da's specifiekquote:Op maandag 15 juni 2020 14:38 schreef Nolita het volgende:
Inspiratie gezocht voor onze derde naam! Ik ben op zoek naar een meisjesnaam met 1 lettergreep, liefst beginnend met een N.
Die zijn allemaal meer dan 1 lettergreepquote:Op maandag 15 juni 2020 14:51 schreef MaJo het volgende:
Noa
Nina
Nova
Nikki
Nola
Nynke
Nieske
Nanette
Keus zat
Oh dat had ik gemistquote:
Haha, vandaar dat ik m hier even drop. Ik kwam zelf ook niet verder dan Nouk en Noor, maar dat is het niet helemaal. Voorkeur is het grootst voor 1 lettergreep als derde naam, dus als ik er niet uit kom wordt het een andere beginletter.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:45 schreef SQ het volgende:
[..]
da's specifiek![]()
Voor jongens nog wel te doen maar voor meisjes kom ik niet verder dan:
Noor
Nin
Nies
Supermooie naam voor zowel jongens als meisjes. Zelfde heb ik met Ragnarquote:Op woensdag 17 juni 2020 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vinden jullie Rune een meisjesnaam? Of meer een jongensnaam? Vind het een prachtige naam, maar ik twijfel of het niet te vrouwelijk is.
Voor een jongen zou ik Ragnar nog wel mooi vinden, voor een meisje wat te grofquote:Op woensdag 17 juni 2020 16:02 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Supermooie naam voor zowel jongens als meisjes. Zelfde heb ik met Ragnar
Ik ken een heel mooi lief meisje dat Ragnar heet. Ik snap wat je bedoelt maar door haar valt dat helemaal weg, dat het best een “ruige” naam isquote:Op woensdag 17 juni 2020 16:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Voor een jongen zou ik Ragnar nog wel mooi vinden, voor een meisje wat te grof
Ik ken wel een Ragnaquote:Op woensdag 17 juni 2020 16:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Voor een jongen zou ik Ragnar nog wel mooi vinden, voor een meisje wat te grof
Als je naar Facebook kijkt, zie je het ook een beetje 50/50. Ik vind het een prachtige naam, maar ik vind het wel een beetje jammer dat het een unisex naam is. Ik heb altijd gezegd dat als ik een jongen krijg ik graag een überstoere naam wil gevenquote:Op woensdag 17 juni 2020 16:34 schreef pinquit het volgende:
Ik ken 2 Rune jongens en 2 Rune meisjes (waarvan 1 eigenlijk Rhune). Vind het voor allebei prachtig, maar voor ons meisje stond Runa hoog op de lijst (gedeelde 1e plaats zelfs!)
Ik vind unisex namen dan vaak meer stoer staan bij een meisje. Maar ik ga deze naam zeker voorleggen aan vriendquote:Op woensdag 17 juni 2020 16:47 schreef lunapuella het volgende:
Unisex en stoer sluit elkaar niet uit toch?
Bij "uberstoer" stel ik me meteen namen als Diesel en Fortnox voor 🤣. Bij Rune krijg ik wel meisjesvibes (en geen volwassen-man-vibes vooral) maar ik ken dan ook niemand met die naam.quote:Op woensdag 17 juni 2020 16:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als je naar Facebook kijkt, zie je het ook een beetje 50/50. Ik vind het een prachtige naam, maar ik vind het wel een beetje jammer dat het een unisex naam is. Ik heb altijd gezegd dat als ik een jongen krijg ik graag een überstoere naam wil geven
Ik ken alleen Ragnar Lothbrok, in Vikings spreken ze het meer uit als Rak-nar.quote:Op woensdag 17 juni 2020 17:08 schreef Roomsnoes het volgende:
Rune is hier in Noorwegen een jongensnaam.
En grappig dat jullie Ragna(r) hard vinden. In het Scandinavisch klinkt het als Rang-na/Rang-nar. Zacht dus.
En stoer of niet - m.i. Wordt je niet stoer van een naam. Als je stoer bent, dan ben je dat met een naam als Marie ook wel, en als je zachtaardig bent, dan ben je dat met Rocky River Stone.
Dat is oudnoorsquote:Op woensdag 17 juni 2020 17:11 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik ken alleen Ragnar Lothbrok, in Vikings spreken ze het meer uit als Rak-nar.
Ik als über Frysk kan Ragnar op geen enkele manier goed uitsprekenquote:Op woensdag 17 juni 2020 17:13 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Dat is oudnoorsSommige dialecten spreken het vast zo uit. Ijslands lijkt meer op deens en dat neigt meer naar Raknar ja (G als in het engelse good)
Dat laatste ben ik helemaal met je eens hoor, het gaat ook gewoon om het idee denk ik. Ik heb dat bijvoorbeeld met de naam Valentijn. Op zich geen verkeerde naam, maar ik zie met die naam geen stoere kerel voor me. Terwijl het natuurlijk wel zo kan zijnquote:Op woensdag 17 juni 2020 17:08 schreef Roomsnoes het volgende:
Rune is hier in Noorwegen een jongensnaam.
En grappig dat jullie Ragna(r) hard vinden. In het Scandinavisch klinkt het als Rang-na/Rang-nar. Zacht dus.
En stoer of niet - m.i. Wordt je niet stoer van een naam. Als je stoer bent, dan ben je dat met een naam als Marie ook wel, en als je zachtaardig bent, dan ben je dat met Rocky River Stone.
Jongensnaam, het helpt wel dat de enige Rune die ik ken een enorme roudouwer is.quote:Op woensdag 17 juni 2020 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vinden jullie Rune een meisjesnaam? Of meer een jongensnaam? Vind het een prachtige naam, maar ik twijfel of het niet te vrouwelijk is.
Freydis!quote:Op woensdag 17 juni 2020 18:57 schreef Seven. het volgende:
Gewoon gaan voor Lagertha of Aslaug of zo. Floki, ook leuk.
Elon en Grimes hebben hun babynaam alweer aan moeten passen trouwens.
https://www.nu.nl/achterk(...)m-kind-nogmaals.html
Haha same here.quote:Op woensdag 17 juni 2020 17:13 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik als über Frysk kan Ragnar op geen enkele manier goed uitspreken
Bahquote:Op woensdag 17 juni 2020 19:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha same here.
En de enige Rune die ik ken is een donker jongetje die dus ook met regelmaat Brune (bruine) genoemd wordt.
Ja de ouders hebben daar wss nooit aan gedacht. Wel lullig.quote:Op woensdag 17 juni 2020 19:07 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Bah![]()
(Brúne is Frysk voor bruine)
Net als de ouders van Janke en Tytsjequote:Op woensdag 17 juni 2020 19:08 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja de ouders hebben daar wss nooit aan gedacht. Wel lullig.
Achquote:Op woensdag 17 juni 2020 19:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha same here.
En de enige Rune die ik ken is een donker jongetje die dus ook met regelmaat Brune (bruine) genoemd wordt.
Nee het slaat ook nergens op natuurlijk!quote:Op woensdag 17 juni 2020 19:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
AchJe moet tegenwoordig wel goed opletten dat je een naam kiest die niet pestgevoelig is. Moet eigenlijk niet zo zijn.
Maar dat is toch niet alleen iets van deze tijd? Mijn klasgenootje Dick had het helaas ook niet altijd makkelijk. En Maarten werd Maarten de Paarten. Dus ja - waar een wil is, is een weg.quote:Op woensdag 17 juni 2020 19:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
AchJe moet tegenwoordig wel goed opletten dat je een naam kiest die niet pestgevoelig is. Moet eigenlijk niet zo zijn.
Maarten de Paarten? Op zo'n manier kun je geen enkele naam meer kiezenquote:Op woensdag 17 juni 2020 20:15 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet alleen iets van deze tijd? Mijn klasgenootje Dick had het helaas ook niet altijd makkelijk. En Maarten werd Maarten de Paarten. Dus ja - waar een wil is, is een weg.
Maar dat is ook net wat ik bedoel. Je zei dat je «tegenwoordig» wel op moet passen om een niet- pestgevoelige naam te kiezen. Ik denk dus dat dit juist iets van alle tijden is, niet alleen tegenwoordig.quote:Op woensdag 17 juni 2020 20:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maarten de Paarten? Op zo'n manier kun je geen enkele naam meer kiezen![]()
Eerste gedeelte van mijn naam is Clau. Ik werd regelmatig Claus genoemd naar prins Claus. Tsja, zo heeft elke naam wel wat denk ik.
Nee idd, dat deed men vroeger net zo goed....quote:Op woensdag 17 juni 2020 20:25 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Maar dat is ook net wat ik bedoel. Je zei dat je «tegenwoordig» wel op moet passen om een niet- pestgevoelige naam te kiezen. Ik denk dus dat dit juist iets van alle tijden is, niet alleen tegenwoordig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |