abonnement Unibet Coolblue
pi_192747839
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_192747870
Ik snap dat ook niet, mensen die geen enkele financiële tegenslag kunnen opvangen. Vaak ook degenen die als eerste op een vlucht naar Thailand zitten om lekker te feesten.
Whatever...
pi_192747894
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:17 schreef Spanky78 het volgende:
Ik snap dat ook niet, mensen die geen enkele financiële tegenslag kunnen opvangen. Vaak ook degenen die als eerste op een vlucht naar Thailand zitten om lekker te feesten.
idd of altijd het gevoel hebben al het geld uit te moeten geven, omdat het in deze tijd anders wel aan andere dingen op was gegaan.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192747910
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

idd of materialistisch alles moeten kopen omdat het geld brand in je zakken.
Heb ik momenteel ook last van met die lockdown. Toch nog even dat mooie shirtje kopen enzo.

Ik heb echt veel geld aan fiets spullen uitgegeven dit jaar.

Maargoed, vakantie gaat niet door , dus geld over zelfs.
Whatever...
  woensdag 22 april 2020 @ 10:22:36 #5
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192747919
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

idd of altijd het gevoel hebben al het geld uit te moeten geven, omdat het in deze tijd anders wel aan andere dingen op was gegaan.
Ik herken me hier heftig in.

Overigens hebben wij gewoon een gezonde NIBUD proof buffer
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192747962
Je leeft maar 1 keer.. Gezonde buffer is nodig uiteraard, maar een vakantie naar Thailand is op je 30e leuker dan op je 60e gok ik zo.
60000 spaargeld is leuk, maar niet perse nuttig ofzo
Just my humble opinion
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192747964
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:22 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik herken me hier heftig in.

Overigens hebben wij gewoon een gezonde NIBUD proof buffer
Sommige mensen hebben dat. Ik vind het juist lekker als ik het niet hoef uit te geven. Gevoel van luxe dat ik eigenlijk al we tevreden ben.
Whatever...
pi_192747977
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:26 schreef the_critic het volgende:
Je leeft maar 1 keer.. Gezonde buffer is nodig uiteraard, maar een vakantie naar Thailand is op je 30e leuker dan op je 60e gok ik zo.
60000 spaargeld is leuk, maar niet perse nuttig ofzo
Just my humble opinion
Ieder zijn ding.

Ik vind kamperen de allerleukste vakantie die er is. Lekker wandelen in de bergen en kneuterig stokbrood eten.

Vliegtuigen en hotels associeer ik met werk. En buiten zijn in de natuur met vrije tijd. Dat laatste is toevallig lekker goedkoop.
Whatever...
pi_192747988
Ik heb een rijke vriendin, dus geef zelf alles uit.
  woensdag 22 april 2020 @ 10:34:01 #10
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192748042
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ieder zijn ding.

Ik vind kamperen de allerleukste vakantie die er is. Lekker wandelen in de bergen en kneuterig stokbrood eten.

Vliegtuigen en hotels associeer ik met werk. En buiten zijn in de natuur met vrije tijd. Dat laatste is toevallig lekker goedkoop.
Ja.
pi_192748077
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ieder zijn ding.

Ik vind kamperen de allerleukste vakantie die er is. Lekker wandelen in de bergen en kneuterig stokbrood eten.

Vliegtuigen en hotels associeer ik met werk. En buiten zijn in de natuur met vrije tijd. Dat laatste is toevallig lekker goedkoop.
Ik heb dat ook, paar jaar terug naar Thailand geweest (heerlijk eten) 2018 naar Indonesië en afgelopen zomer 3 weken Cote d'Azur tussen de olijfbomen. Racefiets mee, heerlijk op de camping, eigenlijk kwamen we daar meer uitgerust van terug dan Azië. Nu genieten wij in Azië ook vollop en vooral het eten, maar een auto vakantie naar een camping is voor mij toch wel echt vakantie.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192748100
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:26 schreef the_critic het volgende:
Je leeft maar 1 keer.. Gezonde buffer is nodig uiteraard, maar een vakantie naar Thailand is op je 30e leuker dan op je 60e gok ik zo.
60000 spaargeld is leuk, maar niet perse nuttig ofzo
Just my humble opinion
Ben met je eens dat je er zeker niet een fijne vakantie om moet laten etc, maar je moet gewoon zorgen voor een goede buffer en daarnaast genieten. Het is nu niet zo dat wij op het geld zitten, regelmatig weekendjes weg, vakanties, afgelopen jaar een nieuwe keuken en badkamer laten plaatsen etc. Maar ik ga nu ook niet meer uitgeven omdat we nu extra geld overhouden door festivals die niet doorgaan, restaurants die dicht zijn etc.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192748131
Eens met beide, een financiele buffer is nodig, maar je wilt ook niet in het bejaardenhuis belanden met tonnen spaargeld omdat je zo zuinig hebt geleefd en jezelf nooit een pleziertje gunde.

Al merk ik nu wel met de 'benchmark' van deze crisis dat ik makkelijk veel meer kan sparen als ik per week boodschappen blijf doen, minder koop in de bedrijfskantine en aan koffietjes/onzin onderweg etc.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 22 april 2020 @ 10:41:07 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_192748134
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:26 schreef the_critic het volgende:
Je leeft maar 1 keer.. Gezonde buffer is nodig uiteraard, maar een vakantie naar Thailand is op je 30e leuker dan op je 60e gok ik zo.
60000 spaargeld is leuk, maar niet perse nuttig ofzo
Just my humble opinion
Eens, maar de helft aan spaargeld is wel gezond. Mijn mening is dat je minimaal 6 maanden aan spaargeld vrij opneembaar moet hebben liggen voor tegenslagen.

Maar deze periode is voor mij wel een periode dat ik flink veel geld over hou, geen kosten voor Kdv/bso voor de kinderen, geen schoonmaakster die langskomt, geen lunch op de zaak, geen lunch/diner bij restaurants, geen vakantie naar Bali die al gepland was. Blijft best wel wat geld over opeens. Maar los van dat er wat meer aan thuisbezorgd opgaat gaat het geld niet opeens weg naar andere zaken. Gaat mooi naar de spaarrekening ofwel beleggingen

jammer dat ik het weer weggooi aan een derailleur slopen... :'(
pi_192748154
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Eens, maar de helft aan spaargeld is wel gezond. Mijn mening is dat je minimaal 6 maanden aan spaargeld vrij opneembaar moet hebben liggen voor tegenslagen.

Maar deze periode is voor mij wel een periode dat ik flink veel geld over hou, geen kosten voor Kdv/bso voor de kinderen, geen schoonmaakster die langskomt, geen lunch op de zaak, geen lunch/diner bij restaurants. Blijft best wel wat geld over opeens

jammer dat ik het weer weggooi aan een derailleur slopen... :'(
Mag ik vragen waarom je die schoonmaakster niet laat komen? Goed voor haar inkomen en scheelt jezelf schoonmaken.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192748179
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ieder zijn ding.

Ik vind kamperen de allerleukste vakantie die er is. Lekker wandelen in de bergen en kneuterig stokbrood eten.

Vliegtuigen en hotels associeer ik met werk. En buiten zijn in de natuur met vrije tijd. Dat laatste is toevallig lekker goedkoop.
Same here. De mooiste vakanties die ik heb gehad waren fietsvakanties O+
  woensdag 22 april 2020 @ 10:44:52 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_192748180
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je die schoonmaakster niet laat komen? Goed voor haar inkomen en scheelt jezelf schoonmaken.
we zitten thuis met 5 mensen (vrouw en 3 kinderen). Dat is bijna onmogelijk om fatsoenlijk te organiseren thuis, ik ga niet ieder half uur van verdieping wisselen.

Tevens heeft de schoonmaakster ook een aantal kinderen waar ze thuisles aan moet geven, dus die heeft zelf ook aangegeven minder tijd te hebben
pi_192748200
Ik betaal mijn schoonmaakster wel door de afgelopen 2 maanden maar ik laat haar niet komen. Heb het idee dat ik dan zelf alleen maar in de weg loop, en ze is ook al wat op leeftijd. En tijd om schoon te maken heb ik nu ook wel meer.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192748272
Het is maar net waar je je lekker bij voelt. Geld is niet altijd nodig om te ontspannen.

Sowieso geniet ik zeg heel erg van een beetje basic vakanties. Daarnaast ook heel leuk om met de kinderen op een onbewoond eiland in Zweden te slapen. Wildkamperen, vuurtjes bouwen. Ik vind dat vele malen leuker dan wachten tot de volgende stouwmaaltijd in een all inclusive resort.

Een beetje afzien en poepen in een gat in de grond is voor mij nooit een probleem geweest. Een ander vindt dat vreselijk.

En na drie dagen hartkeks eten en alle basisvorm die je kunt dragen, is vers brood net zo lekker als een sterrendiner.

Maargoed. Vandaag en morgen doe ik lekker rustig aan. Mijn lichaam is moe van het hardlopen van daarnet en fietsen gisteren , dus ik ga zo naar het strand met een boek. Morgen weer rustig een stukske rijden
Whatever...
pi_192748297
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:44 schreef cafca het volgende:

[..]

Same here. De mooiste vakanties die ik heb gehad waren fietsvakanties O+
Ik probeer mijn dochter al een paar jaar te interesseren in een dag of drie samen fietsen en onderweg kamperen. Maar ze vindt het nog te vermoeiend. Ze loopt gelukkig we 1200 meter onhoog een berg op :(
Whatever...
pi_192748341
Bedoelde Thailand ook niet letterlijk, maar juist zoals hierboven. Niet onnodig oppotten, zorg dat je gezonde buffer hebt, en verder leef! En das voor de 1 fietsen, de ander vakantie en weer een ander een nieuwe tuin of badkamer.
Maar met een ton spaargeld het verzorgingstehuis in is echt zonde.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192748346
Ik vind fietsvakanties in the middle of nowhere ook heerlijk! Maar zeker de eerste jaren heb je daar ook wel wat investeringen voor nodig, trekkerstentje, tassen, kookspullen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192748419
Dit jaar komen zonnepanelen in verband met de nieuwe elektrische auto (toch nog wat meer uitgaven sparen naast de verminderde brandstofkosten). Daarnaast komen er airco's omdat ik waarschijnlijk deze zomer thuis moet zijn en niet in de caravan met airco kan verblijven. En dan komt er nog een nieuwe keuken. :P

Geld moet rollen.
  woensdag 22 april 2020 @ 11:02:55 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_192748444
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dit jaar komen zonnepanelen in verband met de nieuwe elektrische auto (toch nog wat meer uitgaven sparen naast de verminderde brandstofkosten). Daarnaast komen er airco's omdat ik waarschijnlijk deze zomer thuis moet zijn en niet in de caravan met airco kan verblijven. En dan komt er nog een nieuwe keuken. :P

Geld moet rollen.
Ach, bij mij een dakkapel, verbouwing van de zolder en een nieuwe badkamer :D
pi_192748446
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:53 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik probeer mijn dochter al een paar jaar te interesseren in een dag of drie samen fietsen en onderweg kamperen. Maar ze vindt het nog te vermoeiend. Ze loopt gelukkig we 1200 meter onhoog een berg op :(
Ik heb mijn dochter jaren tevergeefs geprobeerd mee te krijgen op fietsvakantie.
Vorig jaar ging ze voor het eerst zelf op vakantie... met de fiets ;)
pi_192748500
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dit jaar komen zonnepanelen in verband met de nieuwe elektrische auto (toch nog wat meer uitgaven sparen naast de verminderde brandstofkosten). Daarnaast komen er airco's omdat ik waarschijnlijk deze zomer thuis moet zijn en niet in de caravan met airco kan verblijven. En dan komt er nog een nieuwe keuken. :P

Geld moet rollen.
Netjes, hier 3 jaar terug 3400wp op het dak gelegd en afgelopen september nog 2800wp op het garagedak zelf bijgelegd. Dagelijks nu 40kwh aan stroom binnen harken. Mooie investering, doet iig meer dan op de spaarrekening.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192748523
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:53 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik probeer mijn dochter al een paar jaar te interesseren in een dag of drie samen fietsen en onderweg kamperen. Maar ze vindt het nog te vermoeiend. Ze loopt gelukkig we 1200 meter onhoog een berg op :(
Grappig ik probeer MissPatty ook warm te krijgen voor bikepacking maar dat lukte nog niet, totdat ze laatst op de racefiets opperde om binnenkort op de fiets ergens heen te gaan, hotel te nemen en daarna weer terug. Dus het begin is er :P. Het idee dat er dan ook tassen op haar fiets moeten, vindt ze weer wat minder :')
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 22 april 2020 @ 11:16:53 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_192748596
Ik heb al 7 jaar 3000 wp op het dak liggen, 2 jaar geleden al terugverdiend, inderdaad een mooi rendement
  woensdag 22 april 2020 @ 11:20:54 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192748636
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:17 schreef Spanky78 het volgende:
Ik snap dat ook niet, mensen die geen enkele financiële tegenslag kunnen opvangen. Vaak ook degenen die als eerste op een vlucht naar Thailand zitten om lekker te feesten.
Mijn laatste echte vakantie was naar Thailand :D Dat was begin 2019.

Al ging ik toen na anderhalve week weer eerder naar huis ivm omstandigheden en lag ik 4 of 5 dagen doodziek op de hotelkamer dus dat was ook een goedkope vakantie.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:26 schreef the_critic het volgende:
Je leeft maar 1 keer.. Gezonde buffer is nodig uiteraard, maar een vakantie naar Thailand is op je 30e leuker dan op je 60e gok ik zo.
60000 spaargeld is leuk, maar niet perse nuttig ofzo
Just my humble opinion
Hier ben ik het wel mee eens. Je moet brood kunnen blijven vreten als je allebei je baan kwijt raakt om wat voor reden dan ook. En in jouw geval je koters naar school kunnen sturen en een "normaal" leven kunnen geven. En een noodreparatie aan de wasmachine of auto kunnen opvangen.
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dit. Beetje offtopic, maar laatst was in het nieuws dat 70% van de Nederlanders niet eens meer dan 2500 euro spaargeld heeft. Viel bijna van mijn stoel. Als wij nu beide zonder werk komen te zitten en geen recht hebben op WW of bijstand, kunnen we het financieel 2.5 jaar volhouden. Toch wel een fijn idee in deze tijd.
Tsja, totaal verkeerde prioriteiten denk ik dan. Het valt mij ook op dat als er een tv programma is over mensen met weinig geld er altijd geld is om naar het cafe te gaan, een auto voor de deur staat om naar de supermarkt 500 meter verderop te gaan, shaq op tafel ligt en er meerdere huisdieren rondlopen. Klinkt een beetje bot van mij, maar wil je arm zijn.

Ik heb nu ongeveer 13 maandsalarissen aan vermogen. Ik denk ik voor de beursdip op 14x zat. Ik durf niet helemaal te beweren dat ik het daar 2.5 jaar van volhou, maar ik moet toch een eind in die richting komen, zeker als je inderdaad de hand op de knip houd en de auto de deur uit doet. Ik heb die auto nu eigenlijk al nauwelijks meer nodig.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:16 schreef Blik het volgende:
Ik heb al 7 jaar 3000 wp op het dak liggen, 2 jaar geleden al terugverdiend, inderdaad een mooi rendement
Ik schommel tussen de 90 tot 160 kwh per maand dus die zonnepanelen laat ik nog maar even zitten. En ik heb er de ruimte niet echt voor op het dak.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 22 april 2020 @ 11:21:44 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192748643
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Grappig ik probeer MissPatty ook warm te krijgen voor bikepacking maar dat lukte nog niet, totdat ze laatst op de racefiets opperde om binnenkort op de fiets ergens heen te gaan, hotel te nemen en daarna weer terug. Dus het begin is er :P. Het idee dat er dan ook tassen op haar fiets moeten, vindt ze weer wat minder :')
Een heer draagt die tassen toch wel voor zijn vrouw?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 22 april 2020 @ 11:48:39 #31
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192748962
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:52 schreef Spanky78 het volgende:

Sowieso geniet ik zeg heel erg van een beetje basic vakanties. Daarnaast ook heel leuk om met de kinderen op een onbewoond eiland in Zweden te slapen. Wildkamperen, vuurtjes bouwen. Ik vind dat vele malen leuker dan wachten tot de volgende stouwmaaltijd in een all inclusive resort.
Hier zit natuurlijk nog een wereld aan vakanties tussen. Mijn laatste vakanties; Peru, Toscane, Vietnam passen zitten wat dat betreft in het midden. Veel natuur, goede hostels of agriturismos, heerlijk man
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 22 april 2020 @ 11:54:06 #32
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192749035
Wij gewoon weerin de caravan op 't Groot Hitland.
pi_192749109
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:54 schreef kaasplankje het volgende:
Wij gewoon weerin de caravan op 't Groot Hitland.
Ik kom deze zomer wel een keer op de fiets langs met een pak diepvrieshamburgers, spekfakkels en 3 smaken Calvé saus. Kenne we lekker samen barbeknoeien.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_192749124
Ik zou het heeeel fijn vinden als het gewoon weer mag en geaccepteerd is om ergens in de nazomer met je auto naar een Franse of Duitse camping te rijden en daar een weekje te fietsen en vakantievieren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192749161
Heb vorig jaar in Vietnam in een hostel geslapen van ¤1,73 per nacht inclusief ontbijt. Zag er allemaal heel netjes uit. Was zo goedkoop omdat het net open was. De rest van de hostels kostte ook gemiddeld +/- 5 euro per nacht.

Volgens mij worden vakanties naar dat soort landen wel eens overschat hoeveel het kost. Als je een beetje handig bent met een goedkoop vliegticket vinden en hostels prima vindt dan is het goedkoper om 3 weken in Zuid-Oost Azië te zitten dan 2/3 week Spanje.
pi_192749180
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:04 schreef KolonelBroodje het volgende:
Heb vorig jaar in Vietnam in een hostel geslapen van ¤1,73 per nacht inclusief ontbijt. Zag er allemaal heel netjes uit. Was zo goedkoop omdat het net open was. De rest van de hostels kostte ook gemiddeld +/- 5 euro per nacht.

Volgens mij worden vakanties naar dat soort landen wel eens overschat hoeveel het kost. Als je een beetje handig bent met een goedkoop vliegticket vinden en hostels prima vindt dan is het goedkoper om 3 weken in Zuid-Oost Azië te zitten dan 2/3 week Spanje.
Omdat vliegen veel te goedkoop is ;)
Voor mij is niet met het vliegtuig sinds een jaar of 2-3 wel de belangrijkste eis voor een vakantie. Misschien dat ik eens in de zoveel jaar nog een bijzondere reis wil maken naar wel een verre plek, maar niet zomaar omdat het kan en goedkoop is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 22 april 2020 @ 12:08:37 #37
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192749216
Naar Amerika. Dat lijkt me mooi.
pi_192749217
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zou het heeeel fijn vinden als het gewoon weer mag en geaccepteerd is om ergens in de nazomer met je auto naar een Franse of Duitse camping te rijden en daar een weekje te fietsen en vakantievieren.
Camping in Elzas (Colmar) geboekt voor 3 weken van zomer. Ik ga er van uit dat dit niet doorgaat. ;(
pi_192749266
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:08 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Camping in Elzas (Colmar) geboekt voor 3 weken van zomer. Ik ga er van uit dat dit niet doorgaat. ;(
Ik heb nog hoop dat ons huisje in de Vogezen begin juni, wat we eigenlijk voor de 3 ballons geboekt hadden, gewoon door kan gaan. Ik bedoel, als je met een groep mensen die geen symptomen hebben in een huisje zit, en je gaat daar gewoon fietsen is dat niet anders dan de lockdown nu vanuit huis.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192749283
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb nog hoop dat ons huisje in de Vogezen begin juni, wat we eigenlijk voor de 3 ballons geboekt hadden, gewoon door kan gaan. Ik bedoel, als je met een groep mensen die geen symptomen hebben in een huisje zit, en je gaat daar gewoon fietsen is dat niet anders dan de lockdown nu vanuit huis.
Een groep mensen die geen familie is, is al verboden uiteraard.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:15:48 #41
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192749316
Ik heb de verkansie voor augustus al afgeboekt. We moesten naar de UK en ik had de overtocht nog niet gereserveerd. Ik maak wel andere plannen voor dit jaar.
pi_192749341
Je kunt eventueel nog (zuid) Zweden overwegen, zolang daar alles soepeler blijft dan in de rest van Europa.
Goed aan te reizen, 1100-1200 km. Mooie natuur, lekker spelen aan kraakheldere meren en in bossen, vuurtjes stoken en er een broodje op bakken. Vinden kinderen geweldig.
Fietsen iets minder spannend, heuvelachtig zoals de Ardennen op zn best. Wil je echte bergen, dan moet je eigenlijk naar de Noorse kust.

Wat natuurlijk fabelachtig mooi is. Ik wil nog altijd een keer hierheen :
https://cyclingtips.com/2015/04/roadtripping-norway/
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_192749343
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:13 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Een groep mensen die geen familie is, is al verboden uiteraard.
Huishouden bedoel je, maar goed.
Nu nog wel, maar wellicht in juni niet meer. Het hangt er ook vanaf hoe het met de ziekenhuizen gaat dan natuurlijk, je wilt in het geval dat er iets gebeurt ook niet in een situatie komen dat ze je niet helpen in het buitenland.

Ik weet wel dat de realistische kans erg klein is, maar we kunnen het tot eind mei cancelen dus we houden nog een sprankje hoop.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192749354
Ik ga eind juni naar Camping C&P Buitensport _O_
pi_192749368
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:17 schreef Gripper het volgende:
Je kunt eventueel nog (zuid) Zweden overwegen, zolang daar alles soepeler blijft dan in de rest van Europa.
Goed aan te reizen, 1100-1200 km. Mooie natuur, lekker spelen aan kraakheldere meren en in bossen, vuurtjes stoken en er een broodje op bakken. Vinden kinderen geweldig.
Fietsen iets minder spannend, heuvelachtig zoals de Ardennen op zn best. Wil je echte bergen, dan moet je eigenlijk naar de Noorse kust.

Wat natuurlijk fabelachtig mooi is. Ik wil nog altijd een keer hierheen :
https://cyclingtips.com/2015/04/roadtripping-norway/
Twee jaar terug roadtrip door Zweden gedaan, dat is wel heel mooi ja :)
  woensdag 22 april 2020 @ 12:21:58 #46
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192749410
quote:
4s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:18 schreef Leonos het volgende:
Ik ga eind juni naar Camping C&P Buitensport _O_
Ik mag 't hopen voor je.
pi_192749422
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Huishouden bedoel je, maar goed.
Nu nog wel, maar wellicht in juni niet meer. Het hangt er ook vanaf hoe het met de ziekenhuizen gaat dan natuurlijk, je wilt in het geval dat er iets gebeurt ook niet in een situatie komen dat ze je niet helpen in het buitenland.

Ik weet wel dat de realistische kans erg klein is, maar we kunnen het tot eind mei cancelen dus we houden nog een sprankje hoop.
Evenementen zijn al afgelast tot 1 september. Dat zal ook voor samenscholing tellen anders hadden ze de evenementen niet hoeven te verbieden.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:24:56 #48
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192749450
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:17 schreef Gripper het volgende:
Je kunt eventueel nog (zuid) Zweden overwegen, zolang daar alles soepeler blijft dan in de rest van Europa.
Goed aan te reizen, 1100-1200 km. Mooie natuur, lekker spelen aan kraakheldere meren en in bossen, vuurtjes stoken en er een broodje op bakken. Vinden kinderen geweldig.
Fietsen iets minder spannend, heuvelachtig zoals de Ardennen op zn best. Wil je echte bergen, dan moet je eigenlijk naar de Noorse kust.

Wat natuurlijk fabelachtig mooi is. Ik wil nog altijd een keer hierheen :
https://cyclingtips.com/2015/04/roadtripping-norway/
Volgend jaar ga ik oslo trondheim doen _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192749478
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:21 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik mag 't hopen voor je.
Campings zijn open, alleen sanitair blokken zijn dicht. Hoewel mijn caravan alles heeft, is het toch wel handiger om in een gebouwtje te douchen dan in dat kleine hokje in de caravan.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:27:26 #50
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192749494
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:17 schreef Gripper het volgende:
Je kunt eventueel nog (zuid) Zweden overwegen, zolang daar alles soepeler blijft dan in de rest van Europa.
Goed aan te reizen, 1100-1200 km. Mooie natuur, lekker spelen aan kraakheldere meren en in bossen, vuurtjes stoken en er een broodje op bakken. Vinden kinderen geweldig.
Fietsen iets minder spannend, heuvelachtig zoals de Ardennen op zn best. Wil je echte bergen, dan moet je eigenlijk naar de Noorse kust.

Wat natuurlijk fabelachtig mooi is. Ik wil nog altijd een keer hierheen :
https://cyclingtips.com/2015/04/roadtripping-norway/
Het ziet er wel koud uit.
pi_192749520
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Het ziet er wel koud uit.
Kou is een emotie.
pi_192749668
Trouwens, als we er van uit gaan dat we vanaf september weer samen mogen fietsen; is het dan een idee om in september/oktober een FOK! ride te doen?

En als het dan toch niet mag hebben we pech, maar dan kunnen we nu wel al plannen wellicht.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:43:29 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192749710
Powermeter is binnen _O_ En gemonteerd zonder problemen _O_ En het is lekker weer _O_

Ik ga eens even kijken hoe weinig vermogen ik heb _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:43:53 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192749714
inb4 400 euro minder vermogen dan gister
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192749723
quote:
9s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:43 schreef kanovinnie het volgende:
inb4 400 euro minder vermogen dan gister
Evenveel vermogen, eerlijk gezegd, alleen nu in de vorm van materiele activa ;) Tenzij je powermeter in één dag al 400 euro gedeprecieerd is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192749726
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:43 schreef kanovinnie het volgende:
Powermeter is binnen _O_ En gemonteerd zonder problemen _O_ En het is lekker weer _O_

Ik ga eens even kijken hoe weinig vermogen ik heb _O_
Lekker snel. _O_
pi_192749729
Sommige mensen verdienen gewoon ook bijna niks. Één inkomen, twee kinderen, et cetera. Dan valt er ook niet zoveel te sparen.
Aldus.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:45:35 #58
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192749739
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Evenveel vermogen, eerlijk gezegd, alleen nu in de vorm van materiele activa ;) Tenzij je powermeter in één dag al 400 euro gedeprecieerd is.
Oef, scherp!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192749742
quote:
9s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:43 schreef kanovinnie het volgende:
inb4 400 euro minder vermogen dan gister
Oh, 400 euro minder vermogen, maar wel 1000 watt ander vermogen. Heel even dan, maar vermogen is vermogen.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:46:08 #60
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192749744
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:45 schreef Z het volgende:
Sommige mensen verdienen gewoon ook bijna niks. Één inkomen, twee kinderen, et cetera. Dan valt er ook niet zoveel te sparen.
Daar heb je ook zeker gelijk in. En het is vanaf mijn luxe positie makkelijk oordelen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192749750
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:45 schreef Z het volgende:
Sommige mensen verdienen gewoon ook bijna niks. Één inkomen, twee kinderen, et cetera. Dan valt er ook niet zoveel te sparen.
Dat, plus dat er best veel onderzoek is dat aantoont dat armoede/schaarste je hersens beïnvloedt. Je bent dan niet meer in staat om verstandige langetermijnbeslissingen te maken, vandaar dat deze mensen vaak hun schaarse geld in loten, sigaretten en te dure spullen stoppen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 22 april 2020 @ 12:46:37 #62
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192749754
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat, plus dat er best veel onderzoek is dat aantoont dat armoede/schaarste je hersens beïnvloedt. Je bent dan niet meer in staat om verstandige langetermijnbeslissingen te maken, vandaar dat deze mensen vaak hun schaarse geld in loten, sigaretten en te duren spullen stoppen.
Powermeters? :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:48:16 #63
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192749776
Naar welke vermogensvelden kijken jullie tijdens 't fietsen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192749786
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:48 schreef kanovinnie het volgende:
Naar welke vermogensvelden kijken jullie tijdens 't fietsen?
3 seconden gemiddelde. Dat is het veld wat Wahoo pakt als de leds je vermogenszone aangeeft.
pi_192749794
Ik heb 5 sec gemiddelde ingesteld.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192749804
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:48 schreef kanovinnie het volgende:
Naar welke vermogensvelden kijken jullie tijdens 't fietsen?
Ik zou 3 en 10s avg in je scherm nemen. In het begin zal 3s avg wel wat veel op en neer schieten, dat is wennen. Ik focus eigenlijk meeste op 10s avg en stuur dat bij met de 3s avg.

Oja en power include zeros en cadance not include zeros.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 22 april 2020 @ 12:55:42 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192749873
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:50 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik zou 3 en 10s avg in je scherm nemen. In het begin zal 3s avg wel wat veel op en neer schieten, dat is wennen. Ik focus eigenlijk meeste op 10s avg en stuur dat bij met de 3s avg.

Oja en power include zeros en cadance not include zeros.
Ik heb nu 3 en 20, want wahoo heeft geen 10.

Bedankt voor de hulp allemaal, ik ga mezelf eens even vermaken op de fiets.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192750079
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 22 april 2020 @ 13:16:24 #69
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_192750139
Holly cow jullie zijn tegenwoordig echt geobsedeerd door die wattages...ik was altijd al mr Recreatief maar jullie kleppen nu als profs ongeveer. Zoiets als de podcast van Laurens ter Dam als hij sommige mensen langs heeft.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 22 april 2020 @ 13:19:14 #70
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192750177
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Holly cow jullie zijn tegenwoordig echt geobsedeerd door die wattages...ik was altijd al mr Recreatief maar jullie kleppen nu als profs ongeveer. Zoiets als de podcast van Laurens ter Dam als hij sommige mensen langs heeft.
Ik heb 5 powermeters man, zonder tel je echt niet meer mee.
pi_192750263
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:43 schreef kanovinnie het volgende:
Powermeter is binnen _O_ En gemonteerd zonder problemen _O_ En het is lekker weer _O_

Ik ga eens even kijken hoe weinig vermogen ik heb _O_
ik zie nog geen insta post? :P
pi_192750280
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:05 schreef the_critic het volgende:

[..]

Met deze cijfers alleen dikke pensionados inhalen... Moet je wel dik boven de 100kg zitten..
Mijn FTP zit nu op 255 (en geen 60kg) haha.. Laagste in dit draadje geloof ik.. (en rijd als natte krant omhoog, maar haal ook pensionados zonder overgewicht in hoor)
Vast niet het laagste in het draadje hoor. Degene die hun FTP weten zullen gemiddeld genomen ook een hogere FTP hebben. Die zijn natuurlijk serieuzer met hun sport bezig.
Ik weet mijn FTP niet, maar afgaande op wat strava als geschatte FTP aangeeft, zal die echt niet boven de 200 liggen. Toch zie ik dat ik op de wat langere segmenten meestal wel in de bovenste 10% van die dag sta. (pre corona tijdperk was dat door groepen wel een stuk lager)

De fietsers die hun FTP meten zijn daarom al een klasse apart. Toch merk ik dat ik er wel nieuwsgierig naar word. Misschien een keertje langs bij een vriend met swift om het te meten.
pi_192750346
Ik denk dat het powermeten populair is geworden door Zwiften, je merkt indoor dat het toch een stuk effectiever is om blokjes op vermogen te trainen en dan wil je dat buiten ook.

En dat LtD daar geen behoefte aan heeft en liever zonder statistieken door de duinen rost mag natuurlijk ook, maar er zijn genoeg serieuze en minder serieuze fietsers die daar wel plezier en voldoening uit halen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192750368
LtD heeft toch ook gewoon een powermeter?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_192750461
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:36 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb dat ook, paar jaar terug naar Thailand geweest (heerlijk eten) 2018 naar Indonesië en afgelopen zomer 3 weken Cote d'Azur tussen de olijfbomen. Racefiets mee, heerlijk op de camping, eigenlijk kwamen we daar meer uitgerust van terug dan Azië. Nu genieten wij in Azië ook vollop en vooral het eten, maar een auto vakantie naar een camping is voor mij toch wel echt vakantie.
Voor mij precies hetzelfde. Ik hoef op m’n vakantie niet van hot naar her te reizen en doe het liefst iets kneuterigs. Dat reizen doe ik voor m’n werk bij vlagen al genoeg.

Ik zie om me heen mensen om de domste dingen lenen. Een studente die 300 euro bij haar vriendje leent voor een winterjas. Of mensen die een bak geld lenen omdat ze in een dure auto willen rijden. Allemaal materialisme.
pi_192750471
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Volgend jaar ga ik oslo trondheim doen _O_
met de vrienden van de champignon?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_192750482
quote:
Wanneer je in Zuidwest Friesland of gemeente het Hogeland woont geen uitdaging :P
pi_192750574
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat het powermeten populair is geworden door Zwiften, je merkt indoor dat het toch een stuk effectiever is om blokjes op vermogen te trainen en dan wil je dat buiten ook.

En dat LtD daar geen behoefte aan heeft en liever zonder statistieken door de duinen rost mag natuurlijk ook, maar er zijn genoeg serieuze en minder serieuze fietsers die daar wel plezier en voldoening uit halen.
Dit. Toen ik eind 2014 met een powermeter begon was eigenlijk de algemene mening dat het iets voor profs is en je niet voor je plezier met een powermeter kunt rijden. Sinds ik dat ding heb is mijn plezier alleen maar vergroot, ik kan na een periode precies meten waar ik vooruit ga en tijdens een klim perfect pacen.

Laatst deed ik een interval training van 9x 2min all out met 3min rust ertussen. Eigenlijk zat ik na 6x al mega stuk, maar ik wist dat het effect had dat ik door moet gaan totdat het verval groter is dan 10-12% tov het 3e blok. Zonder powermeter was ik na 6x echt wel gestopt, maar nu kan je toch wat langer diepgaan omdat je gewoon weet dat je nog voldoende vermogen trapt, dat zegt hf je echt niet want die is elke keer sky high. Dat maakt trainen voor mij gewoon leuker. Maar bij duurritten etc zit ik niet steeds op mijn metertje te kijken, ik weet inmiddels wel hoe een duurrit op 180w ofzo voelt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192750796
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:29 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Kou is een emotie.
Kou is geen emotie.. Angst blijheid verdriet etc wel
everyone's a critic...
even you ! !
  woensdag 22 april 2020 @ 14:19:23 #80
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192750936
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:08 schreef the_critic het volgende:

[..]

Kou is geen emotie.. Angst blijheid verdriet etc wel
Een beleving dan?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192751325
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:08 schreef the_critic het volgende:

[..]

Kou is geen emotie.. Angst blijheid verdriet etc wel
Niet serieus opvatten. ;)
pi_192751330
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Een beleving dan?
Nou, kou kan zo'n intense beleving zijn dat het bijna emotioneel wordt. Iedereen herkent wel dat gevoel van een natte/kille winterse rit, of een plotselinge hagelbui tijdens de afdaling vanaf een grote col in je dunne zomerse pakje. Waarin je half onderkoeld thuiskomt en het huilen je soms nader staat dan het lachen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_192751367
Als ik het echt koud heb raak ik alle emotie kwijt, dan praat ik niet meer terug en begrijp ik ook de helft niet meer..
Ik heb de laatste tijd wel heel vaak als ik stop met fietsen, ook al heb ik het helemaal niet koud gehad, dat mijn handen dan een halfuur na thuiskomt helemaal onderkoeld, wit en stijf worden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192751575
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:46 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nou, kou kan zo'n intense beleving zijn dat het bijna emotioneel wordt. Iedereen herkent wel dat gevoel van een natte/kille winterse rit, of een plotselinge hagelbui tijdens de afdaling vanaf een grote col in je dunne zomerse pakje. Waarin je half onderkoeld thuiskomt en het huilen je soms nader staat dan het lachen.
En die kleine momentjes van warmte tijdens de rit dan, net dat stukje volle zon, of dat korte springplankje waar je alles eruit perst voor wat warmte. of de oplopende temperatuur naarmate je meer richting dal niveau gaat. *O*

In de stromende regen de Glandon op en natte sneeuw vlak onder de top, half onderkoeld boven je spullen aantrekken. dat ritsje proberen dicht te doen wat maar niet lukt, en dan de afdaling in. waarin het steeds warmer wordt. O+ Dan begin je warmte wel wat te waarderen ja,
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  woensdag 22 april 2020 @ 15:13:20 #85
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192751786
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:26 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

ik zie nog geen insta post? :P
Ik had er effe geen zin in :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 22 april 2020 @ 15:14:10 #86
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192751800
Echt mooi jongens, ik heb een extra grafiekje in strava wat me helemaal niet zegt _O_

Tip voor iedereen, kalibreer van te voren je powermeter. Dat staat ook heel duidelijk in het boekje, maar eigenwijze sukkels als ik vergeten dat dan toch :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192751976
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:14 schreef kanovinnie het volgende:
Echt mooi jongens, ik heb een extra grafiekje in strava wat me helemaal niet zegt _O_

Tip voor iedereen, kalibreer van te voren je powermeter. Dat staat ook heel duidelijk in het boekje, maar eigenwijze sukkels als ik vergeten dat dan toch :D
1538. Beest. _O_
  woensdag 22 april 2020 @ 15:26:58 #88
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192751989
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:26 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

1538. Beest. _O_
Ja dat is dus een hoax. Je moet even naar het wel gekalibreerde stuk :+ kijken
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192752011
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja dat is dus een hoax. Je moet even naar het wel gekalibreerde stuk :+ kijken
Op Strava weet niemand dat. :P
  woensdag 22 april 2020 @ 15:38:30 #90
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192752175
Kostend op het viaduct 1538 trappen, jij cyclogod _O_
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192752250
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja dat is dus een hoax. Je moet even naar het wel gekalibreerde stuk :+ kijken
Oh, dacht al wie is die rare vogel die ik volg. Ben jij dus :P
pi_192752265
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja dat is dus een hoax. Je moet even naar het wel gekalibreerde stuk :+ kijken
236 w (Dr. A. Coggan formula)
Weighted Avg Power

2.36 w / kg
Watts Per Kilograms

225 w
Best 20min Power

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2020 15:44:46 ]
  woensdag 22 april 2020 @ 15:51:53 #93
62913 Blik
The one and Only!
pi_192752365
quote:
4s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:43 schreef Leonos het volgende:

[..]

Oh, dacht al wie is die rare vogel die ik volg. Ben jij dus :P
Haha, ik dacht hetzelfde :D
pi_192752516
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:28 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Op Strava weet niemand dat. :P
Op strava kijkt ook niemand naar de watts data alleen naar de gemiddelde snelheid :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 22 april 2020 @ 16:07:56 #95
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192752593


Hoe classificeren we deze prestatie? :D
pi_192752674
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe classificeren we deze prestatie? :D
Landis op de 2e plek... Onverdacht? Hahahahahaha
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192752713
En watt vs watt/kg is ook een verschil. Indurain was heus geen zuivere rijder, maar woog ook 20kg meer dan froome weegt, dus zegt 450 watt nog steeds heel weinig
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192752771
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:11 schreef the_critic het volgende:

[..]

Landis op de 2e plek... Onverdacht? Hahahahahaha
_O-

Dus eigenlijk was dat een dikke prutser die zelfs met doping onverdachte waardes trapt _O-
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192752781
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe classificeren we deze prestatie? :D
Horen die wattages bij de Alp d'Huez?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 22 april 2020 @ 16:18:50 #100
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192752811
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:16 schreef Patroon het volgende:

[..]

_O-

Dus eigenlijk was dat een dikke prutser die zelfs met doping onverdachte waardes trapt _O-
Landis ging ook hele dag op pad natuurlijk. Dus kan me best voorstellen dat hij daarmee niet de hoogste score heeft.
  woensdag 22 april 2020 @ 16:19:32 #101
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192752823
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Horen die wattages bij de Alp d'Huez?
Ik vermoed beste prestatie in een ronde.
pi_192752853
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:19 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik vermoed beste prestatie in een ronde.
Maar toch niet over de hele ronde? Max vermogen zal het ook niet zijn. Dus het moet omgerekende 20 min score zijn adhv klimtijden of zo?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 22 april 2020 @ 16:31:48 #103
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192753026
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar toch niet over de hele ronde? Max vermogen zal het ook niet zijn. Dus het moet omgerekende 20 min score zijn adhv klimtijden of zo?
Ik denk inderdaad een slotklim ergens. Dit was ver voor de powermeters natuurlijk en daardoor een theoretische benadering.

Om factoren uit te sluiten moet het wel op een klim zijn.

Ergens schrijven ze "na 5 uur rijden", vandaar slotklim (en waarschijnlijk Huez als die in al die rondes zat)


Edit: Niet in al deze jaren kwam de Tour er langs, maar dat komt omdat dit hun Tourzege jaren zijn. Ik denk dat ze dan een omliggend jaar hebben gepakt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192753046
dit weekend is bij futurumshop de 4iiii 105 powermeter in de aanbieding voor 219.99 en als je nog een bon van 25 euro hebt is het helemaal een scherpe prijs.

https://www.futurumshop.nl/acties/dagdeal
pi_192753078
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:02 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik heb mijn dochter jaren tevergeefs geprobeerd mee te krijgen op fietsvakantie.
Vorig jaar ging ze voor het eerst zelf op vakantie... met de fiets ;)
Goed opgevoed _O-
Whatever...
pi_192753185
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Het ziet er wel koud uit.
Is in de zomer warmer dan Nederland. Maar je hebt geen garantie op droog weer natuurlijk. Mooi is het wel. Prachtig zelfs.

Ik vind het niet echt een land om te fietsen, maar het kan heel goed. Wandelen is daar wel tot; allemansrecht en veel plekken met shelters waar je kunt crashen met je spulletje. Kanoën is ook tot; zoek je een eilandje uit en hopsa. Doe je dit op een goede plek kun je bij wijze van de hele dag in je blote kont gaan lopen.

Maargoed. Vakantie zou voor mij nu zijn geweest. En deze zomer een weekje ergens in Nederland kamperen.

Ik heb wel een week of drie vrij deze zomer, dus voldoende tijd om te fietsen en sporten. Hopelijk is dan de sportschool ook weer open.
Whatever...
pi_192753198
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Grappig ik probeer MissPatty ook warm te krijgen voor bikepacking maar dat lukte nog niet, totdat ze laatst op de racefiets opperde om binnenkort op de fiets ergens heen te gaan, hotel te nemen en daarna weer terug. Dus het begin is er :P. Het idee dat er dan ook tassen op haar fiets moeten, vindt ze weer wat minder :')
Ik zou mijn spullen op de hybride gooien in mijn geval. Met de racefiets vind ik een hotel best een goed idee. Gewoon douchen, slapen en de volgende dag stinkend terug *;
Whatever...
  woensdag 22 april 2020 @ 16:46:26 #108
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192753207
Kano, wie is je nieuwe reisgenoot :D
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 22 april 2020 @ 16:55:18 #109
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192753336
quote:
4s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:44 schreef Leonos het volgende:

[..]

236 w (Dr. A. Coggan formula)
Weighted Avg Power

2.36 w / kg
Watts Per Kilograms

225 w
Best 20min Power
Waar haal je dat vandaan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192753390
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:33 schreef Flipmoehoe het volgende:
dit weekend is bij futurumshop de 4iiii 105 powermeter in de aanbieding voor 219.99 en als je nog een bon van 25 euro hebt is het helemaal een scherpe prijs.

https://www.futurumshop.nl/acties/dagdeal
Mooie prijs, gaat dan wel kriebelen om een powermeter te kopen. Aan de ene kant leuk meer data. Aan de andere kant geniet ik steeds meer van het fietsen en rondkijken ipv gefocust zijn op de gemiddelde snelheid oid.
pi_192753653
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan?
Elevate for Strava - Google Chrome.
  woensdag 22 april 2020 @ 17:20:46 #112
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192753737
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:14 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Elevate for Strava - Google Chrome.
Thanks.

Ik heb 'm gecropt om van die gekke piek af te krijgen, maar dat update elevate niet jammer genoeg.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192753824
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Thanks.

Ik heb 'm gecropt om van die gekke piek af te krijgen, maar dat update elevate niet jammer genoeg.
Jawel. Moet je in Elevate even weggooien en opnieuw syncen.
pi_192754108
Gesproken over fietsvakanties. Had plannen om naar Mainz te fietsen. Geen echte bikepacking, want gewoon slapen in hotel/b&b, maar zit erover te twijfelen nu toch maar wat tassen aan te schaffen? Iemand nog tips?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_192754116
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:58 schreef Stienn het volgende:

[..]

Mooie prijs, gaat dan wel kriebelen om een powermeter te kopen. Aan de ene kant leuk meer data. Aan de andere kant geniet ik steeds meer van het fietsen en rondkijken ipv gefocust zijn op de gemiddelde snelheid oid.
Grappige is dat ik juist minder op snelheid focus sinds ik een powermeter heb.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 22 april 2020 @ 18:13:19 #116
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192754287
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:58 schreef Steven184 het volgende:
Gesproken over fietsvakanties. Had plannen om naar Mainz te fietsen. Geen echte bikepacking, want gewoon slapen in hotel/b&b, maar zit erover te twijfelen nu toch maar wat tassen aan te schaffen? Iemand nog tips?
Ik zou dan zo'n rol bij je stuur aanraden en een kleine frametas. Kan je allerlei kleinigheidjes in die frametas doen die je zo kan openritsen en je slippers/schoeisel+kleding in die rol aan je stuur proppen.

Zoveel heb je toch niet nodig voor een paar dagen als je in hotels zit.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192754338
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zou dan zo'n rol bij je stuur aanraden en een kleine frametas. Kan je allerlei kleinigheidjes in die frametas doen die je zo kan openritsen en je slippers/schoeisel+kleding in die rol aan je stuur proppen.

Zoveel heb je toch niet nodig voor een paar dagen als je in hotels zit.
Zat ik zelf ook te denken. Of zelfs enkel een zadeltas. Stuurtas schijnt weer wat meer impact te hebben op sturen.

Nog tips voor merken?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 22 april 2020 @ 18:23:31 #118
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192754399
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:17 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Zat ik zelf ook te denken. Of zelfs enkel een zadeltas. Stuurtas schijnt weer wat meer impact te hebben op sturen.

Nog tips voor merken?
Stuurtas is wel het mooist qua inpakken en aerodynamica voor zover dat belangrijk is, maar die zijn over het algemeen een stuk duurder.

Zelf heb ik een zadeltas en frametas van apidura, een stuurtas van topeak en een laatst heb ik nog een andere gekocht, dat is meer een soort houder/holster waar je een drybag in kan doen.

Zeker als je in de zomer gaat en nog niet weet of je dit heel vaak gaat doen voor een budget iets gaan. Patroon had toen wat via china gekocht en dat was volgens mij meer dan prima.

En wat gewicht aan je stuur merk je wel ja. De eerste 20 km, daarna ben je gewend. En de volgende dag de eerste 5 en op dag 3 ben je er aan gewend.

tot je thuis komt en zonder tassen gaat fietsen. Toen ik terug kwam uit Frankrijk waar ik met kampeerbepakking naar toe was gegaan op mijn gravelbike vloog mijn racefiets opeens vooruit ipv dat geploeter heuvel op met dat zware onding met al die tassen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192756203
Beste Fok!kers,

Na jarenlange afwezigheid ben ik weer terug op FOK!, mijn excuses als deze vraag niet in het goede (sub)forum staat.

Ik heb sinds 2 jaar een racefiets die ik gebruik voor woon-werk verkeer. Helaas is deze onlangs uitgeschakeld door een slag in beide wielen. Voor en achter mist er een spaak, waardoor deze slag ontstaan is. De (goede) fietsenmaker hier in de stad kon hem net als ik niet repareren, omdat het een soort spaak is die je niet vanaf de velg kan aandraaien. :?
Hij adviseerde om er een andere wielset in te zetten en daar kan ik me in vinden. Ik heb geen groot budget als student, dus ik probeer via Marktplaats een leuke set te vinden.
Nu alleen de grote vraag: welke wielen moet ik precies hebben?

Ik weet dat ik er nu 28" Full Speed Ahead aluminium wielen in heb zitten, met een 32-665 band. De cassette bestaat uit 9 tandwielen. Deze zit op een body, als ik het goed begrepen heb. Deze 9-speed zou ik graag overzetten naar het nieuwe wiel.

Hoe kan ik nu online (via MP of een webwinkel) bekijken of de aangeboden wielen bij mijn cassette passen? Het lijkt me logisch om rekening te houden met de breedte van de cassette, maar is een wiel van MP met 8 tandwielen dan automatisch niet geschikt?

Hopelijk weten jullie meer, het zou heel fijn zijn om straks weer lekker te kunnen rijden! :D
Unita stamus, cadimus dividui
  FOK!fotograaf woensdag 22 april 2020 @ 21:31:23 #120
73911 ultra_ivo
pi_192757530
Mijn verlof dat ik had ingepland voor april en mei heb ik al terug kunnen geven. Dat worden waarschijnlijk dus 2 fietsvakanties later dit jaar, vermoedelijk niet al te ver weg.
pi_192758954
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:58 schreef Steven184 het volgende:
Gesproken over fietsvakanties. Had plannen om naar Mainz te fietsen. Geen echte bikepacking, want gewoon slapen in hotel/b&b, maar zit erover te twijfelen nu toch maar wat tassen aan te schaffen? Iemand nog tips?
tailfin.cc, prijzig maar erg mooie oplossing (en volgens aantal onderzoeken 20w minder weerstand dan stuurtas nu we het toch over wattages hebben hier)
of stuurtas/rol (ik heb er een an apidura)

zo'n zwieber zadeltas is niets voor mij, lastig in te pakken (je moet gewicht goed verdelen) en zwiebert als je aanzet bij een klim
en ik kom er vaak met benen tegenaan
pi_192759023
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zou wel proberen zo'n 20min test echt op een vlakke stuk weg te doen zonder teveel bochten etc. af en toe benen stilhouden voor een bocht zorgt ook weer voor micro pauzes (snap dat zoiets in Limburg lastig vinden is, wellicht een lange klim van 20min in de Eifel ofzo?) had je nou die 5min allout ervoor ook gedaan?
Eifel (tenminste wat er vanuit Limburg normaal gesproken te fietsen is) zitten helaas net geen klimmetjes waar je 20m voluit kan gaan, ik ben dan iig al boven na 15 minuten ofzo.
  woensdag 22 april 2020 @ 22:47:23 #123
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192759237
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:37 schreef ddx het volgende:

[..]

Eifel (tenminste wat er vanuit Limburg normaal gesproken te fietsen is) zitten helaas net geen klimmetjes waar je 20m voluit kan gaan, ik ben dan iig al boven na 15 minuten ofzo.
Die vanuit Heimbach? Al vlakt die wel behoorlijk af.
pi_192759280
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Stuurtas is wel het mooist qua inpakken en aerodynamica voor zover dat belangrijk is, maar die zijn over het algemeen een stuk duurder.

Zelf heb ik een zadeltas en frametas van apidura, een stuurtas van topeak en een laatst heb ik nog een andere gekocht, dat is meer een soort houder/holster waar je een drybag in kan doen.

Zeker als je in de zomer gaat en nog niet weet of je dit heel vaak gaat doen voor een budget iets gaan. Patroon had toen wat via china gekocht en dat was volgens mij meer dan prima.

En wat gewicht aan je stuur merk je wel ja. De eerste 20 km, daarna ben je gewend. En de volgende dag de eerste 5 en op dag 3 ben je er aan gewend.

tot je thuis komt en zonder tassen gaat fietsen. Toen ik terug kwam uit Frankrijk waar ik met kampeerbepakking naar toe was gegaan op mijn gravelbike vloog mijn racefiets opeens vooruit ipv dat geploeter heuvel op met dat zware onding met al die tassen.
Thanks voor uitgebreide verhaal. Klinkt logisch. Misschien inderdaad even op Ali kijken.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:35 schreef ddx het volgende:

[..]

tailfin.cc, prijzig maar erg mooie oplossing (en volgens aantal onderzoeken 20w minder weerstand dan stuurtas nu we het toch over wattages hebben hier)
of stuurtas/rol (ik heb er een an apidura)

zo'n zwieber zadeltas is niets voor mij, lastig in te pakken (je moet gewicht goed verdelen) en zwiebert als je aanzet bij een klim
en ik kom er vaak met benen tegenaan
Goede tip qua zadeltas. Ga even kijken, maar denk dat voor om te starten Tailfin wat prijzig is.


Overigens zal alles een verbetering zijn. Tot nu toe altijd enkel met rugzak op pad geweest.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_192759288
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:47 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Die vanuit Heimbach? Al vlakt die wel behoorlijk af.
Kan het niet gewoon door een perfecte tijdrit te doen net boven anarobe drempel?
Vakman pur sang
pi_192759353
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:47 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Die vanuit Heimbach? Al vlakt die wel behoorlijk af.
Even gekeken, 14 minuten:

https://www.strava.com/segments/4146192

En Jägerhausstrasse ook wel mooie klim, maar ook daar ben ik binnen 13 minuten boven :

https://www.strava.com/segments/14944838
  woensdag 22 april 2020 @ 22:58:25 #127
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192759438
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:53 schreef ddx het volgende:

[..]

Even gekeken, 14 minuten:

https://www.strava.com/segments/4146192

En Jägerhausstrasse ook wel mooie klim, maar ook daar ben ik binnen 13 minuten boven :

https://www.strava.com/segments/14944838
https://www.strava.com/segments/17128615

Bij die van jou zit ik mooi boven de 20 _O-
  woensdag 22 april 2020 @ 22:59:11 #128
39333 Zelva
Fortunate observer of time
  woensdag 22 april 2020 @ 23:00:02 #129
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192759471
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Net niet.
Vanaf 5 km, niet echt een klim meer :{
pi_192759515
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:58 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

https://www.strava.com/segments/17128615

Bij die van jou zit ik mooi boven de 20 _O-
Ja dan tel je het vals plat/deels al dalend gedeelte erbij.
En ook net binnen de 20 minuten 8-)
pi_192759570
Maar mis het wel om ff lekker rondje in de Eifel te maken.
Ik kan mezelf niet echt motiveren om op het vlakke 20 minuten ofzo volle bak te gaan rijden.
Even los van het feit dat je hier dan echt al richting houtribdijk moet gaan.
  donderdag 23 april 2020 @ 06:30:56 #132
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192761800
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:11 schreef Tinfire het volgende:
Beste Fok!kers,

Na jarenlange afwezigheid ben ik weer terug op FOK!, mijn excuses als deze vraag niet in het goede (sub)forum staat.

Ik heb sinds 2 jaar een racefiets die ik gebruik voor woon-werk verkeer. Helaas is deze onlangs uitgeschakeld door een slag in beide wielen. Voor en achter mist er een spaak, waardoor deze slag ontstaan is. De (goede) fietsenmaker hier in de stad kon hem net als ik niet repareren, omdat het een soort spaak is die je niet vanaf de velg kan aandraaien. :?
Hij adviseerde om er een andere wielset in te zetten en daar kan ik me in vinden. Ik heb geen groot budget als student, dus ik probeer via Marktplaats een leuke set te vinden.
Nu alleen de grote vraag: welke wielen moet ik precies hebben?

Ik weet dat ik er nu 28" Full Speed Ahead aluminium wielen in heb zitten, met een 32-665 band. De cassette bestaat uit 9 tandwielen. Deze zit op een body, als ik het goed begrepen heb. Deze 9-speed zou ik graag overzetten naar het nieuwe wiel.

Hoe kan ik nu online (via MP of een webwinkel) bekijken of de aangeboden wielen bij mijn cassette passen? Het lijkt me logisch om rekening te houden met de breedte van de cassette, maar is een wiel van MP met 8 tandwielen dan automatisch niet geschikt?

Hopelijk weten jullie meer, het zou heel fijn zijn om straks weer lekker te kunnen rijden! :D
Hallo,

Ik zou nieuwe wielen kopen, dan ben je voorlopig weer even goed op weg.
  donderdag 23 april 2020 @ 07:34:07 #133
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192761934
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:53 schreef ddx het volgende:

[..]

Even gekeken, 14 minuten:

https://www.strava.com/segments/4146192

En Jägerhausstrasse ook wel mooie klim, maar ook daar ben ik binnen 13 minuten boven :

https://www.strava.com/segments/14944838
Tassen meenemen en vol storten met zand ^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 23 april 2020 @ 07:34:50 #134
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192761938
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:05 schreef ddx het volgende:
Maar mis het wel om ff lekker rondje in de Eifel te maken.
Ik kan mezelf niet echt motiveren om op het vlakke 20 minuten ofzo volle bak te gaan rijden.
Even los van het feit dat je hier dan echt al richting houtribdijk moet gaan.
Ja die is wel wat ver voor je :D

In de schermer of beemster zijn genoeg plekken waar je 20 km kan rijden zonder (veel) bochten en kruisingen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192762242
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:17 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Zat ik zelf ook te denken. Of zelfs enkel een zadeltas. Stuurtas schijnt weer wat meer impact te hebben op sturen.

Nog tips voor merken?
Ik heb een zadeltas van roswheel gekocht in China, voor volgens mij nog geen 2 tientjes een tijdje terug. Goed genoeg om mee te testen of het werkt voor je en of op deze manier fietsen/vakantievieren wat voor je.

Zelfde merk heeft ook frametassen en volgens mij ook een stuurtas. Even zoeken op Ali, en voor de zekerheid misschien wat spullen in een vuilniszak doen en dan in de tas, heb nog niet kunnenn nondervinden hoe de waterdichtheid is.
  donderdag 23 april 2020 @ 08:32:20 #136
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192762256
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 22 april 2020 20:11 schreef Tinfire het volgende:

Hoe kan ik nu online (via MP of een webwinkel) bekijken of de aangeboden wielen bij mijn cassette passen? Het lijkt me logisch om rekening te houden met de breedte van de cassette, maar is een wiel van MP met 8 tandwielen dan automatisch niet geschikt?

Het heeft te maken met de breedte van de cassette, en daarmee het stuk waarop de derailleur heen en weer kan.
Als je meer tandwielen hebt, wordt vaak de body ook breder. Soms kan je dat opvullen met een ringetje, waardoor je body smaller wordt en dus passend voor 9 speed.

Ik weet ook niet of alle 9 speed systemen dezelfde breedte hanteren. Ik denk van wel.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192762423
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:30 schreef McM77 het volgende:

[..]

Ik heb een zadeltas van roswheel gekocht in China, voor volgens mij nog geen 2 tientjes een tijdje terug. Goed genoeg om mee te testen of het werkt voor je en of op deze manier fietsen/vakantievieren wat voor je.

Zelfde merk heeft ook frametassen en volgens mij ook een stuurtas. Even zoeken op Ali, en voor de zekerheid misschien wat spullen in een vuilniszak doen en dan in de tas, heb nog niet kunnenn nondervinden hoe de waterdichtheid is.
^O^

Ik ga even kijken.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  FOK!fotograaf donderdag 23 april 2020 @ 09:10:23 #138
73911 ultra_ivo
pi_192762540
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:30 schreef McM77 het volgende:

[..]

Ik heb een zadeltas van roswheel gekocht in China, voor volgens mij nog geen 2 tientjes een tijdje terug. Goed genoeg om mee te testen of het werkt voor je en of op deze manier fietsen/vakantievieren wat voor je.

Zelfde merk heeft ook frametassen en volgens mij ook een stuurtas. Even zoeken op Ali, en voor de zekerheid misschien wat spullen in een vuilniszak doen en dan in de tas, heb nog niet kunnenn nondervinden hoe de waterdichtheid is.
Dan kun je ze beter bij PlanetX kopen, zeker op het moment dat daar een aanbieding is. (Of als pakketddeal). Op dit moment geen gezeik met douane, sneller bij je en nog goedkoper ook.
  FOK!fotograaf donderdag 23 april 2020 @ 09:11:25 #139
73911 ultra_ivo
pi_192762551
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:32 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Het heeft te maken met de breedte van de cassette, en daarmee het stuk waarop de derailleur heen en weer kan.
Als je meer tandwielen hebt, wordt vaak de body ook breder. Soms kan je dat opvullen met een ringetje, waardoor je body smaller wordt en dus passend voor 9 speed.

Ik weet ook niet of alle 9 speed systemen dezelfde breedte hanteren. Ik denk van wel.
9 speed is verschillend tussen Campa en Shimano qua cassettebreedte.
De naaf voor Shimano 8,9 en 10 speed is hetzelfde. Je moet alleen soms een klein ringetje (bijgeleverd bij de cassette) achter de cassette plaatsen om 'm goed te monteren.
pi_192762619
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:10 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dan kun je ze beter bij PlanetX kopen, zeker op het moment dat daar een aanbieding is. (Of als pakketddeal). Op dit moment geen gezeik met douane, sneller bij je en nog goedkoper ook.
Heb de mijne vorig jaar al binnen, de planet-x heb ik idd ook langs zien komen, zeker nu een goede en vrij goedkope keus om aan een paar tassen te komen.
pi_192762706
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:56 schreef Steven184 het volgende:

[..]

^O^

Ik ga even kijken.
Wat foto's van mijn ome Alie tassen, die meer dan goed voldoen. Mijn stuurtas is van Roswheel en mijn zadeltas van Rockbros. Blijven stevig zitten. Qua waterdichtheid zijn ze nog niet getest, maar ik heb geen reden gezien om daar aan te twijfelen, de tassen zien er solide uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Patroon op 23-04-2020 09:32:08 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192762732
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe classificeren we deze prestatie? :D
Waar is Oscar Perreiro gebleven?
pi_192763695
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:24 schreef Coppi het volgende:

[..]

Waar is Oscar Perreiro gebleven?
Redelijk aan einde van filmpje
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192765238
Alsjeblieft geen Strava links van mooie buitenlandse klimmen en tochtjes delen ;(
Word ik verdrietig van..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 23 april 2020 @ 12:21:20 #145
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192765282
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Alsjeblieft geen Strava links van mooie buitenlandse klimmen en tochtjes delen ;(
Word ik verdrietig van..
Veel plezier met 80x het Kopje :P
pi_192765308
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:21 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Veel plezier met 80x het Kopje :P
100x de maeslantkering kan ook..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192765539
quote:
Ha ha, ik bedoelde uiteraard dat Perreiro in de plaats van Landis had moeten staan in het plaatje. Maar wel een leuke link.
pi_192766961
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat foto's van mijn ome Alie tassen, die meer dan goed voldoen. Mijn stuurtas is van Roswheel en mijn zadeltas van Rockbros. Blijven stevig zitten. Qua waterdichtheid zijn ze nog niet getest, maar ik heb geen reden gezien om daar aan te twijfelen, de tassen zien er solide uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks, zien er prima uit inderdaad.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 23 april 2020 @ 14:14:34 #149
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192767124
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:21 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Veel plezier met 80x het Kopje :P
Liever het kopje dan de brug over de A2 bij Vianen. -O-
  donderdag 23 april 2020 @ 14:15:24 #150
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192767135
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Liever het kopje dan de brug over de A2 bij Vianen. -O-
Ik heb beter _O_ _O_
  donderdag 23 april 2020 @ 14:19:01 #151
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192767175
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:15 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik heb beter _O_ _O_
Welke jaloersmakende klim heb jij?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 23 april 2020 @ 14:23:42 #152
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192767223
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Welke jaloersmakende klim heb jij?
https://www.strava.com/segments/9392736
pi_192767279
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Alsjeblieft geen Strava links van mooie buitenlandse klimmen en tochtjes delen ;(
Word ik verdrietig van..
https://www.strava.com/activities/2690670876
https://www.strava.com/activities/2684722002
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 23 april 2020 @ 14:32:29 #154
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192767345
quote:
Nice, toen ik in Eanske woonde veel gefietst.
Dit segment was er toen nog niet denk ik, want ik heb er geen tijd staan.

Deze namen wij altijd, en daar heb ik nog steeds een scherpe tijd staan :D
https://www.strava.com/segments/1271728

Nu "moet" ik het doen met de Holterberg of alles op de Veluwe, balen hoor
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 23 april 2020 @ 14:34:27 #155
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192767365
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:32 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nice, toen ik in Eanske woonde veel gefietst.

Deze namen wij altijd, en daar heb ik nog steeds een scherpe tijd staan :D
https://www.strava.com/segments/1271728

Nu "moet" ik het doen met de Holterberg of alles op de Veluwe, balen hoor
Ik denk dat laatste eigenlijk hetzelfde is, alleen iets ander stukje.

Weet ook niet precies, maar ik meen dat als er een segment wordt aangemaakt dat je er ook in retrospect in komt te staan .
  donderdag 23 april 2020 @ 14:36:57 #156
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192767394
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:34 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik denk dat laatste de goede is.
Mooie steile klim, wel echt klote-steentjes. Rijd veel liever op de veluwe moet ik zeggen
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 23 april 2020 @ 14:37:35 #157
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192767402
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:34 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik denk dat laatste de goede is.

Weet ook niet precies, maar ik meen dat als er een segment wordt aangemaakt dat je er ook in retrospect in komt te staan .
Hmm, dan is het waarschijnlijk omdat de track zo afwijkt van de route. Al denk ik niet dat daar een MTB pad loopt
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192767408
Wel grappig, bijna alleen maar NLers in die Duitse segmentjes.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 23 april 2020 @ 14:39:45 #159
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192767433
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Wel grappig, bijna alleen maar NLers in die Duitse segmentjes.
Wij doen nogal massaal aan Strava :)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192767477
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:39 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Wij doen nogal massaal aan Strava :)
Ja en blijkbaar zijn er sowieso niet zoveel fanatieke Duitse racefietsers. Meer vakantietoerders en MTB'ers volgens mij.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192767503
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja en blijkbaar zijn er sowieso niet zoveel fanatieke Duitse racefietsers. Meer vakantietoerders en MTB'ers volgens mij.
Komt door al die jaren dat de Duitse media het wielrennen hebben geboycot, denk ik.
  donderdag 23 april 2020 @ 14:57:49 #162
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192767647
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:36 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Mooie steile klim, wel echt klote-steentjes. Rijd veel liever op de veluwe moet ik zeggen
Maar het doet toch sowieso al pijn. Ik vind scherpe bochten in de klim veel naarder.

Bij een andere bekend klimmetje heb je steil stuk gevolgd door een scherpe bocht naar links, dan stukje vlak, dan scherpe bocht naar rechts en daarna weer stukje steil. Echt gevaarlijk.
  donderdag 23 april 2020 @ 15:06:59 #163
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192767772
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:57 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Maar het doet toch sowieso al pijn. Ik vind scherpe bochten in de klim veel naarder.

Bij een andere bekend klimmetje heb je steil stuk gevolgd door een scherpe bocht naar links, dan stukje vlak, dan scherpe bocht naar rechts en daarna weer stukje steil. Echt gevaarlijk.
Vooral omdat er altijd grind ligt toevallig? :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192767798
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:32 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nice, toen ik in Eanske woonde veel gefietst.
Dit segment was er toen nog niet denk ik, want ik heb er geen tijd staan.

Deze namen wij altijd, en daar heb ik nog steeds een scherpe tijd staan :D
https://www.strava.com/segments/1271728

Nu "moet" ik het doen met de Holterberg of alles op de Veluwe, balen hoor
Hey ik heb deze vaak gefietst maar toch geen Strava notering.
Vakman pur sang
  donderdag 23 april 2020 @ 15:10:35 #165
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192767815
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hey ik heb deze vaak gefietst maar toch geen Strava notering.
Raar, ik zie dat 388 mensen hem dit jaar nog hebben gefietst, dus hij zou nog moeten werken
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 23 april 2020 @ 15:14:24 #166
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192767876
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:06 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Vooral omdat er altijd grind ligt toevallig? :P
Ja. En sowieso krappe bocht. En ook nog zien uit te kijken voor wandelaars, honden en andere racefietsers. Oh en soms liggen er ook nog rottende blaadjes.
pi_192767920
Om mijn voor het boksen te blijven behouden ben ik nu gaan fietsen, en heb vandaag met komoot gefietst. Heenweg ging prima alleen was ik wat te ver doorgefietst vanaf het eindpunt/terugkeerpunt en toen is die blijven hangen op locatie bepalen, en bij het opnieuw opstarten ging die weer helemaal terug naar het startpunt.


Heeft iemand dit eerder gehad?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192774038
Wellicht interessant voor de routebouwers en (toekomstige) Komooters onder ons, morgen een webinar over routes maken:

https://www.fiets.nl/2020(...)en-van-meester-gijs/

Heeft iemand recent nog iets uit Engeland besteld? Wiggle geeft nu aan verwacht te leveren op of voor 6 mei, dat is wel erg lang.
pi_192774268
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:48 schreef eentwee het volgende:
Wellicht interessant voor de routebouwers en (toekomstige) Komooters onder ons, morgen een webinar over routes maken:

https://www.fiets.nl/2020(...)en-van-meester-gijs/

Heeft iemand recent nog iets uit Engeland besteld? Wiggle geeft nu aan verwacht te leveren op of voor 6 mei, dat is wel erg lang.
Waarom ze nou niet gewoon even een filmpje van die webinar online zetten...

Ik vind komoot echt top, in combinatie met mijn elemnt. Werkt ook vrij goed zonder veel geklooi moet ik zeggen. Maargoed, ik ga wel even googlen.
Whatever...
pi_192774881
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Waarom ze nou niet gewoon even een filmpje van die webinar online zetten...

Ik vind komoot echt top, in combinatie met mijn elemnt. Werkt ook vrij goed zonder veel geklooi moet ik zeggen. Maargoed, ik ga wel even googlen.
Een webinar is normaal gesproken live. Dus geen idee hoe ze dit nu al online kunnen zetten...
pi_192776286
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:40 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Een webinar is normaal gesproken live. Dus geen idee hoe ze dit nu al online kunnen zetten...
De eerste was 20-4 (dacht ik te zien)
Whatever...
pi_192777538
Vraagje: ik wil een nieuwe fietscomputer, want ik ben m’n cheap-ass Bryton helemaal zat.

Wat zouden jullie doen? Wahoo Element of Garmin Edge 530 oid? Een reden om voor Garmin te kiezen is voor mij dat ik nu 2 fietsen met Hide My Bell heb en twee fietsen met ‘gewone’ Garmin houdertjes. Bryton past daar namelijk ook op.
  vrijdag 24 april 2020 @ 08:19:49 #173
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192777913
Ik zou dan voor een garmin gaan, anders moet je weer allerlei nieuwe mounts kopen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 24 april 2020 @ 08:23:01 #174
62913 Blik
The one and Only!
pi_192777942
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:19 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou dan voor een garmin gaan, anders moet je weer allerlei nieuwe mounts kopen.
Bij een wahoo bolt zit 1 mount (wel zonder bel)
pi_192777951
In de hidemybell kun je de inzet gewoon kwartslag draaien dacht ik.
Zou iig m'n keuze niet laten afhangen van een mount. Die paar tientjes wegen niet op tegen frustraties van verkeerd gekozen duurdere unit
Verder goed inlezen in de draadjes op fiets forum en daarop bepalen welke zaken voor jou persoonlijk van belang zijn en zwaarder wegen.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192778266
https://www.futurumshop.n(...).phtml?group=dagdeal
powermeter besteld :)
had nog een strava bon van een futurumshop challange van 25 euro, voor 195 kon ik hem niet laten liggen :)
  vrijdag 24 april 2020 @ 09:12:04 #177
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192778436
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:55 schreef Flipmoehoe het volgende:
https://www.futurumshop.n(...).phtml?group=dagdeal
powermeter besteld :)
had nog een strava bon van een futurumshop challange van 25 euro, voor 195 kon ik hem niet laten liggen :)
Ah tof, dan heb jij ook een nieuw grafiekje op strava _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192778705
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:48 schreef eentwee het volgende:
Wellicht interessant voor de routebouwers en (toekomstige) Komooters onder ons, morgen een webinar over routes maken:

https://www.fiets.nl/2020(...)en-van-meester-gijs/

Heeft iemand recent nog iets uit Engeland besteld? Wiggle geeft nu aan verwacht te leveren op of voor 6 mei, dat is wel erg lang.
Ik had mijn Wiggle bestelling bijnen 5 dagen binnen, inclusief naar verkeerde depot sturen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_192778734
Gisteren kettingpons gemold toen ik bezig was met woonwerk-fiets. Was weer klunsendag.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 24 april 2020 @ 09:38:58 #180
117107 MarcoD
.........
pi_192778826
Ik word toch altijd een beetje kriebelig als het een wattagemeter genoemd wordt ;(

(zie productomschrijving bij Futurum)
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_192779029
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ah tof, dan heb jij ook een nieuw grafiekje op strava _O_
*O*

Wel benieuwd naar alle data, met Zwift / Zwiftpower vond ik het altijd erg interessant!
pi_192779060
De wattagemeter Powermeter revolutie is begonnen. :P
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:03:43 #183
62913 Blik
The one and Only!
pi_192779256
Heeft er iemand nog een kortingscode voor futurumshop liggen die die niet zelf gaat gebruiken?
pi_192779271
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:03 schreef Blik het volgende:
Heeft er iemand nog een kortingscode voor futurumshop liggen die die niet zelf gaat gebruiken?
Volgens mij wel, zal eens kijken

Edit: DM gestuurd
pi_192779383
https://www.futurumshop.n(...)enge_pagina_beloning

kan je zo aanvragen :)
Je hoeft de strava challange niet eens gedaan te hebben ;)
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:18:08 #186
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192779445
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 07:27 schreef Tommeke het volgende:
Vraagje: ik wil een nieuwe fietscomputer, want ik ben m’n cheap-ass Bryton helemaal zat.

Wat zouden jullie doen? Wahoo Element of Garmin Edge 530 oid? Een reden om voor Garmin te kiezen is voor mij dat ik nu 2 fietsen met Hide My Bell heb en twee fietsen met ‘gewone’ Garmin houdertjes. Bryton past daar namelijk ook op.
Garmin 530 staat op mijn lijst, mocht mn 800 stuk gaan. De nieuwe Hide My Bells kan je draaien, de oude niet.

Die MTB tools op de 530 lijken me wel tof
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:20:08 #187
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192779469
Wat ik trouwens heftig kut vind aan Futurum is dat heel veel dingen per 2 besteld moeten worden. Montagepasta, schoonmaakmiddel, bidonhouders.

Liever Mantel wmb
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192779509
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:20 schreef Fretwork het volgende:
Wat ik trouwens heftig kut vind aan Futurum is dat heel veel dingen per 2 besteld moeten worden. Montagepasta, schoonmaakmiddel, bidonhouders.

Liever Mantel wmb
klopt, zat zelf te kijken naar een nieuwe buitenband, schwalbe pro one tubeless. Moet je er ook direct 2 bestellen.. Bij mantel is boven de 29 euro ook gratis verzenden.. daar maar mooi bestellen dan :)
pi_192779523
Gisteren weer eens op mijn oude fietsje gereden. Met mtb pedaaltjes. Stuk trager, maar geen slechte fiets toch. Hij moest ergens even staan op slot enzo, dat gaat met de Carbon wielrenner niet handig zijn.

@Tommeke ik heb net een ELEMNT roam gekocht ben er erg Over te spreken. Vooral in combinatie met de routes die ik maak in Komoot ben ik in een paar dagen zwaar fan geworden. E er zit inderdaad een prima out front mount bij )zonder bel).
Whatever...
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:28:18 #190
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192779561
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:23 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

klopt, zat zelf te kijken naar een nieuwe buitenband, schwalbe pro one tubeless. Moet je er ook direct 2 bestellen.. Bij mantel is boven de 29 euro ook gratis verzenden.. daar maar mooi bestellen dan :)
True, futurumshop heeft overigens een prima service hoor, maar zijn wel op bijna alles altijd duurder. Mantel vind ik qua service tot nu toe ook erg fijn.

Dit gezegd hebbende, net een momentsleutel en kettingen besteld met de Strava korting op Futurum :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:31:06 #191
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_192779581
quote:
Ik reed de virtuele Gold Race met een gemiddeld vermogen van 250 Watt. De meeste toerders houden dat niet vol, maar toch haalde ik niemand in.
:D
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:33:23 #192
62913 Blik
The one and Only!
pi_192779605
Noobvraag, ik heb een bb30 crankstel van fsa. Past een 4iiii 105 r7000 powermeter daar gewoon op?

#durftevragen
pi_192779648
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 07:27 schreef Tommeke het volgende:
Vraagje: ik wil een nieuwe fietscomputer, want ik ben m’n cheap-ass Bryton helemaal zat.

Wat zouden jullie doen? Wahoo Element of Garmin Edge 530 oid? Een reden om voor Garmin te kiezen is voor mij dat ik nu 2 fietsen met Hide My Bell heb en twee fietsen met ‘gewone’ Garmin houdertjes. Bryton past daar namelijk ook op.
Heb de wahoo bolt kort gehad maar na 1-2 ritjes verkocht, ik vond dat echt een mega stap terug qua navigatie vergeleken mijn edge 800. Als die stuk is komt er dan ook zonder twijfel een 830.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192779667
Als straks elke bolle toerder een powermeter heeft ben ik wel benieuwd wat ze dan gaan bedenken, want er moet natuurlijk wel geld worden verdiend.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:38:49 #195
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192779672
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:38 schreef Patroon het volgende:
Als straks elke bolle toerder een powermeter heeft ben ik wel benieuwd wat ze dan gaan bedenken, want er moet natuurlijk wel geld worden verdiend.
Lactaatspiegeltesters
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192779722
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:38 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Lactaatspiegeltesters
Ja zoiets zou kunnen.

Ik ben nu vooral bezig met mijn powermeter mijn sterktes en zwaktes in kaart te brengen adhv powercurve en daar mijn zones boven FTP op af te stemmen. Zones op basis van % van FTP is tot t/m zone FTP afdoende, maar daarboven te algemeen. Daarom kan je beter werken met ilevels (individual levels). Interessant hoe die wetenschap van nu tov 2013 daar weer in is ontwikkeld. Om voorbeeld te noemen Anaerobic Capaciteit (AC) is 120-150% van FTP in de oude zones, voor mij zou dat moeten zijn 439w voor 30s en 2min 351w omdat AC van 30s tot 2min loopt.

Mijn beste 2min is 392w en 30s 731w dit jaar . Dus die zones moet je dan handmatig aanpassen richting 731w voor 30s en 392w voor 2min om gericht je AC te trainen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Patroon op 24-04-2020 10:51:01 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:48:50 #197
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192779791
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja zoiets zou kunnen.

Ik ben nu vooral bezig met mijn powermeter mijn sterktes en zwaktes in kaart te brengen adhv powercurve en daar mijn zones boven FTP op af te stemmen. Zones op basis van % van FTP is tot t/m zone FTP afdoende, maar daarboven te algemeen. Daarom kan je beter werken met ilevels (individual levels). Interessant hoe die wetenschap van nu tov 2013 daar weer in is ontwikkeld.
Lijkt me zeer interessant.
Ik heb nu natuurlijk alleen powermeters op de sportschool, waar je al snel boven FTP trapt. Lijkt me goed om daar inzicht in te krijgen. Nu doe ik maar wat (ook omdat je niet weet hoe lang sommige intervallen zijn)

quote:
Om voorbeeld te noemen Anaerobic Capaciteit (AC) is 120-150% van FTP in de oude zones, voor mij zou dat moeten zijn 439w voor 30s en 2min 351w. AC is van 30s tot 2min. Terwijl mijn beste 2min is 392w en 30s dit jaar 731w . Dus die zones moet je dan handmatig aanpassen richting 731w voor 30s en 392w voor 2min om gericht je AC te trainen.
Ik denk dat de Sufferfest dit al redelijk deed, maar dat zijn wel mooie statistieken. Waarmee doe je dit? Dit is juist data die ik nu makkelijk voor handen heb. Zou op de openbare weg niet zo snel 600 watt beginnen te rammen namelijk.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192779838
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:48 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Lijkt me zeer interessant.
Ik heb nu natuurlijk alleen powermeters op de sportschool, waar je al snel boven FTP trapt. Lijkt me goed om daar inzicht in te krijgen. Nu doe ik maar wat (ook omdat je niet weet hoe lang sommige intervallen zijn)
[..]

Ik denk dat de Sufferfest dit al redelijk deed, maar dat zijn wel mooie statistieken. Waarmee doe je dit? Dit is juist data die ik nu makkelijk voor handen heb. Zou op de openbare weg niet zo snel 600 watt beginnen te rammen namelijk.
Golden cheetah. Officieel is ilevels van trainingpeaks (WKO4). Ik doe het op het oog, aan de hand van de powercurve, maar een kennis van mij heeft het WKO4 pakket en kan aan de hand van mijn fitfiles over de laatste 90 dagen mijn zones boven FTP geven. Ik moet dan in die 90 dagen wel genoeg power testes hebben gedaan in alle gebieden van max power tot 20min.

Waarom geen 600w op de openbare weg rammen? Ik trap hogere waardes buiten dan binnen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:56:55 #199
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192779880
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:53 schreef Patroon het volgende:

[..]

Golden cheetah. Officieel is ilevels van trainingpeaks (WKO4). Ik doe het op het oog, aan de hand van de powercurve, maar een kennis van mij heeft het WKO4 pakket en kan aan de hand van mijn fitfiles over de laatste 90 dagen mijn zones boven FTP geven. Ik moet dan in die 90 dagen wel genoeg power testes hebben gedaan in alle gebieden van max power tot 20min.

Waarom geen 600w op de openbare weg rammen? Ik trap hogere waardes buiten dan binnen.
Hmm, dan moet ik toch eens een powermeter kopen. Trap me in de sportschool echt het apenzuur.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 24 april 2020 @ 10:57:58 #200
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192779892
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:12 schreef Flipmoehoe het volgende:
https://www.futurumshop.n(...)enge_pagina_beloning

kan je zo aanvragen :)
Je hoeft de strava challange niet eens gedaan te hebben ;)
Hendig.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192779986
@Fretwork

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 24-04-2020 11:10:39 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:08:16 #202
130803 Gripper
Get a grip
pi_192780042
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ah tof, dan heb jij ook een nieuw grafiekje op strava _O_
Ik heb nu ook nieuwe grafiekjes! Sinds deze week een Garmin Fenix 6 horloge, dus zie ineens allemaal dingen over m'n zuurstofsaturatie, rusthartslag, ademhalingsfrequentie etc.

Naarmate je zo'n ding langer draagt leert hij ook bij over jou, dus je hebt eigenlijk je coach om je pols die zegt dat ik heel goed getraind heb in het aerobe gebied, en wat minder goed in het anaerobe gebied. Wat eigenlijk betekent "nu mag je wel eens wat harder trainen in je anaerobe zone, je bent te vriendelijk voor jezelf. #RMJK"
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:08:28 #203
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192780049
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:04 schreef Patroon het volgende:
@:Fretwork

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duidelijk, ik ga even kijken of ik GC ga snappen ^O^
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192780092
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:31 schreef Zelva het volgende:

[..]

:D
Gister etappe van virtuele ronde van Zwitserland gewonnen door Stefan Kung: Küng reed met zijn 83 kilogram de 46 kilometer aan een gemiddelde wattage van 488 Watt
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192780137
Deze topicreeks kan voortaan wel heten Weekend Warriors Wielrennen :D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192780156
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:08 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik heb nu ook nieuwe grafiekjes! Sinds deze week een Garmin Fenix 6 horloge, dus zie ineens allemaal dingen over m'n zuurstofsaturatie, rusthartslag, ademhalingsfrequentie etc.

Naarmate je zo'n ding langer draagt leert hij ook bij over jou, dus je hebt eigenlijk je coach om je pols die zegt dat ik heel goed getraind heb in het aerobe gebied, en wat minder goed in het anaerobe gebied. Wat eigenlijk betekent "nu mag je wel eens wat harder trainen in je anaerobe zone, je bent te vriendelijk voor jezelf. #RMJK"
Maar als je doel niet is om te trainen in het anaerobe gebied, dan heb je toch niet minder getraind? Eigenlijk perfect. Je moet ook niet elke training in beide gebieden willen trainen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192780168
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:11 schreef the_critic het volgende:

[..]

Gister etappe van virtuele ronde van Zwitserland gewonnen door Stefan Kung: Küng reed met zijn 83 kilogram de 46 kilometer aan een gemiddelde wattage van 488 Watt
Dat virtuele fietsen slaat natuurlijk nergens op. Uiteraard is het in het voordeel van de tijdrijders, want het enige waar het om gaat is vermogen draaien op een stilstaand apparaat. Je hoeft niet eens bochten te kunnen rijden. Laat staan tactiek gebruiken, uit de wind rijden, peloton rijden, waaiers rijden, kuilen ontwijken etc etc. Het heeft helemaal niets met wielrennen te maken.
pi_192780175
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:13 schreef Patroon het volgende:
Deze topicreeks kan voortaan wel heten Weekend Warriors Wielrennen :D
Ik heb gisteren gefietst, dat is geen weekend.
pi_192780245
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:15 schreef Coppi het volgende:

[..]

Dat virtuele fietsen slaat natuurlijk nergens op. Uiteraard is het in het voordeel van de tijdrijders, want het enige waar het om gaat is vermogen draaien op een stilstaand apparaat. Je hoeft niet eens bochten te kunnen rijden. Laat staan tactiek gebruiken, uit de wind rijden, peloton rijden, waaiers rijden, kuilen ontwijken etc etc. Het heeft helemaal niets met wielrennen te maken.
ga maar eens een paar wedstrijdjes op Zwift rijden, dan praat je daarna wel anders :)
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:24:49 #210
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192780258
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:23 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

ga maar eens een paar wedstrijdjes op Zwift rijden, dan praat je daarna wel anders :)
Niet voor niks blinken triathleten erin uit :P, Als die het al kunnen...
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192780348
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:55 schreef Flipmoehoe het volgende:
https://www.futurumshop.n(...).phtml?group=dagdeal
powermeter besteld :)
had nog een strava bon van een futurumshop challange van 25 euro, voor 195 kon ik hem niet laten liggen :)
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:34:34 #212
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192780358
quote:
Volgens mij was de conclusie dat je beter 1 sided dan 2 sided kon kopen :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192780368
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:23 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

ga maar eens een paar wedstrijdjes op Zwift rijden, dan praat je daarna wel anders :)
Wat Coppi zegt klopt. Wedstrijden op Zwift is ontzettend zwaar, maar totaal niet te vergelijken met koersen op de weg. Je rijdt gewoon 60min ablock en kan nooit je benen stil houden, precies wat je in een tijdrit ook hebt. Maar bij een koers rij je soms 40per uur met hf 150 tussen de wielen en het volgende moment rij je weer 55 per uur met de tong op de stuurpen en hf 190 en dat gaat zo 1:30 uur door. Daarbij heb je nog waar je je positioneert in het peloton, wanneer schuif je wel op en wanneer moet je juist niet opschuiven (omdat dat dan juist teveel energie kost) etc.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192780415
quote:
Accurate genoeg. Ik heb ze laatst na goed kalibreren vergeleken met de Wahoo Kickr, kwam vrij goed overeen zeker over langere blokjes.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:40:21 #215
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_192780424
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat Coppi zegt klopt. Wedstrijden op Zwift is ontzettend zwaar, maar totaal niet te vergelijken met koersen op de weg.
Dat beweert dan ook niemand. Maar bij Zwift zijn positionering en 'in het peloton rijden' wel degelijk van groot belang, en zijn tijdrijders niet per se in het voordeel bergop, dus wat Coppi zegt klopt niet.

Ja, bij Rouvy, dan wel.
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:40:30 #216
62913 Blik
The one and Only!
pi_192780426
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat Coppi zegt klopt. Wedstrijden op Zwift is ontzettend zwaar, maar totaal niet te vergelijken met koersen op de weg. Je rijdt gewoon 60min ablock en kan nooit je benen stil houden, precies wat je in een tijdrit ook hebt. Maar bij een koers rij je soms 40per uur met hf 150 tussen de wielen en het volgende moment rij je weer 55 per uur met de tong op de stuurpen en hf 190 en dat gaat zo 1:30 uur door. Daarbij heb je nog waar je je positioneert in het peloton, wanneer schuif je wel op en wanneer moet je juist niet opschuiven (omdat dat dan juist teveel energie kost) etc.
Ja, tijdrijders zijn in het voordeel op Zwift. Maar tijdens een race heb je wel degelijk ook momenten op Zwift waar je minder power hoeft te leveren om vooruit te komen, als je bijvoorbeeld in een groep zit en je draftvoordelen hebt. Positionering is dus wel degelijk een ding op Zwift

Is het daardoor anders als op de weg. Jazeker! Heeft het niks met fietsen te maken en slaat het helemaal nergens op? Absoluut niet. MIjn conditie is vele malen beter geworden doordat ik gedurende de winter heb kunnen Zwiften, en met mij vele anderen
pi_192780464
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:15 schreef Coppi het volgende:

[..]

Dat virtuele fietsen slaat natuurlijk nergens op. Uiteraard is het in het voordeel van de tijdrijders, want het enige waar het om gaat is vermogen draaien op een stilstaand apparaat. Je hoeft niet eens bochten te kunnen rijden. Laat staan tactiek gebruiken, uit de wind rijden, peloton rijden, waaiers rijden, kuilen ontwijken etc etc. Het heeft helemaal niets met wielrennen te maken.
Heeft niets met wegwielrennen te maken inderdaad.. Maar het slaat nergens op vind ik een rare uitspraak.
Heeft meer te maken met fietsen, dan FIFA met voetbal te maken heeft of f1-playstation met autosport
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192780471
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja, tijdrijders zijn in het voordeel op Zwift. Maar tijdens een race heb je wel degelijk ook momenten op Zwift waar je minder power hoeft te leveren om vooruit te komen, als je bijvoorbeeld in een groep zit en je draftvoordelen hebt. Positionering is dus wel degelijk een ding op Zwift

Is het daardoor anders als op de weg. Jazeker! Heeft het niks met fietsen te maken en slaat het helemaal nergens op? Absoluut niet. MIjn conditie is vele malen beter geworden doordat ik gedurende de winter heb kunnen Zwiften, en met mij vele anderen
Ik zeg ook niet dat de conditie er niet beter van wordt. Dat is heel wat anders, natuurlijk zorgt die intensieve prikkel voor conditie verbetering en de trainingen die je kan doen op Zwift zorgen daar nog meer voor. En wat je zegt dat draften idd voordeel oplevert klopt ook, je moet eigenlijk de juiste range zoeken zodat je maximaal draft voordeel hebt, maar niet teveel onnodig energie verspeeld. Alleen die pieken die je in een koers ervaart heb je met Zwift gewoon niet. Je gaat met Zwift echt niet opeens 3min 400w duwen en dan weer 2min 200w etc. Het is veel meer een tijdrit inspanning.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:54:55 #219
130803 Gripper
Get a grip
pi_192780667
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:14 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar als je doel niet is om te trainen in het anaerobe gebied, dan heb je toch niet minder getraind? Eigenlijk perfect. Je moet ook niet elke training in beide gebieden willen trainen.
Zeker, in 1 rit duurtrainen en intervallen én een tijdrit doen lukt nog steeds niet, ook niet met zulke geavanceerde rekentechniek :)

Het kan bijvoorbeeld ook een houvast geven om terug te zien hoeveel uren je per week aan het ene type training hebt besteed en hoeveel uur aan het andere. Hoewel je vanuit gezond verstand natuurlijk best weet wanneer je te hard traint/te weinig herstelt of dat er juist wel wat meer inspanning mag worden geleverd.

Zo'n horloge met 24uur per dag data is ook niet zaligmakend, maar wel leuk om uit te vinden hoe je dagritme werkt etc.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:57:17 #220
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_192780710
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat de conditie er niet beter van wordt. Dat is heel wat anders, natuurlijk zorgt die intensieve prikkel voor conditie verbetering en de trainingen die je kan doen op Zwift zorgen daar nog meer voor. En wat je zegt dat draften idd voordeel oplevert klopt ook, je moet eigenlijk de juiste range zoeken zodat je maximaal draft voordeel hebt, maar niet teveel onnodig energie verspeeld. Alleen die pieken die je in een koers ervaart heb je met Zwift gewoon niet. Je gaat met Zwift echt niet opeens 3min 400w duwen en dan weer 2min 200w etc. Het is veel meer een tijdrit inspanning.
Echt onzin.

Zo'n Samuel Brännlund, tweede in die Zwift-koers met Van der Poel, rijdt ook echt geen tijdritschema qua power. Daar zitten absoluut pieken en dalen in, niet voor niets ook op de stukken waar je het verschil kunt maken. En het zelfde geldt voor de pro Vervaeke.

Als ik zelf een race rij heb ook ik altijd stukken waar ik mezelf inhoud om dan op bepaalde stukken juist wel echt de gashendel open te trekken.
pi_192780762
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:28 schreef Fretwork het volgende:

[..]

True, futurumshop heeft overigens een prima service hoor, maar zijn wel op bijna alles altijd duurder. Mantel vind ik qua service tot nu toe ook erg fijn.

Dit gezegd hebbende, net een momentsleutel en kettingen besteld met de Strava korting op Futurum :P
De BBB momentsleutel is inderdaad wel een mooie aanbieding. Verder eens dat Futurum eigenlijk altijd te duur is. Het lijkt voor veel mensen een soort standaardwinkel (het coolblue van het fietsen) maar ik begrijp niet waarom. Het assortiment is beperkt bovendien. Ik heb even teruggezocht dat ik in 2012 voor het laatst iets besteld heb en dat was alleen een Garmin houdertje. Daarvoor in 2009. Daartussen zitten echt tientallen, zo niet 100+ bestellingen in andere webshops.
pi_192780784
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:38 schreef MarcoD het volgende:
Ik word toch altijd een beetje kriebelig als het een wattagemeter genoemd wordt ;(

(zie productomschrijving bij Futurum)
Hoezo? Een weegschaal noem je toch ook een kilometer? ;(
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:01:31 #223
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_192780788
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:00 schreef eentwee het volgende:

[..]

De BBB momentsleutel is inderdaad wel een mooie aanbieding. Verder eens dat Futurum eigenlijk altijd te duur is. Het lijkt voor veel mensen een soort standaardwinkel (het coolblue van het fietsen) maar ik begrijp niet waarom. Het assortiment is beperkt bovendien. Ik heb even teruggezocht dat ik in 2012 voor het laatst iets besteld heb en dat was alleen een Garmin houdertje. Daarvoor in 2009. Daartussen zitten echt tientallen, zo niet 100+ bestellingen in andere webshops.
Vroegah was het wel echt best goedkoop en iets minder vroegah hadden ze nog geregeld echt goede aanbiedingen.
pi_192780798
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:04 schreef Patroon het volgende:
@:Fretwork

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Mijn strijkijzer grafiekje :P
Heeft nu nog wel heel erge pieken bij 1', 5' en 20' omdat ik nog weinig met een powermeter heb gefietst, dus bijna alles is nu nog op basis van die testen en Zwift..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192780829
Ik zit trouwens bij de meeste van mijn buitenritjes ook teveel in de herstelzone ipv in de endurance zone. Maar dat is ook wel lastig, er zitten altijd stukken in het verkeer tussen en zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192780869
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:57 schreef Zelva het volgende:

[..]

Echt onzin.

Zo'n Samuel Brännlund, tweede in die Zwift-koers met Van der Poel, rijdt ook echt geen tijdritschema qua power. Daar zitten absoluut pieken en dalen in, niet voor niets ook op de stukken waar je het verschil kunt maken. En het zelfde geldt voor de pro Vervaeke.

Als ik zelf een race rij heb ook ik altijd stukken waar ik mezelf inhoud om dan op bepaalde stukken juist wel echt de gashendel open te trekken.
Wat is er precies allemaal onzin? Dat je van Zwiften conditie krijgt? Dat je van trainen op Zwift conditie krijgt? Dat je de juiste range moet zoeken qua vermogen om onnodig energie te verspillen? Of dat Zwift niet hetzelfde is als een wegkoers?

De gasten die voorin zo'n koers rijden op hun eigen niveau proberen het verschil te maken en dan zie je idd pieken qua power. Maar voor 99% van de Zwifters is het gewoon vol gas mee rijden en echt niet inhouden op bepaalde stukken. Ik zit qua niveau tussen A en B in en bij de A is het gewoon 60min Ablock.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192780888
Ik zie de races altijd als een goede manier om mijn 20' waardes te verbeteren want als vrouw eindig je toch ergens in de middenmoot :P Of je moet een alleen-vrouwen race gaan doen, maar dan doen er 5 mee..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:09:06 #228
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_192780921
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:05 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dan heb je het over de gasten die voorin zo'n koers rijden en proberen het verschil te maken. Voor 99% van de Zwifters is het gewoon vol gas mee rijden en echt niet inhouden op bepaalde stukken. Ik zit qua niveau tussen A en B in en bij de A is het gewoon 60min Ablock.
Maar dat is volkomen logisch als het niveau (net) te hoog voor je is. Dat is op de weg echt niet anders. Als je op de weg er ook maar net voortdurend met hangen en wurgen vanaf de start wel/niet aan kan blijven hangen, dan kun je je herstelmomenten ook wel vergeten.

Dat maakt Zwiften niet

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:43 schreef Patroon het volgende:
Het is veel meer een tijdrit inspanning.


[ Bericht 20% gewijzigd door Zelva op 24-04-2020 12:14:07 ]
pi_192780994
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maar dat is volkomen logisch als het niveau (net) te hoog voor je is. Dat is op de weg echt niet anders. Als je op de weg er ook maar net voortdurend met hangen en wurgen vanaf de start wel/niet aan kan blijven hangen, dan kun je je herstelmomenten ook wel vergeten.
naja het zal allemaal wel. Ik ervaar het toch heel anders bij een wegkoers dan Zwift. Bij een wegkoers is mijn hartslag en vermogen grafiek 1 grote interval rit en bij Zwift is het 1 praktisch rechte lijn. Rij je zelf ook koersen op de weg? anders is het lastig vergelijken natuurlijk. Bij een wegkoers komt bochtentechniek ook een rol spelen, hier en daar een beukje voor je positie, zie dat bij Zwift niet echt terug.

Verklaart ook wel waarom Rohan Dennis de bergetappe in de ronde van Zwitersland won en gisteren die Küng ofzo.

Ik ben trouwens helemaal weg van Zwift hoor, in de winter perfect blokjes doen en wedstrijdjes rijden, echt een nieuwe dimensie. Heb in 2014 al Zwift gehad en waren toen maar een paar honderd online, toen jaren niet naar gekeken en nu met een Wahoo Kickr Core helemaal top. Maar blijft wat mij betreft anders dan wegkoersen en dat is zeker niet erg.

[ Bericht 7% gewijzigd door Patroon op 24-04-2020 12:20:37 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:20:43 #230
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_192781053
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:14 schreef Patroon het volgende:

[..]

naja het zal allemaal wel. Ik ervaar het toch heel anders bij een wegkoers dan Zwift. Bij een wegkoers is mijn hartslag en vermogen grafiek 1 grote interval rit en bij Zwift is het 1 praktisch rechte lijn. Rij je zelf ook koersen op de weg? anders is het lastig vergelijken natuurlijk. Bij een wegkoers komt bochtentechniek ook een rol spelen, hier en daar een beukje voor je positie, zie dat bij Zwift niet echt terug.
Als jij op de weg vanaf de start de hele race voortdurende volle, maar dan ook echt volle bak moet rijden om mee te kunnen, rij je dan nog steeds interval?

Hoe is Zwift daarin anders?

quote:
Verklaart ook wel waarom Rohan Dennis de bergetappe in de ronde van Zwitersland won en gisteren die Kuhn ofzo.
Dat is dus Rouvy, daar heb je geen drafting en telt alleen de power.
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:21:12 #231
62913 Blik
The one and Only!
pi_192781063
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat de conditie er niet beter van wordt. Dat is heel wat anders, natuurlijk zorgt die intensieve prikkel voor conditie verbetering en de trainingen die je kan doen op Zwift zorgen daar nog meer voor. En wat je zegt dat draften idd voordeel oplevert klopt ook, je moet eigenlijk de juiste range zoeken zodat je maximaal draft voordeel hebt, maar niet teveel onnodig energie verspeeld. Alleen die pieken die je in een koers ervaart heb je met Zwift gewoon niet. Je gaat met Zwift echt niet opeens 3min 400w duwen en dan weer 2min 200w etc. Het is veel meer een tijdrit inspanning.
Dat was ook meer als reactie op Coppi :)
pi_192781069
Het lijkt mij beide waar. Tuurlijk is het heel anders.
Dat het net als een tijdrit is lijkt mij ook weer niet zo, de meeste goede tijdrijders in het peloton kunnen juist goed sturen, en hebben een hele aerodynamische houding. Beide dingen die in Swift niet belangrijk zijn.

Dat veel tijdrijders uitblinken in Swift, lijkt mij dan ook meer met de lengte van de inspanning te maken te hebben, dan met de aard van de inspanning.
Bovendien hebben tijdrijders vaak een karakter waarin ze zich in hun eigen "bubbel" het snot voor de ogen kunnen rijden, zonder dat ze daar een tegenstander voor hoeven zien te rijden. Ook al zie je die met Swift natuurlijk wel, het is toch anders dan in het echt.
pi_192781072
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:20 schreef Zelva het volgende:

[..]

Als jij op de weg vanaf de start continu de hele race volle, maar dan ook echt volle bak moet rijden om mee te kunnen, rij je dan nog steeds interval?

Ja dan rij je nog steeds interval, want een parcours heeft vaak minimaal 4 bochten en dan sprint je alsnog van bocht naar bocht, moet je renners passeren, bochten aansnijden, op juiste moment remmen of juist niet etc etc.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192781100
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:21 schreef papert het volgende:
Het lijkt mij beide waar. Tuurlijk is het heel anders.
Dat het net als een tijdrit is lijkt mij ook weer niet zo, de meeste goede tijdrijders in het peloton kunnen juist goed sturen, en hebben een hele aerodynamische houding. Beide dingen die in Swift niet belangrijk zijn.

Dat veel tijdrijders uitblinken in Swift, lijkt mij dan ook meer met de lengte van de inspanning te maken te hebben, dan met de aard van de inspanning.
Bovendien hebben tijdrijders vaak een karakter waarin ze zich in hun eigen "bubbel" het snot voor de ogen kunnen rijden, zonder dat ze daar een tegenstander voor hoeven zien te rijden. Ook al zie je die met Swift natuurlijk wel, het is toch anders dan in het echt.
Precies, jezelf echt solo pijn kunnen doen en korte intensieve inspanningen...Laatst reed ik een wedstrijd in Zwift van 2u, het laatste half uur raap je super veel mensen op, omdat die er eigenlijk na 60min tot 1:30 gigantisch doorheen zakken, die kunnen niet beter dan 60min vlammen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192781400
Dank voor de input allen. Het is de Wahoo geworden :)

Koop wel een mount met een bel erbij en eentje voor de tijdritfiets :)
pi_192781669
Ik heb verschillende mounts op mijn fietsen:
1x Hidemybell
1x Cannondale stuurpen met bijpassende mount
1x JRC components stem out front mount

Voordeel van de laatste twee is dat je die niet met een arm op het stuur hoeft te monteren en dat ze dus recht vooruit steken. Ik zat laatst wat te pielen en ik heb nu zo'n klein BBB belletje mbv de bijgeleverde rubberen band onder die houder gemonteerd, dat is verrassend netjes want je ziet er niks van vanaf de fiets en je kunt naar keuze de klepel met je linker- of rechterhand bedienen of hem onder de Garmin draaien. In elk geval een stuk minder opzichtig dan een losse bel op de stuurpen of de spacers.
pi_192781872
Dat klinkt ook wel goed!

Overigens zijn die Hide My Bells ook verre van de beste producten die voor fietsers gemaakt zijn :9
pi_192782015
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:39 schreef Tommeke het volgende:
Dat klinkt ook wel goed!

Overigens zijn die Hide My Bells ook verre van de beste producten die voor fietsers gemaakt zijn :9
Niet goed o juist wel?
Vakman pur sang
pi_192782058
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Niet goed o juist wel?
Niet, als het koud is bellen ze veel minder hard of niet. En ze lopen bij regen nog wel eens vol met water.
  vrijdag 24 april 2020 @ 14:22:42 #240
117107 MarcoD
.........
pi_192782487
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:01 schreef eentwee het volgende:

[..]

Hoezo? Een weegschaal noem je toch ook een kilometer? ;(
8)7
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_192782831
Kano met z'n stokvriendje op de landelijke radio, dat ze toch weer samen fietstochtjes kunnen maken.
En op nhnieuws.nl ook een item.
pi_192782854
Haha 8-)

Ik was ook al op radio 1 langs de lijn met mijn finishtune getrompetter en mijn vriend op Zwift. Ze hebben echt weinig nieuws.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 24 april 2020 @ 15:03:45 #243
545 dop
:copyright: dop
pi_192782923
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 07:27 schreef Tommeke het volgende:
Vraagje: ik wil een nieuwe fietscomputer, want ik ben m’n cheap-ass Bryton helemaal zat.

Wat zouden jullie doen? Wahoo Element of Garmin Edge 530 oid? Een reden om voor Garmin te kiezen is voor mij dat ik nu 2 fietsen met Hide My Bell heb en twee fietsen met ‘gewone’ Garmin houdertjes. Bryton past daar namelijk ook op.
ik ben van wahoo naar Garmin 530 gegaan.
Mijn wahoo begon na 3 jaar accu problemen te krijgen.
Vroeger was ik geen vriendj s met Garmin.
Miste teveel functionaliteit vergeleken met wahoo.
Vind dat ze nu een aardige inhaalslag hebben gemaakt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 24 april 2020 @ 15:04:50 #244
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192782933
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:52 schreef ddx het volgende:
Kano met z'n stokvriendje op de landelijke radio, dat ze toch weer samen fietstochtjes kunnen maken.
En op nhnieuws.nl ook een item.
Haha mooi he?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 24 april 2020 @ 15:11:23 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_192783015
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:33 schreef Blik het volgende:
Noobvraag, ik heb een bb30 crankstel van fsa. Past een 4iiii 105 r7000 powermeter daar gewoon op?

#durftevragen
Iemand hier nog een zinnig antwoord op?
  vrijdag 24 april 2020 @ 15:12:08 #246
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_192783031
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Haha mooi he?
Soort van Geocachen dus maar dan op de fiets?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 24 april 2020 @ 15:12:40 #247
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192783037
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Soort van Geocachen dus maar dan op de fiets?
Yup. En meneer stok heeft dus een instagram/twitter/strava en een eigen website.

We zijn nu in discussie of we ook vlogs gaan doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 24 april 2020 @ 15:12:58 #248
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192783041
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Iemand hier nog een zinnig antwoord op?
Ik gok van niet. Het lijkt me sterk dat die onderdelen op elkaar uit te wisselen zijn.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192783114
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Iemand hier nog een zinnig antwoord op?
Je bedoelt, rechterdeel met bladen laten zitten en links dan een shimano cranck te plaatsen?
Nee dat past niet op elkaar zover ik weet
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 24 april 2020 @ 15:21:56 #250
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_192783145
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:19 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik heb 5 powermeters man, zonder tel je echt niet meer mee.technofoob
Ach, ik heb altijd al een andere focus gehad dan de meeste (echte) wielrenners...ik ben heel blij met m'n Garmin Forerunner 735 TX en wat die aan grafiekjes maakt na afloop. Dat ik na een activiteit gelijk ook te horen krijg wat de hersteltijd is enzo vind ik al space age.Ik ben IT'er maar juist met fietsen gedraag ik me soms een beetje technofoob.
Dat gezegd, ik ga wel binnenkort m'n omslagpunt bepalen met de 735, alleen een stuk weg vinden waar je 30 minuten hetzelfde tempo kan rijden, liefst zonder stoplichten...moet je de polder in ofzo denk ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_192783371
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ach, ik heb altijd al een andere focus gehad dan de meeste (echte) wielrenners...ik ben heel blij met m'n Garmin Forerunner 735 TX en wat die aan grafiekjes maakt na afloop. Dat ik na een activiteit gelijk ook te horen krijg wat de hersteltijd is enzo vind ik al space age.Ik ben IT'er maar juist met fietsen gedraag ik me soms een beetje technofoob.
Dat gezegd, ik ga wel binnenkort m'n omslagpunt bepalen met de 735, alleen een stuk weg vinden waar je 30 minuten hetzelfde tempo kan rijden, liefst zonder stoplichten...moet je de polder in ofzo denk ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pssst cap... het is vrijdagmiddag O-) :Y
  vrijdag 24 april 2020 @ 15:47:44 #252
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_192783432
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:40 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

pssst cap... het is vrijdagmiddag O-) :Y
Dus het is niet geloofwaardig dat ik dat ontgroeid ben?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 24 april 2020 @ 15:57:56 #253
130803 Gripper
Get a grip
pi_192783545
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dus het is niet geloofwaardig dat ik dat ontgroeid ben?
Dat is inderdaad niet geloofwaardig. :P
Nou, ik ben het nog zeker niet ontgroeid, dus ik pak schaamteloos ff een het-is-weekend post van een oud topic erbij.

We hebben een W *O*
We hebben 2 E's *O*
We hebben een K *O*
We hebben een E *O*
We hebben een N *O*
We hebben een D *O*

Het is bijna WEEKEND!!!

Dit lieve meisje ruikt de bittergarnituur al



Deze staat helaas met een lekke band, dus als iemand dr ff wil ophalen? Anders komt ze te laat voor de borrel. In bocht 7 staat ze



Puck staat voor de snackbar, en moet alleen nog bedenken wat ze gaat bestellen



De geur van heerlijk gepatatuurde hapjes strelen onze neusvleugels al



en voor degenen die het liefst wat gezonds eten is er ook van alles wat aan petiet voertjes



Tot slot uiteraard het lekkerste pils ter wereld vom Schwarzwald, met hun prachtige etiketten



en een paar moeilijke IPA's voor wie een normaal pilsje te simpel vindt



Am Prosit!



Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 24 april 2020 @ 16:08:06 #254
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_192783657
OK OK ik ben ook inderdaad nog steeds een liefhebber...eerst een stoere meid die zo te zien echt kan fietsen



Ik ben wel into retro tegenwoordig, dus..



Of zoiets

of zoiets

Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_192783662
Ja aan jullie heb ik ook geen zak.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192783670
WEEKEND!! *O* B:)B
  vrijdag 24 april 2020 @ 16:10:05 #257
545 dop
:copyright: dop
pi_192783682
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Iemand hier nog een zinnig antwoord op?
Nee
Doe maar niet met 2 linker handen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_192783693
quote:
16s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:17 schreef FlippingCoin het volgende:
Om mijn voor het boksen te blijven behouden ben ik nu gaan fietsen, en heb vandaag met komoot gefietst. Heenweg ging prima alleen was ik wat te ver doorgefietst vanaf het eindpunt/terugkeerpunt en toen is die blijven hangen op locatie bepalen, en bij het opnieuw opstarten ging die weer helemaal terug naar het startpunt.

Heeft iemand dit eerder gehad?
ik niet.. heb geen komoot abbo, en vind het maar lastig om daar snel routes mee te maken.
ik gebruik http://brouter.de/brouter-web of ride with gps, of strava om mijn routes te maken
  vrijdag 24 april 2020 @ 16:11:28 #259
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192783695
Och Gripper, een meisje heb ik hier al wel. Maar zo'n bruine fruitschaal ziet er verdomd lekker uit.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 24 april 2020 @ 16:12:08 #260
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192783700
Zo even de graveltbike optuigen voor een rondje morgen, kwam erachter dat er een mooie route Deventer bijna aandoet: https://gravelrides.cc/strade-bianche-achterhoek/

Als mensen nog andere plekken weten voor goede gravelroutes, ik houd me aanbevolen
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192783725
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:11 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

ik niet.. heb geen komoot abbo, en vind het maar lastig om daar snel routes mee te maken.
ik gebruik http://brouter.de/brouter-web of ride with gps, of strava om mijn routes te maken
Ah oké dankjewel, ik zal die opties eens bekijken misschien werkt dat beter. ^O^


Kom er sinds ik mijn fiets heb wel achter hoeveel mooie stukken natuur hier zijn in de omgeving. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192783732
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:12 schreef Fretwork het volgende:
Zo even de graveltbike optuigen voor een rondje morgen, kwam erachter dat er een mooie route Deventer bijna aandoet: https://gravelrides.cc/strade-bianche-achterhoek/

Als mensen nog andere plekken weten voor goede gravelroutes, ik houd me aanbevolen
de nieuwe ploegleider van sunweb woont bij ons in het dorp en fietst geregeld graveltochten.
Misschien 1 van zijn strava afplukken?

Arjan Ribbers: https://www.strava.com/athletes/616478?oq=arjan
pi_192783784




Beetje emancipaaatie dan in dit topic he..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 24 april 2020 @ 16:25:26 #264
62913 Blik
The one and Only!
pi_192783836
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:10 schreef dop het volgende:

[..]

Nee
Doe maar niet met 2 linker handen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dacht ik al, wilde het alleen even bevestigd zien ;)
pi_192783921
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Beetje emancipaaatie dan in dit topic he..
best lekker bier wel
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  vrijdag 24 april 2020 @ 16:35:39 #266
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192783927


Wie maakt er een obscene grap over mooie Kittelharen?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192783940
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:35 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]

Wie maakt er een obscene grap over mooie Kittelharen?
Niks slechts over die haren he...zo zit dat van mij ook ongeveer :7
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 24 april 2020 @ 16:37:30 #268
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192783944
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:36 schreef Patroon het volgende:

[..]

Niks slechts over die haren he...zo zit dat van mij ook ongeveer :7
Nee omdat het lijkt op kittelaar, snap je
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192783950
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:37 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nee omdat het lijkt op kittelaar, snap je
Kittelaar? :@
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 24 april 2020 @ 16:38:54 #270
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192783964
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:37 schreef Patroon het volgende:

[..]

Kittelaar? :@
Arme miss Patty -O-
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192783975
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:38 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Arme miss Patty -O-
:D

[ Bericht 9% gewijzigd door Patroon op 24-04-2020 16:56:23 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 24 april 2020 @ 16:40:39 #272
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192783988
knip

[ Bericht 50% gewijzigd door Fretwork op 24-04-2020 16:53:17 ]
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192784004
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:35 schreef gianni61 het volgende:

[..]

best lekker bier wel
Ja vind ik ook!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192784010
edit

[ Bericht 52% gewijzigd door Patroon op 24-04-2020 16:50:00 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 24 april 2020 @ 16:43:08 #275
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192784016


[ Bericht 28% gewijzigd door Fretwork op 24-04-2020 16:53:30 ]
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192784024
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:43 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Oke oke, ik snap je punt.
Gewoon geen woorden gebruiken, minder lullen meer poetsen
^O^
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192784028
*

[ Bericht 100% gewijzigd door La_Tramposa op 24-04-2020 16:51:05 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192784033
edit

[ Bericht 34% gewijzigd door Patroon op 24-04-2020 16:50:23 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 24 april 2020 @ 16:47:21 #279
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192784062
81 kg, 37mm bandjes, droge gravel, wat zouden jullie doen qua bandenspanning voor een set met biba's?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192784077
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:47 schreef Fretwork het volgende:
m
Met 35mm en noppen rij ik op 4bar ofzo met 66kg. Geen idee of dat veel is.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192784167
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Beetje emancipaaatie dan in dit topic he..
Reported
pi_192784334
Zo. Met een hele weisse in de tuin een route maken voor morgen:).

Eerst eens kijken wat de wind doet....
Whatever...
  FOK!fotograaf vrijdag 24 april 2020 @ 18:01:18 #283
73911 ultra_ivo
pi_192784988
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:28 schreef Fretwork het volgende:

[..]

True, futurumshop heeft overigens een prima service hoor, maar zijn wel op bijna alles altijd duurder. Mantel vind ik qua service tot nu toe ook erg fijn.

Dit gezegd hebbende, net een momentsleutel en kettingen besteld met de Strava korting op Futurum :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:28 schreef Fretwork het volgende:

[..]

True, futurumshop heeft overigens een prima service hoor, maar zijn wel op bijna alles altijd duurder. Mantel vind ik qua service tot nu toe ook erg fijn.

Dit gezegd hebbende, net een momentsleutel en kettingen besteld met de Strava korting op Futurum :P
Futurumshop heeft vaak niet dat wat ik zoek. Op dit moment bijv. een ahead voorbouw voor een 26mm stuur, dat wordt dus weer in Engeland kopen waar ik dat wel nog kan krijgen (zo lang Boris zich gedraagt).
  vrijdag 24 april 2020 @ 18:05:49 #284
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192785049
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Beetje emancipaaatie dan in dit topic he..
Niet eens deze?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192785092
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 18:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Niet eens deze?
[ afbeelding ]
Ziet er niet uit als een wielrenner. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 24 april 2020 @ 18:18:22 #286
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192785205
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 april 2020 18:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ziet er niet uit als een wielrenner. :o
Je weet wie het is?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192785226
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 18:18 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je weet wie het is?
Nee. :@ Maar wielrenners hebben meestal wat magere bovenlijven toch? Behalve die baanrenners dan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 24 april 2020 @ 18:21:38 #288
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192785255
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 april 2020 18:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee. :@ Maar wielrenners hebben meestal wat magere bovenlijven toch? Behalve die baanrenners dan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mario_Cipollini
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192785298
quote:
Ah oké, aardig lichaam wel. _O_ :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 24 april 2020 @ 19:14:00 #290
117107 MarcoD
.........
pi_192786078
Mooie Mario weet de weg naar de apotheek goed te vinden
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_192786238
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 april 2020 18:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee. :@ Maar wielrenners hebben meestal wat magere bovenlijven toch? Behalve die baanrenners dan.
Sommige zeker niet alle mvdp of sagan. Bv.
Vakman pur sang
  vrijdag 24 april 2020 @ 19:55:21 #292
130803 Gripper
Get a grip
pi_192786819
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Beetje emancipaaatie dan in dit topic he..
Super dat jij je eigen draai aan de vrijdagmiddagborrel geeft! Toen ik bovenstaande ooit postte begon Maraca te sputteren dat ze op het verkeerde moment binnenkwam. Ik zei dat ze rustig voor dr eigen gerief wat mooie mannen met een respectabele bobbel in de fietsbroek en flessen wijn en een salade kon posten maar dat liet ze maar.

En jij doet het gewoon _O_
Inderdaad heel lekkere biertjes van gebrouwen door vrouwen :9
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_192786917
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:15 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

de nieuwe ploegleider van sunweb woont bij ons in het dorp en fietst geregeld graveltochten.
Misschien 1 van zijn strava afplukken?

Arjan Ribbers: https://www.strava.com/athletes/616478?oq=arjan
Die kon goed koersen toen hij nog koerste :)
pi_192786952
Bij Zwift gaat winnen niet lukken wanneer je niet de beste bent. In koers kan dat wel.
  vrijdag 24 april 2020 @ 20:09:31 #295
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_192787084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:08 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik heb nu ook nieuwe grafiekjes! Sinds deze week een Garmin Fenix 6 horloge, dus zie ineens allemaal dingen over m'n zuurstofsaturatie, rusthartslag, ademhalingsfrequentie etc.

Naarmate je zo'n ding langer draagt leert hij ook bij over jou, dus je hebt eigenlijk je coach om je pols die zegt dat ik heel goed getraind heb in het aerobe gebied, en wat minder goed in het anaerobe gebied. Wat eigenlijk betekent "nu mag je wel eens wat harder trainen in je anaerobe zone, je bent te vriendelijk voor jezelf. #RMJK"
Mooi fantastisch ding he. Ik heb de 6x: beste horloge dat ik heb gehad.
Verder erg handelige functies zoals verdeling anaeroob, hoog en laag anaeroob, rust hs etc allemaal bij de hand. Daarnaast gebruik ik hem voor podcasts tijdens 't hardlopen of op de fiets naar 't werk.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_192787881
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Sommige zeker niet alle mvdp of sagan. Bv.
Ah ja oké ik had er een ander beeld bij dan die jongens.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192788230
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:48 schreef Patroon het volgende:

[..]

Met 35mm en noppen rij ik op 4bar ofzo met 66kg. Geen idee of dat veel is.
Klinkt mij als veel.
Dat rij ik zo ongeveer al op m'n racefiets. (25mm met 4bar voor/4.5bar achter)
Gravelbike met 34mm doe ik 2,5 of 3 erin oid afhankelijk van ondergrond.
pi_192788314
Verkeerde topic
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192789483
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:07 schreef ddx het volgende:

[..]

Klinkt mij als veel.
Dat rij ik zo ongeveer al op m'n racefiets. (25mm met 4bar voor/4.5bar achter)
Gravelbike met 34mm doe ik 2,5 of 3 erin oid afhankelijk van ondergrond.
Ook als ik er een binnenband in heb? Racefiets 25mm zet ik op 5.5 achter en 5 voor.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192789636
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:07 schreef ddx het volgende:

[..]

Klinkt mij als veel.
Dat rij ik zo ongeveer al op m'n racefiets. (25mm met 4bar voor/4.5bar achter)
Gravelbike met 34mm doe ik 2,5 of 3 erin oid afhankelijk van ondergrond.
Volgens mij rijd jij gewoon met heel erg weinig. Te weinig denk ik zelfs...
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 22:15 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ook als ik er een binnenband in heb? Racefiets 25mm zet ik op 5.5 achter en 5 voor.
Ik moet volgens de specificaties minimaal 6 bar (85 PSI) in mijn 25mm Tubeless.

Schwalbe's recommended tyre pressure:


[ Bericht 1% gewijzigd door RealBizkit666 op 24-04-2020 22:40:06 ]
pi_192790388
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 22:22 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Volgens mij rijd jij gewoon met heel erg weinig. Te weinig denk ik zelfs...
[..]

Ik moet volgens de specificaties minimaal 6 bar (85 PSI) in mijn 25mm Tubeless.

Schwalbe's recommended tyre pressure:
[ afbeelding ]
Ik vind te laag ten koste gaan van wegligging in de bocht. De band wringt te veel en kan zelfs aflopen.
5,5b is wel min bij 25mm.
Bij mijn tubeless 2.3inch banden is lager dan 1,9bar ook wel averechts qua grip.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')