abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 april 2020 @ 12:27:27 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192827185
Even een rondje gefietst. Parkeerplaats bij de lokale Gamma stond helemaal vol.
pi_192827193
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ja de media neemt zulke berichten natuurlijk maar al te graag over. Zaait nog wat meer angst en paniek :') AD en Telegraaf zullen het zo ook wel posten :')
Tis prima dat je bericht over wat er gebeurt in de wereld, maar het is nogal eenzijdig. Het lijk er inderdaad een beetje op dat ze zich alleen maar op angstbeelden focussen... Maar angst sells voor kranten denk ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192827198
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ok
pi_192827199
quote:
Met auto's of met mensen ;)?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 27 april 2020 @ 12:28:55 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192827210
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Met auto's of met mensen ;)?
Haha, auto's he. Genoeg volk binnen dus waarschijnlijk.
  maandag 27 april 2020 @ 12:29:34 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192827220
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tis prima dat je bericht over wat er gebeurt in de wereld, maar het is nogal eenzijdig. Het lijk er inderdaad een beetje op dat ze zich alleen maar op angstbeelden focussen... Maar angst sells voor kranten denk ik.
We gaan deze week over het miljoen recoveries heen. Maar dat meldt de Telegraaf niet.
pi_192827221
quote:
Klopt ja vandaag is "gamma open air". Ik ga straks ook ff. Artiesten als de deurzaagers en het stucadoor trio.
pi_192827233
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tjah, dat valt toch te reguleren met deurbeleid. *)
pi_192827240
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Tja ik kan ook wel zo'n brief met een mooi logo de wereld inslingeren waar ik een beetje schreeuw maar dingen zeg die kant nog wal raken en niet enig wetenschappelijk bewijs wordt genoemd.
https://www.dailymail.co.(...)dition-children.html
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 27 april 2020 @ 12:32:18 #35
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192827257
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ja de media neemt zulke berichten natuurlijk maar al te graag over. Zaait nog wat meer angst en paniek :') AD en Telegraaf zullen het zo ook wel posten :')
Ik bedoel dat het dus geen hoax is. Ik was blijkbaar niet de enige die twijfels had, een reactie op HSJ:
quote:
I got this alert via the bush telegraph system, but was not sure if it was a hoax.
As a frontline clinician who worked the weekend, I do find it laughable that the central team still seem to work M-F.

In future we should only commission acute services that can offer consistent service seven days a week, because patients don’t stop coming in at the weekend.
are we infinite or am I alone
pi_192827261
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is nergens op gebasseerd. "May be" voert de boventoon in het verhaaltje. Waar zijn de bijlagen met steekproeven, onderzoek? Die het geschreeuw enigzins zouden kunnen onderbouwen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 27 april 2020 @ 12:32:56 #37
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192827267
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dus je hebt een foto gemaakt en het ad een e-mail gestuurd ?
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192827275
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:32 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Fapje gemaakt over het grijze golfje. :7
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 12:34:13 #39
5428 crew  miss_sly
pi_192827283
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:16 schreef koemleit het volgende:

[..]

En daarom doet men onderzoek. En Japio heeft afgelopen week tot in den treure uitgelegd wat het effect op kinderen is, na onderzoek dus. Als er hier veel kinderen waren geweest die ziek waren, was dat uit dat onderzoek gekomen.
Alles is na te lezen met aantallen etc.
En nu is er deze brief, ZONDER enige wetenschappelijke onderbouwing en die vind je verontrustend.
Het RIVM heeft de wijsheid zeker niet in pacht, maar ze doen onderzoek en daar kun je dingen uit afleiden.

Als ik nu een brief maak waarin ik zet dat er een kernkop uit Noord-Korea onze kant op komt, dan is dat zeer verontrustend. Maar tegelijkertijd totale Bull shit.
Er zijn allerlei onderzoeken en dat is goed. En als alle onderzoeken zijn afgerond en er is een eenduidige wetenschappelijke conclusie, dan ga ik ervan uit dat het klopt.

Vooralsnog is dit virus nieuw en is er heel veel nog niet bekend. Er worden nog heel veel onderzoeken gedaan en heel veel nieuwe dingen ontdekt. We zijn er nog niet. Dus vooralsnog neem ik van niemand aan dat alles al volledig duidelijk is. Ook niet van het RIVM, waar ik echt vertrouwen in heb, maar die zelf ook aangeven nog niet alles te weten en nog onderzoeken te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 27 april 2020 @ 12:34:16 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192827286
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:32 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Eerst alle kentekens genoteerd en naar de popo geappt.
pi_192827303
quote:
It is not clear how many. Gevalletje uitzonderingen dus. Wordt weer groter gemaakt dan het is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_192827322
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2020 12:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Als aantallen niet genoemd worden dan weet je toch helemaal niet of het er een paar of veel zijn?
Je kunt het tweeledig nemen en zelf een zijde van het spectrum kiezen. Ik ga bij dergelijke berichten niet meteen in angstmodus.

De manier waarop dit bericht is opgezet (zeker in the guardian) doet me eerder vermoeden dat het om een handjevol kinderen gaat.
pi_192827339
quote:
ben wel een beetje klaar met allerlei buren die de godganse dag aan het boren en schuren zijn... het is heerlijk weer, ga lekker in je tuin chillen met een goed glas bier erbij ofzo...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2020 12:38:31 ]
pi_192827362
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

It is not clear how many. Gevalletje uitzonderingen dus. Wordt weer groter gemaakt dan het is.
Het is gewoon wat het is: een heads-up dat het in de gaten gehouden moet worden en dat kinderen met beginnende klachten van wat beschreven wordt, doorverwezen moeten worden.

Lekker zwart/wit weer hier dat dit of niets is of een nieuwe ramp. Kan het ook ff grijs zijn?
pi_192827364
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Vanavond weer in alle talkshows:

MAAR IN ENGELAND..
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 12:40:45 #46
5428 crew  miss_sly
pi_192827373
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 12:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Je kunt het tweeledig nemen en zelf een zijde van het spectrum kiezen. Ik ga bij dergelijke berichten niet meteen in angstmodus.

De manier waarop dit bericht is opgezet (zeker in the guardian) doet me eerder vermoeden dat het om een handjevol kinderen gaat.
Er is nog een midden-modus: het niet afwijzen als bullshit, en ook niet in angstmodus gaan en ineens als volgende angstscenario meenemen dat kinderen bij bosjes dood neervallen, maar het een verontrustend bericht vinden en verder kijken wat er aan de hand is.

Verontrustend betekent onrust opwekkend. Dat lijkt me een tamelijk accurate beschrijving.
pi_192827374
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:34 schreef miss_sly het volgende:
Dus vooralsnog neem ik van niemand aan dat alles al volledig duidelijk is. Ook niet van het RIVM, waar ik echt vertrouwen in heb, maar die zelf ook aangeven nog niet alles te weten en nog onderzoeken te doen.
Wat insinueer je? We weten gewoon dat het niet of nauwelijks tot IC opnames leidt bij kinderen. Dat staat gewoon vast.
pi_192827428
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er is nog een midden-modus: het niet afwijzen als bullshit, en ook niet in angstmodus gaan en ineens als volgende angstscenario meenemen dat kinderen bij bosjes dood neervallen, maar het een verontrustend bericht vinden en verder kijken wat er aan de hand is.

Verontrustend betekent onrust opwekkend. Dat lijkt me een tamelijk accurate beschrijving.
Ja dit dus. Je wilt toch dat ze dergelijke brieven sturen? Net zoals we wilden dat artsen in China rapporteerden over een vreemd nieuw virus? Het is mensen hun werk om dergelijke observeringen te melden zodat het gemonitord kan worden en mensen met klachten tijdig doorverwezen worden.
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 12:45:35 #49
5428 crew  miss_sly
pi_192827433
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat insinueer je? We weten gewoon dat het niet of nauwelijks tot IC opnames leidt bij kinderen. Dat staat gewoon vast.
Bespaar je de moeite, ik heb gezegd dat ik je ging negeren, en dat doe ik ook.
Als je het niet vervelend vindt om op me te blijven reageren zonder reactie te krijgen, staat je dat natuurlijk vrij, maar ik heb geen zin in jou, dus ik reageer niet meer op je :)
pi_192827457
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bespaar je de moeite, ik heb gezegd dat ik je ging negeren, en dat doe ik ook.
Als je het niet vervelend vindt om op me te blijven reageren zonder reactie te krijgen, staat je dat natuurlijk vrij, maar ik heb geen zin in jou, dus ik reageer niet meer op je :)
Je zou maar wat weerstand krijgen van je angstzaaierij zeg. Als jij nou enigszins nuchter zou reageren met "daar moeten we wel urgent op blijven als dat bij sommige gevallen ook gebeurt straks als de scholen open gaan!" prima, maar ik heb bij jou de indruk dat je er wat anders in staat. Zeker omdat een beetje tegenspraak je totaal niet zint.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')