Toch gaf Jaap aan in de presentatie dat ze hier ook rekening mee houden. (zat opgenomen in een PDF)quote:Op vrijdag 1 mei 2020 08:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Super onnauwkeurig voor beleidsvorming
Wel bizar trouwens, die provinciale verschillen, vooral in parkbezoek![]()
Ik denk dat er een kader met regels opgesteld moet worden en daarna moeten bedrijven/sectoren met een plan komen om hierin open te gaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 08:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Als jij denkt dan wat nu plat ligt, nml de gehele horeca, entertainmentindustrie, hun toeleveranciers, alle contactberoepen, de hele luchtvaart, vakantieindustrie etc 'een kroegje en de kapper" is, dan heb je er ECHT helemaal niets van begrepen.
Nou, dat is niet helemaal dit natuurlijk, maar Jezus, zelfs Wim Kok met zijn muis op beeldscherm verbleekt hierbijquote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:03 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat men in NL/BE aankondigde dat verkeerd gebruik van het masker zelfs gevaarlijker kon zijn dan er geen gebruiken.
Kansloos
Ja, als mini onderdeel wellicht. Zijn geen lekkere conclusies aan te verbindenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:03 schreef _I het volgende:
[..]
Toch gaf Jaap aan in de presentatie dat ze hier ook rekening mee houden. (zat opgenomen in een PDF)
Ja, zeker omdat het overal mooi weer was de afgelopen weken.
2/3e is echt te veel. Of jaren wanbeleid in veel gevallen of het wordt aangedikt om iets financiële ondersteuning te bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:03 schreef De_Onnoembare het volgende:
De pest is dat ik een maandje geleden vermanend werd toegesproken door 1 of ander modje over dat ik paniek aan het zaaien was dat 2/3e van de horeca dit niet zou overleven.
En wat zien we nu: https://www.medemblikactu(...)1-juli-moet-sluiten/
Ja het gaat er gezellig uitzien in de binnensteden de komende tijd... heel veel leegstand en dus verloedering.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat er een kader met regels opgesteld moet worden en daarna moeten bedrijven/sectoren met een plan komen om hierin open te gaan.
Wat ook een probleem is zijn de gemeentes die er een puinhoop van gemaakt hebben, al schulden hebben en dit er nu ook nog bovenop komt.
Zal tot veel verloedering leiden en meer crimimaliteit in veel plaatsen.
Dit viel mij ook al op. We moesten toch van wergwerpplastic af? En nu moet alles met wegwerpspullen gedaan worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:06 schreef MakkieR het volgende:
Het valt mij trouwens mee dat milieu organisaties zoals Greenpeace zich niet bemoeien met de milieuverontreiniging van de mondkapjes, de plastic handschoenen, de niet biologisch afbreekbare beschermingmiddelen en al het plastic dat nu vrij komt door medische materialen schoon te houden.
De zorg stond er al bekend om dat het een wegwerpcultuur heeft. Met de corona crisis zal dit er niet beter op worden. Er zal nu meer dan ooit plastic gefabriceerd worden over de hele wereld.
Ik denk dat die snappen dat het strategisch handig is even hun smoel te houdenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dit viel mij ook al op. We moesten toch van wergwerpplastic af? En nu moet alles met wegwerpspullen gedaan worden.
Deze video laat heel mooi zien waarom een goed lopend bedrijf in enkele maanden tijd naar de getver kan gaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
2/3e is echt te veel. Of jaren wanbeleid in veel gevallen of het wordt aangedikt om iets financiële ondersteuning te bewerkstelligen.
Nee dat is onzin. Het valt me op dat veel mensen hier echt nog nooit een bedrijf hebben gehad en/of gerund en echt geen flauw idee hebben hoe het werkt. Het wordt in NL fiscaal zeer ontmoedigd om grote reserves te hebben. Die worden driedubbel belast. Het hele systeem is erop ingericht dat je winst grotendeels investeert in bv groei, nieuwe apparatuur etc. In de praktijk ben je vaak net zoveel kwijt aan belasting als je het als winst schrijft en laat staan (en dan ben je het dus kwijt aan de fiscus) dan als je er bv een nieuwe machine voor koopt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
2/3e is echt te veel. Of jaren wanbeleid in veel gevallen of het wordt aangedikt om iets financiële ondersteuning te bewerkstelligen.
Maar ook onderhoud,reparaties en andere plannen gaan nu de ijskast is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:09 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja het gaat er gezellig uitzien in de binnensteden de komende tijd... heel veel leegstand en dus verloedering.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 08:53 schreef Maikuuul het volgende:
https://m.facebook.com/10(...)4/?sfnsn=wa&d=w&vh=i
Met zulke leiders heb je geen vijanden meer nodig
Bizar is dat. Dat kapitalistische continue willen/moeten groeien doet veel bedrijven nu de das om.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:12 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee dat is onzin. Het valt me op dat veel mensen hier echt nog nooit een bedrijf hebben gehad en/of gerund en echt geen flauw idee hebben hoe het werkt. Het wordt in NL fiscaal zeer ontmoedigd om grote reserves te hebben. Die worden driedubbel belast. Het hele systeem is erop ingericht dat je winst grotendeels investeert in bv groei, nieuwe apparatuur etc. In de praktijk ben je vaak net zoveel kwijt aan belasting als je het als winst schrijft en laat staan (en dan ben je het dus kwijt aan de fiscus) dan als je er bv een nieuwe machine voor koopt.
We zijn nu al het salaris van maart, april en straks dubbel mei kwijt. Dat is 4 maanden. Die ga je niet kunnen redden met 0 omzet.
Ik denk dat dat hun eigen doodsteek zou zijn (wat ik niet geheel jammer zou hebben gevonden eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:06 schreef MakkieR het volgende:
Het valt mij trouwens mee dat milieu organisaties zoals Greenpeace zich niet bemoeien met de milieuverontreiniging van de mondkapjes, de plastic handschoenen, de niet biologisch afbreekbare beschermingmiddelen en al het plastic dat nu vrij komt door medische materialen schoon te houden.
De zorg stond er al bekend om dat het een wegwerpcultuur heeft. Met de corona crisis zal dit er niet beter op worden. Er zal nu meer dan ooit plastic gefabriceerd worden over de hele wereld.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:09 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja het gaat er gezellig uitzien in de binnensteden de komende tijd... heel veel leegstand en dus verloedering.
In veel kleinere steden is dat al langere tijd het geval. Het zal waarschijnlijk meer worden ja, maar die trend was al ingezet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:09 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nog niks ontvangen van Angela hoor. En dat bericht is al ruim 2 weken oud.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:19 schreef SOG het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)endeels-op~a1a66e17/
Hier een bron iig.. we lopen weer eens flink achter... we kunnen voor kappers niet eens mondkapjes regelen terwijl de gehele duitse bevolking op het punt staat mondkapjes te krijgen
twitter:Jinek_RTL twitterde op donderdag 30-04-2020 om 22:52:48Nu het aantal ic-patiënten af blijft nemen, is het de vraag wat er nog komen gaat. Diederik Gommers: 'Misschien kan een flinke toename in de winter.' Achter de schermen zijn ze hard aan het werk voor meer bedden en een hoge kwaliteit in de zorg. #jinek https://t.co/A9WJL7P4LD reageer retweet
Helderp, bedankt! het probleem lijkt em dus ook te zitten in het ontmoedigepn van het opbouwen van reserves.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Deze video laat heel mooi zien waarom een goed lopend bedrijf in enkele maanden tijd naar de getver kan gaan.
https://www.facebook.com/(...)2317195586/?sfnsn=mo
Ja dat viel mij ook op. Het was een terugblik op een periode inderdaad. Zo werd het gebracht. Die drukke periode is over, we kunnen door, we hebben lucht, we zijn er klaar voor.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:30 schreef zoost het volgende:
gisteren bij #Jinek waren alle key-spelers aanwezig (behalve RIVM) en de teneur was duidelijk dat ze achteraf wellicht te sterke maatregelen hebben afgekondigd. Meneer van de IC bracht nog enige nuance aan, maar iedereen sprak al op een evaluerende manier, alsof het al voorbij is. Mischien komt het weer terug in de winter...twitter:Jinek_RTL twitterde op donderdag 30-04-2020 om 22:52:48Nu het aantal ic-patiënten af blijft nemen, is het de vraag wat er nog komen gaat. Diederik Gommers: 'Misschien kan een flinke toename in de winter.' Achter de schermen zijn ze hard aan het werk voor meer bedden en een hoge kwaliteit in de zorg. #jinek https://t.co/A9WJL7P4LD reageer retweet
Daarom kan je ook niet zaken kunstmatig in stand houden. Adept or die.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:24 schreef Harmankardon het volgende:
De aanpak van de overheid is voor een deel logisch natuurlijk: groei van ondernemingen kan zorgen voor extra personeel, financiële reserves gaan dat zeker niet doen. Een hybride aanpak zou beter zijn. Ik hoop ook dat door deze teringzooi een hoop fundamentele problemen in onze samenleving structureel worden aangepakt.
Maar goed, ik zie enorm veel ondernemers in mijn netwerk die het nu zwaar hebben en het wellicht tot aan de zomer volhouden en daarna is het einde oefening. Het valt me ook op hoeveel mensen er zijn die geen flauw benul hebben van hoe onze economie werkt. Ze hebben het wel over de R van 0,8 versus 1,2 maar snappen niet dat het met de economie ook zo werkt. ''Als de kapper failliet gaat, achja boeien dan gaan we naar een andere''. Nee, want als de kapper zijn geld ophokt, dan heeft de bakker daar ook last van, en zeker de leverancier ook waardoor de klerenmaker twee klanten minder heeft, rinse repeat en allemaal de afvoerput in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |