abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:05:01 #51
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192728729
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:59 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Maar dat gebeurd dus al. Maar wel met als uitgangspunt dat de zorg moet blijven functioneren. Daar gaat het namelijk om. Het gaat helemaal niet primair om corona-patiënten, het gaat om de totale zorg. Willen we de totale zorg de komende maanden/jaren laten functioneren dan zijn maatregelen nodig. Een vrije pandemie zorgt niet alleen voor Corona-doden, maar ook voor extreem veel meer slachtoffers bij elke andere vorm van ernstige ziekten of ongevallen.
Ja, dat snap ik. En ik snap ook dat er maatregelen nodig zijn. Alleen de balans slaat nu de verkeerde kant op door en ik hoop dat dat de komende maand gecorrigeerd gaat worden.

En ja, dat zal ongetwijfeld meer doden tot gevolg hebben wat enorm triest is, maar ik denk dat dat in het totaalplaatje voor de komende jaren de beste keus is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:06:18 #52
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192728751
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:05 schreef Drekkoning het volgende:
Alleen de balans slaat nu de verkeerde kant op door
Daar denkt het OMT heel anders over.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192728761
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. En ik snap ook dat er maatregelen nodig zijn. Alleen de balans slaat nu de verkeerde kant op door en ik hoop dat dat de komende maand gecorrigeerd gaat worden.

En ja, dat zal ongetwijfeld meer doden tot gevolg hebben wat enorm triest is, maar ik denk dat dat in het totaalplaatje voor de komende jaren de beste keus is.
Ik ben het met je eens als je zegt dat we meer naar (het oude) normaal moeten.

Alleen zie ik weinig ruimte om dat te realiseren. Okay, basisscholen open. Tandartsen en fysiotherapeuten met mondkapjes op. Voor de rest zie ik weinig ruimte.
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:07:03 #54
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192728766
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En we zitten al ergens tussen. Zweden is de uitzondering wat betreft weinig doen. Italië, Spanje, België, Duitsland en Frankrijk hebben juist maatregelen genomen die strenger zijn dan de onze. Daar mag je vaak de straat niet eens op en zijn ook alle niet-essentiële winkels gesloten. Al komen ze daar nu weer langzaam op terug.

Zweden is de enige echte uitschieter en het land dat daarna komt met de minst strenge maatregelen is Nederland.
Ja, alleen in mijn optiek zitten wij er niet op de juiste plek tussenin. Zeker de komende tijd niet.

Is er in de strengere landen ook echt een duidelijkere dalende lijn te zien eigenlijk?

Denemarken gaat over een paar weken ook weer bijeenkomsten tot 500 man toestaan waarschijnlijk. Langzaam gaan we wel die kant op dus, wat goed is om te zien.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:07:14 #55
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192728772
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:06 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat mag.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:08:16 #56
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192728786
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens als je zegt dat we meer naar (het oude) normaal moeten.

Alleen zie ik weinig ruimte om dat te realiseren. Okay, basisscholen open. Tandartsen en fysiotherapeuten met mondkapjes op. Voor de rest zie ik weinig ruimte.
Dat zou alvast mooi zijn (en waarschijnlijk wat vanavond ook gedeeltelijk aangekondigd gaat worden). Stelt in ieder geval mensen weer wat meer in staat om ook hun niet-vitale beroepen uit te oefenen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192728808
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, alleen in mijn optiek zitten wij er niet op de juiste plek tussenin. Zeker de komende tijd niet.

Is er in de strengere landen ook echt een duidelijkere dalende lijn te zien eigenlijk?
Wat ik er via de media van meekrijg, wel.

quote:
Denemarken gaat over een paar weken ook weer bijeenkomsten tot 500 man toestaan waarschijnlijk. Langzaam gaan we wel die kant op dus, wat goed is om te zien.
500 man. Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Dan krijg je ook weer die 'superspreading events'.
pi_192728827
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat zou alvast mooi zijn (en waarschijnlijk wat vanavond ook gedeeltelijk aangekondigd gaat worden). Stelt in ieder geval mensen weer wat meer in staat om ook hun niet-vitale beroepen uit te oefenen.
Voor het moreel zou het goed zijn als er in ieder geval iets van versoepeling terugkomt.
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:12:43 #59
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192728841
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat ik er via de media van meekrijg, wel.
[..]

500 man. Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Dan krijg je ook weer die 'superspreading events'.
https://www.ad.nl/buitenl(...)denemarken~acb05f9e/

Volgens mij nog niet officieel aangekondigd hoor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192728868
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Voor het moreel zou het goed zijn als er in ieder geval iets van versoepeling terugkomt.
Bij iedereen, die ik om me heen hoor, is het moreel nog prima. Mensen die nu al klagen zouden hun grootouders eens moeten vragen hoe zij WO II ervaren hebben...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_192728916
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Bij iedereen, die ik om me heen hoor, is het moreel nog prima. Mensen die nu al klagen zouden hun grootouders eens moeten vragen hoe zij WO II ervaren hebben...
Je ziet wel al steeds meer mensen op straat en op de weg. En je ziet steeds meer geklaag op fok.
pi_192728940
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:06 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja nu verschuil je je achter het OMT. Maar als er straks wordt versoepeld weten we allebei dat jij het er niet mee eens bent.
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:35:46 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192729154
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

We hebben nu een oversterfte van 1000 per week, terwijl er wekelijks 385 mensen aan roken sterven.

Daarbij is het mede dankzij de lockdown dat het aantal coronadoden nog meevalt. Zonder maatregelen waren we ver boven die 1000 doden per week gekomen.
Corona is tijdelijk. Roken is jaar na jaar
The End Times are wild
pi_192729199
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je ziet wel al steeds meer mensen op straat en op de weg. En je ziet steeds meer geklaag op fok.
Je mag toch ook gewoon naar buiten? Zo lang je maar niet met meer dan drie mensen op pad gaat en 1,5 meter afstand houdt t.o.v. mensen waarmee je je huishouden niet deelt. Dat kan toch nooit zo lastig zijn.

Ik weet niet of fok zo'n goeie graadmeter is voor wat er daadwerkelijk in de samenleving speelt... :P
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:40:56 #65
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192729235
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Al kun je je afvragen of dat door de lengte van de lockdown of door het mooier wordende weer komt. Waarschijnlijk een combinatie van beide.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_192729256
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je ziet dat bij roken de boel veel geleidelijker wordt gedaan met allerhande verboden en met name ook gericht is op het minimaliseren van de schade aan anderen met verboden in de horeca, op de werkvloer, op stations en ga zo maar door.
Dat mensen zelf de keuze maken om te roken (hoewel je je kunt afvragen in hoeverre dat een keuze is) ligt toch anders dan bij een epidemie waarbij de gevolgen niet beperkt blijven tot het individu dat onverantwoorde keuzes maakt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192729439
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je ziet dat bij roken de boel veel geleidelijker wordt gedaan met allerhande verboden en met name ook gericht is op het minimaliseren van de schade aan anderen met verboden in de horeca, op de werkvloer, op stations en ga zo maar door.
Dat mensen zelf de keuze maken om te roken (hoewel je je kunt afvragen in hoeverre dat een keuze is) ligt toch anders dan bij een epidemie waarbij de gevolgen niet beperkt blijven tot het individu dat onverantwoorde keuzes maakt.
Juist. En roken is enorm slecht voor de gezondheid. Dat corona alleen nog maar dodelijker is, zorgt bij mij niet voor relativering in ieder geval.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:07:36 #68
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192729632
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar heb jij nou een antwoord op de vraag wat we doen wanneer we de boel opengooien en de zorg wordt weer overspoeld?

• Gaan we dan actief stoppen met het behandelen van Corona-patiënten?
• Gaan we stoppen met het behandelen van alle patiënten die in een bepaalde categorie van oud/zwak/whatever vallen?
• Laten we de boel de boel en het systeem maar gewoon in elkaar storten en het aan artsen over om keuzes te maken?
pi_192729707
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

de types die nu het hardst roepen dat de lockdown opgeheven moet worden gaan na de lockdown ook gewoon weer elke vrijdag- en zaterdagavond op FOK! posten...
pi_192729950
Ik mis ook vooral enige onderbouwing van de claim dat lockdownmaatregelen opheffen magischerwijs onze economie een enorme boost gaat geven als je daarbij nog wel zaken als anderhalve meter afstand in acht neemt. Het gros van de horecazaken is gewoon niet levensvatbaar als je anderhalve meter afstand moet gaan garanderen. Klaas Knot is volgens mij ook een Fok!ker, want die beweerde dat horeca die niet konden overleven als klanten anderhalve meter afstand moesten houden sowieso niet levensvatbaar waren. Dan ben je volgens mij nog nooit in een kroeg geweest. Die moeten het toch vooral hebben van de piekmomenten waarop het ramvol staat. Een kroeg van 50 vierkante meter waarbij je dus in het optimale geval iets van 6-7 gasten kwijt kunt is natuurlijk totaal niet levensvatbaar. Bij een gemiddeld concertje was het al rustig als je 1 vierkante meter per toeschouwer had, laat staan 9 vierkante meter met ook nog eens ruimte voor looppaden.
pi_192730055
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:25 schreef Monolith het volgende:
Ik mis ook vooral enige onderbouwing van de claim dat lockdownmaatregelen opheffen magischerwijs onze economie een enorme boost gaat geven als je daarbij nog wel zaken als anderhalve meter afstand in acht neemt. Het gros van de horecazaken is gewoon niet levensvatbaar als je anderhalve meter afstand moet gaan garanderen. Klaas Knot is volgens mij ook een Fok!ker, want die beweerde dat horeca die niet konden overleven als klanten anderhalve meter afstand moesten houden sowieso niet levensvatbaar waren. Dan ben je volgens mij nog nooit in een kroeg geweest. Die moeten het toch vooral hebben van de piekmomenten waarop het ramvol staat. Een kroeg van 50 vierkante meter waarbij je dus in het optimale geval iets van 6-7 gasten kwijt kunt is natuurlijk totaal niet levensvatbaar. Bij een gemiddeld concertje was het al rustig als je 1 vierkante meter per toeschouwer had, laat staan 9 vierkante meter met ook nog eens ruimte voor looppaden.
Kroegen vervullen vooral een sociale functie. Zonder beleving ga je nooit ¤2,85 voor een glaasje bier betalen. Dicht tegen elkaar aan staan. Beetje praten, lallen en een vrouwtje zoenen. En met alcohol komt er helemaal niets van die anderhalve meter terecht.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:37:09 #72
403588 mcmlxiv
pi_192730151
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Kroegen vervullen vooral een sociale functie. Zonder beleving ga je nooit ¤2,85 voor een glaasje bier betalen. Dicht tegen elkaar aan staan. Beetje praten, lallen en een vrouwtje zoenen. En met alcohol komt er helemaal niets van die anderhalve meter terecht.
Conclusie, kroegen kunnen voorlopig afgeschreven worden, andere vormen van horeca zouden wellicht weer een keer open kunnen, maar blijft lastig.

Bottomline zijn de reisbranche, de evenementenbranche en de horeca gewoon fucked. Daar kun je over blijven bitchen, maar het is wat het is. Maar juist door dat verlies nu te nemen kan de rest van de reële economie misschien wel weer grotendeels op poten worden gezet.
pi_192730162
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Precies en daarbij ook nog eens, dat ondernemers helemaal niet willen handhaven als men te dicht op kwetsbare mensen gaat staat. Willen namelijk niet gezien worden als een kwaaie peer.
pi_192730248
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:37 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Conclusie, kroegen kunnen voorlopig afgeschreven worden, andere vormen van horeca zouden wellicht weer een keer open kunnen, maar blijft lastig.

Bottomline zijn de reisbranche, de evenementenbranche en de horeca gewoon fucked. Daar kun je over blijven bitchen, maar het is wat het is. Maar juist door dat verlies nu te nemen kan de rest van de reële economie misschien wel weer grotendeels op poten worden gezet.
Mja, welke andere vormen van horeca kunnen dan wel gewoon open?
Ook in veel restaurants is het gewoon lastig om de boel zo in te richten dat je allemaal netjes afstand kunt houden. In de horeca moet je het nou eenmaal vaak hebben van de piekmomenten. Restaurants zitten niet gelijkmatig vol gedurende de week en de dag.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:50:59 #75
403588 mcmlxiv
pi_192730396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, welke andere vormen van horeca kunnen dan wel gewoon open?
Ook in veel restaurants is het gewoon lastig om de boel zo in te richten dat je allemaal netjes afstand kunt houden. In de horeca moet je het nou eenmaal vaak hebben van de piekmomenten. Restaurants zitten niet gelijkmatig vol gedurende de week en de dag.
Ik kan me voorstellen dat er iets mogelijk is met wat creatieve oplossingen, maar het zal inderdaad heel lastig zijn en zeker niet zomaar toepasbaar op elk restaurant. Restaurants met grote open ruimtes en brede looppaden zou iets voor bedacht kunnen worden. Maar of het echt gezellig wordt valt sowieso te bezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')