MyrnaGodin moet ook wat promo hebben nuquote:
Je kunt een pandemie niet bestrijden als de IC's overvol zitten en er geen capaciteit meer is.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Economie, volksgezondheid, bestrijden van crisus, is idd belangrijker dan strikt genomen "IC moet weer normaal"
Best wel, want de maatregelen zijn amper een week geleden versoepeld.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:07 schreef Maikuuul het volgende:
https://www.euronews.com/(...)fter-lockdown-lifted
Komt niet als een verrassing
quote:The reproduction number announced on Tuesday can therefore only give an indication of the pandemic's development at a point about a week and a half ago, when a relaxation of social distancing measures had been announced by Angela Merkel but not yet come into effect.
quote:Statistician Thomas Hotz, of Ilmenau University, said the model used by the RKI had a tendency to "smoothen out" the number of new infections by the method in which it tried to correct for the reporting delay. Hotz said his own model did not indicate a sudden rise of new infections, and that he believed the reproduction number was likely to stay below one in the next few days.
En terecht..er zijn heel veel mensen niet zo goed bezig momenteel.quote:
In afwachting van een uitkering inderdaad. En ja, dat kan een tijdje duren. Als dat wordt bedoeld met "opeens zonder inkomen", dan heb je gelijk. Maar sommigen doen hier net alsof veel mensen zonder geld komen te zitten c.q. nergens recht op hebben (op de langere termijn dus).quote:Op woensdag 29 april 2020 18:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou over?
Er zitten heel veel mensen opeens zonder inkomen.
Statistisken m.b.t. griep zijn gebaseerd op schattingen van de hoeveelheid mensen die jaarlijks griep hebben. Ze gebruiken niet statistieken op basis van metingen, want iemand die symptomen van griep heeft gaan ze niet nader onderzoeken. Ze gaan er van uit dat hij/zij griep heeft en wachten af tot hij/zij beter wordt. Is het een bejaarde? Dat zij het zo en wordt als doodsoorzaak niet griep aangewezen maar ouderdom. De persoon had al weinig weerstand en zou op korte termijn aftakelen en sterven. De griep heeft dat proces alleen maar versneld. En mensen die niet ziek zijn worden nooit getest op griep. Noem eens een reden waarom een persoon zich zou laten testen of hij griep heeft terwijl hij nergens last van heeft.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:42 schreef Markesh het volgende:
[..]
Bangmakerij? Jij denkt dus dat deze cijfers gebaseerd zijn op bangmakerij. En dit? Ook bangmakerij?
[ afbeelding ]
Zwitserland..ah ja daar gaat alles weer open natuurlijk en gaat het leven gewoon verder als 6 maanden voorheen. Tuurlijk
Klinkt alsof die praktijk recht heeft op NOW dus, als er sprake is van omzetverlies. Vervelend voor de werkgever, want ze moeten een gedeelte zelf ophoesten; de werknemers zouden zo 100% doorbetaald moeten krijgen. Ben wel benieuwd of deze praktijk NOW gaat ontvangen. Lijkt mij van wel.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:12 schreef Gia het volgende:
Ik ken een echtpaar met een gezamenlijke goedlopende fysiopraktijk, met meerdere werknemers in loondienst.
Ze zijn nu helemaal dicht.
Jep oktober komt het weer, dus nu chillen. Terras, bier, alles.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:21 schreef TheVoice4ever het volgende:
en dan komt tweede golf voor zwitserland dus deze statistieken maken absoluut niks uit
voor mij absoluut niet, ook geen vakanties boeken, ik trap niet in dit fake news dat pas in de winter de tweede golf komtquote:Op woensdag 29 april 2020 18:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep oktober komt het weer, dus nu chillen. Terras, bier, alles.
Mark heeft net expliciet gezegd dat je een Billykast gewoon mag gaan halen.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ok, maar mijn eerdere opmerking was vooral gebaseerd op de horeca. Dat daar enorme gekte op dag 1 gaat onstaan ondanks 1,5 meter- maatregelen die daardoor alleen maar moeilijker te handhaven zijn. Omdat mensen bang zijn dat eerste moment te missen en niet nog een paar dagen kunnen wachten, want dat biertje of biefstukje smaakt het lekkerst op dag 1 natuurlijk
Net zoals gisteren bij IKEA, want die Billykast gaat echt alleen maar in elkaar gezet kunnen worden op een dinsdag ipv op vrijdag.
Waar basseer jij dit op?quote:Op woensdag 29 april 2020 18:21 schreef TheVoice4ever het volgende:
en dan komt tweede golf voor zwitserland dus deze statistieken maken absoluut niks uit
Dat denk ik wel. Maar dan ben je er nog niet. Gezien hun persoonlijke gezamenlijke inkomen (netto winst) hebben ze een behoorlijke koopwoning en natuurlijk de praktijkkosten. Het is maar de vraag of ze dit kunnen blijven bekostigen.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:19 schreef Salina het volgende:
Klinkt alsof die praktijk recht heeft op NOW dus, als er sprake is van omzetverlies. Vervelend voor de werkgever, want ze moeten een gedeelte zelf ophoesten; de werknemers zouden zo 100% doorbetaald moeten krijgen. Ben wel benieuwd of deze praktijk NOW gaat ontvangen. Lijkt mij van wel.
11 Mei zit ik er met heel Zwitserlandquote:Op woensdag 29 april 2020 18:23 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
voor mij absoluut niet, ook geen vakanties boeken, ik trap niet in dit fake news dat pas in de winter de tweede golf komt
Persconferentie is net geweest.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:26 schreef F.Sinatra het volgende:
Toch geen economen in het OMT
En dalijk toch persco.
Waarom zou je ook vooruitdenken?quote:Op woensdag 29 april 2020 18:26 schreef F.Sinatra het volgende:
En dalijk toch persco.
Dat was ook niet de bedoeling. Het OMT is voor de bestrijding van het virus.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:26 schreef F.Sinatra het volgende:
En dalijk toch persco.
Wat moet je met economen in een team dat een virus moet bestrijden?quote:Op woensdag 29 april 2020 18:26 schreef F.Sinatra het volgende:
En dalijk toch persco.
quote:Op woensdag 29 april 2020 18:28 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wat moet je met economen in een team dat een virus moet bestrijden?
Nja, het bericht dat ik las liet het overkomen alsof er überhaupt geen economen aan tafel zouden komen.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:28 schreef _I het volgende:
[..]
Dat was ook niet de bedoeling. Het OMT is voor de bestrijding van het virus.
Er zou een IMT (impact man. team) komen, als een orgaan naast het OMT.
Het OMT vraagt geregeld experts op andere vakgebieden om hun advies en mening, ook van economen.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:29 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nja, het bericht dat ik las liet het overkomen alsof er überhaupt geen economen aan tafel zouden komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |