Dat doden per inwoner is ook totaal geen interessant getal, dit door statistiek gedreven, en daarnaast, pas voor interpretatie vatbaar als je corrigeert voor het aantal besmettingen per age group / ziekteverschijnselen etc. +- zullen de populaties gelijk zijn dus misschien zou je dat gelijk mogen stellen aan elkaar maar okay. Dan nog, dat aantal besmettingen is dan wel heel belangrijk om mee te nemen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
In België mag je heel weinig en ze zijn boos op ons dat wij te soepel zijn.
Ondertussen staat België bovenaan met aantal doden per inwoner!
Er staat dat een tekort nu goed is, niet dat we niet in recessie gaan of dat we deze pijn van corona makkelijk aankunnen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Onze economie kan dit makkelijk aan.
https://nos.nl/artikel/23(...)it-prima-hebben.html
Niet zo dramatisch doen.
Er is geen feit dat jongere mensen gaan sterven vanwege geen hulp. Dat is gewoon onzin.quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:56 schreef maniack28 het volgende:
Het enige argument is toch IC capaciteit en het feit dat bij volle ICs ook jongere mensen gaan sterven omdat ze geen hulp kunnen krijgen.
Dat wedstrijdje penis meten zal mij aan mijn anus oxideren. Ik vind Vlaamse Friet flex en het Belgische bier ook. Verder lijkt Nederland mij wel wat tandjes efficiënter ende rijker dan België.quote:Op zondag 26 april 2020 08:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus eerst lieg je dat België verder is dan NL en als andere users je leugen aantonen gooi je het maar op zoiets vaags als "perspectief bieden" en "wanneer het ongeveer wel zou kunnen". Zelfs met dat geboden perspectief is NL nog steeds verder dan België dus misschien moet je gewoon je mond houden?
Ja dit gaat pijn doen, ja er komt een diepe recessie. Geen twijfel.quote:Op zondag 26 april 2020 12:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er staat dat een tekort nu goed is, niet dat we niet in recessie gaan of dat we deze pijn van corona makkelijk aankunnen.
Ik vind dat daar ook wel wat in zit, en daarmee heb je een hele grote verspreider geanalyseerd, namelijk evenementen.quote:Op zondag 26 april 2020 08:21 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe erg het geweest zou zijn als ze geen lockdown hebben.
Je mag immers beweren dat een lockdown weinig zin heeft, maar je kan moeilijk met droge ogen beweren dat het leidt tot meer coronadoden.
Dat België het slechter doet dan Nederland ligt vooral aan de bredere verspreiding in de beginfase. Het Noorden van Nederland is lang verschoond geblijven, en dat zie je nog steeds terug in de cijfers. Nederland dankt de relatief goede cijfers aan ons Noorden.
Scholen open zorgt er al voor dat mensen thuis kunnen werken, zorgt ervoor dat er geen leerachterstanden komen... Zorgt ervoor dat gelijke kansen meer gewaarborgd wordt voor kinderen. Het zal verder niet of nauwelijks effect hebben op IC bezetting.quote:Op zondag 26 april 2020 12:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ja dit gaat pijn doen, ja er komt een diepe recessie. Geen twijfel.
Maar jouw ideeën gaan dat niet voorkomen. Enkel een diepe recessie combineren met nog meer leed. Niet meer, niet minder.
Niemand, echt helemaal niemand vindt de huidige situatie leuk of goed. De noodzaak inzien is namelijk heel wat anders dan leuk. En op basis van noodzaak maatregelen nemen die pijn doen, dat zou je staatsmanschap kunnen noemen
twitter:drsmichakat twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 19:06:37DINSDAG VANAF 12:00 MASSAAL OP HET BINNENHOF! RUTTE MOET EXIT! HIJ TERRORISEERT HET VOLK OP BASIS VAN EEN COMPLETE HOAX! ALLES IS LEUGEN! HET IS GEWOON EEN MILITAIRE STAATSGREEP VAN EEN PEDO-JUNTA! COMPLETE POLITIEK CORRUPT, OOK BAUDET EN WILDERS!
https://t.co/m5D4QvZLM4 https://t.co/F4u8AQTBkq reageer retweet
Ik zou zeggen begin bij 45, 2 weken later 50, 2 weken later 55..... Etc. Zolang er meer urgente zaken zijn in de wereld heeft dat naar mijn mening voorrang.quote:Op zondag 26 april 2020 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb het idee dat het nu wel een beetje klaar is.
Op iig grote evenementen na.
It gaet oan!
Gooi de terrassen maar weer open tot 60 jaar. Zijn we ook van in de weg staande boomers af.![]()
En dat gaat ook gebeuren toch? Gefaseerd en gecontroleerd zoals het hoort.quote:Op zondag 26 april 2020 12:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Scholen open zorgt er al voor dat mensen thuis kunnen werken, zorgt ervoor dat er geen leerachterstanden komen... Zorgt ervoor dat gelijke kansen meer gewaarborgd wordt voor kinderen. Het zal verder niet of nauwelijks effect hebben op IC bezetting.
Er is geen noodzaak om scholen te sluiten, nooit geweest ook. Het doet veel meer pijn om te zeggen: "We staan iets meer economie toe met het risico dat we straks de normale zorg weer iets later kunnen oppakken" Want je hebt prima 10% marge met overwerken nog en bij kleine stapjes kun je best redelijk mikken lijkt mij. Dus: scholen open.
Nou ja niet urgent.quote:Op zondag 26 april 2020 12:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zou zeggen begin bij 45, 2 weken later 50, 2 weken later 55..... Etc. Zolang er meer urgente zaken zijn in de wereld heeft dat naar mijn mening voorrang.
Horeca is niet zo urgent maar mensen onder de 45 vormen ook geen bedreiging voor IC bezetting dus wat dat betreft...
Kappers en fysio's zijn meer urgent dan zouden hogere leeftijden ook langs moeten kunnen komen, laat de kapper of fysio dan een mondkapje dragen iedereen blij. Gogogo.
Leraren zijn in mijn ogen de grootste jankers in deze crisis .quote:Op zondag 26 april 2020 12:52 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En dat gaat ook gebeuren toch? Gefaseerd en gecontroleerd zoals het hoort.
Het grappige is dat scholen sluiten vanuit de maatschappij is gekomen. Zouden we iets meer vertrouwen in experts hebben, zou het zomaar eerder normaler kunnen worden dan op basis van emoties. En dan bedoel ik emoties aan beide kanten
Wie is die mafklapper dan weer?quote:Op zondag 26 april 2020 12:49 schreef polderturk het volgende:
twitter:drsmichakat twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 19:06:37DINSDAG VANAF 12:00 MASSAAL OP HET BINNENHOF! RUTTE MOET EXIT! HIJ TERRORISEERT HET VOLK OP BASIS VAN EEN COMPLETE HOAX! ALLES IS LEUGEN! HET IS GEWOON EEN MILITAIRE STAATSGREEP VAN EEN PEDO-JUNTA! COMPLETE POLITIEK CORRUPT, OOK BAUDET EN WILDERS!
https://t.co/m5D4QvZLM4 https://t.co/F4u8AQTBkq reageer retweet
Ik vind dat we daar als samenleving voor moeten opdraaien, laat dat duidelijk zijn. En dat gaat meer dan imperfect... Ben inderdaad bang dat ze dan nog steeds risico lopen dat ze er niet goed uitkomen.quote:Op zondag 26 april 2020 12:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja niet urgent.
Kennissen hebben nu een jaar een goed lopend restaurant met 10 man personeel. In hun ogen....
Weetje wat gefaseerd en gecontroleerd zou zijn? Gewoon niet sluiten. Behalve misschien in Brabant onze ground zero. Dan maar eens zien hoe ver we waren gekomen. Maar de hele bezetting op de IC heeft niks met kinderen / ouders te maken, dat bleek al uit alle informatie die we hadden voordat we begonnen met deze "intelligente lockdown" en dat het daar zit waar evenementen waren met veel mensen laat ook gewoon zien dat evenementen stoppen de verspreiding gigantisch tegen zal houden. Al zou je Brabant striktere regels geven, of alle bejaardentehuizen in dat gebied wél mondkapjes geven en de rest van NL niet. Dat zou effect hebben. Maarja, hè, is politiek niet uit te leggen dat ze X wel risico lopen en in gebied Y niet.quote:Op zondag 26 april 2020 12:52 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En dat gaat ook gebeuren toch? Gefaseerd en gecontroleerd zoals het hoort.
Het grappige is dat scholen sluiten vanuit de maatschappij is gekomen. Zouden we iets meer vertrouwen in experts hebben, zou het zomaar eerder normaler kunnen worden dan op basis van emoties. En dan bedoel ik emoties aan beide kanten
Nee sorry, niet bekend met de beste man.quote:Op zondag 26 april 2020 13:01 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit van Micha Kat gehoord?
Hij is de Nederlandse Alex Jones.
Blijf lekker in je bubbel.quote:Op zondag 26 april 2020 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weetje wat gefaseerd en gecontroleerd zou zijn? Gewoon niet sluiten. Behalve misschien in Brabant onze ground zero. Dan maar eens zien hoe ver we waren gekomen. Maar de hele bezetting op de IC heeft niks met kinderen / ouders te maken, dat bleek al uit alle informatie die we hadden voordat we begonnen met deze "intelligente lockdown" en dat het daar zit waar evenementen waren met veel mensen laat ook gewoon zien dat evenementen stoppen de verspreiding gigantisch tegen zal houden. Al zou je Brabant striktere regels geven, of alle bejaardentehuizen in dat gebied wél mondkapjes geven en de rest van NL niet. Dat zou effect hebben. Maarja, hè, is politiek niet uit te leggen dat ze X wel risico lopen en in gebied Y niet.
Maar als je dat soort keuzes niet maakt, doe dan niet alsof je in oorlog zit, want in oorlog zou je dit soort keuzes dus juist wél maken. Dat definieert juist oorlogs mentaliteit.
Duszz,
Rutte laat zich "door de maatschappij" overtuigen, hij maakt zelf het volk bang en gaat die angst nog voeden ook.
Heb je nog inhoudelijk wat te melden?quote:
Zelfs de voorzitter van de IC vond het jammer dat er niet meer open ging, en vooral de scholen niet gewoon 100% opengaan.quote:Op zondag 26 april 2020 13:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heb je nog inhoudelijk wat te melden?
De urgentie volgens die OMT is de bezetting van de IC eerst naar "normale bezetting" krijgen, alsof er niet harder gewerkt kan worden in crisis tijd waarin we 90 miljard per jaar verbranden en de scholen op slot zitten.
Dat is verkeerde prioriteiten stellen.
Nou, de zorg op normale manier laten werken als hoofddoelstelling nemen. I.p.v. naar een breder plaatje te kijken of zelfs indirect naar de gezondheid van de Nederlanders in zijn geheel.quote:Op zondag 26 april 2020 13:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zelfs de voorzitter van de IC vond het jammer dat er niet meer open ging, en vooral de scholen niet gewoon 100% opengaan.
Omdat je nu een testfase hebt en over een aantal weken die beslissing alleen maar lastiger maakt.
Want wat zijn we nu toch halsslachtig aan het doen?
Iedereen weet wat er gaat gebeuren, welke stappen op welke datum en wat het proces is.quote:Op zondag 26 april 2020 08:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus het is al perspectief dat ze 18 mei gaan kijken of contactberoepen misschien weer deels kunnen in de nog verdere toekomst? Dat is echt schijnperspectief want dat hangt allemaal af van fase 1. Dat is geeneens perspectief maar een vage toezegging
Wat maak je me nou uit voor leugenaar?quote:Op zondag 26 april 2020 08:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus eerst lieg je dat België verder is dan NL en als andere users je leugen aantonen gooi je het maar op zoiets vaags als "perspectief bieden" en "wanneer het ongeveer wel zou kunnen". Zelfs met dat geboden perspectief is NL nog steeds verder dan België dus misschien moet je gewoon je mond houden?
En waar leidt dat volgens jou precies toe? Welk voordeel heeft de situatie in België boven die in Nederland?quote:Op zondag 26 april 2020 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedereen weet wat er gaat gebeuren, welke stappen op welke datum en wat het proces is.
Waar zie je dat in NL?
Belgie is duidelijk een stuk verder en opener dat dit kneuzenkabinet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |