Slangenboren heb ik niet in alle maten.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:29 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ik pak sowieso veel liever een slangeboor als een speedboor eigenlijk .
Met slangenboor voorboren en dan van 2 kanten? Zo heb ik dat laatst gedaan door mn gordingenquote:Op vrijdag 8 mei 2020 18:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Slangenboren heb ik niet in alle maten.
Wel eentje van 20mm gekocht gisteren. Speedboor was te kort om door twee tegen elkaar aanliggende plafondbalken te gaan.
Punt bij mijn zaag is, dat plm. 1/3 v.d. ketting niet bereikbaar is met de vijl; zit in 't motorhuis.quote:Op woensdag 6 mei 2020 23:11 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Verwacht ik niet. Even met een stift 1e tand markeren en dan aantal halen met de vijl tellen. Dat overal hetzelfde en dan ben je zo klaar. En regelmatig wel zwaardgroef reinigen en neuswiel smeren
Dan draai je hem een stukje toch?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 20:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Punt bij mijn zaag is, dat plm. 1/3 v.d. ketting niet bereikbaar is met de vijl; zit in 't motorhuis.
Ja, 10 cm draait zo makkelijk….quote:
Zoiets, werkt prima al doe ik er wel wat langer over...quote:Op donderdag 7 mei 2020 23:04 schreef densmee het volgende:
Het snelste is nog altijd met het achterhandvat tussen je knieën en met je ene hand het zaagblad vasthouden en met je andere hand vijlen, als je dat een beetje oefent kun je dat met links en rechts en dan is het letterlijk 1 minuut om de tankbeurt
Punt bij een excenter is dat de schuursnelheid aan de randen veel hoger is dan in het middelpunt. Krijg je ongelijkmatige schuurbeweging.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 09:38 schreef Makrolon het volgende:
Ik moet de oude verflaag van m'n polyester boot af schuren, ik heb een vlak schuurmachine, maar ik denk dat ik met een excenter veel sneller meer af neem of denken jullie dat de vlakschuurmachine ook voldoet?
Dus jij zegt een vlakschuurmachine is beter? Er zit een laag antifouling op, de laagber onder zit goed vast denk ik. Wel her en der beschadigd.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Punt bij een excenter is dat de schuursnelheid aan de randen veel hoger is dan in het middelpunt. Krijg je ongelijkmatige schuurbeweging.
Maar hoe is de verflaag (op polyester??) er aan toe qua kwaliteit en hechting??
Om mee te beginnen wel veiliger. Maar goed, ik heb een tic voor "veiligheid".quote:Op zaterdag 9 mei 2020 19:23 schreef Makrolon het volgende:
Dus jij zegt een vlakschuurmachine is beter?
Van een Bosch GEX 125-150 AVE ga je geen spijt krijgen hoorquote:Op zaterdag 9 mei 2020 09:38 schreef Makrolon het volgende:
Ik moet de oude verflaag van m'n polyester boot af schuren, ik heb een vlak schuurmachine, maar ik denk dat ik met een excenter veel sneller meer af neem of denken jullie dat de vlakschuurmachine ook voldoet?
Rotex RO150 ook niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 21:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van een Bosch GEX 125-150 AVE ga je geen spijt krijgen hoor![]()
Geen dank, graag gedaan
Antifouling is niet echt gezond dus goed op de veiligheid letten.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 19:23 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Dus jij zegt een vlakschuurmachine is beter? Er zit een laag antifouling op, de laagber onder zit goed vast denk ik. Wel her en der beschadigd.
De ronde vijl in de ketting haken, wel van de rem af, en je trekt m zo rond, zo genoeg kettingen geslepen.quote:
de eerste link loopt niet door bij mij.quote:Op zoek naar een vlakschuurmachine omdat ik een tafel ga maken. Op termijn misschien ook kasten en andere zaken voor in huis/tuin. Is dit wat? Zo'n strijkijzervorm lijkt me wel handig voor de hoekies enzo.
https://www.toolnation.nl(...)dealer-garantie.html
BO4565K 230V Vlakschuurmachine bij toolnation. ¤91,54. Linken werkt niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:19 schreef blomke het volgende:
[..]
de eerste link loopt niet door bij mij.
Bosch gss160. Was ook pas op Amazon voor ¤86.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:20 schreef BEFEM het volgende:
Op zoek naar een vlakschuurmachine omdat ik een tafel ga maken. Op termijn misschien ook kasten en andere zaken voor in huis/tuin. Is dit wat? Zo'n strijkijzervorm lijkt me wel handig voor de hoekies enzo.
BO4565K 230V Vlakschuurmachine bij toolnation, ¤ 91.54. Linken werkt niet op de één of andere manier
Of deze:
https://www.amazon.nl/Mak(...)a-423256379901&psc=1
Weet niet wat het verschil is? Staat geen k achter maar is wel stuk goedkoper.
Levertijden zijn wel klote!
Als ik dit met de decoupeerzaag ga doen wordt het een traaaag proces met heel hobbelige zaagsnedes, daar de meeste zaagsneden verre van haaks op de vezels zullen zijn..quote:<Offtopic> De schuin afgezaagde reststukken heb ik nog nodig voor de rugleuning; ik moet nog uit(t)(r)ekenen welke afmetingen precies, ik ben me bewust dat het efficiënter zou kunnen dan geschetst als dat niet het geval geweest was.
Ik wil bij iedere poot het afgezaagde schuine stuk er omgedraaid achter te zetten om de steun van de rugleuning hoger en steviger te maken.
Bij Bauhaus lijkt het mogelijk (Scheppach PL55 + een Scheppach afkortzaag met 25cm zaagblad) alleen de voorraad van Bauhaus Groningen wordt steeds maar niet bijgevuld....quote:Op maandag 18 mei 2020 15:59 schreef Erik het volgende:
Qua invalzaag ben ik tevreden met dit budgetmodel: Scheppach PL55
Met je budget van 450 voor alle apparaten samen kom je denk ik snel uut bij Parkside (Lidl). Prima budgetspul lees ik vaak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |