abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192726309
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 01:56 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Herstellen doe je binnen een mum van tijd.
[..]

Vooralsnog wel. We leven niet in de VS waar miljoenen werklozen vallen. Dan heb je onherstelbare schade opgelopen omdat er ook weer heel veel mensen dakloos raken, met alle gevolgen vandien. Dat is heel andere schade dan hier in Europa.
[..]

We produceren minder? Nu wellicht, maar dat is op zich geen grote ramp. Het is alleen belangrijk dat je zorgt voor een goed vangnet.
[..]

Productie aanwenden voor zaken die levens redden? Wat?
[..]

Neuh, de voordelen wegen simpelweg niet op tegen de nadelen.
Als mensen zorgen voor eten, dak boven je hoofd, geknipt haar, of weet ik veel wat, heeft de samenleving productiecapaciteit over voor wetenschap, onderwijs, zorg.

Dus ja.

Als mensen werkloos zijn en de economie staat stil verliezen we die capaciteit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192726383
Als je het mij vraagt, ben ik niet zo tegen de lockdown, want de realiteit is dat we vechten tegen een verschrikkelijke besmettelijke ziekte die ons land letterlijk lam legt, lockdown of niet. Het probleem waar ik echter mee zit en voor zo ver ik begrijp geldt dit voor heel veel Nederlanders, is het raadsel 1.5 meter economie.

Het lijkt wel alsof de regering in een droom leeft, waar men werkelijk denkt dat dit te realiseren is.
Het wordt hoog tijd dat onze regering net als al die andere regeringen in de wereld wakker wordt en zich realiseert dat dit echt...geen optie is.

Waar we naar toe moeten gaan is naar het maken van eigen keuzes, in combinatie met een vrije wereld en een lockdown wereld. Laat ieders voor zich beslissen wat hij of zij wil. Ik ken mensen die liever zichzelf opsluiten en ik ken mensen die liever het risico nemen om besmet te raken.

Zorg er nou eerst voor dat de capaciteiten op orde komt in het ziekenhuis, en zorg ervoor dat je corona patiënten afscheid van de reguliere zorg ( ook verzorgingstehuizen ) dat houd dus in, corona patiënten in aparte ziekenhuizen worden gebracht. Bezoek mag dan al toch niet meer, patiënten hebben daar ook geen behoefte aan als je op IC ligt, dus afstand is dan niet meer het grootste probleem, al kun je patiënten ook afscheiden per provincie dan is het per afstand goed te doen. Dan win je het vertrouwen van de patiënten terug op de reguliere zorg, wat nu ook een groot probleem is. ( ik ga echt niet naar het ziekenhuis waar corona heerst )

En verder laat mensen de keuze maken, wil ik tijdrekken op mijn "oude" dag, of wil ik kwaliteit van leven met het risico om ziek te worden. En ga hier mee balanceren zodat je capaciteiten niet over verhit raakt, gebeurt dit, dan gaan we weer tijdelijk in volledige lock down, tot de piek weer is gedaald.

Met andere woorden, laat deze keuze aan ons Nederlanders en sluit ons niet op zonder enige vorm van proces.
  dinsdag 21 april 2020 @ 03:14:17 #28
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192726423
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 02:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als mensen zorgen voor eten, dak boven je hoofd, geknipt haar, of weet ik veel wat, heeft de samenleving productiecapaciteit over voor wetenschap, onderwijs, zorg.
Ik kan hier geen chocolade van maken.

quote:
Dat is hier veel minder aan de orde en juist de reden dat er allerlei fondsen worden ingezet.
pi_192726889
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 02:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dus ja.

Hoe vaak nog, de economie staat niet stil omdat er in Nederland Coronamaatregelen - die niet eens in de buurt van een lockdown komen - getroffen zijn, de economie staat stil omdat de vraag opgedroogd is. Er is vanuit het buitenland amper nog vraag naar de producten en diensten van Nederlandse bedrijven. In Nederland is het onderwijs, net als in de ons omringende landen, gesloten, de horeca is dicht, er worden geen feesten, festivals en concerten meer georganiseerd en sommige winkels zijn vrijwillig gesloten.

Wanneer men over het versoepelen van maatregelen in de meeste andere landen spreekt, wordt bedoeld dat ze afgezwakt worden naar maatregelen zoals we die in Nederland kennen. Er wordt echt gejankt om maatregelen die tot de soepelste horen die in door corona getroffen landen genomen zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_192726929
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja. Ik heb ook al gezegd dat het verbieden van roken meer effect zal sorteren (ihkv geredde mensenjaren) dan de lockdown. Maar aan rokersdoden zijn we gewend, daar wordt Rutte niet op afgerekend.
Lees ook het stuk hierboven dat ik net gepost heb..
Rokersdoden leggen amper druk op de IC.
pi_192727029
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Rokersdoden leggen amper druk op de IC.
Ook een veelgehoord excuus.
Kijk naar Zweden, die had totale noodunits klaarstaan voor coronapatienten.
Heeft voor jongeren in principe geen lockdown
En wat blijkt de noodunits zijn helemaal niet nodig.
Vakman pur sang
  dinsdag 21 april 2020 @ 07:38:44 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192727055
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ook een veelgehoord excuus.
Kijk naar Zweden, die had totale noodunits klaarstaan voor coronapatienten.
Heeft voor jongeren in principe geen lockdown
En wat blijkt de noodunits zijn helemaal niet nodig.
Waar haal je je informatie over Zweden vandaan, en waarom denk je überhaupt dat Zweden met Nederland vergelijkbaar is?
pi_192727110
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waar haal je je informatie over Zweden vandaan, en waarom denk je überhaupt dat Zweden met Nederland vergelijkbaar is?
https://www.google.com/am(...)navirus-patients/amp

Qua cultuur niet.
Een grote stad waar juist het virus waart wel. Stockholm.
Daar word in 3 dagen even een immens noodhospitaal neergezet.
Die trouwens nog niet gebruikt is.

Maar hun aanpak intrigeert me, je kunt er zat over vinden op .se sites.
De mainstream media heeft valse info.

Kijk iedereen zegt "Zweden doet het heel slecht" hals je naar absolute doden kijkt tov de omringende landen.

Maar ik zeg Zweden krijgt 10.000 doden waarvan 95% al in hun laatste jaar(en) zat.
Prima. En de bevolking werkt en gaat uit. De economie floreert.
Elk verstandig mens zou deze aanpak moeten kiezen.
Vakman pur sang
pi_192727189
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Prima. En de bevolking werkt en gaat uit. De economie floreert.
Elk verstandig mens zou deze aanpak moeten kiezen.
De Nederlandse bevolking werkt toch ook nog gewoon op dit moment? Ik ken eerlijk gezegd niemand, die op dit moment de hele dag thuis zit te netflixen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_192727195
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De Nederlandse bevolking werkt toch ook nog gewoon op dit moment? Ik ken eerlijk gezegd niemand, die op dit moment de hele dag thuis zit te netflixen.
Heb familie in het onderwijs. ;)
Vakman pur sang
pi_192727225
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Heb familie in het onderwijs. ;)
Die krijgen gewoon doorbetaald en het onderwijs heeft geen last van omzetderving.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192728000
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.knack.be/nieu(...)kie_check=1587419800

Een goed stuk, waarin -niet door een vastgoedmagnaat- wordt uitgelegd dat 'het zekere voor het onzekere nemen tegen elke prijs' irrationeel is en levens kost.
Ook wordt vermeld dat we nu 100x zoveel aan te redden mensenjaar uitgeven als voor de corona-crisis! Dat betekent ook dat voor ieder jaar dat we nu redden we er in de toekomst 100 weggooien!

Politieke lafheid ten top om de lockdown te laten voortduren dus!
Het is geen lafheid om te pogen om kwetsbare mensen te behoeden voor mensen met een besmettelijk virus. Een besmettelijk virus dat zich verspreid doordat mensen te dicht op kwetsbare mensen gaan staan. Het is juist lafheid van ondernemers om die maatregelen niet te willen handhaven en om al het mogelijke te doen om die maatregelen versoepeld te krijgen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:44:41 #38
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192728469
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:21 schreef torentje het volgende:

[..]

Het is geen lafheid om te pogen om kwetsbare mensen te behoeden voor mensen met een besmettelijk virus. Een besmettelijk virus dat zich verspreid doordat mensen te dicht op kwetsbare mensen gaan staan. Het is juist lafheid van ondernemers om die maatregelen niet te willen handhaven en om al het mogelijke te doen om die maatregelen versoepeld te krijgen.
Best grappig om te zien hoe na luttele weekjes sommigen al in de stress raken vanwege de gekozen maatregelen.

Nog niemand heeft mij kunnen vertellen hoe vaak ze het al hebben meegemaakt dat zo ongeveer wereldwijd de IC capaciteit is opgevreten door één type patiënt. Dat de totale gezondheidszorg van moderne westerse landen totaal overvraagd werd binnen luttele weken. Ja maar Zweden is dan het weerwoord.

De tegenstanders van de huidige maatregelen blijven maar hameren op het feit dat enkele ouderen/zwakkeren/obese mensen getroffen worden. Grotendeels is dat natuurlijk waar, maar tenzij we besluiten om deze groepen dan helemaal maar niet meer te helpen blijft het probleem bestaan.

Dus eigenlijk is er een heel eenvoudige keuze:

• Blijven we op de huidige voet doorgaan en helpen we ouderen/zwakkeren waar mogelijk in de wetenschap dat er onder hen nog steeds veel slachtoffers zullen vallen?
• Gooien we de maatschappij weer open, waarbij we afspreken ouderen/zwakkeren gewoon helemaal niet meer te behandelen. Desnoods richten we daar een paar opvangplaatsen voor in. Kunnen ze daar rustig sterven.

Uiteindelijk gaat het tussen die twee keuzes. Een open maatschappij zal de zorg weer ontwrichten. In plaats van net te doen alsof er dan nog een keuze is, is het veel eerlijker om nu dan maar vast de keuze te maken en vast te leggen.
pi_192728510
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja. Ik heb ook al gezegd dat het verbieden van roken meer effect zal sorteren (ihkv geredde mensenjaren) dan de lockdown. Maar aan rokersdoden zijn we gewend, daar wordt Rutte niet op afgerekend.
Lees ook het stuk hierboven dat ik net gepost heb..
We hebben nu een oversterfte van 1000 per week, terwijl er wekelijks 385 mensen aan roken sterven.

Daarbij is het mede dankzij de lockdown dat het aantal coronadoden nog meevalt. Zonder maatregelen waren we ver boven die 1000 doden per week gekomen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:51:31 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192728558
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Best grappig om te zien hoe na luttele weekjes sommigen al in de stress raken vanwege de gekozen maatregelen.

Nog niemand heeft mij kunnen vertellen hoe vaak ze het al hebben meegemaakt dat zo ongeveer wereldwijd de IC capaciteit is opgevreten door één type patiënt. Dat de totale gezondheidszorg van moderne westerse landen totaal overvraagd werd binnen luttele weken. Ja maar Zweden is dan het weerwoord.

De tegenstanders van de huidige maatregelen blijven maar hameren op het feit dat enkele ouderen/zwakkeren/obese mensen getroffen worden. Grotendeels is dat natuurlijk waar, maar tenzij we besluiten om deze groepen dan helemaal maar niet meer te helpen blijft het probleem bestaan.

Dus eigenlijk is er een heel eenvoudige keuze:

• Blijven we op de huidige voet doorgaan en helpen we ouderen/zwakkeren waar mogelijk in de wetenschap dat er onder hen nog steeds veel slachtoffers zullen vallen?
• Gooien we de maatschappij weer open, waarbij we afspreken ouderen/zwakkeren gewoon helemaal niet meer te behandelen. Desnoods richten we daar een paar opvangplaatsen voor in. Kunnen ze daar rustig sterven.

Uiteindelijk gaat het tussen die twee keuzes. Een open maatschappij zal de zorg weer ontwrichten. In plaats van net te doen alsof er dan nog een keuze is, is het veel eerlijker om nu dan maar vast de keuze te maken en vast te leggen.
Het gaan niet binair tussen die twee keuzes.

Het gaat om een balans tussen de consequenties van het ene en het andere uiterste. Het is niet zwart-wit. En de discussie is dus wat die balans is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192728567
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het gaat om een balans tussen de consequenties van het ene en het andere uiterste. Het is niet zwart-wit. En de discussie is dus wat die balans is.
Er zijn twee keuzes. Met alle grijstinten er tussen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:52:46 #42
403588 mcmlxiv
pi_192728578
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Bottomline gaat het juist wel binair tussen die twee keuzes. De basis is zwart-wit. Willen we mensenlevens voor laten gaan of de economie. Die keuze bepaald al het andere.
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:54:11 #43
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192728603
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:52 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Bottomline gaat het juist wel binair tussen die twee keuzes. De basis is zwart-wit. Willen we mensenlevens voor laten gaan of de economie. Die keuze bepaald al het andere.
Nee, het gaat om de balans tussen die twee. Je kan niet vol voor mensenlevens of vol voor de economie kiezen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:55:32 #44
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192728619
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er zijn twee keuzes. Met alle grijstinten er tussen.
En die grijstinten kan je niet kiezen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192728629
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En die grijstinten kan je niet kiezen?
Ja. Maar het is de keus economie tegenover gezondheid.
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:57:16 #46
403588 mcmlxiv
pi_192728641
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, het gaat om de balans tussen die twee. Je kan niet vol voor mensenlevens of vol voor de economie kiezen.
Maar je moet wel een basisuitgangspunt kiezen. En het basisuitgangspunt wat nu gekozen is wordt door de genoemde columnisten en sommige gebruikers hier als een fout basisuitgangspunt bestempeld.

Daarbij hebben ze nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag of het geen vals dilemma is. Want antwoord op de vraag hoe vaak ze al meegemaakt hebben dat de totale zorg binnen luttele weken totaal overvraagd is wordt niet gegeven. En de zorg is het echte probleem, niet alleen de Corona zorg, maar de totale zorg.
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:57:18 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192728642
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja. Maar het is de keus economie tegenover gezondheid.
Dat zijn de twee uitersten. Daar moet je dus ergens tussen gaan zitten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:58:52 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192728664
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:57 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Maar je moet wel een basisuitgangspunt kiezen. En het basisuitgangspunt wat nu gekozen is wordt door de genoemde columnisten en sommige gebruikers hier als een fout basisuitgangspunt bestempeld.

Daarbij hebben ze nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag of het geen vals dilemma is. Want antwoord op de vraag hoe vaak ze al meegemaakt hebben dat de totale zorg binnen luttele weken totaal overvraagd is wordt niet gegeven. En de zorg is het echte probleem, niet alleen de Corona zorg, maar de totale zorg.
Ik heb dat nog nooit meegemaakt, maar dat betekent niet dat ik nu vind dat we alles moeten doen om mensenlevens te redden. Dat vindt bijna niemand denk ik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:59:46 #49
403588 mcmlxiv
pi_192728674
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar dat gebeurd dus al. Maar wel met als uitgangspunt dat de zorg moet blijven functioneren. Daar gaat het namelijk om. Het gaat helemaal niet primair om corona-patiënten, het gaat om de totale zorg. Willen we de totale zorg de komende maanden/jaren laten functioneren dan zijn maatregelen nodig. Een vrije pandemie zorgt niet alleen voor Corona-doden, maar ook voor extreem veel meer slachtoffers bij elke andere vorm van ernstige ziekten of ongevallen.
pi_192728721
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En we zitten al ergens tussen. Zweden is de uitzondering wat betreft weinig doen. Italië, Spanje, België, Duitsland en Frankrijk hebben juist maatregelen genomen die strenger zijn dan de onze. Daar mag je vaak de straat niet eens op en zijn ook alle niet-essentiële winkels gesloten. Al komen ze daar nu weer langzaam op terug.

Zweden is de enige echte uitschieter en het land dat daarna komt met de minst strenge maatregelen is Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')