dat is de realiteit, die mis ik in NLquote:Op maandag 27 april 2020 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Dat is best een verontrustende brief, vind ik.
We gaan het meemaken zodra de scholen open gaan hier.quote:Op maandag 27 april 2020 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, mijn kind gaat dan ook weer naar school. Ik zou het prettig vinden als dat veilig kan, eigenlijk.quote:Op maandag 27 april 2020 11:59 schreef vosss het volgende:
[..]
We gaan het meemaken zodra de scholen open gaan hier.
Meer dan een paar als ze er een urgente brief aan wijden, lijkt me.quote:Op maandag 27 april 2020 12:04 schreef Vliegbaard het volgende:
Ook best logisch dat er kinderen last kunnen hebben van covid. Het gaat om een paar gevallen (aantal wordt niet genoemd) in en rond Londen, een stad met 9 miljoen inwoners.
Nederland heeft meerdere onderzoeken gedaan en geen geeft aan dat het een gevaar is, en een random brief uit Engeland doet je ineens verontrustenquote:Op maandag 27 april 2020 11:57 schreef miss_sly het volgende:
10, 20, 100?quote:Op maandag 27 april 2020 12:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Meer dan een paar als ze er een urgente brief aan wijden, lijkt me.
Als aantallen niet genoemd worden dan weet je toch helemaal niet of het er een paar of veel zijn?quote:Op maandag 27 april 2020 12:04 schreef Vliegbaard het volgende:
Het gaat om een paar gevallen (aantal wordt niet genoemd)
Bron? Ik zou daar bevestiging van willen zien, want het engels lijkt een beetje vreemd, niet wat ik van de NHS zou verwachten.quote:Op maandag 27 april 2020 11:53 schreef Smack10 het volgende:
[ afbeelding ]
Toch kinderen die last krijgen of een nieuw virus?
Hoezo is het angstzaaien als ik dat een verontrustende brief vind? Sinds wanneer is iets verontrustend vinden synoniem aan in paniek zijn of zo?quote:Op maandag 27 april 2020 12:06 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Nederland heeft meerdere onderzoeken gedaan en geen geeft aan dat het een gevaar is, en een random brief uit Engeland doet je ineens verontrusten
Hou toch op joh, angstzaaierij hier
En daarom doet men onderzoek. En Japio heeft afgelopen week tot in den treure uitgelegd wat het effect op kinderen is, na onderzoek dus. Als er hier veel kinderen waren geweest die ziek waren, was dat uit dat onderzoek gekomen.quote:Op maandag 27 april 2020 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo is het angstzaaien als ik dat een verontrustende brief vind? Sinds wanneer is iets verontrustend vinden synoniem aan in paniek zijn of zo?
Mijn persoonlijke mening over dit hele gebeuren is tamelijk genuanceerd, waarbij ik me er vooral van bewust ben dat veel nog onbekend is, en dat zeker ik zelf heel erg weinig kennis heb over dit virus en de gevolgen in de breedste zin. En dat veel mensen die menen de wijsheid in pacht te hebben, dat helemaal niet hebben.
En waarom denk jij dat de afzender van de brief geen onderzoek doet?quote:Op maandag 27 april 2020 12:16 schreef koemleit het volgende:
Het RIVM heeft de wijsheid zeker niet in pacht, maar ze doen onderzoek en daar kun je dingen uit afleiden.
Tja ik kan ook wel zo'n brief met een mooi logo de wereld inslingeren waar ik een beetje schreeuw maar dingen zeg die kant nog wal raken en niet enig wetenschappelijk bewijs wordt genoemd.quote:Op maandag 27 april 2020 11:53 schreef Smack10 het volgende:
[ afbeelding ]
Toch kinderen die last krijgen of een nieuw virus?
Bron dat van Hummel voorstander is van alles losgooien? En waar wordt er in het verhaal reëel gemaakt dat mensen en bedrijven zich ook zo gaan gedragen?quote:Op maandag 27 april 2020 11:33 schreef miss_sly het volgende:
https://www.quotenet.nl/n(...)gie-massaal-negeren/
Was deze hier al gepost?
Ze raken het onderwerp aan maar denken niet "misschien denken risicogroepen wel 2x na voordat ze naar een evenement gaan of de 1.5 meter regel niet naleven".....quote:De belangrijkste aanname is, dat de situatie na opheffing van de lockdownsterk zal lijken op de situatie zoals die vóór de lockdown bestond. Wij achten deze aanname plausibel, omdat er niets wezenlijk veranderd is ten opzichte van de situatie van voor de lockdown: het virus is niet opeens minder besmettelijk of dodelijk geworden, en we zijn nog net zo min immuun als twee maanden geleden.
Dat weet ik niet, maar als ze dat wel doen. Dan lijkt me een verwijzing naar de concrete resultaten wel handig. Juist om dit soort speculatie te voorkomen.quote:Op maandag 27 april 2020 12:18 schreef vosss het volgende:
[..]
En waarom denk jij dat de afzender van de brief geen onderzoek doet?
Ben je er zelf bij ?quote:Op maandag 27 april 2020 12:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het is wel weer erg druk op straat. Ik houd mijn hart vast over 2 weken weer een nieuwe piek!
Ja man. Biertje erbij lekker toch.quote:
Lekker gewoon leven mensen die zich laten leiden door angstquote:Op maandag 27 april 2020 12:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja man. Biertje erbij lekker toch.
Ja de media neemt zulke berichten natuurlijk maar al te graag over. Zaait nog wat meer angst en paniekquote:Op maandag 27 april 2020 12:22 schreef crystal_meth het volgende:
Hmm, de Telegraph meldt het ook..
https://www.telegraph.co.(...)me-putting-children/
en HSJ
https://www.hsj.co.uk/acu(...)dren/7027496.article
Het virus is kutquote:Op maandag 27 april 2020 12:22 schreef crystal_meth het volgende:
Hmm, de Telegraph meldt het ook..
https://www.telegraph.co.(...)me-putting-children/
en HSJ
https://www.hsj.co.uk/acu(...)dren/7027496.article
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |