abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 april 2020 @ 08:59:07 #176
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192795551
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 08:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dank je wel voor de update ^O^
Graag gedaan!
quote:
Dit weekend gaan we denk ik wel onder de 800 duiken!
Dat denk ik ook.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:14:11 #177
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192795718
Lichte horeca zal wel eerder mogen denk ik. Misschien zelfs eerder dan de thuiswerkregel
  Public Relations / Redactie Film zaterdag 25 april 2020 @ 09:23:31 #178
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_192795859
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:14 schreef Hexagon het volgende:
Lichte horeca zal wel eerder mogen denk ik. Misschien zelfs eerder dan de thuiswerkregel
Zeker, veel eerder

- Scholen eerst zoals verwacht
- Volgende stap is groepen tot 10/20/30 man weer toestaan mits afstand kan. Denk aan een bbq thuis of een clubvergadering.
- Dan restaurants en kleine horeca
- Dan grote horeca
- Dan thuiswerken omzetten in diensten op kantoren.

Drie weken per stap? September weer naar kantoren?
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:41:11 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192796072
Ik vind het prima. De "kantoortuin" bij me thuis is wel prima met dit weer :P
pi_192796197
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 23:10 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

We mogen hier als Nederlander in onze handen klappen. Wij zitten nog lekker buiten en in beweging terwijl in vele landen om ons heen je met een papiertje de straat op moet. Toch lijkt het effect bij ons nagenoeg gelijk. Top besloten dus!
Dat is zeker, chapeau voor die aanpak!

Het enige kritiekpuntje war ik kan bedenken is dat Rutte af en toe niet duidelijk is, waardoor er een dag na een persconferentie nog van alles verduidelijkt moet worden.

Maar je ziet inderdaad dat onze lockdown het vergelijkbaar doet met andere landen, met dat verschil dat mensen zich toch nog ergens vrij voelen. Een wandeling, wat hardlopen of bouwmateriaal kopen is geen probleem.

Ik denk dat het neveneffect ervan is dat we ook langzaam wat besmetting door het land laten gaan. En dat voorkomt een 2e grote golf. Als me dan België hoort waar ze niks mochten en ineens de bouwmarkten open deden met gigantische rijen als gevolg.....
pi_192796232
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:23 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Zeker, veel eerder

- Scholen eerst zoals verwacht
- Volgende stap is groepen tot 10/20/30 man weer toestaan mits afstand kan. Denk aan een bbq thuis of een clubvergadering.
- Dan restaurants en kleine horeca
- Dan grote horeca
- Dan thuiswerken omzetten in diensten op kantoren.

Drie weken per stap? September weer naar kantoren?
Je vergeet de stap met contactberoepen (kappers, fysio, nagelstudio). Die komt voor de groepen, en misschien wel voor de scholen.

Belangrijkste is, denk ik, om stapjes te zetten en elke stap even tijd te gunnen. Enerzijds omdat elke stap onvermijdelijk een nieuw aantal besmettingen oplevert en anderzijds om te kunnen bepalen wat de impact van een stap is. Dan kan je eventueel een stap (gedeeltelijk) terugdraaien.
pi_192796251
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:14 schreef Hexagon het volgende:
Lichte horeca zal wel eerder mogen denk ik. Misschien zelfs eerder dan de thuiswerkregel
Horeca zal wel iets worden van eerst terrassen, dan binnen met minder tafels en dan helemaal. Maar dat duurt denk ik nog wel heel even, met een beetje geluk de eerste stap begin juni.
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:54:14 #183
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192796257
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Belangrijkste is, denk ik, om stapjes te zetten en elke stap even tijd te gunnen. Enerzijds omdat elke stap onvermijdelijk een nieuw aantal besmettingen oplevert en anderzijds om te kunnen bepalen wat de impact van een stap is. Dan kan je eventueel een stap (gedeeltelijk) terugdraaien.
Ja, precies. Maar wat ik zelf zou doen, is experimenteren met scenario's in gemeentes en kijken wat het best werkt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:54:48 #184
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192796266
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:53 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Horeca zal wel iets worden van eerst terrassen, dan binnen met minder tafels en dan helemaal. Maar dat duurt denk ik nog wel heel even, met een beetje geluk de eerste stap begin juni.
Ja, en uit het niets is dan bijna het halve jaar alweer voorbij.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192796354
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:54 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, precies. Maar wat ik zelf zou doen, is experimenteren met scenario's in gemeentes en kijken wat het best werkt.
Eerlijk gezegd denk ik dat dat veel te kleinschalig is. En niemand is echt gebonden aan zijn gemeente. Zo woon ik in gemeente A, werk ik in gemeente B en sport ik in gemeente C.

Maar het is wel iets wat al gebeurd, bijvoorbeeld de manage hier in de buurt mag nu open gaan van de gemeente omdat het een sport is met 1,5 meter ruimte volgens hen. Maar dat zie je niet terug in de regels van de overheid, die laten daar ruimte voor. Per gemeente / veiligheidsregio worden dit soort versoepelingen zelf bepaald.
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:12:28 #186
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192796568
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat dat veel te kleinschalig is. En niemand is echt gebonden aan zijn gemeente. Zo woon ik in gemeente A, werk ik in gemeente B en sport ik in gemeente C.

[...]
Dat zou je dan misschien kunnen lockdownen. Voor mij makkelijker, want ik werk in gemeente A, woon in gemeente A en sport in gemeente A.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192796759
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:12 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dat zou je dan misschien kunnen lockdownen. Voor mij makkelijker, want ik werk in gemeente A, woon in gemeente A en sport in gemeente A.
Grote stad zeker? ;)

Als je iets wil doen dan zou je per veiligheidsregio kunnen kijken. Al denk ik dat het makkelijk is om landelijk wat teugels te laten vieren en eventueel per regio de uitzonderingen te bekijken.
pi_192796764
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:23 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Zeker, veel eerder

- Scholen eerst zoals verwacht
- Volgende stap is groepen tot 10/20/30 man weer toestaan mits afstand kan. Denk aan een bbq thuis of een clubvergadering.
- Dan restaurants en kleine horeca
- Dan grote horeca
- Dan thuiswerken omzetten in diensten op kantoren.

Drie weken per stap? September weer naar kantoren?
Voordat thuiswerken weer kantoorwerken wordt moet er eerst een oplossing komen voor het OV.
pi_192796765
De (voorlopige) versoepelingen in België:

https://nos.nl/l/2331676
Tap tap tap
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:29:20 #190
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192796828
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:24 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Grote stad zeker? ;)
Haha, ja.
quote:
Als je iets wil doen dan zou je per veiligheidsregio kunnen kijken. Al denk ik dat het makkelijk is om landelijk wat teugels te laten vieren en eventueel per regio de uitzonderingen te bekijken.
Ja, klinkt goed.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:29:56 #191
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192796837
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:25 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Voordat thuiswerken weer kantoorwerken wordt moet er eerst een oplossing komen voor het OV.
Mondkapje verplicht voor iedereen? Dan los je het volgens mij in één keer op.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192796896
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:29 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Mondkapje verplicht voor iedereen? Dan los je het volgens mij in één keer op.
Ik geloof niet in het nut van mondkapjes, mijn inziens is het fake veiligheid. Enkel professionals zoals de zorg kunnen deze goed gebruiken. In China en Japan lopen ze altijd met mondkapjes, en ook daar ging en gaat Corona los.

Als je iets met het OV wilt dan moet je het met aangepaste werktijden oplossen. Maar daarin is het advies werk thuis wel een hele nuttige. En vroeg of laat moeten we toch weer met het OV, daar doe je niets aan.
pi_192796907
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:29 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Haha, ja.
[..]

Ja, klinkt goed.
regionaal gaat niet meer gebeuren. RIVM dacht erover om het noorden de teugels eerder te laten vieren. Maar dat willen we hier niet. Burgemeesters hebben dat volgens mij zo doorgegeven aan RIVM. Dus dat gaat niet door en dus heeft RIVM het idee om een regio eerder 'los' te laten, van tafel gehaald. En dat vind ik goed. Anders komen ze massaal naar die regio want er is een kapperszaak open. Of een café. Zeg maar wat.

En inderdaad: in OV gewoon mondkapjes. Niet zo moeilijk doen met (weer) een app. Kost je niks want iedereen moet dan zelf maar een mondkapje regelen (of je koopt ze in als vervoerder en verkoopt ze. Kun je nog aan verdienen ook. Hoeft echt niet zo'n veilig ding te zijn als die op de IC). Want niet iedereen heeft een auto maar moet wel aan het werk straks (en niet alleen zorgpersoneel). En als ik kijk naar hoe de streekbussen altijd vol zitten met studenten....

Gaat enorm veel geld schelen - lijkt mij - en we zitten als land zijnde al diep in het rood.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:37:01 #194
67174 Dos37
Come on Twente
pi_192796910
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:29 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Mondkapje verplicht voor iedereen? Dan los je het volgens mij in één keer op.
Eens, ik snap echt niet dat Nederland (als enige) daar zo stug over blijft doen. Alsof wij als Nederland hier even het wiel opnieuw gaat uitvinden.

Gelukkig was van Boxtel gisteren helder bij Op1, 1.5 meter is niet te doen in het Nederlands openbaar vervoer (misschien wel twee jaar lang)
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:44:36 #195
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192797033
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:35 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik geloof niet in het nut van mondkapjes, mijn inziens is het fake veiligheid. Enkel professionals zoals de zorg kunnen deze goed gebruiken. In China en Japan lopen ze altijd met mondkapjes, en ook daar ging en gaat Corona los.

[...]
Maar er wordt gedaan alsof je een hele cursus nodig hebt om een mondkapje op te doen. Zo ingewikkeld is dat toch niet? En als je niest, houdt zo'n mondkapje meer tegen dan geen mondkapje.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192797100
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:44 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar er wordt gedaan alsof je een hele cursus nodig hebt om een mondkapje op te doen. Zo ingewikkeld is dat toch niet? En als je niest, houdt zo'n mondkapje meer tegen dan geen mondkapje.
alleen dan heb je wel je hele gezicht eronder _O- :') :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192797128
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:29 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Mondkapje verplicht voor iedereen? Dan los je het volgens mij in één keer op.
Dat lijkt mij idd de beste oplossing.

De alternatieven waar ze over nadenken is van te voren een plek reserveren of dat je eerst toestemming moet hebben om met OV te reizen.
Dat laatste vind ik sowieso onwenselijk, je hebt in NL ook geen toestemming nodig om auto te rijden of naar de bouwmarkt te gaan.
Dat reserveren lijkt me ook ondoenlijk eigenlijk. Wat als er wel plek is voor de heenreis maar niet terug, of een overstap niet gehaald wordt door vertraging.
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:50:44 #198
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192797137
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:48 schreef Apotheose het volgende:

[..]

alleen dan heb je wel je hele gezicht eronder _O- :') :D
:@
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192797251
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:44 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar er wordt gedaan alsof je een hele cursus nodig hebt om een mondkapje op te doen. Zo ingewikkeld is dat toch niet? En als je niest, houdt zo'n mondkapje meer tegen dan geen mondkapje.
Het is niet zozeer het op en af doen, maar het totaalplaatje.

Als jij je mondkapje af doet en vervolgens in je oog wrijft ben je al klaar. Of als je tijdens het afdoen het mondkapje tegen je kleren krijgt, waar je vervolgens weer met je handen aan komt dan ben je ook klaar.

Enkel een mondkapje is zinloos in mijn ogen, dan moet je de hele bescherming aantrekken. Jas, bril, mondkapje en handschoenen. En dat dan op de juiste volgorde en met de juiste instructies hoe je te wassen bij het uittrekken. En dan moet je ook nog rekening houden met dat je mondkapjes moet vervangen na een paar uur of als ze nat zijn.

In de praktijk zal het er op neerkomen dat iedereen zijn mondkapje op kantoor op zijn bureau gooit en weer opdoet bij het naar huis gaan. Het is voor sommige mensen normaal om niet eens een schone onderbroek per dag te gebruiken, dus de kans dat ze het mondkapje meerdere dagen gebruiken is ook groot.

En kijk naar Wuhan, daar waren mondkapjes al normaal voor Corona. En daar is het faliekant mis gegaan, die mondkapjes hebben niets geholpen.

Veel effectiever is thuiswerken of met de auto naar het werk komen. Laat het OV er zijn voor mensen die naar hun werken moeten zoals de zorg, eigenlijk zoals nu. De rest van de mensen moet maar met de auto gaan of thuiswerken.

Een interessant stuk om te lezen is https://annals.org/aim/fu(...)ontrolled-comparison

Maar het wordt tijd om weer positief te gaan doen ;)
  zaterdag 25 april 2020 @ 11:00:22 #200
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192797285
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het is niet zozeer het op en af doen, maar het totaalplaatje.

Als jij je mondkapje af doet en vervolgens in je oog wrijft ben je al klaar. Of als je tijdens het afdoen het mondkapje tegen je kleren krijgt, waar je vervolgens weer met je handen aan komt dan ben je ook klaar.

Enkel een mondkapje is zinloos in mijn ogen, dan moet je de hele bescherming aantrekken. Jas, bril, mondkapje en handschoenen. En dat dan op de juiste volgorde en met de juiste instructies hoe je te wassen bij het uittrekken. En dan moet je ook nog rekening houden met dat je mondkapjes moet vervangen na een paar uur of als ze nat zijn.

[...]
Dan kijken we er anders naar. Ik bedoel niet een mondkapje opdoen met als doel jezelf te beschermen maar met als doel anderen te beschermen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')