Ik wil ook weleens dingen, maar er zijn er maar weinig waarvoor ik mijn gezondheid of die van mijn geliefden op het spel zou zetten.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:35 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ik vind ze eerder manisch. Ze wilden toch dat kinderen geen achterstand zouden opbouwen etc. etc.?
Verschillende leraren hebben verschillende meningen. "Ze" willen niet allemaal hetzelfde.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:35 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ik vind ze eerder manisch. Ze wilden toch dat kinderen geen achterstand zouden opbouwen etc. etc.?
Ik zet mijn gezondheid helemaal niet op het spel. Ik neem liever ontslag. Alleen ik ben consistent. Het is niet dat ik weken geleden naar kantoor wilde, en nu opeens niet. Ik wilde toen niet naar kantoor, nu niet en straks ook niet. Totdat het virus weg is, of niet meer hard verspreid.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:36 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik wil ook weleens dingen, maar er zijn er maar weinig waarvoor ik mijn gezondheid of die van mijn geliefden op het spel zou zetten.
Tuurlijk! Dit kan toch niemand serieus nemenquote:Zonder de maatregelen waren er ruim 23.000 extra ic-opnames nodig geweest, zo liet Jaap van Dissel zien:
Manisch betekent niet wat jij denkt dat het betekent.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:39 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ik zet mijn gezondheid helemaal niet op het spel. Ik neem liever ontslag. Alleen ik ben consistent. Het is niet dat ik weken geleden naar kantoor wilde, en nu opeens niet. Ik wilde toen niet naar kantoor, nu niet en straks ook niet. Totdat het virus weg is, of niet meer hard verspreid.
De leraren zijn hypocriet. Eerst open, nu dicht. Het kabinet kan geen spelletje spelen met hun manische gedrag.
Nieuwe voorspelling: ze zullen toch wel open moeten en gehoor geven aan de oproep. Dus willen ze straks een bonus of extra salarisverhoging. Weer klagen over salaris. Voordat we het weten verdienen de leraren buitenproportioneel.
Kom eens met argumenten.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:40 schreef zoost het volgende:
[..]
Tuurlijk! Dit kan toch niemand serieus nemen
Is eigenlijk ook een boomer-virusquote:Op woensdag 22 april 2020 13:41 schreef DireStraits7 het volgende:
Terwijl de boomers hier zich boosmaken over de jongeren blijken het gewoon de boomers zelf zijn die elkaar (en hun kinderen) besmetten.
In het leven kan je veiligheid niet voor je gewaarborgd worden, zelfs als je hele leven in bed blijft heb je nog 33% kans dat je kanker oploopt in je leven.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:42 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Manisch betekent niet wat jij denkt dat het betekent.
En het standpunt van de meeste leraren is niet veranderd, ze willen best les geven als hun veiligheid gewaarborgd kan worden. En dat kan nu simpelweg niet.
Als Jaap dit brengt in het OMT gelooft Rutte het, klopt zichzelf op de borst met de 90% voorkomen gevallen en blijven de maatregelen ongewijzigd. Ik vermoed dus dat de snelle verspreiding van carnaval geëxtrapoleerd is in deze cijfers, alsof het altijd carnaval is.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:40 schreef zoost het volgende:
[..]
Om dat er verder op gereageerd wordt..... wat is hier de bron of onderbouwing voor of is dit een mening ?quote:Op woensdag 22 april 2020 13:40 schreef zoost het volgende:
[..]
Volgens mij betekent het wel wat ik denk dat het betekent. Ik wil het je best uitleggen. Het is een stemmingsstoornis. Hun stemming varieert enorm en is niet in lijn met wat ze uitspreken vóór en ná een kabinetsbesluit. Ze wilden de scholen toch weer zsm open, dan moet je nadenken voor je gaat roepen voor het zsm openen van scholen.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:42 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Manisch betekent niet wat jij denkt dat het betekent.
En het standpunt van de meeste leraren is niet veranderd, ze willen best les geven als hun veiligheid gewaarborgd kan worden. En dat kan nu simpelweg niet.
Het mooie is, dit valt nooit te bewijzen (of te ontkennen) want dit is allemaal gebaseerd op een model met heel veel parameters die nooit zijn gevalideerd (want we kennen dit virus nauwelijk). Maar het is natuurlijk fantastisch als je eigen model (waar je zelf voor verantwoordelijk bent) je verteld dat je volgens het model heel goed bezig bent.quote:
Maar je hoeft het niet op te zoekenquote:Op woensdag 22 april 2020 13:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In het leven kan je veiligheid niet voor je gewaarborgd worden, zelfs als je hele leven in bed blijft heb je nog 33% kans dat je kanker oploopt in je leven.
De kans op kanker is (deels) genetisch. Dus logisch dat je een vaste base prediction hebt. Maar dan hoef je het nog steeds niet op te zoeken (risico- en kansverhogend).quote:Op woensdag 22 april 2020 13:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In het leven kan je veiligheid niet voor je gewaarborgd worden, zelfs als je hele leven in bed blijft heb je nog 33% kans dat je kanker oploopt in je leven.
Nee het komt jou opzoeken, net als iedereen, als je zwak/oud en ongezond bent vaker.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:49 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar je hoeft het niet op te zoeken
Dat wilden ze natuurlijk niet allemaal. Zoveel mensen, zoveel meningen.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:46 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ze wilden de scholen toch weer zsm open
Dat is manisch/depressief.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:46 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Volgens mij betekent het wel wat ik denk dat het betekent. Ik wil het je best uitleggen. Het is een stemmingsstoornis. Hun stemming varieert enorm en is niet in lijn met wat ze uitspreken vóór en ná een kabinetsbesluit. Ze wilden de scholen toch weer zsm open, dan moet je nadenken voor je gaat roepen voor het zsm openen van scholen.
Ik begrijp heel goed de angst rondom gezondheid. Terechte zorg van leraren die gehoord moet worden. Alleen de leraren waren naar mijn mening moreel verplicht om hier vooraf aan te denken. Nu is het kansloos om achteraf te piepen dat het allemaal te snel wordt geopend.
Manisch-depressief is ook een vorm van manisch. Subonderdeel. Na een manische periode kan een depressie (periode) volgen.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is manisch/depressief.
Iemand die manisch is reageert gewoon overdreven enthousiast en positief op zaken.
Volgens mij haal je ook de PO-raad en de LIA door elkaar.
Ik snap sowieso niet dat ze ouderen niet wat meer opsluiten en gezonde jongeren wat meer vrijheid geven. Daarvan komt onder de 40 toch vrijwel niemand op de IC. Ik zie buiten meer oudjes dan jongeren... en afstand houden, yolo, lijkt ze echt niet te boeien.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:41 schreef DireStraits7 het volgende:
Terwijl de boomers hier zich boosmaken over de jongeren blijken het gewoon de boomers zelf zijn die elkaar (en hun kinderen) besmetten.
Werkt in beide richtingen, ook negatief/boos. Als je de verbindingen tussen gevoelens+acties en de realiteit verliest.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is manisch/depressief.
Iemand die manisch is reageert gewoon overdreven enthousiast en positief op zaken.
Volgens mij haal je ook de PO-raad en de LIA door elkaar.
Klopt wat je zegt, maar je kunt met de beschikbare modellen vast wel een plausibele berekening er op los laten hoeveel mensen in risicogroepen procentueel extra besmet zouden zijn geraakt en dus op de IC zouden kunnen belanden. Ik bedoel, het is echt niet zo dat 23.000 ineens een heel gek cijfer is toch op basis van 17 miljoen Nederlanders waarvan 7 miljoen 50+ers. (in 2019 volgens het CBS).quote:Op woensdag 22 april 2020 13:48 schreef zoost het volgende:
[..]
Het mooie is, dit valt nooit te bewijzen (of te ontkennen) want dit is allemaal gebaseerd op een model met heel veel parameters die nooit zijn gevalideerd (want we kennen dit virus nauwelijk). Maar het is natuurlijk fantastisch als je eigen model (waar je zelf voor verantwoordelijk bent) je verteld dat je volgens het model heel goed bezig bent.
Kijk naar Zweden, hebben ze daar 23.000 opnames? Nee, precies.
Ik vind dat de jongeren relatief gezien de regels netjes opvolgen. Beter dan ik verwacht had. Althans in mijn woonplaats. Ben ook verbaast over de oudjes en de 40+ers. Zij zouden met meer ervaring en meer ontwikkelde hersenen toch wel beter moeten weten, en beter moeten presteren dan jongeren wat betreft opvolgen van regels.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:53 schreef alors het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat ze ouderen niet wat meer opsluiten en gezonde jongeren wat meer vrijheid geven. Daarvan komt onder de 40 toch vrijwel niemand op de IC. Ik zie buiten meer oudjes dan jongeren... en afstand houden, yolo, lijkt ze echt niet te boeien.
Hebben ze in de USA nu geen 45.000 doden en een veelvoud aan ziekenhuis gevallen ?quote:Op woensdag 22 april 2020 13:48 schreef zoost het volgende:
[..]
Het mooie is, dit valt nooit te bewijzen (of te ontkennen) want dit is allemaal gebaseerd op een model met heel veel parameters die nooit zijn gevalideerd (want we kennen dit virus nauwelijk). Maar het is natuurlijk fantastisch als je eigen model (waar je zelf voor verantwoordelijk bent) je verteld dat je volgens het model heel goed bezig bent.
Kijk naar Zweden, hebben ze daar 23.000 opnames? Nee, precies.
Landen onderling kun je niet vergelijken. Hoe het land is opgebouwd en hoe het samenleeft verschilt gewoon enorm van de ander. Kwestie van (inter)regionale verschillen. Ook culturele verschillen wat kan betekenen dat genetisch dingen ook anders kunnen zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hebben ze in de USA nu geen 45.000 doden en een veelvoud aan ziekenhuis gevallen ?
Juist. dit als retoriek.
Uitkijken met landen vergelijken om daarmee een gevoel als argument in te zetten en dat zo kracht bij te zetten. Verder weten we heel veel van het virus en wat we idd niet weten hoe we balans vinden tussen verspreiding en beheersing gevolgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |