abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192747494

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
pi_192747498
Die Creemers sloopte Europa even in een paar zinnen voor wat betreft aanpak crisis in februari.
pi_192747506
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:49 schreef Momo het volgende: Toch opvallend dat de experts sowieso niet enthousiast zijn voor een app, ookal zou die goed werken.
Het zal veel mensen een vorm van schijnveiligheid geven. Ik heb de app dus hoef me niet aan maatregelen te houden. Beetje zelfde als bij mondkapjes
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 22 april 2020 @ 09:52:01 #4
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192747511
Mutsvraag: wat is er voor nodig... om de APP toch te krijgen ? :')
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 22 april 2020 @ 09:52:06 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192747514
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:44 schreef influcted het volgende:
Als dit tot na juni aan houdt (wat logisch zou zijn) zullen veel horecazaken/kappers/watersport e.d helaas failliet gaan.
Dat kan. Niets aan te doen.

Nu is er toch al best een wildgroei aan horeca dus dat een gedeelte daarvan afsterft lijkt me niet erg kwaliteit/kwantiteit is niet altijd even goed in balans. Buiten dat zal er na de crisis normaliter weer geholpen worden met op te starten.

Kappers idem joh.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 22 april 2020 @ 09:53:02 #6
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192747528
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Die Creemers sloopte Europa even in een paar zinnen voor wat betreft aanpak crisis in februari.
Nou is dat achteraf natuurlijk makkelijk enne ..... Azië is er zeker ook nog niet en verder totaal onvergelijkbaar.
pi_192747539
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:44 schreef influcted het volgende: Als dit tot na juni aan houdt (wat logisch zou zijn) zullen veel horecazaken/kappers/watersport e.d helaas failliet gaan.
Nog wel meer hoor. Men focust zich vnl op horeca en recreatie. Vervolgens rolt er amper nog een vrachtwagen vd band omdat er geen onderdelen meer zijn en niet geleverd worden en worden werknemers naar huis gestuurd. Maar ja, zo’n bedrijf moet maar creatief zijn en halve vrachtwagens gaan bezorgen voor moederdag. O+
Go hard or go home
pi_192747547
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:52 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Dat kan. Niets aan te doen.

Nu is er toch al best een wildgroei aan horeca dus dat een gedeelte daarvan afsterft lijkt me niet erg kwaliteit/kwantiteit is niet altijd even goed in balans. Buiten dat zal er na de crisis normaliter weer geholpen worden met op te starten.

Kappers idem joh.
Echter schat ik het zelf in (en dit is puur afgaand op mijn clientèle) dat mocht het tot na juli zelfs zijn dat het 40 á 50% aan faillissementen betreft.
pi_192747548
Ze hadden beter Jaap Haartsen kunnen uitnodigen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192747550
quote:
6s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:53 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nou is dat achteraf natuurlijk makkelijk enne ..... Azië is er zeker ook nog niet en verder totaal onvergelijkbaar.
Ja, achteraf is het makkelijk. Het was alleen dezelfde kritiek die je toen ook al hoorde.

Waarom je gaat vergelijken met Azie is mij een raadsel, dat deed die man ook niet volgens mij, of ik heb het gemist.
pi_192747562
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:46 schreef Da_Sandman het volgende: [..] Het was ook alleen maar om aan te tonen dat jouw oplossing kant noch wal raakte. Het gebeurt, zeker, maar om nou de hele horecasector af te doen als grotendeels (thuiswonende) jongeren die we wel ergens anders kunnen wegzetten is echt zo verschrikkelijk te kort door de bocht.
Dat doe ik dan ook niet :{w , maar ja, soms is lezen en nuance moeilijk en moet er op het scherpst gereageerd worden. Totaal niet constructief of prettige wijze om te discussiëren.

1. Iemand stelde dat je horecapersoneel niet weggezet krijgt -> ik nuanceer dit alleen maar en geef praktijkvoorbeelden.

2. ik nuanceer en specifieer "die groep" en "flink deel" -> jij maakt hiervan "hele sector" en "grotendeels".
  woensdag 22 april 2020 @ 09:56:41 #12
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192747566
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:54 schreef Noek het volgende:

[..]

Nog wel meer hoor. Men focust zich vnl op horeca en recreatie. Vervolgens rolt er amper nog een vrachtwagen vd band omdat er geen onderdelen meer zijn en niet geleverd worden en worden werknemers naar huis gestuurd. Maar ja, zo’n bedrijf moet maar creatief zijn en halve vrachtwagens gaan bezorgen voor moederdag. O+
Yep, de ketengevolgen zullen de komende maanden zich gaan wreken wanneer de buffervoorraden, als die er al zijn, minder worden

Alles zelf maken - USA-way - is mogelijk en dan zul je zien dat dat ) stukken minder is en b) veel duurder wordt en c) daarmee minder gunstig uitpakt. Ssws is de optie niet terug op jezelf maar samen beter vooruit.
pi_192747577
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:54 schreef Noek het volgende:

[..]

deze week is de productie vd vrachtwagens weer gestart hoor :D
pi_192747582
Singapore:
Migranten in wooncomplexen

https://nos.nl/artikel/23(...)anten-getroffen.html

Dat is het probleem.
Go hard or go home
pi_192747607
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

het feit dat de RIVM eerst bij hoog en bij laag beweerde dat je symptomen moet hebben om het virus te verspreiden en nu daar op terug komt maar op een manier dat ze niet helemaal voor lul staan zegt toch wel wat en het is ook de voornaamste reden waarom onze buurlanden mondkapjes adviseren.
Omdat het RIVM een blunder maakt dragen andere landen mondkapjes? Het is een leerproces. Wat scholen sluiten betreft zat Nederland er juist weer beter bij qua kennis,
blablablabla
  woensdag 22 april 2020 @ 09:59:50 #16
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192747615
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja, achteraf is het makkelijk. Het was alleen dezelfde kritiek die je toen ook al hoorde.

Waarom je gaat vergelijken met Azie is mij een raadsel, dat deed die man ook niet volgens mij, of ik heb het gemist.
De man propageerde dat de Chinese/Koreaanse aanpak betere vruchten afwierp dan wat Europa deed. Of anders begrijp ik je insteek niet met je suggestieve twijfel.. Verder was er toen geen andere kritiek en kom niet aan met een stel "zieners" die het allemaal wel wisten. Niemand van enige statuur zag en kon dit onderbouwd verwachten.
pi_192747624
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:56 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook niet :{w , maar ja, mensen hier vinden lezen en nuance nogal moeilijk en moeten altijd op het scherpst reageren. Totaal niet constructief of prettige wijze om te discussiëren.

1. Iemand stelde dat je horecapersoneel niet weggezet krijgt -> ik nuanceer dit alleen maar en geef praktijkvoorbeelden.

2. ik nuanceer en specifieer "die groep" en "flink deel" -> jij maakt hiervan "hele sector" en "grotendeels".
Praktijkvoorbeelden van een selecte groep die je flink noemt, waar ik inderdaad ten onrechte grotendeels de hele sector van heb gemaakt. Wat overeind blijft is dat de horecasector als geen andere sector een diverse samenstelling heeft die zich echt niet makkelijk weg laat zetten. Praktijkvoorbeelden van voor de coronacrisis zijn niet zo waardevol, juist nu komen de horecamedewerkers op straat die anders hun hele leven in de horeca hadden doorgebracht.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192747628
Je kunt moeilijk mondkapjes adviseren als ze nauwelijks aanwezig zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192747631
quote:
13s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

De man propageerde dat de Chinese/Koreaanse aanpak betere vruchten afwierp dan wat Europa deed. Of anders begrijp ik je insteek niet met je suggestieve twijfel.. Verder was er toen geen andere kritiek en kom niet aan met een stel "zieners" die het allemaal wel wisten. Niemand van enige statuur zag en kon dit onderbouwd verwachten.
We wachten de parlementaire enquete wel af. Verder geen zin in die discussie.
  woensdag 22 april 2020 @ 10:02:14 #20
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192747642
Prof. dr. M.J. de Vries, Hoogleraar technische natuurwetenschappen TU Delft, expertise ethiek/filosofie van de technologie
Technologie kan nooit verantwoordelijkheid dragen
  woensdag 22 april 2020 @ 10:03:04 #21
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192747653
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Omdat het RIVM een blunder maakt dragen andere landen mondkapjes? Het is een leerproces. Wat scholen sluiten betreft zat Nederland er juist weer beter bij qua kennis,
nee in andere landen dragen ze mondkapjes omdat mensen zonder symptomen anderen kunnen besmetten en dat gevaar beperk je daarmee.
Hier wordt volgehouden dat mondkapjes niet helpen maar dat is gewoon politiek ipv rationeel want ze zijn er niet.
  woensdag 22 april 2020 @ 10:04:01 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192747666
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:00 schreef raptorix het volgende:
Je kunt moeilijk mondkapjes adviseren als ze nauwelijks aanwezig zijn.
Iedereen een stoffen mondkapje tegen pollen en het scheelt al enorm. Die dingen kan je overal bestellen en heb je binnen een dag in de bus liggen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192747683
quote:
13s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:59 schreef Vallon het volgende:
Niemand van enige statuur zag en kon dit onderbouwd verwachten.
Pardon? Hallo!! :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192747686
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Praktijkvoorbeelden van een selecte groep die je flink noemt, waar ik inderdaad ten onrechte grotendeels de hele sector van heb gemaakt. Wat overeind blijft is dat de horecasector als geen andere sector een diverse samenstelling heeft die zich echt niet makkelijk weg laat zetten. Praktijkvoorbeelden van voor de coronacrisis zijn niet zo waardevol, juist nu komen de horecamedewerkers op straat die anders hun hele leven in de horeca hadden doorgebracht.
En op basis van welke onderzoeken, cijfers of jarenlange beroepservaring doe jij de aanname dat je horecapersoneel niet weggezet krijgt?

En wie zegt dat voorbeelden van voor de crisis niet meegenomen kunnen worden in de oplossing?

Je blaast tegen mij hoog van de toren, maar vooralsnog ben jij hier degene die zomaar wat roept, generaliseert en geen onderbouwing geeft.

Overigens zijn jongeren, volgens de werkelijke cijfers, geen selecte groep zoals je stelt maar procentueel de grootste groep.
De groep boven 55+ en die misschien hun hele leven in de horeca hebben gewerkt (want dat weet je helemaal niet) is nog geen 10%. Ik zeg daarmee niet dat dit niks is, ik nuanceer alleen.

[ Bericht 6% gewijzigd door FYazz op 22-04-2020 10:18:34 ]
pi_192747698
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:03 schreef Tarado het volgende:
Hier wordt volgehouden dat mondkapjes niet helpen maar dat is gewoon politiek ipv rationeel want ze zijn er niet.
Het zou ze sieren als ze dat gewoon eerlijk zouden zeggen. Daar is toch niks mis mee? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')