Ik vind het een geweldige meisjesnaam! Als jongensnaam niet zo.quote:Op woensdag 17 juni 2020 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vinden jullie Rune een meisjesnaam? Of meer een jongensnaam? Vind het een prachtige naam, maar ik twijfel of het niet te vrouwelijk is.
Rune wordt het dus nietquote:Op zaterdag 20 juni 2020 07:48 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik vind het een geweldige meisjesnaam! Als jongensnaam niet zo.
Had zo een dochter Rune kunnen noemen. Mijn zoon en dochter heten Wolf en Lily
Dat heb je ook met Xavier. Jammer dat die namen hier vernederlandst worden.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 10:48 schreef Roosgeluk het volgende:
Olivier vind ik oprecht een mooie naam als je hem uitspreekt op z'n Frans, Olivié en niet Olie-4.
In Nederland ben je dan heel je leven aan het uitleggen hoe je je naam moet uitspreken. Lijkt mij ook niet tof voor je kind.
Ik denk bij die naam gelijk aan dat gezin van een huis volquote:Op zaterdag 20 juni 2020 11:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat heb je ook met Xavier. Jammer dat die namen hier vernederlandst worden.
Nou dat valt wel mee hoor. Ooit wordt er wel eens olivjee gezegd, ooit ollievier, ooit olliver en de rest zegt het gewoon goed, Olivier is al langere tijd vernederlandst hoor.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 10:48 schreef Roosgeluk het volgende:
Olivier vind ik oprecht een mooie naam als je hem uitspreekt op z'n Frans, Olivié en niet Olie-4.
In Nederland ben je dan heel je leven aan het uitleggen hoe je je naam moet uitspreken. Lijkt mij ook niet tof voor je kind.
Ik wilde dit eerst ook melden maar toen bedacht ik me dat ze wellicht andersom bedoelde. Als je dus juist de Franse uitspraak als gewenste resultaat wil hebben in Nederland.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 11:17 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nou dat valt wel mee hoor. Ooit wordt er wel eens olivjee gezegd, ooit ollievier, ooit olliver en de rest zegt het gewoon goed, Olivier is al langere tijd vernederlandst hoor.
Olivjee vind ik echt zo lelijk
Volgens mij ben je met de Franse uitspraak altijd aan het uitleggen hoe het uitgesproken moet worden.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 11:25 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik wilde dit eerst ook melden maar toen bedacht ik me dat ze wellicht andersom bedoelde. Als je dus juist de Franse uitspraak als gewenste resultaat wil hebben in Nederland.
Misdadig.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 12:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Noem dan je kind Saviour.
Maar ik dacht dat Xavier in Nederland ook Xa4 wordt genoemd?
Ik hoop het niet, hoe dan?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 12:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Noem dan je kind Saviour.
Maar ik dacht dat Xavier in Nederland ook Xa4 wordt genoemd?
Ik heet C.laudine. ik NL spreek je het gewoon uit zoals het er staat. In het Frans klinkt het inderdaad wel wat anders. Maar s ik eerlijk ben vind ik de Nederlandse versie wat mooier. Of ik ben er meer aan gewend, dat kan ookquote:Op zaterdag 20 juni 2020 12:31 schreef Bottoms_up het volgende:
Er zijn echt veel namen die op zijn Frans anders uitgesproken worden. En in BE wordt toch vaak standaard de Franse wijze gebruikt. Robert, Roger, Bernard... Meisjesnamen eindigend op -ette en -ine/-ane. Subtiele verschillen bij namen als Marcel en Arthur.
Die vielen hier allemaal af. Soms jammer want Arthur
Misschien probeert ze jou wel te overtuigen dat haar uitspraak veel mooier isquote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:41 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik had een docent die mijn naam uitsprak op z’n Frans. Het komt in de verre verte niet in de buurt van het Frans, dus hoe hij daar bij kwam is mij nog steeds een raadsel.
Ik heb ook een vriendin die na 2,5 jaar de naam van U. nog steeds verkeerd uitspreekt. Na zoveel subtiel te hebben gecorrigeerd.Misschien toch maar eens wat directer zijn.
Ik werk dus een Engelstalig land en ik heb nooit geweten dat dat zo werd uitgesprokenquote:
Mijn naam eindigt op -nke. Ik woon en werk in België. 50% van de mensen schrijft me aan met -ncke.. Gek volkje!quote:Op zaterdag 20 juni 2020 12:31 schreef Bottoms_up het volgende:
Er zijn echt veel namen die op zijn Frans anders uitgesproken worden. En in BE wordt toch vaak standaard de Franse wijze gebruikt. Robert, Roger, Bernard... Meisjesnamen eindigend op -ette en -ine/-ane. Subtiele verschillen bij namen als Marcel en Arthur.
Die vielen hier allemaal af. Soms jammer want Arthur
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |