abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194415143
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:43 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen dagen met Herman Philipse gemaild; die was positief, en als hij na het lezen van het gehele manuscript dat blijft, dan wil hij een aanbeveling schrijven. Dat zou al helpen. :Y
[..]
Je zoekt ze wel uit he, de juiste namen voor op de covers ^O^
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 5 augustus 2020 @ 20:09:29 #152
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_194417788
Wel opvallend dat de laatste decennia er vooral veel gesleuteld is aan allerlei dingen als supersymmetrie, M-theorie, maar dat dit allemaal nog best weinig van de grote nog onverklaarde zaken heeft verklaard of veel succesvol testbare hypotheses heeft opgeleverd.

Voelt een beetje alsof de theoretische natuurkunde zichzelf lekker bezig houdt maar geen grote vooruitgang boekt momenteel.

Al zijn er denk ik wel veel puzzelstukjes her en der bekend om de komende decennia wel eens een goede theorie-van-alles-puzzel van te leggen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_194418879
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:09 schreef Perrin het volgende:
Wel opvallend dat de laatste decennia er vooral veel gesleuteld is aan allerlei dingen als supersymmetrie, M-theorie, maar dat dit allemaal nog best weinig van de grote nog onverklaarde zaken heeft verklaard of veel succesvol testbare hypotheses heeft opgeleverd.

Voelt een beetje alsof de theoretische natuurkunde zichzelf lekker bezig houdt maar geen grote vooruitgang boekt momenteel.

Al zijn er denk ik wel veel puzzelstukjes her en der bekend om de komende decennia wel eens een goede theorie-van-alles-puzzel van te leggen.
Het probleem is vooral dat er na de ontdekking van het Higgs boson geen echte nieuwe ontdekkingen in de deeltjesfysica zijn gedaan, dus hebben theoretische fysici ook niet veel om mee aan de slag te gaan. Er moet wel bij gezegd worden dat er ook genoeg theoretische fysici zijn binnen de deeltjesfysica die zich bezighouden met het verbeteren van de voorspellingen van het Standaard Model. Dat is misschien iets minder sexy dan een nieuwe theorie ontwikkelen, maar zeker zo belangrijk, en daar zijn wel volop nieuwe ontwikkelingen. Alleen zijn die niet zo spectaculair dat ze het nieuws halen. En inderdaad, als er dan een nieuwe ontdekking wordt gedaan hebben zijn er iig genoeg modellen om dat te verklaren (dat zag je wel met de flavour anomalies en de di-photon piek).
pi_194419782
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:40 schreef recursief het volgende:

[..]

Je zoekt ze wel uit he, de juiste namen voor op de covers ^O^
Ja, ik denk dat dat ook wel een voordeel van mijn promotie is; dan weten mensen in elk geval dat je wat onderzoekservaring hebt :P
-
pi_194419881
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:09 schreef Perrin het volgende:
Wel opvallend dat de laatste decennia er vooral veel gesleuteld is aan allerlei dingen als supersymmetrie, M-theorie, maar dat dit allemaal nog best weinig van de grote nog onverklaarde zaken heeft verklaard of veel succesvol testbare hypotheses heeft opgeleverd.

Voelt een beetje alsof de theoretische natuurkunde zichzelf lekker bezig houdt maar geen grote vooruitgang boekt momenteel.
Ja, en dit is ook één reden waarom ik niet ben verder gegaan. Het huidige academische klimaat stimuleert jonge onderzoekers niet bepaald om met de fundamentele vragen bezig te gaan, en is nogal hypegevoelig. Voor mij is dat makkelijk roepen vanaf de zijlijn, maar iemand als Sabine Hossenfelder klaagt er al jaren over ( http://backreaction.blogspot.com/ ). Ik check nog steeds dagelijks het arXiv om bij te blijven, ook vanwege mijn schrijven, maar als ik dan al die titels lees kan ik je indruk wel begrijpen.

Niet dat mijn eigen onderzoek nu zo baanbrekend was; ik deed het 100% omdat ik het gewoon ontzettend leuk vond. Dat het ook nog toepassingen had, was alleen maar leuk meegenomen. Maar als ik weer het zoveelste M-theorie/fluxcompactificatie/holografie/weetikwat artikel onder ogen krijg, dan denk ik wel es: was er ook nog niet zoiets als een meetprobleem en ons onbegrip omtrent donkere materie? :P Wat dat betreft kan ik wel waardering hebben voor Verlinde's onderneming omtrent entropische zwaartekracht. Jammer dat dat niet meer aandacht krijgt.
-
pi_194419954
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 21:13 schreef Alrac4 het volgende:
Het probleem is vooral dat er na de ontdekking van het Higgs boson geen echte nieuwe ontdekkingen in de deeltjesfysica zijn gedaan, dus hebben theoretische fysici ook niet veel om mee aan de slag te gaan.
Dat is inderdaad ook een discussie die nu speelt en ik in mijn boek behandel: wat voor leidraden moeten we nemen als de experimentele leidraad wegvalt? Veel theoretische argumenten, zoals "naturalness", blijken b.v. toch niet zo solide te zijn als men decennialang dacht. Op basis daarvan zouden we supersymmetrie rond de TeV schaal moeten gaan waarnemen, omdat de luscontributies aan de Higgsmassa anders "onnatuurlijk groot" worden. Sabine Hossenfelder schrijft hier ook over in haar boek.

Uiteindelijk is dit scenario, met een Higgsmassa van zo'n 125 GeV, ook zo ongeveer het nachtmerriescenario geweest voor theoretici; 't is net niks om sterke conclusies uit te trekken :D
-
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:57:47 #157
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_194420991
De jacht naar donkere materie is weer wat spannender geworden met de axions die Xenonit wellicht heeft gedetecteerd.

Persoonlijk vind ik dat best een plausibele kandidaat voor donkere materie.

Op kwantumgebied ben ik trouwens een stiekeme fan van Böhm, vond het ook erg gaaf om zijn interpretatie van de Schrödingervergelijking in je boek tegen te komen!

Niet dat ik per sé denk dat zijn interpretatie de juiste is, maar het is tenminste een dappere poging om die vergelijking te snappen ipv er alleen mee te rekenen.

En ik kan de many-worlds-interpretatie gewoon niet verkroppen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_194424124
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:57 schreef Perrin het volgende:

Op kwantumgebied ben ik trouwens een stiekeme fan van Böhm, vond het ook erg gaaf om zijn interpretatie van de Schrödingervergelijking in je boek tegen te komen!

Niet dat ik per sé denk dat zijn interpretatie de juiste is, maar het is tenminste een dappere poging om die vergelijking te snappen ipv er alleen mee te rekenen.

En ik kan de many-worlds-interpretatie gewoon niet verkroppen.
Ja, die Bohmse interpretatie is inderdaad intrigerend. In het laatste hoofdstuk leg ik ook uit hoe men jarenlang meende, op basis van een argument van Von Neumann, dat zo'n realistische interpretatie onmogelijk was. Grete Hermann,

https://nl.wikipedia.org/wiki/Grete_Hermann

toonde al vrij snel daarna aan dat Von Neumanns argument niet klopte, maar dat werd grotendeels genegeerd. Over de sociologie van de wetenschap gesproken :P

Persoonlijk ben ik ook wel veel meer waardering gaan krijgen voor de MWI. Eén onbegrepen aspect van de kwantummechanica, en zeker voor de MWI, is nog steeds waar de wet van Born vandaan komt: waarom is de golffunctie gekwadrateerd een kansverdeling voor het vinden van een grootheid? Zoals ik begrijp heeft Born dit eigenlijk nogal intuïtief afgeleid aan de hand van het dubbelspleetexperiment en een analogie met het klassieke elektrische veld, maar het is een vrij ad hoc aspect van i.i.g. de Kopenhaagse interpretatie.

Uiteindelijk komen denk ik de meeste vragen omtrent de kwantummechanica samen in de vraag: wat stelt die golffunctie nou eigenlijk fysisch voor?

Wat betreft de Bohmse interpretatie: John Bell beschrijft heel mooi zijn verbazing omtrent het "ontdekken" van de Bohmse interpretatie:

quote:
But in 1952 I saw the impossible done. It was in papers by David Bohm. Bohm showed explicitly how parameters could indeed be introduced, into nonrelativistic wave mechanics, with the help of which the indeterministic description could be transformed into a deterministic one. More importantly, in my opinion, the subjectivity of the orthodox version, the necessary reference to the "observer", could be eliminated. ...

But why then had Born not told me of this "pilot wave"? If only to point out what was wrong with it? Why did von Neumann not consider it? More extraordinarily, why did people go on producing "impossibility" proofs, after 1952, and as recently as 1978? ... Why is the pilot wave picture ignored in text books? Should it not be taught, not as the only way, but as an antidote to the prevailing complacency? To show us that vagueness, subjectivity, and indeterminism, are not forced on us by experimental facts, but by deliberate theoretical choice?
Grote uitdaging daar is om, vanwege het niet-lokale karakter, een kwantumveldentheorie in het Bohmse raamwerk te gieten.
-
pi_194424409
Erg leuk overzicht van de kwantummechanica vond ik trouwens hier:

https://www.sciencefocus.com/science/quantum-physics/
-
pi_194433100
Ik blader je boek net door en holy shit wat een boel tekst en redelijk klein lettertype :+ Ik ben benieuwd! Mijn laatste natuurkundeboek was uit de tijd dat ik biologie studeerde, maar daarna eigenlijk niets meer op niveau gelezen. Wat betreft natuurkunde dus 8-)

Deze leek zal je tzt laten weten wat ik er van vind ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194448373
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 19:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik blader je boek net door en holy shit wat een boel tekst en redelijk klein lettertype :+ Ik ben benieuwd! Mijn laatste natuurkundeboek was uit de tijd dat ik biologie studeerde, maar daarna eigenlijk niets meer op niveau gelezen. Wat betreft natuurkunde dus 8-)

Deze leek zal je tzt laten weten wat ik er van vind ;)
Ja, het lettertype is inderdaad vrij compact geworden, maar nog wel fijn leesbaar vond ik zelf :P Ben erg benieuwd naar je indruk! :7
-
pi_194660918
Wie trouwens een eerste poging van mijn kant (2016, Verlinde's artikel was net uit) om Erik Verlinde's theorie van emergente zwaartekracht uit te leggen aan een 1e graads natuurkundedocentenopleiding kan waarderen: ik kwam deze link net nog tegen,

https://weblectures.nhlst(...)layer.aspx?id=cajGq8

Misschien leuk voor geïnteresseerden, hoewel het wellicht over kan komen als knip en plakwerk van allerlei verschillende concepten. Ik ga in mijn boek een stuk dieper in op alle concepten en zijn theorie :)
-
pi_194843473
Mochten mensen al een eind op weg zijn in het boek: een review op Bol.com wordt zeer gewaardeerd. :P
Maak me plies niet kapot :@ ;(
-
pi_198781816
Schop!

Rond deze tijd een jaar geleden kwam, naast Corona, ook mijn boek in de handel. Ik kreeg net de afrekening van afgelopen jaar, en er zijn bijna 300 exemplaren verkocht. Voor dit onderwerp is dat, naar mijn eigen verwachting, erg veel. Dus dank daarvoor en een fijne Pasen! :)
-
pi_198781835
Graag gedaan. ;)
  zondag 11 april 2021 @ 10:53:47 #166
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_198957787
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 12:40 schreef Haushofer het volgende:
Mochten mensen al een eind op weg zijn in het boek: een review op Bol.com wordt zeer gewaardeerd. :P
Maak me plies niet kapot :@ ;(
Link doet het niet...?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator zondag 11 april 2021 @ 11:29:08 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198958172
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 10:53 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Link doet het niet...?
Dat is een automatische link: deze is naar het boek https://www.bol.com/nl/p/(...)_9.11.ProductPageUrl
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203319565
Reuzenschop: ik heb afgelopen week weer een nieuw boek opgestuurd naar een aantal uitgeverijen. Het heet "misvattingen en mythen in de natuurkunde" en behandelt (meer dan) 32 mythen en misverstanden uit de natuurkunde. Een paar voorbeelden van zulke mythen en misverstanden:

- In een ronddraaiend speeltoestel vlieg je naar buiten vanwege de centrifugale kracht
- Water in een afvoer draait op het noordelijk halfrond in tegengestelde richting van water op het zuidelijk halfrond
- De temperatuur wereldwijd schommelt al miljoenen jaren, dus vallen die klimaatproblemen wel mee
- De rampen bij Tsjernobyl en Fukushima zijn een goede reden om kernenergie links te laten liggen
- De Tacomabrug stortte in vanwege resonantie
- De lift van een vliegtuigvleugel kun je eenvoudig met de wet van Bernoulli verklaren
- De som van de hoeken in een driehoek is exact gelijk aan 180 graden
- Energie is altijd behouden
- Een zwart gat kan nooit ontstaan omdat de tijd er stilstaat
- Atomen vormen de fundamentele bouwstenen van de natuur
- De lading van het elektron heeft een constante waarde
- Hawking-straling bestaat uit virtuele deeltjes die vlak bij de waarnemershorizon van het zwarte gat ontstaan en ontsnappen
- De fundamentele objecten in snaartheorie zijn snaren

Weer opgeleukt met eigen illustraties en een vleugje Haushofer-humor :7 Hoop dat er wat interesse voor is :Y
-
  zaterdag 22 januari 2022 @ 19:37:03 #169
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203319637
Gvd heb het eerste boek nog niet uit…
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203320105
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 19:33 schreef Haushofer het volgende:
Reuzenschop: ik heb afgelopen week weer een nieuw boek opgestuurd naar een aantal uitgeverijen. Het heet "misvattingen en mythen in de natuurkunde" en behandelt (meer dan) 32 mythen en misverstanden uit de natuurkunde. Een paar voorbeelden van zulke mythen en misverstanden:

- In een ronddraaiend speeltoestel vlieg je naar buiten vanwege de centrifugale kracht
- Water in een afvoer draait op het noordelijk halfrond in tegengestelde richting van water op het zuidelijk halfrond
- De temperatuur wereldwijd schommelt al miljoenen jaren, dus vallen die klimaatproblemen wel mee
- De rampen bij Tsjernobyl en Fukushima zijn een goede reden om kernenergie links te laten liggen
- De Tacomabrug stortte in vanwege resonantie
- De lift van een vliegtuigvleugel kun je eenvoudig met de wet van Bernoulli verklaren
- De som van de hoeken in een driehoek is exact gelijk aan 180 graden
- Energie is altijd behouden
- Een zwart gat kan nooit ontstaan omdat de tijd er stilstaat
- Atomen vormen de fundamentele bouwstenen van de natuur
- De lading van het elektron heeft een constante waarde
- Hawking-straling bestaat uit virtuele deeltjes die vlak bij de waarnemershorizon van het zwarte gat ontstaan en ontsnappen
- De fundamentele objecten in snaartheorie zijn snaren

Weer opgeleukt met eigen illustraties en een vleugje Haushofer-humor :7 Hoop dat er wat interesse voor is :Y
Leuk *O* en zeker interesse

En de Tacoma Narrows Bridge is toch ingestort omdat het brugdek in de eigen frequentie ging trillen? Een soort zelf versterkend tweede orde effect.
Als dat niet zo is, dan wordt het zelfs verkeerd uitgelegd op de universiteit _O-

Hoe gaat het met de verkoop van je eerste boek? Loopt dat nog een beetje door?

[ Bericht 2% gewijzigd door Faraday01 op 22-01-2022 20:08:06 ]
  zaterdag 22 januari 2022 @ 20:02:08 #171
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203320157
Shit, ik moet je boek nog lezen. :@
pi_203320458
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 19:33 schreef Haushofer het volgende:
Reuzenschop: ik heb afgelopen week weer een nieuw boek opgestuurd naar een aantal uitgeverijen. Het heet "misvattingen en mythen in de natuurkunde" en behandelt (meer dan) 32 mythen en misverstanden uit de natuurkunde. Een paar voorbeelden van zulke mythen en misverstanden:

- In een ronddraaiend speeltoestel vlieg je naar buiten vanwege de centrifugale kracht
- Water in een afvoer draait op het noordelijk halfrond in tegengestelde richting van water op het zuidelijk halfrond
- De temperatuur wereldwijd schommelt al miljoenen jaren, dus vallen die klimaatproblemen wel mee
- De rampen bij Tsjernobyl en Fukushima zijn een goede reden om kernenergie links te laten liggen
- De Tacomabrug stortte in vanwege resonantie
- De lift van een vliegtuigvleugel kun je eenvoudig met de wet van Bernoulli verklaren
- De som van de hoeken in een driehoek is exact gelijk aan 180 graden
- Energie is altijd behouden
- Een zwart gat kan nooit ontstaan omdat de tijd er stilstaat
- Atomen vormen de fundamentele bouwstenen van de natuur
- De lading van het elektron heeft een constante waarde
- Hawking-straling bestaat uit virtuele deeltjes die vlak bij de waarnemershorizon van het zwarte gat ontstaan en ontsnappen
- De fundamentele objecten in snaartheorie zijn snaren

Weer opgeleukt met eigen illustraties en een vleugje Haushofer-humor :7 Hoop dat er wat interesse voor is :Y
Leuk :) Ik ben benieuwd.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_203351408
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 20:02 schreef Zwansen het volgende:
Shit, ik moet je boek nog lezen. :@
Schiet ff op dan, ga desnoods part-time werken of doe een hobby weg :{
-
pi_203351482
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 20:00 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Leuk *O* en zeker interesse

En de Tacoma Narrows Bridge is toch ingestort omdat het brugdek in de eigen frequentie ging trillen? Een soort zelf versterkend tweede orde effect.
Als dat niet zo is, dan wordt het zelfs verkeerd uitgelegd op de universiteit _O-
Bij de Tacoma brug ontstonden er in de lengterichting aan de achterkant (de luwzijde) wervels in de vorm van Von Karmans wervelstraten (https://en.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1rm%C3%A1n_vortex_street), die om en om in tegengestelde richting draaiden en op en neer gingen. Als de brug de lucht omhoogstuwde om een wervel te laten ontstaan, ging de brug als reactie (derde wet van Newton) omlaag, en als er dan vervolgens weer onder de brug een wervel ontstond, ging de brug weer omhoog. De frequentie waarmee de wervels op en neer gingen, en dus de externe kracht, lag op een gegeven moment dicht bij de eigenfrequentie van de burg, met als gevolg dat de brug in de lengterichting ging trillen.

quote:
Hoe gaat het met de verkoop van je eerste boek? Loopt dat nog een beetje door?
Ik krijg nog steeds regelmatig reacties van mensen die het kopen en lezen, dus ik denk het :P Als het goed is krijg ik over 2 of 3 maanden weer inzage hierin wanneer de royalties worden uitgekeerd.
-
pi_204023876
Goed nieuws; ik heb een hele positieve recensie in het Nederlands Tijdschrift van de Natuurkunde gekregen, en de 1e druk is uitverkocht. Er komt dus binnenkort een tweede druk :)
-
pi_204206092
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:12 schreef Haushofer het volgende:
Goed nieuws; ik heb een hele positieve recensie in het Nederlands Tijdschrift van de Natuurkunde gekregen, en de 1e druk is uitverkocht. Er komt dus binnenkort een tweede druk :)
Dat is heel mooi! Zijn er nog veel revisies? (Klein LaTeX-tipje: gebruik \langle en \rangle voor <>-haakjes).
pi_204208574
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 18:10 schreef thabit het volgende:

[..]
Dat is heel mooi! Zijn er nog veel revisies? (Klein LaTeX-tipje: gebruik \langle en \rangle voor <>-haakjes).
Ja, nog best wel wat, ook voor een belangrijk deel van oplettende lezers die de moeite hebben genomen om me hun op- en aanmerkingen te geven. En inderdaad zaten er ook nog wel wat LaTeX-dingetjes in. Wat dat betreft was het achteraf ook een nogal megalomaan project :D Als die tweede druk nou ook nog eens goed verkoopt dan komen we er qua revisies wel :7

Thnx voor de tip :P
-
pi_205048780
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 19:33 schreef Haushofer het volgende:
Reuzenschop: ik heb afgelopen week weer een nieuw boek opgestuurd naar een aantal uitgeverijen. Het heet "misvattingen en mythen in de natuurkunde" en behandelt (meer dan) 32 mythen en misverstanden uit de natuurkunde. Een paar voorbeelden van zulke mythen en misverstanden:

- In een ronddraaiend speeltoestel vlieg je naar buiten vanwege de centrifugale kracht
- Water in een afvoer draait op het noordelijk halfrond in tegengestelde richting van water op het zuidelijk halfrond
- De temperatuur wereldwijd schommelt al miljoenen jaren, dus vallen die klimaatproblemen wel mee
- De rampen bij Tsjernobyl en Fukushima zijn een goede reden om kernenergie links te laten liggen
- De Tacomabrug stortte in vanwege resonantie
- De lift van een vliegtuigvleugel kun je eenvoudig met de wet van Bernoulli verklaren
- De som van de hoeken in een driehoek is exact gelijk aan 180 graden
- Energie is altijd behouden
- Een zwart gat kan nooit ontstaan omdat de tijd er stilstaat
- Atomen vormen de fundamentele bouwstenen van de natuur
- De lading van het elektron heeft een constante waarde
- Hawking-straling bestaat uit virtuele deeltjes die vlak bij de waarnemershorizon van het zwarte gat ontstaan en ontsnappen
- De fundamentele objecten in snaartheorie zijn snaren

Weer opgeleukt met eigen illustraties en een vleugje Haushofer-humor :7 Hoop dat er wat interesse voor is :Y
Nog een reuzenschop: ik mag binnenkort naar een bekende uitgeverij in Amsterdam om mijn nieuwe manuscript te bespreken voor eventuele uitgave. :)
-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 juni 2022 @ 16:42:19 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205049154
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 15:38 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Nog een reuzenschop: ik mag binnenkort naar een bekende uitgeverij in Amsterdam om mijn nieuwe manuscript te bespreken voor eventuele uitgave. :)
Klinkt als een boek wat ik wel zou willen lezen!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_205049869
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 15:38 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Nog een reuzenschop: ik mag binnenkort naar een bekende uitgeverij in Amsterdam om mijn nieuwe manuscript te bespreken voor eventuele uitgave. :)
Congrats! ^O^
pi_205055326
Thnx! O+
-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 juni 2022 @ 10:12:14 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205055606
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 09:31 schreef Haushofer het volgende:
Thnx! O+
Ik krijg wel een review exemplaar tzt toch? O-)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 11:43:11 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205056225
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 15:38 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Nog een reuzenschop: ik mag binnenkort naar een bekende uitgeverij in Amsterdam om mijn nieuwe manuscript te bespreken voor eventuele uitgave. :)
*O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205111621
Redacteuren waren enthousiast, dus als ze de rest van het team meekrijgen, dan willen ze ermee verder. Superleuk dus :)
-
pi_205111637
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 10:12 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ik krijg wel een review exemplaar tzt toch? O-)
:Y

Als jij dan ff een review op de FP roggelt, kunnen we er een leuke actie van maken :7

Alvast vooruitlopend op de zaken met een slag om de arm... :@
-
pi_205111668
Tof!
pi_205111683
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:33 schreef Haushofer het volgende:
Redacteuren waren enthousiast, dus als ze de rest van het team meekrijgen, dan willen ze ermee verder. Superleuk dus :)
Als dat positief verloopt, wanneer kunnen wij dan een exemplaar bemachtigen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 21 juni 2022 @ 16:52:38 #188
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205111816
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:35 schreef Haushofer het volgende:

[..]
:Y

Als jij dan ff een review op de FP roggelt, kunnen we er een leuke actie van maken :7

Alvast vooruitlopend op de zaken met een slag om de arm... :@
Ja, ik vraag niet voor jan lul een reviewexemplaar he :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_205112162
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:40 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Als dat positief verloopt, wanneer kunnen wij dan een exemplaar bemachtigen?
Geen idee. Dat hangt ook van allerlei aspecten af waar ik geen kijk op heb en geen invloed op uitoefen :P

Maar ik hoop eerst maar eens op groen licht :Y
-
pi_205112172
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:52 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ja, ik vraag niet voor jan lul een reviewexemplaar he :P
Misschien ben jij zo'n "reviewer" die stiekem zijn reviewmateriaal niet leest maar het allemaal meteen op Marktplaats zet voor een extra zakcentje :P
-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 21 juni 2022 @ 17:36:28 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205112198
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 17:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Misschien ben jij zo'n "reviewer" die stiekem zijn reviewmateriaal niet leest maar het allemaal meteen op Marktplaats zet voor een extra zakcentje :P
nope:
Boekreview: ' Held op Zee'

Goed dat je me er aan herinnert trouwens. Moet nog een boek over bierwandelingen van de ANWB beoordelen deze week :D
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_205113271
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 17:36 schreef DJMO het volgende:

[..]
nope:
Boekreview: ' Held op Zee'

Goed dat je me er aan herinnert trouwens. Moet nog een boek over bierwandelingen van de ANWB beoordelen deze week :D
Proost dan maar :P
-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 21 juni 2022 @ 19:39:56 #193
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205113371
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 19:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Proost dan maar :P
Meh. Ik vind het kut. Een pdf leest toch anders dan een echt boek. Aan de andere kant: zo'n groot boek sjouw je liever niet mee tijdens een wandeling van 12 km. Dus onhandig. Maar moet toch wat.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_205194796
De rest van het team was net zo enthousiast, dus ik heb een contractvoorstel gekregen *O*

Het voorstel is om het als paperback van 22 euro uit te geven. Erg leuk nieuws dus *O*
-
  donderdag 30 juni 2022 @ 22:21:18 #195
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_205194831
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 22:17 schreef Haushofer het volgende:
De rest van het team was net zo enthousiast, dus ik heb een contractvoorstel gekregen *O*

Het voorstel is om het als paperback van 22 euro uit te geven. Erg leuk nieuws dus *O*
Gefeliciteerd!
Weet je al ongeveer wanneer het te koop zou moeten zijn of is het nog wat te vroeg daarvoor?
pi_205194868
quote:
80s.gif Op donderdag 30 juni 2022 22:21 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!
Weet je al ongeveer wanneer het te koop zou moeten zijn of is het nog wat te vroeg daarvoor?
Thnx!! Nee, dat zal ik navragen. Er zal nog wel wat geredigeerd moeten worden, maar het manuscript is naar mijn bescheiden mening al best wel in goeie vorm :@

Als ik het weet, weet Fok! het uiteraard meteen :7
-
  donderdag 30 juni 2022 @ 22:27:17 #197
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_205237026
quote:
80s.gif Op donderdag 30 juni 2022 22:21 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!
Weet je al ongeveer wanneer het te koop zou moeten zijn of is het nog wat te vroeg daarvoor?
De bedoeling is dat in het in de voorjaarscatalogus verschijnt. Voorjaar dus :P Ook willen ze een e-book variant uitgeven, en eventueel een luisterboekvariant.
-
pi_205237088
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 22:17 schreef Haushofer het volgende:
De rest van het team was net zo enthousiast, dus ik heb een contractvoorstel gekregen *O*

Het voorstel is om het als paperback van 22 euro uit te geven. Erg leuk nieuws dus *O*
Geweldig! Gefeliciteerd!
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 4 juli 2022 @ 18:08:36 #200
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_205237132
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 17:52 schreef Haushofer het volgende:

[..]
De bedoeling is dat in het in de voorjaarscatalogus verschijnt. Voorjaar dus :P Ook willen ze een e-book variant uitgeven, en eventueel een luisterboekvariant.
Tof! Ben benieuwd :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')