SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 24-04-2020 11:10:39 ]Maar ik kan 't mis hebben...
Ik heb nu ook nieuwe grafiekjes! Sinds deze week een Garmin Fenix 6 horloge, dus zie ineens allemaal dingen over m'n zuurstofsaturatie, rusthartslag, ademhalingsfrequentie etc.quote:Op vrijdag 24 april 2020 09:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah tof, dan heb jij ook een nieuw grafiekje op strava
quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:04 schreef Patroon het volgende:
@:FretworkDuidelijk, ik ga even kijken of ik GC ga snappenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
Gister etappe van virtuele ronde van Zwitserland gewonnen door Stefan Kung: Küng reed met zijn 83 kilogram de 46 kilometer aan een gemiddelde wattage van 488 Wattquote:
Maar als je doel niet is om te trainen in het anaerobe gebied, dan heb je toch niet minder getraind? Eigenlijk perfect. Je moet ook niet elke training in beide gebieden willen trainen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb nu ook nieuwe grafiekjes! Sinds deze week een Garmin Fenix 6 horloge, dus zie ineens allemaal dingen over m'n zuurstofsaturatie, rusthartslag, ademhalingsfrequentie etc.
Naarmate je zo'n ding langer draagt leert hij ook bij over jou, dus je hebt eigenlijk je coach om je pols die zegt dat ik heel goed getraind heb in het aerobe gebied, en wat minder goed in het anaerobe gebied. Wat eigenlijk betekent "nu mag je wel eens wat harder trainen in je anaerobe zone, je bent te vriendelijk voor jezelf. #RMJK"
Dat virtuele fietsen slaat natuurlijk nergens op. Uiteraard is het in het voordeel van de tijdrijders, want het enige waar het om gaat is vermogen draaien op een stilstaand apparaat. Je hoeft niet eens bochten te kunnen rijden. Laat staan tactiek gebruiken, uit de wind rijden, peloton rijden, waaiers rijden, kuilen ontwijken etc etc. Het heeft helemaal niets met wielrennen te maken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:11 schreef the_critic het volgende:
[..]
Gister etappe van virtuele ronde van Zwitserland gewonnen door Stefan Kung: Küng reed met zijn 83 kilogram de 46 kilometer aan een gemiddelde wattage van 488 Watt
Ik heb gisteren gefietst, dat is geen weekend.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:13 schreef Patroon het volgende:
Deze topicreeks kan voortaan wel heten Weekend Warriors Wielrennen
ga maar eens een paar wedstrijdjes op Zwift rijden, dan praat je daarna wel andersquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:15 schreef Coppi het volgende:
[..]
Dat virtuele fietsen slaat natuurlijk nergens op. Uiteraard is het in het voordeel van de tijdrijders, want het enige waar het om gaat is vermogen draaien op een stilstaand apparaat. Je hoeft niet eens bochten te kunnen rijden. Laat staan tactiek gebruiken, uit de wind rijden, peloton rijden, waaiers rijden, kuilen ontwijken etc etc. Het heeft helemaal niets met wielrennen te maken.
Niet voor niks blinken triathleten erin uit , Als die het al kunnen...quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:23 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
ga maar eens een paar wedstrijdjes op Zwift rijden, dan praat je daarna wel anders
quote:Op vrijdag 24 april 2020 08:55 schreef Flipmoehoe het volgende:
https://www.futurumshop.n(...).phtml?group=dagdeal
powermeter besteld
had nog een strava bon van een futurumshop challange van 25 euro, voor 195 kon ik hem niet laten liggen
Volgens mij was de conclusie dat je beter 1 sided dan 2 sided kon kopenquote:
Wat Coppi zegt klopt. Wedstrijden op Zwift is ontzettend zwaar, maar totaal niet te vergelijken met koersen op de weg. Je rijdt gewoon 60min ablock en kan nooit je benen stil houden, precies wat je in een tijdrit ook hebt. Maar bij een koers rij je soms 40per uur met hf 150 tussen de wielen en het volgende moment rij je weer 55 per uur met de tong op de stuurpen en hf 190 en dat gaat zo 1:30 uur door. Daarbij heb je nog waar je je positioneert in het peloton, wanneer schuif je wel op en wanneer moet je juist niet opschuiven (omdat dat dan juist teveel energie kost) etc.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:23 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
ga maar eens een paar wedstrijdjes op Zwift rijden, dan praat je daarna wel anders
Accurate genoeg. Ik heb ze laatst na goed kalibreren vergeleken met de Wahoo Kickr, kwam vrij goed overeen zeker over langere blokjes.quote:
Dat beweert dan ook niemand. Maar bij Zwift zijn positionering en 'in het peloton rijden' wel degelijk van groot belang, en zijn tijdrijders niet per se in het voordeel bergop, dus wat Coppi zegt klopt niet.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat Coppi zegt klopt. Wedstrijden op Zwift is ontzettend zwaar, maar totaal niet te vergelijken met koersen op de weg.
Ja, tijdrijders zijn in het voordeel op Zwift. Maar tijdens een race heb je wel degelijk ook momenten op Zwift waar je minder power hoeft te leveren om vooruit te komen, als je bijvoorbeeld in een groep zit en je draftvoordelen hebt. Positionering is dus wel degelijk een ding op Zwiftquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat Coppi zegt klopt. Wedstrijden op Zwift is ontzettend zwaar, maar totaal niet te vergelijken met koersen op de weg. Je rijdt gewoon 60min ablock en kan nooit je benen stil houden, precies wat je in een tijdrit ook hebt. Maar bij een koers rij je soms 40per uur met hf 150 tussen de wielen en het volgende moment rij je weer 55 per uur met de tong op de stuurpen en hf 190 en dat gaat zo 1:30 uur door. Daarbij heb je nog waar je je positioneert in het peloton, wanneer schuif je wel op en wanneer moet je juist niet opschuiven (omdat dat dan juist teveel energie kost) etc.
Heeft niets met wegwielrennen te maken inderdaad.. Maar het slaat nergens op vind ik een rare uitspraak.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:15 schreef Coppi het volgende:
[..]
Dat virtuele fietsen slaat natuurlijk nergens op. Uiteraard is het in het voordeel van de tijdrijders, want het enige waar het om gaat is vermogen draaien op een stilstaand apparaat. Je hoeft niet eens bochten te kunnen rijden. Laat staan tactiek gebruiken, uit de wind rijden, peloton rijden, waaiers rijden, kuilen ontwijken etc etc. Het heeft helemaal niets met wielrennen te maken.
Ik zeg ook niet dat de conditie er niet beter van wordt. Dat is heel wat anders, natuurlijk zorgt die intensieve prikkel voor conditie verbetering en de trainingen die je kan doen op Zwift zorgen daar nog meer voor. En wat je zegt dat draften idd voordeel oplevert klopt ook, je moet eigenlijk de juiste range zoeken zodat je maximaal draft voordeel hebt, maar niet teveel onnodig energie verspeeld. Alleen die pieken die je in een koers ervaart heb je met Zwift gewoon niet. Je gaat met Zwift echt niet opeens 3min 400w duwen en dan weer 2min 200w etc. Het is veel meer een tijdrit inspanning.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, tijdrijders zijn in het voordeel op Zwift. Maar tijdens een race heb je wel degelijk ook momenten op Zwift waar je minder power hoeft te leveren om vooruit te komen, als je bijvoorbeeld in een groep zit en je draftvoordelen hebt. Positionering is dus wel degelijk een ding op Zwift
Is het daardoor anders als op de weg. Jazeker! Heeft het niks met fietsen te maken en slaat het helemaal nergens op? Absoluut niet. MIjn conditie is vele malen beter geworden doordat ik gedurende de winter heb kunnen Zwiften, en met mij vele anderen
Zeker, in 1 rit duurtrainen en intervallen én een tijdrit doen lukt nog steeds niet, ook niet met zulke geavanceerde rekentechniekquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar als je doel niet is om te trainen in het anaerobe gebied, dan heb je toch niet minder getraind? Eigenlijk perfect. Je moet ook niet elke training in beide gebieden willen trainen.
Echt onzin.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat de conditie er niet beter van wordt. Dat is heel wat anders, natuurlijk zorgt die intensieve prikkel voor conditie verbetering en de trainingen die je kan doen op Zwift zorgen daar nog meer voor. En wat je zegt dat draften idd voordeel oplevert klopt ook, je moet eigenlijk de juiste range zoeken zodat je maximaal draft voordeel hebt, maar niet teveel onnodig energie verspeeld. Alleen die pieken die je in een koers ervaart heb je met Zwift gewoon niet. Je gaat met Zwift echt niet opeens 3min 400w duwen en dan weer 2min 200w etc. Het is veel meer een tijdrit inspanning.
De BBB momentsleutel is inderdaad wel een mooie aanbieding. Verder eens dat Futurum eigenlijk altijd te duur is. Het lijkt voor veel mensen een soort standaardwinkel (het coolblue van het fietsen) maar ik begrijp niet waarom. Het assortiment is beperkt bovendien. Ik heb even teruggezocht dat ik in 2012 voor het laatst iets besteld heb en dat was alleen een Garmin houdertje. Daarvoor in 2009. Daartussen zitten echt tientallen, zo niet 100+ bestellingen in andere webshops.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
True, futurumshop heeft overigens een prima service hoor, maar zijn wel op bijna alles altijd duurder. Mantel vind ik qua service tot nu toe ook erg fijn.
Dit gezegd hebbende, net een momentsleutel en kettingen besteld met de Strava korting op Futurum
Hoezo? Een weegschaal noem je toch ook een kilometer?quote:Op vrijdag 24 april 2020 09:38 schreef MarcoD het volgende:
Ik word toch altijd een beetje kriebelig als het een wattagemeter genoemd wordt
(zie productomschrijving bij Futurum)
Vroegah was het wel echt best goedkoop en iets minder vroegah hadden ze nog geregeld echt goede aanbiedingen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:00 schreef eentwee het volgende:
[..]
De BBB momentsleutel is inderdaad wel een mooie aanbieding. Verder eens dat Futurum eigenlijk altijd te duur is. Het lijkt voor veel mensen een soort standaardwinkel (het coolblue van het fietsen) maar ik begrijp niet waarom. Het assortiment is beperkt bovendien. Ik heb even teruggezocht dat ik in 2012 voor het laatst iets besteld heb en dat was alleen een Garmin houdertje. Daarvoor in 2009. Daartussen zitten echt tientallen, zo niet 100+ bestellingen in andere webshops.
quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:04 schreef Patroon het volgende:
@:FretworkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn strijkijzer grafiekje
Heeft nu nog wel heel erge pieken bij 1', 5' en 20' omdat ik nog weinig met een powermeter heb gefietst, dus bijna alles is nu nog op basis van die testen en Zwift..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |