abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193871039
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:18 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Werken we niet vaker thuis tegenwoordig? ;)
Overtuig mijn man even, hij werkt al sinds half maart continu thuis, maar ja, hij denkt dat dat niet eeuwig zo door kan gaan
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 11:37:29 #202
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193871066
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:10 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ik wil niet verbouwen, ik wil verhuizen. Maar ja, voorlopig nog aan deze regio gebonden en daar zijn de prijzen absurd aan het worden. Heb elders het ideale huis gevonden, maar twee uur enkele reis is voor woon-werkverkeer natuurlijk geen optie.

Maar vertel...
Klinkt als Drenthe, Limburg of zuid zeeland ;) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:03:26 #203
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193871579
Nu aan het verbouwen aan ons eerste huis, valt niet tegen, maar ik ben duidelijk niet gemaakt voor langere verbouwingen dan een maand :P
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:04:13 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_193871596
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:03 schreef Fretwork het volgende:
Nu aan het verbouwen aan ons eerste huis, valt niet tegen, maar ik ben duidelijk niet gemaakt voor langere verbouwingen dan een maand :P
Korter dan een maand verbouwen? Dan vraag ik me af wat je in een maand allemaal verbouwt.
disclaimer
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:05:17 #205
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193871617
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:04 schreef SQ het volgende:

[..]

Korter dan een maand verbouwen? Dan vraag ik me af wat je in een maand allemaal verbouwt.
Weinig :P

Huis was instapklaar, maar we pakken plafonds, vloeren en muren aan plus wat kleine onderhoudsklussen.

Overigens wel 3 dagen fulltime per week, en dan nog 3 avonden a 4-5 uur.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:06:52 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_193871647
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:05 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Weinig :P

Huis was instapklaar, maar we pakken plafonds, vloeren en muren aan plus wat kleine onderhoudsklussen.

Overigens wel 3 dagen fulltime per week, en dan nog 3 avonden a 4-5 uur.
Bedoel je dan schilderen van plafonds en muren, of ook vervangen?
disclaimer
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:08:15 #207
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193871664
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Bedoel je dan schilderen van plafonds en muren, of ook vervangen?
Plafonds (laten) vervangen, alles behalve het echte zetten wel gedaan. muren vooral schilderen en wat klein reparatiewerk
  woensdag 1 juli 2020 @ 13:17:33 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193872755
quote:

[..]

Ik wil niet verbouwen, ik wil verhuizen. Maar ja, voorlopig nog aan deze regio gebonden en daar zijn de prijzen absurd aan het worden. Heb elders het ideale huis gevonden, maar twee uur enkele reis is voor woon-werkverkeer natuurlijk geen optie.

Maar vertel...
Goed kijken hoe de benodigde verbindingen met het (openbaar) vervoer zijn.
Soms kun je prima naar een andere (goedkopere) regio zonder dat het heel veel extra tijd kost om op je werk te komen.
En wat extra thuiswerkdagen na Corona kunnen wat dat betreft ook al veel uitmaken; twee thuiswerkdagen per week bijvoorbeeld.

Juist als je in een regio woont waar de prijzen helemaal de lucht in geschoten zijn kun je daar je voordeel uit halen als je naar een regio verhuist waar de prijzen niet ontploft zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193924469
Ik heb best wel een knoop in mijn maag. Mijn nieuwe huis is fantastisch, maar om mijn huidige thuis te ontmantelen vind ik best wel lastig. Ik denk naar mate de klussen gedaan zijn, ik steeds meer dat huis als thuis ga ervaren.

Even wat foto's in de spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het fantastisch. En dan nog een heleboel inbouw kasten... ik ben er zo blij mee O+
  zaterdag 4 juli 2020 @ 21:52:01 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193930606
Het is soms moeilijk een oude plek achter te laten, ook al is je nieuwe plek veel beter.
Je gaat er vast een mooi thuis van maken ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 4 juli 2020 @ 23:34:09 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193932915
Wat een heerlijk lichte plek CotS! O+
pi_193934062
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:52 schreef Leandra het volgende:
Het is soms moeilijk een oude plek achter te laten, ook al is je nieuwe plek veel beter.
Je gaat er vast een mooi thuis van maken ;)
:* Ja en ik ben gewoon een enorme (t)huismus. Dat is prima :)
Het nieuwe huis is echt fantastisch.

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 23:34 schreef BE het volgende:
Wat een heerlijk lichte plek CotS! O+
Jaaaa! Zeker omdat mijn huidige huis nogal een donker hol is (gestoffeerd gehuurd. Zwarte vloer, er is een 1 raam dat niet eens open kan).
  zondag 5 juli 2020 @ 11:42:49 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193938387
Dan ga je er echt enorm op vooruit zeg! Wat een fijne plek en je hebt nooit teveel kasten O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 5 juli 2020 @ 11:57:30 #214
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193938605
fijn hoor, CoS!

Wij zijn gister ook even in ons hopelijk toekomstige huis geweest. Hoop deze week te horen of we een hypotheek krijgen, zo spannend. Het zou zo'n geweldige plek zijn om te wonen...
pi_193939706
Wat en waar heb je gekocht, Jagartrut? Nieuwbouw?
  zondag 5 juli 2020 @ 13:35:35 #216
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193939840
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:24 schreef lily het volgende:
Wat en waar heb je gekocht, Jagartrut? Nieuwbouw?
Ja, nieuwbouw. In Vlaanderen!
pi_193939854
Ah, dus jullie blijven in Belgie :) leuk
pi_193940503
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 11:42 schreef Tink89 het volgende:
Dan ga je er echt enorm op vooruit zeg! Wat een fijne plek en je hebt nooit teveel kasten O+
Jaaaa het is echt geweldig

quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 11:57 schreef Jagärtrut het volgende:
fijn hoor, CoS!

Wij zijn gister ook even in ons hopelijk toekomstige huis geweest. Hoop deze week te horen of we een hypotheek krijgen, zo spannend. Het zou zo'n geweldige plek zijn om te wonen...
:)!

Spannend! Heb je een beetje een indicatie over de uitslag? Ik ga voor je duimen
pi_193958329
In de woonkeuken van mijn nieuwe huis hangt de ketel heel lelijk... Ergens anders plaatsen etc is geen optie (sociale woningbouw, ketel moet zo blijven). Hoe zouden jullie dit doen?

(let niet op het vuil, we zijn druk aan het boenen)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193958360
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
In de woonkeuken van mijn nieuwe huis hangt de ketel heel lelijk... Ergens anders plaatsen etc is geen optie (sociale woningbouw, ketel moet zo blijven). Hoe zouden jullie dit doen?

(let niet op het vuil, we zijn druk aan het boenen)

SPOILER
Kast omheen bouwen? Dan kun je op plekken waar geen installaties zitten nog opslag maken, heb ik bij mij thuis ook gedaan.
  maandag 6 juli 2020 @ 14:34:06 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193958368
Ik denk direct aan de mogelijkheid van een Ikea hack. Dus een kast of rek van Ikea zoeken die je er voor/omheen zou kunnen maken. Zodat je het grotendeels in een kast aan het zicht kunt onttrekken.

Ligt er wel aan of je iemand hebt die een beetje handig is. En gereedschap heeft.

(Bij ons zit de ketel in een keukenkast ingebouwd. Vind ik nog steeds zo goed gedaan door de vorige eigenaar.)
The love you take is equal to the love you make.
pi_193958446
Oeh dat klinkt wel goed... en ik vraag het aan het klusbedrijf dat ook mijn lampen enz ophangt (ja, verschrikkelijk fijn, ik kan alles uitbesteden. Jaren gespaard door mijn moeder en mij voor deze verhuizing). En anders is er nog de vriend van een vriendin die me wel wil helpen...

Ik ga regelen :)

Is een kast wel veilig? Voor zoiets, of moet het meer "lucht" hebben. Misschien een domme vraag, maar ik ben zo a-technisch als het maar kan.
  maandag 6 juli 2020 @ 15:03:40 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193958757
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oeh dat klinkt wel goed... en ik vraag het aan het klusbedrijf dat ook mijn lampen enz ophangt (ja, verschrikkelijk fijn, ik kan alles uitbesteden. Jaren gespaard door mijn moeder en mij voor deze verhuizing). En anders is er nog de vriend van een vriendin die me wel wil helpen...

Ik ga regelen :)

Is een kast wel veilig? Voor zoiets, of moet het meer "lucht" hebben. Misschien een domme vraag, maar ik ben zo a-technisch als het maar kan.
Je kan de kast gewoon open laten aan de bovenkant, is hier ook zo.
pi_193959076
Och ja, natuurlijk... domme muts ben ik soms. De hele dag hard gewerkt en nu gewoon even moe en op
  maandag 6 juli 2020 @ 15:38:19 #225
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193959213
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Och ja, natuurlijk... domme muts ben ik soms. De hele dag hard gewerkt en nu gewoon even moe en op
Nee hoor, je stelt de juiste vragen. Ik zou in dit geval ook nog even deskundig advies vragen.
pi_193961774
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:33 schreef archito het volgende:

[..]

Kast omheen bouwen? Dan kun je op plekken waar geen installaties zitten nog opslag maken, heb ik bij mij thuis ook gedaan.
Wij hebben onze cv in het washok hangen en daar de kast van het washok waar de wasmachine instaat gewoon omheen gebouwd. Opengelaten aan de bovenzijde en aan 1 van de zijkanten ook een stuk weggezaagd tbv beter passen. We zijn er super blij mee, gewoon uit het zicht nu.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_193962628
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 18:25 schreef Essebes het volgende:

[..]

Wij hebben onze cv in het washok hangen en daar de kast van het washok waar de wasmachine instaat gewoon omheen gebouwd. Opengelaten aan de bovenzijde en aan 1 van de zijkanten ook een stuk weggezaagd tbv beter passen. We zijn er super blij mee, gewoon uit het zicht nu.
Hebben wij ook gedaan idd.
Links zit de ketel en rechts van de koelkast zit de wasmachine.

pi_193962811
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 19:28 schreef archito het volgende:

[..]

Hebben wij ook gedaan idd.
Links zit de ketel en rechts van de koelkast zit de wasmachine.

[ afbeelding ]
Dat is mooi gedaan zeg!
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_193962940
Dit is de onze, stukje simpeler, maar ik ben er o zo blij mee.
We hadden alle maten goed uitgemeten, maar waren vergeten de loodgieter ook hoogtematen mee te geven, vandaar dat het expansievat er toch nog bovenuit steekt.
Verbeterpunt je voor een volgend huis 🤣

(Roos Vonk)
pi_193963412
Bedankt voor het meedenken en de foto's! Ik weet nu wat ik moet vragen! Bedankt
pi_194005539
Sow! Alles wat geregeld moest worden, is geregeld! Alle instanties en dingen ingelicht. Vloer, klusjesmannen en schilders gefixt. Spullen besteld. Het gaat fijn! In een week tijd. Kan nu echt dit weekend vrij nemen en ontspannen. Morgen nog even bikkelen en dan drie dagen vrij.

Net gordijnen gekocht! Het is zo heerlijk
  donderdag 9 juli 2020 @ 13:15:46 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194005665
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 19:50 schreef Essebes het volgende:
Dit is de onze, stukje simpeler, maar ik ben er o zo blij mee.
We hadden alle maten goed uitgemeten, maar waren vergeten de loodgieter ook hoogtematen mee te geven, vandaar dat het expansievat er toch nog bovenuit steekt.
Verbeterpunt je voor een volgend huis 🤣

[ afbeelding ]
Oh.... de wasmachine op een verhoging O+
Wat hebben jullie onder de machine gebruikt qua kasten?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194006945
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 13:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh.... de wasmachine op een verhoging O+
Wat hebben jullie onder de machine gebruikt qua kasten?
De kasten wand is van KVIK, een redelijk simpele opstelling, maar o zo fijn! Het is de Veda Garderobelijn.
Het blad is hetzelfde als ons keukenblad en het blad van het badkamermeubel: laminaat (ook van KVIK). Ook dat zou ik niet willen wisselen, is veel fijner dan het stenen blad wat we in onze vorige keuken hadden.

(Kasten nog wel met schroeven extra aan elkaar gezet ivm klepperen tijdens het centrifugeren)
(Roos Vonk)
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:36:20 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194007244
Ik vind het super!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194065842
Oke! ik heb weer eens een vraag :@

Voor de vloer had ik netjes alles opgemeten, gecheckt en omhoog afgerond. Vandaag kreeg ik een mailtje over mijn huis waarop stond dat ik 68.5m² gebruiksmeters had en ik had er 68m² gemeten. Dus gelijk een mail naar het laminaat bedrijf gestuurd...

Alleen ik vraag me af of kelder, badkamer, wc en balkon er ook onder vallen? Ik heb iig gemaild over het verschil en of ze er rekening mee kunnen houden... Ik zit gewoon te trillen van de stress
  maandag 13 juli 2020 @ 10:53:13 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_194065877
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke! ik heb weer eens een vraag :@

Voor de vloer had ik netjes alles opgemeten, gecheckt en omhoog afgerond. Vandaag kreeg ik een mailtje over mijn huis waarop stond dat ik 68.5m² gebruiksmeters had en ik had er 68m² gemeten. Dus gelijk een mail naar het laminaat bedrijf gestuurd...

Alleen ik vraag me af of kelder, badkamer, wc en balkon er ook onder vallen? Ik heb iig gemaild over het verschil en of ze er rekening mee kunnen houden... Ik zit gewoon te trillen van de stress
Denk je dat die halve m2 verschil gaat maken dan? Ze calculeren sowieso 10% zaagverlies. Zolang er niet te veel gekke hoekjes in de vloer zitten loopt dat echt wel los :*
disclaimer
pi_194065928
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Denk je dat die halve m2 verschil gaat maken dan? Ze calculeren sowieso 10% zaagverlies. Zolang er niet te veel gekke hoekjes in de vloer zitten loopt dat echt wel los :*
Weet ik niet? Ik heb dit nog nooit gedaan. In elk geval vraag ik of ze de zolder als laatste doen, mocht het te weinig zijn is dat geen grote ramp en dan is het even een dure som voor mij voor het laatste stukje daar later...

En ik heb wel ruim gemeten... Ik ben zo'n verschrikkelijke stresskip... maar goed gemaild en losgelaten
  maandag 13 juli 2020 @ 10:59:49 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_194065951
Het komt goed. :*
disclaimer
pi_194065990
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:59 schreef SQ het volgende:
Het komt goed. :*
Dank je wel :*
pi_194066323
quote:

[..]

Maar vertel...
Deze even gemist. :P

We wonen nu 2 jaar in ons huis en hebben nu bijna alle ruimtes aangepakt. Al hebben we vooral afwerkingen vernieuwd en vaste meubels gebouwd. Aanbouw vervangen en dak vernieuwen zal komende jaren ook nog een keer moeten gebeuren.

Maar in de tussentijd kijk ik wel dagelijks op funda of er niet nog ergens een vooroorlogs huisje te koop komt mét grotere tuin en oprit, dat missen we nu wel een beetje. Al kunnen we hier ook nog 10 jaar met plezier wonen hoor. :+

Edit: Welke regio zoek je een huis? Sommige plekken zijn nagenoeg onbetaalbaar geworden als je niet al een huis bezit dat in waarde is gestegen.
  maandag 13 juli 2020 @ 13:51:22 #241
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194068344
COS, het komt vast goed, een halve m2 is echt niks.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 17 juli 2020 @ 09:03:33 #242
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194124607
Iemand hier ervaring met het verhuizen van vitrinekasten?

Ik ben van plan om hem in te wikkelen in bubbelfolie, en krimpfolie. Maar, wat doe ik met de glazen planken? Gewoon laten zitten, of loshalen en stuk voor stuk inpakken?

En dan, los op de bodem leggen, of in een doos?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_194125397
quote:
19s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 09:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Iemand hier ervaring met het verhuizen van vitrinekasten?

Ik ben van plan om hem in te wikkelen in bubbelfolie, en krimpfolie. Maar, wat doe ik met de glazen planken? Gewoon laten zitten, of loshalen en stuk voor stuk inpakken?

En dan, los op de bodem leggen, of in een doos?
Zoveel mogelijk glas eruit halen en in bubbeltjesplastic wikkelen. Bundelen, veel tape omheen doen (vooral de hoeken) en dan zo vervoeren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 11:00:59 #244
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194125862
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 10:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk glas eruit halen en in bubbeltjesplastic wikkelen. Bundelen, veel tape omheen doen (vooral de hoeken) en dan zo vervoeren.
Check, thnx.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_194158086
Wow het gaat zo snel hier. Huis wordt komende week geschilderd. Afgelopen week nieuwe ketel erin en nieuwe kachels. Aanstaande donderdag komen er klusjesmannen dingen doen, de dinsdag daarop komt de vloer. Daarna meubels erin en dan dozen bestellen en mijn oude huis inpakken
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 21:22:52 #246
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194213542
Week na de bouwvak gaat er begonnen worden met het uitzetten van de kavel en de week daarop gaat er begonnen worden met heien O+ !
pi_194250126
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:22 schreef Rene het volgende:
Week na de bouwvak gaat er begonnen worden met het uitzetten van de kavel en de week daarop gaat er begonnen worden met heien O+ !
Spannend! Heb je ergens al iets met hoe het gaat worden?
pi_194250141
Het schilderen is bijna klaar *O* Komende week komt er ook behang *O*
En dinsdag wordt de vloer gelegd *O* en woensdag komen er een heleboel nieuwe meubelen *O* en donderdag komt er een klusjesman voor wat dingen *O*

En dan de week daarop witgoed bestellen en laten installeren. *O*
En dan een week voor het inpakken *O*
En dan is het al de grote dag *O*

Beetje veel *O*, maar op dit moment loopt alles soepel! Vandaag naar de Wibra voor nieuw linnengoed (nog eentje dan) *O*
  zaterdag 25 juli 2020 @ 08:50:33 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194250226
:D *O* *O* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194251283
quote:
19s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:00 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Check, thnx.
En níet liggend...réchtop zei de verhuizer in ieder geval over borden.
Geldt vast ook voor glazen planken.
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 16:37:17 #251
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194255259
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 08:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Spannend! Heb je ergens al iets met hoe het gaat worden?
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 00:11 schreef Rene het volgende:
We hebben de tekeningen van ons nieuwe huis gekregen 8-) !

*O*
Dees
pi_194255284
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 16:37 schreef Rene het volgende:

[..]

[..]

Dees
Ow wow! Dat is een indrukwekkend huis! Mooi O+
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 16:38:33 #253
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194255291
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 16:38 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ow wow! Dat is een indrukwekkend huis! Mooi O+
De helft hoor.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 17:02:39 #254
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194255597
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 11:01 schreef AnneX het volgende:

[..]

Yup. Geldt ook voor televisies.
pi_194255884
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 16:37 schreef Rene het volgende:

[..]

[..]

Dees
Mooi 8-)
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 17:28:27 #256
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194255937
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:25 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Mooi 8-)
Duh 8-)
pi_194255964
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 16:38 schreef Rene het volgende:

[..]

De helft hoor.
I know! Alsnog erg indrukwekkend
  zondag 26 juli 2020 @ 10:56:19 #258
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194264877
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 11:01 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dit is het geworden. :D

Heb gisteren bovendien de lamp uitgezocht voor boven de eettafel. Zag 'm bij Praxis hangen en kwam op internet een dubbele tegen zodat het makkelijk op één lichtpunt is aan te sluiten.

pi_194351507
Vloer ligt erin. Schilderen bijna klaar. Dan nog drie muurtjes behangen... Nieuwe Ikea meubelen staan in elkaar... Volgende week witgoed bestellen. De rest rustig aan (heb schizo, kan niet goed tegen stress).
Het gaat zo ongelooflijk snel! Laatste weekje genieten van mijn oude huis. Daarna al inpakken! Spannend!!!!!

Hoe gaat het bij jullie?
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:37:53 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194352722
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 11:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vloer ligt erin. Schilderen bijna klaar. Dan nog drie muurtjes behangen... Nieuwe Ikea meubelen staan in elkaar... Volgende week witgoed bestellen. De rest rustig aan (heb schizo, kan niet goed tegen stress).
Het gaat zo ongelooflijk snel! Laatste weekje genieten van mijn oude huis. Daarna al inpakken! Spannend!!!!!

Hoe gaat het bij jullie?
Lekker bezig! _O_ _O_ _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194413410
Ik vind het echt prachtig! Die tafel onder dat lelijke kleed is wit. Het lelijke kleed is even ter bescherming. En die vriend die dit behangen heeft, heeft ook stiekem de bank al in elkaar gezet, omdat ik me daar zo op verheugde. Een verrassing vanochtend

SPOILER
pi_194413528
Heyyy, is er een handige klusser in dit topic die een oplossing voor mijn boorfalen heeft?

Ik heb 2 gaten dicht bij elkaar geboort, 10mm diameter... Nu is dat zegmaar 1 groot gat geworden en nutteloos voor de plug...

Ik zou heel graag een TV op precies die plek willen ophangen, maar afgezien daarvan, mocht er ooit een andere bestemming komen de schade gewoon netjes herstellen, idealiter gewoon dat er geboord kan worden eigenlijk.

Heeft iemand van jullie tips?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 6 augustus 2020 @ 10:07:25 #263
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_194424670
Sluit mij aan bij de voorpret, maandag gaan we naar de makelaar voor een nieuwbouw woning. Zin in!
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_194424811
gut, ik ben echt 'zwanger' van ons nieuwe huis. We krijgen begin oktobers de sleutels en zullen dan rond kerstmis verhuizen. Duurt dus nog wel even, maar ik ben er echt heel erg mee bezig. Steeds weer even de foto's kijken, etc. etc.
pi_194424877
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:19 schreef Jagärtrut het volgende:
gut, ik ben echt 'zwanger' van ons nieuwe huis. We krijgen begin oktobers de sleutels en zullen dan rond kerstmis verhuizen. Duurt dus nog wel even, maar ik ben er echt heel erg mee bezig. Steeds weer even de foto's kijken, etc. etc.
Foto’s *O*
pi_194425639
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:07 schreef zalkc het volgende:
Sluit mij aan bij de voorpret, maandag gaan we naar de makelaar voor een nieuwbouw woning. Zin in!
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Gefeliciteerd!
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:21:04 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_194425717
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:36 schreef ludovico het volgende:
Heyyy, is er een handige klusser in dit topic die een oplossing voor mijn boorfalen heeft?

Ik heb 2 gaten dicht bij elkaar geboort, 10mm diameter... Nu is dat zegmaar 1 groot gat geworden en nutteloos voor de plug...

Ik zou heel graag een TV op precies die plek willen ophangen, maar afgezien daarvan, mocht er ooit een andere bestemming komen de schade gewoon netjes herstellen, idealiter gewoon dat er geboord kan worden eigenlijk.

Heeft iemand van jullie tips?
Ik denk dat je hier wel goede tips kunt krijgen: K&W / Korte Klus Kwesties deel 31 - Thuiswerken / klussen
disclaimer
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 07:28:02 #268
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194453904
De grootste voorpret die ik momenteel heb is dat het straks, als het goed is, koeler blijft in mn nieuwe huis. Mijn appartement nu zit volledig op zuid/zuidwest met zon van 14 tot 22 uur vol op de ramen.
pi_194455299
Wij moeten eerder ons huis uit dan dat we het nieuwe huis in kunnen. We zijn nu opzoek naar een tijdelijk onderkomen maar ook naar een verhuisbedrijf dat voornamelijk de grote spullen van ons opslaat. Iemand ervaring met een verhuisbedrijf regio Eindhoven die dit doet?
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:34:13 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194455355
Volgens mij heeft vrijwel ieder verhuisbedrijf de mogelijkheid tot opslag?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:18:57 #271
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194455873
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:29 schreef F_r het volgende:
Wij moeten eerder ons huis uit dan dat we het nieuwe huis in kunnen. We zijn nu opzoek naar een tijdelijk onderkomen maar ook naar een verhuisbedrijf dat voornamelijk de grote spullen van ons opslaat. Iemand ervaring met een verhuisbedrijf regio Eindhoven die dit doet?
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:29 schreef F_r het volgende:
Ik laat mijn spullen via Kubox.nl opslaan. Bij opslag langer dan een maand is vervoer door heel het land inbegrepen.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 11:15:20 #272
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_194518232
Bij de makelaar geweest, huis is nu in optie. Nu maar wachten tot de makelaar voor ons huidige huis weer terug is van vakantie voor de waardebepaling.

Wachten.... duurt...... lang.....
Ik zou een stuk geruster zijn als de hypotheek achter de rug is in ieder geval.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:39:07 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194626150
Omgevingsvergunning ✅
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:50:25 #274
5428 crew  miss_sly
pi_194626243
quote:
80s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 23:39 schreef Leandra het volgende:
Omgevingsvergunning ✅
Gefeliciteerd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:54:36 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194626271
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 23:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Thnx.
Heel blij mee want we hadden het huis net iets anders op de kavel gepositioneerd dan op alle tekeningen van de wijk stond. Er was dan wel geen sprake van een verplichte voorgevellijn, maar je weet nooit waar ze over gaan miepen, ik weet dat de buren het huis ook graag iets anders op de kavel hadden willen hebben, maar daar was de gemeente niet blij mee.
Maar in ons geval gelukkig geen gedoe over gehad, anders had ik daar weer een heel verweer voor moeten schrijven :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:56:37 #276
5428 crew  miss_sly
pi_194626297
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 23:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Thnx.
Heel blij mee want we hadden het huis net iets anders op de kavel gepositioneerd dan op alle tekeningen van de wijk stond. Er was dan wel geen sprake van een verplichte voorgevellijn, maar je weet nooit waar ze over gaan miepen, ik weet dat de buren het huis ook graag iets anders op de kavel hadden willen hebben, maar daar was de gemeente niet blij mee.
Maar in ons geval gelukkig geen gedoe over gehad, anders had ik daar weer een heel verweer voor moeten schrijven :D
Mooi dat dat niet hoeft. Kun je zomaar heel veel tijd aan kwijt zijn anders.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 00:00:21 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194626323
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 23:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mooi dat dat niet hoeft. Kun je zomaar heel veel tijd aan kwijt zijn anders.
Ja, dat had ik ook al begrepen van andere toekomstige buren, waarvan het huis nu gebouwd wordt; die hadden het huis helemaal een kwartslag gedraaid op de tekening en dat was niet de bedoeling.
Ze hebben overigens stug volgehouden en volgens mij is hun aanvraag daardoor weer onderop de stapel beland, maar het wordt nu wel een kwartslag gedraaid gebouwd.
Het verbaasde me echt dat ze dat voor elkaar hadden gekregen.

Ze zei pas al "gewoon volhouden, maar het duurde wel heel lang voor de vergunning er was" (dat had ik al gezien mbt hun huis dus ik denk dat het een met het ander samenhangt :D )
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 19 augustus 2020 @ 07:21:35 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194627793
Heb je al tekeningen? O-)
  woensdag 19 augustus 2020 @ 07:33:18 #279
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194627838
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 07:21 schreef BE het volgende:
Heb je al tekeningen? O-)
Post 147 ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 19 augustus 2020 @ 07:37:16 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194627858
:@

Mooi hoor Leandra! :Y O+
pi_194627948
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 18:40 schreef Leandra het volgende:
Hier maar even de tekeningen dan....
SPOILER
De keuken en eetkamer zijn omgedraaid omdat ik dat bij nader inzien toch prettiger vond (privacy enzo).
Ik had deze post ook gemist! En hij staat er toch al een tijdje.

Heel mooi ontwerp! Fijne indeling.
Wat voor kleur worden de stenen, kozijnen, dakpannen?
pi_194627983
Fijn Leandra!
  woensdag 19 augustus 2020 @ 08:53:50 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194628342
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 07:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik had deze post ook gemist! En hij staat er toch al een tijdje.

Heel mooi ontwerp! Fijne indeling.
Wat voor kleur worden de stenen, kozijnen, dakpannen?
De baksteen wordt de Pollux van Wienerberger: https://www.wienerberger.(...)en/pollux-hv-wf.html
De plintsteen wordt zwart:
https://www.wienerberger.(...)nen/zwart-hv-wf.html

De dakpan de Alegra 10 zwart edel-engobe:
https://www.wienerberger.(...)art-edel-engobe.html

De kozijnen wit, ik denk gewoon Ral 9010.
Omdat het triple glas wordt combineert het veel makkelijker met kunststof kozijnen, omdat ik het foeilelijk vind als je een kunststof kozijn opent en dat aan de binnen- en buitenkant een donkere kleur heeft maar je bij een openstaand raam nog steeds die witte kern ziet besloten dat wit de handigste kleur is voor de kozijnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194628851
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 08:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

De baksteen wordt de Pollux van Wienerberger: https://www.wienerberger.(...)en/pollux-hv-wf.html
De plintsteen wordt zwart:
https://www.wienerberger.(...)nen/zwart-hv-wf.html

De dakpan de Alegra 10 zwart edel-engobe:
https://www.wienerberger.(...)art-edel-engobe.html

De kozijnen wit, ik denk gewoon Ral 9010.
Omdat het triple glas wordt combineert het veel makkelijker met kunststof kozijnen, omdat ik het foeilelijk vind als je een kunststof kozijn opent en dat aan de binnen- en buitenkant een donkere kleur heeft maar je bij een openstaand raam nog steeds die witte kern ziet besloten dat wit de handigste kleur is voor de kozijnen.
Mooie kleuren en materialen O+
Wat zal dat mooi worden!
  woensdag 19 augustus 2020 @ 09:43:49 #285
244125 laziness
pi_194628880
Wij hebben triple glas met hardhout hier. Maar goed er was ook geen keuze :P

En ongeveer dezelfde kleur bakstenen. Ik vind die zo mooi O+ Veel mooier dan alle andere kleurvarianten hier in de wijk.
Goede keuze dus :Y
  woensdag 19 augustus 2020 @ 09:52:44 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194628999
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 09:43 schreef laziness het volgende:
Wij hebben triple glas met hardhout hier. Maar goed er was ook geen keuze :P

En ongeveer dezelfde kleur bakstenen. Ik vind die zo mooi O+ Veel mooier dan alle andere kleurvarianten hier in de wijk.
Goede keuze dus :Y
Ja, ik weet dat het wel kan maar die combinatie was veel duurder geworden.

En dat was wat mij betreft wel een kantelpunt.
Meestal is kunststof duurder maar compenseer je dat weer met lagere onderhoudskosten op de lange termijn, en bij gewoon HR++ glas zou dat ook nog zo geweest zijn maar bij deze combi werd dit al goedkoper (wel houtprint aan binnen- en buitenkant).
En N wilde sowieso al kunststof kozijnen.
Ik was pas om toen de combi met triple glas in ons geval goedkoper bleek.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194629656
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:25 schreef lily het volgende:

[..]

Foto’s *O*
Plattegronden:
SPOILER
Paar foto's:

woensdag 19 augustus 2020 @ 10:46:29 #288
244125 laziness
pi_194629690
Oh het is al gebouwd Jager! Ik dacht dat ze nog moesten beginnen.

Ziet er tof uit met een heerlijke grote tuin ^O^
pi_194629703
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:46 schreef laziness het volgende:
Oh het is al gebouwd Jager! Ik dacht dat ze nog moesten beginnen.

Ziet er tof uit met een heerlijke grote tuin ^O^
We krijgen 5 oktober de sleutel, en willen dan voor de kerstvakantie begint verhuizen... *O* *O*
pi_194629794
Mooi Jagärtrut! Lekker ruim ook.
pi_194630067
Heel mooi :Y en lekker groot
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 11:25:02 #292
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194630173
Mooi huis! Een wat andere indeling dan gewoon. Top.
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 11:26:21 #293
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194630199
Bij ons komt het houtskelet in week 40 :) ! In de tussentijd heien (conventioneel dus niet boren) en kavel uitgraven *O* !
pi_194630340
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:26 schreef Rene het volgende:
Bij ons komt het houtskelet in week 40 :) ! In de tussentijd heien (conventioneel dus niet boren) en kavel uitgraven *O* !
Mooi! Vrijstaand huis??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_194630375
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:26 schreef Rene het volgende:
daar zit dan schot in de zaak!

Thanks allemaal!
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 11:41:27 #296
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194630437
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:34 schreef blomke het volgende:

[..]

Mooi! Vrijstaand huis??
2/1 kap.
Vrijstaand zou op mijn betrekkelijk jonge leeftijd een te grote hypotheek zijn. Vinden wij. We hadden wel een vrijstaande kavel maar ik heb geen behoefte aan een hypotheek van 400.000 euro :s)!

quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 00:11 schreef Rene het volgende:
We hebben de tekeningen van ons nieuwe huis gekregen 8-) !

*O*
pi_194630500
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:41 schreef Rene het volgende:
2/1 kap.
Vrijstaand zou op mijn betrekkelijk jonge leeftijd een te grote hypotheek zijn. Vinden wij. We hadden wel een vrijstaande kavel maar ik heb geen behoefte aan een hypotheek van 400.000 euro :s)!
Fraai, die overstekende dakgoot is mooi en functioneel: beschermt de gevel en vooral de kozijnen tegen weersinvloeden!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 11:47:33 #298
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194630568
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:44 schreef blomke het volgende:

[..]

Fraai, die overstekende dakgoot is mooi en functioneel: beschermt de gevel en vooral de kozijnen tegen weersinvloeden!
Geen inregenen en het is mooi klassiek. Niet dat strakke gelikte wat we in de wijk soms zien. Saaie steen, geen overstekje. Smoelloos. Dit spreekt ons dan ook aan. Dus blij met de architect en de aannemer voor dit plan.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 12:26:18 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194631201
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 09:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat het wel kan maar die combinatie was veel duurder geworden.

En dat was wat mij betreft wel een kantelpunt.
Meestal is kunststof duurder maar compenseer je dat weer met lagere onderhoudskosten op de lange termijn, en bij gewoon HR++ glas zou dat ook nog zo geweest zijn maar bij deze combi werd dit al goedkoper (wel houtprint aan binnen- en buitenkant).
En N wilde sowieso al kunststof kozijnen.
Ik was pas om toen de combi met triple glas in ons geval goedkoper bleek.
Ik vind de meeste kunststof kozijnen tegenwoordig prima acceptabel qua hoe het er uit ziet en dan zou voor mij het onderhouds-arme aspect wel heel zwaar meewegen. :Y
En kosten uiteraard.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 13:21:07 #300
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_194631863
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:43 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Plattegronden:
SPOILER
Paar foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:25 schreef Rene het volgende:
Mooi huis! Een wat andere indeling dan gewoon. Top.
Andere indeling inderdaad alleen vraag ik me af hoe je slaapkamer 1 gaat indelen, hoe het bed ook staat er blijft heel weinig loopruimte over door de badkamer en inloopkast.
Verder beneden voor veel mensen ideaal met keuken aan de achterkant en redelijk afgesloten van de zithoek.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')