Ben er bang voor.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]Zal nog wel verlengd wordentwitter:Marechaussee twitterde op donderdag 16-04-2020 om 11:26:50The entry ban for non-essential travel has been extended until 15 May 2020. https://t.co/thZOxnebI6 reageer retweet
Yessir.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Hahaha, ging dat nou over de 1000 euro van Rutte van Azarkan?
Merkel legt het goed uit:quote:Op donderdag 16 april 2020 15:03 schreef Mammietje het volgende:
Ze moeten verdorie eerst dat testen op orde brengen. Zolang dat niet gebeurd is, kan die app ook in de hoek blijven liggen.
Een R0 van 1.1 of 1.2 heeft enorme gevolgen, dus we moeten goed kunnen testen om te kunnen modelleren.twitter:BenjAlvarez1 twitterde op donderdag 16-04-2020 om 01:14:35This is how Angela Merkel explained the effect of a higher #covid19 infection rate on the country's health system.
This part of today's press conf was great, so I just added English subtitels for all non-German speakers. #flattenthecurve https://t.co/VzBLdh16kR reageer retweet
Inderdaad. De cijfers die we nu krijgen zeggen heel weinig. De meest bruikbare zijn die ziekenhuis- en ic-opnames, maar zelfs die kunnen om diverse redenen een vertekend beeld geven.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:06 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
zodra dat testen op orde is, dan krijg je ook een beter beeld of er meer sprake van dalingen zijn
Je kan prima maatregelen versoepelen als dat niet leidt tot overbelasting IC.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. De cijfers die we nu krijgen zeggen heel weinig. De meest bruikbare zijn die ziekenhuis- en ic-opnames, maar zelfs die kunnen om diverse redenen een vertekend beeld geven.
Zolang ze het testen niet op orde hebben, kun je de maatregelen niet versoepelen, lijkt me. En dan bedoel ik dat je iedereen bij de minste geringste verdenking kunt testen (eventueel meer dan 1x) of zelfs preventief (dus zonder dat er sprake is van klachten).
Om te beginnen zullen de aantallen mensen op de IC terug moeten naar normale proporties. Ze draaien daar nog steeds op >200% en dat is structureel niet vol te houden.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kan prima maatregelen versoepelen als dat niet leidt tot overbelasting IC.
Wow, inderdaad! Merkelquote:Op donderdag 16 april 2020 15:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Merkel legt het goed uit:Een R0 van 1.1 of 1.2 heeft enorme gevolgen, dus we moeten goed kunnen testen om te kunnen modelleren.twitter:BenjAlvarez1 twitterde op donderdag 16-04-2020 om 01:14:35This is how Angela Merkel explained the effect of a higher #covid19 infection rate on the country's health system.
This part of today's press conf was great, so I just added English subtitels for all non-German speakers. #flattenthecurve https://t.co/VzBLdh16kR reageer retweet
1000 is vol te houden zeiden ze?quote:Op donderdag 16 april 2020 15:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Om te beginnen zullen de aantallen mensen op de IC terug moeten naar normale proporties. Ze draaien daar nog steeds op >200% en dat is structureel niet vol te houden.
Ik denk dat je ook even naar dat filmpje van Merkel moet kijken om te beseffen hoe nauw het luistert.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kan prima maatregelen versoepelen als dat niet leidt tot overbelasting IC.
Als de stapjes klein genoeg zijn kun je behoorlijk sturen ook.
quote:Op donderdag 16 april 2020 15:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook even naar dat filmpje van Merkel moet kijken om te beseffen hoe nauw het luistert.
Merkel gebruiken is ook een beetje valsspelen. Door haar achtergrond is zij JaapGOD en Rutte in één.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Merkel legt het goed uit:Een R0 van 1.1 of 1.2 heeft enorme gevolgen, dus we moeten goed kunnen testen om te kunnen modelleren.twitter:BenjAlvarez1 twitterde op donderdag 16-04-2020 om 01:14:35This is how Angela Merkel explained the effect of a higher #covid19 infection rate on the country's health system.
Zoals al eerder aangegeven gaat dat met het huidige aantal testen 589 dagen duren.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:06 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
zodra dat testen op orde is, dan krijg je ook een beter beeld of er meer sprake van dalingen zijn
Volgend jaar als in 2021?quote:Op donderdag 16 april 2020 15:15 schreef ludovico het volgende:
Wat zou ik het kut vinden als de Universiteiten dicht blijven volgend jaar.![]()
Beter gebeurt dat niet.
Lijkt mij een te grote stap zonder dat je iets weet over de besmettelijkheid van kinderen.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:21 schreef ludovico het volgende:
Scholen open we zitten dik onder 1! Gogogo
Nee september al.quote:
Dat stel jij nu, maar dat zal tegenvallen. Mensen die thuis moeten blijven vanwege kids bijv.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Lijkt mij een te grote stap zonder dat je iets weet over de besmettelijkheid van kinderen.
Laten ze beter iets van het bedrijfsleven opengooien. Levert economisch ook meer op.
Het is niet zo dat het hele bedrijfsleven op slot zit.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Lijkt mij een te grote stap zonder dat je iets weet over de besmettelijkheid van kinderen.
Laten ze beter iets van het bedrijfsleven opengooien. Levert economisch ook meer op.
Een beetje universiteit geeft gewoon les en tentamens op afstand.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:15 schreef ludovico het volgende:
Wat zou ik het kut vinden als de Universiteiten dicht blijven volgend jaar.![]()
Beter gebeurt dat niet.
Ze zullen sowieso 'de scholen' uit elkaar moeten trekken. Een basisschool zorgt inderdaad voor thuis zittende mensen. Een middelbare niet.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat stel jij nu, maar dat zal tegenvallen. Mensen die thuis moeten blijven vanwege kids bijv.
Tevens zijn de leeftijden van die mensen ook vaker hoger dan ouders met jonge kinderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |