Weer de vraag. Waarom hebben die artsen en verpleegkundigen dan mondkapjes op?quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Men doet inderdaad alsof 1.5 meter 100% werkt, maar dat is natuurlijk niet het geval. Het helpt vast om het te verminderen ....
Mondkapjes zijn schijnveiligheid en werken niet, maar 1.5 meter afstand is de heilige graal.
Ik snap het bij gebrek aan mondkapjes om het te verminderen maar de gemiddelde burger vat het op alsof het 100% safe is en neemt onnodig risico zo helaas.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Men doet inderdaad alsof 1.5 meter 100% werkt, maar dat is natuurlijk niet het geval. Het helpt vast om het te verminderen ....
Mondkapjes zijn schijnveiligheid en werken niet, maar 1.5 meter afstand is de heilige graal.
Zodat ze stiekem om jou kunnen lachen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:24 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Weer de vraag. Waarom hebben die artsen en verpleegkundigen dan mondkapjes op?
Dit ja. Ik onderschatte het ook een klein beetje in het begin, maar nu heb ik ook geaccepteerd dat dit gewoon heel lang kan duren. Zeker in mijn werkgebied (horeca) zal het echt nog lang duren voordat die weer normaal kunnen draaien. Maarja zat toch al een paar jaar te denken om eruit te gaan.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:04 schreef Jane het volgende:
Ik denk dat het voor velen hier beter is dat ze voor zichzelf gaan accepteren dat dit nog wel het hele jaar gaat duren, in welke vorm dan ook. Ga op zoek naar andere dingen om je te vermaken. Dat is zinniger en minder stressvol dan blijven roepen dat alles weer open moet, terwijl de cijfers daar nog helemaal geen aanleiding voor geven.
Begrijp me niet verkeerd. Normaal ga ik zelf bijna elke dag zwemmen, ga ik regelmatig uit eten of op een terrasje zitten, ga ik graag op vakantie, ga ik graag naar optredens, etc. etc. Ik baal er ook enorm van dat dat voorlopig niet kan, maar ja, dat kan dat k*tvirus echt helemaal niks schelen.
Komt natuurlijk ook omdat we de verzorgingstehuizen niet meetellen. Daar zit ook nog een groot percentage in. In Frankrijk is de gemiddelde leeftijd van de doden 81 jaar.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
80% is 80+ ja?
Volgens RIVM is 58.5% 80+
Probeer dan op z'n minst je getallen op orde te hebben.
Omdat deze mensen in hun werk heel veel in contact staan met dit virus.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:24 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ik denk dat dit deels ook komt omdat we in Nederland meestal erg terughoudend zijn met het bekendmaken van persoonlijke omstandigheden van patiënten. Die terughoudendheid is op zich goed, alleen heeft dat ook tot gevolg dat een groot deel van de bevolking zichzelf kan blijven voorhouden dat het alleen mensen treft die toch al op het punt stonden om dood te gaan.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is een gezond iemand van 29 jaar overleden en in elke leeftijd categorie hebben er mensen in het ziekenhuis gelegen. Waarom ben je zo zeker dat jou niks kan overkomen?
https://www.volkskrant.nl(...)e-gevolgen~b08f98a9/quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk pleit iedereen hiervoor. Zodra het kan, is er geen reden om dingen nog op slot te houden. Hoe lang dat duurt is echter op dit moment geheel onduidelijk, maar ik zou sowieso maar van een paar maanden uitgaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Jammer dat de overheid je hele sector de nek aan het omdraaien is. Sterkte met iets anders op touw te zetten!quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:25 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dit ja. Ik onderschatte het ook een klein beetje in het begin, maar nu heb ik ook geaccepteerd dat dit gewoon heel lang kan duren. Zeker in mijn werkgebied (horeca) zal het echt nog lang duren voordat die weer normaal kunnen draaien. Maarja zat toch al een paar jaar te denken om eruit te gaan.
Dat is het nu al ...quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Mijn hemel, als je de hashtag #appathon een beetje doorleest weet je 1 ding zeker: dat app gebeuren gaat 1 groot drama worden.
omdat ze gewoon helpen.....70% minder kans op besmetting binnen en als je zelf al besmet bent en nog hoger percentage om iemand te besmetten, is gewoon onderzoek naar gedaan.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:24 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Is bepaald volk dat normaal ook keihardhard loopt te roepen over opRutte, buitenlanders, "klimaatonzin" etc.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Mijn hemel, als je de hashtag #appathon een beetje doorleest weet je 1 ding zeker: dat app gebeuren gaat 1 groot drama worden.
quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)e-gevolgen~b08f98a9/
Lees dat artikel eens, serieus een aanrader. Er moet echt een analyse gemaakt worden over hoever wij willen gaan om dit virus nog tegen te houden.Tienduizenden doden riskeren voor een beetje bier omzetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
Nja. Eens wel over die cringy naam, maar ik ben van voorstander (afhankelijk van wat er in zou komen) naar een felle tegenstander gegaan door 5 minuten in die hash tag te lezen. Het lijkt wel amateuristisch gewoon. Bouwers die geen idee hebben van privacy, ik las dat een partij afgewezen is die juist wel alles deed wat overheid wou, inclusief privacy, inclusief gebruik makend van de API die Apple en Android in raptempo aan het bouwen zijn, werd gewoon afgewezen terwijl er nu een stelletje dombo's zitten.quote:
Nee, totaal niet (misschien moet je niet invullen wat een ander op dat moment aan het lezen is). Het zijn juist mensen die daar aanwezig zijn dan wel mensen die verstand van privacy hebben.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Is bepaald volk dat normaal ook keihardhard loopt te roepen over opRutte, buitenlanders, "klimaatonzin" etc.
hoeft niet meer.....is er al, meerderen zelfsquote:Op zaterdag 18 april 2020 15:30 schreef Tijn het volgende:
Misschien is het tijd voor een vaccathon. Gewoon even in een weekendje een vaccin in elkaar klussen, ja toch.
Alleen wordt het nu wel tijd, gezien de ingezette dalingen, dat de politiek nu ook eens naar anderen gaat luisteren behalve het virus omt. Economist, maatschappijk psycholoog, persoonlijk psycholoog en een viruskenner. Laten die maar de politiek adviseren voor een zo snel mogelijke exit strategie.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Rutte heeft gewoon afgelopen drie dagen iedere dag aangegeven dat het echt geen optie is om het open te gooien en dat de cijfers nog niet dusdanig hoopvol zijn dat er grote versoepelingen gaan plaatsvinden. Dan nog blijven mensen roepen dat alles weer open moet.
Sommige users roepen dat RIVM het heel goed doet en dat wij naar het RIVM moeten luisteren en daarna zeggen ze ook doodleuk dat alles weer open moet gaan, terwijl het RIVM en het OMT zeggen dat dat nog niet kan.
Zoveel mensen hebben de situatie nog steeds niet geaccepteerd.
Een mondkapje geeft jou weinig tot geen bescherming als je het niet goed gebruikt.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:26 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Omdat deze mensen in hun werk heel veel in contact staan met dit virus.
quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)e-gevolgen~b08f98a9/
Lees dat artikel eens, serieus een aanrader. Er moet echt een analyse gemaakt worden over hoever wij willen gaan om dit virus nog tegen te houden.Erg goed artikel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig beginnen sommige landen zoals Amerika, Zweden en Denemarken het voortouw te nemen in hoe het wel kan.
De economie moet blijven draaien en we moeten snel alles weer gaan openen, anders volgen er meer doden dan de kwaal ( het virus) zelf.
quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:30 schreef Tijn het volgende:
Misschien is het tijd voor een vaccathon. Gewoon even in een weekendje een vaccin in elkaar klussen, ja toch.
Ja man gaat maar om 23 miljard euro..betaal jij het even?quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tienduizenden doden riskeren voor een beetje bier omzet
jij wil echt snel een terrasje pakken en op vakantie hequote:Op zaterdag 18 april 2020 15:31 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Erg goed artikel.
Gelukkig beginnen sommige landen zoals Amerika, Zweden en Denemarken het voortouw te nemen in hoe het wel kan.
De economie moet blijven draaien en we moeten snel alles weer gaan openen, anders volgen er meer doden dan de kwaal ( het virus) zelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |