abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 14:47:27 #76
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194810387
quote:
99s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat is aan jullie kant zo. Ik rapporteer iets en zie vervolgens niks meer. Heb geen inzage in e.e.a. en dat hoeft ook niet, maar soms, soms is een terugkoppeling wel fijn. Het laat wel zien waarom ik niet meer in WGR kan posten; de aannames en aantoonbare fouten worden afgedaan met het feit dat iedereen zijn mening moet geven. Ik respecteer dat dat de weg is die FOK! in wil slaan, maar ik sta er gewoon niet achter dat opzettelijk onjuiste en potentieel schadelijke informatie wordt gedeeld.
Dat willen we niet. Alleen we hebben niet de capaciteit of alom aanwezige kennis. Daar hebben we de users voor nodig. Users maken het forum en niet de mods. Helemaal lege subfora zonder ruimte is niet wat we willen creeren. Maar dat zijn stappen die ik opnieuw uitleg.
Wanneer je een TR plaatst en je wilt graag een headup, benoem het heus.
Beter kan ik het niet maken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194810410
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:47 schreef Rene het volgende:

[..]

Dat willen we niet. Alleen we hebben niet de capaciteit of alom aanwezige kennis. Daar hebben we de users voor nodig. Users maken het forum en niet de mods. Helemaal lege subfora zonder ruimte is niet wat we willen creeren. Maar dat zijn stappen die ik opnieuw uitleg.
Wanneer je een TR plaatst en je wilt graag een headup, benoem het heus.
Beter kan ik het niet maken.
Je hoeft verder niets uit te leggen hoor. FOK! heeft gewoon een ander beleid gekozen, een waar ik me niet in kan vinden. Prima, dan post ik niet meer en hoef ik me niet meer te ergeren.
Zal eventueel nog wel een TR plaatsen maar alleen als ik daar zin in heb :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 14:54:35 #78
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194810439
quote:
99s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je hoeft verder niets uit te leggen hoor. FOK! heeft gewoon een ander beleid gekozen, een waar ik me niet in kan vinden. Prima, dan post ik niet meer en hoef ik me niet meer te ergeren.
Zal eventueel nog wel een TR plaatsen maar alleen als ik daar zin in heb :P
Dat staat je vrij natuurlijk en die TR wordt gewaardeerd. Daar wil ik zelfs terugkoppeling op geven als je daarom vraagt. En je moet uiteraard niks tegen je zin in gaan doen :)
pi_194810458
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 07:38 schreef Rene het volgende:
Zonde, ja absoluut. En dat vind ík in ieder geval jammer maar wel iets wat niet omgekeerd kan worden. We hebben het hier al eens over gehad. Het is niet de bedoeling dat we elitair zijn ten opzichte van de rest van FOK! maar we willen een enigszins laagdrempelig maar wel goed subforum zijn waar iedereen zijn of haar vragen kan stellen. Verder willen we graag een bron zijn van informatie bij vragen die gezocht worden via plekken als google.

Daarnaast hebben we nog het probleem dat wij (of ten minste ik) niet alwetend zijn op gebied van recht. Dat is onderhavig aan zoveel veranderingen maar vooral ook zo breed en complex dat het kaf niet altijd van het koren te scheiden is. Daarbij hebben wij de users nodig die actief zijn in zijn of haar juridisch gebied. Het punt is, ik zal nimmer een ICT-jurist vragen om te kijken naar een dossier ihkv vreemdelingenrecht. Ook al ligt er eenzelfde basis..

We willen WGR niet kapot willen modden, god daar heb ik niet eens de tijd voor, maar aan de ene kant maar ook niet uit bullshit willen laten bestaan. Het is en blijft lastig. Plaats aub TR's indien iets volkomen bullshit is. Daar reageren wij het beste op. Natuurlijk niet voor hele simpele zaken. Onze taak is dingen stroomlijnen maar vooral niet om echt alles te weten, hoezeer ik het ook zou willen.
[..]

Dus ja, kom maar met een voorstel hoe we dit moeten doen zonder dat ik opnieuw 6 jaar ga studeren?
Laat ik voor mezelf spreken, ik zal de onzinposts zeker rapporteren.

Misschien is het een idee om (iets) deskundigere users in een pool te zetten die door de mods om input kunnen worden gevraagd als het niet duidelijk is of iets extreem slecht advies is? Dan creer je ook een stukje betrokkenheid.
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 14:57:45 #80
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194810466
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:56 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Laat ik voor mezelf spreken, ik zal de onzinposts zeker rapporteren.

Misschien is het een idee om (iets) deskundigere users in een pool te zetten die door de mods om input kunnen worden gevraagd als het niet duidelijk is of iets extreem slecht advies is? Dan creer je ook een stukje betrokkenheid.
We moeten de users daarin goed kennen. Ik weet wel een aantal die wat meer weten. Maar het probleem is, hoe ijk je dat. Met een CV? Die gegevens wil ik echt niet. Door de TR's te doen worden bepaalde patronen duidelijker.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194810504
Ik voel het wel, die reports werken dan als een soort negatieve karma. Als er maar genoeg rapporteren weten de mods dat iets algemeen wordt herkend als onzin.
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 15:04:44 #82
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194810541
En absoluut niet om onzinposts aan te moedigen, maar juist een goed onderbouwde reactie waarom een post niet juist is kan een TS soms juist helpen (ook om niet dezelfde denkfout te maken die degene met het verkeerde advies maakt).

Als de onjuistheden zich opstapelen of er zo'n loze discussie komt waaraan eerder gerefereerd werd dan is een TR en een goeie bezem idd een beter idee :)
pi_194810548
En een CV is ook niet alles. Ik ken genoeg advocaten met 20 jaar ervaring waar een eerstejaars advocaat-stagiaire rondjes omheen loopt, omdat die stagiaire is getraind om te werken volgens het principe 'kijk in de wet, jurisprudentie en literatuur'.
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 15:08:07 #84
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194810575
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:05 schreef Gustaf86 het volgende:
En een CV is ook niet alles. Ik ken genoeg advocaten met 20 jaar ervaring waar een eerstejaars advocaat-stagiaire rondjes omheen loopt, omdat die stagiaire is getraind om te werken volgens het principe 'kijk in de wet, jurisprudentie en literatuur'.
Exact.
Dus daarom beter geen poule maken. Meer op userkennis zitten :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 31 augustus 2020 @ 16:21:53 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194811425
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:19 schreef Rene het volgende:

[..]

Snap ik. Ik zit -helaas- meer op het sociale / werk / geldzaken.
Ja maar René het is ook een groot stuk "ken je users", je weet van een aantal users best dat ze geen nonsens verkopen op dat vlak, sterker nog; er zaten zelfs mods mee te posten (van een ander subforum) die op dat vlak wel onderlegd zijn.

Gelukkig kent de TS van het topic haar users ook meer dan prima en zou er in dit geval dus waarschijnlijk geen problematische situatie ontstaan omdat ze prima weet wie kennis van zaken hebben en wie niet, maar je weet zelf lijkt me ook prima wie hier juridisch dusdanig onderlegd zijn dat ze wel of geen advies kunnen geven en dat je hun advies wel of niet serieus moet nemen, als zij met 3 of 4 man het een stellen en er komt dan een KLB-troll roepen dat ze er allemaal geen bal van snappen dan mag het "ken je users" deel best een grotere stem hebben.

Niet iedere "mening" hoeft te blijven staan omdat jij die specifieke kennis niet hebt
Als jij in mijn blauwe periode iets gepost had over bijvoorbeeld schuldsanering waar ik geen kennis van had en een willekeurige user zonder subforum credibility ging roepen dat je er geen reet van snapte en dat het allemaal heel anders is dan had ik geen moeite gehad de BS van die user te vegen, want als je dat niet doet dan ondermijn je de kracht van WGR.
En het hoge niveau dat WGR ooit had had niets met "elitair" te maken, maar alles met betrouwbaarheid van de antwoorden van de users. Dus tenzij elitair en betrouwbaarheid tegenwoordig synoniemen zijn en betrouwbaar zijn daarmee min of meer een vies woord is geworden weet ik niet wat er mis mee is dat het subforum een hoog niveau heeft.

En ja, juist als je alles kunt vragen en toch een goed antwoord krijgt is de drempel laag, allerlei trollerige "meningen" die maar mogen blijven staan en die de antwoorden onbetrouwbaar maken zorgen niet voor een lagere drempel maar juist voor een hogere.
Bij twijfel ga je dan namelijk geen vraag meer stellen want de kans dat je allerlei BS-antwoorden krijgt die je kennelijk ook serieus dient te nemen, of door de bomen het bos niet meer ziet omdat er allerlei verschillende antwoorden, waaronder trollerige foute (en altijd zonder bronvermelding), blijven staan maken de drempel niet lager.

Als ik ergens een vraag over heb dan stel ik die op de plek waarvan ik weet dat de kans het grootst is dat ik een correct antwoord krijg, niet op de plek waar iedereen maar wat kan roepen en iedere mening kennelijk even waardevol is, ongeacht de kennis van zaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 31-08-2020 16:30:17 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 31 augustus 2020 @ 16:36:51 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194811638
Is deze hele discussie nou weer opgerakeld vanwege die posts van vannacht van één user die ook gewoon zijn weggehaald?

De discussie van een tijd terug was vanwege users die trollerige topics openden. Die niet werden dichtgegooid. Dit gaat nu om een serieus topic, met een hoop zinvolle reacties en één user met name die weinig zinvol reageerde. En diens reacties zijn weg.

Ik zie de aanleiding niet om die oude discussie weer te gaan herkauwen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194812086
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 07:38 schreef Rene het volgende:
We hebben het hier al eens over gehad. Het is niet de bedoeling dat we elitair zijn ten opzichte van de rest van FOK! maar we willen een enigszins laagdrempelig maar wel goed subforum zijn waar iedereen zijn of haar vragen kan stellen.
Ik ga die discussie idd niet nog eens dunnetjes overdoen.

Maar ‘elitair’ is niet mijn woordkeuze, zou het eerder ‘terzakekundig’ noemen (heeft ook niet zo’n negatieve connotatie). En domme vragen bestaan niet; domme antwoorden daarentegen .....
pi_194812134
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 09:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nu zijn die reacties dus gewoon geschrapt. Lijkt mij een verbetering.
Mag zijn maar het beleid vanuit de (F)A’s is niks aan veranderd (lees: verbeterd).
pi_194812486
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik ga die discussie idd niet nog eens dunnetjes overdoen.

Maar ‘elitair’ is niet mijn woordkeuze, zou het eerder ‘terzakekundig’ noemen (heeft ook niet zo’n negatieve connotatie). En domme vragen bestaan niet; domme antwoorden daarentegen .....
Eens, door het gebruiken van het woord elitair wordt ook een bepaald signaal aangegeven.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_194813901
Nou het heeft wel de aandacht gekregen zeg.
Ik mag ook 1 kort feedback moment hebben hoop ik. Misschien oordeelde ik te snel. Misschien zijn er wel situaties waarin het wel mogelijk is dat een minderjarig kind (van 8 in dit geval) schulden erft. Leek me erg stug. Waar veel mensen het over hadden met hun feiten ging over het preventief verwerpen van een erfenis voor je kind. Daarvan zei ik al dat je dan inderdaad zaken moet aanleveren. Waar ik het over had was bijvoorbeeld dit: https://verklaringvanerfrechtservice.nl/minderjarigen-en-erven/

quote:
'Ben je minderjarig en erf je? Dan regelt de wet dat de minderjarige nooit aansprakelijk is voor de mogelijke schulden in een erfenis.'
Het ging TS erom of de kinderen een schuld kunnen erven ik zei elke keer nee. Veel andere mensen zeiden ja. Al mijn reacties zijn verwijderd, er wordt gezegd dat ik trollde etc. Ik meende wat ik zei, wilde TS niet benadelen maar juist helpen, zie nog steeds niet in waarom ik ongelijk zou hebben gezien de reacties die zo fel tegen mij ingingen juist over preventief verwerpen gingen maar goed. Meerderheid heeft gesproken en klaar. Ik had toch even de drang om dit te melden omdat er net gedaan wordt alsof ik een paria ben.
pi_194814172
Dag beste allemaal,
Ik ben goed geholpen met de antwoorden. Ik weet idd welke users er meer dan gemiddeld kennis van deze materie hebben. Dus ook welke antwoorden ik serieus moet nemen.

Als ik een update heb, zal ik het zeker posten.
En ik denk (naar mijn bescheiden mening) dat de moderatie hier goed gehandeld heeft.
Dus wat mij betreft is de kous daarmee klaar. De bal ligt bij mij (en mijn moeder). :D
Definitely not CIA
pi_194814219
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:11 schreef capricia het volgende:
Dag beste allemaal,
Ik ben goed geholpen met de antwoorden. Ik weet idd welke users er meer dan gemiddeld kennis van deze materie hebben. Dus ook welke antwoorden ik serieus moet nemen.

Als ik een update heb, zal ik het zeker posten.
En ik denk (naar mijn bescheiden mening) dat de moderatie hier goed gehandeld heeft.
Dus wat mij betreft is de kous daarmee klaar. De bal ligt bij mij (en mijn moeder). :D
Succes. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 19:49:48 #93
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194814983
Ik overdrijf dat elitair enigszins om te kern aan te stippen. We zijn geen juridisch loket maar een openbaar forum. Laten we dan de lat vooral iets lager leggen. Maar niet te laag.
Ja, ken je/onze users is inderdaad de kern. Help ons daarmee door de TR'en.

ik denk dat dat de strekking is :) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194816234
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:49 schreef Rene het volgende:
Ik overdrijf dat elitair enigszins om te kern aan te stippen. We zijn geen juridisch loket maar een openbaar forum. Laten we dan de lat vooral iets lager leggen. Maar niet te laag.
Ja, ken je/onze users is inderdaad de kern. Help ons daarmee door de TR'en.

ik denk dat dat de strekking is :) !
Ook wel dat mensen wat meer bronnen mogen aangeven als ze zeggen dat iets niet zo is. Wil je vast niet horen maar dat soort discussies ontstaan omdat mensen gewoon zeggen dat iets niet zo is. Veel later kwamen er bronnen bij die niet over het onderwerp gingen (vinden jullie wel, ging over preventief voor je kinderen de erfenis verwerpen, ik gaf elke keer aan dat dat niet nodig is want je kinderen kunnen geen schuld krijgen). Het is wat flauw om bij een ja/nee discussie maar de massa te volgen en te doen alsof ze veel bijdroegen terwijl dat niet zo was. Ik denk dat dat de strekking is.

De redenatie die hier gehanteerd wordt heb ik wel vaker gezien. Naar mijn idee is het beter om niet naar de users te kijken maar naar de feiten (bronnen) in WGR, dat lijkt mij veel beter dan op voorhand maar mensen hun posts op basis van je idee van die user te beoordelen. Maar weinig verbazend dat de consensus hier weer is dat je vooral naar de users moet leren te kijken. Ik begrijp het wel maar tjah

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 20:52:01 ]
pi_194816439
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 18:53 schreef phoenyx het volgende:
Nou het heeft wel de aandacht gekregen zeg.
Ik mag ook 1 kort feedback moment hebben hoop ik. Misschien oordeelde ik te snel. Misschien zijn er wel situaties waarin het wel mogelijk is dat een minderjarig kind (van 8 in dit geval) schulden erft. Leek me erg stug. Waar veel mensen het over hadden met hun feiten ging over het preventief verwerpen van een erfenis voor je kind. Daarvan zei ik al dat je dan inderdaad zaken moet aanleveren. Waar ik het over had was bijvoorbeeld dit: https://verklaringvanerfrechtservice.nl/minderjarigen-en-erven/
[..]

Het ging TS erom of de kinderen een schuld kunnen erven ik zei elke keer nee. Veel andere mensen zeiden ja. Al mijn reacties zijn verwijderd, er wordt gezegd dat ik trollde etc. Ik meende wat ik zei, wilde TS niet benadelen maar juist helpen, zie nog steeds niet in waarom ik ongelijk zou hebben gezien de reacties die zo fel tegen mij ingingen juist over preventief verwerpen gingen maar goed. Meerderheid heeft gesproken en klaar. Ik had toch even de drang om dit te melden omdat er net gedaan wordt alsof ik een paria ben.
Je hebt geen enkele kennis van dit onderwerp maar moet toch even blijven doordrammen dat het jou stug lijkt. Echt, waarom? TS is er zeker niet mee geholpen. Heeft niks met jou persoonlijk (of met de meerderheid) te maken, maar denk even een beetje na voordat je dingen gaat lopen roeptoeteren in een topic met een serieuze vraag met verstrekkende gevolgen in een serieus subforum
pi_194816463
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:53 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Je hebt geen enkele kennis van dit onderwerp
Hoe weet jij dat?
pi_194816535
Ik laat het hier ook bij feedback maar bij. We zitten niet te wachten op ook een hele discussie hier niet waar. Ik verwacht gewoon een keer een update van haar. Ook als het blijkt dat de kinderen zonder haar hulp wel met een schuld opgezadeld zouden raken hoor ik dat graag. Dan heb ik ongelijk gehad en ik heb daar geen enkele moeite mee om dan toe te geven. Tot nu toe is het alleen gewoon vooral loos gepraat van veel mensen.
pi_194816752
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:54 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?
Dat blijkt uit je reacties
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 21:18:54 #99
447051 crew  Peejtur
pi_194817062
Ja klaar nu. }:|
pi_194830938
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:49 schreef Rene het volgende:
Ik overdrijf dat elitair enigszins om te kern aan te stippen.
Is niet de eerste keer dat het woord elitair / eliteclubje door de crew wordt gebezigd ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')