SQ vind het belachelijk dat ik een garage met het formaat van een woonhuis wilquote:
Vind, vind. Zo'n (halve) villa en dan een fietsenhok als garage is ook geen gezicht.quote:Op maandag 11 mei 2020 13:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
SQ vind het belachelijk dat ik een garage met het formaat van een woonhuis wil.
Welke voertuigen heb jij dan breder dan 2,5 m?quote:En die kleine deur is 3m breed en 2.4m hoog. Maar inderdaad, hoeven alleen auto's en evt. een aanhangwagen in en uit. Je kan sowieso niet achter komen (helaas) met een voertuig breder dan 2.8m.
Eensquote:Op maandag 11 mei 2020 13:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vind, vind. Zo'n (halve) villa en dan een fietsenhok als garage is ook geen gezicht.
[..]
Welke voertuigen heb jij dan breder dan 2,5 m?
Want 3 meter is wel breed zat, maar een auto op een aanhanger kan wel zo maar hoger zijn. Of een heftruck.
Ik wilde je even niet betrekken bij deze vragen, maar je had het al gevondenquote:Op maandag 11 mei 2020 13:54 schreef SQ het volgende:
hij gaat geen autohandel beginnen, dus zo vaak zullen er geen Transporters op aanhanger naar binnen gereden hoeven worden
Is dit niet meer iets voor in ons klustopic trouwens?
Dat doe je maar lekker in de tuin.quote:Op maandag 11 mei 2020 13:56 schreef SQ het volgende:
ik heb overigens allang vrede met de garage hoor. Als ik maar wel een gezellige hacienda veranda mag maken
Iemand moet het doenquote:Op maandag 11 mei 2020 14:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Ah, jij maakt de regels nu. Goed om te weten.
Dat is de juiste methode inderdaad. Overigens niet gewoon een bakje gebruiken, maar een gietmof (komt op hetzelfde neer, maar die zijn speciaal hiervoor gemaakt).quote:Op maandag 11 mei 2020 14:55 schreef Harveo het volgende:
oor in de tuin. Deze is geleverd met een adapter zodat deze in een stopcontact kan worden gestoken. Deze spot wil ik echter direct aansluiten op de grondkabel aangezien deze er al ligt. Nu kan ik de connector er af knippen en vervolgens de draad aansluiten op de grondkabel. Ik kan dit natuurlijk niet open en bloot in de tuin laten liggen of ingraven. Ik zat bijvoorbeeld te denken om een bakje om het kroonsteentje te doen, deze vol te gieten met hars en vervolgens te begraven. Is dit de meest veilige oplossing o
Kun je niet gewoon langere boutjes gebruiken voor die deurknoppen ? Dan kun je het toch net zo dik maken als je wilt ?quote:Op maandag 11 mei 2020 15:34 schreef Korporaal_Batra het volgende:
Ik ben op zoek naar deurknoppen voor paneeldeuren van inbouwkasten. In bouwmarkten vind ik alleen deurknoppen met schroeven erin voor dunnere kastdeuren.
Zijn er deurknoppen die ik gewoon in het hout kan draaien of is er een andere oplossing hiervoor?
Zo'n giet mof zoals wat Bleiblei aangeeft is gewoonlijk de oplossingquote:Op maandag 11 mei 2020 14:55 schreef Harveo het volgende:
Ik heb al een jaar een Philips Hue grondspot "Lily" liggen voor in de tuin. Deze is geleverd met een adapter zodat deze in een stopcontact kan worden gestoken. Deze spot wil ik echter direct aansluiten op de grondkabel aangezien deze er al ligt. Nu kan ik de connector er af knippen en vervolgens de draad aansluiten op de grondkabel. Ik kan dit natuurlijk niet open en bloot in de tuin laten liggen of ingraven. Ik zat bijvoorbeeld te denken om een bakje om het kroonsteentje te doen, deze vol te gieten met hars en vervolgens te begraven. Is dit de meest veilige oplossing of heeft iemand anders tips hiervoor?
quote:Op maandag 11 mei 2020 15:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is de juiste methode inderdaad. Overigens niet gewoon een bakje gebruiken, maar een gietmof (komt op hetzelfde neer, maar die zijn speciaal hiervoor gemaakt).
https://www.elektrototaal(...)oos-met-hars-4135735 .
Die liggen trouwens ook bij de Groenen voor om en nabij dezelfde prijs (iets duurder, maar ik meen max een euro 2 duurder).,
Ok, dan ga ik zo'n giet mof halen deze week. Dan ben ik ook van die uitstekende grondkabel af. Bedankt.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:43 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zo'n giet mof zoals wat Bleiblei aangeeft is gewoonlijk de oplossing
Als je een leuk meubelknopje heb gevonden en je deur is dikker dan 18mm bevestig m dan met een stokeindje M4.quote:Op maandag 11 mei 2020 15:34 schreef Korporaal_Batra het volgende:
Ik ben op zoek naar deurknoppen voor paneeldeuren van inbouwkasten. In bouwmarkten vind ik alleen deurknoppen met schroeven erin voor dunnere kastdeuren.
Zijn er deurknoppen die ik gewoon in het hout kan draaien of is er een andere oplossing hiervoor?
Of het gat wat groter maken zodat de kop erin kan. Zo heb ik dat bij onze deuren ook gedaan, maar een langere schroef is makkelijker natuurlijkquote:Op maandag 11 mei 2020 17:04 schreef Korporaal_Batra het volgende:
Klopt! Oplossing langere schroef kopen?
Toptip, dankje!quote:Op maandag 11 mei 2020 20:32 schreef Smeerkaaspollepel het volgende:
[..]
Als je een leuk meubelknopje heb gevonden en je deur is dikker dan 18mm bevestig m dan met een stokeindje M4.
https://www.dekrukspecial(...)2EAQYASABEgKsgvD_BwE
Chiffon:quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:24 schreef mark_dabomb het volgende:
Een vraagje...met het ombouwen van onze bijkeuken naar kantoor heb ik een oude keuken er uit gehaald maar de wandkraan en de afvoer laten zitten. Hier heb ik een ombouw omheen gebouwd van ca. 45 cm diep, geschroefd met stucplaten en laten stucen. De ombouw is dus volledig dicht. Nou komt op deze ombouw een werkblad voor koffie apparaat, printer etc maar willen we ook een opbouw waskom(metje). Ik kan dus als het blad er op ligt niet meer bij de onderkant komen. Niet handig, ook niet als er wat kapot gaat (want dan moet er sowieso een stuk uit de stucplaat worden gezaagd) maar wellicht is er een oplossing voor. De afvoer met chiffon zit dus al op de goede plek alleen ik moet e.e.a. dus van bovenaf aansluiten.
Kan ik de afvoer zo goed als mogelijk positioneren en dan de afvoerbuis via de schroef in de 'waste' aandraaien? Dat leek mij het makkelijkst maar wellicht heeft er hier iemand een beter idee?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |