Het zal veel mensen een vorm van schijnveiligheid geven. Ik heb de app dus hoef me niet aan maatregelen te houden. Beetje zelfde als bij mondkapjesquote:Op woensdag 22 april 2020 09:49 schreef Momo het volgende: Toch opvallend dat de experts sowieso niet enthousiast zijn voor een app, ookal zou die goed werken.
Dat kan. Niets aan te doen.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:44 schreef influcted het volgende:
Als dit tot na juni aan houdt (wat logisch zou zijn) zullen veel horecazaken/kappers/watersport e.d helaas failliet gaan.
Nou is dat achteraf natuurlijk makkelijk enne ..... Azië is er zeker ook nog niet en verder totaal onvergelijkbaar.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Die Creemers sloopte Europa even in een paar zinnen voor wat betreft aanpak crisis in februari.
Nog wel meer hoor. Men focust zich vnl op horeca en recreatie. Vervolgens rolt er amper nog een vrachtwagen vd band omdat er geen onderdelen meer zijn en niet geleverd worden en worden werknemers naar huis gestuurd. Maar ja, zo’n bedrijf moet maar creatief zijn en halve vrachtwagens gaan bezorgen voor moederdag.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:44 schreef influcted het volgende: Als dit tot na juni aan houdt (wat logisch zou zijn) zullen veel horecazaken/kappers/watersport e.d helaas failliet gaan.
Echter schat ik het zelf in (en dit is puur afgaand op mijn clientèle) dat mocht het tot na juli zelfs zijn dat het 40 á 50% aan faillissementen betreft.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat kan. Niets aan te doen.
Nu is er toch al best een wildgroei aan horeca dus dat een gedeelte daarvan afsterft lijkt me niet erg kwaliteit/kwantiteit is niet altijd even goed in balans. Buiten dat zal er na de crisis normaliter weer geholpen worden met op te starten.
Kappers idem joh.
Ja, achteraf is het makkelijk. Het was alleen dezelfde kritiek die je toen ook al hoorde.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nou is dat achteraf natuurlijk makkelijk enne ..... Azië is er zeker ook nog niet en verder totaal onvergelijkbaar.
Dat doe ik dan ook nietquote:Op woensdag 22 april 2020 09:46 schreef Da_Sandman het volgende: [..] Het was ook alleen maar om aan te tonen dat jouw oplossing kant noch wal raakte. Het gebeurt, zeker, maar om nou de hele horecasector af te doen als grotendeels (thuiswonende) jongeren die we wel ergens anders kunnen wegzetten is echt zo verschrikkelijk te kort door de bocht.
Yep, de ketengevolgen zullen de komende maanden zich gaan wreken wanneer de buffervoorraden, als die er al zijn, minder wordenquote:Op woensdag 22 april 2020 09:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Nog wel meer hoor. Men focust zich vnl op horeca en recreatie. Vervolgens rolt er amper nog een vrachtwagen vd band omdat er geen onderdelen meer zijn en niet geleverd worden en worden werknemers naar huis gestuurd. Maar ja, zo’n bedrijf moet maar creatief zijn en halve vrachtwagens gaan bezorgen voor moederdag.
deze week is de productie vd vrachtwagens weer gestart hoorquote:Op woensdag 22 april 2020 09:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Nog wel meer hoor. Men focust zich vnl op horeca en recreatie. Vervolgens rolt er amper nog een vrachtwagen vd band omdat er geen onderdelen meer zijn en niet geleverd worden en worden werknemers naar huis gestuurd. Maar ja, zo’n bedrijf moet maar creatief zijn en halve vrachtwagens gaan bezorgen voor moederdag.
Omdat het RIVM een blunder maakt dragen andere landen mondkapjes? Het is een leerproces. Wat scholen sluiten betreft zat Nederland er juist weer beter bij qua kennis,quote:Op woensdag 22 april 2020 08:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
het feit dat de RIVM eerst bij hoog en bij laag beweerde dat je symptomen moet hebben om het virus te verspreiden en nu daar op terug komt maar op een manier dat ze niet helemaal voor lul staan zegt toch wel wat en het is ook de voornaamste reden waarom onze buurlanden mondkapjes adviseren.
De man propageerde dat de Chinese/Koreaanse aanpak betere vruchten afwierp dan wat Europa deed. Of anders begrijp ik je insteek niet met je suggestieve twijfel.. Verder was er toen geen andere kritiek en kom niet aan met een stel "zieners" die het allemaal wel wisten. Niemand van enige statuur zag en kon dit onderbouwd verwachten.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, achteraf is het makkelijk. Het was alleen dezelfde kritiek die je toen ook al hoorde.
Waarom je gaat vergelijken met Azie is mij een raadsel, dat deed die man ook niet volgens mij, of ik heb het gemist.
Praktijkvoorbeelden van een selecte groep die je flink noemt, waar ik inderdaad ten onrechte grotendeels de hele sector van heb gemaakt. Wat overeind blijft is dat de horecasector als geen andere sector een diverse samenstelling heeft die zich echt niet makkelijk weg laat zetten. Praktijkvoorbeelden van voor de coronacrisis zijn niet zo waardevol, juist nu komen de horecamedewerkers op straat die anders hun hele leven in de horeca hadden doorgebracht.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:56 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet, maar ja, mensen hier vinden lezen en nuance nogal moeilijk en moeten altijd op het scherpst reageren. Totaal niet constructief of prettige wijze om te discussiëren.
1. Iemand stelde dat je horecapersoneel niet weggezet krijgt -> ik nuanceer dit alleen maar en geef praktijkvoorbeelden.
2. ik nuanceer en specifieer "die groep" en "flink deel" -> jij maakt hiervan "hele sector" en "grotendeels".
We wachten de parlementaire enquete wel af. Verder geen zin in die discussie.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
De man propageerde dat de Chinese/Koreaanse aanpak betere vruchten afwierp dan wat Europa deed. Of anders begrijp ik je insteek niet met je suggestieve twijfel.. Verder was er toen geen andere kritiek en kom niet aan met een stel "zieners" die het allemaal wel wisten. Niemand van enige statuur zag en kon dit onderbouwd verwachten.
nee in andere landen dragen ze mondkapjes omdat mensen zonder symptomen anderen kunnen besmetten en dat gevaar beperk je daarmee.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het RIVM een blunder maakt dragen andere landen mondkapjes? Het is een leerproces. Wat scholen sluiten betreft zat Nederland er juist weer beter bij qua kennis,
Iedereen een stoffen mondkapje tegen pollen en het scheelt al enorm. Die dingen kan je overal bestellen en heb je binnen een dag in de bus liggen.quote:Op woensdag 22 april 2020 10:00 schreef raptorix het volgende:
Je kunt moeilijk mondkapjes adviseren als ze nauwelijks aanwezig zijn.
Pardon? Hallo!!quote:Op woensdag 22 april 2020 09:59 schreef Vallon het volgende:
Niemand van enige statuur zag en kon dit onderbouwd verwachten.
En op basis van welke onderzoeken, cijfers of jarenlange beroepservaring doe jij de aanname dat je horecapersoneel niet weggezet krijgt?quote:Op woensdag 22 april 2020 10:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Praktijkvoorbeelden van een selecte groep die je flink noemt, waar ik inderdaad ten onrechte grotendeels de hele sector van heb gemaakt. Wat overeind blijft is dat de horecasector als geen andere sector een diverse samenstelling heeft die zich echt niet makkelijk weg laat zetten. Praktijkvoorbeelden van voor de coronacrisis zijn niet zo waardevol, juist nu komen de horecamedewerkers op straat die anders hun hele leven in de horeca hadden doorgebracht.
Het zou ze sieren als ze dat gewoon eerlijk zouden zeggen. Daar is toch niks mis mee?quote:Op woensdag 22 april 2020 10:03 schreef Tarado het volgende:
Hier wordt volgehouden dat mondkapjes niet helpen maar dat is gewoon politiek ipv rationeel want ze zijn er niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |