Wie met wie en wie?quote:Blow a kiss, fire a gun
We need someone to lean on
Blow a kiss, fire a gun
All we need is somebody to lean on
Als jij de titel plaatst, weet ik misschien wel de artiest via de stagiaire morgenochtend.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:57 schreef cafca het volgende:
[..]
Al weet ik de titel volgens mij wel. De artiest gaat een oh-jaatje worden denk ik
quote:is een project van de Amerikaanse dj en producent Diplo.
ofquote:, is een Franse DJ en producer van Algerijnse origine.
quote:, artiestennaam van Karen Marie Ørsted (Odense, 13 augustus 1988), is een Deense zangeres.
Correctquote:
Wat van wie?quote:Just one minute more
Give me just one minute more
It's gonna be alright, it's gonna be alright
Just one minute more
Then I'll walk right through that door
Wat van wie?quote:Seven or eleven, snake eyes watching you
Double up or quit, double stake or split...
Ace Of Spades - Motorheadquote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:13 schreef cafca het volgende:
Waarschijnlijk een makkelijke vervolgvraag:
[..]
Wat van wie?
quote:
Enige wat ik nu in mijn hoofd heb is "Snake eyes, seven eleven" , dus hier ga ik niet opkomenquote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:12 schreef MadMaster het volgende:
Een ouderwetse Paint vraag:
[ afbeelding ]
Van wie was deze single?
Seven-one-one is a joke in your wardrobe?quote:Op zondag 3 mei 2020 19:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Geen idee, maar het gaat om deze heren:
[ afbeelding ]
Wat van wie?quote:If I were to say to you, "can you keep a secret?"
quote:
Wie isquote:Angus Young trouwde, vlak voor de dood van bandlid Bon Scott in 1980, met Ellen van Lochem uit het Nederlandse dorp Aalten. Zij is een voormalige vriendin van Bennie Jolink. Hij leerde haar kennen toen zij samen met een aantal vriendinnen op de gastenlijst was gezet door. Die speelde namelijk met zijn band
in het voorprogramma van AC/DC bij een concert in Nijmegen.
leek het een leuke kennismaking tussen de lange, blonde Ellen en de kortere mannen van AC/DC.
De band Vandenberg bestond nog niet,quote:
No shit, Sherlock!quote:
Goeie vraag..., ff denken.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
In de jaren '80 is het maar 2 acts (zanger/zangeres/duo/band) gelukt om 2 keer de Nederlandse top 40 lijst aan te voeren voor minstens 5 weken lang ("we are the world" niet meegeteld).
Welke acts zijn dit geweest en wat zijn de liedjes in kwestie?
Als (eerste) hint kan ik geven dat deze acts vroeger onderdeel uitmaakten van de bands The Executive en The Colors.
Je bent heel warmquote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:27 schreef slaveloos het volgende:
Wham! met wake me up before you go go en ik denk the edge of heaven.
die andere moet ik nog even over nadenken
CW is goed, MJ kwam helaas in beide gevallen niet tot 5 weken (Bad heeft zelfs maar 1 week op de 1ste plaats gestaan).quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:41 schreef Burnett het volgende:
Careless Whisper
Michael Jackson - Beat It & Bad?
Helemaal goed en CW is inderdaad onduidelijk maar zover ik gezien heb wordt hij in de meeste gevallen genoemd als uitvoerende artiest (dus reken ik het wel mee).quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:44 schreef Burnett het volgende:
Als we Careless Whisper even solo doen dan met Faith - George Michael.
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:02 schreef Burnett het volgende:
Quizmaatje van me zegt Bangles - Walk Like An Egyptian en Eternal Flame.
Dat was degene welke ik noemde toen N00b deze vraag stelde, hij bleek die andere in gedachte te hebben.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:38 schreef Blogman het volgende:
Twee mensen van USA for Africa? Stevie Wonder (I Just Called.. & We Are the World) en nog een..
En de ander is Stevie Wonder, dus kom maar op!quote:
quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
n00bie kan inmiddels ook geen bewijs meer vinden voor dit broodje aap-verhaal
Net dus contact gehad met de grootmoeftiquote:Op woensdag 6 mei 2020 09:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
n00bie kan inmiddels ook geen bewijs meer vinden voor dit broodje aap-verhaal
Stand: 1416quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:38 schreef Blogman het volgende:
Twee mensen van USA for Africa? Stevie Wonder (I Just Called.. & We Are the World) en nog een..
Burnet +1quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:16 schreef Burnett het volgende:
[..]
Net dus contact gehad met de grootmoeftien het punt gaat naar Blogman...
Blijkt dat mijn antwoord van Stevie destijds per ongeluk het enige juiste antwoord was...![]()
![]()
![]()
Thnx en yes.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:18 schreef cafca het volgende:
[..]
Burnet +1
Alsnog een punt voor de stand van 2008
Maar was het nou mijn antwoord wat je zocht?
Ik heb me gisteren toch weer een half uur vermaakt binnen de 1,5 meter zone met peinzen, peinzen en nog eens peinzen vanwege deze vraag...quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:16 schreef Burnett het volgende:
[..]
Net dus contact gehad met de grootmoeftien het punt gaat naar Blogman...
Blijkt dat mijn antwoord van Stevie destijds per ongeluk het enige juiste antwoord was...![]()
![]()
![]()
Volgens mij niet, maar ik ga er niet weer over peinzen...quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:44 schreef Blogman het volgende:
Zat Billy Ocean in USA for Africa?
Dit is niet de volgende vraag.
Het zat ergens diep in de krochten van mijn herinneringen verstopt, bij alle nutteloze (en in dit geval blijkbaar ook onware) feitjesquote:Op woensdag 6 mei 2020 14:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb me gisteren toch weer een half uur vermaakt binnen de 1,5 meter zone met peinzen, peinzen en nog eens peinzen vanwege deze vraag...
Volgens Wikipedia niet. En het moet wel heel ver gaan, wil het dan niet kloppen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:44 schreef Blogman het volgende:
Zat Billy Ocean in USA for Africa?
Dit is niet de volgende vraag.
Graag gedaan!quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb me gisteren toch weer een half uur vermaakt binnen de 1,5 meter zone met peinzen, peinzen en nog eens peinzen vanwege deze vraag...
Wat van wie?quote:Ik ga mezelf over deze rivier krijgen
Dat is de prijs die ik wel wil betalen
Ik zorg ervoor dat je er staat en bezorgt
En dat je van me houdt op een ouderwetse manier
#1 in 1986.quote:Op woensdag 6 mei 2020 18:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Billy Ocean - When The Going Gets Tough, The Tough Gets Going
Goed genoeg.quote:Op woensdag 6 mei 2020 23:04 schreef Burnett het volgende:
We wanna be free to do what we wanna do
And we wanna get loaded
We wanna have a good time
Away baby let's go
Begin jaren 90 uitgebracht als 'B-kant' van een nummer (2-track-CD-single) dat op de soundtrack staat van 1 van de grootste films van dat decennium.quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:19 schreef Burnett het volgende:
Welk liedje van welke stadionband begint dan weer met een quote uit welke bekende film van Paul Newman uit 1967?
1/3quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:40 schreef Starflyer het volgende:
Film zal Cool Hand Luke zijn, maar nummer of band geen idee.
Stand: 1416quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Dit topic staat nog altijd in MyAT en daarom lurk ik hier wel eens en dan schrik ik altijd van het niveau. Maar deze weet ik! Dit is de beroemde "failure to communicate" quote uit Civil War van Guns n' Roses.
Wie verzorgde de nieuwe vocalen?quote:Wonderful Days bevat een sample van Help (Get me some help) van de Nederlandse zanger Tony Ronald, alleen werd het origineel versneld gedraaid (gepitched). Hier was echter geen toestemming voor gegeven en daarom moest deze versie uit de handel worden gehaald. Er werd snel een nieuwe versie opgenomen met nieuwe vocalen en instrumenten. Deze nieuwe versie werd direct als vervanger uitgebracht, maar viel minder in de smaak, waardoor de single snel zakte in de hitlijsten.
Ik ga binnenkort hier een vraag stellen over de Noord-Hollandse kermisband Shoreline...quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:16 schreef Da_Sandman het volgende:
Nope. Ik zoek de leadzanger van het Brabants dansorkest The Shuffles.
Da's vast leuk! Hebben die ook een gouden plaat?quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:33 schreef Burnett het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort hier een vraag stellen over de Noord-Hollandse kermisband Shoreline...
Appie West?quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:16 schreef Da_Sandman het volgende:
Nope. Ik zoek de leadzanger van het Brabants dansorkest The Shuffles.
De enige echtequote:
Stand: 1416quote:
Pharrel Williams, Intwine & Sita.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:54 schreef Blogman het volgende:
Happy met of zonder leesteken maar zonder extra letters of woorden is zeker 3x de top40 ingezongen. Door wie allemaal?
Oh, dat was wat makkelijker voor jou dan voor mij!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie was er in de Nederlandse top 40 bijna blij, wie had het over een blij land en wie zong over haar blij einde?'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:16 schreef Da_Sandman het volgende:
K's Choice, Ace of Base en Elaine Caswell (met Joe Jackson)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie was er in de Nederlandse top 40 bijna blij, wie had het over een blij land en wie zong over haar blij einde?
De laatste was niet degene waar ik naar zocht, maar feitelijk wel juist dusquote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:28 schreef cafca het volgende:
[..]
K's Choice, Ace of Base en Elaine Caswell (met Joe Jackson)
Als ik die mag uitreiken aan de band welke ik het vaakst in mijn leven live heb zien spelen wel...quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Da's vast leuk! Hebben die ook een gouden plaat?
Juist!quote:
Dat is het kind van Elon Musk van Tesla.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:04 schreef methodmich het volgende:
Yes!
Welke artieste werd afgelopen week moeder van zoontje X Æ A-12?
jij kent Grimes dus niet?quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat is het kind van Elon Musk van Tesla.
Die schijnt met een mij totaal onbekende zangeres getrouwd te zijn. Een soort Morticia uit de Adams Family, zag ik..
quote:is an American singer and songwriter. She first came into national attention in the band Scandal. She went on to record and perform on her own. Her distinctive voice and new wave image gained broad exposure through video recordings aired on cable music video channels such as MTV
haar naam is 1 letter anders dan een redelijk legendarische punk zangeres.quote:
Tuurlijk! Topartieste.quote:
i=yquote:Op zaterdag 9 mei 2020 22:08 schreef bartrid het volgende:
[..]
haar naam is 1 letter anders dan een redelijk legendarische punk zangeres.
Smyth, maar goed genoeg.quote:
quote:I wanted you
But you didn't want me
So
I just got to tell you
Goodbye
Goodbye
quote:Playing with electro and indie guitar pop like Blur on Girls & Boys,come closest to Kim Wilde's Kids In America with the intro to the Sex Pistols' Anarchy In The UK
Ja, dit had gisteren 'gemotte', maar vooruit. Wel goed natuurlijk!quote:Op maandag 11 mei 2020 10:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nu eigenlijk te laat maar vooruit:
Mother van John Lennon
Het betreft toch bestwel een 90s-klassiekerquote:Op maandag 11 mei 2020 10:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Een singlerecensie uit lang vervlogen tijden:
Welk nummer, van wie?
[..]
Helaas.quote:
quote:
Ca Plan Pour Moi - Plastic Bertrand?quote:Op maandag 11 mei 2020 10:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Een singlerecensie uit lang vervlogen tijden:
Welk nummer, van wie?
[..]
Het is een recensie van een (toen) nieuwe single, dan is het knap als je naar 2 nummers kunt refereren die in de 2 decennia erop uitkwamenquote:Op maandag 11 mei 2020 17:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ca Plan Pour Moi - Plastic Bertrand?
Mijn edit was dan ook al eerder dan deze reactie van jou...quote:Op maandag 11 mei 2020 17:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het is een recensie van een (toen) nieuwe single, dan is het knap als je naar 2 nummers kunt refereren die in de 2 decennia erop uitkwamen
Niet als je tegelijkertijd aan het typen bentquote:Op maandag 11 mei 2020 17:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mijn edit was dan ook al eerder dan deze reactie van jou...
Ah dan kan ik het ""Rrright now!" vergeten...quote:Op maandag 11 mei 2020 17:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij bedoelden ze trouwens het intro van Pretty Vacant, want nu ik ze weer eens beluister, lijkt die er veeel meer op
en die had ik dus ook in mijn hoofd toen ik deze vraag stelde..
Da's weer wat teveel electro.quote:
911 Is A Joke...quote:Op maandag 11 mei 2020 19:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hij is ook niet onbekend met het nummer
[ afbeelding ]
Billie Jeanquote:Op maandag 11 mei 2020 20:34 schreef Berkery het volgende:
Op het tweede soloalbum van Chris Cornell staat een cover van een grote hit uit de jaren '80. Welk nummer bedoel ik?
You're losing edge baby...quote:Op maandag 11 mei 2020 20:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Stand: 1416
Starflyer 1
cafca 2
Madmaster 3
Blogman 3
Berkery 2
methodmich 3
Sherlock_Holmes 1
Burnett 2
Da_Sandman 2
bartrid 1
n00biedoobiedoo 1
Mocht iemand deze vraag in een volgend decennium willen hergebruiken, maak er dan wel Pretty Vacant van
Die moet ik ff checken..., ken 'm wel van RHCPquote:Op dinsdag 12 mei 2020 09:29 schreef pipster het volgende:
Search and Destroy - Stooges. Verder geen idee, ik vond af en toe een Soundgarden nummer wel leuk, maar daar bleef het wel bij.
2/4quote:
3/4quote:
4/4quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:35 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij ook Stray Cat Blues van The Stones.![]()
Frankrijkquote:Op dinsdag 12 mei 2020 22:29 schreef methodmich het volgende:
Welk land won afgelopen weekend Eurostream, het online alternatief voor het afgelaste Songfestival?
Zeker!quote:
Blinde gok, ken dat gebeuren niet: België...quote:Op dinsdag 12 mei 2020 22:52 schreef Blogman het volgende:
Ik wilde het net vragen.. Van welk land kreeg hij als enige punten (maar dan wel meteen 12)?
quote:
Natuurlijk!quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:14 schreef methodmich het volgende:
Van onze Italiaanse vrienden natuurlijk!
Prima prima!quote:
Welk nummer van wie?quote:Hey how long I've been waitin' for a love so tender
Hey hey hey how long can I stay without your touch I wonder
You you you you tell me you can ever know oh loneliness
Hey my love no no don't leave me on my own please
Wat van wie?quote:Me gusta bailar y la musica ()
De viejo orgullo y romance ()
Una serenata en el balcón ()
Solo dame sol todos los días ()
Imca Marina was ook goed geweest...quote:
Eddy Wally?quote:Op woensdag 13 mei 2020 21:05 schreef Beregd het volgende:
Blijft een mooi verhaal...
https://vivavlaanderen.radio2.be/samantha
Wat is eigenlijk de bestverkopende Belgische artiest allertijden?
En als ik zeg dat zijn moeder modeontwerpster/kostuum maakster was?quote:
David Bowie Banged Slash’s Mom Ola Hudson, famous designerquote:
Ik ken alleen Jason Isbell. Maar die heet echt zo meen ik.quote:
quote:Op 5 augustus 1992 stierf Jeffrey Porcaro aan een hartaanval, als gevolg van een allergische reactie op een sterk insecten-verdelgingsmiddel, dat hij kort daarvoor had gebruikt voor zijn tuin
quote:Jeffrey "Jeff" Thomas Porcaro (Hartford, 1 april 1954 — Hollywood, 5 augustus 1992) was een Amerikaans muzikant. Hij was een stichtend lid van en drummer bij de popgroep Toto.
quote:I will be strong I will be faithful 'cause I'm counting on A new beginning.
A reason for living. A deeper meaning.
Savage Garden - Truly Madly Deeplyquote:
Wat van wie?quote:Right on
Right on
Right on
Right on
Yeah, c'mon!
See that cat?
quote:Lyrically, ":)" is a Latino protest song that contains political lines. It subsequently become famous as the theme song for the MTV reality television series Jackass.
Nee, vervolgvraag.quote:
Nee, de dochter van 1 van de leden van Maiden.quote:
Klopt allemaal.quote:Op donderdag 21 mei 2020 16:45 schreef methodmich het volgende:
Ik ken volgens mij een versie van Bonnie Raitt van een van die songs, maar die heeft het vast niet zelf geschreven. En ze leeft nog.
Misschien interpreteer ik de vraag verkeerd, maar aan de video te zien/te horen heeft Arno dus wel de filmsong voor zijn rekening genomen, ondanks zijn vermeende drugsgebruik?quote:
oh dan was die prijs zo hoog omdat er onderhoud in neverland nodig was zeker, OT: dat weet ik nietquote:Op woensdag 27 mei 2020 15:02 schreef methodmich het volgende:
Nope. Film uit 2001 met Sean Penn, Dakota Fanning en Michelle Pfeiffer.
We wachten op pipster...quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:02 schreef methodmich het volgende:
Nope. Film uit 2001 met Sean Penn, Dakota Fanning en Michelle Pfeiffer.
Dan wacht ik mee...quote:Op donderdag 28 mei 2020 09:42 schreef pipster het volgende:
Dan kunnen we nog lang wachten, want het zegt me zo niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |