Mijn vader die bijna 70 is kwam laatst mijn kettingzaag lenen om wat bomen om te zagen.quote:Op zondag 26 april 2020 13:08 schreef FranticDJ het volgende:
Ben niet zozeer bang voor het omver gaan van die boom. Eerder het gebrek aan ervaring met de zaag
nja ik heb het een paar keer (goed) mis zien gaan, waarbij 2x gelukkig sprake was van een zaagbroek.quote:Op zondag 26 april 2020 13:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mijn vader die bijna 70 is kwam laatst mijn kettingzaag lenen om wat bomen om te zagen.
Moet je me wel bellen zei ik nog.
Kom ik langs heeft ie al 3 behoorlijk grote bomen met stam van 50cm omgezaagd. Een kant een parkeerplaats andere kant zijn huis. In zijn eentje en hij had er al stukken van 30cm van gezaagd.
Die man had nooit een kettingzaag vastgehad.
Mijn pa is altijd zo bezig met de gedachte "vaak buj te bange."quote:Op zondag 26 april 2020 13:23 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
nja ik heb het een paar keer (goed) mis zien gaan, waarbij 2x gelukkig sprake was van een zaagbroek.
Ja ik op zich ook wel, maar een kettingzaag is een van de apparaten waar ik toch wel enig 'ontzag' voor heb.quote:Op zondag 26 april 2020 13:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mijn pa is altijd zo bezig met de gedachte "vaak buj te bange."
Was meer geluk dan wijsheid dat het niet misging
Hangt van de lengte van de boom af. Deze heb ik om laten halen want die was mij te groot (stam doorsnede van 70cm). En die gasten hadden de top maar een meter naast het punt liggen waar ze em wilde hebben.quote:Op zondag 26 april 2020 13:08 schreef FranticDJ het volgende:
Ben niet zozeer bang voor het omver gaan van die boom. Eerder het gebrek aan ervaring met de zaag
Hoe wil je het elektrisch gaan regelen ? De gehele afzuiging als geheel of per badkamer apart ?quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:04 schreef koentjuh18 het volgende:
Allen, ik ben bezig met twee nieuwe badkamers waar natuurlijk ook ventilatie in aangebracht moet worden. Wat werkt nu beter, 1 ventilatiebox op zolder met daarop de twee badkamers aangesloten of twee losse opbouw ventilatoren met een plaatselijke dakdoorvoer? Huis is volledig gestript dus aanleg issues zijn er niet.
Zeker de centrale box en dan voor het geluid en afzuighoeveelheid.quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:04 schreef koentjuh18 het volgende:
Allen, ik ben bezig met twee nieuwe badkamers waar natuurlijk ook ventilatie in aangebracht moet worden. Wat werkt nu beter, 1 ventilatiebox op zolder met daarop de twee badkamers aangesloten of twee losse opbouw ventilatoren met een plaatselijke dakdoorvoer? Huis is volledig gestript dus aanleg issues zijn er niet.
Het maakt mij niet uit, ik wil een systeem wat zelf doorheeft dat die aanmoet en ook weer uit gaat. Dat kan volgens mij met beide. De vraag is alleen wat het beste werkt :-)quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:10 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hoe wil je het elektrisch gaan regelen ? De gehele afzuiging als geheel of per badkamer apart ?
Dan heb je in feite je vraag al beantwoord
Kijk mij eens 2 badkamers hebbenquote:Op woensdag 29 april 2020 12:45 schreef Gieliovd het volgende:
Hier ook een box met vocht sensor geplaatst. Echt goud is aan te raden.
Helaas kan mijn tweede badkamer er niet op, gezien ik niet de overloop kan oversteken zonder spullen in het zicht![]()
Centraal altijd boven lokaal is mijn advies.
Heb ik dan alleen zandcement nodig of ook nog iets van zand of zo? Nog nooit mee gewerkt dus...quote:Op woensdag 29 april 2020 18:20 schreef Gieliovd het volgende:
Beter even een paar euro investeren en een zakje zandcement halen.
Het zit er in. Niet heel ingewikkeld maar het gaat niet mijn hobby worden.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:40 schreef Gieliovd het volgende:
Nee, dat is precies de bedoeling.
Even het gat stofvrij maken, beetje natmaken en erin smeren maar.
Net geschilderd driehoekje van multiplex vastschroeven aan 2 kanten?quote:Op donderdag 30 april 2020 18:39 schreef Gieliovd het volgende:
Zelf even een vraag... Ons bed staat sinds de nieuwe gordijnen hangen vrij van de wand. We hebben 8 ramen in de slaapkamer (ja ik heb het niet verzonnen) en maar een heel klein stuk vrije wand. Daar staat een ladekast met tv erop.
Dus, het bed staat vrij. Nu kijken wij graag nog even tv in bed, boekje erbij... En dan zitten we graag tegen het hoofdbord.
Dat hoofdbord zit vast met 2 clips, als je daar tegenaan gaat zitten dan ligt het er zo vanaf, knak, kapot.
Ik dacht al aan een balk erachter schroeven, paar kettinkjes naar het bed frame.... Dan leun je dus tegen iets wat steunt op het boxspring frame.
Maar wie heeft er een briljant idee? Dat van mij is maar zo zo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |