Omdat ik dat leuk vindquote:Op maandag 20 april 2020 21:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom schrijf je steeds Duiste dog?
Dat heeft de slager hier ook foutief op een kaartje staan, toen ik om Duiste schnitzels vroeg werd ik raar aangekeken.
Dit is niet het type prof dat snel persoonlijke zaken deelt. Tenzij medischquote:
De voorouders aan schoonvaders kant woonden er 1500ish...quote:Op maandag 20 april 2020 21:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat bestaat ook al jaaaaaren he!
Al bijgelezen via klik op je naam.
HOE spreken we het uit waar die ligt
Ben je nog op Pasenmaandag nar de winkel geweest?quote:Op maandag 20 april 2020 21:34 schreef minilot het volgende:
Goed. *knakt vingers* Boodschappenlijst voor tot en met vrijdag maken.
Jazeker! Het was glorieus! Een winkel vol ongelovigenquote:Op maandag 20 april 2020 21:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ben je nog op Pasenmaandag nar de winkel geweest?
*bother*quote:Op maandag 20 april 2020 21:49 schreef fietsie het volgende:
Kijkt nu dwangmatig Potter Poppenspel filmpjes
Als iemand die 2 dorpen verderop is opgegroeid, snap ik dit helemaal.quote:Op maandag 20 april 2020 21:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Jazeker! Het was glorieus! Een winkel vol ongelovigenNou ja, vol.. Ik denk een klant of twintig op een behoorlijk grote winkel, beduidend rustiger dan op een reguliere dag. Maar ook maar een enkele gewone kassa open (verder alleen de zelfbedieningskassa's) en er werd niets bijgevuld en geen brood (af)gebakken dus het kostte ook nauwelijks personeel. Mag van mij voortaan wel gewoon elke zondag zo
Maar ja..
Ooooh. Ik trek audioboeken voor geen meter, maar dit klinkt wel als iets dat ik wil horen!quote:Op maandag 20 april 2020 21:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Stephen Frey die Viktor Krums Hermeeohninny uitspreekt is geweldig
Als je ooit eens iets gaat proberen, is deze wel enorm goed.quote:Op maandag 20 april 2020 21:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Ooooh. Ik trek audioboeken voor geen meter, maar dit klinkt wel als iets dat ik wil horen!
Hoe trek je audioboeken niet?quote:Op maandag 20 april 2020 21:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Ooooh. Ik trek audioboeken voor geen meter, maar dit klinkt wel als iets dat ik wil horen!
Wil je ajb je post editten? Nu lijkt het het alsof ik niet weet hoe je Fry schrijftquote:Op maandag 20 april 2020 21:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee joh, al vaak zat geprobeerd maar ik kan er gewoon mijn aandacht niet bij houden. Ik herlees het boek wel gewoon en dan daarna een fapje met een foto van Stephen Fry erbij, joe?quote:Op maandag 20 april 2020 21:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als je ooit eens iets gaat proberen, is deze wel enorm goed.
Dat, het schiet gewoon niet op en geheid dat mijn gedachten binnen drie minuten afdwalen. Ik kan mijn hoofd er gewoon niet bijhouden door dat tergend trage tempo!quote:Op maandag 20 april 2020 21:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hoe trek je audioboeken niet?
Ik heb er het geduld niet voor. Ik lees 10x sneller dan dat
Nee.quote:Op maandag 20 april 2020 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wil je ajb je post editten? Nu lijkt het het alsof ik niet weet hoe je Fry schrijft
Een audiobook is voor mij entertainment terwijl ik in de tuin werk ofzo.quote:Op maandag 20 april 2020 21:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hoe trek je audioboeken niet?
Ik heb er het geduld niet voor. Ik lees 10x sneller dan dat
quote:Op maandag 20 april 2020 22:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee.![]()
Het voelt daardoor nu eindelijk net iets acceptabeler dat in het vorige topic nog een quote van mij staat met een akelige dt-fout erin. Kon jij weliswaar niks aan doen, maar toch helpt het!
Ah ja. Dan luister ik pijnlijk motiverende metal.quote:Op maandag 20 april 2020 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een audiobook is voor mij entertainment terwijl ik in de tuin werk ofzo.
Dat eerste snap ik volledig, maar allejezus, dat laatste! Waarom?!quote:Op maandag 20 april 2020 22:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Op het moment ofwel Britten die chateaus opknappen ofwel Amerikaanse christelijke moekes die hun leven in lockdown vloggen.
Het is bijzonder interessant.quote:Op maandag 20 april 2020 22:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat eerste snap ik volledig, maar allejezus, dat laatste! Waarom?!
Ja snotver, thanks, nou wil ik het ook zien!quote:Op maandag 20 april 2020 22:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het is bijzonder interessant.
Ze koken dingen die uit bacon met bacon lijken te bestaan.
Ze doen de was met wasmachines en drogers die we hier niet hebben.
Ze mopperen over hoe klein hun huis is met de 10 slaapkamers en 20 badkamers die ze hebben.
Ze vinden koekjes en muffins een normaal ontbijt.
Ze vertellen hun kinderen dat het niet erg is om emoties te hebben want zelfs Jezus had emoties.
Ze vinden homeschooling het beste idee ooit en waarom deed iedereen dat niet allang.
Ze kopen voor honderden dollars aan bacon en ontbijtgranen bij winkels waar ik nog nooit van gehoord heb.
Bar interessant allemaal. Er gaan werelden voor je open. Ik ga mijn aanbevolen hoeveelheid groente bij het avondeten alleen maar meer waarderen.
Ik snap dit.quote:Op maandag 20 april 2020 22:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze mopperen over hoe klein hun huis is met de 10 slaapkamers en 20 badkamers die ze hebben.
Ze vertellen hun kinderen dat het niet erg is om emoties te hebben want zelfs Jezus had emoties.
Ze vinden homeschooling het beste idee ooit en waarom deed iedereen dat niet allang.
Ze kopen voor honderden dollars aan bacon en ontbijtgranen bij winkels waar ik nog nooit van gehoord heb.
Bar interessant allemaal. Er gaan werelden voor je open. Ik ga mijn aanbevolen hoeveelheid groente bij het avondeten alleen maar meer waarderen.
Als ze ook aan couponning doen (oké, nu misschien even niet) dan moet ik NU een linkje.quote:Op maandag 20 april 2020 22:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Net zo duur als de plant van @Myraela!quote:Op maandag 20 april 2020 22:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die ik wil zijn tussen de 250 en 500 dollar. Ook wel duur..
We hadden moeten investeren in schoenen zie ik alquote:
Die back tot he future schoenen waren wel bekend. Die werden gekocht als investering. Met zelfstrikkend mechanisme net als in de film.quote:Op maandag 20 april 2020 22:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
We hadden moeten investeren in schoenen zie ik al
Vriend van me strijkt daar een leuk zakcentje mee op.quote:Op maandag 20 april 2020 22:25 schreef Kreator het volgende:
Check die prijzen.. App gevonden met wat moeilijk vindbare sneakers enzo.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 20 april 2020 21:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
De voorouders aan schoonvaders kant woonden er 1500ish...
Iieepukoolssgeejaa denk ik, min of meer fonetisch
JAAAA spannOndquote:Op maandag 20 april 2020 21:34 schreef minilot het volgende:
Dat moet met een smoes uit te vinden zijn, dat moet!Hou ons op de hoogte!
Korte samenvatting?quote:Op maandag 20 april 2020 23:18 schreef Blues het volgende:
Wat een verhaal in Spoorloos![]()
Daar kan geen plotschrijver van Netflix tegenop.
Heh, mijn wekker gaat daarvoor pas over een uurquote:Op dinsdag 21 april 2020 06:25 schreef Barreltje het volgende:
Hoi mini!
Start klaar voor de boodschappen?
Welke andere activiteiten ga je op dit uur dan ontplooien?quote:Op dinsdag 21 april 2020 06:28 schreef minilot het volgende:
[..]
Heh, mijn wekker gaat daarvoor pas over een uur
Deze kun je aangeven of je op geluid of op beweging wil. Ze adviseren zelf op geluid te doen zodat je je telefoon niet in bed hoeft te leggen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:06 schreef Barreltje het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe die slaap apps werken.. alleen op geluid? Of op beweging? Of op hartslag? Hoe?
Tevens negatieve olieprijs..maar wel nog gewoon betalen aan de pomp natuurlijk
![]()
Mja dubbelprijs.. geld toe krijgen als je olie koopt en dat dan doodleuk verkopen.. goed business model.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:06 schreef Barreltje het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe die slaap apps werken.. alleen op geluid? Of op beweging? Of op hartslag? Hoe?
Tevens negatieve olieprijs..maar wel nog gewoon betalen aan de pomp natuurlijk
![]()
Er zitten nog wel een paar stappen tussen. Echter hoe zit het met de accijnzen en btw op de negatieve olie. Of komen deze kosten er pas bij de pomp bovenop.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:16 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja dubbelprijs.. geld toe krijgen als je olie koopt en dat dan doodleuk verkopen.. goed business model.
allebei lijkt me... er worden wel kosten gemaakt voordat het in jouw tank eindigt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:27 schreef z80 het volgende:
[..]
Er zitten nog wel een paar stappen tussen. Echter hoe zit het met de accijnzen en btw op de negatieve olie. Of komen deze kosten er pas bij de pomp bovenop.
Deze wel: Frugal Fit Momquote:Op maandag 20 april 2020 22:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als ze ook aan couponning doen (oké, nu misschien even niet) dan moet ik NU een linkje.
Tot die tijd stel ik me tevreden met Reddit.
Waar hang je uit op Reddit?quote:Op maandag 20 april 2020 22:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als ze ook aan couponning doen (oké, nu misschien even niet) dan moet ik NU een linkje.
Tot die tijd stel ik me tevreden met Reddit.
Doet mij wederhelft ook wel eens. De prijs hangt ook nog eens af van de maat. En dat inschrijven is nog niet zo makkelijk, er zijn veel gegadigden. Het is fascineren wat er allemaal voor subculturen zijnquote:Op maandag 20 april 2020 22:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vriend van me strijkt daar een leuk zakcentje mee op.
Inschrijven voor limited editions en deze doorverkopen. Uiteraard met vette winst.
Ik wist het gelijk.... Ik lees vaak boeken over WOII en nu ben ik er met een bezig waar hij in voorkomt, met zn 'charmante' uitstraling.quote:Op maandag 20 april 2020 21:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Deze is wel redelijk duister
[ afbeelding ]
Hoe is dat geregeld? Door wie?quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Doet mij wederhelft ook wel eens. De prijs hangt ook nog eens af van de maat. En dat inschrijven is nog niet zo makkelijk, er zijn veel gegadigden. Het is fascineren wat er allemaal voor subculturen zijn![]()
Als het goed is, word ik zo opgeroepen voor de coronatest-drive-thru, ik ben benieuwd.
Door mijn werkgever, waarschijnlijk wordt het gewoon intern verwerkt door het eigen lab want we hebben binnen 12 uur de uitslag.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:13 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hoe is dat geregeld? Door wie?
En jij bent zorg personeel toch?
Mijn Britse collega's worden tegenwoordig 4 dagen voor ze gaan werken getest op Covid en op antistoffen.. heeft de werkgever geregeld via een privé lab geloof ik..
Ik vraag me af of je hier in NL ook als bedrijf(-s tak) testen in zou kunnen komen bij een test centrum.. e test capaciteit zou immers inmiddels toch verdubbeld moeten zijn ?
Haha, ja, ze heeft een hoop shirts met teksten. Ze maakt ze zelf.quote:
Wat vaak werkt is een washandje nat amken en dat om het potje heen vouwen. Vervolgens een uur laten liggen. Daarna kun je de lijm er zo af vegen. De gebruikte lijm is wateroplosbaar.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:40 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1
Jij had me olijvenpoeder gegeven in een hergebruikt potje van Verstegen. Hoe heb je het etiket er vanaf gekregen?
Ik heb het papier er wel af, maar de plak niet. Ik heb gewoon afwaswater geprobeerd, ik heb kokend hete soda-oplossing geprobeerd, ik heb spiritus geprobeerd, en ik heb geschuurd en geschraapt. Van de plastic dopjes is het wel af, maar van het glazen potje niet.
Mijn idee zou zijn om wasbenzine te proberen, maar dat heb ik niet in huis.
Hoe heb jij het gedaan?
Het potje van het olijvenpoeder is trouwens inmiddels in gebruik voor de tijm. Ik haal m'n kruiden bij de toko, maar dan zitten ze in van die goedkope plastic bakjes.
Kleddernatte vaatdoek eromheen gedaan, we zien het over een uur. Dankjewel!quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:48 schreef z80 het volgende:
[..]
Wat vaak werkt is een washandje nat amken en dat om het potje heen vouwen. Vervolgens een uur laten liggen. Daarna kun je de lijm er zo af vegen. De gebruikte lijm is wateroplosbaar.
oh.. daar zit ik dus ook altijd mee te tobben..quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:48 schreef z80 het volgende:
[..]
Wat vaak werkt is een washandje nat amken en dat om het potje heen vouwen. Vervolgens een uur laten liggen. Daarna kun je de lijm er zo af vegen. De gebruikte lijm is wateroplosbaar.
Goed om te wetenquote:Op dinsdag 21 april 2020 09:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dus. Dat jullie dit even weten.
Water deelt zijn informatie en vitaliteit met de omgeving.
Heeft water waar u mee in contact komt een lagere vitaliteit dan uzelf?
Dan onttrekt het levenskracht! Water met een hoge vitaliteit, schenkt u levenskracht!
https://uwwaterman.be/winkel/water-vitaliseren
Ik poets hardnekkige etiketten en plaksel van glazen potten met olie en keukenrol. Best arbeidsintensief. Ik hoop dat de natte vaatdoek efficiënter isquote:Op dinsdag 21 april 2020 09:40 schreef Tele6 het volgende:
Jij had me olijvenpoeder gegeven in een hergebruikt potje van Verstegen. Hoe heb je het etiket er vanaf gekregen?
Ik heb het papier er wel af, maar de plak niet. Ik heb gewoon afwaswater geprobeerd, ik heb kokend hete soda-oplossing geprobeerd, ik heb spiritus geprobeerd, en ik heb geschuurd en geschraapt. Van de plastic dopjes is het wel af, maar van het glazen potje niet.
Hoe heb jij het gedaan?
Ja nee misschien.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hing dit weer in de supermarkt?
DAt was jij toch LS? Zo'n vage supermarkteigenaar in de buurt die van alles verkocht wat een beetje eeeh apart was ofzo?
Hahaha, dat was het! Geniaalquote:Op dinsdag 21 april 2020 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja nee misschien.
Er is hier een lokale kwakzalver (orthomoleculair therapeut) die een samenwerking is aangegaan met de Jumbo. Dan gingen er ineens bordjes bij de spa rood dat je dat niet moest kopen omdat je er bototkalking van krijgt (BS uiteraard, duh). De kwakzalver schrijft ook colums over aanbiedingen bij de Jumbo: pompoen is in de aanbieding, pompoen werkt meer ontstekingsremmend dan medicijnen van de dokter, koop dus pompoen.
Maar deze link komt uit een Facebookgroep voor zelfvoorzienend leven.
Ik heb geen vaatwasserquote:Op dinsdag 21 april 2020 09:59 schreef fietsie het volgende:
Mijn ervaring is dat etiketten van potjes er prima af gaan in de vaatwasser.
En dat de losgekomen etiketten zich daar blijvend fuseren met de zijwand of sproeierarm
In Tiel liep ook iemand die via de radio water kracht kon geven.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dus. Dat jullie dit even weten.
Water deelt zijn informatie en vitaliteit met de omgeving.
Heeft water waar u mee in contact komt een lagere vitaliteit dan uzelf?
Dan onttrekt het levenskracht! Water met een hoge vitaliteit, schenkt u levenskracht!
https://uwwaterman.be/winkel/water-vitaliseren
Een gietijzerenpan in de vaatwasser? Waarom? Die dingen overal behalve waar zeep is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:07 schreef Myraela het volgende:
Waarom ben ik zo onzorgvuldig met m'n spullen. Enorme zwarte kring op m'n tafel omdat de zwarte gietijzeren pan op tafel had gestaan na de vaatwasser zodat ik hem weer naar zolder kon brengen.
Omdat het me niets kan schelen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:11 schreef z80 het volgende:
Een gietijzerenpan in de vaatwasser? Waarom? Die dingen overal behalve waar zeep is.
Dan boeit die zwarte kring toch al helemaal niet?quote:
Omdat een pan kut is, is de tafel meteen ook kut? Ik gebruik die pan nooit, alleen op de barbecue of in de oven. Dus die pan kan me niets interesseren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:16 schreef fietsie het volgende:
Dan boeit die zwarte kring toch al helemaal niet?
Tafels zijn gebruiksobjecten, die moeten maar een beetje tegen mishandeling kunnen hoor..quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Omdat een pan kut is, is de tafel meteen ook kut? Ik gebruik die pan nooit, alleen op de barbecue of in de oven. Dus die pan kan me niets interesseren.
Damn youquote:
Interestingasfuck, insaneparents, insanepeopleontheinternet, JUSTNOMIL, Idontworkherelady (met Karens in the wild) en andere rare plekken.quote:
Wasda?quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:20 schreef fietsie het volgende:
Ow mag ik even melden dat Teak Fok! inmiddels op plaats 956 wereldwijd staat, in Folding @:home.
Een dag nadat we de top1000 binnenkwamen, al weer ruim 50 plekken winst
COR / Folding@home #3: met jouw computer zoeken naar een corona medicijn!quote:
MAAR DE BITCOINS DAN?quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
COR / Folding@home #3: met jouw computer zoeken naar een corona medicijn!
In het kort: wereldwijd doen particuleren (en bedrijven) mee door een stuk software op hun pc te laten draaien die (als de pc niets doet voor zn eigenaar) de cpu en grafische kaart gebruikt om wiskundige modellen van eiwitstructuren door te rekenen ten behoeve van wetenschappelijk onderzoek naar medicatie voor bepaalde ziektes.
Nu draaien er vooral Covid- gerelateerde studies.
En als dat ooit "klaar" is gaan we weer verder met Alzheimers e.d.
Kapitalistisch zweinquote:
LEKKER GREEN JONGEquote:Op dinsdag 21 april 2020 10:38 schreef Lonaa het volgende:
Hmm. Ik stapte over naar Greenchoice en die versturen een contract per post. Dat vind ik gek.
Is de tafel schuurbaar?quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:07 schreef Myraela het volgende:
Waarom ben ik zo onzorgvuldig met m'n spullen. Enorme zwarte kring op m'n tafel omdat de zwarte gietijzeren pan op tafel had gestaan na de vaatwasser zodat ik hem weer naar zolder kon brengen.
In the end is alles schuurbaar...quote:
Ik heb wel het idee dat er veel verzonnen wordt in Insaneparents enzo.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Interestingasfuck, insaneparents, insanepeopleontheinternet, JUSTNOMIL, Idontworkherelady (met Karens in the wild) en andere rare plekken.
Ik doe ze poetsen ok.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Moet je kranen "doen" ?
[..]
In the end is alles schuurbaar...
Ooh.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:46 schreef Blues het volgende:
In tranen hier![]()
Een superlief handgeschreven kaartje van de dierenarts.
Nu teruglezen
Dat scheelt echt he! Ik maak vaker dingen schoon (ook nu we geen hhulp hebben) en dan is het vegen, licht poetsje ipv boenen tot zweet in je bilnaadquote:Op dinsdag 21 april 2020 10:39 schreef Tele6 het volgende:
Badkamer gepoetst![]()
Nu glimmen de kranen weer.
Dank aan corona, want nu doe ik netjes iedere twee weken de kranen, deurklinken, lichtknopjes, wastafel, wc, alles. Eerder was dat eens in de drie of meer weken net hoe het uitkwam. Nu het minder vies is voor ik het ga doen, is het ook minder erg om te doen
Nou!quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:49 schreef Lonaa het volgende:
Ooh.Ja, dat komt binnen dan he? Ik herinner me dat ook nog.
Ik deed:quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:48 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
hmm alle tips welkom.. ik ga vrijdag of van het weekend aspergesoep maken
Ja, dat was ook het eerste waar ik aan dachtquote:Op dinsdag 21 april 2020 09:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hing dit weer in de supermarkt?
DAt was jij toch LS? Zo'n vage supermarkteigenaar in de buurt die van alles verkocht wat een beetje eeeh apart was ofzo?
dat was ongeveer mijn idee ook iddquote:Op dinsdag 21 april 2020 10:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik deed:
asperges schillen. geschilde asperges in koud water leggen. schillen en kontjes in een pan water, bouillon van trekken, zeven.
Asperges in stukjes snijden, het deel dat je niet als garnering wilt gebruiken koken in de aspergebouillon die je gemaakt hebt. Dat wat je wel als garnering wilt gebruiken stoven in boter.
Gekookte asperges pureren, beetje bouillonpoeder erbij en peper. Gestoofde asperges uit de boter halen. Van die boter roux maken met bloem. Aspergebouillon met gekookte asperges erbij, staafmixeren, eventueel meer op smaak brengen. Slagroom erbij, gestoofde asperges erbij, verwarmen, opeten.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:55 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
dat was ongeveer mijn idee ook idd
wilde er nog wat gerookte zalm doorheen doen zodat het wat meer avondeten is.
of evt. er iets bij.
Ik eet er broodje gerookte zalm bijquote:Op dinsdag 21 april 2020 10:55 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
dat was ongeveer mijn idee ook idd
wilde er nog wat gerookte zalm doorheen doen zodat het wat meer avondeten is.
of evt. er iets bij.
aquote:Op dinsdag 21 april 2020 10:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[..]
Ik eet er broodje gerookte zalm bij
dat kan ook natuurlijk...quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[..]
Ik eet er broodje gerookte zalm bij
quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:56 schreef Lonaa het volgende:
In de categorie 'open deuren', de titel van dit nieuwsbericht:
https://www.ad.nl/binnenl(...)gen-woning~adfa43ca/
[ afbeelding ]
Volgens mij met nagellak remover.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:40 schreef Tele6 het volgende:
Hoe heb jij het gedaan?
Het potje van het olijvenpoeder is trouwens inmiddels in gebruik voor de tijm. Ik haal m'n kruiden bij de toko, maar dan zitten ze in van die goedkope plastic bakjes.
Ik heb wel 1 karma punt verzameld in al de jaren dat ik er een account heb.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:49 schreef Kreator het volgende:
Ik heb wel karma zie ik nu.
8,398 post karma
13,535 comment karma
Ja, ik von mooi.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
Oplossen armoede begint met meer geld.
Oplossen honger begint met meer eten.
Oplossen onwetendheid begint met goed onderwijs.
Oplossen files begint met minder auto's op de weg. Of meer wegen.
Pfff ik moet nog bijkomen van de dagopening... Gelukkig zijn mn animal crossing diertjes net verhuisd en kan ik die krengen even plezieren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij met nagellak remover.
Compleet gaar nu na 2 calls en er is nog geen werk uit handen gekomen.
Nou ja je zegt het cynisch, maar ik vond het in het boek van Rutger Bregman over basisinkomen (en x andere kickass ideeen) echt grappig om te lezen dat het daadwerkelijk zo simpel is als het eerste. Mensen zonder geld hebben geld nodig. Geen programmaas, geen bemoeienissen, geen geld onder voorwaarden. Gewoon geld. Dan lossen ze de rest zelf wel op. Aanrader!quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
Isa for presidentequote:Op dinsdag 21 april 2020 10:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
Ik vond het ook aan aangenaam boek om te lezen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nou ja je zegt het cynisch, maar ik vond het in het boek van Rutger Bregman over basisinkomen (en x andere kickass ideeen) echt grappig om te lezen dat het daadwerkelijk zo simpel is als het eerste. Mensen zonder geld hebben geld nodig. Geen programmaas, geen bemoeienissen, geen geld onder voorwaarden. Gewoon geld. Dan lossen ze de rest zelf wel op. Aanrader!
Die calls zijn toch ook werk gekkiequote:Op dinsdag 21 april 2020 10:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij met nagellak remover.
Compleet gaar nu na 2 calls en er is nog geen werk uit handen gekomen.
Nou ja niet helemaal waar.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nou ja je zegt het cynisch, maar ik vond het in het boek van Rutger Bregman over basisinkomen (en x andere kickass ideeen) echt grappig om te lezen dat het daadwerkelijk zo simpel is als het eerste. Mensen zonder geld hebben geld nodig. Geen programmaas, geen bemoeienissen, geen geld onder voorwaarden. Gewoon geld. Dan lossen ze de rest zelf wel op. Aanrader!
Uitzondering. Regel. Dus nee.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nou ja niet helemaal waar.
Ik heb een oom en die heeft altijd financiële problemen. Niet omdat hij geen geld heeft maar omdat hij niet weet hoe hij met geld om moet gaan.
Stel je hebt een flinke schuld en erft een mooi bedrag. Dan zou ik denken “mooi die schuld weg werken” wat doet hij. Nieuwe auto kopen.
Dus daar dan naar geld in blijven pompen?
ik heb daar wel meer over gelezen..quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Overigens heeft arm zijn ook een direct effect op je vermogen logische beslissingen te nemen. Je "bandbreedte" wordt opgevroten door de armoede, wat het moeilijker maakt om de lange termijn te overzien en de optie om er ooit daadwerkelijk uit te komen.
en nee, ook dat zal niet voor iedereen gelden, maar idioten gonna idioot.
Vergeet de pot shag niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:20 schreef fietsie het volgende:
Sjah geef een WAO-er geld en hij zal er, na het afronden van de dagelijkse zwarte stratenmakersklus, schilderwerk en andere slopende werkzaamheden waar ie voor is afgekeurd maar zwart leuker van verdient, toch Schultenbrau van halen, en een tattoo. Zoiets toch?
(Moet ik er nog "sarcasme" en andere indicatoren -bij- posten?)
Ahja, je zou haast gezonde longen overhouden, dat moet ook niet natuurlijk.quote:
het concept van dat artikel is dat er genoeg daklozen zijn die dat zijn door veranderde omstandigheden waardoor het ineens mis liepquote:Op dinsdag 21 april 2020 11:20 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
ik heb daar wel meer over gelezen..
en ook mensen die arm zijn.. gaan vaker voor kortdurend genot omdat ze de lange termijn niet (kunnen) overzien.
Is ook niet eens ver-van-je-bed.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:24 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
het concept van dat artikel is dat er genoeg daklozen zijn die dat zijn door veranderde omstandigheden waardoor het ineens mis liep
als je kunt helpen die problemen op te lossen.. kunnen ze daarna weer gewoon normaal leven.
Klinkt als mijn zus.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nou ja niet helemaal waar.
Ik heb een oom en die heeft altijd financiële problemen. Niet omdat hij geen geld heeft maar omdat hij niet weet hoe hij met geld om moet gaan.
Stel je hebt een flinke schuld en erft een mooi bedrag. Dan zou ik denken “mooi die schuld weg werken” wat doet hij. Nieuwe auto kopen.
Dus daar dan naar geld in blijven pompen?
regio Leeuwarden is een van de meest laaggeletterde regio's in het land; als organisatie hebben wij daar serieus werk van, om te zorgen dat informatie begrijpelijk overkomt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik las vanochtend een stuk over laaggeletterden. Voor hen is dit ook een ramp, de informatie is overal te vinden maar waar? (als je slecht leest) En dan is de gebruikte taal ook niet echt makkelijk.
Ja en je mag ook niet even bij de buren of andere hulpverleners naar binnen om te vragen hoe of wat.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik las vanochtend een stuk over laaggeletterden. Voor hen is dit ook een ramp, de informatie is overal te vinden maar waar? (als je slecht leest) En dan is de gebruikte taal ook niet echt makkelijk.
Tonnen ook echt?quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Klinkt als mijn zus.
Totaal niet met geld om kunnen gaan.. hoeveel of hoe weinig het is, waar het vandaag komt maakte niet uit, waar het voor was ook niet.
Schoenen en kleding moest ze hebben. Tonnen schuld bij wehkamp enz enz enz
Mss wat overdreven. Maar véél op het toppunt van de ellende.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tonnen ook echt?
Kun je daadwerkelijk tonnen schuld bij wehkamp hebnen? Of in totaal oa bij Wehkamp?
Las laatst wel een artikel van iemand die daar op het callcenter ging werken om een verhaal van te maken. Was ook echt om te janken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
305 karma. Ik ben een lurker.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:49 schreef Kreator het volgende:
Ik heb wel karma zie ik nu.
8,398 post karma
13,535 comment karma
Je zou denken dat dit toch niet heel erg logisch is, ongeacht of je ouders je iets hebben verteld over geld.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hij dacht dat zo lang hij kon pinnen, het goed was. Ondertussen ook auto's kopen op afbetaling enzo.
neus en oogjes gebruiken.. en dan komt het vast goedquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Magere yoghurt van de 17e? eten niet eten? Ik ben met yoghurt nooit zo moeilijk, maar 4 dagen? Kan wel toch?
-gevolgd door een verhaal met foute keuzes en niet zo goed voor elkaar-quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar ook als je het wel allemaal goed voor elkaar had.
Zien we hier ook wel bij bepaalde familieleden, die ontbrekende kennis/inzicht. Gelukkig weten ze tegenwoordig mijn vriend te vinden voor advies, dus het neemt geen dramatische vormen aan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn beste vriend heeft nooit veel geleerd van zijn ouders. Zeker niets over bankafschriften en loonstrookjes. Hij ging werken toen hij 16 was en kreeg een pinpas. Hij dacht dat zo lang hij kon pinnen, het goed was. Ondertussen ook auto's kopen op afbetaling enzo. Het heeft zeker 15 jaar gekost tot alles weer ok was.
Ik ben 2 jaar jonger. Hij nam mij altijd mee stappen enzo. Ik ben er pas jaren later achter gekomen dat hij al dat geld dat hij o.a. aan mij uitgaf helemaal niet had.
In de burnout tijd heeft hij heel veel rare dingen gedaan. Raar was dat, de man die ik heel erg goed kende was opeens een totaal ander iemandquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
-gevolgd door een verhaal met foute keuzes en niet zo goed voor elkaar-
Maximale hypotheek én moeten lenen...dat is niet echt goed voor elkaar toch, eigenlijk?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar ook als je het wel allemaal goed voor elkaar had. Een vriend van mij zat ook op het randje.
Had een nieuw (oud) huis gekocht, daarvoor al zijn spaargeld nodig om het verder op te knappen en in te richten (oa badkamer/keuken). Zijn hypotheek was maximaal wat hij kon betalen per maand en hij had ook geleend bij een vriendin. Hij hoefde geen rente te betalen maar ze wilde het toch natuurlijk terug, terwijl hij per maand geen cent overhield (stomme zet van hem). En toen kreeg hij een enorme burnout. Gelukkig knapte hij net voordat de 2 jaar doorbetaling stopte weer op en kon hij deels (en nu weer volledig) aan het werk. Maar het scheelde niet veel of hij was in inkomen achteruit gegaan en dan had hij het huis niet meer kunnen betalen.
mja dat schijnt vaker voor te komen...quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar ook als je het wel allemaal goed voor elkaar had. Een vriend van mij zat ook op het randje.
Had een nieuw (oud) huis gekocht, daarvoor al zijn spaargeld nodig om het verder op te knappen en in te richten (oa badkamer/keuken). Zijn hypotheek was maximaal wat hij kon betalen per maand en hij had ook geleend bij een vriendin. Hij hoefde geen rente te betalen maar ze wilde het toch natuurlijk terug, terwijl hij per maand geen cent overhield (stomme zet van hem). En toen kreeg hij een enorme burnout. Gelukkig knapte hij net voordat de 2 jaar doorbetaling stopte weer op en kon hij deels (en nu weer volledig) aan het werk. Maar het scheelde niet veel of hij was in inkomen achteruit gegaan en dan had hij het huis niet meer kunnen betalen.
Kan vaak prima hoor, blijft echt nog wel een paar dagen of zelfs langer dan een week goed.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Magere yoghurt van de 17e? eten niet eten? Ik ben met yoghurt nooit zo moeilijk, maar 4 dagen? Kan wel toch?
Dat was deels de burnout en deels die vriendin waar hij van leende. Zij kan heel overtuigend zijn. Ik kreeg ook, toen ik nog tot die vriendengroep hoorde heel vaak de dringende vraag om bij haar in de buurt te komen wonen. Zij wilde iedereen dicht om haar heen hebben. Maar ik kon me dat echt niet veroorloven. Zij wilde dan ook wel lenen, maar ik vind lenen bij de bank voor een hypotheek genoeg lenen. Maar die vriend stond door zijn burnout (die er al lang zat aan te komen) niet zo stevig in zijn schoenen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maximale hypotheek én moeten lenen...dat is niet echt goed voor elkaar toch, eigenlijk?
EDIT: oh, Krea was me voor. Dubbelop zo.
Smaakt goed. En ik dacht ik eet die zeut omdat ik op dieet ben, dus als ik racekaka krijg, alleen maar beter.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:11 schreef drakin het volgende:
[..]
Kan vaak prima hoor, blijft echt nog wel een paar dagen of zelfs langer dan een week goed.
De reden dat dit huis hier volledig op vriend zijn naam staat. En we geen maximale hypotheek hebben.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:08 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
mja dat schijnt vaker voor te komen...
echtscheidingen zijn ook zoiets..
ineens een huis dat ze niet in hun eentje kunnen betalen
veel alimentatie
en als je dan ook nog eens om wat voor reden niet meer over je volledige inkomen beschikt....
gaat dat heel snel bergafwaarts
(en ik las tijdje terug verhaal van iemand die was zo emotioneel stuk van zijn scheiding dat hij gewoon maanden de post niet heeft geopend... en zn baan kwijt raakte.... dan heb je toch wel een serieus probleem. Dat heb je dan wel zelf veroorzaakt.. maar met een paar flinke schoppen onder je kont en eventueel wat hulp komt dat dus wel goed. Zulke mensen zouden best belang hebben bij dat concept van "als je te weinig geld hebt.. geef ze geld" )
voornaamste probleem met dingen als basisinkomen en geld kado geven..
is dat iemand het zal moeten betalen.
en dat zie ik dus nooit terug bij al die mensen die zo pro basisinkomen zijn.
not to mention de mensen wiens leven gebaseerd is op hun huidige inkomen...
die redden het niet van 1000 of 1500e per maand
de bank ziet je aankomen: sorry, basisinkomen nu... mijn huis kostte 1000e per maand hypotheek maarja dat heb ik dus niet want ik heb nog meer kosten.
en als ik dan zie dat een huurhuis in de randstad ook al gauw tegen de 1000e loopt.. zie ik toch nog wat beren op de weg
quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Smaakt goed. En ik dacht ik eet die zeut omdat ik op dieet ben, dus als ik racekaka krijg, alleen maar beter.
Ik had eens in een aantal tgtg pakjes steeds een pak yoghurt, heb 1 weggegeven maar de rest is opgegaan, ook een week na datum nog prima.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Smaakt goed. En ik dacht ik eet die zeut omdat ik op dieet ben, dus als ik racekaka krijg, alleen maar beter.
Voedselvergiftiging-voor-beginners-fase-1quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:14 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik had eens in een aantal tgtg pakjes steeds een pak yoghurt, heb 1 weggegeven maar de rest is opgegaan, ook een week na datum nog prima.
Wat voor dieet doe je?
Ben ruim een jaar werkloos geweest (soort van zelfverkozen) en iedere keer dat ik bij het UWV kwam wilde ik bommen gooien ivm de inefficiëntie van het gebeuren. En zo zijn er meer zichzelf in stand houdende instanties die meer geld kosten dan herverdelen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
De reden dat dit huis hier volledig op vriend zijn naam staat. En we geen maximale hypotheek hebben.
@:basisinkomen: waar ze het van betalen zijn geloof ik wel ideeën voor. Ik weet niet in hoeverre allemaal haalbaar, maar als je nu ziet hoeveel geld er rondgepompt wordt (subsidies e.d.), dat kost ook handen vol geld. In Canada en/of Zweden dacht ik dat ze wel proeven hadden gedaan met dat basisinkomen.
Overigens is het basisinkomen een soort buffer; je kunt er natuurlijk gewoon naast blijven werken en zo ervoor zorgen dat je volgens een hogere/je oude standaard kunt blijven leven
Geen dieet, gewoon opletten, bewegen, en urgh geen drank urgh.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:14 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik had eens in een aantal tgtg pakjes steeds een pak yoghurt, heb 1 weggegeven maar de rest is opgegaan, ook een week na datum nog prima.
Wat voor dieet doe je?
quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:14 schreef drakin het volgende:
[..]
Wat voor dieet doe je?
Voor de racekaka van Phoebequote:Op dinsdag 21 april 2020 12:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Voedselvergiftiging-voor-beginners-fase-1
Volgende week is de opdracht "lik de kipfiletjes"quote:
En daar doe jij dan zeker uitgebreid verslag vanquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Volgende week is de opdracht "lik de kipfiletjes"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
waar je dus meer belasting over moet betalen om zo te kunnen financieren dat andere mensen voor hun basisinkomen niets hoeven te doen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
De reden dat dit huis hier volledig op vriend zijn naam staat. En we geen maximale hypotheek hebben.
@:basisinkomen: waar ze het van betalen zijn geloof ik wel ideeën voor. Ik weet niet in hoeverre allemaal haalbaar, maar als je nu ziet hoeveel geld er rondgepompt wordt (subsidies e.d.), dat kost ook handen vol geld. In Canada en/of Zweden dacht ik dat ze wel proeven hadden gedaan met dat basisinkomen.
Overigens is het basisinkomen een soort buffer; je kunt er natuurlijk gewoon naast blijven werken en zo ervoor zorgen dat je volgens een hogere/je oude standaard kunt blijven leven
* DancingPhoebe zwaait er op losquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Volgende week is de opdracht "lik de kipfiletjes"
Ken jij lekker 24 uur gaan werken, heb jij meer tijd voor prive, kan iemand anders die 8 uurtjes oppakken. Iedereen blij.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:17 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
waar je dus meer belasting over moet betalen om zo te kunnen financieren dat andere mensen voor hun basisinkomen niets hoeven te doen.
oh wacht.. die mensen hebben we al.
die krijgen nu gewoon een passende uitkering.
dus waarom zou ik dan met mijn 32urige werkweek waar ik hard moet werken om elke maand rond te komen... voordeel hebben bij een "gratis" basisinkomen?
Ik had al zo'n vermoeden dat dat de associatie zou wordenquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
* DancingPhoebe zwaait er op los
Behehehequote:Op dinsdag 21 april 2020 12:18 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik had al zo'n vermoeden dat dat de associatie zou worden
mja en wie betaald de huur en alle vaste lasten dan?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ken jij lekker 24 uur gaan werken, heb jij meer tijd voor prive, kan iemand anders die 8 uurtjes oppakken. Iedereen blij.
Jij wil dat hele basisinkomen opsnuiven?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
mja en wie betaald de huur en alle vaste lasten dan?
die 8 uurtjes werk ik niet omdat het mijn hobby is maar omdat ik anders niet rondkom eind van de maand.
of gaat iemand dan mijn salaris aanvullen danwel mn kosten verlagen?
nou tel je eigen vaste lasten eens opquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jij wil dat hele basisinkomen opsnuiven?
Snap je dat wanneer we naar basisinkomen zouden gaan, jij ook graties geld gaat krijgen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
nou tel je eigen vaste lasten eens op
red je dat met 1000 euro per maand?
zonder snuiven dus.
snap je dat gratis geld helemaal niet bestaat?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Snap je dat wanneer we naar basisinkomen zouden gaan, jij ook graties geld gaat krijgen?
Ik weet de precieze details niet. Ik weet dat vriend hier zich eens had ingelezen, en dat hij er wel enthousiast over was. (Ondanks dat hij dus ook heel wat belasting zou mogen afdragen. Maar dat mag 'ie nu ook alquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:17 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
waar je dus meer belasting over moet betalen om zo te kunnen financieren dat andere mensen voor hun basisinkomen niets hoeven te doen.
oh wacht.. die mensen hebben we al.
die krijgen nu gewoon een passende uitkering.
dus waarom zou ik dan met mijn 32urige werkweek waar ik hard moet werken om elke maand rond te komen... voordeel hebben bij een "gratis" basisinkomen?
misschien ben ik wat cynisch hoor... maar dan verdien ik nog relatief weinig
mensen die echt een goed salaris hebben zullen zich dit zeker afvragen.
maar verder dan "ik geloof dat er wel ideeen over zijn" ben ik nog niet gekomen
heb nog nie tkunnen pinpointen waar het echt daadwerkelijk mee betaald zou moeten worden.
je kunt ook neit alle subsidies zo maar afschaffen uiteindelijk
het concept is ok
maar de practische haalbaarheid zie ik nog niet voor me
Een konijn en een zwaan! 2 hulpjes dusquote:Op dinsdag 21 april 2020 11:49 schreef Candaasje het volgende:
Ik ga maar niet op Reddit kijken, want ik heb nu al teveel afleiding![]()
Zo kreeg ik een uurtje geleden hulp met puzzelen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(ja ik moet stofzuigen)
Je krijgt geen kinderbijslag?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:29 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
snap je dat gratis geld helemaal niet bestaat?
Beestenboel hierquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Een konijn en een zwaan! 2 hulpjes dus
Volgens mij biedt het werkenden vooral de gelegenheid de balans prive/werk een beetje te verschuiven.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:34 schreef Myraela het volgende:
Ik weet te weinig over een basisinkomen om er een goede mening over te hebben. Ik zou niet achteruit willen gaan zolang ik evenveel zou blijven werken, dat zou een beetje mijn richtlijn zijn.
Welke connector? "Ide kabel ronde". geeft verschillende uitvoeringen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:21 schreef fietsie het volgende:
Iemand enig idee met welke query ik 10 aderige lintkabel met connectoren kan vinden, bij voorkeur tussen de 20 en 40 cm lang, opgevouden in een ronde mantel?
De losse 3M kabel krijg ik overal wel gevonden... maar met connectors..
Het idee is dat er juist meer mensen op vooruit gaan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:34 schreef Myraela het volgende:
Ik weet te weinig over een basisinkomen om er een goede mening over te hebben. Ik zou niet achteruit willen gaan zolang ik evenveel zou blijven werken, dat zou een beetje mijn richtlijn zijn.
Leuk! Wat gaat het straks worden het stekje?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:32 schreef Myraela het volgende:
Mensen. Er zat net een stekje bij de post.Nu is mijn dag weer goed.
Ik weet niet in hoeverre dat écht kan als we alles wel draaiende willen houden. In de zorg zijn bijvoorbeeld al grote personeelstekorten, ook omdat daar zoveel parttimers werken. Ik vind het een romantische gedachte dat mensen die nu thuis zitten dan iets meer kunnen gaan werken, en andere mensen juist een stapje terug kunnen doen. Maar ik weet niet of die balans overal goed zit.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Volgens mij biedt het werkenden vooral de gelegenheid de balans prive/werk een beetje te verschuiven.
ben wel benieuwd hoe dat dan werktquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik weet de precieze details niet. Ik weet dat vriend hier zich eens had ingelezen, en dat hij er wel enthousiast over was. (Ondanks dat hij dus ook heel wat belasting zou mogen afdragen. Maar dat mag 'ie nu ook al)
Er zullen vast genoeg haken en ogen aan zitten, geloof ik zo. Maar ik denk dat er best een toekomst in kan zitten. Er zitten immers ook meer dan genoeg haken en ogen aan het huidige systeem
EDIT: ik hoor net dat als je het echt goed zou willen doen, moet je lonen minder zwaar belasten, en grondstoffen des te meer.
Het is al een Monstera Karstenianum Peru, maar hopelijk krijgt hij nog veel meer blaadjes.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:38 schreef drakin het volgende:
Leuk! Wat gaat het straks worden het stekje?
Daar zat ik ook aan te denken, zat met een uitkering die hun verdiensten tot wel 100% moeten inleveren omdat ze niet voldoende binnenkrijgen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
En wanneer je neit gekort wordt oid, kun je heel makkelijk een dagje hier of een dagje daar werken. Wat het imo ook beter maakt dan het huidige uitkeringensysteem.
Gewoon eten, zeker yoghurt. Als je de verpakking al niet had opengemaakt tenminste.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
van die dingen.. waarvan je heus wel merkt als het bedorven isquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gewoon eten, zeker yoghurt. Als je de verpakking al niet had opengemaakt tenminste.
Ik eet rustig pudding die al ruim een week over datum is. Mits gesloten verpakking die niet bol staat en rare structuur en geurtjes natuurlijk.
Net boodschappen gedaan voor mijn stoofpot. Bij mijn favo supermarkt, want die heeft groot assortiment. Het was er vies druk, haast onmogelijk afstand te houden.Volgende keer toch maar weer naar de kleinere super. Die is rustiger.
Stel het voor in het overleg topicquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:52 schreef Kreator het volgende:
Ik vind het wel jammer dat er geen CUL kookopdracht is met: "maak een maaltijd in 10 minuten (inclusief snijwerk)".
Daar was ik echt goed in geweest.
Duurt geen week meer.quote:
Let her goquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
V. gevraagd waarom ik haar nooit tref hier. V heeft andere vrienden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
Nee, want minder belasting over het loonquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:39 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
ben wel benieuwd hoe dat dan werkt
want duurdere grondstoffen levert duurdere produkten op..
en dan minder geld om mee te betalen?
We zitten nog niet op de 300.quote:
Op een smartfoon zijn de personeelskosten te verwaarlozen. Deze gaan dan wel de een stuk duurder worden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, want minder belasting over het loon
Boterham met pindakaas?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:52 schreef Kreator het volgende:
Ik vind het wel jammer dat er geen CUL kookopdracht is met: "maak een maaltijd in 10 minuten (inclusief snijwerk)".
Daar was ik echt goed in geweest.
Ja, het loon ging over wat je zelf verdient (naast het basisinkomen) en wat je af moet dragen aan inkomensbelasting.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:06 schreef z80 het volgende:
[..]
Op een smartfoon zijn de personeelskosten te verwaarlozen. Deze gaan dan wel de een stuk duurder worden.
Gerookt, da was ik.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:17 schreef drakin het volgende:
Had hier laatst niet iemand zalm na een week?
Dekerona is nog niet voorbijquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:11 schreef Candaasje het volgende:
Jongens, die legpuzzel is onmogelijk![]()
738 besjes in dezelfde kleur, overal gele bloemetjes, oranje/gele/bruine pompoenen, met ergens nog een gele vaas en een bruine mand, en het groen lijkt ook overal hetzelfde.
Ik faal hard dit keer
Welke?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:32 schreef Myraela het volgende:
Mensen. Er zat net een stekje bij de post.Nu is mijn dag weer goed.
Oh spuit 11. K.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het is al een Monstera Karstenianum Peru, maar hopelijk krijgt hij nog veel meer blaadjes.
[ afbeelding ]
Foto?quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh spuit 11. K.
Ik heb m ook. Met 2 HEULE LANGE uitlopers.
Ja, dat had ik dus met die winkelcentrumpuzzel. Een stukje was of roze, of er stond een deel van een lijf op.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:11 schreef Candaasje het volgende:
738 besjes in dezelfde kleur, overal gele bloemetjes, oranje/gele/bruine pompoenen, met ergens nog een gele vaas en een bruine mand, en het groen lijkt ook overal hetzelfde.
Ik faal hard dit keer
Ik heb nog leuke puzzels te koopquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:11 schreef Candaasje het volgende:
Ik faal hard dit keer
quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee maar mijn geestelijke gesteldheid keldert harder met de minuut
week voor zalm vond ik wel lang, maar je leeft nogquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Gerookt, da was ik.![]()
Maar ik trek me eigenlijk maar weinig aan van data op producten. Kijken, ruiken, proeven.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat doen jullie jezelf toch aanquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dat had ik dus met die winkelcentrumpuzzel. Een stukje was of roze, of er stond een deel van een lijf op.
Jou opmerking ging er over dat de personeelskosten omlaag gaan en de grondstofprijzen omhoog zouden moeten. Aangezien de loonkosten bij een heleboel goederen te verwaarlozen zijn. Zeker in de massa producten en het luxe segment. Gaan de prijzen van die dingen omhoog. Kun je met een basis inkomen deze nog steeds niet kopen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:09 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, het loon ging over wat je zelf verdient (naast het basisinkomen) en wat je af moet dragen aan inkomensbelasting.
En veel producten zijn eigenlijk veel te goedkoop, als je kijkt wat de werkelijke prijs zou moeten zijn. We gooien natuurlijk ook bizar veel (vroegtijdig) weg. Zijn gewend vaak het nieuwste van het nieuwste te willen. Dat mag best wat minder. (Geldt net zo goed voor mijzelf hoor)
quote:
Hij is leukquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hij loopt nog wel stukje verder omhoog maar is wat blaadjes verloren vorig jaar. Dus best wel stukken kale stengel. Ik denk erover om m naar de kapper te laten gaan.
https://www.hpdetijd.nl/2(...)re_code=0AggLHKQvu59quote:Sorry, ik kan heel hartstochtelijk vloeken, maar dat zal je al wel opgevallen zijn. Dat vloeken doe ik omdat de mensen die zich daaraan storen ook de mensen zijn die tegen het vaccineren van kinderen zijn en vaak niet met de poten van hun dochter af kunnen blijven.
Ja.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:23 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hij is leuk
Als je de stukken met kale stengel eraf knipt, kun je die dan stekken?
Personeelskosten omlaag? Wacht ik mis even wat, of ik begrijp je verkeerdquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:18 schreef z80 het volgende:
[..]
Jou opmerking ging er over dat de personeelskosten omlaag gaan en de grondstofprijzen omhoog zouden moeten. Aangezien de loonkosten bij een heleboel goederen te verwaarlozen zijn. Zeker in de massa producten en het luxe segment. Gaan de prijzen van die dingen omhoog. Kun je met een basis inkomen deze nog steeds niet kopen.
En dat er een heleboel producten te goedkoop zijn klopt. Kijk eens naar kleding. Veel handwerk maar mag niets kosten.
Mocht je hem toevallig gaan stekken, mag ik er dan eentje?quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja.Ieder fliebeltje dat je ziet aan die kale tak is waar het blad zat en daar zit ook een heel klein zwart/bruin puntje. Da's het begin van een luchtwortel. Als je dat in het water zet of in vochtig mos gaat het groeien.
Zelfkastijding.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]
Wat doen jullie jezelf toch aan
Ik vind de duurzaamste oplossing kringloopwinkel. Nog goed zoeken, maar als je maar 24 uur werkt heb je daar ook alle tijd voorquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Personeelskosten omlaag? Wacht ik mis even wat, of ik begrijp je verkeerd![]()
Ik bedoelde dat het inkomen minder belast zou moeten worden, van degenen die naast het basisinkomen willen werken.
Dat de grondstoffen duurder betaald worden, ben ik zeker voor luxeproducten, wel voorstander van. We hoeven niet elk jaar de nieuwste Iphone, of de enorme voorraad Action-meuk te kopen.
(Zaken zoals water en andere - noodzakelijke - basisbehoeften zou ik dan wel graag een uitzonderingspositie geven.)
En zeker wat kleding betreft. Ik probeer het nu vaak (niet altijd) duurzamer te kopen. Dat zijn soms best pittige prijzen. (Helaas is het allemaal niet erg transparant, dus het is maar hopen en duimen draaien dat het geld dan wel goed terechtkomt)
Maar zoals de pianoverkoper ooit zei: het is misschien veel geld, het is echter NIET duur.
Tuulk!quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mocht je hem toevallig gaan stekken, mag ik er dan eentje?
Zeker goede optiequote:Op dinsdag 21 april 2020 13:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind de duurzaamste oplossing kringloopwinkel. Nog goed zoeken, maar als je maar 24 uur werkt heb je daar ook alle tijd voor
qftquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zelfkastijding.
Straf omdat ik niet hard genoeg aan het studeren ben.
10 polig, 2.54mm rasterquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:35 schreef z80 het volgende:
[..]
Welke connector? "Ide kabel ronde". geeft verschillende uitvoeringen.
Wijnkeldert?quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Preaching to the choir hoor.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Of groenten heel houden?quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:33 schreef Barreltje het volgende:
Tevens al hele dag koppijn en voor 15-minuten eten ga ik wel.. mag je dan ook gen voorgesneden groenten kopen?
IDE kabel gebruiken en de overbodige connector er af zagen. Past dacht ik zo op een PI bordje.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
10 polig, 2.54mm raster
Ouderwetse "floppykabel connector" met 10 pootjes zegmaar
quote:You cannot legislate the poor into freedom by legislating the wealthy out of freedom. What one person receives without working for, another person must work for without receiving. The government cannot give to anybody anything that the government does not first take from somebody else. When half of the people get the idea that they do not have to work because the other half is going to take care of them, and when the other half gets the idea that it does no good to work because somebody else is going to get what they work for, that my dear friend, is about the end of any nation. You cannot multiply wealth by dividing it.
Dat is gelukkig geheel niet kort door de bochtquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:24 schreef derLudolf het volgende:
Ik moest lachen
[..]
https://www.hpdetijd.nl/2(...)re_code=0AggLHKQvu59
Dat was in Zimbabwe ook een doorslaand succes. Gewoon doen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:23 schreef drakin het volgende:
Als the government gewoon een bank wordt kunnen ze het wel, banken kunnen ook geld maken.
Geld uitgeven aan ontwikkeling, studie, omhoog klimmen, kwam heel erg vaak voor.quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:27 schreef Candaasje het volgende:
Bleek niet uit proeven dat mensen juist productiever werden als ze zich geen zorgen hoefden te maken over hun bankrekening en het einde van de maand?
Dat ze zich socialer konden inzetten, en dat ze juist de extra vrijgekomen tijd/energie gebruikten om iets op te pakken?
(Ik kan het straks wel even navragen aan vriend, die heeft zich er dus wat meer in verdiept).
En we geven nu ook werklozen uitkeringen, subsidies (ik krijg zorgtoeslag....anderen huurtoeslag, kindertoeslag, etc. )
Nog niet te spreken over de rijkdom die nu vooral in de zakken van grote bedrijven verdwijnt. Dat kost 'ons' ook welvaart/geld.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat was in Zimbabwe ook een doorslaand succes. Gewoon doen.
Is idd een paar keer een proef mee gedaan, zowel op een groep mensen als individueel.quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:27 schreef Candaasje het volgende:
Bleek niet uit proeven dat mensen juist productiever werden als ze zich geen zorgen hoefden te maken over hun bankrekening en het einde van de maand?
Dat ze zich socialer konden inzetten, en dat ze juist de extra vrijgekomen tijd/energie gebruikten om iets op te pakken?
(Ik kan het straks wel even navragen aan vriend, die heeft zich er dus wat meer in verdiept).
En we geven nu ook werklozen uitkeringen, subsidies (ik krijg zorgtoeslag....anderen huurtoeslag, kindertoeslag, etc. )
Nog niet te spreken over de rijkdom die nu vooral in de zakken van grote bedrijven verdwijnt. Dat kost 'ons' ook welvaart/geld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zomaar ontslagen.... via de mail.....wat? Dat is echt shit zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
Heb je mijn spoiler wel gelezen?quote:
O je wilde dat het ging gebeurenquote:Op dinsdag 21 april 2020 14:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heb je mijn spoiler wel gelezen?
volgens mij moet je eerst even googlen op hoe dat werkt met geld in zimbabwe voordat je duimpjes gaat gevenquote:
maar dat moet dan wel iedereen doen.. anders werkt het dus nietquote:Op dinsdag 21 april 2020 14:31 schreef drakin het volgende:
[..]
Is idd een paar keer een proef mee gedaan, zowel op een groep mensen als individueel.
Is nog een leuke docu over een vrouw in Engeland die individueel geld kreeg zonder voorwaarden en van haar meterkastformaat naaikamer een bedrijf is kunnen beginnen.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:41 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
volgens mij moet je eerst even googlen op hoe dat werkt met geld in zimbabwe voordat je duimpjes gaat geven
of het moeten enigzins sarcastische, cynische duimpjes zijn
voorbeeld dichterbij huis waar ze graag geld bijdrukten toen er nog geen euro was: italie.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zomaar ontslagen.... via de mail.....Ik dacht eerst "wtf.." en toen las ik je spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Euh, gefeliciteerd?!
Spanje schijnt er ook zin in te hebben, nu ze doorhebben dat de toeristische industrie die ze ontwikkeld hebben ten behoeve van de babyboomers nu wel ineens niet meer helemaal passend zou kunnen zijn, en met covid eroverheen ook nog eens een wat acuter probleem is geworden..quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:41 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
volgens mij moet je eerst even googlen op hoe dat werkt met geld in zimbabwe voordat je duimpjes gaat geven
of het moeten enigzins sarcastische, cynische duimpjes zijn
voorbeeld dichterbij huis waar ze graag geld bijdrukten toen er nog geen euro was: italie.
tjaj ik vraag me dus af of als je dat niet geeft...quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:27 schreef Candaasje het volgende:
Er is een ge-wel-dig onderzoek/experiment in Canada geweest met een hele stad. Wat er veranderde is dat meer mensen studeerden: hoger banen = meer inkomen. Dat moeders wat langer thuis bleven na de geboorte van een kind, blijkbaar was daar behoefte aan. Dat er minder zorg kosten waren, want er waren minder mensen met psychische klachten. Etc. Wat er niet gebeurde en door alle cynische mensen wel was voorspeld was dat mensen nu maar gewoon thuis gingen zitten en hun hand op hielden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:27 schreef Candaasje het volgende:
wie zegt dat die mensen wel gaan werken als het wel geld oplevertquote:Op dinsdag 21 april 2020 14:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is een ge-wel-dig onderzoek in Canada geweest. Wat er veranderde is dat meer mensen studeerden: hoger banen = meer inkomen. Dat moeders wat langer thuis bleven na de geboorte van een kind, blijkbaar was daar behoefte aan. Dat er minder zorg kostenw aren, want er waren minder mensen met psychische klachten. Etc. Wat er niet gebeurde en door alle cynische mensen wel was voorspeld was dat mensen nu maar gewoon thuis gingen zitten en hun hand op hielden.
En ik ken genoeg mensen met een bijstandsuitkering die echt niet gaan werken om aan het eind van de maand net zoveel geld over te houden als wanneer ze niets zouden doen. Dat is treurig, maar wel de realiteit. Maar als die mensen nu een basisinkomen zouden krijgen en èlk uur dat je werkt levert ineens wel geld op....dan gaan daar heus best veel mensen minstens een dagje per week voor werken.
Omdat ze gvd allemaal wel voor mijn moeder willen werken...maar alleen ZWART en dat kan niet hè.quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:50 schreef Uhmmpie het volgende:
wie zegt dat die mensen wel gaan werken als het wel geld oplevert
ze komen nu toch ook rond?
Jezus, je wil het niet begrijpen hè.quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:51 schreef Uhmmpie het volgende:
en even heel eerlijk: wat voor baan wilde jij 1 dag per week gaan doen?
ongeschoold werk.. en verder kom je niet hoor.
daar zit onze economie echt op te wachten...
Dank je!quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik dacht eerst "wtf.." en toen las ik je spoilerEuh, gefeliciteerd?!
Geef gewoon, net als mij, toe dat je te weinig hierover weet om er inhoudelijk over in discussie te gaan, want dit slaat helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:51 schreef Uhmmpie het volgende:
en even heel eerlijk: wat voor baan wilde jij 1 dag per week gaan doen?
ongeschoold werk.. en verder kom je niet hoor.
daar zit onze economie echt op te wachten...
mja heel lullig.. maar dan kunnen ze toch gewoon een baan zoeken?quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat ze gvd allemaal wel voor mijn moeder willen werken...maar alleen ZWART en dat kan niet hè.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:52 schreef Isabeau het volgende:
Overigens hebben we bij ons ziekenhuis ook gewoon baantjes van 8 uur per week en daar solliciteren dan studenten, jonge moeders en mensen die al een baan van bijv 20 uur hebben op.
Omdat je dan met een laag inkomen een baan van 40 uur moet vinden en dan krijg je vaak nog net zoveel als je uitkering ook als het minimumloon is. Dus 0 uur werken of 40 uur werken voor net zoveel geld. Met 28 uur bijv moet je aanvulling van de bijstand krijgen. Met een basisinkomen kan je wel die baan van 28 uur gaan doen en bijdragen aan de samenleving.quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:53 schreef Uhmmpie het volgende:
mja heel lullig.. maar dan kunnen ze toch gewoon een baan zoeken?
bijstand vult je behoeftes aan hoor
het is niet "hier heb je een zak geld en enjoy"
het is een aanvulling tot wat je minimaal nodig hebt... niet andersom.
Leg dat de mensen die ik ken maar eens uitquote:Op dinsdag 21 april 2020 14:53 schreef Uhmmpie het volgende:
het is een aanvulling tot wat je minimaal nodig hebt... niet andersom.
Moet je ook eens bedenken wat het voor vrijheden geeft: ik kan studeren omdat ik een vriend heb die leuk verdient. Als mijn relatie over gaat - wat ik niet hoop - dan moet ik een lening aangaan, erbij gaan werken ( = studievertraging, mogelijk) en/of dan houdt het gewoon een beetje op.quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is een ge-wel-dig onderzoek/experiment in Canada geweest met een hele stad. Wat er veranderde is dat meer mensen studeerden: hoger banen = meer inkomen. Dat moeders wat langer thuis bleven na de geboorte van een kind, blijkbaar was daar behoefte aan. Dat er minder zorg kosten waren, want er waren minder mensen met psychische klachten. Etc. Wat er niet gebeurde en door alle cynische mensen wel was voorspeld was dat mensen nu maar gewoon thuis gingen zitten en hun hand op hielden.
En ik ken genoeg mensen met een bijstandsuitkering die echt niet gaan werken om aan het eind van de maand net zoveel geld over te houden als wanneer ze niets zouden doen. Dat is treurig, maar wel de realiteit. Maar als die mensen nu een basisinkomen zouden krijgen en èlk uur dat je werkt levert ineens wel geld op....dan gaan daar heus best veel mensen minstens een dagje per week voor werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |