abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 april 2020 @ 10:56:33 #176
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_192627911
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:20 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Privatisering = afschuiven verantwoordelijkheid, de overheid is het immers niet schuld dat er een tekort is.

En zijn weinig cases HongKong/Singapore is onder andere door maskers ja. Zodra een groot % van de bevolking het draagt is de kans op verspreiding veel minder. Bewijs? Kijk maar naar de cijfers. Ook dagelijks handen desinfecteren helpt natuurlijk ook.

Men gebruikt op Fok! Vaak het argument: bewijs dat ze werken... Nouja ik kijk om me heen en zie lage cijfers. Wat moet ik dan nog bewijzen, alsof ik een onderzoek hier ga instellen :')

Men heeft hier geleerd van SARS, als Europa het beter weet dan moet men dat zelf weten. Eigen verantwoordelijkheid. Ik gebruik mijn kapje 1-3 dagen afhankelijk hoelang ik buiten ben geweest
Lage cijfers zijn geen bewijs dat mondkapjes werken. Buiten dat, de cijfers zijn niet te controleren. Als morgen in de krant staat dat er weer 1200 nieuwe besmettingen zijn dan "zal het wel zo zijn"
pi_192627939
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:56 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Lage cijfers zijn geen bewijs dat mondkapjes werken. Buiten dat, de cijfers zijn niet te controleren. Als morgen in de krant staat dat er weer 1200 nieuwe besmettingen zijn dan "zal het wel zo zijn"
Sowieso zijn landen heel lastig 1 op 1 met elkaar te vergelijken.

Andere culturen, andere maatregelen, andere manieren van registreren, andere gezondheidszorg etc.
pi_192628313
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Of door aan je mondkapje te zitten.
[..]

Onzin, een mondkapje voelt onnatuurlijk, waardoor je nog vaker aan je gezicht zit.

Joshua Santarpia (...) at the University of Nebraska Medical Center (...)

Whenever Santarpia sees someone wearing a mask in public, that person is constantly touching it, futzing with it, and pulling it down to wipe their mouth. “Masks are really uncomfortable, and no one wears them correctly,” he said. “Rather than being protective, you’ve put something on your face that makes you want to touch your face more, or to touch the outside of the mask, which is infectious. You’ve created a hazard for yourself that’s right on your face.” https://www.theatlantic.c(...)utside-masks/609235/
bijzonder, ik heb (al voor de corona situatie) heel veel mensen met mondkapjes op gezien op luchthavens en maar heel zelden dat ze er aan zitten. zeker niet dat ze er constant aan zitten in ieder geval.

net even je link gelezen, wat een cherry picking doe jij zeg. meerdere mensen in dat artikel zeggen van mening veranderd te zijn en dat mondkapjes wel degelijk werken, maar die ene die dit zegt haal je er uit.
pi_192628465
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, dat zijn maskers die de gebruiker beschermen tegen virussen. Maar dat is nou net niet hoe de Aziaten het zaakje onder controle (lijken te) hebben. Daar draagt iedereen flapperige maskers, die het virus niet verspreiden.
Als je Azië met Nederland vergelijkt is de factor mondkapjes er ook maar moeilijk uit te halen. Misschien zit de effectiviteit wel vooral in een verplichte app, of in andere maatregelen zoals het omroepen van je temperatuur als je de metro in wil.
pi_192628510
-----
  woensdag 15 april 2020 @ 11:43:54 #181
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192628577
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Surgical mask werken dan weer nauwelijks... ook volgens je eigen youtube bron
Dat is niet waar. Community setting metingen gaan vooral over surgical masks of wasbare maskers (zoals van katoen). De Aiello et al study lijkt ook niet specifiek het over N95 te hebben maar maskers in het algemeen.

quote:
En waarom ontstaan dan toch al die epidemieën in Azie vraag ik me dan af
Dat heeft andere redenen. Zoals het bestaan van wet markets. Dat mensen daar maskers dragen is een gevolg van andere factoren niet een oorzaak van epidemieen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_192628652
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:11 schreef warhamstr het volgende:
Kapjes werken wél als je ze zeer gedisciplineerd draagt en behandeld. Een keer opzij schuiven of ze met je bieze klauwen aanraken en de werking is 0.

Voor de gewone man zonder training is een mondkapje nutteloos.
Dus zoals met ieder ander object werkt het wel mits goed gebruikt.

Kunnen we dan niet beter mensen een instructie geven hoe een mondkopje correct te gebruiken ipv nepnieuws verspreiden waardoor je eigen vertrouwen een deuk op loopt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_192628717
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 11:28 schreef Noudanzeg het volgende:
bijzonder, ik heb (al voor de corona situatie) heel veel mensen met mondkapjes op gezien op luchthavens en maar heel zelden dat ze er aan zitten. zeker niet dat ze er constant aan zitten in ieder geval.
Wat ik op straat en in de winkels zie is niet bepaald positief.

Op tvwest stellen ze vragen aan mensen op straat, dat is zelfs lachwekkend:

Kijk eens naar die meneer op 1:08. Tel maar hoe vaak hij dat kapje aanraakt.
---

Deze meneer doet het doekje zelfs niet eens over zijn neus.
pi_192628785
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 11:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

---

je toont dus prima aan de gemiste kans voor onze overheid om duidelijke instructie video's op tijd te maken en verspreiden, dan had je dit dus niet gehad. je kan dat deze mensen moeilijk kwalijk nemen.
pi_192628824
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 11:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dus zoals met ieder ander object werkt het wel mits goed gebruikt.

Kunnen we dan niet beter mensen een instructie geven hoe een mondkopje correct te gebruiken ipv nepnieuws verspreiden waardoor je eigen vertrouwen een deuk op loopt.
Nee.
pi_192628999
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:05 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Nee.
Waarom niet? Bij goed gebruik zijn mondkapjes toch effectief?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_192629014
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 11:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

---

Dan ga je dus mensen onderwijzen in het gebruik van mondkapjes ipv eenvoudig te weerleggen nepnieuws verspreiden.
pi_192629021
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
eenvoudig te weerleggen nepnieuws verspreiden.
Waar wordt nepnieuws verspreid?
pi_192629046
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

waar is nu de (wetenschappelijke) bron die je elke keer vraagt aan anderen?
opnames van een TV station zijn per definitie onbetrouwbaar.
pi_192629112
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:23 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

waar is nu de (wetenschappelijke) bron die je elke keer vraagt aan anderen?
opnames van een TV station zijn per definitie onbetrouwbaar.
Jij begon met je persoonlijke verhaal over wat je zoal ziet op luchthavens. Toen begon ik over wat ik zoal zie.
pi_192629157
Don’t feed the trolls.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 15 april 2020 @ 12:34:59 #192
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_192629228
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 11:28 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

net even je link gelezen, wat een cherry picking doe jij zeg. meerdere mensen in dat artikel zeggen van mening veranderd te zijn en dat mondkapjes wel degelijk werken, maar die ene die dit zegt haal je er uit.
Dat jij toevallig op een luchthaven iets constateert wil niet zeggen dat het niet gebeurt.
Het overgrote deel van de mensen doen maar wat. Ze lezen dat een mondkapje helpt en lopen vervolgens 5 weken met hetzelfde gore kapje op. Kuddegedrag noemen ze dat. Net zoals dat er 1 gaat hamsteren en 70% van de bevolking volgt, terwijl het totaal nutteloos en dom is.

En bij de supermarkten..de winkelwagentjes worden "ontsmet" maar de touchscreens bij de zelfscan worden vergeten. Evenals de groenten/fruit.. regelmatig dat mensen iets vastpakken, voelen, omdraaien en vervolgens weer terug in die bak flikkeren.

Niet dat mij het iets uitmaakt overigens, maar het is grotendeels allemaal schijn om te laten zien hoe goed ze ermee om gaan.
pi_192629234
quote:

[..]

Vanuit het RIVM en de overheid. We zijn zo'n beetje het enige land waar gecommuniceerd wordt dat mondkapjes geen zin hebben, dat is aantoonbaar onjuiste informatie en is dus nepnieuws.
pi_192629241
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij begon met je persoonlijke verhaal over wat je zoal ziet op luchthavens. Toen begon ik over wat ik zoal zie.
ah tuurlijk, whatever joh.
iedereen die regelmatig op een luchthaven komt ziet dat.
verder zou ik als ik jou was je eigen artikel nog even beter doorlezen (misschien google translate even geburiken indien nodig).
pi_192629261
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:34 schreef denattedweil het volgende:

[..]

[..]

Dat jij toevallig op een luchthaven iets constateert wil niet zeggen dat het niet gebeurt.
Het overgrote deel van de mensen doen maar wat. Ze lezen dat een mondkapje helpt en lopen vervolgens 5 weken met hetzelfde gore kapje op. Kuddegedrag noemen ze dat. Net zoals dat er 1 gaat hamsteren en 70% van de bevolking volgt, terwijl het totaal nutteloos en dom is.

En bij de supermarkten..de winkelwagentjes worden "ontsmet" maar de touchscreens bij de zelfscan worden vergeten. Evenals de groenten/fruit.. regelmatig dat mensen iets vastpakken, voelen, omdraaien en vervolgens weer terug in die bak flikkeren.

Niet dat mij het iets uitmaakt overigens, maar het is grotendeels allemaal schijn om te laten zien hoe goed ze ermee om gaan.
lees even het artikel waar ik op reageerde, daar staat meerdere keren in dat ze toch wel werken, en toevallig 1 man die dat commentaar plaatste.

verder:
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:01 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

je toont dus prima aan de gemiste kans voor onze overheid om duidelijke instructie video's op tijd te maken en verspreiden, dan had je dit dus niet gehad. je kan dat deze mensen moeilijk kwalijk nemen.
  woensdag 15 april 2020 @ 12:38:36 #196
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_192629266
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Vanuit het RIVM en de overheid. We zijn zo'n beetje het enige land waar gecommuniceerd wordt dat mondkapjes geen zin hebben, dat is aantoonbaar onjuiste informatie en is dus nepnieuws.
Hahaha, en jij geloof ook dat de aarde een platte schijf is? Er zijn gewoon meerdere belangen/factoren aanwezig die belangrijker zijn dan het dragen van een mondkapje.
pi_192629278
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:36 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

ah tuurlijk, whatever joh.
iedereen die regelmatig op een luchthaven komt ziet dat.
verder zou ik als ik jouw was je eigen artikel nog even beter doorlezen (misschien google translate even geburiken indien nodig).
Ik ben niet tegen mondkapjes. Ik kaartte slechts wat haken en ogen aan.

Dat artikel is ook heel wat beter dan het gecherrypick van het filmpje van SpecialK ''de wetenschap is het met me eens.''
  woensdag 15 april 2020 @ 12:40:26 #198
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_192629287
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:38 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

lees even het artikel waar ik op reageerde, daar staat meerdere keren in dat ze toch wel werken, en toevallig 1 man die dat commentaar plaatste.

verder:
[..]

Ja, het zal best werken. Net zoals jezelf inwikkelen in bubbeltjesfolie.
pi_192629293
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

RIVM is genuanceerder. Ze zeggen wel dat kapjes zin hebben. Maar voor de normale man ook weer niet bijster zinvol zijn.
  woensdag 15 april 2020 @ 12:44:19 #200
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192629331
quote:

[..]

Ook in de VS zijn ze zo begonnen vanuit het advies van het WHO. De surgeon general gaf direct dat advies om mondkapjes te mijden door. Maar sinds 1 a 2 weken zijn ze ook daar helemaal omgeslagen en de WHO wordt genegeerd.

Nederland blijft braaf volgzaam aan de instituten. Zo zijn we wel.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')