Van Dissel heeft dit tijdens de persconferentie dinsdag benoemd. Het overdragen gaat niet zozeer van kind naar ouder/volwassene, maar eerder andersom. Daarom kunnen de scholen nu ook weer open, omdat het een verantwoord risico is.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat zo? Lijkt mij dat het virus vrij makkelijk via de school van een kind, naar een ouder, naar een verzorger, naar een oudere kan overspringen?
Maar is dat een echte stijging, of worden mensen nu sneller opgenomen omdat men door de dalende cijfers meer vertrouwen heeft dat de beschikbare capaciteit volstaat.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, omdat het de derde dag op rij is![]()
Die cijfers moeten wel nog even op datum bijgewerkt worden dus er zou nog een iets ander beeld kunnen ontstaan maar je moet niet raar staan te kijken als er ook dan een nieuwe opwaartse trend uit blijkt.
De dalende trend is iig echt tot stilstand gekomen.
Je moet zo snel mogelijk beginnen met maatregelen versoepelen die de meeste side effects per effect op de IC.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:04 schreef TheVoice4ever het volgende:
Kroatie gaat wat maatregelen versoepelen vanaf 27 April, en dan per week bekijken hoe het dan gaat, als het goed blijft gaan dan steeds versoepelingen per week, en als het minder goed gaat, van andere versoepeling wat uitstellen
Overigens, is dit wel een beetje logisch, ouders reizen meer tussen gebieden en krijgen het dus eerder dan hun kids in de huidige situatie.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:07 schreef erkel het volgende:
[..]
Van Dissel heeft dit tijdens de persconferentie dinsdag benoemd. Het overdragen gaat niet zozeer van kind naar ouder/volwassene, maar eerder andersom. Daarom kunnen de scholen nu ook weer open, omdat het een verantwoord risico is.
Dalende trend!quote:Op donderdag 23 april 2020 15:11 schreef NaturalScience het volgende:
In 5 weken tijd hebben ruim 26 miljoen Amerikanen hun baan verloren.....
[ afbeelding ]
Gek hè, als je ze makkelijk ontslaat en je giga zorgkosten hebt omdat je je werknemers verzekerd.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:11 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Wilde dit net zeggen, maar jij was mij voor. Het RIVM heeft wel vaker van dit soort heerlijke beredenaties.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Overigens, is dit wel een beetje logisch, ouders reizen meer tussen gebieden en krijgen het dus eerder dan hun kids in de huidige situatie.
Als scholen open gaan en de kids elkaar besmetten dan komt daar de besmetting vandaan. Dus die relatie is een gevolg van het beleid dat wordt aangetoond, niet zozeer een karakteristiek van het virus, als je het mij vraagt.
quote:Op donderdag 23 april 2020 15:11 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Nope.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:26 schreef Daarnaast het volgende:
Kunnen we niet een filter plaatsen in onze luchtpijp die het virus tegen houdt? Een beetje zoals een roetfilter in de auto.
Als je dat luchtfilter nou gewoon om je neus en mond heen doetquote:Op donderdag 23 april 2020 14:26 schreef Daarnaast het volgende:
Kunnen we niet een filter plaatsen in onze luchtpijp die het virus tegen houdt? Een beetje zoals een roetfilter in de auto.
zoals silicone tieten en retenquote:Op donderdag 23 april 2020 15:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nope.
Het virus kan ook op andere manieren binnenkomen, sws via je slijmvliezen zoals je mond of je ogen, (open)wondjes en het zou mij niet verbazen; via je (weke of wat beschadigde) huid.
Een filter plaatsen is verder sws niet bevorderlijk voor je ademhaling en je lichaam gaat geheid ontsteken vanwege de irritatie. Net als met virusjes, bacteriën ; tolereert je lichaam meestal geen vreemde objecten op/in/tegen levend weefsel.
Volgens mij stelde van Dissel dat uit onderzoek binnen gezinnen was gebleken dat vrijwel nooit het kind patiient 0 was, maar vrijwel altijd een volwassenen.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wilde dit net zeggen, maar jij was mij voor. Het RIVM heeft wel vaker van dit soort heerlijke beredenaties.
Zoals alleen mensen met connectie naar Italië testen en dan roepen dat bijna alle bevestigde gevallen naar Italië te zijn herleiden
Ik zit toch nog meer op het verhaal dat asymptomatische verspreiding eigenlijk niet zozeer een ding is. Kinderen zijn vrij aanrakerig en je zou zeggen dat ze dan makkelijk het virus verspreiden, maar blijkbaar is dat niet het geval. Als het virus zich maar minimaal vermeerderd in de host (lees: kind) en daarna snel geëlimineerd wordt, dan is de host wel 'besmet' maar kan het eigenlijk zeer moeilijk iemand anders besmetten.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Overigens, is dit wel een beetje logisch, ouders reizen meer tussen gebieden en krijgen het dus eerder dan hun kids in de huidige situatie.
Als scholen open gaan en de kids elkaar besmetten dan komt daar de besmetting vandaan. Dus die relatie is een gevolg van het beleid dat wordt aangetoond, niet zozeer een karakteristiek van het virus, als je het mij vraagt.
Onder hoeveel huishoudens is dit onderzoek gedaan?quote:Op donderdag 23 april 2020 15:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2020A01701
Blz 20 van zijn presentatie.
Wordt al vaak herhaalt, kinderen besmetten nauwelijks hun ouders, eerder andersom. Nu kan dat evt wel veranderen maar goed, waarom angst hebben binnen deze groep.![]()
Verzorger / oudere besmettingen moet je sowieso veel meer tegen doen.
Daarom die kids lekker met elkaar laten spelen en geen 1.5 meter gezeik voor die groep.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:20 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik zit toch nog meer op het verhaal dat asymptomatische verspreiding eigenlijk niet zozeer een ding is. Kinderen zijn vrij aanrakerig en je zou zeggen dat ze dan makkelijk het virus verspreiden, maar blijkbaar is dat niet het geval. Als het virus zich maar minimaal vermeerderd in de host (lees: kind) en daarna snel geëlimineerd wordt, dan is de host wel 'besmet' maar kan het eigenlijk zeer moeilijk iemand anders besmetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |