikkelijk het is dat mensen niet naar de kroeg kunnen en dat ze daar bijna psychische klachten van krijgen. Dan zou die groep het er toch wel voor over moeten hebben om 400 euro extra voor dat biertje te betalen?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 1 mei 2020 @ 12:16:59 #18
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192888781

Datagraver
pi_192888789
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Heb je het gezien? Waarschijnlijk knap je al af bij de naam Maurice de Hond.
Ja, ik heb het gezien, en ik weet dat hij 0,0 expertise heeft. Ze kunnen net zo goed jij of mij daar neer zetten.
pi_192888793
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:14 schreef Confetti het volgende:

[..]

Wereldvreemde ondernemer inderdaad. De Staat is de baas en is almachtig. Die macht wordt niet vaak ingezet en dus heeft hij moeite met accepteren van de realiteit.
Dat dachten Moebarak en Ben Ali ook, maar die stellingname is toch iets te absoluut.
pi_192888814
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is triest om te constateren dat er bij bepaalde users totaal geen begrip voor zzp-ers dan wel kleine bedrijven is. Dat heeft verdomd weinig met nuance te maken waar je al een aantal posts over zit te zeuren.
Als jij denkt dat ik geen begrip heb voor ZZP'ers, dan heb jij toch wat dingen niet helemaal goed begrepen of goed gelezen. Mijn beste vriend is trouwens ook zelfstandige, die heeft inderdaad aangeklopt bij de gemeente (TOZO). Ja, dat is vervelend, maar er zijn ergere dingen op de wereld. Morgen zie ik hem trouwens weer, voor het eerst in 7 weken dat ik er echt eens uit ben trouwens.

Ik pleit alleen voor zaken van meerdere kanten bekijken, in tegenstelling tot wat de meeste mensen hier plegen te moeten doen. Kijk ook eens naar jezelf, je uitgaven, je creativiteit, wat heb je zelf de afgelopen jaren gespaard en gedaan om jezelf te beschermen tegen bepaalde onvoorziene omstandigheden.

Maar het is wel weer goed met je. :*

NB:
Overigens heb ik hier nooit iets gezegd over wel of niet heropenen van de economie of iets dergelijks. Maar hier komt ie dan. Ik denk best dat de horeca binnenkort geleidelijk en gefaseerd, gedeeltelijk, kan gaan beginnen aan heropening. Buiten, op het terras. In Tilburg hebben meerdere horeca-ondernemers de handen al ineen geslagen om één groot openluchtterras van de binnenstad te maken. Binnen wordt lastiger. Nog maar even niet doen; evenals discotheken, nachtclubs, grote evenementen. Tot zover de café's.

En zo zijn er wel meer dingen die wat mij betreft gefaseerd en geleidelijk weer open zouden mogen en/of kunnen. Er is van alles mogelijk. Denk aan sportscholen: max aantal bezoekers tegelijkertijd, van te voren inschrijven via website of iets dergelijks. Beetje creatief zijn en er kan best wat gefaseerd open binnen nu en enkele weken. Denk ik.

[ Bericht 12% gewijzigd door Salina op 01-05-2020 12:24:11 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192888834
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:17 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ja, ik heb het gezien, en ik weet dat hij 0,0 expertise heeft. Ze kunnen net zo goed jij of mij daar neer zetten.
Welke expertise heeft hij niet?
pi_192888879
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:17 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

:')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 1 mei 2020 @ 12:24:11 #24
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192888889
pi_192888899
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:16 schreef mazaru het volgende:

[..]

Daar ben ik ook benieuwd naar. Als ik dat gejank hoor over hoe verschrikkelijk het is dat mensen niet naar de kroeg kunnen en dat ze daar bijna psychische klachten van krijgen. Dan zou die groep het er toch wel voor over moeten hebben om 400 euro extra voor dat biertje te betalen?
Niemand jankt hier dat hij/zij enkel op een terrasje wil zitten. Dat wordt er in elk topic weer bijgehaald, maar het is de makkelijkste counter richting voorstanders van meer versoepelingen gok ik zo (en als je het al over janken wil hebben, moet je ook niet vergeten te benoemen dat er hier wat users zijn die dagelijks lopen te janken voor een lange verlenging van de maatregelen - ik vind janken alleen zo'n kutwoord, maar hey, als jij het er bij wil halen..doe het dan goed). Bepaalde mensen hebben het er moeilijk mee dat ze nu veel dingen niet kunnen doen die ze eerder wel konden doen. Drankje pakken is slechts een van die dingen. Veel mensen voelen zich in deze tijd alleen. Afgesloten. Dat moet gewoon gezegd kunnen worden. Daarnaast willen sommigen hier een betere economie omdat dat weer banen oplevert. Meer mensen die niet in de schuld terecht komen, of uberhaupt een dak boven hun hoofd kunnen betalen. Meer mensen die weer wat meer gebruikelijke dingen kunnen doen met als gevolg dat depressies verminderen.

Maar begin vooral maar telkens over die terrasjes.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2020 12:27:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')