Grappig dat het meteen “draaien” is als Rutte op basis van kritiek uit de kamer de beslissing aanpast. Op mijn werk zouden we dat toch echt iets anders noemen, maar in de politiek moet er meteen iemand zn hoofd op het hakblokquote:Op donderdag 23 april 2020 07:42 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Rutte die begint al te draaien. Kuipers 'bekritiseerd' hem al voor zijn laffe aanpak. De rest in de tweede kamer ook. De eerste scheurtjes komen al. 20 mei is niet heilig. Uitspraak van de week!.
Hetzelfde als met de scholen. Rutte noemt het luisteren naar anderen, die anderen noemen het ruggegraatloos. Zo is de politiekquote:Op donderdag 23 april 2020 08:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Grappig dat het meteen “draaien” is als Rutte op basis van kritiek uit de kamer de beslissing aanpast. Op mijn werk zouden we dat toch echt iets anders noemen, maar in de politiek moet er meteen iemand zn hoofd op het hakblok
Ik zou je niet te rijk rekenen. Horeca is bijvoorbeed echt niet im frage voor een eerdere versoepeling. Het gaat om de contactberoepen.quote:Op donderdag 23 april 2020 07:42 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Rutte die begint al te draaien. Kuipers 'bekritiseerd' hem al voor zijn laffe aanpak. De rest in de tweede kamer ook. De eerste scheurtjes komen al. 20 mei is niet heilig. Uitspraak van de week!.
En dat is hoe we meer starre politici stimuleren.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Grappig dat het meteen “draaien” is als Rutte op basis van kritiek uit de kamer de beslissing aanpast. Op mijn werk zouden we dat toch echt iets anders noemen, maar in de politiek moet er meteen iemand zn hoofd op het hakblok
Dit. Mooie, genuanceerde post. Dat afgeven op China is enigszins belachelijk en een trieste poging om eigen falen te verhullen.quote:Op donderdag 23 april 2020 07:56 schreef StateOfMind het volgende:
Het enige wat je China zou kunnen verwijten is dat het virus daar ontstaan is, en dat men het in het begin stil heeft willen houden.
Maar toen het eenmaal bekend is geworden, en China vergaande maatregelen had genomen, heeft het samen met getroffen omliggende Aziatische landen informatie en onderzoeksdata gedeeld en naar buiten gebracht.
Dat het in sommige landen in het Westen uiteindelijk zo uit de hand gelopen is in de weken daarna is volledig te wijten aan de té trage en té lakse reacties van de betreffende regeringen.
Fijn toch die EU? Het is gewoon ieder voor zich momenteel. Bodemloze put is het.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Duitsland produceert ze zelf, maar houdt ze ook allemaal zelf.
Politie in America heeft het lastig met handhaven van de Corona regels.twitter:scottiepipm twitterde op donderdag 23-04-2020 om 04:41:44K*ren: "Arrest me"
Cop: Okay
K*ren: 😲 https://t.co/5NJnPsSj8k reageer retweet
Dat is wel iets wat me opviel inderdaad. Iedereen is zo vol van Europese samenwerking, maar zodra het een keer goed mis ging verschuilde iedereen zich achter zijn eigen grenzen.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:48 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Fijn toch die EU? Het is gewoon ieder voor zich momenteel. Bodemloze put is het.
quote:Op donderdag 23 april 2020 08:48 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Fijn toch die EU? Het is gewoon ieder voor zich momenteel. Bodemloze put is het.
Volgens mij is hier al een keer of 20 uitgelegd dat de EU geen bevoegdheid heeft op het gebied van gezondheidszorg. Dat is wat lidstaten zelf hebben afgesproken. Het enige dat zij kunnen doen is een faciliterende rol spelen.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is wel iets wat me opviel inderdaad. Iedereen is zo vol van Europese samenwerking, maar zodra het een keer goed mis ging verschuilde iedereen zich achter zijn eigen grenzen.
quote:Op donderdag 23 april 2020 08:25 schreef Salina het volgende:
China heeft zeker dingen fout gedaan, zaken verzwegen, etcetera, maar dat betekent niet dat zij verantwoordelijk zijn
Agree to disagree then.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:04 schreef Tarado het volgende:
[..]![]()
Totaal mee oneens, je moet bij het begin beginnen en dat is daar en dan kom je vanzelf ook bij "ons" beleid terecht maar je moet wel de verantwoordelijkheden beoordelen waar ze zijn.
ben het wel eens dat China aardig wat te verwijten valt. Maar de rest van de wereld had vliegverkeer uit China gewoon veel sneller stil moeten leggen. Hoe lang kwamen er nog vluchten uit China direct naar Schiphol? Ergens in februari of maart nog?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:04 schreef Tarado het volgende:
[..]![]()
Totaal mee oneens, je moet bij het begin beginnen en dat is daar en dan kom je vanzelf ook bij "ons" beleid terecht maar je moet wel de verantwoordelijkheden beoordelen waar ze zijn.
dus je mag de bron niet verantwoordelijk stellen want dat is te simplistisch?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Agree to disagree then.
Wel een erg simplistische gedachte als ik zo vrij mag zijn. Zo zwart-wit is het natuurlijk niet, al zou het gros van de mensen het wel graag zo duidelijk en makkelijk (zwart-wit) willen zien, misschien bij gebrek aan beter weten en de werkelijkheid niet aandurven.
De verantwoordelijkheden hier in NL en Europa en de VS liggen hier in NL, Europa en de VS; niet in China. En dat "ja, maar ons beleid is gebaseerd op de kennis en informatie vanuit China" is ook een simplistische gotspe, mijns inziens.
ik zeg toch ook niet dat hier adequaat gehandeld is in het begin maar daarom China maar vrij te pleiten gaat gewoon te verquote:Op donderdag 23 april 2020 09:10 schreef nixxx het volgende:
[..]
ben het wel eens dat China aardig wat te verwijten valt. Maar de rest van de wereld had vliegverkeer uit China gewoon veel sneller stil moeten leggen. Hoe lang kwamen er nog vluchten uit China direct naar Schiphol? Ergens in februari of maart nog?
dit dusquote:Op donderdag 23 april 2020 09:13 schreef Zeroku het volgende:
Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten. Tuurlijk is China verantwoordelijk en hebben zij verwerpelijk gehandeld. Maar dat ontslaat je als land niet van je eigen verantwoordelijkheid.
En alweer een verkeerde aanname van jou.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus je mag de bron niet verantwoordelijk stellen want dat is te simplistisch?
Het lijkt mij dat jij vooral zwart-wit denkt. Je mag China verantwoordelijk houden, net als dat je de verantwoordelijkheden hier mag leggen. Het is niet of-of.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Agree to disagree then.
Wel een erg simplistische gedachte als ik zo vrij mag zijn. Zo zwart-wit is het natuurlijk niet, al zou het gros van de mensen het wel graag zo duidelijk en makkelijk (zwart-wit) willen zien, misschien bij gebrek aan beter weten en de werkelijkheid niet aandurven.
De verantwoordelijkheden hier in NL en Europa en de VS liggen hier in NL, Europa en de VS; niet in China. En dat "ja, maar ons beleid is gebaseerd op de kennis en informatie vanuit China" is ook een simplistische gotspe, mijns inziens.
Dat is precies wat ik net zeg.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat jij vooral zwart-wit denkt. Je mag China verantwoordelijk houden, net als dat je de verantwoordelijkheden hier mag leggen. Het is niet of-of.
Moet wel kunnen maarja hoe ga je die vinden. En hoe weet je welke vleermuis het was?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus je mag de bron niet verantwoordelijk stellen want dat is te simplistisch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |