Bepaalde beroepen kunnen ouderen natuurlijk vanuit huis uitvoeren. Kan niet in elke sector natuurlijk, maar er zijn best sectoren waar vooral jongeren in werken (en die niet altijd vanuit huis uitgevoerd kan worden) en die zouden weer kunnen worden opgestart. Denk aan sportscholen, horeca, etc. Ik zeg echt niet dat het een perfecte oplossing is hoor, maar ik denk dat je er wel wat winst mee pakt. Zeker weten zullen we het nooit.quote:Op maandag 27 april 2020 16:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet veel uit zou maken. Nu zijn er heel veel mensen van 50+ die nog werken in sectoren die nog open zijn. Als je die mensen verplicht thuis te blijven, kunnen zij dus niet meer werken. Daar tegenover ga je dan meer ruimte creëren voor jongeren om te werken in sectoren die nu niet open zijn. Zou dat elkaar niet ongeveer opheffen? De beroepsbevolking boven de 50 is best een aanzienlijke groep.
Ik dacht bij 500 coronapatientenquote:Op maandag 27 april 2020 16:37 schreef polderturk het volgende:
Wanneer kunnen we praten over een normale situatie op de IC's? Bij 700 Corona patiënten?
Op de een of andere manier wordt er kennelijk gedacht dat ik ontzettend tegen enige versoepeling ben, maar ik heb me daar helemaal niet over uit gelaten.quote:Op maandag 27 april 2020 16:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, ik heb geen idee van de cijfers. Maar het is ook niet de allesomvattende oplossing, maar wel eentje waar meer naar gekeken moet worden, wat is mogelijk en wat niet.
Maar simpele zaken als een kapper of sportschool kun je dan al uit het moeras trekken bijvoorbeeld.
Geen idee. Ik weet alleen dat ze eerst riepen dat we konden versoepelen bij 1000 IC gevallen, later werd dat 700, later 600, dus geen idee waar ze naar toe willen.quote:Op maandag 27 april 2020 16:37 schreef polderturk het volgende:
Wanneer kunnen we praten over een normale situatie op de IC's? Bij 700 Corona patiënten?
Volgens Gommers is dat inderdaad een aantal waarop het goed vol te houden is.quote:Op maandag 27 april 2020 16:37 schreef polderturk het volgende:
Klopt alleen geen zak van dus, ik lees een hele hoop arbitraire overpeinzingenquote:Op maandag 27 april 2020 16:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Puur leeftijd mag dan ook niet. Een deelname mag wel beperkingen stellen mits er elders gelijkwaardige alternatieven zijn.
Maar je hebt gelijk, dat het niet mag. In de praktijk kost het tijd om bedrijven daar dan ook de achterhaalde (en onwettige) onzin van te laten inzien. Net zoiets als verzekeringen voor hoger opgeleiden etc.etc.
Bij de IC richtlijnen/triage is leeftijd een berekende factor voor bepalen van risico en zeker niet de factor.
[..]
Ja dat heb ik. "Female Only Gyms".
Ik maak hem heel simpel de bedoeling van die club is om vrouwen daar te laten sporten en dat is geen discriminatie. De andere sekse die wil sporten kan dat ook prima eders doen in een andere "Gym". Je mag ook een club maken van de "25-jarige sportende student" die alleen mensen toelaat die a) sporten, b) student en c) 25 is.
Los daarvan kun je , als je dat het echt waard vind, doen omzetten in een vrouw. Gewoon FF een "genderchange" aanvragen. Klaar. Puur het hebben van een kut wil niet zeggen dat je dus een 'vrouw' bent, hell no.
En om het voor te zijn dat is wel met "whites only"omdat die daarmee een bevolkingsgroep op grond van raskenmerken wil uitsluiten. Doorredenerend, zijn rechtszaken over geweest, is het discriminatie wanneer men als doel een wezenlijk kenmerk, dwz geen geen keuze, gebruikt om op worden onderscheiden.
Iemand kan niet kiezen tot welk ras, huidskleur die behoort net zo min als alleen leeftijd dat je overkomt. Hierbij opgemerkt dat je op grond van verworvenheden wel rechten kunt krijgen, zoals 65+ je dan recht hebt op AOW. Of op grond van je belijdenis, toegelaten wordt tot een geloof.
Kortom het onvervreemdbare persoonlijke gebonden kenmerken -mogen niet als argument voor een ander eigenlijk doel worden gebruikt om te onderscheiden, anders wordt het discriminatie en dat mag niet. Duidelijk ?
Wel leuk om dit weer eens te mogen overdenken en neerpennen.
Nice heeft het over 808?quote:
Denk je oprecht dat horeca open op dit moment een goed idee is? Zelfs als oudjes er niet in komen?quote:Op maandag 27 april 2020 16:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bepaalde beroepen kunnen ouderen natuurlijk vanuit huis uitvoeren. Kan niet in elke sector natuurlijk, maar er zijn best sectoren waar vooral jongeren in werken (en die niet altijd vanuit huis uitgevoerd kan worden) en die zouden weer kunnen worden opgestart. Denk aan sportscholen, horeca, etc. Ik zeg echt niet dat het een perfecte oplossing is hoor, maar ik denk dat je er wel wat winst mee pakt. Zeker weten zullen we het nooit.
Nee.quote:Op maandag 27 april 2020 16:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ben je wel eens India geweest? Sloppenwijken met social distance.Die mensen leven op elkaar. Neem anders Brazilië, Zweden en zet die grafiek naast Italië, Spanje, België of Nederland.
De exponentiële groei neemt na ongeveer 40 dagen af. In de theorie zou het eindeloos doorstijgen, snelheid van verspreiding door het dak, in de praktijk blijkt dat niet.
Iedereen die nu meent te weten waarom is gebakken lucht aan het verkopen.
OK ik probeer het nog een keer.quote:Op maandag 27 april 2020 16:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik snap dan ook niet waar dat idee vandaan komt, als je de jongere groep weer wilt laten "leven" dat je dan ook bedoelt dat je de ouderen af zou schrijven. Het is gewoon een eerste stap om zaken op te starten en de schade aan de economie proberen te verminderen.
Sowieso word er hier af en toe een plaatje geschetst dat dit topic gevuld word met twee soorten users. Twee extreme partijen. Een partij die er zowat op geilt om maar in lockdown te blijven; en een partij die de oudjes wil opofferen en enkel op een terrasje wil zitten. Die beschuldigingen kom ik zo vaak tegen; beide kanten op. Best storend, want uiteindelijk willen we volgens mij allemaal hetzelfde....uit deze situatie komen. We verschillen soms alleen enkel van mening hoe dat moet gebeuren, maar de meeste mensen posten gewoon met nuance, wat dan meteen word gezien als iets extreems. Een van mijn twee voorbeelden dus.quote:Op maandag 27 april 2020 16:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op de een of andere manier wordt er kennelijk gedacht dat ik ontzettend tegen enige versoepeling ben, maar ik heb me daar helemaal niet over uit gelaten.
Ik denk dat er best wat opties zijn, zoals onder kappers en misschien ook wel sportscholen. In mijn sportschool kan men prima wat apparaten in een lijn weghalen waardoor er meer afstand tussen sportende mensen is. Je zou met een maximum aantal aanwezigen kunnen werken.
Ik denk alleen wel dat ik als leek op een heleboel gebieden de wijsheid niet in pacht heb. Ik denk dat er mensen die gestudeerd hebben en jaren ervaring hebben en publicaties hebben gedaan mee bezig zijn en dat zij misschien iets beter weten wat het beste is dan ik dat weet. Dat zij ook meer informatie hebben en dus een duidelijker totaalbeeld. Dat maatregelen niet worden genomen om ons allemaal lekker te pesten, maar vanuit het idee dat het het beste is. Dus ik vind erover van gedachten wisselen wat we of niet kan of moet of handig is zeer interessant, maar wel met dat in gedachten over iedereen die hier post. Want wie werkelijk bij de mensen hoort die ik hierboven beschrijf heeft geen tijd om hier van alles te komen spuien.
Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding, volgens liveblog ad.nlquote:Op maandag 27 april 2020 16:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Nice heeft het over 808?
Waar komt jouw getal vandaan? Ik dacht dat stichting nice het actueelst was toch?
Eerst was het RIVM toen stichting nice en nu weer een andere club dus?quote:Op maandag 27 april 2020 16:44 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding, volgens liveblog ad.nl
Wel weer top dat verschillende sites verschillende getallen noemen
Ja. Of nou ja. Niet als eerste versoepeling natuurlijk. Maar ik zou wel voorstander zijn om de horeca in mei te openen als de nummers blijven dalen. Ik denk dat het best mogelijk is met wat aanpassingen. Horeca zal er minder aan verdienen, omdat er dan minder mensen binnen kunnen zijn, maar ze kunnen dat altijd aanvullen met thuisbezorgen (of iets dergelijks), wat veel restaurants nu ook al doen. Dan komen ze al een stuk dichter bij de omzet.quote:Op maandag 27 april 2020 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Denk je oprecht dat horeca open op dit moment een goed idee is? Zelfs als oudjes er niet in komen?
VeeL wel, maar er is ook een aantal users dat werkelijk vrijwel zonder nuance post. Dat stoort me ontzettend. Als er iets wordt gepost over hoe iemand iets zorgwekkend vindt, wordt die persoon meteen als angstzaaier weggezet. Ik vind dat echt niet constructief voor een gesprek over hoe en wat in deze voor iedereen vreemde en moeilijke tijd. En ik vind echt het aantal mensen dat zichzelf aanmeet het beter te weten dan zelfs experts op hun eigen gebied omdat ze een mening zijn toegedaan waar zij het niet mee eens zijn meer dan storendzquote:Op maandag 27 april 2020 16:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso word er hier af en toe een plaatje geschetst dat dit topic gevuld word met twee soorten users. Twee extreme partijen. Een partij die er zowat op geilt om maar in lockdown te blijven; en een partij die de oudjes wil opofferen en enkel op een terrasje willen zitten. Die beschuldigingen kom ik zo vaak tegen; beide kanten op. Best storend, want uiteindelijk willen we volgens mij allemaal hetzelfde....uit deze situatie komen. We verschillen soms alleen enkel van mening hoe dat moet gebeuren, maar de meeste mensen posten gewoon met nuance, wat dan meteen word gezien als iets extreems. Een van mijn twee voorbeelden dus.
En opnieuw schakel je jezelf weg van discussie, echt jammer.quote:Op maandag 27 april 2020 16:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Klopt alleen geen zak van dus, ik lees een hele hoop arbitraire overpeinzingen
Dat krijg je met die wildgroei aan mediageile instanties.quote:Op maandag 27 april 2020 16:44 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding, volgens liveblog ad.nl
Wel weer top dat verschillende sites verschillende getallen noemen
Het is gewoon schandalig dat de NOS/RIVM een plaat als dit durft te publiceren, een scenario dat zelfs in Brazilië niet is uitgekomen.quote:Op maandag 27 april 2020 16:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben 2x in India geweest, en als je ziet hoeveel mensen daar op elkaar gepakt zitten... is het opmerkelijk dat je er weinig tot niks over hoort of ziet.
Die lockdown daar is heeel, heeel moeilijk met honderden miljoenen mensen die zo goed als niets hebben en dus echt van hun werk afhankelijk zijn om het gezin te voeden. Ik kan mij niet voorstellen dat ze daar al die mensen aan een lockdown en social distancing hebben gekregen zonder dat er daar onrust is.
De grote grap is dat leeftijdsdiscriminatie volgens jou dus mag als het "positief" is als je ouder wordt.quote:Op maandag 27 april 2020 16:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
En opnieuw schakel je jezelf weg van discussie, echt jammer.
Stel voor dat je wat uitzoeken op https://www.rechtspraak.nl/ en https://nl.wikipedia.org/wiki/Leeftijdsdiscriminatie .
Genoeg geweest met jou voor vandaag (en wellicht langer met deze deelname)
Ik blijf er bij.quote:Op maandag 27 april 2020 16:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is gewoon schandalig dat de NOS/RIVM een plaat als dit durft te publiceren, een scenario dat zelfs in Brazilië niet is uitgekomen.
Exponentiele groei tot oneindig.
[ afbeelding ]
https://www.lcps.nu/#/quote:Op maandag 27 april 2020 16:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Eerst was het RIVM toen stichting nice en nu weer een andere club dus?
Hebben die een website waar we kunnen kijken?
Ja, maar dat gebeurd dus beide kanten op. Er zijn users die meningen af doen als paniekzaaierij (wanneer het gewoon goede posts zijn), maar er zijn ook users die gewoon goede posts over de economie (en zorgen daaromheen, wat dat voor de maatschappij betekent) afdoen als ''ach, die willen alleen maar op het terrasje zitten''. Dat vind ik net zo storend om heel eerlijk te zijn. En ja, er zijn ook users die geheel zonder nuance posten. Maar ook dat gaat beide kanten op.quote:Op maandag 27 april 2020 16:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
VeeL wel, maar er is ook een aantal users dat werkelijk vrijwel zonder nuance post. Dat stoort me ontzettend. Als er iets wordt gepost over hoe iemand iets zorgwekkend vindt, wordt die persoon meteen als angstzaaier weggezet. Ik vind dat echt niet constructief voor een gesprek over hoe en wat in deze voor iedereen vreemde en moeilijke tijd. En ik vind echt het aantal mensen dat zichzelf aanmeet het beter te weten dan zelfs experts op hun eigen gebied omdat ze een mening zijn toegedaan waar zij het niet mee eens zijn meer dan storendz
Haha, in deze forcasting hadden we zelfs een tekort aan ic gehad met maatregelen.quote:Op maandag 27 april 2020 16:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is gewoon schandalig dat de NOS/RIVM een plaat als dit durft te publiceren, een scenario dat zelfs in Brazilië niet is uitgekomen.
[ afbeelding ]
Ik was vorig jaar in Rio, en daar is de Randstad een lachertje bij qua drukte/Mensen op elkaar.
Mijn man werkt met een team Indiërs. Hij vertelde dat je stokslagen krijgt als je je daar buiten waagt. Misschien dat je daarom niets hoort?quote:Op maandag 27 april 2020 16:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben 2x in India geweest, en als je ziet hoeveel mensen daar op elkaar gepakt zitten... is het opmerkelijk dat je er weinig tot niks over hoort of ziet.
Die lockdown daar is heeel, heeel moeilijk met honderden miljoenen mensen die zo goed als niets hebben en dus echt van hun werk afhankelijk zijn om het gezin te voeden. Ik kan mij niet voorstellen dat ze daar al die mensen aan een lockdown en social distancing hebben gekregen zonder dat er daar onrust is.
Ik dacht eerst dat het een meme was, denk het nu nog steeds eigenlijk, van Jaapquote:Op maandag 27 april 2020 17:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha, in deze forcasting hadden we zelfs een tekort aan ic gehad met maatregelen.
Brazilie is nog bezig.quote:Op maandag 27 april 2020 16:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik was vorig jaar in Rio, en daar is de Randstad een lachertje bij qua drukte/Mensen op elkaar.
Dat hadden we ook. Er waren in het begin maar 450 IC bedden vrij, en er liggen nu nog 900 mensen op met corona, omlaag van 1200.quote:Op maandag 27 april 2020 17:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha, in deze forcasting hadden we zelfs een tekort aan ic gehad met maatregelen.
Blijf jij maar lekker hangen in "kan niet" gedrag en eerst zaken maanden overpeinzen.quote:Op maandag 27 april 2020 16:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
OK ik probeer het nog een keer.
Hebben die ouderen (en ook jongeren) daar in in dat denkraam een zelfstandige keuze ?
En dan zo ja, wat zijn de consequenties voor zij die anders kiezen onverhoeds (toch) besmet raken ? Is dat eigen risico-dikke-bult of heeft de overheid daar een verantwoordelijkheid in door ze bv te behandelen en te voorzien van een uitkerin etc.etc.
De redenatie tot groepsindeling (want dan kunnen abc) klink logisch omdat die vooral gewenst is en daarmee mank is.
Ook al is het daar bezig, de snelheid is afgenomen van verspreiding, dat duidt dus aan dat die exponentiële groei tot oneindig in de praktijk niet klopt. Onafhankelijk of er dan veel of minder doden vallen op langer termijn.quote:Op maandag 27 april 2020 17:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Brazilie is nog bezig.
[..]
Dat hadden we ook. Er waren in het begin maar 450 IC bedden vrij, en er liggen nu nog 900 mensen op, omlaag van 1200.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |