abonnement Unibet Coolblue
pi_192790757
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192790916
Oh sorry zag niet dat ik laatste post had.

Maar hier verder.

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 22:22 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Volgens mij rijd jij gewoon met heel erg weinig. Te weinig denk ik zelfs...
[..]

Ik moet volgens de specificaties minimaal 6 bar (85 PSI) in mijn 25mm Tubeless.

Schwalbe's recommended tyre pressure:
[ afbeelding ]
Ik vind te laag ten koste gaan van wegligging in de bocht. De band wringt te veel en kan zelfs aflopen.
5,5b is wel min bij 25mm.
Bij mijn tubeless 2.3inch banden is lager dan 1,9bar ook wel averechts qua grip.
Vakman pur sang
pi_192791021
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 23:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Oh sorry zag niet dat ik laatste post had.

Maar hier verder.
[..]

Ik vind te laag ten koste gaan van wegligging in de bocht. De band wringt te veel en kan zelfs aflopen.
5,5b is wel min bij 25mm.
Bij mijn tubeless 2.3inch banden is lager dan 1,9bar ook wel averechts qua grip.
Met te lage bandendruk kun je ook de band zelf kapot rijden en je loopt meer kans op beschadigingen aan de velg.

En zeker op de redelijk strakke Nederlandse wegen is er geen reden om met extreem lage druk te rijden.
pi_192791053
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik vind te laag ten koste gaan van wegligging in de bocht. De band wringt te veel en kan zelfs aflopen.
5,5b is wel min bij 25mm.
Bij mijn tubeless 2.3inch banden is lager dan 1,9bar ook wel averechts qua grip.
Ik heb hetzelfde. Bij lager dan 6,5 bar begint het al te wringen, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik nog vooral met smalle velgen rijd en zwaar ben. Als ik een soepel bandje met latex biba op 8,5 bar zet dan zie je de wangen nog gewoon inveren. Met minder druk voelt het aan alsof-ie leeg aan het lopen is. Na een lekke band kom je met een handpompje niet verder dan 6 bar ofzo en dat voelt altijd een heel stuk minder prettig.

Om die reden zal ik voor de racefiets ook nooit op tubeless overstappen, dat is me veel teveel gedoe en is m.i. alleen zinvol als je met heel lage bandenspanning wilt rijden zonder snakebites (dus offroad).
pi_192791115
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 23:24 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde. Bij lager dan 6,5 bar begint het al te wringen, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik nog vooral met smalle velgen rijd en zwaar ben. Als ik een soepel bandje met latex biba op 8,5 bar zet dan zie je de wangen nog gewoon inveren. Met minder druk voelt het aan alsof-ie leeg aan het lopen is. Na een lekke band kom je met een handpompje niet verder dan 6 bar ofzo en dat voelt altijd een heel stuk minder prettig.

Om die reden zal ik voor de racefiets ook nooit op tubeless overstappen, dat is me veel teveel gedoe en is m.i. alleen zinvol als je met heel lage bandenspanning wilt rijden zonder snakebites (dus offroad).
8,5 bar is dan wel weer overdreven veel. Moderne 25mm banden is 7 bar wel de max. daarna is het gewoon oncomfortabel hard en inefficiënt.
Vakman pur sang
  vrijdag 24 april 2020 @ 23:35:35 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192791291
Net als bij de seks, hoe harder hoe beter toch ~O>
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192791305
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 22:15 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ook als ik er een binnenband in heb? Racefiets 25mm zet ik op 5.5 achter en 5 voor.
met binnenband ga ik ook voor 5.5 / 5 ja, tubeless dus bar minder

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 22:22 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Volgens mij rijd jij gewoon met heel erg weinig. Te weinig denk ik zelfs...
Wat is te weinig ?
Niet overal zijn wegen even vlak en soms stukje onverhard meepakken op de racefiets is ook best leuk.

ook wel mooi overzicht :
https://www.enve.com/en/tirepressure/

en komt redelijk overeen waarmee ik rijd
pi_192791399
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:23 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

ga maar eens een paar wedstrijdjes op Zwift rijden, dan praat je daarna wel anders :)
Al gedaan, maar zoals ik al zei, het is niet anders dan rondtrappen. Had net zo goed een ander fitnessapparaat kunnen zijn. Heeft verder niets met wielrennen te maken.
pi_192791490
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:42 schreef the_critic het volgende:

[..]

Heeft niets met wegwielrennen te maken inderdaad.. Maar het slaat nergens op vind ik een rare uitspraak.
Heeft meer te maken met fietsen, dan FIFA met voetbal te maken heeft of f1-playstation met autosport
je hebt wel gelijk. Mijn uitspraak dat het nergens op slaat was veel te scherp gesteld. Laten we zeggen dat Zwiften net zoveel op wielrennen lijkt als dat triatlon op wielrennen lijkt. Triatleten rijden ook niet in een peloton, kunnen ook niet sturen en hebben ook geen koersinzicht. Toch is triatlon een mooie sport en kan Zwisten dat ook worden. Maar dat maakt het nog geen wielrennen.
pi_192791695
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 23:35 schreef ddx het volgende:

[..]

met binnenband ga ik ook voor 5.5 / 5 ja, tubeless dus bar minder
[..]

Wat is te weinig ?
Niet overal zijn wegen even vlak en soms stukje onverhard meepakken op de racefiets is ook best leuk.

ook wel mooi overzicht :
https://www.enve.com/en/tirepressure/

en komt redelijk overeen waarmee ik rijd
Te weinig is het als je onder de minimale druk rijd van de fabrikant. En volgens de Enve site weeg jij dus maar 60kg. Want dat is wanneer je met 4.5bar zou kunnen rijden.
pi_192792135
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 00:00 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Te weinig is het als je onder de minimale druk rijd van de fabrikant. En volgens de Enve site weeg jij dus maar 60kg. Want dat is wanneer je met 4.5bar zou kunnen rijden.
quote:
Your mileage may vary - the listed tire pressures are meant to serve as a starting point to dialing in your tire pressure. At the end of the day, run the tire pressure that you like the best, just mind the maximum inflation ratings of your rim and tire.
Volgens enve zou ik idd 4.93 moeten doen, maar zo precies gaat mijn pomp niet haha.
Naja het bevalt mij het best, net wat meer comfort met lange ritten.
pi_192792251
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 00:27 schreef ddx het volgende:

[..]


[..]

Volgens enve zou ik idd 4.93 moeten doen, maar zo precies gaat mijn pomp niet haha.
Naja het bevalt mij het best, net wat meer comfort met lange ritten.
Ben jij iemand die snoeihard bochten neemt?
Vakman pur sang
pi_192794614
Ik rij met tubeless Schwalbe One op 5,5-6 bar. Daarmee heb ik ook een paar wedstrijden gereden en dat ding prima. Reed heerlijk zelfs. Met ‘normale’ banden rij ik met zo’n 7 bar.

Op m’n crosser heb ik Grifo’s. Die zet ik in de zomer vrij hard; 3,5 bar denk ik. In de winter 2-2,5 bar.
  zaterdag 25 april 2020 @ 06:41:08 #14
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192794750
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 06:05 schreef Tommeke het volgende:
Ik rij met tubeless Schwalbe One op 5,5-6 bar. Daarmee heb ik ook een paar wedstrijden gereden en dat ding prima. Reed heerlijk zelfs. Met ‘normale’ banden rij ik met zo’n 7 bar.

Op m’n crosser heb ik Grifo’s. Die zet ik in de zomer vrij hard; 3,5 bar denk ik. In de winter 2-2,5 bar.
Ik rijd op de crosser met 33mm banden 1.6 bar. En als ik daar clinchers in doe voor een ritje mss 2-3 deels verhard/onverhard. Op de racer met 25mm meestal 7 bar, of iets minder ook soms, als het glad is bijvoorbeeld.
pi_192795277
Op de weg doe ik ongemerkt steeds weer wat meer bar in de band, todat ik de 25mm weer op 5.5-5 zet en denk oja, dit rijdt veel beter. In koers doe ik bij vlak asfalt achter 7 en voor 6.5 en bij klinkers wat minder, maar geen idee of hardere band ook sneller is, betwijfel het.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192795414
Het is allemaal ook van de band afhankelijk, met bepaalde band/velg combinaties kan rijdt ik makkelijk ~5 bar zonder nadelen en dan kan hij wat mij betreft prima aflopen naar de 4,5 bar.

Maar schwalbe pro one bandjes moet ik dan weer harder oppompen omdat die bij iets lagere druk geen fijn gevoel geeft.

Rij wel met brede velgen.. en dit is met biba.
Menig clubkoers met die drukken gereden, incl scherpbochtje. 50/50 klinkers/asfalt.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zaterdag 25 april 2020 @ 08:42:49 #17
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192795448
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 08:36 schreef MarcoD het volgende:
Het is allemaal ook van de band afhankelijk, met bepaalde band/velg combinaties kan rijdt ik makkelijk ~5 bar zonder nadelen en dan kan hij wat mij betreft prima aflopen naar de 4,5 bar.

Maar schwalbe pro one bandjes moet ik dan weer harder oppompen omdat die bij iets lagere druk geen fijn gevoel geeft.

Rij wel met brede velgen..
Heel veel factoren van invloed op de bandenspanning.
-Merk, model, maat en type band
-Gewicht rijder
-Toepassing (race of training)
-Ondergrond (road/offroad, nat/droog, hard/zachte ondergrond,glad/hobbelig wegdek)
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:32:04 #18
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192795955
Ik voel altijd hoe hard de band is. Als ik niet echt ver de band kan induwen is het wel prima. :@
pi_192795959
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 08:36 schreef MarcoD het volgende:
Het is allemaal ook van de band afhankelijk, met bepaalde band/velg combinaties kan rijdt ik makkelijk ~5 bar zonder nadelen en dan kan hij wat mij betreft prima aflopen naar de 4,5 bar.

Maar schwalbe pro one bandjes moet ik dan weer harder oppompen omdat die bij iets lagere druk geen fijn gevoel geeft.

Rij wel met brede velgen.. en dit is met biba.
Menig clubkoers met die drukken gereden, incl scherpbochtje. 50/50 klinkers/asfalt.

Ja eens. Rij nu op schwalbe one dus 5.5-5 en dat voelt goed. Vittoria corsa cx op 5 bar voelt nog veel soepeler. Ga wel eens wat testen op trainingskoersjes.

@kaasplankje je zegt toepassing race of training, wat voor verschil pas jij toe daar tussen?
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:43:30 #20
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192796102
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:32 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja eens. Rij nu op schwalbe one dus 5.5-5 en dat voelt goed. Vittoria corsa cx op 5 bar voelt nog veel soepeler. Ga wel eens wat testen op trainingskoersjes.

@:kaasplankje je zegt toepassing race of training, wat voor verschil pas jij toe daar tussen?
Nou de spanning is veel belangrijker met race dan met training.
Ga ik trainen dan duw ik net als Zwansen even met de duim erin of die hard genoeg is. Als je een race hebt dan denk ik erover na. Op de weg valt dat wel mee. Op de club (100% asfalt) gewoon 7. Met de Crosswedstrijden ligt het nog wat gevoeliger. Dan pomp ik een paar tienden bar te hard, en met inrijden/verkennen laat ik de bandspanning aflopen tot gewenste druk. Eerst een rondje rijden; tufje lucht eruit, enz.
pi_192800852
Zo, dat ging lekker vandaag! Alleen wel
Koud! Prachtig stukje buitendijks gefietst. Morgen rustdag :).
Whatever...
pi_192800917
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:43 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nou de spanning is veel belangrijker met race dan met training.
Ga ik trainen dan duw ik net als Zwansen even met de duim erin of die hard genoeg is. Als je een race hebt dan denk ik erover na. Op de weg valt dat wel mee. Op de club (100% asfalt) gewoon 7. Met de Crosswedstrijden ligt het nog wat gevoeliger. Dan pomp ik een paar tienden bar te hard, en met inrijden/verkennen laat ik de bandspanning aflopen tot gewenste druk. Eerst een rondje rijden; tufje lucht eruit, enz.
Rijd jij nog op 23mm? Of nog minder?
pi_192801199
Bijna het ziekenhuis in gereden door een kat. Kwam echt als een idioot van een erf rennen toen ik rustig aan het toeren was op een boerenweggetje. Kon echt maar net recht blijven. Daarna vond dat beest het nodig om nog een keer voor m'n wielen langs te kruisen. Nou ja, in ieder geval de tegemoetkomende bejaarden geamuseerd met m'n capriolen om overeind te blijven :D
Demain, on roule
  zaterdag 25 april 2020 @ 16:16:08 #24
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192801288
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 15:38 schreef cafca het volgende:

[..]

Rijd jij nog op 23mm? Of nog minder?
Nee hoezo?
pi_192801447
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 16:16 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nee hoezo?
pomp jij 25mm tot 7 bar? Is da nie un bietje veul?

Zo zwaar ben jij toch ook niet?
pi_192801596
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:55 schreef Gripper het volgende:

[..]

Super dat jij je eigen draai aan de vrijdagmiddagborrel geeft! Toen ik bovenstaande ooit postte begon Maraca te sputteren dat ze op het verkeerde moment binnenkwam. Ik zei dat ze rustig voor dr eigen gerief wat mooie mannen met een respectabele bobbel in de fietsbroek en flessen wijn en een salade kon posten maar dat liet ze maar.

En jij doet het gewoon _O_
Inderdaad heel lekkere biertjes van gebrouwen door vrouwen :9
Haha een salade, vrouwen houden ook van lekker zondig eten op zijn tijd hoor!
Vanavond heb ik zo'n biertje verdiend denk ik, vandaag heb ik een snelle 5km gelopen. De duurconditie is heel best na 3 maanden voornamelijk fietsen, maar voor de echte snelheid moet ik toch weer wat meer looptrainingen kunnen doen.

En morgen de beentjes weer losfietsen op een lange duurrit. Ik ga bij mijn ouders in de voortuin een kopje koffie drinken, dus ik kom door territorium @kanovinnie en @ddx!

Oh en ik ga altijd voor de 6-6,5 bar in mijn 28mm bandjes, maar ik pomp ze niet elke rit op.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 25 april 2020 @ 17:31:25 #27
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192802058
Oei, dan blijf ik maar binnen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 25 april 2020 @ 17:38:43 #28
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192802121
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 16:33 schreef cafca het volgende:

[..]

pomp jij 25mm tot 7 bar? Is da nie un bietje veul?

Zo zwaar ben jij toch ook niet?
Jawel. 23mm deed ik 7.5-8 Op goed asfalt kan dat wel. Ik ken btw nog amateurs die nu nog altijd op 23mm rijden met 8 bar erin. En ze rijden nog goed ook.
pi_192802182
Ik doe 7,5 bar in 25mm banden. In de winter soms iets minder. Minder dan 7 vind ik niet lekker rijden.
Aldus.
pi_192802274
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 16:07 schreef Mykonos het volgende:
Bijna het ziekenhuis in gereden door een kat. Kwam echt als een idioot van een erf rennen toen ik rustig aan het toeren was op een boerenweggetje. Kon echt maar net recht blijven. Daarna vond dat beest het nodig om nog een keer voor m'n wielen langs te kruisen. Nou ja, in ieder geval de tegemoetkomende bejaarden geamuseerd met m'n capriolen om overeind te blijven :D
Dat had slechter kunnen aflopen.
Er schijnt ergens een foto te circuleren van een kat helemaal verwrongen in een achterwiel tijdens de toerders-AGR ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_192802373
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 16:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha een salade, vrouwen houden ook van lekker zondig eten op zijn tijd hoor!
Vanavond heb ik zo'n biertje verdiend denk ik, vandaag heb ik een snelle 5km gelopen. De duurconditie is heel best na 3 maanden voornamelijk fietsen, maar voor de echte snelheid moet ik toch weer wat meer looptrainingen kunnen doen.

En morgen de beentjes weer losfietsen op een lange duurrit. Ik ga bij mijn ouders in de voortuin een kopje koffie drinken, dus ik kom door territorium @:kanovinnie en @:DDX!

Oh en ik ga altijd voor de 6-6,5 bar in mijn 28mm bandjes, maar ik pomp ze niet elke rit op.
Als je een rare stok tegenkomt, doe dan de groetjes aan Kano.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_192803235
Ik deed 7-7,5 bar in 23mm, 25mm vind ik 6,5 wel genoeg. Maar ik toer alleen nog maar, dat scheelt misschien.
  zaterdag 25 april 2020 @ 19:06:21 #33
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192803380
Dat scheelt zeker. In de wedstrijd ga je niet voor comfort maar voor de snelste setup.
pi_192803932
Vandaag een renner met mondkapje tegen gekomen... ;(
pi_192804106
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:51 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dat had slechter kunnen aflopen.
Er schijnt ergens een foto te circuleren van een kat helemaal verwrongen in een achterwiel tijdens de toerders-AGR ;)
Heb wel eens half over een eend heen gereden die op een smal weggetje plotseling uit het riet kwam. De veren zaten in m'n cassette maar hij overleefde het gelukkig wel...
Demain, on roule
pi_192804218
Ik ben ooit rakelings langs een hond gereden die ineens midden op de weg stond toen ik met 40km/u de bocht om kwam. Godzijdank bleef hij stokstijf staan.
  zaterdag 25 april 2020 @ 20:08:28 #37
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192804399
Ik reed op de West Kruiskade met een flinke vaart jaren geleden. Een duif kruiste mijn pad en ik stuurde netjes achter de duif langs. Toen had de duif op het laatste moment ineens bedacht de andere kant op te lopen en kraakte ik met mijn voorwiel hoorbaar en voelbaar zijn ruggegraat. Toen ik omkeek zag ik nog net hoe een vrouw met een hoofddoek het stuiptrekkende beest in haar tas stopte.

Een waargebeurd verhaal.
  zaterdag 25 april 2020 @ 20:10:58 #38
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192804438
Vandaag superveel ijverige honden ontweken, op een plek mn route moeten aanpassen vanwege boze bull mastiffs.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192804502
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 20:08 schreef kaasplankje het volgende:
Ik reed op de West Kruiskade met een flinke vaart jaren geleden. Een duif kruiste mijn pad en ik stuurde netjes achter de duif langs. Toen had de duif op het laatste moment ineens bedacht de andere kant op te lopen en kraakte ik met mijn voorwiel hoorbaar en voelbaar zijn ruggegraat. Toen ik omkeek zag ik nog net hoe een vrouw met een hoofddoek het stuiptrekkende beest in haar tas stopte.

Een waargebeurd verhaal.
_O-
Vakman pur sang
pi_192804573
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 19:06 schreef kaasplankje het volgende:
Dat scheelt zeker. In de wedstrijd ga je niet voor comfort maar voor de snelste setup.
Ik vraag mij dus serieus af of meer bar in je band ook automatisch sneller is. Heb wel eens gelezen dat een band beter iets zachter kan zodat je meer tractie houdt. Bij klinkers is zachter duidelijk beter, vooral ook in de bochten, maar zelfs strak asfalt heeft oneffenheid. Op een wielerbaan (velodrome) kan een band wel extra hard omdat die mega vlak is.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 25 april 2020 @ 20:27:46 #41
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192804676
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 20:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik vraag mij dus serieus af of meer bar in je band ook automatisch sneller is. Heb wel eens gelezen dat een band beter iets zachter kan zodat je meer tractie houdt. Bij klinkers is zachter duidelijk beter, vooral ook in de bochten, maar zelfs strak asfalt heeft oneffenheid. Op een wielerbaan (velodrome) kan een band wel extra hard omdat die mega vlak is.
Nouja daar zit wel een bepaald optimum in natuurlijk. Maar waar dat punt precies ligt is niet echt absoluut? Harder is zeker niet altijd beter maar op de weg imo wel zo hard als de ondergrond toelaat?
pi_192804728
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 20:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nouja daar zit wel een bepaald optimum in natuurlijk. Maar waar dat punt precies ligt is niet echt absoluut? Harder is zeker niet altijd beter maar op de weg imo wel zo hard als de ondergrond toelaat?
Ja bij klinkers wel gehad dat in snelle bochten het achterwiel ging stuiteren, dan staan ze denk ik te hard.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192804764
Ik heb vandaag bijna een babyboomer doodgereden... nou ja..

Belde netjes twee keer. Ik erlangs, ruimte zat (flink breed fietspad) , komt die eikel naar links.

Kolere.

Overigens heb ik ooit ook een eend aangereden. Met mijn studenten fiets wel. Vloog er een tegen mijn hoofd, een tweede in mijn voorwiel, een derde ging door mijn frame. Twee mannetjes die achter een vrouwtje aan zaten. Twee eenden hebben het overleefd, eentje was dood, mijn fiets en ik vonden nog dagen overal veertjes.
Whatever...
  zaterdag 25 april 2020 @ 23:56:05 #44
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192808538
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 20:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik vraag mij dus serieus af of meer bar in je band ook automatisch sneller is. Heb wel eens gelezen dat een band beter iets zachter kan zodat je meer tractie houdt. Bij klinkers is zachter duidelijk beter, vooral ook in de bochten, maar zelfs strak asfalt heeft oneffenheid. Op een wielerbaan (velodrome) kan een band wel extra hard omdat die mega vlak is.
Rolweerstand is voor een groot deel vervorming van de band en de energie die daar in gaat. Lagere druk en bredere banden zouden minder energie nodig hebben om te vervormen en kunnen daardoor sneller zijn.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192808625
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:56 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Rolweerstand is voor een groot deel vervorming van de band en de energie die daar in gaat. Lagere druk en bredere banden zouden minder energie nodig hebben om te vervormen en kunnen daardoor sneller zijn.
Is natuurlijk ook bullshit.
Meer vervorming over een groter oppervlakte.
Vakman pur sang
  zondag 26 april 2020 @ 00:25:16 #46
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192808900
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 00:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Is natuurlijk ook bullshit.
Meer vervorming over een groter oppervlakte.
Wat bedoel je?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zondag 26 april 2020 @ 00:39:23 #47
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192809048
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 00:25 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Door vervorming is je contactoppervlak met het asfalt groter en daardoor heb je meer weerstand.
  zondag 26 april 2020 @ 00:41:10 #48
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192809057
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 00:39 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Door vervorming is je contactoppervlak met het asfalt groter en daardoor heb je meer weerstand.
Ik denk dat hij bedoelt dat bredere banden meer oppervlak hebben, maar dat lijkt dus niet het geval.

Zie bijvoorbeeld hier, maar ook bij Schwalbe
https://brakeaway.nl/blog/de-dikke-banden-theorie-n10
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zondag 26 april 2020 @ 07:23:01 #49
545 dop
:copyright: dop
pi_192809962
90 kilo 6 bar Bij 25mm band op 25mm velg
En kan rustig aflopen tot 5 voor ik bij pomp
Op de MTB 1.7 /1.6 2.3inch band op 30mm velg
Op het strand 1.2/1.0
Op het asfalt zet ik ze dan juist weer richting de 2.5/3.0

Velg breedte heeft en grote invloed zeker op de mtb merk je dat heel goed.
Hoe breder de velg hoe lager De spanning kan.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_192810381
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 00:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Is natuurlijk ook bullshit.
Meer vervorming over een groter oppervlakte.
Ik denk dat het in deze topic reeks gewaardeerd zal worden als je het wat respectvoller aangeeft als je het er niet mee eens bent.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192810414
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik denk dat het in deze topic reeks gewaardeerd zal worden als je het wat respectvoller aangeeft als je het er niet mee eens bent.
Ik waardeer je stelling en wil hier een een andere zienswijze aan toevoegen.
Zo iets?
Vakman pur sang
pi_192810481
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik waardeer je stelling en wil hier een een andere zienswijze aan toevoegen.
Zo iets?
In dit topic kennen velen elkaar al jaren persoonlijk. Tochten met elkaar gereden, cyclo's in het buitenland incl campings/hotels etc. Iedereen heeft wel eens een andere mening en daar ben ik zeker één van, maar hebben wel respect voor elkaar.

Ik hoef verder niet uit te leggen hoe je dat moet formuleren, dat weet je prima zelf.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192810520
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:19 schreef Patroon het volgende:

[..]

In dit topic kennen velen elkaar al jaren persoonlijk. Tochten met elkaar gereden, cyclo's in het buitenland incl campings/hotels etc. Iedereen heeft wel eens een andere mening en daar ben ik zeker één van, maar hebben wel respect voor elkaar.

Ik hoef verder niet uit te leggen hoe je dat moet formuleren, dat weet je prima zelf.
Vond het eerder te direct dan respectloos eigenlijk.
Maar snap je wel, ik ben van nature best bot en gevoelige mensen hebben daar vaker problemen mee.
Vakman pur sang
pi_192810612
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vond het eerder te direct dan respectloos eigenlijk.
Maar snap je wel, ik ben van nature best bot en gevoelige mensen hebben daar vaker problemen mee.
Ik ben wat dat betreft niet heel gevoelig en kan zelf ook erg direct zijn, daardoor weet ik ook dat de sfeer in het topic dan ongewild kan veranderen omdat niet iedereen zin heeft om op die manier te discusseren. Je ziet daarbij ook niet iemand zijn gezichtsuitdrukking zoals in het echie ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192810666
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik ben wat dat betreft niet heel gevoelig en kan zelf ook erg direct zijn, daardoor weet ik ook dat de sfeer in het topic dan ongewild kan veranderen omdat niet iedereen zin heeft om op die manier te discusseren. Je ziet daarbij ook niet iemand zijn gezichtsuitdrukking zoals in het echie ;)
Ik zat gisteren met een maat steeds zwaardere biertjes te drinken en waren bij Carolus wiskey bier. :9~
Vakman pur sang
  zondag 26 april 2020 @ 09:34:07 #56
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192810679
Ik kan wel wat hebben gelukkig Patty, maar ben het wel met je eens. Dit soort dingen kunnen makkelijk normaler.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192810726
Fietsen jullie alweer met 2 of max 3 personen of vooral nog alleen?

Wil vandaag met 2 vrienden een rondje doen eigenlijk.
Love is in the air!
  zondag 26 april 2020 @ 09:40:56 #58
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192810756
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:38 schreef Landgeld het volgende:
Fietsen jullie alweer met 2 of max 3 personen of vooral nog alleen?

Wil vandaag met 2 vrienden een rondje doen eigenlijk.
Met zn 3en zou ik niet doen, al zou het mogen als je huisgenoten bent. Ik rijd 90% solo
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zondag 26 april 2020 @ 09:42:51 #59
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192810784
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:38 schreef Landgeld het volgende:
Fietsen jullie alweer met 2 of max 3 personen of vooral nog alleen?

Wil vandaag met 2 vrienden een rondje doen eigenlijk.
Waarom in hemelsnaam? Iedereen wordt geadviseerd om thuis te blijven, maar als je dan toch gaat, rij je solo... :{
pi_192810824
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:40 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Met zn 3en zou ik niet doen, al zou het mogen als je huisgenoten bent. Ik rijd 90% solo
Vlg de toespraak van Rutte mocht het alweer toch? :@
(Niet gekeken)
Vakman pur sang
  zondag 26 april 2020 @ 09:46:34 #61
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192810833
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vlg de toespraak van Rutte mocht het alweer toch? :@
(Niet gekeken)
Ja, als je <12 jaar bent. _O-

En als je ouder bent op 1.5m afstand lijkt me?
  zondag 26 april 2020 @ 09:48:26 #62
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192810852
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vlg de toespraak van Rutte mocht het alweer toch? :@
(Niet gekeken)
:')
  zondag 26 april 2020 @ 09:52:31 #63
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192810913
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vlg de toespraak van Rutte mocht het alweer toch? :@
(Niet gekeken)
Als je 12 bent inderdaad :P
Deze maatregelen zijn nog niet losgelaten. In tegenstelling, extra benadrukking van solo
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192811044
Oh mooi nog alleen trainen
Vakman pur sang
pi_192811138
Pfff.. Insert bang head to wall smiley
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192811143
Over die banden, vergeet niet dat bij een hogere banden druk de fietser en fiets een stukje meer opgetild moeten worden bij lagere vervorming. Dat kost best veel energie.

Een beetje meer vervorming om een rijder minder op te tillen is gunstig in totaal.

Wat betreft iemand anders die zei optimum: eens, er zou er ergens een middenweg moeten zijn die optimaal is. In theorie balancerend tussen rolweerstand, grip en aërodynamica. Ik fiets niet gruwelijk hard en ben vrij zwaar, heb Dus meer baat bij 28mm banden, terwijl een snellere en lichtere fietser misschien meer rolweerstand heeft bij 25mm en hogere druk, maar wel minder luchtweerstand omdat hij harder fietst.

Profiel van je velgen speelt dan ook weer mee etc.

Op een perfect vlakke ondergrond is een dunne heel hard opgepompte band het meest gunstig. Wel grappig om dat zo te lezen ook, in mijn werk kom ik dit heel vaak tegen. Theorie die niet de hele praktijk beschrijft, modellen die belangrijke factoren ‘vergeten’.
Whatever...
pi_192811162
P. S. Ik haat autocorrect en zijn onnodig spatiegebruik
Whatever...
  zondag 26 april 2020 @ 10:14:34 #68
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192811173
De rolweerstand vd band is ook maar een klein onderdeel van het totale plaatje.
pi_192812005
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:38 schreef Landgeld het volgende:
Fietsen jullie alweer met 2 of max 3 personen of vooral nog alleen?

Wil vandaag met 2 vrienden een rondje doen eigenlijk.
In het Heuvelland krijg je een mooie boete als je als 3 vrienden onderweg bent. En zowel vandaag als morgen controleren ze extra veel. Zelfs met drone teams volgens de geruchten.

Gewoon solo.
pi_192812013
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:14 schreef kaasplankje het volgende:
De rolweerstand vd band is ook maar een klein onderdeel van het totale plaatje.
Ook dat. Hoe harder je wil, hoe bbelangrijker aërodynamica. Dus misschien een strakker pakje aandoen. En dan ook nog het doel.

Voor mij bijvoorbeeld is comfort veel
Belangrijker. Ik wil graag doorfietsen, maar die tien seconden zijn voor mij niet van belang op een halve dag trappen. Doe mij maar een beetje comfort.

Maargoed, alsnog leuk om een beetje te snappen hoe het zit.
Whatever...
pi_192812589
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:36 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

In het Heuvelland krijg je een mooie boete als je als 3 vrienden onderweg bent. En zowel vandaag als morgen controleren ze extra veel. Zelfs met drone teams volgens de geruchten.

Gewoon solo.
Met 2 beste maten gefietst op de racer door o.a. de sallandse heuvelrug.
Zagen heel veel groepjes van 3 en geen controle.
T was wel weer ouderwets gezellig en rete hard. Voor mij doen iig ;)
Vakman pur sang
  zondag 26 april 2020 @ 12:35:02 #72
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192812671
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 12:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Met 2 beste maten gefietst op de racer door o.a. de sallandse heuvelrug.
Zagen heel veel groepjes van 3 en geen controle.
T was wel weer ouderwets gezellig en rete hard. Voor mij doen iig ;)
Ik snap dat echt niet, wat is nou het probleem om een paar weken alleen te rijden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192812741
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 12:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik snap dat echt niet, wat is nou het probleem om een paar weken alleen te rijden?
Dat hebben we dus ook gedaan.
Nu is het wel goed.
Vlg weken steeds met zijn 3en trainen
Vakman pur sang
pi_192812909
Namens de zorg.. Bedankt voor de middelvinger
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192813175
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 12:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Met 2 beste maten gefietst op de racer door o.a. de sallandse heuvelrug.
Zagen heel veel groepjes van 3 en geen controle.
T was wel weer ouderwets gezellig en rete hard. Voor mij doen iig ;)
Triest... En er nog trots op zijn ook geloof ik.
pi_192813247
Je moet snel kunnen schakelen.
Snel aanpassen in tijden van crisis. Direct maatregelen nemen en je afschermen, aanpassen van werk, je ouders dwingen niet langs te komen. Enz.

Dit geldt ook andersom, als de gelegenheid daar is moet je weer snel kunnen omschakelen naar een normale wereld.
Anders ga je gewoon met zijn allen bang en angstig naar de kloten
Vakman pur sang
  zondag 26 april 2020 @ 13:32:14 #77
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192813255
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 12:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat hebben we dus ook gedaan.
Nu is het wel goed.
Vlg weken steeds met zijn 3en trainen
Wat bedoel je met ‘nu is het wel goed’?

Het is nu ook niet goed. Behalve als het met huisgenoten/gezinsleden is, moet je niet gaan trainen met anderen. En natuurlijk is de kans miniem, maar met honderdduizenden (miljoenen?) die lak aan de regels hebben krijgen we die IC-bezetting nooit op het gewenste niveau.

Ik fiets ook gewoon buiten en daarmee houd ik me ook niet als een brave Hendrik aan de oproep ‘blijf thuis’, maar een soloride is naar mijn idee veel anders dan met 2 anderen gaan fietsen. :{w
pi_192813273
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 13:32 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat bedoel je met ‘nu is het wel goed’?

Het is nu ook niet goed. Behalve als het met huisgenoten/gezinsleden is, moet je niet gaan trainen met anderen. En natuurlijk is de kans miniem, maar met honderdduizenden (miljoenen?) die lak aan de regels hebben krijgen we die IC-bezetting nooit op het gewenste niveau.

Ik fiets ook gewoon buiten en daarmee houd ik me ook niet als een brave Hendrik aan de oproep ‘blijf thuis’, maar een soloride is naar mijn idee veel anders dan met 2 anderen gaan fietsen. :{w
Jij leeft nog in week 15-2020.
Vakman pur sang
  FOK!fotograaf zondag 26 april 2020 @ 13:40:52 #79
145146 Andyy
pi_192813343
Lospedrosa is dus een lul die ons imago verpest. Je bent echt niet beter dan al die dikke toerders die zich idioot gedragen.
  zondag 26 april 2020 @ 13:44:23 #80
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192813380
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 13:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jij leeft nog in week 15-2020.
Uhm.

quote:
Diederik Gommers zei eerder namens de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care dat de landelijke maatregelen pas versoepeld kunnen worden als er minder dan 700 coronapatiënten op de IC liggen. In dat geval is het personeel op de IC's niet langer overbelast en kunnen ook operaties van niet-covid-patiënten weer echt op gang komen.
Enig idee hoeveel IC-bedden er nu bezet worden gehouden door Corona-patiënten? 959...
pi_192813394
Ok ik ben een lul. :'(
Vakman pur sang
  zondag 26 april 2020 @ 13:46:48 #82
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192813406
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 13:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Ok ik ben een lul. :'(
Prima, ik ben het een keer met je eens.

Nu ontopic.
  Redactie Sport zondag 26 april 2020 @ 13:50:21 #83
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_192813455
Ik heb nog lekker binnen gefietst. 25 rondjes om de vulkaan en ff wat badges binnengeharkt. Straks lekker buiten genieten van de zon. 8-)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_192813628
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 13:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Je moet snel kunnen schakelen.
Snel aanpassen in tijden van crisis. Direct maatregelen nemen en je afschermen, aanpassen van werk, je ouders dwingen niet langs te komen. Enz.

Dit geldt ook andersom, als de gelegenheid daar is moet je weer snel kunnen omschakelen naar een normale wereld.
Anders ga je gewoon met zijn allen bang en angstig naar de kloten
Ik zal meteen mijn club informeren. Morgen eerste clubride. Want Lospedrosa zag dat het goed was. ^O^
pi_192813652
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 13:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Ok ik ben een lul. :'(
Dat was toch al wel duidelijk door eerdere reacties?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_192813664
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:36 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

In het Heuvelland krijg je een mooie boete als je als 3 vrienden onderweg bent. En zowel vandaag als morgen controleren ze extra veel. Zelfs met drone teams volgens de geruchten.

Gewoon solo.
tijdens mijn rondje in ieder geval genoeg politie motoren gezien.
en gisteren in ons dorp ook gezien dat een groepje van 4 renners een bon kreeg..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  zondag 26 april 2020 @ 14:09:01 #87
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192813688
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 12:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat hebben we dus ook gedaan.
Nu is het wel goed.
Vlg weken steeds met zijn 3en trainen
_O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192813690
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 12:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat hebben we dus ook gedaan.
Nu is het wel goed.
Vlg weken steeds met zijn 3en trainen
Gast :')
pi_192813737
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

_O-
Ik volg de wijze woorden van Jolke.
https://www.dumpert.nl/item/7346813_db9fe4d9
Vakman pur sang
pi_192813790
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:07 schreef gianni61 het volgende:

[..]

tijdens mijn rondje in ieder geval genoeg politie motoren gezien.
en gisteren in ons dorp ook gezien dat een groepje van 4 renners een bon kreeg..
Ik helemaal niks vandaag. Was wel maar van 09:00 tot 11:30 onderweg. En die groep van 4 heeft inderdaad een boete gekregen wegens samenscholing. :)
  zondag 26 april 2020 @ 14:18:35 #91
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192813791
Wat ook helemaal schitterend is, is dat ik nu geblockt ben door 1tje omdat ik commentaar had op het feit dat hij in groepen reed. En ondertussen elke dag 5 a 10 instastory's over afstand houden enzovoorts.

Hij vond het blijkbaar niet leuk dat ik hem daarop aansprak.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 26 april 2020 @ 14:24:14 #92
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192813838
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:18 schreef kanovinnie het volgende:
Wat ook helemaal schitterend is, is dat ik nu geblockt ben door 1tje omdat ik commentaar had op het feit dat hij in groepen reed. En ondertussen elke dag 5 a 10 instastory's over afstand houden enzovoorts.

Hij vond het blijkbaar niet leuk dat ik hem daarop aansprak.
_O- _O-
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 26 april 2020 @ 14:33:31 #93
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192813954
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:18 schreef kanovinnie het volgende:
Wat ook helemaal schitterend is, is dat ik nu geblockt ben door 1tje omdat ik commentaar had op het feit dat hij in groepen reed. En ondertussen elke dag 5 a 10 instastory's over afstand houden enzovoorts.

Hij vond het blijkbaar niet leuk dat ik hem daarop aansprak.
|:)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192814170
Vandaag zelfs mensen op werk moeten aanspreken die op ons terrein, (duidelijk herkenbaar en met grote aanhanger op de weg met studentje teksten) even op onze parkeerplaats gingen parkeren. 2 gezinnen in 2 auto, beidde 3 of 4 kids. Wilden even wandelen in naastgelegen natuurgebied maar daar was parkeerplaats afgesloten.. Pfff
En je dan raar aankijken als je ze verzoekt om weg te gaan. Verboden terrein, kwetsbare doelgroep, zorg.. Boos wordt ik ervan!

[ Bericht 1% gewijzigd door the_critic op 26-04-2020 15:16:33 ]
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192814540
Rustagggghh
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192814624
Werkte dat kut komoot weer niet maar nu denk ik wel gevonden waardoor, zal bij andere apps mogelijk ook zo zijn:

https://support.getfindst(...)TuHq8WRoC27YQAvD_BwE
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192814674
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 13:32 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat bedoel je met ‘nu is het wel goed’?

Het is nu ook niet goed. Behalve als het met huisgenoten/gezinsleden is, moet je niet gaan trainen met anderen. En natuurlijk is de kans miniem, maar met honderdduizenden (miljoenen?) die lak aan de regels hebben krijgen we die IC-bezetting nooit op het gewenste niveau.

Ik fiets ook gewoon buiten en daarmee houd ik me ook niet als een brave Hendrik aan de oproep ‘blijf thuis’, maar een soloride is naar mijn idee veel anders dan met 2 anderen gaan fietsen. :{w
Ja mag toch fietsen met afstand, als het maar alleen is. Dat zei rutte ook ga vooral wel lopen fietsen en zo dat is gezond.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192814727
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 13:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Je moet snel kunnen schakelen.
Snel aanpassen in tijden van crisis. Direct maatregelen nemen en je afschermen, aanpassen van werk, je ouders dwingen niet langs te komen. Enz.

Dit geldt ook andersom, als de gelegenheid daar is moet je weer snel kunnen omschakelen naar een normale wereld.
Anders ga je gewoon met zijn allen bang en angstig naar de kloten
Beetje kinderachtig. Je kunt toch wel even in je eentje fietsen? Ik kan ook niet wachten tot de sportschool weer open gaat. En ik ben ook geen deel van de risicogroep. Toch snap ik best dat ze nog even dicht blijven.

De bedoeling is nou juist dat iedereen een beetje extra zijn best doet om verspreiding te voorkomen. Dus je sport gewoon een tijdje in je eentje. Hoe meer mensen de regels minder nauw nemen, hoe langer dit allemaal gaat duren.

Maar ik snap we dat iedereen het zat is. Ik ook. Beetje zelfbeheersing tonen. De tokkies zijn er ook allemaal al mee gestopt. Lekker dringen bij de bouwmarkt.
Whatever...
pi_192814731
quote:
16s.gif Op zondag 26 april 2020 15:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja mag toch fietsen met afstand, als het maar alleen is. Dat zei rutte ook ga vooral wel lopen fietsen en zo dat is gezond.
Yip
Whatever...
  zondag 26 april 2020 @ 15:58:07 #100
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192814773
Ik heb ook mijn ouders gedwongen om niet langs te komen en nu heb ik meer tijd om met mijn maten te fietsen. Je moet toch snel kunnen schakelen.
pi_192814791
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 15:58 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb ook mijn ouders gedwongen om niet langs te komen en nu heb ik meer tijd om met mijn maten te fietsen. Je moet toch snel kunnen schakelen.
Mijn vrouw en kinderen mogen meefietsen, als ze me bij kunnen houden....
Whatever...
  zondag 26 april 2020 @ 16:00:11 #102
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_192814796
Ah het is hier weer genieten, mooi _O-
.
  zondag 26 april 2020 @ 16:25:13 #103
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192815075
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 13:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Je moet snel kunnen schakelen.
Snel aanpassen in tijden van crisis. Direct maatregelen nemen en je afschermen, aanpassen van werk, je ouders dwingen niet langs te komen. Enz.

Dit geldt ook andersom, als de gelegenheid daar is moet je weer snel kunnen omschakelen naar een normale wereld.
Anders ga je gewoon met zijn allen bang en angstig naar de kloten
Helemaal gelijk in man!
Die regels gelden niet voor jou, laat ze maar lullen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192815135
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 15:58 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb ook mijn ouders gedwongen om niet langs te komen en nu heb ik meer tijd om met mijn maten te fietsen. Je moet toch snel kunnen schakelen.
En met Di2 kun je nog sneller schakelen zelfs. :P
pi_192815153
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 15:53 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Beetje kinderachtig. Je kunt toch wel even in je eentje fietsen? Ik kan ook niet wachten tot de sportschool weer open gaat. En ik ben ook geen deel van de risicogroep. Toch snap ik best dat ze nog even dicht blijven.

De bedoeling is nou juist dat iedereen een beetje extra zijn best doet om verspreiding te voorkomen. Dus je sport gewoon een tijdje in je eentje. Hoe meer mensen de regels minder nauw nemen, hoe langer dit allemaal gaat duren.

Maar ik snap we dat iedereen het zat is. Ik ook. Beetje zelfbeheersing tonen. De tokkies zijn er ook allemaal al mee gestopt. Lekker dringen bij de bouwmarkt.
Vrees niet ik volg al lang trouw alle regeltjes.
Maar het is niet uit te leggen dat je wel naar decsupermarkt mag met 1,5 m afstand en afgelopen zaterdag vol met dringende oudjes. Maar met 3 man met 2 meter afstand fietsen vertraag ik de totale crisis?
Alleen voor de beeldvorming is het schijnbaar dus.
Vakman pur sang
  zondag 26 april 2020 @ 16:42:46 #106
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192815221
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 16:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vrees niet ik volg al lang trouw alle regeltjes.
Maar het is niet uit te leggen dat je wel naar decsupermarkt mag met 1,5 m afstand en afgelopen zaterdag vol met dringende oudjes. Maar met 3 man met 2 meter afstand fietsen vertraag ik de totale crisis?
Alleen voor de beeldvorming is het schijnbaar dus.
Dit is niet de tijd om je eigen regeltjes te bedenken, om de simpele reden dat je beleid maken bemoeilijkt en versoepeling van regels hiermee lastig maakt.

Het zijn ook niet hele moeilijke regels ofzo. Plus, toen je dit vanochtend vroeg kreeg je genoeg duidelijke reacties. Doe gewoon normaal.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zondag 26 april 2020 @ 17:03:53 #107
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192815406
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 16:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vrees niet ik volg al lang trouw alle regeltjes.
Maar het is niet uit te leggen dat je wel naar decsupermarkt mag met 1,5 m afstand en afgelopen zaterdag vol met dringende oudjes. Maar met 3 man met 2 meter afstand fietsen vertraag ik de totale crisis?
Alleen voor de beeldvorming is het schijnbaar dus.
2 meter is ook veel te weinig als je in beweging bent.

Maar ik snap wel dat je dat niet kan begrijpen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192815516
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 17:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

2 meter is ook veel te weinig als je in beweging bent.

Maar ik snap wel dat je dat niet kan begrijpen.
Nog niet gezegd hebben de wat de kans is dat het 3 uur lang fietsen ook idd 2meter blijft
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_192815529
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192815571
Als jullie klaar zijn met je brave kerkkoorknaapjes mentaliteit dan is het wellicht een mooi moment om naar een ander onderwerp te schakelen.
Vakman pur sang
  zondag 26 april 2020 @ 17:27:23 #111
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192815620
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Als jullie klaar zijn met je brave kerkkoorknaapjes mentaliteit dan is het wellicht een mooi moment om naar een ander onderwerp te schakelen.
Moet je snel schakelen?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zondag 26 april 2020 @ 17:34:41 #112
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192815689
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Als jullie klaar zijn met je brave kerkkoorknaapjes mentaliteit dan is het wellicht een mooi moment om naar een ander onderwerp te schakelen.
:')

Waarom post je hier eigenlijk nog?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192815715
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 17:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

:')

Waarom post je hier eigenlijk nog?
Om jullie naar een hoger denk en prestatie nivo te krijgen.
Vakman pur sang
  zondag 26 april 2020 @ 17:37:55 #114
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192815736
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 17:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Om jullie naar een hoger denk en prestatie nivo te krijgen.
Weird flex but ok
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 26 april 2020 @ 17:42:56 #115
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_192815799
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 17:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Om jullie naar een hoger denk en prestatie nivo te krijgen.
Dank hiervoor ^O^
.
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 17:43:25 #116
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_192815804
Jeetje, wat ongezellig weer hier.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zondag 26 april 2020 @ 17:54:11 #117
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192815959
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 17:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jeetje, wat ongezellig weer hier.
Wielrenners zijn dan ook asociaal ;)

Maar inderdaad, ik denk dat de meningen genoeg belicht zijn.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192816395
Van de week m'n eerste rit van > 40 km boven e-bikesnelheid gedaan _O_
pi_192816510
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:27 schreef Bugno3 het volgende:
Van de week m'n eerste rit van > 40 km boven e-bikesnelheid gedaan _O_
40km boven e-bikesnelheid, da's 67km/u. Behoorlijk gemiddelde!
pi_192816514
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:36 schreef cafca het volgende:

[..]

40km boven e-bikesnelheid, da's 67km/u. Behoorlijk gemiddelde!
HA! HAHA!

/Herbert
pi_192816525
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 17:54 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Wielrenners zijn dan ook asociaal ;)

Maar inderdaad, ik denk dat de meningen genoeg belicht zijn.
Als wielrenners zo asociaal zijn, waarom zijn er dan zoveel mensen die denken dat ze niet alleen kunnen fietsen?
  zondag 26 april 2020 @ 18:38:18 #122
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192816534
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 17:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jeetje, wat ongezellig weer hier.
Dit heb je gewoon met die toerders. Elke keer weer hetzelfde liedje.
pi_192816539
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:27 schreef Bugno3 het volgende:
Van de week m'n eerste rit van > 40 km boven e-bikesnelheid gedaan _O_
Poeh. 46 km/h gemiddeld voor 40km is best stevig. ;)
pi_192816555
Wat een geweldig welkom hier. Ik overweeg zeker te blijven en vaker te posten.
pi_192816567
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:39 schreef Bugno3 het volgende:
Wat een geweldig welkom hier. Ik overweeg zeker te blijven en vaker te posten.
Snelheid is niet belangrijk. Plezier in fietsen is. :)
pi_192816570
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:39 schreef Bugno3 het volgende:
Wat een geweldig welkom hier. Ik overweeg zeker te blijven en vaker te posten.
Welkom! En neem alles met een korreltje zout hier ;)
pi_192816572
Ok. Ik heb er onwijs van genoten.
pi_192816577
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:39 schreef Bugno3 het volgende:
Wat een geweldig welkom hier. Ik overweeg zeker te blijven en vaker te posten.
Ja zo zijn ze he. Zo word jij ook. })
Vakman pur sang
pi_192816578
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:27 schreef Bugno3 het volgende:
Van de week m'n eerste rit van > 40 km boven e-bikesnelheid gedaan _O_
Dan ga je harder dan mij ouwe dibbes. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192816585
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 18:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja zo zijn ze he. Zo wordt jij ook. })
Ik post regelmatig in WLR, dus denk dat ik snel leer.
pi_192816605
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:41 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Ik post regelmatig in WLR, dus denk dat ik snel leer.
Ja mooi.
En denk eraan met noppen is altijd beter.
Vakman pur sang
pi_192816843
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 16:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vrees niet ik volg al lang trouw alle regeltjes.
Maar het is niet uit te leggen dat je wel naar decsupermarkt mag met 1,5 m afstand en afgelopen zaterdag vol met dringende oudjes. Maar met 3 man met 2 meter afstand fietsen vertraag ik de totale crisis?
Alleen voor de beeldvorming is het schijnbaar dus.
Het gaat natuurlijk om de optelsom.

Boodschappen moeten nu eenmaal gedaan worden. En dat anderen zich niet aan de regels houden maakt het al zeker niet beter.

Maar is dat dan voor jou een reden om de regels maar opzij te schuiven? Niet handig, en zeker niet noodzakelijk.

Ik erger me ook aan de vele mensen die zich nergens aan houden. Met stomme verbazing zag ik de rijen bij de bouwmarkt toen ik er langs fietste. En in de supermarkt lijken juist ouderen zich helemaal aan geen regel gelegen te laten liggen.

Maar alsnog doe ik gewoon braaf afstand houden. Met het idee dat er uiteindelijk genoeg mensen zijn die het wel snappen. Er gaan al genoeg mensen dood hieraan.

En ja, we moeten straks weer beginnen met het gewone leven. Maar fietsen is nu niet direct iets wat essentieel is, voor jou hoogstens zo voelt.
Whatever...
  zondag 26 april 2020 @ 19:10:40 #133
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192817096
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:40 schreef Bugno3 het volgende:
Ok. Ik heb er onwijs van genoten.
Heb je fietsje aangeschaft?
pi_192817289
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:58 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk om de optelsom.

Boodschappen moeten nu eenmaal gedaan worden. En dat anderen zich niet aan de regels houden maakt het al zeker niet beter.

Maar is dat dan voor jou een reden om de regels maar opzij te schuiven? Niet handig, en zeker niet noodzakelijk.

Ik erger me ook aan de vele mensen die zich nergens aan houden. Met stomme verbazing zag ik de rijen bij de bouwmarkt toen ik er langs fietste. En in de supermarkt lijken juist ouderen zich helemaal aan geen regel gelegen te laten liggen.

Maar alsnog doe ik gewoon braaf afstand houden. Met het idee dat er uiteindelijk genoeg mensen zijn die het wel snappen. Er gaan al genoeg mensen dood hieraan.

En ja, we moeten straks weer beginnen met het gewone leven. Maar fietsen is nu niet direct iets wat essentieel is, voor jou hoogstens zo voelt.
Fietsen (bewegen, fit blijven) is zeker wel essentieel. Gelukkig kun je dat prima alleen doen.
Ik snap niet dat sommige mensen denken dat je alleen maar met twee of meer personen kunt fietsen.
pi_192817589
Nou had ik laatst gezegd dat de fietsbril de meest overschatte accesoires van allemaal is. Maar toen ik vanochtend op de Houtribdijk fietste kreeg ik karma en miste ik enorm een bril (vergeten mee te nemen). Gelukkig bleven de vliegjes op een gegeven moment
netjes op hun eigen weghelft. Mein gotti wat een hoop vliegjes.
Aldus.
pi_192817808
200km gefietst vandaag, dat is ver :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192817816
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:50 schreef La_Tramposa het volgende:
200km gefietst vandaag, dat is ver :o
Sow _O_
Vakman pur sang
pi_192817862
En nog een 10e plek op het Kopje, terwijl ik daar echt zat te klooien ipv lekker omhoog rijden. Maar zal wel zijn omdat wij hem van een gekke kant omhoog reden of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192817923
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 19:10 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Heb je fietsje aangeschaft?
Vorig jaar al :Y
  zondag 26 april 2020 @ 19:58:45 #140
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_192817940
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:50 schreef La_Tramposa het volgende:
200km gefietst vandaag, dat is ver :o
Kom meid, vertel ons meer *O*
.
pi_192818084
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:20 schreef cafca het volgende:

[..]

Fietsen (bewegen, fit blijven) is zeker wel essentieel. Gelukkig kun je dat prima alleen doen.
Ik snap niet dat sommige mensen denken dat je alleen maar met twee of meer personen kunt fietsen.
Bewegen wel, dus je kunt ook prima gaan fietsen. Maar dat hoeft niet samen :). Daar is echt geen noodzaak voor.

Het is hier met 5 graden kouder trouwens meteen een heel stuk rustiger op de weg. Lange mouwen, dat wel.
Whatever...
pi_192818095
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:54 schreef La_Tramposa het volgende:
En nog een 10e plek op het Kopje, terwijl ik daar echt zat te klooien ipv lekker omhoog rijden. Maar zal wel zijn omdat wij hem van een gekke kant omhoog reden of zo.
Welke van 648373 segmenten daar inderdaad. :P
pi_192818107
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2020 19:38 schreef Z het volgende:
Nou had ik laatst gezegd dat de fietsbril de meest overschatte accesoires van allemaal is. Maar toen ik vanochtend op de Houtribdijk fietste kreeg ik karma en miste ik enorm een bril (vergeten mee te nemen). Gelukkig bleven de vliegjes op een gegeven moment
netjes op hun eigen weghelft. Mein gotti wat een hoop vliegjes.
Welke heb je gekocht? ;)
pi_192818122
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:54 schreef La_Tramposa het volgende:
En nog een 10e plek op het Kopje, terwijl ik daar echt zat te klooien ipv lekker omhoog rijden. Maar zal wel zijn omdat wij hem van een gekke kant omhoog reden of zo.
Heb je wel netjes gewacht bij het stoplicht?
Aldus.
pi_192818154
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 20:10 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Welke heb je gekocht? ;)
Ik heb een soort vuurwerkbril van de Decathlon. Dat is voldoende(als je hem meeneemt tenminste).
Aldus.
pi_192818186
Ik heb ook 200nkm gefietst vandaag en dat ging super makkelijk. Waar moet ik heen met al deze vorm? Omstandigheden waren ook echt wel perfect vandaag.
Aldus.
pi_192818456
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 20:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Bewegen wel, dus je kunt ook prima gaan fietsen. Maar dat hoeft niet samen :). Daar is echt geen noodzaak voor.

Het is hier met 5 graden kouder trouwens meteen een heel stuk rustiger op de weg. Lange mouwen, dat wel.
vanmorgen vóór 9 uur was het ook heerlijk rustig, inderdaad. Nog wel een beetje fris.
pi_192818492
quote:
2s.gif Op zondag 26 april 2020 20:15 schreef Z het volgende:
Ik heb ook 200nkm gefietst vandaag en dat ging super makkelijk. Waar moet ik heen met al deze vorm? Omstandigheden waren ook echt wel perfect vandaag.
Gewoon heel de zomer zo doorgaan, en in de winter goed onderhouden (maar volgens mij doe jij dat wel). Dan ben je volgend voorjaar nog steeds in topvorm!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 26 april 2020 @ 20:34:55 #149
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192818541
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:50 schreef La_Tramposa het volgende:
200km gefietst vandaag, dat is ver :o
Pff :D _O_
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192818561
Vandaag rondjes om de kerken van Assendelft gemaakt, alle wegen/fietspaden ingekleurd.
Op het eind had ik het wel gehad met al het draaien en keren/de doodlopende straten.
Maargoed waar je aan begint ook afmaken.

176km en nooit verder dan 10km van huis.

Wie durft de challenge aan om zijn dorp in te kleuren ?

https://www.strava.com/activities/3357660111
pi_192818642
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 20:35 schreef ddx het volgende:
Vandaag rondjes om de kerken van Assendelft gemaakt, alle wegen/fietspaden ingekleurd.
Op het eind had ik het wel gehad met al het draaien en keren/de doodlopende straten.
Maargoed waar je aan begint ook afmaken.

176km en nooit verder dan 10km van huis.

Wie durft de challenge aan om zijn dorp in te kleuren ?

https://www.strava.com/activities/3357660111
Pfff bizar..
Op gevoel gedaan of vantevoren helemaal uitgetekend?
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 26 april 2020 @ 20:43:14 #152
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_192818716
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 20:35 schreef ddx het volgende:
Vandaag rondjes om de kerken van Assendelft gemaakt, alle wegen/fietspaden ingekleurd.
Op het eind had ik het wel gehad met al het draaien en keren/de doodlopende straten.
Maargoed waar je aan begint ook afmaken.

176km en nooit verder dan 10km van huis.

Wie durft de challenge aan om zijn dorp in te kleuren ?

https://www.strava.com/activities/3357660111
Beetje gejat natuurlijk, twee weken geleden deed een rennert hier enigszins in buurt dit al
.
pi_192818850
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 20:39 schreef the_critic het volgende:

[..]

Pfff bizar..
Op gevoel gedaan of vantevoren helemaal uitgetekend?
Hoofdlijnen uitgetekend en daarna wijken op basis van rond rijden/kijken op garmin of alles blauw gekleurd werd.

quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 20:43 schreef Yankee het volgende:

[..]

Beetje gejat natuurlijk, twee weken geleden deed een rennert hier enigszins in buurt dit al
Absoluut geinspireerd door idd, ik zag hem paar weken geleden langskomen bij iemand die ik volg op instagram.
En Kristof Allegaert had het in 2018 al eens gedaan in zijn woonplaats.
pi_192818943
Dan moet je je wel ontzettend vervelen lijkt me. :D
Vakman pur sang
  zondag 26 april 2020 @ 20:53:29 #155
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_192818965
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 20:48 schreef ddx het volgende:

[..]

Hoofdlijnen uitgetekend en daarna wijken op basis van rond rijden/kijken op garmin of alles blauw gekleurd werd.
[..]

Absoluut geinspireerd door idd, ik zag hem paar weken geleden langskomen bij iemand die ik volg op instagram.
En Kristof Allegaert had het in 2018 al eens gedaan in zijn woonplaats.
Desalniettemin bijzondere prestatie ^O^ Ik denk niet dat ik dit binnenkort ga doen
.
  zondag 26 april 2020 @ 20:55:58 #156
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192819026
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2020 20:53 schreef Yankee het volgende:

[..]

Desalniettemin bijzondere prestatie ^O^ Ik denk niet dat ik dit binnenkort ga doen
Echt verschrikkelijk al die drempels, geparkeerde auto's en slechte klinkers :D Dat je daar zin in hebt. Ik heb zelfs mijn eigen stad amper ingekleurd als ik naar al mijn Strava's kijk. :D
  zondag 26 april 2020 @ 20:57:16 #157
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_192819050
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 20:55 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Echt verschrikkelijk al die drempels, geparkeerde auto's en slechte klinkers :D
Ik vraag mij vooral af op hoeveel km ik met een dergelijke actie zou komen
.
pi_192819524
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 20:35 schreef ddx het volgende:
Vandaag rondjes om de kerken van Assendelft gemaakt, alle wegen/fietspaden ingekleurd.
Op het eind had ik het wel gehad met al het draaien en keren/de doodlopende straten.
Maargoed waar je aan begint ook afmaken.

176km en nooit verder dan 10km van huis.

Wie durft de challenge aan om zijn dorp in te kleuren ?

https://www.strava.com/activities/3357660111
Leuk idee! ^O^

Ik zie er vooral tegenop om de route uit te tekenen. Hoe lang ben je daar mee bezig geweest?
pi_192819556
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:15 schreef cafca het volgende:

[..]

Leuk idee! ^O^

Ik zie er vooral tegenop om de route uit te tekenen. Hoe lang ben je daar mee bezig geweest?
5 minuten, hoofdlijnen getekend en onderweg de wijken in en opvullen.
een volledige route maken is erg lastig vermoed ik en gaat je idd heel veel tijd kosten.
  zondag 26 april 2020 @ 21:23:01 #160
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_192819713
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 20:35 schreef ddx het volgende:
Vandaag rondjes om de kerken van Assendelft gemaakt, alle wegen/fietspaden ingekleurd.
Op het eind had ik het wel gehad met al het draaien en keren/de doodlopende straten.
Maargoed waar je aan begint ook afmaken.

176km en nooit verder dan 10km van huis.

Wie durft de challenge aan om zijn dorp in te kleuren ?

https://www.strava.com/activities/3357660111
Ik heb laatst wel een tocht van 100 km door de gemeente getekend zonder weg meer dan één keer te rijden en ook niet de andere kant op, ik moet het nog wel gaan rijden.
sig verwijderd door FA
pi_192819740
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 20:55 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Echt verschrikkelijk al die drempels, geparkeerde auto's en slechte klinkers :D Dat je daar zin in hebt. Ik heb zelfs mijn eigen stad amper ingekleurd als ik naar al mijn Strava's kijk. :D
Even gekeken, ik heb zelfs mijn eigen wijk nauwelijks ingekleurd

pi_192820022
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:36 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

In het Heuvelland krijg je een mooie boete als je als 3 vrienden onderweg bent. En zowel vandaag als morgen controleren ze extra veel. Zelfs met drone teams volgens de geruchten.

Gewoon solo.
Zo'n ongelofelijke onzin. Symbool politiek. Echt. Uiteindelijk maar met één iemand gegaan.
Love is in the air!
pi_192820157
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:38 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Zo'n ongelofelijke onzin. Symbool politiek. Echt. Uiteindelijk maar met één iemand gegaan.
Waarom niet gewoon alleen?
pi_192820310
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:45 schreef cafca het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon alleen?
Waarom wel? Zo'n ontzettende onzin. Of ben je ook zo'n angsthaas van 'oeh je kan Corona krijgen'

Met 2 was ook vandaag prima te doen. Echt prima.
Love is in the air!
  zondag 26 april 2020 @ 21:52:25 #165
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192820316
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 20:35 schreef ddx het volgende:
Vandaag rondjes om de kerken van Assendelft gemaakt, alle wegen/fietspaden ingekleurd.
Op het eind had ik het wel gehad met al het draaien en keren/de doodlopende straten.
Maargoed waar je aan begint ook afmaken.

176km en nooit verder dan 10km van huis.

Wie durft de challenge aan om zijn dorp in te kleuren ?

https://www.strava.com/activities/3357660111
Wat zijn precies de regels? Alleen de bebouwede kom, of ook alle andere wegen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192820344
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:52 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Waarom wel? Zo'n ontzettende onzin. Of ben je ook zo'n angsthaas van 'oeh je kan Corona krijgen'

Met 2 was ook vandaag prima te doen. Echt prima.
Met 20 ook. Toch?

Echt symbool politiek om te schoppen tegen de regels. Zonder deze regels was er voor jouw geen plekje meer mocht je een ongelukje krijgen met je fiets. Dan zou het zomaar kunnen zijn dat je niet geopereerd kan worden en zomaar voor de rest van je leven invalide kunt blijven. Maar gelukkig kon jij dan wel lekker met vrienden fietsen.
pi_192820422
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat zijn precies de regels? Alleen de bebouwede kom, of ook alle andere wegen?
Ik ben gewoon tot de dorpsgrens gegaan, dus ook buiten idd.
Volgens mij valt jouw dorp wel mee kwa km's ;)
pi_192820437
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:52 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Waarom wel? Zo'n ontzettende onzin. Of ben je ook zo'n angsthaas van 'oeh je kan Corona krijgen'

Met 2 was ook vandaag prima te doen. Echt prima.
Nee, maar ik ben ook niet bang om alleen te fietsen.
  zondag 26 april 2020 @ 22:09:36 #169
130803 Gripper
Get a grip
pi_192820669
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:52 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Waarom wel? Zo'n ontzettende onzin. Of ben je ook zo'n angsthaas van 'oeh je kan Corona krijgen'

Met 2 was ook vandaag prima te doen. Echt prima.

Dat is feitelijk ook wel wat mij steeds meer gaat tegenstaan aan de Corona-crisis: het vooruitzicht dat je nog maanden, misschien wel een jaar, alles angstvallig moet doen, overal omzichtig mee moet zijn, je schuldig zou moeten voelen als je met mensen iets samen doet ipv alleen, of je huis uit gaat voor alles wat niet-noodzakelijk is.

Ik wil niet in angst leven (doe ik ook niet: als je t krijgt, dan krijg je het) en begin ook wel aan mezelf te merken dat het volgzame van de eerste 1,5 maand er al af begint te gaan. En ik rek de grenzen en mn aanvankelijke voornemen van "dit gaat me best lukken, een maandje sociale isolatie" ook al aardig op vrees ik.

Daar is niks rebellerends aan of burgerlijke ongehoorzaamheid, maar gewoon de drang naar een normaal leven zoals het was.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_192821027
Hear hear, hoor allemaal relativerende geluiden. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Lospedrosa op 26-04-2020 22:31:26 ]
Vakman pur sang
  zondag 26 april 2020 @ 22:32:55 #171
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_192821162
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:09 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dat is feitelijk ook wel wat mij steeds meer gaat tegenstaan aan de Corona-crisis: het vooruitzicht dat je nog maanden, misschien wel een jaar, alles angstvallig moet doen, overal omzichtig mee moet zijn, je schuldig zou moeten voelen als je met mensen iets samen doet ipv alleen, of je huis uit gaat voor alles wat niet-noodzakelijk is.

Ik wil niet in angst leven (doe ik ook niet: als je t krijgt, dan krijg je het) en begin ook wel aan mezelf te merken dat het volgzame van de eerste 1,5 maand er al af begint te gaan. En ik rek de grenzen en mn aanvankelijke voornemen van "dit gaat me best lukken, een maandje sociale isolatie" ook al aardig op vrees ik.

Daar is niks rebellerends aan of burgerlijke ongehoorzaamheid, maar gewoon de drang naar een normaal leven zoals het was.
Bij een intelligente lockdown zou je volgens mij niet in angst hoeven leven, het probleem is alleen “intelligent” en lockdown...dat vraagt iets dat onmogelijk is voor de massa
.
pi_192821227
En toch. De geldende noodverordening schaart 3 personen of meer onder samenscholing. Het heeft dus geen reet met angst te maken, maar met naleven van de geldende regels. Of je het er nu mee eens bent of niet.

Als we het massaal gaan negeren, dan kan het zomaar gebeuren dat er wel een totale lockdown komt, en dan hebben we dat aan de mensen te danken die zich niet aan de regels willen houden. Eens kijken hoe blij dat jullie dan zijn.

En verder, als je je niet aan deze regels houd, waarom dan wel aan verkeersregels houden bijvoorbeeld?
pi_192821287
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:32 schreef Yankee het volgende:

[..]

Bij een intelligente lockdown zou je volgens mij niet in angst hoeven leven, het probleem is alleen “intelligent” en lockdown...dat vraagt iets dat onmogelijk is voor de massa
Aanpassingsvermogen, da's vooral heel lastig voor veel mensen. "Ik ga altijd met mijn maten fietsen, dus dat moet nu ook!"
pi_192821797
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:52 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Waarom wel? Zo'n ontzettende onzin. Of ben je ook zo'n angsthaas van 'oeh je kan Corona krijgen'

Met 2 was ook vandaag prima te doen. Echt prima.
Zeker bang voor. Niet voor mezelf (ik overleef het wel, m'n kids een partner ook) maar wel voor m'n omgeving.
Op de dag voordat je ziekteverschijnselen krijgt ben je al besmettelijk.
Ik werk in de zorg, met kinderen/jongeren met beperking. Geen mondkapje of brillen.. Trekken die kids niet. Geen 1,5mt afstand, dat kan niet in de zorg..
Als ik besmettelijk ben, maar nog niet ziek.. En op m'n werk een jongen ziek maak (1 is erg kwetsbaar).. Kans dat ie het dan niet overleefd. Wil ik niet op m'n geweten hebben.
Jij kunt ook je buurvrouw, je ouders, je vriend besmetten en die op z'n beurt weer zwakke ouderen of een partner met suikerziekte of kanker.
Maar fijn dat jij je rondjes hebt gefietst met je maatjes!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192821905
Het gaat niet om de 'normale/gezonde' Nederlander.. Het gaat om de grote besmettelijkheid en het risico voor mensen met longziekte, obesitas, ouderdom, ander onderliggend lijden. Jij hersteld wel, maar ondertussen gaat je buurman de ic op aan de beademing waarna je een jaar moet revalideren, of misschien niet eens overleefd..
Ff verder kijken dan ikke ikke..
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 26 april 2020 @ 23:34:10 #176
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192822339
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:09 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dat is feitelijk ook wel wat mij steeds meer gaat tegenstaan aan de Corona-crisis: het vooruitzicht dat je nog maanden, misschien wel een jaar, alles angstvallig moet doen, overal omzichtig mee moet zijn, je schuldig zou moeten voelen als je met mensen iets samen doet ipv alleen, of je huis uit gaat voor alles wat niet-noodzakelijk is.

Ik wil niet in angst leven (doe ik ook niet: als je t krijgt, dan krijg je het) en begin ook wel aan mezelf te merken dat het volgzame van de eerste 1,5 maand er al af begint te gaan. En ik rek de grenzen en mn aanvankelijke voornemen van "dit gaat me best lukken, een maandje sociale isolatie" ook al aardig op vrees ik.

Daar is niks rebellerends aan of burgerlijke ongehoorzaamheid, maar gewoon de drang naar een normaal leven zoals het was.
Je hoeft ook helemaal niet in angst te leven. Sterker nog, het leven gaat nog redelijk normaal door vind ik. Al is dat thuiswerken ondertussen niet leuk meer en zou ik graag even op kraamvisitie gaan bij vrienden die net een babytje hebben. Maar als ik kijk hoe het in Italie en Spanje gaat qua lockdown mogen we in handjes knijpen.

Of als je naar de VS kijkt, hoe slecht het daar gaat.

Dan vind ik het toch maar een klein offer om een beetje afstand te houden en even niet met vrienden/familie zijn.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 27 april 2020 @ 00:29:42 #177
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192823046
Hier ook nergens bang voor, maar dat doet er ook niet toe. Wees blij dat je nog lekker met je fietsje weg kan. Natuurlijk is het kut, daar ga je niks aan doen.

Fiets even alleen, of als je dat echt niet trekt met een vriend die ook kriegel wordt, op voldoende afstand.

Niemand hier is speciaal genoeg om boven deze vrij simpele regels te staan.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 27 april 2020 @ 07:09:35 #178
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192823947
Ik hoef niet te toeren met anderen want dat deed ik normaal ook nooit. Ik heb wel zin om weer eens te koersen op de club maar dat gaat voorlopig ook niet. Ter compensatie ben ik nu bezig op de club om daar wat zaken aan te gaan pakken. een kleine make over.
pi_192824318
Ik ben ook niet bang, maar vind het wel belangrijk om mezelf aan de regels te houden. Mijn vriendin behandelt COVID patienten en ziet de impact ervan elke dag. Ook op gezonde mensen die niet direct in een risicogroep zitten.

Maargoed, al significant aantal collegas van haar ziek of ziek geweest, dus wij gaan er vanuit dat we het allemaal krijgen en hopen dat impact meevalt. Fiets nu dus regelmatig, maar niet te instensief en te lang.

Tegelijkertijd willen we er niet verantwoordelijk voor zijn dat andere door ons ziek worden, dus regels volgen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_192825157
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:11 schreef the_critic het volgende:
Het gaat niet om de 'normale/gezonde' Nederlander.. Het gaat om de grote besmettelijkheid en het risico voor mensen met longziekte, obesitas, ouderdom, ander onderliggend lijden. Jij hersteld wel, maar ondertussen gaat je buurman de ic op aan de beademing waarna je een jaar moet revalideren, of misschien niet eens overleefd..
Ff verder kijken dan ikke ikke..
Ja en ondertussen de hele economie naar de klote. Mensen die depressief worden, kinderen die thuis misbruikt worden, huiselijk geweld, ondernemers die niks meer kunnen.

Kijk even verder dan alleen die kwetsbare groep. Die zou je moeten isoleren.
Love is in the air!
  maandag 27 april 2020 @ 10:02:43 #181
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192825284
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:55 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ja en ondertussen de hele economie naar de klote. Mensen die depressief worden, kinderen die thuis misbruikt worden, huiselijk geweld, ondernemers die niks meer kunnen.

Kijk even verder dan alleen die kwetsbare groep. Die zou je moeten isoleren.
Ik ben met je eens dat je ook naar dat aspect moet kijken. Alleen het feit dat mensen dus wel gewoon buiten mogen komen en er nog genoeg opties zijn om te bewegen en dingen te ondernemen, scheelt al veel. Het is ook niet officieel verboden met vrienden af te spreken natuurlijk. Dus feitelijk zit je alleen met ondernemers die hun bedrijf naar de kloten zien gaan en werknemers die nu geen werk meer hebben. Ik weet ook niet wat je daarmee zou moeten doen. Of wil je zoals Las Vegas alles maar gewoon weer open gooien?
  maandag 27 april 2020 @ 10:14:26 #182
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192825478
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:55 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ja en ondertussen de hele economie naar de klote. Mensen die depressief worden, kinderen die thuis misbruikt worden, huiselijk geweld, ondernemers die niks meer kunnen.

Kijk even verder dan alleen die kwetsbare groep. Die zou je moeten isoleren.
Volgens mij vergeet je even wat de impact op de zorg en de IC is van Corona. Als je de kwetsbare groep isoleert heb je misschien nog steeds 12-13? miljoen ‘gezonde’ Nederlanders die besmet kunnen raken. Als we het virus wat vrijer laten krijgen we een extreme toename van opnames, mogelijk boven de zorgcapaciteit. Want ja, ook mensen <60 kunnen op de IC terecht komen.
pi_192825525
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:55 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ja en ondertussen de hele economie naar de klote. Mensen die depressief worden, kinderen die thuis misbruikt worden, huiselijk geweld, ondernemers die niks meer kunnen.

En wat gaat het de economie helpen als jij met je maatjes kunt fietsen :?
pi_192827432
Lekker rondjes om de kerk gemaakt. De challenge van ddx zal hier niet helemaal lekker uitpakken met allemaal die kleine dorpjes. Dus daarom maar een variant die ik al een tijdje in mijn hoofd had zitten. :)

https://www.relive.cc/view/vrqod4rPYyv
pi_192827865
Heeft iemand weleens de lagers vervangen van dtswiss 240s met steekas?
Die ratched moer voor het lager zit moervast.
Is wel gewoon rechts draad toch?
Vakman pur sang
pi_192827901
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Volgens mij vergeet je even wat de impact op de zorg en de IC is van Corona. Als je de kwetsbare groep isoleert heb je misschien nog steeds 12-13? miljoen ‘gezonde’ Nederlanders die besmet kunnen raken. Als we het virus wat vrijer laten krijgen we een extreme toename van opnames, mogelijk boven de zorgcapaciteit. Want ja, ook mensen <60 kunnen op de IC terecht komen.
Vergeet revalidatie niet. Normaal is 1 dag IC 1 maand revalideren. Ik wil niet weten wat de impact is van 2/3 weken IC gemiddeld. Zowel voor de mensen, zorg als economie.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 27 april 2020 @ 13:53:27 #187
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192828283
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
Lekker rondjes om de kerk gemaakt. De challenge van ddx zal hier niet helemaal lekker uitpakken met allemaal die kleine dorpjes. Dus daarom maar een variant die ik al een tijdje in mijn hoofd had zitten. :)

https://www.relive.cc/view/vrqod4rPYyv
Kan je dit zo maken met je Strava? Ziet er episch uit. Sowieso mooi fietsen daar natuurlijk. Je hebt nu toch niet per de kleinste rondjes gedaan toch?
pi_192828313
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:17 schreef cafca het volgende:

[..]

En wat gaat het de economie helpen als jij met je maatjes kunt fietsen :?
Het gaat om de algemene beeldvorming. Angst, pure angst.

Gewoon evenementen verbieden en verder gewoon open. Fietsen hetzelfde.
Love is in the air!
  maandag 27 april 2020 @ 13:56:46 #189
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192828339
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 13:55 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Het gaat om de algemene beeldvorming. Angst, pure angst.

Gewoon evenementen verbieden en verder gewoon open. Fietsen hetzelfde.
Waar passeer je dit op?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 27 april 2020 @ 13:59:44 #190
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192828388
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 13:55 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Het gaat om de algemene beeldvorming. Angst, pure angst.

Gewoon evenementen verbieden en verder gewoon open. Fietsen hetzelfde.
Volgens mij is het gebaseerd op realisme. Zonder regels liep het gruwelijk uit de hand, dat zag jij toch ook wel. Logisch dat ze eerst meer goed nieuws willen voordat er van alles weer teruggedraaid gaat worden. Dat kinderen weer naar school mogen is zo'n eerste stap al.
pi_192828490
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 13:55 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Het gaat om de algemene beeldvorming. Angst, pure angst.

Gewoon evenementen verbieden en verder gewoon open. Fietsen hetzelfde.
Je hebt helemaal gelijk. Al die geleerden, academici, medici etc.. weten echt niets man..Pfff
En allemaal de schuld van 5G..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192828509
Die massagraven in New York, de lijken op straat in zuid Amerika.. Fake news.. Enkel om de mensen bang te maken en houden
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192828544
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 13:53 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Kan je dit zo maken met je Strava? Ziet er episch uit. Sowieso mooi fietsen daar natuurlijk. Je hebt nu toch niet per de kleinste rondjes gedaan toch?
De video is met Relive gemaakt. De route zelf via strava. :)
Veel kleinere dan deze rondjes is bijna niet mogelijk via verharde wegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RealBizkit666 op 27-04-2020 14:21:24 ]
  maandag 27 april 2020 @ 14:11:51 #194
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192828549
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:08 schreef the_critic het volgende:
Die massagraven in New York, de lijken op straat in zuid Amerika.. Fake news.. Enkel om de mensen bang te maken en houden
Al zullen regeringen het vast ook gebruiken om er strategisch wat besluiten door heen te drukken. Alleen is dat meer gevolg dan oorzaak. Bijvoorbeeld China is wel lekker bezig met Hong Kong ;(
pi_192828560
Laat maar zitten. Heeft toch geen zin...
  maandag 27 april 2020 @ 14:14:34 #196
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192828581
quote:
"Mijn vriendin zei: ‘Weet je dat de meest gedragen outfit op de Wallen een wielerpakje is? Het is natuurlijk hét perfecte alibi.’
‘Ja ja, heel grappig’, reageerde ik. Maar even bracht ze me wel aan het twijfelen. Een man die elke zaterdag en zondag, en doordeweeks ook nog twee keer uit fietsen is – heeft die niet eigenlijk heel andere plannen? Dat is niet zo, maar soms voel ik me meer single dan getrouwd, als ik weer eens alleen op een verjaardag zit met de kinderen. Of de derde Netflix-serie van die week uit binge, en me afvraag of ik de voordeur op het nachtslot moet draaien of maar gewoon moet afwachten wanneer Jeroen thuiskomt, na een toerrit met zijn wielergroepje
pi_192828717
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 13:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Heeft iemand weleens de lagers vervangen van dtswiss 240s met steekas?
Die ratched moer voor het lager zit moervast.
Is wel gewoon rechts draad toch?
Ok is al gefixt. De ratchet tool in de bankschroef en dan het wiel met kracht linksom draaien (waarbij de hele werkbank meekwam). Zo is ie losgekomen. Zo wat kan dat vastzitten zeg.
Lagers besteld. En gaan met die banaan.
Vakman pur sang
  maandag 27 april 2020 @ 14:38:51 #198
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192828843
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
Laat maar zitten. Heeft toch geen zin...
Wat dan? :D
  maandag 27 april 2020 @ 14:39:51 #199
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192828866
Zo 22x22 inmiddels :)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192828974
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:39 schreef Fretwork het volgende:
Zo 22x22 inmiddels :)
Ik moet nog één stukje het bos in om 21x21 te halen, en dan nog een ritje door Eindhoven voor 23x23. daarna ff verder kijken. :)
  maandag 27 april 2020 @ 14:50:14 #201
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_192828981
Iemand al zo’n 4iiii linker crank gemonteerd? Zo ja, hoe bevalt dat?
.
  maandag 27 april 2020 @ 15:00:37 #202
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_192829083
Fiets al een tijdje met de 4iiii op mijn crossfiets. Veel wisselingen qua intensiteit dus: merk weinig verschil met andere powermeters, maar heb geen directe vergelijking. Batterij wel wat snel leeg.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_192829544
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 13:59 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Volgens mij is het gebaseerd op realisme. Zonder regels liep het gruwelijk uit de hand, dat zag jij toch ook wel. Logisch dat ze eerst meer goed nieuws willen voordat er van alles weer teruggedraaid gaat worden. Dat kinderen weer naar school mogen is zo'n eerste stap al.
Het kan bijna niet anders of Landgeld is aan het trollen. En zo niet, dan loopt hij met zijn eigen domheid te koop.

De economische crisis is wereldwijd en onomkeerbaar. Of denk je echt dat met het versoepelen van de maatregelen de economie weer als vanouds zal draaien terwijl de IC's weer overbelast zullen raken en duizenden mensen doodgaan omdat ze niet geholpen kunnen worden en de rest van de wereld in een recessie zit? Het is niet eens alleen dat in de sectoren die hard geraakt worden werkloosheid zal ontstaan, maar alles is veranderd. Alleen al de omslag van "we zijn onsterfelijk en het geld klotst tegen de plinten" naar het nieuwe besef van onze kwetsbaarheid zorgt ervoor dat het aantal vacatures afneemt, investeringen worden afgeblazen/uitgesteld, consumenten minder uitgeven, er minder gereisd zal worden etc etc. Als je denkt dat we dat nog kunnen voorkomen door gewoon een paar maatregelen te versoepelen, dan ben je net een klein zeurend kind wiens snoep is afgepakt. Nederlanders zijn eigenlijk behoorlijk vervelende mensen, want er mag hier nog heel veel. Naar een festival gaan of een rondje fietsen met een groep ipv alleen is echt geen eerste levensbehoefte.
pi_192829860
quote:
10s.gif Op maandag 27 april 2020 14:14 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Heb nog nooit m'n vriendin met de kids naar een verjaardag laten gaan en zelf een stukje gaan fietsen.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192829921
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
Laat maar zitten. Heeft toch geen zin...
True.. Pfff ik laat het inderdaad ook maar.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192829926
Niet veel zelfsleutelaars hier denk ik. :{

Moet lagers hebben voor 240s.
Nu is dat ene lagertje los 40 euries.
Je hebt ook betere aftermarket toch?

[ Bericht 30% gewijzigd door Lospedrosa op 27-04-2020 16:28:23 ]
Vakman pur sang
  maandag 27 april 2020 @ 16:52:34 #207
117107 MarcoD
.........
pi_192830297
Lager eruit tikken en erop kijken, de maat staat er waarschijnlijk op.

maar even dt swiss 240s + lager googlen en je weet ook welke je nodig hebt. Gewoon skf of vergelijkbaar erin.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_192830301
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 16:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Niet veel zelfsleutelaars hier denk ik. :{

Moet lagers hebben voor 240s.
Nu is dat ene lagertje los 40 euries.
Je hebt ook betere aftermarket toch?
Volgens mij hebben alle lagers een maat. Die maat kun je zeker weten ook wel van niet DT swiss krijgen. De ene keer dat ik nieuwe lagers in mijn Tune naaf heb gezet, waren dat ook niet de Tune lagers.

[ Bericht 1% gewijzigd door RealBizkit666 op 27-04-2020 16:58:38 ]
  maandag 27 april 2020 @ 17:02:32 #209
117107 MarcoD
.........
pi_192830418
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:07 schreef the_critic het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Al die geleerden, academici, medici etc.. weten echt niets man..Pfff
En allemaal de schuld van 5G..
Je vergeet de wielrenners,..
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_192830424
Lang leve de schuifmaat anders..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192830699
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 16:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Niet veel zelfsleutelaars hier denk ik. :{

Moet lagers hebben voor 240s.
Nu is dat ene lagertje los 40 euries.
Je hebt ook betere aftermarket toch?
De specs van lagers staan op de lagers. Je kan meestal prima goedkope lagers vinden als je er op googled.

Deze knakker heeft wel leuke tips voor alternatieven van dure lagerpersen.

Aldus.
pi_192830740
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:50 schreef Yankee het volgende:
Iemand al zo’n 4iiii linker crank gemonteerd? Zo ja, hoe bevalt dat?
Gisteren gedaan, denk binnen het kwartier gefixt. Daarna firmware geüpdate en gekalibreerd. Stelt weinig voor gelukkig.
Daarna even 5km getest, en hij deed het :D
Nu nog even bepalen welke data velden ik in beeld wil hebben.
Wat hebben jullie?
  maandag 27 april 2020 @ 17:35:11 #213
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_192830799
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 17:28 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Gisteren gedaan, denk binnen het kwartier gefixt. Daarna firmware geüpdate en gekalibreerd. Stelt weinig voor gelukkig.
Daarna even 5km getest, en hij deed het :D
Nu nog even bepalen welke data velden ik in beeld wil hebben.
Wat hebben jullie?
Ah dat klinkt goed, zit er aan te denken ook eentje aan te schaffen. Lijkt mij wel een mooie extra, beetje getalletjes analyseren enzo :7
.
pi_192830894
Moet zeggen dat ik in het begin ook netjes solo fietste maar tegenwoordig toch wel weer met anderen. Wel altijd maar met 1 iemand anders tegelijk..
pi_192830912
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 17:28 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Gisteren gedaan, denk binnen het kwartier gefixt. Daarna firmware geüpdate en gekalibreerd. Stelt weinig voor gelukkig.
Daarna even 5km getest, en hij deed het :D
Nu nog even bepalen welke data velden ik in beeld wil hebben.
Wat hebben jullie?
3s alleen. Andere velden heb ik op secundaire pagina's staan. :)

En kalibreren moet je regelmatig he. ;)
pi_192830916
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 16:53 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Volgens mij hebben alle lagers een maat. Die maat kun je zeker weten ook wel van niet DT swiss krijgen. De ene keer dat ik nieuwe lagers in mijn Tune naaf heb gezet, waren dat ook niet de Tune lagers.
Zekers heb ik een schuifmaat.
Heb ook de maat.
Maar geen standaard maat.
Zocht meer een goed adresje.
Dirksen wielersport heeft lagers van enduro. Is dat wat?
Vakman pur sang
  maandag 27 april 2020 @ 17:47:35 #217
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192830922
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 17:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Zekers heb ik een schuifmaat.
Heb ook de maat.
Maar geen standaard maat.
Zocht meer een goed adresje.
Dirksen wielersport heeft lagers van enduro. Is dat wat?
Het zou echt heel slim zijn van je als je de maat hier post.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192830966
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 17:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Het zou echt heel slim zijn van je als je de maat hier post.
Ja ff noteboekje zoeken
Vakman pur sang
pi_192831022
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 17:35 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ah dat klinkt goed, zit er aan te denken ook eentje aan te schaffen. Lijkt mij wel een mooie extra, beetje getalletjes analyseren enzo :7
Voor die scherpe actie van futurumshop ben je alleen net een dag te laat.
Nu is hij weer 250 euro, maar je kan nog steeds die extra 25 euro korting krijgen via die strava challenge.

Ben zelf ook benieuwd naar al die data. Vond het met Zwift ook al leuk om na die tijd op Zwifpower van alles terug te kijken :)
pi_192831042
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 17:46 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

3s alleen. Andere velden heb ik op secundaire pagina's staan. :)

En kalibreren moet je regelmatig he. ;)
Heb op de kaart pagina ook de 3sec staan. Rest qua gemiddelde wattages, %FTP ook op een aparte pagina.

Om de hoeveel keer moet je kalibreren? Om de x aantal ritten?
  maandag 27 april 2020 @ 18:00:40 #221
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_192831101
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 17:55 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Voor die scherpe actie van futurumshop ben je alleen net een dag te laat.
Nu is hij weer 250 euro, maar je kan nog steeds die extra 25 euro korting krijgen via die strava challenge.

Ben zelf ook benieuwd naar al die data. Vond het met Zwift ook al leuk om na die tijd op Zwifpower van alles terug te kijken :)
Zag ik, maar ben van plan de ultegra versie te bestellen. Die is ook prima geprijsd
.
pi_192831493
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 17:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Het zou echt heel slim zijn van je als je de maat hier post.
27x15x7 mm

Die ander is gewoon een 6802rs
Vakman pur sang
pi_192831558
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 17:57 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Heb op de kaart pagina ook de 3sec staan. Rest qua gemiddelde wattages, %FTP ook op een aparte pagina.

Om de hoeveel keer moet je kalibreren? Om de x aantal ritten?
Ik doe het elke rit. Als de PM uit staat kan die zich niet zelf kalibreren. Een klein beetje luchtdrukverschil waar geen rekening mee gehouden word en je krijgt mindere goede resultaten terug. Ik weet niet hoeveel het scheelt, maar ik heb er nu gewoon al een standaard dingetje van gemaakt voordat ik weg rijd. Kost 10 seconden om te doen.
pi_192831675
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 18:28 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik doe het elke rit. Als de PM uit staat kan die zich niet zelf kalibreren. Een klein beetje luchtdrukverschil waar geen rekening mee gehouden word en je krijgt mindere goede resultaten terug. Ik weet niet hoeveel het scheelt, maar ik heb er nu gewoon al een standaard dingetje van gemaakt voordat ik weg rijd. Kost 10 seconden om te doen.
Moet eigenlijk na 10 minuten zover ik weet. (Ivm temperatuursverschillen van je schuur/garage etc en buiten. Niet voor je pm zelf maar de crank) maar ik hoor het graag, als anderen het beter weten.. :-)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192831791
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 18:36 schreef the_critic het volgende:

[..]

Moet eigenlijk na 10 minuten zover ik weet. (Ivm temperatuursverschillen van je schuur/garage etc en buiten. Niet voor je pm zelf maar de crank) maar ik hoor het graag, als anderen het beter weten.. :-)
Die van mij hoeft niet eerst naar buiten. Door ATC hoef ik hem alleen maar na het wakker worden te kalibreren, of dat nu binnen of buiten is. De beginstand is het belangrijkste bij die van mij. :)

Geen idee of die 4iiii dat heeft...
pi_192831823
Mijn powertap kalibreert zelf elke keer dat ie "wakker" wordt. Dacht ik. :P
Vakman pur sang
pi_192831843
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 18:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Mijn powertap kalibreert zelf elke keer dat ie "wakker" wordt. Dacht ik. :P
Ik heb je de vorige keer al het linkje gestuurd dat dit niet zo was.
pi_192831860
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 18:51 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb je de vorige keer al het linkje gestuurd dat dit niet zo was.
Oh :'(
Vakman pur sang
pi_192831886
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Oh :'(
quote:
PowerTap G3 Hub Zero-Offset Steps
When:

Before every ride.

Steps:

Spin the cranks backwards a few times to wake up the hub
On your bicycle computer or PowerTap Mobile app, navigate to the calibration page and select Calibrate
You should receive a message saying “Calibration Successful”
Note that the G3 Hub will self auto-zero while coasting – which will help keep it calibrated at all times
pi_192831944
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 18:56 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]


[..]

quote:
Note that the G3 Hub will self auto-zero while coasting – which will help keep it calibrated at all times
Vertaling:
Elke keer aj de bene stilhoald zal oe dat keske int wiel automatisch ut nulpunt opzeukn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lospedrosa op 27-04-2020 19:13:46 ]
Vakman pur sang
pi_192832250
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 19:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]


[..]

Vertaling:
Elke keer aj de bene stilhoald zal oe dat keske int wiel automatisch ut nulpunt opzeukn.
PowerTap G3 Hub Zero-Offset Steps
When:

Before every ride.

Verder moet je doen wat je zelf wilt uiteraard. ^O^
pi_192832282
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:24 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

PowerTap G3 Hub Zero-Offset Steps
When:

Before every ride.

Verder moet je doen wat je zelf wilt uiteraard. ^O^
Ja tuurlijk kan dat.
Of na 100 meter fietsen een 30 sec de benen stilhouden
Maar als je persee de eerste 100m een correct vermogen wilt hebben moet je eerst de app opstarten of op je Garmin prutsen.
Idd wat je wilt.
Vakman pur sang
pi_192832420
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja tuurlijk kan dat.
Of na 100 meter fietsen een 30 sec de benen stilhouden
Maar als je persee de eerste 100m een correct vermogen wilt hebben moet je eerst de app opstarten of op je Garmin prutsen.
Idd wat je wilt.
Je moet dat ding kalibreren zodat hij zich kan auto setten tijdens het rijden. Dit noemen ze 'setting slope' (volgens sommige geleerden op het web dan) Als je dat niet doet, kan hij niet correct meten en dus ook niet zichzelf goed zetten omdat het apparaat niet weet wat die nu precies meet. Wellicht dat kalibreren inderdaad niet de juiste term is voor de Hub based powermeter.

Daarom moeten de crank based power meter in standje 6 en 12 uur staan alvorens "kalibratie". Nu houd ik er echt over op. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door RealBizkit666 op 27-04-2020 19:40:41 ]
pi_192832504
Ah, kijk. Deze is mooi:
quote:
The terms ‘power meter calibration’ and ‘zero-offset’ often get used interchangeably. However in reality, they are completely different procedures. In fact, many bicycle computers actually use the words ‘calibrate’ when they should be using the term ‘zero-offset’ instead. In this article, we’ll explain exactly how these terms differ
  maandag 27 april 2020 @ 20:03:28 #235
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192833025
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja tuurlijk kan dat.
Of na 100 meter fietsen een 30 sec de benen stilhouden
Maar als je persee de eerste 100m een correct vermogen wilt hebben moet je eerst de app opstarten of op je Garmin prutsen.
Idd wat je wilt.
Nee dus
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192833161
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:58 schreef Yankee het volgende:

[..]

Kom meid, vertel ons meer *O*
Ja netjes gewacht bij het stoplicht ;)
De rit was heen van Nootdorp naar Heemskerk, door de duinen, via het Kopje en de pont van IJmuiden. Toen anderhalvemeter bezoekjes aan mijn ouders en opa en oma, en terug wilden we niet met de pont dus gingen we helemaal naar de Schellingwoudebrug. In mijn herinnering was dat een leuke route, maar toen ging ik vanaf daar naar Utrecht. Niet echt goed bij stilgestaan dat als je vanaf daar naar beneden naar de Ringvaart wilt, je midden door heel Amsterdam gestuurd wordt. En het was ook nog eens bizar druk daar, dus dat was even een kut uurtje 20km/u fietsen en veel irritatie.
Maar vanaf daar weer lekker gebrommerd en uiteindelijk met 197km weer bijna thuis, maar toen hebben we nog een rondje om de plas gefietst om aan de 200km te komen :P
Het viel me echt best wel mee, ik moet wel een betere fietsbroek hebben voor die lange ritten maar ik had geen last van mijn rug en tot op het eind nog veel power in mijn benen. We gingen voor de grap nog een beetje finale rijden langs de A12 en zo trapte ik een nieuwe all time best op de 5sec na 7 uur fietsen, dat laat wel zien dat ik die test in Sufferfest echt gefaald had :P
Goed ingedeeld door op watt in de 'endurance' zone te fietsen en zo had ik op het einde nog genoeg energie over, en 28 gemiddeld met dat gestuntel rond Amsterdam verbaast me positief!

En vandaag eigenlijk ook nergens last van. Dat is toch wel een verschil met een lange marathontraining bij het hardlopen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 27 april 2020 @ 20:11:02 #237
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192833188
Ik vind het echt bizar hard :D
  maandag 27 april 2020 @ 20:13:08 #238
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192833232
Daarom is fietsen ook leuker dan rennen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192833250
Tenzij je het combineert met zwemmen. ;)
pi_192833300
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:50 schreef Yankee het volgende:
Iemand al zo’n 4iiii linker crank gemonteerd? Zo ja, hoe bevalt dat?
Heb een 4iiii gehad. Ding heb ik na 2 ritten weer verkocht. Power sprong veel meer op en neer dan mijn Quarq. Avg power lag gemiddeld wel 10-20w hoger dan mijn Quarq. Aangezien de Quarq vrij gelijk is als mijn wahoo kickr core ga ik er vanuit dat de 4iiii teveel afwijkt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192833350
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:13 schreef kanovinnie het volgende:
Daarom is fietsen ook leuker dan rennen
Ja al kan je het ook wel weer omdraaien, een uurtje een goede hardlooptraining is effectiever om fit te worden dan 3 uur fietsen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 27 april 2020 @ 20:25:18 #242
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_192833426
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja netjes gewacht bij het stoplicht ;)
De rit was heen van Nootdorp naar Heemskerk, door de duinen, via het Kopje en de pont van IJmuiden. Toen anderhalvemeter bezoekjes aan mijn ouders en opa en oma, en terug wilden we niet met de pont dus gingen we helemaal naar de Schellingwoudebrug. In mijn herinnering was dat een leuke route, maar toen ging ik vanaf daar naar Utrecht. Niet echt goed bij stilgestaan dat als je vanaf daar naar beneden naar de Ringvaart wilt, je midden door heel Amsterdam gestuurd wordt. En het was ook nog eens bizar druk daar, dus dat was even een kut uurtje 20km/u fietsen en veel irritatie.
Maar vanaf daar weer lekker gebrommerd en uiteindelijk met 197km weer bijna thuis, maar toen hebben we nog een rondje om de plas gefietst om aan de 200km te komen :P
Het viel me echt best wel mee, ik moet wel een betere fietsbroek hebben voor die lange ritten maar ik had geen last van mijn rug en tot op het eind nog veel power in mijn benen. We gingen voor de grap nog een beetje finale rijden langs de A12 en zo trapte ik een nieuwe all time best op de 5sec na 7 uur fietsen, dat laat wel zien dat ik die test in Sufferfest echt gefaald had :P
Goed ingedeeld door op watt in de 'endurance' zone te fietsen en zo had ik op het einde nog genoeg energie over, en 28 gemiddeld met dat gestuntel rond Amsterdam verbaast me positief!

En vandaag eigenlijk ook nergens last van. Dat is toch wel een verschil met een lange marathontraining bij het hardlopen..
^O^
.
pi_192833479
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:17 schreef Patroon het volgende:

[..]

Heb een 4iiii gehad. Ding heb ik na 2 ritten weer verkocht. Power sprong veel meer op en neer dan mijn Quarq. Avg power lag gemiddeld wel 10-20w hoger dan mijn Quarq. Aangezien de Quarq vrij gelijk is als mijn wahoo kickr core ga ik er vanuit dat de 4iiii teveel afwijkt.
Ik heb hem ook getest met de Wahoo Kickr Core en dat was vrij nauwkeurig. Misschien is hij inmiddels verbeterd..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 27 april 2020 @ 21:04:20 #244
117107 MarcoD
.........
pi_192833978
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja netjes gewacht bij het stoplicht ;)
De rit was heen van Nootdorp naar Heemskerk, door de duinen, via het Kopje en de pont van IJmuiden. Toen anderhalvemeter bezoekjes aan mijn ouders en opa en oma, en terug wilden we niet met de pont dus gingen we helemaal naar de Schellingwoudebrug. In mijn herinnering was dat een leuke route, maar toen ging ik vanaf daar naar Utrecht. Niet echt goed bij stilgestaan dat als je vanaf daar naar beneden naar de Ringvaart wilt, je midden door heel Amsterdam gestuurd wordt. En het was ook nog eens bizar druk daar, dus dat was even een kut uurtje 20km/u fietsen en veel irritatie.
Maar vanaf daar weer lekker gebrommerd en uiteindelijk met 197km weer bijna thuis, maar toen hebben we nog een rondje om de plas gefietst om aan de 200km te komen :P
Het viel me echt best wel mee, ik moet wel een betere fietsbroek hebben voor die lange ritten maar ik had geen last van mijn rug en tot op het eind nog veel power in mijn benen. We gingen voor de grap nog een beetje finale rijden langs de A12 en zo trapte ik een nieuwe all time best op de 5sec na 7 uur fietsen, dat laat wel zien dat ik die test in Sufferfest echt gefaald had :P
Goed ingedeeld door op watt in de 'endurance' zone te fietsen en zo had ik op het einde nog genoeg energie over, en 28 gemiddeld met dat gestuntel rond Amsterdam verbaast me positief!

En vandaag eigenlijk ook nergens last van. Dat is toch wel een verschil met een lange marathontraining bij het hardlopen..
Dan ben je door mijn achtertuin heen gefietst! En gestopt in mijn Geboorteplaats

Lekker gemiddelde!
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_192834057
@Tommeke , @Gripper en ik zijn een beetje stout geweest vandaag o|O
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192834059
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:34 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Je moet dat ding kalibreren zodat hij zich kan auto setten tijdens het rijden. Dit noemen ze 'setting slope' (volgens sommige geleerden op het web dan) Als je dat niet doet, kan hij niet correct meten en dus ook niet zichzelf goed zetten omdat het apparaat niet weet wat die nu precies meet. Wellicht dat kalibreren inderdaad niet de juiste term is voor de Hub based powermeter.

Daarom moeten de crank based power meter in standje 6 en 12 uur staan alvorens "kalibratie". Nu houd ik er echt over op. :)
Ah heb wat gevonden van een importeur.
Enige wat je doet is de compenatiewaarde van het 0-punt invoeren (als getal) en dat check ik sowieso omdat ie anders niet op 0 staat als je niet trapt. Met Garmin op autozero hoef je eigenlijk niet te calibreren. Maar ik crèche soms ook wel iets van elke week, 2 weken.
quote:
. Here's my take on Calibrating a Powertap G3:

When you "calibrate" a Powertap on a Garmin, you are not in fact calibrating anything, you are just forcing the Garmin unit to recognize what a zero load condition looks like, i.e. manual zero, or zeroing the torque.

So the procedure is:
- spin your pedals backwards to wake up the hub
- run the calibrate routine in your Garmin (while not sitting on the bike or applying weight to the pedals)
- then go riding

Previous generations of Garmin firmware simply read the sensor ID rather than the calibration value. Newer Garmin firmwares give you the calibration number (usually around zero, see how its determined here), and the torque, which will be zero since you have no weight on the bike or pedals. The calibration number varies with temperature.

Now, Garmin units let you turn on a function called "autozero" which zeros the torque whenever you are coasting. If you have this set (which I recommend) you don't really need to "calibrate" since the unit is always resetting the torque to zero when you are coasting down hills.

So you would only need to calibrate the unit if the temperature changed a lot since the last "calibration" and you wanted to make sure the power was really accurate before the first time you coasted down a hill that day, which is when it would automatically autozero for the first time. So in reality, you never need to calibrate if you have autozero set, which is the beauty of PT, but I do just to check the calibration number is reasonable, maybe once a week.

Also, when I am training I have my Garmin screen set to show me 3 sec power (I find anything less is just too jumpy, that's the nature of power). When I am coasting downhill I check every now and then that it does indeed read zero (after 3 seconds obviously). Incidentally I also like to track Lap Power, Last Lap Power, and Max Power, if I'm doing intervals. The Garmin also lets you choose other time average intervals, like 5 minutes, which some people find useful.
Vakman pur sang
  maandag 27 april 2020 @ 21:54:41 #247
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192834614


[ Bericht 51% gewijzigd door Fretwork op 27-04-2020 22:23:31 ]
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192834693
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 21:09 schreef Patroon het volgende:
@:tommeke , @:gripper en ik zijn een beetje stout geweest vandaag o|O
:D
Vakman pur sang
pi_192834836
Vandaag de sterkste Stravist op de Doodeman. #trots. :P
  maandag 27 april 2020 @ 22:48:32 #250
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192835363
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 21:09 schreef Patroon het volgende:
@:tommeke , @:gripper en ik zijn een beetje stout geweest vandaag o|O
_O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 27 april 2020 @ 23:32:14 #251
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192836147
Hier wordt snel geschakeld zie ik al :')
  FOK!fotograaf maandag 27 april 2020 @ 23:50:32 #252
145146 Andyy
pi_192836371
Rij nu weer rond met m’n oude NeilPryde die ik al eens kapot heb gevallen. Zit rond te kijken voor een nieuw frame en heb een excuus gevonden om iets nieuws voor mezelf te halen (vast contract).
Wil weer een aero frame met een beetje comfort en waar een normaal stuur en stuurpen op kan. Het liefst iets dat tweedehands een beetje te vinden is, nieuw is overdreven duur vaak.
Iemand suggesties?
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:12:10 #254
312039 K_uit_h
Kinderpindakaas!
pi_192836570
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gers bakkie voor weinig
pi_192836592
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 23:50 schreef Andyy het volgende:
Rij nu weer rond met m’n oude NeilPryde die ik al eens kapot heb gevallen. Zit rond te kijken voor een nieuw frame en heb een excuus gevonden om iets nieuws voor mezelf te halen (vast contract).
Wil weer een aero frame met een beetje comfort en waar een normaal stuur en stuurpen op kan. Het liefst iets dat tweedehands een beetje te vinden is, nieuw is overdreven duur vaak.
Iemand suggesties?
Disc of velgrem? Budget? Dan kunnen we wat gerichter tippen.

Wilier Cento Air is meestal wel goedkoop te vinden. Salden heeft wat Pinarello's in de aanbieding (Gan).
  FOK!fotograaf dinsdag 28 april 2020 @ 00:22:23 #256
145146 Andyy
pi_192836676
Wil m’n huidige groepset overzetten (force/red combi velgrem). Wil niet meer dan 1500 uitgeven. Het heeft geen haast dus kan een paar modellen in de gaten houden. Zo’n Scott foil vind ik wel interessant. De propel is weer te mainstream :P
  dinsdag 28 april 2020 @ 06:49:22 #257
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192838170
Iets uit China halen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192838289
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:22 schreef Andyy het volgende:
Wil m’n huidige groepset overzetten (force/red combi velgrem). Wil niet meer dan 1500 uitgeven. Het heeft geen haast dus kan een paar modellen in de gaten houden. Zo’n Scott foil vind ik wel interessant. De propel is weer te mainstream :P
Paar topfoto’s verkopen en een BMC teammachine SL01 halen?
Vakman pur sang
pi_192838380
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:22 schreef Andyy het volgende:
Wil m’n huidige groepset overzetten (force/red combi velgrem). Wil niet meer dan 1500 uitgeven. Het heeft geen haast dus kan een paar modellen in de gaten houden. Zo’n Scott foil vind ik wel interessant. De propel is weer te mainstream :P
Kun je niet beter ietsje meer uitgeven en een complete fiets kopen met tiagra of 105? Dan kun je daarna ook je neilpryde weer opbouwen voor de winter of om makkelijker te verkopen via mp dan als los frame
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192838642
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:12 schreef K_uit_h het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gers bakkie voor weinig
Wat een verschrikkelijk gedrocht..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:20:44 #261
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192838887
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:02 schreef the_critic het volgende:

[..]

Kun je niet beter ietsje meer uitgeven en een complete fiets kopen met tiagra of 105? Dan kun je daarna ook je neilpryde weer opbouwen voor de winter of om makkelijker te verkopen via mp dan als los frame
Dit is wel een goede optie lijkt me; zie bijvoorbeeld dat je een Orca Aero kan kopen voor 2999 als frameset of 2999 met 105, wielen etc.

Nou is die vreselijk buiten budget, maar laat wel zien een opbouw relatief goedkoop is.

En het zal wel veeeeel te mainstream zijn, maar een Aeroad of een Venge zal je wel moeten kunnen vinden.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:27:03 #262
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192838983
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 23:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hier wordt snel geschakeld zie ik al :')
Jammer wel inderdaad, maar om nou weer 3 pagina's aan gezeik erin te storten is wellicht wat overdadig.

Patroon weet zelf ook wel dat het een kutactie was.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192839108
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:27 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Jammer wel inderdaad, maar om nou weer 3 pagina's aan gezeik erin te storten is wellicht wat overdadig.

Patroon weet zelf ook wel dat het een kutactie was.
Een actie van lef en durf gemelangeert met een verstandig overwogen rebellie naar het alles verbiedende Viva achtige roddelcircuit. _O_
Vakman pur sang
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:43:36 #264
545 dop
:copyright: dop
pi_192839193
quote:
Dat is een mega kut fiets.
Slap en altijd gezijk met de remmen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:47:16 #265
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192839250
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Een actie van lef en durf gemelangeert met een verstandig overwogen rebellie naar het alles verbiedende Viva achtige roddelcircuit. _O_
Ga lekker ergens anders compenseren voor je gebreken wil je
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192839278
We hielden 1.5m afstand

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:50:02 #267
545 dop
:copyright: dop
pi_192839292
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 23:50 schreef Andyy het volgende:
Rij nu weer rond met m’n oude NeilPryde die ik al eens kapot heb gevallen. Zit rond te kijken voor een nieuw frame en heb een excuus gevonden om iets nieuws voor mezelf te halen (vast contract).
Wil weer een aero frame met een beetje comfort en waar een normaal stuur en stuurpen op kan. Het liefst iets dat tweedehands een beetje te vinden is, nieuw is overdreven duur vaak.
Iemand suggesties?
Cervelo S3
¤ 1.600,00
http://link.marktplaats.n(...)mpaign=socialbuttons
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2020 @ 09:51:59 #268
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_192839319
quote:
12s.gif Op maandag 27 april 2020 20:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
Tenzij je het combineert met zwemmen. ;)
shit.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_192839459
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:43 schreef dop het volgende:

[..]

Dat is een mega kut fiets.
Slap en altijd gezijk met de remmen
quote:
the Propel Advanced SL Disc (2018), has the highest stiffness-to-weight ratio of any bike in its class
Kut slappe fiets inderdaad. Je snapt toch wel dat je argument uit 2014 niet meer telt nu he... :')
Met de komst van het disc model in 2018 hebben ze dat issue opgelost...

En geen idee met die remmen. Wellicht dat dit ook beter is in de moderne modellen.
pi_192839479
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:43 schreef dop het volgende:

[..]

Dat is een mega kut fiets.
Slap en altijd gezijk met de remmen
De disc zal qua remmen wel prima zijn, maar de propel met velgremmen is echt niks. Maar goed, wat maakt het uit, remmen is angst :P
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192839504
Ik wil deze:



3500¤.
Demain, on roule
pi_192839522
Los van dat is een Propel lelijk.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 april 2020 @ 10:11:30 #273
145146 Andyy
pi_192839539
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Paar topfoto’s verkopen en een BMC teammachine SL01 halen?
Doe mij maar een timemachine dan. Maar zo’n plankharde superaero fiets heb ik al gehad. Een argon18 nitrogen.
Wil nu juist iets waar 27/28mm in past en een beetje demping heeft. Word ook een dagje ouder.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:11:54 #274
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192839545
Zie dat Decathlon tegenwoordig ook gewoon een fiets van 5k heeft :D
pi_192839592
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:08 schreef Mykonos het volgende:
Ik wil deze:

[ afbeelding ]

3500¤.
koop dan
  FOK!fotograaf dinsdag 28 april 2020 @ 10:31:32 #276
145146 Andyy
pi_192839766
quote:
Zo’n S3 is wel echt mijn ding, misschien als ik over een tijdje m’n eisen versoepel :P
pi_192839802
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2020 19:38 schreef Z het volgende:
Nou had ik laatst gezegd dat de fietsbril de meest overschatte accesoires van allemaal is. Maar toen ik vanochtend op de Houtribdijk fietste kreeg ik karma en miste ik enorm een bril (vergeten mee te nemen). Gelukkig bleven de vliegjes op een gegeven moment
netjes op hun eigen weghelft. Mein gotti wat een hoop vliegjes.
Dat had ik dus ook zondag..een keer of 3 bijna over mn nek gegaan vanwege ingeslikte vliegjes en uiteindelijk in Lelystad maar even helm af en alles uitkloppen.

Ga denk ik standaard maar een bufje meenemen.. dit was echt niet leuk meer..
pi_192839806
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:11 schreef Andyy het volgende:

[..]

Doe mij maar een timemachine dan. Maar zo’n plankharde superaero fiets heb ik al gehad. Een argon18 nitrogen.
Wil nu juist iets waar 27/28mm in past en een beetje demping heeft. Word ook een dagje ouder.
In je vorige fietscarrière wisselde je ook vaker van fiets dan ik van buitenbanden. Is het niet slimmer om gewoon eerst weer lekker te fietsen?
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:38:07 #279
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192839834
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:49 schreef Patroon het volgende:
We hielden 1.5m afstand

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga over een ander onderwerp trollen, hiermee zin we wel klaar.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:38:49 #280
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192839841
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat een verschrikkelijk gedrocht..
Wel aero met comfort dus precies wat Andyy wil. 😄
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:41:20 #281
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192839868
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:49 schreef Patroon het volgende:
We hielden 1.5m afstand

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geklikt naar de politie en binnenkort worden jullie dood geschoten wegens het niet naleven van de corona regels.
pi_192840103
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:31 schreef Andyy het volgende:

[..]

Zo’n S3 is wel echt mijn ding, misschien als ik over een tijdje m’n eisen versoepel :P
Die is toch ook spijkerhard.
Vakman pur sang
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:02:41 #283
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192840122
Wat bedoel je met comfort Andy? Zitpositie of compliance?

Waar had je last van met je oude fiets?

[ Bericht 30% gewijzigd door Fretwork op 28-04-2020 11:09:55 ]
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192840254
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:17 schreef Leonos het volgende:

[..]

koop dan
:D

Kan het wel rechtvaardigen denk ik, rij al 6-7 jaar op dezelfde oerdegelijke maar vrij budget aluminiumfiets. En ik fiets genoeg verder. Maar doe zelden grote uitgaven dus om in een keer 3500 af te tikken. Aan de andere kant, op vakantie gaan zal er dit jaar wel niet inzitten, dus dat scheelt weer geld.
Demain, on roule
  FOK!fotograaf dinsdag 28 april 2020 @ 11:16:09 #285
145146 Andyy
pi_192840348
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:02 schreef Fretwork het volgende:
Wat bedoel je met comfort Andy? Zitpositie of compliance?
Ik blijf ‘m gewoon slammen met een lange stuurpen. Wil het comfort dus inderdaad uit het frame halen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

In je vorige fietscarrière wisselde je ook vaker van fiets dan ik van buitenbanden. Is het niet slimmer om gewoon eerst weer lekker te fietsen?
Ben ik inmiddels ook weer aan het doen. Winterfiets is naar de vriendin gegaan en de rest is verkocht. Dit oudje is plankhard en in principe al volledig afgeschreven vanwege een (gerepareerde) breuk in het frame.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Die is toch ook spijkerhard.
Daarom als ik de eisen versoepel :P
  FOK!fotograaf dinsdag 28 april 2020 @ 11:17:45 #286
145146 Andyy
pi_192840375
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:02 schreef Fretwork het volgende:
Wat bedoel je met comfort Andy? Zitpositie of compliance?

Waar had je last van met je oude fiets?
Fiets is dus een stuiter/rammelbak. Ik weet dat het comfortabeler kan en demping uit het frame kan komen (voordat ik ‘m brak)
pi_192840386
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:11 schreef Mykonos het volgende:

[..]

:D

Kan het wel rechtvaardigen denk ik, rij al 6-7 jaar op dezelfde oerdegelijke maar vrij budget aluminiumfiets. En ik fiets genoeg verder. Maar doe zelden grote uitgaven dus om in een keer 3500 af te tikken. Aan de andere kant, op vakantie gaan zal er dit jaar wel niet inzitten, dus dat scheelt weer geld.
En de maatregelen zeggen, bij voorkeur in je eentje naar de winkels. Dus ook geen partner mee die het plan weer uhh je hoofd kan praten
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:18:50 #288
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192840399
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:16 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ik blijf ‘m gewoon slammen met een lange stuurpen. Wil het comfort dus inderdaad uit het frame halen.
[..]

Dat beantwoordt mijn vraag niet natuurlijk. Wil je dezelfde zitpositie als nu?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:19:37 #289
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192840410
Mensen die net een powermerer hebben gekocht, hoe bevalt het?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192840429
Als het goed is word die vanmiddag geleverd, maar ik moet nog dingetjes erbij komen aangezien die niet gaat passen op mn praxis crank.
pi_192840450
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:19 schreef Fretwork het volgende:
Mensen die net een powermerer hebben gekocht, hoe bevalt het?
Ja voor mij goed dus! Bij de 200km had ik gewoon opgezocht dat ik tussen de +- 140 en 230 watt moest blijven, en zo had ik aan het einde nog prima benen! Ik heb er nog geen blokjes mee gedaan. Dus dan kan ik kijken hoeveel hij schommelt en of dat beter werkt dan blokjes op hartslag.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fotograaf dinsdag 28 april 2020 @ 11:30:06 #292
145146 Andyy
pi_192840615
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:18 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Dat beantwoordt mijn vraag niet natuurlijk. Wil je dezelfde zitpositie als nu?
Het liefst hou ik een diepe drop ja. Intentie is ook weer om een 54 frame te halen (ben 183).
Ook daarom het liefst een fiets die 28mm kan hebben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:19 schreef Fretwork het volgende:
Mensen die net een powermerer hebben gekocht, hoe bevalt het?
Jup, sneller en consistenter dan hartslag.
pi_192840653
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:19 schreef Fretwork het volgende:
Mensen die net een powermerer hebben gekocht, hoe bevalt het?
hij zit erop, kwartiertje werk was het.
Maar een klein testje van 6km gedaan om te kijken of hij het deed.

Hopelijk morgen (mits droog) een rondje maken van +/- 50km
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:33:43 #294
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192840685
Nu wil ik ook weer met geld smijten :(
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192840842
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:30 schreef Andyy het volgende:

[..]

Het liefst hou ik een diepe drop ja. Intentie is ook weer om een 54 frame te halen (ben 183).
Ook daarom het liefst een fiets die 28mm kan hebben.
[..]

Jup, sneller en consistenter dan hartslag.
Volgens mij zat jij altijd aardig dubbelgevouwen op je fiets. Is het niet beter om iets hoger te gaan zitten zodat je nog voldoende vermogen uit je heupen/billen/onderkant rug kan halen? Als je te diep zit beperk je die mogelijkheid nml nogal, dan is diep zitten aero, maar lever je anderzijds ook veel in. Gulden middenweg daarin is beter.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:01:14 #296
545 dop
:copyright: dop
pi_192841119
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:04 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]


[..]

Kut slappe fiets inderdaad. Je snapt toch wel dat je argument uit 2014 niet meer telt nu he... :')
Met de komst van het disc model in 2018 hebben ze dat issue opgelost...

En geen idee met die remmen. Wellicht dat dit ook beter is in de moderne modellen.
Hij vraagt toch specifiek naar een frame waar hij zijn oude groep kan gebruiken.
Dus geen disc.
Mijn opmerking gaat dan ook over de oude propel, die is kut. De nieuwe heb ik nog niet in het echt gezien.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_192841185
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:01 schreef dop het volgende:

[..]

Hij vraagt toch specifiek naar een frame waar hij zijn oude groep kan gebruiken.
Dus geen disc.
Mijn opmerking gaat dan ook over de oude propel, die is kut. De nieuwe heb ik nog niet in het echt gezien.
De niet disc versie heeft sinds modeljaar 2019 hetzelfde frame. Op wat verschillen na voor de brake mounts uiteraard. Je opmerking gaat inderdaad op voor de niet disc frames van voor modeljaar 2019. Maar er veranderd sowieso veel in 6 jaar, ook andere merken. Dus om continue dezelfde afgezaagde oeroude argumenten naar boven te halen is zinloos. Zeker bij fietsen.

Mijn TCR uit 2013 is dan ook een slappe vaatdoek vergeleken met mijn Propel Disc uit 2018 en al helemaal met de nieuwe TCR die vorige week is aangekondigd...
  FOK!fotograaf dinsdag 28 april 2020 @ 12:09:19 #298
145146 Andyy
pi_192841222
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:01 schreef dop het volgende:

[..]

Hij vraagt toch specifiek naar een frame waar hij zijn oude groep kan gebruiken.
Dus geen disc.
Mijn opmerking gaat dan ook over de oude propel, die is kut. De nieuwe heb ik nog niet in het echt gezien.
Ik vind ‘m ook gewoon lelijk.

Ik heb er ook geen haast bij, wil gewoon de tweedehands sites in de gaten houden. Word een leuk projectje voor in de zomer oid
pi_192841237
Echte racers. Altijd boos. :D
Vakman pur sang
pi_192841332
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Echte racers. Altijd boos. :D
Ah, dus als iemand gewoon lukraak een verouderd feit probeert te verkondigen als tegenwoordige waarheid, dan accepteer jij dat maar meteen. En degene die dat niet accepteert is dan meteen een boze meneer. Vreemde kijk op de wereld heb jij. :')
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:18:38 #301
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192841371
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:16 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ah, dus als iemand gewoon lukraak een verouderd feit probeert te verkondigen als tegenwoordige waarheid, dan accepteer jij dat maar meteen. En degene die dat niet accepteert is dan meteen een boze meneer. Vreemde kijk op de wereld heb jij. :')
Lekker laten gaan joh, die man moet ergens proberen alpha te zijn.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')