abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192698802
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:59 schreef Markesh het volgende:

[..]

Lekkere bron, newscientist.

Probeer het nog een keer zou ik zeggen :)
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.01.20049528v1

Zelfs de onderzoeker zelf zegt dat het bewijs erg dun is voor de effectiviteit van mondmaskers in de publieke ruimte
quote:
But what about the rest of us? In an attempt to answer this question, Paul Hunter at the University of East Anglia, UK, and his colleagues looked at 31 published studies on the efficacy of face masks.

Overall, the evidence suggests there may be a small benefit to wearing some kind of face covering. They do seem to prevent sick people from spreading the virus, but the evidence is weak and inconsistent, says Hunter.

“Our view is that there was some evidence of a degree of protection, but it wasn’t great,” he says. “So we still don’t effectively know if face masks in the community work.”

Hunter thinks there is enough evidence to support mask-wearing for some frontline staff, such as those working in public transport or supermarkets, as well as vulnerable people who temporarily enter high-risk environments like hospitals – as long as their use doesn’t deprive healthcare workers of equipment.
pi_192698805
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is echt een heel simpele discussie eigenlijk, maar mensen trekken het alle kanten op.

Mondkapjes kunnen voor minder verspreiding zorgen en dienen in eerste instantie niet om niet besmet te raken, maar om andere niet te besmetten.

Verder is het verkeerd gebruiken van mondkapjes inderdaad een dingetje en dat kan, in enkele gevallen, ook voor extra besmettingen zorgen. Het is echter ook weer geen rocket science om een mondkapje op te zetten.

Was handen > zet op > blijf er van af > zet af > was handen.

Mondkapjes geven geen 100% zekerheid dat je anderen niet kan besmetten of zelf besmet gaat raken.

Dat ze nu niet moeten worden gebruikt door de burgers, omdat er tekorten zijn in de zorg is gewoon terecht.

Het is allemaal niet zo moeilijk en het is ook niet zo zwart/wit zoals sommige users denken.
Dit is precies wat ook al 500 keer is geroepen, echter gebruikers als Markesh blijven maar drammen. Aangezien we in Nederland zelfs al voor de zorg tekorten hebben, is het dus een non discussie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 19 april 2020 @ 14:05:23 #103
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_192698814
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sporten in een sportschool is voor de meesten echt wel wat anders dan thuis sporten.

Bovendien is het punt vooral dat je in de sportschool veel makkelijker afstand kan houden. Daar waar dat in een kappersstoel per definitie onmogelijk is.
Ja op de sportschool zitten figuren die zichzelf moeten showen voor andere. Dan kan niet thuis! ;)
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_192698828
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook opnames worden met een vertraging gerapporteerd.
Maar met aanzienlijk minder vertraging in het weekend.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 april 2020 @ 14:06:49 #105
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192698833
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dit is precies wat ook al 500 keer is geroepen, echter gebruikers als Markesh blijven maar drammen. Aangezien we in Nederland zelfs al voor de zorg tekorten hebben, is het dus een non discussie.
Probleem is een beetje dat RIVM soms ook doet alsof het allemaal niet effectief kan zijn. Dit doen ze waarschijnlijk om te voorkomen dat burgers mondkapjes gaan inslaan en dat snap ik, maar ze brengen het wel krom en dat is juist waar users zoals Markesh over vallen.
pi_192698837
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:02 schreef Kyran het volgende:
Het is allemaal niet zo moeilijk en het is ook niet zo zwart/wit zoals sommige users denken.
Vind ik een ironische afsluiter van een bericht waarin je het gebruik van mondkapjes behoorlijk zwart-wit bekijkt.

Het is niet alleen het potentiële risico van het gebruik an sich, maar ook het potentiële risico van mensen die door het introduceren van mondkapjes de andere maatregelen minder in acht nemen.
  zondag 19 april 2020 @ 14:07:39 #107
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192698845
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Drammen? Hahaha.
Als ik iedere keer op mensen als jij moest ingaan die onzin verkondigen over mondkapjes had ik hier een dagtaak.
Ik reageer zelden hierop maar nu kom ik het even niet laten aangezien een andere user werd aangevallen hier en hij voor achterlijk werd uitgemaakt
  zondag 19 april 2020 @ 14:08:12 #108
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_192698856
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet schoonmaken = niet sporten. Dat was altijd eigenlijk al de regel.

Maar je kunt het ook omdraaien: schoonmaken vóór je begint i.p.v. nadat je het apparaat gebruikt hebt.

En zo'n vaart zal het niet lopen. Bij de meeste apparaten zit je met je gezicht van het apparaat af. Dumbbells kun je even verbieden.
Een groot deel lapt dit aan zijn laars.
Net zoals met je schoenen die je buiten draagt lekker gaan sporten. Man ik zie zelfs mensen binnen komen die zonder zich om te kleden gaan sporten. (en zo ook weer weg gaan). En nee het maakt niet uit welke sportschool (de goedkope of dure). 90% van de werknemers zegt er niks van.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 19 april 2020 @ 14:10:09 #109
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_192698887
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sporten in een sportschool is voor de meesten echt wel wat anders dan thuis sporten.

Bovendien is het punt vooral dat je in de sportschool veel makkelijker afstand kan houden. Daar waar dat in een kappersstoel per definitie onmogelijk is.
Sportschool is alleen slecht met de hygiëne overal worden apparaten met bezwete handen en lichaamsdelen aangeraakt terwijl je bij de kapper toch snel alles even afdoet tussen de afspraken door. Verder draagt de kapper bij verscheidene behandelingen toch al een vorm van bescherming waarbij handschoenen, een schort en bij sommige behandelingen een mondkapje gedragen wordt.
  zondag 19 april 2020 @ 14:10:35 #110
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192698895
Wel een goeie handel die mondmaskers.
Bij de plaatselijke doe-het-zelf-boer; chirurgische FFP1 maskers ¤2,50 per stuk in een enveloppe.
Betaal ik normaal ¤10-12 ex voor per 50, dus die gaan bijna 10 keer over de kop. En werken voor geen ene meter tegen Covid-45. :6
Op FFP2 lijkende maskers 10 voor ¤49,90. Zonder ook maar 1 keurmerk of classificatie.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 19 april 2020 @ 14:11:46 #111
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192698907
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vind ik een ironische afsluiter van een bericht waarin je het gebruik van mondkapjes behoorlijk zwart-wit bekijkt.

Het is niet alleen het potentiële risico van het gebruik an sich, maar ook het potentiële risico van mensen die door het introduceren van mondkapjes de andere maatregelen minder in acht nemen.
Ook zo'n dooddoener.
Waarom zou je in vredesnaam de maatregelen minder in acht nemen als je een mondkapje draagt?
Dit is echt een aanname en ook van het RIVM.

Ik zit zelf al 4 weken binnen. Als ik heel even naar buiten Moet draag ik een mondkapje. Ik ben mij dan constant bewust van het feit dat ik het draag dus voor zover mogelijk NOG voorzichtiger.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 april 2020 @ 14:11:48 #112
416575 crew  Evenstar
pi_192698909
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan moet je je burgers informeren en niet doen alsof ze domme schapen zijn die het allemaal niet snappen. Tot nu toe is de overheid altijd uitgegaan van slimme burgers die willen luisteren en het allemaal wel snappen. Waarom zou dat bij mondkapjes opeens anders zijn?

Je kan bijvoorbeeld ook uitleggen dat mondkapjes kunnen helpen om verspreiding te verminderen, maar dat je ze dan wel goed moet gebruiken, niet moet aanraken en alle andere maatregelen ook nog steeds moet volgen.

Waarom zo krampachtig blijven volhouden dat dit niet mogelijk is (indien er genoeg mondkapjes zouden zijn natuurlijk).
  zondag 19 april 2020 @ 14:11:55 #113
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_192698912
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die keuze is er momenteel niet. En de overheid moet nu gaan bepalen welke sectoren (deels) open mogen. In dat geval staat de kapper niet bovenaan mijn lijstje van belangrijke sectoren.
[..]
Hetzelfde geldt voor een sportschool. Jij vind een sportschool belangrijker dan een kapperszaak. Voor andere mensen is dat juist weer andersom. Je kunt dan ook niet spreken over dat de één belangrijker is dan de ander. Daar ga jij ook niet over.
quote:
Zo werkt het dus niet. Als er twee man in een kleine ruimte op 1 meter van elkaar zitten is het besmettingsgevaar veel groter dan 10 man op 5 meter van elkaar in een grote ruimte.
Zo werkt het dus wel, sterker nog zelfs wetenschappers weten niet eens hoe de verspreiding exact plaats kan vinden en of de 1,5 meter maatschappij ook daadwerkelijk gaat werken. Dat een groep mensen bij elkaar voor meer gevaar zorgt dan een enkeling is gewoon een feit. In een sportschool heb je ook nog eens te maken met een groter aantal mensen (tientallen) die ook nog eens zweten en overal aan gaan zitten. Want je bent continue bezig met apparaten. Wat bij een kapperszaak niet zo is.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 19 april 2020 @ 14:12:05 #114
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192698914
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Probleem is een beetje dat RIVM soms ook doet alsof het allemaal niet effectief kan zijn. Dit doen ze waarschijnlijk om te voorkomen dat burgers mondkapjes gaan inslaan en dat snap ik, maar ze brengen het wel krom en dat is juist waar users zoals Markesh over vallen.
Dit ja. En zo maken ze het zichzelf en de regering ook moeilijker om in een later stadium, als de schaarste is opgeheven, mondkapjes aan te raden in specifieke situaties, als de maatregelen versoepeld kunnen worden. Ze hadden het gewoon eerlijker moeten brengen wat mij betreft.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_192698932
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:08 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Net zoals met je schoenen die je buiten draagt lekker gaan sporten. Man ik zie zelfs mensen binnen komen die zonder zich om te kleden gaan sporten. (en zo ook weer weg gaan). En nee het maakt niet uit welke sportschool (de goedkope of dure). 90% van de werknemers zegt er niks van.
Mee eens, hoor. In de tijd dat ik nog in de sportschool stond deed ik ook niet meer dan mijn handdoekje vluchtig erover halen. Alleen op de cardioapparaten pakte ik het schoonmaakmiddel. Maar dit zijn natuurlijk andere tijden. En ik geloof dat men nu ook wel inziet dat hygiëne nu cruciaal is.

Onder normale tijden maak je vooral schoon voor degene die na je komt. Nu gaan mensen schoonmaken vóór ze beginnen, want dan is het voor hun eigen gezondheid.
pi_192698939
Nou over 1-2 weken weer een piek, mijn god wat een drukte buiten. :D

Was een stukje gaan rijden met de auto en echt overal groepjes mensen. :')
  zondag 19 april 2020 @ 14:14:21 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192698941
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:08 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

klopt wel maar dat betekent natuurlijk niet dat ze er niets aan kunnen doen, als ik naar mijn sportschool kijk zou een aanpassing van de looprichting dus zeg maar eenrichtingsverkeer de boel al grotendeels oplossen, als er dan ook nog bij ieder apparaat schoonmaakmiddel staat moet het echt wel kunnen.
pi_192698946
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:10 schreef laracroftonline het volgende:
Sportschool is alleen slecht met de hygiëne overal worden apparaten met bezwete handen en lichaamsdelen aangeraakt terwijl je bij de kapper toch snel alles even afdoet tussen de afspraken door.
Van zweet raak je niet besmet en "lichaamsdelen aanraken" kan niet met 1,5 meter. Dus niet samen sporten, nee.

quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:10 schreef laracroftonline het volgende:
en bij sommige behandelingen een mondkapje gedragen wordt.
En die mondkapjes zijn er nu niet. En als ze er wel zijn zie ik die liever eerst naar andere contactberoepen gaan, zoals tandartsen en fysio's.
  zondag 19 april 2020 @ 14:15:10 #119
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192698952
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:10 schreef Hyperdude het volgende:
Wel een goeie handel die mondmaskers.
Bij de plaatselijke doe-het-zelf-boer; chirurgische FFP1 maskers ¤2,50 per stuk in een enveloppe.
Betaal ik normaal ¤10-12 ex voor per 50, dus die gaan bijna 10 keer over de kop. En werken voor geen ene meter tegen Covid-45. :6
Op FFP2 lijkende maskers 10 voor ¤49,90. Zonder ook maar 1 keurmerk of classificatie.
Wel bijzonder dan dat FFP1 maskers wel helpen bij artsen die een patiënt met Covid-19 moeten behandelen. :)
  zondag 19 april 2020 @ 14:15:15 #120
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192698953
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:14 schreef Smack10 het volgende:

Dat gaat echt niet goed man, dus ze houden niet aan de maatregelen lijkt me.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192698956
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:11 schreef Markesh het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam de maatregelen minder in acht nemen als je een mondkapje draagt?
Dit is echt een aanname en ook van het RIVM.
Ik heb nu al meermaals mensen verteld dat ze niet beschermd zijn met een normaal mondkapje en dat het dus geen vrijbrief is om alsnog naar oma te gaan. Lijkt me eerlijk gezegd een zeer plausibele aanname.
  Manager PR/Moderator zondag 19 april 2020 @ 14:16:35 #122
269689 crew  Viv
pi_192698965
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:03 schreef Markesh het volgende:
Een FFP1 masker bied zelfs voldoende bescherming bij het behandelen van een besmette patient volgens de landelijke vereniging van huisartsen.
Dat is ook wat het RIVM en de WHO uitdragen, of zelfs de niet-FFP chirurgische mondmaskers zouden vaak al voldoende zijn (enkele risico-handelingen uitgezonderd, dan moet het wél FFP2 zijn), maar dat heeft álles met de huidige schaarste te maken en is onvoldoende wetenschappelijk onderbouwd:
https://www.medischcontac(...)-dit-onvoldoende.htm
  zondag 19 april 2020 @ 14:16:38 #123
217702 Lonaa
Honger!
pi_192698966
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:14 schreef Smack10 het volgende:

Echt he. :X Ik liep met de hond maar hier precies hetzelfde beeld.:X
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 april 2020 @ 14:17:20 #124
416575 crew  Evenstar
pi_192698975
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2020 14:12 schreef Jane het volgende:

[..]

Dit ja. En zo maken ze het zichzelf en de regering ook moeilijker om in een later stadium, als de schaarste is opgeheven, mondkapjes aan te raden in specifieke situaties, als de maatregelen versoepeld kunnen worden. Ze hadden het gewoon eerlijker moeten brengen wat mij betreft.
Ik snap niet waarom het de ene keer gaat over "slimme burgers" en "intelligente lockdowns" en de andere keer doet men alsof de gemiddelde Nederlander geen enkele hersencel heeft om logisch na te denken.

Waarom niet gewoon eerlijk informeren? Waarom niet gewoon uitleggen dat een mondkapje inderdaad kan helpen om het aantal besmettingen nog lager te krijgen, mits men het goed gebruikt en de overige maatregelen nog steeds netjes blijft volgen?

Men blijft denken over wat er allemaal niet mogelijk is, in plaats van de mogelijkheden opzoeken en gebruiken.
  zondag 19 april 2020 @ 14:17:49 #125
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192698980
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2020 14:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Echt he. :X Ik liep met de hond maar hier precies hetzelfde beeld.:X
Dus ze willen vrijheid graag terug, maar nu kan het nog even niet hoor. Het lijkt er op dat ze de maatregelen beu zijn
Humor, serieus en vrolijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')