Overtuig mijn man even, hij werkt al sinds half maart continu thuis, maar ja, hij denkt dat dat niet eeuwig zo door kan gaanquote:Op woensdag 1 juli 2020 10:18 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Werken we niet vaker thuis tegenwoordig?
Klinkt als Drenthe, Limburg of zuid zeelandquote:Op woensdag 1 juli 2020 09:10 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik wil niet verbouwen, ik wil verhuizen. Maar ja, voorlopig nog aan deze regio gebonden en daar zijn de prijzen absurd aan het worden. Heb elders het ideale huis gevonden, maar twee uur enkele reis is voor woon-werkverkeer natuurlijk geen optie.
Maar vertel...
Korter dan een maand verbouwen? Dan vraag ik me af wat je in een maand allemaal verbouwt.quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:03 schreef Fretwork het volgende:
Nu aan het verbouwen aan ons eerste huis, valt niet tegen, maar ik ben duidelijk niet gemaakt voor langere verbouwingen dan een maand
Weinigquote:Op woensdag 1 juli 2020 12:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Korter dan een maand verbouwen? Dan vraag ik me af wat je in een maand allemaal verbouwt.
Bedoel je dan schilderen van plafonds en muren, of ook vervangen?quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:05 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Weinig![]()
Huis was instapklaar, maar we pakken plafonds, vloeren en muren aan plus wat kleine onderhoudsklussen.
Overigens wel 3 dagen fulltime per week, en dan nog 3 avonden a 4-5 uur.
Plafonds (laten) vervangen, alles behalve het echte zetten wel gedaan. muren vooral schilderen en wat klein reparatiewerkquote:Op woensdag 1 juli 2020 12:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Bedoel je dan schilderen van plafonds en muren, of ook vervangen?
Goed kijken hoe de benodigde verbindingen met het (openbaar) vervoer zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2020 09:10 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik wil niet verbouwen, ik wil verhuizen. Maar ja, voorlopig nog aan deze regio gebonden en daar zijn de prijzen absurd aan het worden. Heb elders het ideale huis gevonden, maar twee uur enkele reis is voor woon-werkverkeer natuurlijk geen optie.
Maar vertel...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het fantastisch. En dan nog een heleboel inbouw kasten... ik ben er zo blij mee![]()
quote:Op zaterdag 4 juli 2020 21:52 schreef Leandra het volgende:
Het is soms moeilijk een oude plek achter te laten, ook al is je nieuwe plek veel beter.
Je gaat er vast een mooi thuis van maken
Jaaaa! Zeker omdat mijn huidige huis nogal een donker hol is (gestoffeerd gehuurd. Zwarte vloer, er is een 1 raam dat niet eens open kan).quote:
Ja, nieuwbouw. In Vlaanderen!quote:Op zondag 5 juli 2020 13:24 schreef lily het volgende:
Wat en waar heb je gekocht, Jagartrut? Nieuwbouw?
Jaaaa het is echt geweldigquote:Op zondag 5 juli 2020 11:42 schreef Tink89 het volgende:
Dan ga je er echt enorm op vooruit zeg! Wat een fijne plek en je hebt nooit teveel kasten
quote:Op zondag 5 juli 2020 11:57 schreef Jagärtrut het volgende:
fijn hoor, CoS!
Wij zijn gister ook even in ons hopelijk toekomstige huis geweest. Hoop deze week te horen of we een hypotheek krijgen, zo spannend. Het zou zo'n geweldige plek zijn om te wonen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 6 juli 2020 14:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
In de woonkeuken van mijn nieuwe huis hangt de ketel heel lelijk... Ergens anders plaatsen etc is geen optie (sociale woningbouw, ketel moet zo blijven). Hoe zouden jullie dit doen?
(let niet op het vuil, we zijn druk aan het boenen)Kast omheen bouwen? Dan kun je op plekken waar geen installaties zitten nog opslag maken, heb ik bij mij thuis ook gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan de kast gewoon open laten aan de bovenkant, is hier ook zo.quote:Op maandag 6 juli 2020 14:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oeh dat klinkt wel goed... en ik vraag het aan het klusbedrijf dat ook mijn lampen enz ophangt (ja, verschrikkelijk fijn, ik kan alles uitbesteden. Jaren gespaard door mijn moeder en mij voor deze verhuizing). En anders is er nog de vriend van een vriendin die me wel wil helpen...
Ik ga regelen
Is een kast wel veilig? Voor zoiets, of moet het meer "lucht" hebben. Misschien een domme vraag, maar ik ben zo a-technisch als het maar kan.
Nee hoor, je stelt de juiste vragen. Ik zou in dit geval ook nog even deskundig advies vragen.quote:Op maandag 6 juli 2020 15:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Och ja, natuurlijk... domme muts ben ik soms. De hele dag hard gewerkt en nu gewoon even moe en op
Wij hebben onze cv in het washok hangen en daar de kast van het washok waar de wasmachine instaat gewoon omheen gebouwd. Opengelaten aan de bovenzijde en aan 1 van de zijkanten ook een stuk weggezaagd tbv beter passen. We zijn er super blij mee, gewoon uit het zicht nu.quote:Op maandag 6 juli 2020 14:33 schreef archito het volgende:
[..]
Kast omheen bouwen? Dan kun je op plekken waar geen installaties zitten nog opslag maken, heb ik bij mij thuis ook gedaan.
Hebben wij ook gedaan idd.quote:Op maandag 6 juli 2020 18:25 schreef Essebes het volgende:
[..]
Wij hebben onze cv in het washok hangen en daar de kast van het washok waar de wasmachine instaat gewoon omheen gebouwd. Opengelaten aan de bovenzijde en aan 1 van de zijkanten ook een stuk weggezaagd tbv beter passen. We zijn er super blij mee, gewoon uit het zicht nu.
Dat is mooi gedaan zeg!quote:Op maandag 6 juli 2020 19:28 schreef archito het volgende:
[..]
Hebben wij ook gedaan idd.
Links zit de ketel en rechts van de koelkast zit de wasmachine.
[ afbeelding ]
Oh.... de wasmachine op een verhogingquote:Op maandag 6 juli 2020 19:50 schreef Essebes het volgende:
Dit is de onze, stukje simpeler, maar ik ben er o zo blij mee.
We hadden alle maten goed uitgemeten, maar waren vergeten de loodgieter ook hoogtematen mee te geven, vandaar dat het expansievat er toch nog bovenuit steekt.
Verbeterpunt je voor een volgend huis 🤣
[ afbeelding ]
De kasten wand is van KVIK, een redelijk simpele opstelling, maar o zo fijn! Het is de Veda Garderobelijn.quote:Op donderdag 9 juli 2020 13:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh.... de wasmachine op een verhoging![]()
Wat hebben jullie onder de machine gebruikt qua kasten?
Denk je dat die halve m2 verschil gaat maken dan? Ze calculeren sowieso 10% zaagverlies. Zolang er niet te veel gekke hoekjes in de vloer zitten loopt dat echt wel losquote:Op maandag 13 juli 2020 10:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke! ik heb weer eens een vraag
Voor de vloer had ik netjes alles opgemeten, gecheckt en omhoog afgerond. Vandaag kreeg ik een mailtje over mijn huis waarop stond dat ik 68.5m² gebruiksmeters had en ik had er 68m² gemeten. Dus gelijk een mail naar het laminaat bedrijf gestuurd...
Alleen ik vraag me af of kelder, badkamer, wc en balkon er ook onder vallen? Ik heb iig gemaild over het verschil en of ze er rekening mee kunnen houden... Ik zit gewoon te trillen van de stress
Weet ik niet? Ik heb dit nog nooit gedaan. In elk geval vraag ik of ze de zolder als laatste doen, mocht het te weinig zijn is dat geen grote ramp en dan is het even een dure som voor mij voor het laatste stukje daar later...quote:Op maandag 13 juli 2020 10:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Denk je dat die halve m2 verschil gaat maken dan? Ze calculeren sowieso 10% zaagverlies. Zolang er niet te veel gekke hoekjes in de vloer zitten loopt dat echt wel los
Deze even gemist.quote:Op woensdag 1 juli 2020 09:10 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Maar vertel...
Zoveel mogelijk glas eruit halen en in bubbeltjesplastic wikkelen. Bundelen, veel tape omheen doen (vooral de hoeken) en dan zo vervoeren.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Iemand hier ervaring met het verhuizen van vitrinekasten?
Ik ben van plan om hem in te wikkelen in bubbelfolie, en krimpfolie. Maar, wat doe ik met de glazen planken? Gewoon laten zitten, of loshalen en stuk voor stuk inpakken?
En dan, los op de bodem leggen, of in een doos?
Check, thnx.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk glas eruit halen en in bubbeltjesplastic wikkelen. Bundelen, veel tape omheen doen (vooral de hoeken) en dan zo vervoeren.
Spannend! Heb je ergens al iets met hoe het gaat worden?quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:22 schreef Rene het volgende:
Week na de bouwvak gaat er begonnen worden met het uitzetten van de kavel en de week daarop gaat er begonnen worden met heien!
En níet liggend...réchtop zei de verhuizer in ieder geval over borden.quote:
quote:Op zaterdag 25 juli 2020 08:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Spannend! Heb je ergens al iets met hoe het gaat worden?
Deesquote:Op zondag 24 mei 2020 00:11 schreef Rene het volgende:
We hebben de tekeningen van ons nieuwe huis gekregen!
De helft hoor.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 16:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ow wow! Dat is een indrukwekkend huis! Mooi
Yup. Geldt ook voor televisies.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 11:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
En níet liggend...réchtop zei de verhuizer in ieder geval over borden.
Geldt vast ook voor glazen planken.
quote:Op zaterdag 25 juli 2020 11:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
En níet liggend...réchtop zei de verhuizer in ieder geval over borden.
Geldt vast ook voor glazen planken.
Lekker bezig!quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vloer ligt erin. Schilderen bijna klaar. Dan nog drie muurtjes behangen... Nieuwe Ikea meubelen staan in elkaar... Volgende week witgoed bestellen. De rest rustig aan (heb schizo, kan niet goed tegen stress).
Het gaat zo ongelooflijk snel! Laatste weekje genieten van mijn oude huis. Daarna al inpakken! Spannend!!!!!
Hoe gaat het bij jullie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto’squote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:19 schreef Jagärtrut het volgende:
gut, ik ben echt 'zwanger' van ons nieuwe huis. We krijgen begin oktobers de sleutels en zullen dan rond kerstmis verhuizen. Duurt dus nog wel even, maar ik ben er echt heel erg mee bezig. Steeds weer even de foto's kijken, etc. etc.
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:07 schreef zalkc het volgende:
Sluit mij aan bij de voorpret, maandag gaan we naar de makelaar voor een nieuwbouw woning. Zin in!
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:19 schreef Jagärtrut het volgende:
gut, ik ben echt 'zwanger' van ons nieuwe huis. We krijgen begin oktobers de sleutels en zullen dan rond kerstmis verhuizen. Duurt dus nog wel even, maar ik ben er echt heel erg mee bezig. Steeds weer even de foto's kijken, etc. etc.
Ik denk dat je hier wel goede tips kunt krijgen: K&W / Korte Klus Kwesties deel 31 - Thuiswerken / klussenquote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:36 schreef ludovico het volgende:
Heyyy, is er een handige klusser in dit topic die een oplossing voor mijn boorfalen heeft?
Ik heb 2 gaten dicht bij elkaar geboort, 10mm diameter... Nu is dat zegmaar 1 groot gat geworden en nutteloos voor de plug...
Ik zou heel graag een TV op precies die plek willen ophangen, maar afgezien daarvan, mocht er ooit een andere bestemming komen de schade gewoon netjes herstellen, idealiter gewoon dat er geboord kan worden eigenlijk.
Heeft iemand van jullie tips?
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 10:29 schreef F_r het volgende:
Wij moeten eerder ons huis uit dan dat we het nieuwe huis in kunnen. We zijn nu opzoek naar een tijdelijk onderkomen maar ook naar een verhuisbedrijf dat voornamelijk de grote spullen van ons opslaat. Iemand ervaring met een verhuisbedrijf regio Eindhoven die dit doet?
Ik laat mijn spullen via Kubox.nl opslaan. Bij opslag langer dan een maand is vervoer door heel het land inbegrepen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 10:29 schreef F_r het volgende:
Wij moeten eerder ons huis uit dan dat we het nieuwe huis in kunnen. We zijn nu opzoek naar een tijdelijk onderkomen maar ook naar een verhuisbedrijf dat voornamelijk de grote spullen van ons opslaat. Iemand ervaring met een verhuisbedrijf regio Eindhoven die dit doet?
Gefeliciteerd!quote:
Thnx.quote:
Mooi dat dat niet hoeft. Kun je zomaar heel veel tijd aan kwijt zijn anders.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thnx.
Heel blij mee want we hadden het huis net iets anders op de kavel gepositioneerd dan op alle tekeningen van de wijk stond. Er was dan wel geen sprake van een verplichte voorgevellijn, maar je weet nooit waar ze over gaan miepen, ik weet dat de buren het huis ook graag iets anders op de kavel hadden willen hebben, maar daar was de gemeente niet blij mee.
Maar in ons geval gelukkig geen gedoe over gehad, anders had ik daar weer een heel verweer voor moeten schrijven
Ja, dat had ik ook al begrepen van andere toekomstige buren, waarvan het huis nu gebouwd wordt; die hadden het huis helemaal een kwartslag gedraaid op de tekening en dat was niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mooi dat dat niet hoeft. Kun je zomaar heel veel tijd aan kwijt zijn anders.
quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:40 schreef Leandra het volgende:
Hier maar even de tekeningen dan....Ik had deze post ook gemist! En hij staat er toch al een tijdje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De keuken en eetkamer zijn omgedraaid omdat ik dat bij nader inzien toch prettiger vond (privacy enzo).
Heel mooi ontwerp! Fijne indeling.
Wat voor kleur worden de stenen, kozijnen, dakpannen?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
De baksteen wordt de Pollux van Wienerberger: https://www.wienerberger.(...)en/pollux-hv-wf.htmlquote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik had deze post ook gemist! En hij staat er toch al een tijdje.
Heel mooi ontwerp! Fijne indeling.
Wat voor kleur worden de stenen, kozijnen, dakpannen?
Mooie kleuren en materialenquote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
De baksteen wordt de Pollux van Wienerberger: https://www.wienerberger.(...)en/pollux-hv-wf.html
De plintsteen wordt zwart:
https://www.wienerberger.(...)nen/zwart-hv-wf.html
De dakpan de Alegra 10 zwart edel-engobe:
https://www.wienerberger.(...)art-edel-engobe.html
De kozijnen wit, ik denk gewoon Ral 9010.
Omdat het triple glas wordt combineert het veel makkelijker met kunststof kozijnen, omdat ik het foeilelijk vind als je een kunststof kozijn opent en dat aan de binnen- en buitenkant een donkere kleur heeft maar je bij een openstaand raam nog steeds die witte kern ziet besloten dat wit de handigste kleur is voor de kozijnen.
Ja, ik weet dat het wel kan maar die combinatie was veel duurder geworden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:43 schreef laziness het volgende:
Wij hebben triple glas met hardhout hier. Maar goed er was ook geen keuze
En ongeveer dezelfde kleur bakstenen. Ik vind die zo mooiVeel mooier dan alle andere kleurvarianten hier in de wijk.
Goede keuze dus![]()
Plattegronden:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Paar foto's:![]()
We krijgen 5 oktober de sleutel, en willen dan voor de kerstvakantie begint verhuizen...quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:46 schreef laziness het volgende:
Oh het is al gebouwd Jager! Ik dacht dat ze nog moesten beginnen.
Ziet er tof uit met een heerlijke grote tuin
Mooi! Vrijstaand huis??quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:26 schreef Rene het volgende:
Bij ons komt het houtskelet in week 40! In de tussentijd heien (conventioneel dus niet boren) en kavel uitgraven
!
daar zit dan schot in de zaak!quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:26 schreef Rene het volgende:
Bij ons komt het houtskelet in week 40! In de tussentijd heien (conventioneel dus niet boren) en kavel uitgraven
!
2/1 kap.quote:
quote:Op zondag 24 mei 2020 00:11 schreef Rene het volgende:
We hebben de tekeningen van ons nieuwe huis gekregen!
Fraai, die overstekende dakgoot is mooi en functioneel: beschermt de gevel en vooral de kozijnen tegen weersinvloeden!quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:41 schreef Rene het volgende:
2/1 kap.
Vrijstaand zou op mijn betrekkelijk jonge leeftijd een te grote hypotheek zijn. Vinden wij. We hadden wel een vrijstaande kavel maar ik heb geen behoefte aan een hypotheek van 400.000 euro!
Geen inregenen en het is mooi klassiek. Niet dat strakke gelikte wat we in de wijk soms zien. Saaie steen, geen overstekje. Smoelloos. Dit spreekt ons dan ook aan. Dus blij met de architect en de aannemer voor dit plan.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:44 schreef blomke het volgende:
[..]
Fraai, die overstekende dakgoot is mooi en functioneel: beschermt de gevel en vooral de kozijnen tegen weersinvloeden!
Ik vind de meeste kunststof kozijnen tegenwoordig prima acceptabel qua hoe het er uit ziet en dan zou voor mij het onderhouds-arme aspect wel heel zwaar meewegen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat het wel kan maar die combinatie was veel duurder geworden.
En dat was wat mij betreft wel een kantelpunt.
Meestal is kunststof duurder maar compenseer je dat weer met lagere onderhoudskosten op de lange termijn, en bij gewoon HR++ glas zou dat ook nog zo geweest zijn maar bij deze combi werd dit al goedkoper (wel houtprint aan binnen- en buitenkant).
En N wilde sowieso al kunststof kozijnen.
Ik was pas om toen de combi met triple glas in ons geval goedkoper bleek.
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Plattegronden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Paar foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Andere indeling inderdaad alleen vraag ik me af hoe je slaapkamer 1 gaat indelen, hoe het bed ook staat er blijft heel weinig loopruimte over door de badkamer en inloopkast.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:25 schreef Rene het volgende:
Mooi huis! Een wat andere indeling dan gewoon. Top.
Verder beneden voor veel mensen ideaal met keuken aan de achterkant en redelijk afgesloten van de zithoek.http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |