Zo werkt dit dus niet.quote:Op zondag 19 april 2020 14:14 schreef Smack10 het volgende:
Nou over 1-2 weken weer een piek, mijn god wat een drukte buiten.
Was een stukje gaan rijden met de auto en echt overal groepjes mensen.
Dan kom je dus op het punt dat mondkapjes nauwelijks toegevoegde waarde hebben als je je netjes aan de overige voorwaarden houdt.quote:Op zondag 19 april 2020 14:11 schreef Kyran het volgende:
Je kan bijvoorbeeld ook uitleggen dat mondkapjes kunnen helpen om verspreiding te verminderen, maar dat je ze dan wel goed moet gebruiken, niet moet aanraken en alle andere maatregelen ook nog steeds moet volgen.
Kom nou, met zo'n houding kan iemand nog beargumenteren dat een boordeel net zo belangrijk kan zijn als een tandarts, omdat dat 'voor iedereen anders is'.quote:Op zondag 19 april 2020 14:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hetzelfde geldt voor een sportschool. Jij vind een sportschool belangrijker dan een kapperszaak. Voor andere mensen is dat juist weer andersom. Je kunt dan ook niet spreken over dat de één belangrijker is dan de ander. Daar ga jij ook niet over.
Het is ontzettend druk buiten vandaag. Fijn dat men het leven weer aan het oppakken is lijkt het.quote:Op zondag 19 april 2020 14:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Echt he.Ik liep met de hond maar hier precies hetzelfde beeld.:X
In beide gevallen worden gaatjes gevuld.quote:Op zondag 19 april 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
Kom nou, met zo'n houding kan iemand nog beargumenteren dat een boordeel net zo belangrijk kan zijn als een tandarts, omdat dat 'voor iedereen anders is'.
Ik wacht nog steeds op de piek die vorige week voorspeld was voor nu.quote:Op zondag 19 april 2020 14:14 schreef Smack10 het volgende:
tuurlijk mag je hier een mening over hebbe. Tenzij je de beleidsmaker bent, dan moet je ook andere dingen meewegen, maar ik ga ervanuit dat Rutte niet op fok zit.quote:Op zondag 19 april 2020 14:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hetzelfde geldt voor een sportschool. Jij vind een sportschool belangrijker dan een kapperszaak. Voor andere mensen is dat juist weer andersom. Je kunt dan ook niet spreken over dat de één belangrijker is dan de ander. Daar ga jij ook niet over.
En dat klopt dus niet, maar deze discussie is al 100 keer gevoerd. Goed, agree to disagree. Ik kies er voor om zelf na te denken en niet alles wat het RIVM roept te geloven.quote:Op zondag 19 april 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan kom je dus op het punt dat mondkapjes nauwelijks toegevoegde waarde hebben als je je netjes aan de overige voorwaarden houdt.
[..]
Er wordt eerlijk geïnformeerd, maar je krijgt niet de boodschap die jij wil horen. Dat is echt wat anders.quote:Op zondag 19 april 2020 14:17 schreef Kyran het volgende:
Waarom niet gewoon eerlijk informeren? Waarom niet gewoon uitleggen dat een mondkapje inderdaad kan helpen om het aantal besmettingen nog lager te krijgen, mits men het goed gebruikt en de overige maatregelen nog steeds netjes blijft volgen?
Dit. Niet voldoen aan maatregelen zorgt in eerste instantie voor een minder snelle daling, maar nog steeds wel een aanhoudende daling.quote:Op zondag 19 april 2020 14:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de piek die vorige week voorspeld was voor nu.
tandartsboorangst?quote:Op zondag 19 april 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan kom je dus op het punt dat mondkapjes nauwelijks toegevoegde waarde hebben als je je netjes aan de overige voorwaarden houdt.
[..]
Kom nou, met zo'n houding kan iemand nog beargumenteren dat een boordeel net zo belangrijk kan zijn als een tandarts, omdat dat 'voor iedereen anders is'.
Klopt. Door de Fok experts.quote:Op zondag 19 april 2020 14:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de piek die vorige week voorspeld was voor nu.
Behalve dat het niet alleen het RIVM is die dat roept en dat "dat klopt dus niet" niet opeens een argument is. Het voordeel van mondkapjes buiten de genoemde maatregelen is helemaal niet bewezen. Ook niet na 100 keer discussie voeren waarin steeds hooguit circumstantieel bewijs (at best) geleverd is.quote:Op zondag 19 april 2020 14:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
En dat klopt dus niet, maar deze discussie is al 100 keer gevoerd. Goed, agree to disagree. Ik kies er voor om zelf na te denken en niet alles wat het RIVM roept te geloven.
Ik zou toch maar eens gaan aanbellen met een hazmat pak aan..quote:Op zondag 19 april 2020 14:20 schreef Noek het volgende:
Alsof ik de enige levende ben in de wijk ben hier.
Vraag me echt af of iedereen dood in huis ligt of dat hun deuren zijn dichtgelast. Ik hoor zelfs geen kind janken. Wat is deze?
Logisch toch, de breed uitgemeten dagelijkse cijfers dalen.quote:Op zondag 19 april 2020 14:14 schreef Smack10 het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)uisopnames~a7ef1b6c/quote:Het aantal meldingen van personen die als gevolg van het coronavirus zijn overleden is de afgelopen 24 uur gestegen met 83. Ten opzichte van 142 coronadoden gisteren, is dat een flinke daling. Het officiële dodenaantal in ons land komt daarmee op 3.684.
Het aantal nieuwe ziekenhuisopnames is opnieuw gedaald. In de afgelopen 24 uur kwamen er 110 meldingen van nieuwe ziekenhuisopnames binnen. Het totaal aantal mensen dat in het ziekenhuis lag of nog ligt, is 9.704, blijkt uit de laatste cijfers.
Gelukkig heb ik zelf ook mijn gezonde verstand en neem ik mijn eigen maatregelen.quote:Op zondag 19 april 2020 14:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
En dat klopt dus niet, maar deze discussie is al 100 keer gevoerd. Goed, agree to disagree. Ik kies er voor om zelf na te denken en niet alles wat het RIVM roept te geloven.
een beetje wat autorijders met winterbanden hebben bij de eerste sneeuwquote:Op zondag 19 april 2020 14:21 schreef Fer het volgende:
Mijn ervaring is dat die paar mondkapdragers nogal roekeloos zijn in de winkel. Achteruit lopen of lopen zonder te kijken, geen afstand houden, overal aanzitten, haasten, etc...
Oh ik heb die indruk bij vrijwel iedereen in de supermarkt.quote:Op zondag 19 april 2020 14:21 schreef Fer het volgende:
Mijn ervaring is dat die paar mondkapdragers nogal roekeloos zijn in de winkel. Achteruit lopen of lopen zonder te kijken, geen afstand houden, overal aanzitten, haasten, etc...
Toen ik een paar dagen geleden langsreed zag ik hier in de buurt ook al een rij staan voor de Action. Zijn er hier echt mensen die in de rij gaan staan voor een (niet-levensmiddelen-)winkel? Waarom?quote:Op zondag 19 april 2020 14:20 schreef raptorix het volgende:
Ik woon in Amsterdam vlak bij winkelstraat (net buiten centrum) zeker 5 keer zo druk als de week. Wel nu bij heel veel winkels beveiliging en strikt deur beleid waarbij buiten ook al netjes moeten worden opgesteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |